Odds Ballklubb

Svar
hgb

Re: Odds Ballklubb

Legg inn av hgb »

Leste en artikkel i TA om kampen mot Sandefjord (2-1, treningskamp, vi var visst klart best, og en unggutt med det klingende navn Bork Classønn Bang-Kittilsen (der har fansen en jobb å gjøre med sang)) putta 1-0.
Det de også nevnte var at Vebjørn visstnok har valgt LSK. Til dels er jeg jo litt skuffa, men til dels har jeg altså ikke plass til flere midtbanespillere, så sånn sett syns jeg det er helt greit. Skulle gjerne sett at det var Torpedo Tallinn eller noe, men pyttsann.

hgb

Legg inn av hgb »

Sånn jeg tenker nå ikke så lenge før start:
Leo (blir solgt i sommer og Rune kommer hjem, ung reserve)
Ruud, Hagen (c), Solholm Johansen, Wallem (Tomas, Glenna Andersen, Jesper Schau er reserver, Solo kan trekkes ned)
Norø, Solo, Filip (Syver Aas burde spille fast, samt Rekdal)
Gjengaard, Midtskogen, Milan (Faniel burde spille masse)

Jeg ser for meg en morsom sesong. Det er vel ikke noe pallkandidat, men jeg tror ikke dette laget blir lette å slå.

hgb

Legg inn av hgb »

hgb skrev: lør mar 25, 2023 12:02 am Sånn jeg tenker nå ikke så lenge før start:
Leo (blir solgt i sommer og Rune kommer hjem, ung reserve)
Ruud, Hagen (c), Solholm Johansen, Wallem (Tomas, Glenna Andersen, Jesper Schau er reserver, Solo kan trekkes ned)
Norø, Solo, Filip (Syver Aas burde spille fast, samt Rekdal)
Gjengaard, Midtskogen, Milan (Faniel burde spille masse)

Jeg ser for meg en morsom sesong. Det er vel ikke noe pallkandidat, men jeg tror ikke dette laget blir lette å slå.
Glemte Hien, som er reserve i hele forsvarsrekka. I tillegg er jo Wallem egentlig en offensivt spiller, så det er bare å stuffe noen andre på venstre back, så har vi en som kan dekke alle offensive posisjoner omtrent. Dessuten glemte jeg Baccay, som jo åpenbart er førstemann inn på venstre back.

hgb

Legg inn av hgb »

https://www.ta.no/dette-sier-odd-om-den ... 50-1604617

Ny mann inn, rett før vinduet stenger. Klubbløs, men bare på en ettårskontrakt dessverre. Leonard Owusu (ingen kjent slekt, men begge med aner fra Ghana) var i MLS før. Blir spennende.

hgb

Legg inn av hgb »

Merde, Espen Guud er ute i et par måneder med en strekk i leggen. Nå er det jo et par spennende spillere som vil få sjansen (Glenna Andersen, ny mulighet for Gjengaard, Svenningsen Schau), men fra det jeg har sett av Odd gjennom de siste... 10 åra, så skaper vi bare rett og slett mer når Ruud spiller.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Stabæk vs Odd
Dommer: Svein Tore Sinnes
VAR: Tom Harald Hagen

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

hgb skrev: tor mar 30, 2023 2:32 pm https://www.ta.no/dette-sier-odd-om-den ... 50-1604617

Ny mann inn, rett før vinduet stenger. Klubbløs, men bare på en ettårskontrakt dessverre. Leonard Owusu (ingen kjent slekt, men begge med aner fra Ghana) var i MLS før. Blir spennende.
Owusu så spennende ut under treningskampen mot LSK. Her tror jeg dere har fått inn en skikkelig midtbanegeneral!

