Odds Ballklubb

Svar
Brodden

Re: Odds Ballklubb

Legg inn av Brodden »

cpatton skrev: man mai 08, 2023 3:03 pm Det var jo selvsagt en tabbe av dimensjoner å gi Nornes det opprykket, men spist er spist og gjort er gjort.
Like selvsagt er det at klubben bør være tidlig ute og sikre seg forlengelse med Paco.

Jeg er dødsimponert over forsvarsarbeidet, grunnmuren i et hvert lag!
At det så langt kladder en god del fremover regner jeg med at de fleste ser. Småspill og forsøk på fikse kombinasjoner langs krittet stiller jeg meg skeptisk til. I 9 av 10 tilfeller blir det bare rot og balltap. Å være god med ball på små flater i høyt tempo er det ytterst vanskelig øvelse for langt de fleste fotballspillere - på Odd-laget er det kun Jørgensen som behersker dette så langt jeg kan se. Farlig/sjanseskapende blir det først de få gangene man makter å vende spillet.

Og så er det fortsatt grunn til å lure på hvem som som skal stå for målene. Joda, Borks i går var både deilig og klinisk, men altså…

Det virker opplagt at klubben må på keeperjakt til sommeren. Håper det i tillegg blir midler til å styrke laget framover på banen både mht til rein skjær kvalitet og det faktum at sesongen er lang med alt det fører med seg.
Helt enig. Når du snakker om det å være god med ballen på små flater, vil jeg slenge på Owusu i tillegg til Jørgensen. Han har vært like viktig som i fjor, og mister "aldri" ballen.

Angående midler til spillerkjøp presenterte NFF sin økonomiske halvårsrapport i dag. Vi er fortsatt i rød sone, men så skal det bemerkes at Bjørtuft-pengene og millionene vi har spart i lønningsutgifter ikke er med i denne beregningen. Signalene er at man har betydelig bedre kontroll nå, men at man fortsatt være forsiktig i sommer. En ny keeper er et must. Personlig tror jeg vi henter André Hansen for et symbolsk beløp, og at unge, lovende Tangvik overtar keeperplassen i Trondheim. Jeg er veldig delt på Hansen, og skulle nok helst ønsket at vi hentet en keeper med en større oppside. Utenom keeperplassen bruker vi nok kun penger hvis vi må erstatte spillere som drar. Et utlån på Syver Aas eller Thomas Rekdal kan være nærliggende å forestille seg, eventuelt at Jevtovic får et fortjent klubbytte til nærmere familien sin igjen.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Hva skjedde med Jarstein?

Brodden

Legg inn av Brodden »

Nishy skrev: man mai 08, 2023 9:37 pm Hva skjedde med Jarstein?
En rettsak som bare utsettes og utsettes og utsettes. Ikke noe Jarstein kan lastes for, men det gjør samtidig at han ikke kan trene med Odd. For hver dag som går, svinner sjansen mer hen for drømmecomebacket. Personlig tror jeg dessverre at en lang og fantastisk karriere som fotballspiller er over.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Åjaa, jeg trodde han basically var klar til å ta over for Wahlstedt når han blir solgt til sommeren.

