Odds Ballklubb

Svar
cpatton

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av cpatton »

Og i TA forteller Nornes om hvordan Odd jobber om dagen og så ber han oss instendig om å kjefte på ham og ikke Andersen, som gjør en "sinnssyk god jobb for klubben". Virker som klubben primært ønsker å forsterke på midtstopperplass siden Mæland og Asante er på vei bort. De som altså ikke har fått spilletid.
– Vi sitter på Wyscout (video- og analyseprogram) nesten daglig. Vi får inn mange «caser», spillere i mange forskjellige posisjoner, som vi i trenerteamet sjekker ut. Men akkurat nå er vi ikke veldig nære noen nye spillere.
Om puslespillet
– De fleste vet at Sander Svendsen er en spiller vi gjerne ønsker å beholde. Det prøver vi fortsatt å få til. Samtidig kan det også forsvinne flere fra oss i vinter, uten at vi vet noe om det nå. Alt dette skal gå i hop, med budsjetter og økonomi. Vi kan ikke gå ut nå og hente fire nye spillere på topplønn, det har vi ikke penger til. Sånn er det bare. Vi er ikke på nivå med de største klubbene i landet, og må prioritere.

Og der kom altså fattig-stempelet igjen. Åpenbart for å kamuflere at det jobbes i blinde.

Perkele

Legg inn av Perkele »

VG har allerede kommet med tips for sesongen https://www.vg.no/sport/fotball/i/dnbwA ... erien-2022
Grunnlaget er vel så tynt det kan bli, men noe har de vel sett og kan tippe ut i fra avslutningen...
Odd godt nede i sumpa antar jeg, noen med tilgang?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Perkele skrev: tor des 23, 2021 12:07 pm VG har allerede kommet med tips for sesongen https://www.vg.no/sport/fotball/i/dnbwA ... erien-2022
Grunnlaget er vel så tynt det kan bli, men noe har de vel sett og kan tippe ut i fra avslutningen...
Odd godt nede i sumpa antar jeg, noen med tilgang?
Har heller ikke tilgang (sa opp VGpluss da de fucket til VGD) men det er uansett så utrolig meningsløst med tabelltips nå. Rosenborg, Glimt og Molde skal vel ut og handle inn et halvt lag hver, Enga skal ha en del nytt, de nyopprykkete har ikke begynt på forsterkningene osv.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

At Nornes går ut og forsvarer Andersen er nok en stallordre.

Kritikken mot Andersen har vel heller ikke handlet om signeringene, men stort sett udyktigheten på å forlenge med spillere og strategien klubben har hatt på dette i mange år.

Odd har trolig gått glitt av veldig mye penger på grunn av manglende ferdigheter og kompetanse på forlengelse av kontrakter.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Et velkjent strategi i debatter å tillegge motparten synspunkter de ikke har, aldri har hevdet. Jeg har merket meg at Håndlykken har gjort det i nær sagt hvert bidige intervju denne høsten, som den høyst drevne debattanten han er. Nok et symptom på at mangt er riv ruskende galt.

Ser også at Bohinen allerede har vært på Hamar, der kaster de ikke bort tida...

cpatton

Legg inn av cpatton »

Perkele skrev: tor des 23, 2021 12:07 pm VG har allerede kommet med tips for sesongen https://www.vg.no/sport/fotball/i/dnbwA ... erien-2022
Grunnlaget er vel så tynt det kan bli, men noe har de vel sett og kan tippe ut i fra avslutningen...
Odd godt nede i sumpa antar jeg, noen med tilgang?
Sakset fra Moldes klubbtråd.
Jonssons Kamikazetips
1. Glimt
2. RBK
3. Viking
4. MFK
5. LSK
6. VIF
7. S08
8. TIL
9. FKH
10. KBK
11. HamKam
12. AaFK
13. Odd
14. Sandefjord
15. Godset
16. Jerv

Everenga

Legg inn av Everenga »

cpatton skrev: tor des 23, 2021 5:58 pm
Perkele skrev: tor des 23, 2021 12:07 pm VG har allerede kommet med tips for sesongen https://www.vg.no/sport/fotball/i/dnbwA ... erien-2022
Grunnlaget er vel så tynt det kan bli, men noe har de vel sett og kan tippe ut i fra avslutningen...
Odd godt nede i sumpa antar jeg, noen med tilgang?
Sakset fra Moldes klubbtråd.
Jonssons Kamikazetips
1. Glimt
2. RBK
3. Viking
4. MFK
5. LSK
6. VIF
7. S08
8. TIL
9. FKH
10. KBK
11. HamKam
12. AaFK
13. Odd
14. Sandefjord
15. Godset
16. Jerv
Tydelig at Jonsson mener det blir mye trafikk til Hamar. Jeg ville pdd hatt dem på bunn med Jerv. Også usikker på hvorfor Molde skal havne utenfor topp 3.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Avisene melder at Svindal Larsen har søkt på stillingen som sportssjef. Synspunkter?