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg må faktisk si at jeg blir overrasket hvis Odd berger plassen i år. Dette ser virkelig syltynt ut. At Ruud i tillegg er ute over lengere tid gjør ikke saken akkurat bedre.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Gunnar88 skrev: man apr 03, 2023 12:46 pm Jeg må faktisk si at jeg blir overrasket hvis Odd berger plassen i år. Dette ser virkelig syltynt ut. At Ruud i tillegg er ute over lengere tid gjør ikke saken akkurat bedre.
Forsvarsarbeidet mot Sandefjord var helt forferdelig.
Mulig Hagen og Wahlstedt kan redde en del i år også, men hvis det blir mye av den sorten utover sesongen så skal det holde hardt, ja.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Skal vi gjette at Filip Jørgensen blir solgt til utlandet i sommer ?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Big George skrev: man apr 03, 2023 1:30 pm Skal vi gjette at Filip Jørgensen blir solgt til utlandet i sommer ?
Ja, det ville ikke vært overraskende.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man apr 03, 2023 12:46 pm Jeg må faktisk si at jeg blir overrasket hvis Odd berger plassen i år. Dette ser virkelig syltynt ut. At Ruud i tillegg er ute over lengere tid gjør ikke saken akkurat bedre.
Den bekymringen er du ikke alene om å ha.
Så kan man spørre seg hvordan klubben har havnet der den befinner seg i dag. En klubb som tross alt innehar 3 plass på maratontabellen og som opplagt har generert kroner opp gjennom. Jeg tror det blir for enkelt å kun snakke om utgifter på stadion og publikumssvikt. Det siste gjenspeiler jo i stor grad det som skjer på banen.
Sitter med en sterk følelse av at elefanten i rommet er slett klubbdrift gjennom år med bla rekken av håpløse og dyre signeringer samt høyst ugunstige kontrakter for klubben mtp videresalg. Altså alt dette vi har diskutert i det vide og breie både her og på vgd.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Det er vel heller andre enn Odd som peker seg ut i nedrykksstriden? Kamma ser helt krise ut i år, og Sandefjord, til tross for en opptur mot dere, har vært skralle i hele vinter. Godset eller FKH har vel ikke akkurat imponert de heller? Vil overraske meg om Odd rykker ned i år.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Linselusa skrev: tir apr 04, 2023 9:28 am Det er vel heller andre enn Odd som peker seg ut i nedrykksstriden? Kamma ser helt krise ut i år, og Sandefjord, til tross for en opptur mot dere, har vært skralle i hele vinter. Godset eller FKH har vel ikke akkurat imponert de heller? Vil overraske meg om Odd rykker ned i år.
Oppkjøringskamper er det vanskelig å bedømme lag ut fra. Men som jeg har sagt før, det Odds forsvar sto for i førsteomgangen mot Sandefjord var helt forskrekkende dårlig. Har knapt sett noe lignenede i ES siste 5 år. Sandefjord har svingt mye, men de har ihvertfall en del fart og avsluttere på topp.
Hos Odd så det veldig skralt ut på topp. Pluss at stallen til Odd ser både syltynn og uerfaren ut, med unntak av forsvaret som vel er nesten dobbelt så gammelt i snittalder som øvrige lagdeler.
Sist redigert av Kalle73 den tir apr 04, 2023 9:43 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Linselusa skrev: tir apr 04, 2023 9:28 am Det er vel heller andre enn Odd som peker seg ut i nedrykksstriden? Kamma ser helt krise ut i år, og Sandefjord, til tross for en opptur mot dere, har vært skralle i hele vinter. Godset eller FKH har vel ikke akkurat imponert de heller? Vil overraske meg om Odd rykker ned i år.
Odd er helt klart med i nedrykkstriden i år, men er flere om beina der nede.

Nesten som et nedrykk kunne vært bra for Odd, for da blir man forhåpentligvis kvitt Håndlykken også, så man kan samles og gjøre en ordentlig oppvask. For tror ikke at alarmen går om man redder seg med et nødskrik, og at klubben dessverre trenger en enorm wake-up call.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Canucks skrev: tir apr 04, 2023 9:41 am
Odd er helt klart med i nedrykkstriden i år, men er flere om beina der nede.

Nesten som et nedrykk kunne vært bra for Odd, for da blir man forhåpentligvis kvitt Håndlykken også, så man kan samles og gjøre en ordentlig oppvask. For tror ikke at alarmen går om man redder seg med et nødskrik, og at klubben dessverre trenger en enorm wake-up call.
Er jo litt interessant at det plutselig ser så skralt ut etter det stormløpet dere hadde i fjor høst. Er vel bare Bjørtuft og Hoff som har forsvunnet ut? Var disse to virkelig så viktige? Solholm Johansen bør jo klare seg greit i Eliteserien og jeg tror dere har funnet en god erstatter for Hoff i Owusu 2.0. Og dere red av Bodø-stormen og beholdt matchvinneren i buret.