Men da synes jeg dere bør sikte høyere enn Hansen, han har hatt en nedadgående kurve lenge.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Brodden skrev: man mai 08, 2023 10:22 pm
Nishy skrev: man mai 08, 2023 9:37 pm Hva skjedde med Jarstein?
En rettsak som bare utsettes og utsettes og utsettes. Ikke noe Jarstein kan lastes for, men det gjør samtidig at han ikke kan trene med Odd. For hver dag som går, svinner sjansen mer hen for drømmecomebacket. Personlig tror jeg dessverre at en lang og fantastisk karriere som fotballspiller er over.
Jarstein kommer til sommeren. Han trener bra om dagen og holder seg i form. Det er viktig at han er kampklar om 4-8 uker.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Gunnar88 skrev: tir mai 09, 2023 9:29 am
Brodden skrev: man mai 08, 2023 10:22 pm
Nishy skrev: man mai 08, 2023 9:37 pm Hva skjedde med Jarstein?
En rettsak som bare utsettes og utsettes og utsettes. Ikke noe Jarstein kan lastes for, men det gjør samtidig at han ikke kan trene med Odd. For hver dag som går, svinner sjansen mer hen for drømmecomebacket. Personlig tror jeg dessverre at en lang og fantastisk karriere som fotballspiller er over.
Jarstein kommer til sommeren. Han trener bra om dagen og holder seg i form. Det er viktig at han er kampklar om 4-8 uker.
Tror du virkelig han kommer altså? En ting er den fysiske formen, men en annen ting er kampformen. Selv om Abrahamsen jevnlig trener med Jarstein, er det noe annet enn å stå i mål 11 mot 11. Han var angivelig sjokkerende god på fellestrening for noen måneder siden, men det er jo akkurat det, noen måneder siden. Jeg er skeptisk. Det er fryktelig lenge siden han har spilt en tellende kamp.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Brodden skrev: tir mai 09, 2023 10:44 am
Gunnar88 skrev: tir mai 09, 2023 9:29 am
Brodden skrev: man mai 08, 2023 10:22 pm

En rettsak som bare utsettes og utsettes og utsettes. Ikke noe Jarstein kan lastes for, men det gjør samtidig at han ikke kan trene med Odd. For hver dag som går, svinner sjansen mer hen for drømmecomebacket. Personlig tror jeg dessverre at en lang og fantastisk karriere som fotballspiller er over.
Jarstein kommer til sommeren. Han trener bra om dagen og holder seg i form. Det er viktig at han er kampklar om 4-8 uker.
Tror du virkelig han kommer altså? En ting er den fysiske formen, men en annen ting er kampformen. Selv om Abrahamsen jevnlig trener med Jarstein, er det noe annet enn å stå i mål 11 mot 11. Han var angivelig sjokkerende god på fellestrening for noen måneder siden, men det er jo akkurat det, noen måneder siden. Jeg er skeptisk. Det er fryktelig lenge siden han har spilt en tellende kamp.
Jeg er nok mye mer lugn her, Rune er superproff og vet at hans tid i Odd kommer. At han fortsatt er god nok til å spille i flere år til regner jeg med. Men landslagskarrieren er nok dessverre over.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Kamp i kveld. Jeg håper varmen holder seg, for det blir årets første kamp for meg. Cellegift I kroppen gjør at jeg fryser .
Håper at mange benytter sjansen i kveld.
Jeg har trua på seier. Håper Leo stenger buret igjen, og at det kan løsne i front. Vi har ho hatt tøffe kamper nå i starten, men det har ikke vært noen som skiller seg ut som får den i mål.
Jetovich håper jeg på nå.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Bjoro33 skrev: fre mai 12, 2023 2:56 pm Kamp i kveld. Jeg håper varmen holder seg, for det blir årets første kamp for meg. Cellegift I kroppen gjør at jeg fryser .
Håper at mange benytter sjansen i kveld.
Jeg har trua på seier. Håper Leo stenger buret igjen, og at det kan løsne i front. Vi har ho hatt tøffe kamper nå i starten, men det har ikke vært noen som skiller seg ut som får den i mål.
Jetovich håper jeg på nå.
Det var trist å lese - alt godt og lykke til med din egen kamp, den aller viktigste!

hgb

Legg inn av hgb »

Bjoro33 skrev: fre mai 12, 2023 2:56 pm Kamp i kveld. Jeg håper varmen holder seg, for det blir årets første kamp for meg. Cellegift I kroppen gjør at jeg fryser .
Håper at mange benytter sjansen i kveld.
Jeg har trua på seier. Håper Leo stenger buret igjen, og at det kan løsne i front. Vi har ho hatt tøffe kamper nå i starten, men det har ikke vært noen som skiller seg ut som får den i mål.
Jetovich håper jeg på nå.
Uff, kjedelig å høre, håper det går bra! Yr har hvertfall trua på akseptable temperaturer til kampslutt, så da satser vi på det. For min del har det blitt lite kamper på TV også denne sesongen, da jeg plutselig ikke har abonnement, men denne er jo på ordentlig kanal, så det blir bra.