Perkele

Legg inn av Perkele »

https://www.ta.no/legenden-har-sokt-pa- ... 50-1289685
Ingen dum ide, det blir garantert ikke en utenfra uansett.
Han melder i alle fall at det må store endringer til, ingen tvil om at han har full støtte der!
Men det er et problem at det hele tiden er "interne" folk som dras inn, det Odd tenger er et nytt syn. Så gjenstår det å se om Tommy eller andre klarer å gjennomføre en snuoperasjon før Obos dassen åpner seg.. :roll:

"Fra ledelsesnivå så synes jeg at Odd nå må tenke nytt, og se på nye veier for å utvikle seg som klubb. Det å utvikle unge spillere via Telemarksmodellen er en veldig fin greie, men man må ha noe annet ved siden av om klubben skal opp mot toppen igjen av norsk fotball. Det å heve seg igjen nå er et stort steg, men jeg tror man må sette seg ned og klekke ut nye ideer. Rett og slett se på det med litt nye øyne, sier han.

– Den som får det ansvaret har en stor jobb foran seg, for det er mye som skjer i norsk fotball, og Odd er tross alt på vei mot det nedre sjiktet. OBOS-ligaen blinket forrige sesong, og man tåler ikke ett år til med slike sportslige prestasjoner. Klubber utvikler seg hele tiden, og OBOS-ligaen er knallhard nå, legger 48-åringen til"

cpatton

Legg inn av cpatton »

"det blir garantert ikke en utenfra uansett"
Det vil i så fall være sjokkerende.

Og så har vi TA/Odds direkte oppsummering og tanker videre. Stort mer sørgelig og glatt er det ikke mulig å komme - pute tv på sitt verste.
https://www.odd.no/nyheter/fa-med-deg-a ... AgMEZtfL5Y

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg synes tanken på TSL som sportssjef er spennende, men jeg vet ikke om det er rett mann. Jeg synes at det ofte er mye støy rundt Tommy og at ting han holder på med ofte slår feil.

Dette er synsing på høyt nivå og i beste fall spekulativt.

Perkele

Legg inn av Perkele »

"Noen" hinter om at Rossbach linkes til Brann, er vel kanskje like greit.
Forstå godt om han ikke er fornøyd med et år til på benken...

Perkele

Legg inn av Perkele »

Ellers er det som vanlig helt stille fra kontorene på Falkum, kommer det sportsjef og spillere snart?
Eller venter de på seriestart og plukker opp "røkla" som ingen vil ha?

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Perkele skrev: tir jan 04, 2022 8:33 pm Ellers er det som vanlig helt stille fra kontorene på Falkum, kommer det sportsjef og spillere snart?
Eller venter de på seriestart og plukker opp "røkla" som ingen vil ha?

Er vel ikke et spørsmål det. Alle andre er igang med spillerlogistikk. Odd henter noen avdankede spillere i mars som ikke har prestert på en tid. På deadline day presenteres Sander Svendsen på et lån til august.

hgb

Legg inn av hgb »

Odd snakker med Vito Wormgoor skriver TA, men lønna kan bli et problem. Hadde vært en god signering, det, men ikke akkurat noe videresalgspotensiale.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Varden og TA melder at Nornes har fått sparken!!
Det kommer vel mer info ut over dagen, men et høyst merkelig tidspunkt er det jo. Han fyller jo attpåtil 49 år i dag. Min første tanke er at det har kommet til en kraftig konfrontasjon innad.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Veldig positivt dette. Klubben tar tak med både sportssjef og trener, samt en styreleder som selv ser behovet for friske øyne inn. Da ryddes det litt og forhåpentligvis hjelper det litt.

Men veldig spent på hvem som kommer inn. Blir neppe en intern løsning nå

cpatton

Legg inn av cpatton »

Tipper Bohinen i en av rollene.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

cpatton skrev: lør jan 08, 2022 11:00 am Varden og TA melder at Nornes har fått sparken!!
Det kommer vel mer info ut over dagen, men et høyst merkelig tidspunkt er det jo. Han fyller jo attpåtil 49 år i dag. Min første tanke er at det har kommet til en kraftig konfrontasjon innad.
Nødvendig handling fra klubben, vil tro de har en aktuell kandidat klar på blokka

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg må innrømme at jeg liker Nornes veldig godt. Synd at han ikke lyktes.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Er vel lav Odds på Bohinen i en rolle ja. Håper da på sportssjef mest tror jeg.

Hva er oddsen for et trenerteam med Bohinen og Gashi?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Aprilsnarr skrev: lør jan 08, 2022 12:03 pm Er vel lav Odds på Bohinen i en rolle ja. Håper da på sportssjef mest tror jeg.

Hva er oddsen for et trenerteam med Bohinen og Gashi?
Hehe, det hadde blitt et trenerteam med en viss glød om ikke annet.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Wow - Nornes er forbanna og har kontaktet advokat etter at beslutningen om oppsigelse ble tatt på et styremøte tirsdag kveld.
Alt ligger med andre ord til rette for en durabelig oppvask rett før treningen gjenopptas igjen. I tillegg må nye spillere pakka nødt til å komme inn.
Komme ikke å si at det ikke er spennende å følge Odd...