Men ja, det blir nok et skikkelig bikkjeslagsmål i bunnen av tabellen i år. Ønsker dere lykke til!

hgb

Legg inn av hgb »

Vanskelig å tippe Odd i år, syns jeg. Det kan floppe hardt hvis de ikke får skikk på forsvaret, men når de har vært gode, så har det sett veldig bra ut også. Tror alt mellom 14. plass og 5. plass er ganske realistisk.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: man apr 03, 2023 5:47 pm
Gunnar88 skrev: man apr 03, 2023 12:46 pm Jeg må faktisk si at jeg blir overrasket hvis Odd berger plassen i år. Dette ser virkelig syltynt ut. At Ruud i tillegg er ute over lengere tid gjør ikke saken akkurat bedre.
Den bekymringen er du ikke alene om å ha.
Så kan man spørre seg hvordan klubben har havnet der den befinner seg i dag. En klubb som tross alt innehar 3 plass på maratontabellen og som opplagt har generert kroner opp gjennom. Jeg tror det blir for enkelt å kun snakke om utgifter på stadion og publikumssvikt. Det siste gjenspeiler jo i stor grad det som skjer på banen.
Sitter med en sterk følelse av at elefanten i rommet er slett klubbdrift gjennom år med bla rekken av håpløse og dyre signeringer samt høyst ugunstige kontrakter for klubben mtp videresalg. Altså alt dette vi har diskutert i det vide og breie både her og på vgd.
Her er du inne på noe. Og vi har diskutert dette i 8 år!!! I mine øyne er temaet ferdig snakket, men det dukker opp som et mareritt med jevne mellomrom.

Hvis vi skrur tiden tilbake til 2019. Odd er et av Norges beste lag. Og vi ser på LSK og Brann som i beste fall var listefyll, og hvor vi er i dag så er det ganske åpenbart udugelig klubbdrift som har ført oss dit vi er i dag. Ganske sjokkerende egentlig, men egentlig ikke særlig overraskende.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: tir apr 04, 2023 1:59 pm
cpatton skrev: man apr 03, 2023 5:47 pm
Gunnar88 skrev: man apr 03, 2023 12:46 pm Jeg må faktisk si at jeg blir overrasket hvis Odd berger plassen i år. Dette ser virkelig syltynt ut. At Ruud i tillegg er ute over lengere tid gjør ikke saken akkurat bedre.
Den bekymringen er du ikke alene om å ha.
Så kan man spørre seg hvordan klubben har havnet der den befinner seg i dag. En klubb som tross alt innehar 3 plass på maratontabellen og som opplagt har generert kroner opp gjennom. Jeg tror det blir for enkelt å kun snakke om utgifter på stadion og publikumssvikt. Det siste gjenspeiler jo i stor grad det som skjer på banen.
Sitter med en sterk følelse av at elefanten i rommet er slett klubbdrift gjennom år med bla rekken av håpløse og dyre signeringer samt høyst ugunstige kontrakter for klubben mtp videresalg. Altså alt dette vi har diskutert i det vide og breie både her og på vgd.
Her er du inne på noe. Og vi har diskutert dette i 8 år!!! I mine øyne er temaet ferdig snakket, men det dukker opp som et mareritt med jevne mellomrom.

Hvis vi skrur tiden tilbake til 2019. Odd er et av Norges beste lag. Og vi ser på LSK og Brann som i beste fall var listefyll, og hvor vi er i dag så er det ganske åpenbart udugelig klubbdrift som har ført oss dit vi er i dag. Ganske sjokkerende egentlig, men egentlig ikke særlig overraskende.
Helt klart, temaet er ferdig snakka. Men at fortida innhenter Odd nå er like klart. Lar meg stadig vekk forbause over at hver gang en ansvarlig i klubben tar rød sone i sin munn så høres det ut som det er snakk om at man har vært uheldig med trekningen av lodd i et lotteri. Tror jeg har mange med meg når jeg etterlyser en langt større selvransakelse og ydmykhet overfor publikum. Hadde de vært litt smarte i kontorene på Skagerak så hadde de i det minste gjort det.

Du nevner LSK. Man skal ha ekstremt tjukke Odd-briller om man ikke er enig med Hoff når han sier – Lillestrøm var mer riktig. Kvaliteten er bedre på det sportslige og de har en mer konkurransedyktig stall…

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: tir apr 04, 2023 4:16 pm
Gunnar88 skrev: tir apr 04, 2023 1:59 pm
cpatton skrev: man apr 03, 2023 5:47 pm
Den bekymringen er du ikke alene om å ha.
Så kan man spørre seg hvordan klubben har havnet der den befinner seg i dag. En klubb som tross alt innehar 3 plass på maratontabellen og som opplagt har generert kroner opp gjennom. Jeg tror det blir for enkelt å kun snakke om utgifter på stadion og publikumssvikt. Det siste gjenspeiler jo i stor grad det som skjer på banen.
Sitter med en sterk følelse av at elefanten i rommet er slett klubbdrift gjennom år med bla rekken av håpløse og dyre signeringer samt høyst ugunstige kontrakter for klubben mtp videresalg. Altså alt dette vi har diskutert i det vide og breie både her og på vgd.
Her er du inne på noe. Og vi har diskutert dette i 8 år!!! I mine øyne er temaet ferdig snakket, men det dukker opp som et mareritt med jevne mellomrom.