Spent på kampen, regner med at LSK vil skape en god del, selv om vi har vært ekstremt gjerrige. Har to Oddere bakover på fantasy (Wallem og Solo), så satser på at nullen holdes igjen.

Må si det er litt rart med Syver Aas, som knapt har fått sjansen i år, men til gjengjeld er det jo veldig moro med Bang-Kittilsen, da. Og fint at Gjengaard har etablert seg på laget også.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

cpatton skrev: fre mai 12, 2023 3:28 pm
Bjoro33 skrev: fre mai 12, 2023 2:56 pm Kamp i kveld. Jeg håper varmen holder seg, for det blir årets første kamp for meg. Cellegift I kroppen gjør at jeg fryser .
Håper at mange benytter sjansen i kveld.
Jeg har trua på seier. Håper Leo stenger buret igjen, og at det kan løsne i front. Vi har ho hatt tøffe kamper nå i starten, men det har ikke vært noen som skiller seg ut som får den i mål.
Jetovich håper jeg på nå.
Det var trist å lese - alt godt og lykke til med din egen kamp, den aller viktigste!
Takker. Det var egentlig ikke for å be om sympati. Jeg har levd med de greiene siden 2014 , så jeg er egentlig heldig. :)

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Bjoro33 skrev: fre mai 12, 2023 2:56 pm Kamp i kveld. Jeg håper varmen holder seg, for det blir årets første kamp for meg. Cellegift I kroppen gjør at jeg fryser .
Håper at mange benytter sjansen i kveld.
Jeg har trua på seier. Håper Leo stenger buret igjen, og at det kan løsne i front. Vi har ho hatt tøffe kamper nå i starten, men det har ikke vært noen som skiller seg ut som får den i mål.
Jetovich håper jeg på nå.
Dette var trist. Ønsker deg alt det beste og en riktig god kamp!

Brodden

Legg inn av Brodden »

Bjoro33 skrev: fre mai 12, 2023 2:56 pm Kamp i kveld. Jeg håper varmen holder seg, for det blir årets første kamp for meg. Cellegift I kroppen gjør at jeg fryser .
Håper at mange benytter sjansen i kveld.
Jeg har trua på seier. Håper Leo stenger buret igjen, og at det kan løsne i front. Vi har ho hatt tøffe kamper nå i starten, men det har ikke vært noen som skiller seg ut som får den i mål.
Jetovich håper jeg på nå.
Som mine medsupportere, ønsker jeg også alt det beste! Odd-miljøet her på fridiskusjon er lite, men fullt av fine folk.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Sykt bittert det her. Men Odd er på kanten til talentløse foran mål.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Frode Johnsen har holdt formen ved like. Det så vi i Mesternes Mester. Jeg bare nevner det.

hgb

Legg inn av hgb »

God kamp defensivt, selv om LSK hadde endel mer i andre omgang. Syns egentlig det var en rimelig ok kamp offensivt også, men vi må jo score, da.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Nå må vel til og med Paco innrømme at laget har et stort problem. En ting er den impotente Elgen på topp, noe annet er at de rundt ham jo virker forknytte og vettskremte så fort de nærmer seg motstanders 16m. Som om de tenker - dette går ikke, men vi får prøve likevel.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