Liverpoolodd94

Legg inn av Liverpoolodd94 »

Bare å gratulere Odd om dette ble gjort på en uryddig måte..

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Jan Frode har engasjert sin bror som advokat, og et lengre intervju med advokaten i TA nå.

"Det er per nå ikke formalisert noen sak mellom Jan-Frode Nornes og klubben, men på rådgivningsnivå.

- Jeg rådgir inn i dialogen mellom klubben og min bror. Jeg fører hans ord inn mot klubben, og vi har bedt om at ting skal gå via meg, sier Sten Nornes.

Sten Nornes ønsker ikke å kommentere selve saken.

- Jan-Frode selv kan komme med en uttalelse når han er klar for det. Han har en hektisk hverdag som hovedtrener for Odd, og kan nå gange det opp noen ganger. Jeg tenker at han, eventuelt via meg, kan komme tilbake når ting har fått roet seg ned. Det er ikke så mye å uttale seg om enda. Vi er i en dialog, og utfallet av den vet man ikke enda."


Virker altså som ting ikke er så klart som det først virket, og at det er mye som ikke er kommet frem. Virker veldig rart om avgjørelsen kom tirsdag, han ble informert onsdag, men det er dialog og ingenting formelt enda. Om han i tillegg som det ble skrevet er tilbydd annen rolle i klubben er det og veldig spesielt i en slik situasjon. Og at spillere/ansatte ikke vet noe før i ettermiddag (Som og avisene skrev) er veldig spesielt om det har vært klart flere dager.

Foreløpig ikke imponert over håndteringen til Odd her. Spennende hva som skjer de neste timene og dagene

cpatton

Legg inn av cpatton »

Aprilsnarr skrev: lør jan 08, 2022 2:16 pm Virker altså som ting ikke er så klart som det først virket, og at det er mye som ikke er kommet frem. Virker veldig rart om avgjørelsen kom tirsdag, han ble informert onsdag, men det er dialog og ingenting formelt enda. Om han i tillegg som det ble skrevet er tilbydd annen rolle i klubben er det og veldig spesielt i en slik situasjon. Og at spillere/ansatte ikke vet noe før i ettermiddag (Som og avisene skrev) er veldig spesielt om det har vært klart flere dager.

Foreløpig ikke imponert over håndteringen til Odd her. Spennende hva som skjer de neste timene og dagene
Så langt tyder alt på at dette er håndtert mer enn klønete fra klubben. Akkurat det overrasker vel ingen.
Det eneste som vel er sikkert er at Nornes sin tid er ute. Normalt sett bør arvtageren stå klar nå rett før oppkjøringen starter, men igjen - Odd er odd.
Kjedelig er det i hvert fall ikke.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

cpatton skrev: lør jan 08, 2022 3:01 pm
Aprilsnarr skrev: lør jan 08, 2022 2:16 pm Virker altså som ting ikke er så klart som det først virket, og at det er mye som ikke er kommet frem. Virker veldig rart om avgjørelsen kom tirsdag, han ble informert onsdag, men det er dialog og ingenting formelt enda. Om han i tillegg som det ble skrevet er tilbydd annen rolle i klubben er det og veldig spesielt i en slik situasjon. Og at spillere/ansatte ikke vet noe før i ettermiddag (Som og avisene skrev) er veldig spesielt om det har vært klart flere dager.

Foreløpig ikke imponert over håndteringen til Odd her. Spennende hva som skjer de neste timene og dagene
Så langt tyder alt på at dette er håndtert mer enn klønete fra klubben. Akkurat det overrasker vel ingen.
Det eneste som vel er sikkert er at Nornes sin tid er ute. Normalt sett bør arvtageren stå klar nå rett før oppkjøringen starter, men igjen - Odd er odd.
Kjedelig er det i hvert fall ikke.
Sannsynligheten er stor for at ting drar ut ja. Både med sportssjef og trener. Odd er jo så "heldige" at de har Tore som har sagt seg villig til å bidra, så blir vel han som leder treningene fremover og i påvente av ny trener.

Virker utrolig klønete hele situasjonen, så blir spennende å se mer detaljer fra hva som faktisk foregår. Ikke at jeg betviler det kaoset det ser ut til å være nå dog

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Ikke sikkert at dette er klønete. Men noen som lekker, og det er noe dass å ha med

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Virker klønete med den meldingen Odd kom med på hjemmesiden. Sier de ønsker endring på trenersiden og ønsker Nornes med i annen rolle og er i dialog.

Rimer ikke helt med at Nornes har engasjert advokat og bestrider situasjonen/oppsigelsen

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Slik jeg leser det: Odd ønsker å unngå å betale sluttpakke til Nornes, ved å flytte han over på "andre oppgaver". Nornes vil heller betales ut av kontrakten istedenfor å "degraderes" internt. Ergo, Nornes engasjerer advokat for å sørge for at han får sluttpakke når kontrakten avsluttes prematurt, slik han har rett på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»