Hvis vi skrur tiden tilbake til 2019. Odd er et av Norges beste lag. Og vi ser på LSK og Brann som i beste fall var listefyll, og hvor vi er i dag så er det ganske åpenbart udugelig klubbdrift som har ført oss dit vi er i dag. Ganske sjokkerende egentlig, men egentlig ikke særlig overraskende.
Helt klart, temaet er ferdig snakka. Men at fortida innhenter Odd nå er like klart. Lar meg stadig vekk forbause over at hver gang en ansvarlig i klubben tar rød sone i sin munn så høres det ut som det er snakk om at man har vært uheldig med trekningen av lodd i et lotteri. Tror jeg har mange med meg når jeg etterlyser en langt større selvransakelse og ydmykhet overfor publikum. Hadde de vært litt smarte i kontorene på Skagerak så hadde de i det minste gjort det.

Du nevner LSK. Man skal ha ekstremt tjukke Odd-briller om man ikke er enig med Hoff når han sier – Lillestrøm var mer riktig. Kvaliteten er bedre på det sportslige og de har en mer konkurransedyktig stall…
Selvsagt er jeg enig med Hoff. Men det handler nok om at LSK er på en opptur nå, og Odd sakker akterut. Tror ikke det er så mye verre enn det. Jeg kjøper ikke noe argument om at LSK ligger foran Odd i profesjonell drift på sport. Administrasjonen er noe annet. Lønnen er nok også relativt lik.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Gunnar88 skrev: ons apr 05, 2023 10:10 am
cpatton skrev: tir apr 04, 2023 4:16 pm
Gunnar88 skrev: tir apr 04, 2023 1:59 pm

Her er du inne på noe. Og vi har diskutert dette i 8 år!!! I mine øyne er temaet ferdig snakket, men det dukker opp som et mareritt med jevne mellomrom.

Hvis vi skrur tiden tilbake til 2019. Odd er et av Norges beste lag. Og vi ser på LSK og Brann som i beste fall var listefyll, og hvor vi er i dag så er det ganske åpenbart udugelig klubbdrift som har ført oss dit vi er i dag. Ganske sjokkerende egentlig, men egentlig ikke særlig overraskende.
Helt klart, temaet er ferdig snakka. Men at fortida innhenter Odd nå er like klart. Lar meg stadig vekk forbause over at hver gang en ansvarlig i klubben tar rød sone i sin munn så høres det ut som det er snakk om at man har vært uheldig med trekningen av lodd i et lotteri. Tror jeg har mange med meg når jeg etterlyser en langt større selvransakelse og ydmykhet overfor publikum. Hadde de vært litt smarte i kontorene på Skagerak så hadde de i det minste gjort det.

Du nevner LSK. Man skal ha ekstremt tjukke Odd-briller om man ikke er enig med Hoff når han sier – Lillestrøm var mer riktig. Kvaliteten er bedre på det sportslige og de har en mer konkurransedyktig stall…
Selvsagt er jeg enig med Hoff. Men det handler nok om at LSK er på en opptur nå, og Odd sakker akterut. Tror ikke det er så mye verre enn det. Jeg kjøper ikke noe argument om at LSK ligger foran Odd i profesjonell drift på sport. Administrasjonen er noe annet. Lønnen er nok også relativt lik.
Du mener Odd har like god sportssjef, daglig leder, scout, styre i klubben, innendørs hall, treningssfasiliteter og robust økonomi inkl lønn?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Wallem er uansett bankers i år sant? Ser at man har gått litt bort fra v.back-prosjektet og dyttet ham fram m Baccay på backen. Går ut ifra at han da enten er bankers som indreløper eller kant?