cpatton skrev: fre mai 12, 2023 10:29 pm Nå må vel til og med Paco innrømme at laget har et stort problem. En ting er den impotente Elgen på topp, noe annet er at de rundt ham jo virker forknytte og vettskremte så fort de nærmer seg motstanders 16m. Som om de tenker - dette går ikke, men vi får prøve likevel.
Hva med å hente tilbake Stensrud fra Bryne? Han kan hentes tilbake på en dags varsel.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: fre mai 12, 2023 10:29 pm Nå må vel til og med Paco innrømme at laget har et stort problem. En ting er den impotente Elgen på topp, noe annet er at de rundt ham jo virker forknytte og vettskremte så fort de nærmer seg motstanders 16m. Som om de tenker - dette går ikke, men vi får prøve likevel.
Du har selvsagt helt rett. Dette er ikke Midtskogen sin feil alene, det handler om kollektivet. Hvor mange ganger så vi i dag at Odd fikk kontringer men at det stoppet totalt opp på siste tredjedel?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Lilleborg skrev: fre mai 12, 2023 10:45 pm
cpatton skrev: fre mai 12, 2023 10:29 pm Nå må vel til og med Paco innrømme at laget har et stort problem. En ting er den impotente Elgen på topp, noe annet er at de rundt ham jo virker forknytte og vettskremte så fort de nærmer seg motstanders 16m. Som om de tenker - dette går ikke, men vi får prøve likevel.
Hva med å hente tilbake Stensrud fra Bryne? Han kan hentes tilbake på en dags varsel.
Virker ikke som Paco liker Abel nevneverdig.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Gunnar88 skrev: fre mai 12, 2023 11:04 pm Virker ikke som Paco liker Abel nevneverdig.
... men det var da Paco som hentet han?

cpatton

Legg inn av cpatton »

Lilleborg skrev: lør mai 13, 2023 9:26 am
Gunnar88 skrev: fre mai 12, 2023 11:04 pm Virker ikke som Paco liker Abel nevneverdig.
... men det var da Paco som hentet han?
Nei, ble hentet under Nornes og var i tvil i følge ham selv om han skulle signere da Nornes ble sparket. Kanskje sånn sett ikke det smarteste han har gjort...

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

cpatton skrev: lør mai 13, 2023 9:41 am Nei, ble hentet under Nornes og var i tvil i følge ham selv om han skulle signere da Nornes ble sparket. Kanskje sånn sett ikke det smarteste han har gjort...
Overraskende hvis Paco "ikke liker han". Han er jo uten tvil et stort talent.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Lilleborg skrev: lør mai 13, 2023 10:01 am
cpatton skrev: lør mai 13, 2023 9:41 am Nei, ble hentet under Nornes og var i tvil i følge ham selv om han skulle signere da Nornes ble sparket. Kanskje sånn sett ikke det smarteste han har gjort...
Overraskende hvis Paco "ikke liker han". Han er jo uten tvil et stort talent.
100 % enig.

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: lør mai 13, 2023 10:01 am
cpatton skrev: lør mai 13, 2023 9:41 am Nei, ble hentet under Nornes og var i tvil i følge ham selv om han skulle signere da Nornes ble sparket. Kanskje sånn sett ikke det smarteste han har gjort...
Overraskende hvis Paco "ikke liker han". Han er jo uten tvil et stort talent.

Jeg synes Stensrud har sine store begrensinger. Spesielt på forståelse, som er det viktigste i fotball. Tipper at Paco er opptatt av det samme, en mann som er veldig opptatt av det taktiske og ikke har råd til å ha spillere på banen som ikke skjønner eller følger planen.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Bork har signert avtalt ut 2025. Dermed er alt klart for et nytt innhopp i morgen.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Hvordan er det med Solholm? Går han inn i laget igjen allerede nå eller er han pdd bak både Hagen og Tomas?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Real-_- skrev: man mai 15, 2023 11:06 pm Hvordan er det med Solholm? Går han inn i laget igjen allerede nå eller er han pdd bak både Hagen og Tomas?
Vanskelig å si. Tror de gir Solholm den tiden han trenger. Ingen grunn til å stresse når Tomas har levert på det nivået.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Kan ikke se for meg at Diogo vrakes for solholm nå. Så Solholm er nok tredjevalg nå

hgb

Legg inn av hgb »

Får ikke sett kampen, men 2-0-ledelse til pause er jo kanon, da. Satser på at det solide defensive spillet fortsetter i andre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»