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Lew_Ashby skrev: søn apr 09, 2023 1:31 pm Wallem er uansett bankers i år sant? Ser at man har gått litt bort fra v.back-prosjektet og dyttet ham fram m Baccay på backen. Går ut ifra at han da enten er bankers som indreløper eller kant?
Ja, skadefri spiller han det meste i år. Visekaptein og vært viktig brikke. Fantasy-messig bør han være bankers hos de fleste ettersom han er forsvarer der

hgb

Legg inn av hgb »

Hm, har ikke klart å finne ut om jeg har Eliteserieabonnement på Telia i år, og kom dessuten akkurat inn døra, men ser ut som en ganske jevn kamp så langt.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Spørsmål om Johansen(?) Sine velvalgte ord i pausen, hva hørte jeg egentlig?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

stc887 skrev: ons apr 05, 2023 10:35 am
Gunnar88 skrev: ons apr 05, 2023 10:10 am
cpatton skrev: tir apr 04, 2023 4:16 pm
Helt klart, temaet er ferdig snakka. Men at fortida innhenter Odd nå er like klart. Lar meg stadig vekk forbause over at hver gang en ansvarlig i klubben tar rød sone i sin munn så høres det ut som det er snakk om at man har vært uheldig med trekningen av lodd i et lotteri. Tror jeg har mange med meg når jeg etterlyser en langt større selvransakelse og ydmykhet overfor publikum. Hadde de vært litt smarte i kontorene på Skagerak så hadde de i det minste gjort det.

Du nevner LSK. Man skal ha ekstremt tjukke Odd-briller om man ikke er enig med Hoff når han sier – Lillestrøm var mer riktig. Kvaliteten er bedre på det sportslige og de har en mer konkurransedyktig stall…
Selvsagt er jeg enig med Hoff. Men det handler nok om at LSK er på en opptur nå, og Odd sakker akterut. Tror ikke det er så mye verre enn det. Jeg kjøper ikke noe argument om at LSK ligger foran Odd i profesjonell drift på sport. Administrasjonen er noe annet. Lønnen er nok også relativt lik.
Du mener Odd har like god sportssjef, daglig leder, scout, styre i klubben, innendørs hall, treningssfasiliteter og robust økonomi inkl lønn?
Les innlegget en gang til.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lurer på hva slags odds det hadde gitt med 0 mål i mot etter 2 kamper for Odd i serien? Det holder neppe lenge, men viktige poeng.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Canucks skrev: søn apr 16, 2023 7:03 pm Lurer på hva slags odds det hadde gitt med 0 mål i mot etter 2 kamper for Odd i serien? Det holder neppe lenge, men viktige poeng.
Dette er veldig viktige poeng. Jeg må si at jeg er litt overrasket over å ha 4 poeng etter kamper. Men vi tar det vi får. Mangler 26 poeng på å berge plassen.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man apr 17, 2023 8:14 am
Canucks skrev: søn apr 16, 2023 7:03 pm Lurer på hva slags odds det hadde gitt med 0 mål i mot etter 2 kamper for Odd i serien? Det holder neppe lenge, men viktige poeng.
Dette er veldig viktige poeng. Jeg må si at jeg er litt overrasket over å ha 4 poeng etter kamper. Men vi tar det vi får. Mangler 26 poeng på å berge plassen.
Ja høyst overraskende med 4 etter de 2 første, men desto gledligere!
Apropos å overraske - må si jeg ble smått imponert over Thomas og Midtskogen i går. Pluss den durabelige innsatsen hele laget viste. Akkurat det må de vise i kamp etter kamp, her gjelder det å ikke slippe opp. For bedre er ikke dette mannskapet...

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Den viljen og innsatsen vi så i går var nydelig, den trenger vi videre og. Midtskogen gjorde en fenomenal jobb, og skapte veldig mye og bidro mye. Om han ikke får ekstremt med mål selv så blir han garantert å bidra til at andre får, både gjennom assister men og å binde opp folk, være oppspillspunkt og skape rom.

Diogo Thomas var og fantastisk. For en eliteseriedebut. Blir vanskelig å sette han ut av laget etter den oppvisningen.

Vi så et bunnivå mot Sandefjord hvor lite fungerte, men vi har vært solide i serieåpningen og til tider også i treningskampene i vinter. Kan aldri se for meg at vi blir i noen nedrykksstrid, til det er det for mange dårlige lag med.

Skal man bruke en enkeltkamp mot Sandefjord for å argumentere for at Odd er dårlige, så kan man like gjerne bruke en enkeltkamp mot brann til å argumentere for at Odd er gode…

Vi kommer til å oppleve dårlige kamper, og gode kamper. Forhåpentligvis ikke så dårlig som Sandefjord, for der fungerte ingenting bakover. Men ting blir nok å svinge, men noen nedrykkskamp blir det neppe. Vi var nest best i serien i fjor høst bak Molde, og har sett en del fine tendenser de siste månedene, så tror dette kan bli riktig så bra, men avhenger veldig av sommerens vindu. Drar Leo? Hvordan er Jarstein etter over 2 år uten kamper? Drar noen andre? Holder Steffen? kommer Ruud tilbake?

Mye som kan påvirke. Men syns jeg ser mye bra på banen for tiden iallefall.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»