Odds Ballklubb

Svar
cpatton

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av cpatton »

Det er godt å se at Morten Fevang i TA tar bladet fra munnen og kommer med ramsalt kritikk av klubbledelsen, at han er av samme oppfatning som publikum.
Det fremgår også av artikkelen at Tore Andersen skal trekke seg tilbake den dagen klubben har funnet en arvtaker. På godt norsk betyr vel det at han kommer til å sitte i mange år ennå.
https://www.ta.no/legenden-er-bekymret- ... AP6eb7vqHE
Noen sitater for de som ikke måtte ha abonnement.

– Odd må være mer framme i skoa. Det er ingen ting jeg heller vil enn at det igjen kommer 10 000 på stadion. Men det som har skjedd nå, over tid, bekymrer meg. Tar vi de siste 60 kampene er trenden negativ. Viking har 14 000 på stadion, Odd 1700. Da hjelper det ikke bare å si at vi må jobbe hardere og at det ordner seg. For klubbens del og for byens del kan det være bra med nye folk og navn og helt nye tanker. Det kan være løsningen.

– Nå er det for mye negativt snakk, klubben er lukka og ingen får vite noe. Alt er så hemmelig og hysj-hysj. Klubben må være åpen og by mer på seg selv. Kanskje var det ikke realistisk for Odd å hente Amahl Pellegrino i sommer, men han var ledig og Odd hadde solgt Bakenga. Hvorfor ikke være offensiv og si at han vil vi prøve å få hit og så heller bare konkludere med at han til slutt valgte Bodø/Glimt? Ta litt sjanser og risiker litt. Vær på, få med folket, skap engasjement, ikke se ned i bakken, men stopp opp og prat med folk. Det koster så lite, men betyr så mye for mange. Folk vil på stadion når de føler tilhørighet og at de bare kjenner spillerne litt. Jeg skjønner at det var annerledes for noen år siden da vi kunne gå på Mets og feire en seier. Nå er jo nesten ingen ting lov. Men det er lov å være folkelig, konkluderer han og legger til:
– Du får ikke fulle tribuner fordi du kjører Kahoot i pausa. Da vi rykka ned i 2007 var nok det bra på mange måter. Vi fikk en ny kickstart og en kjempeopptur både sportslig og publikumsmessig. Nå tror jeg det vil være veldig uheldig å rykke ned. Det er for tidlig. Klubben har jo hatt bra resultater, men ikke den siste tida.

– Barn og unge, og kommende fotballspillere, må bli så interessert i Odd, spillerne som er der, at de skal på hver eneste hjemmekamp for å se forbildet eller idolet sitt. Forbildene og idolene til mange barn og unge i Grenland og Telemark bør være Odd-spillere og ikke nødvendigvis Messi og Ronaldo, sier en av de tidligere heltene.

– Odd har dessverre ikke lyktes med så mange de har hentet, og kun truffet på noen få. Her bør det gjøres en bedre og grundigere jobb. Når det gjelder spillere som man vet man ønsker med videre; vær offensiv, prøv og skriv en lang kontrakt med bedre betingelser og heller vær aktiv med tanke på salg. Da har du spillerne på langtidskontrakter og verdien blir høyere når du skal selge dem. Nå ender du opp med å få lite eller ingenting for de som forsvinner.

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

https://www.odd.no/nyheter/odd-jakter-ny-sportssjef

Solide ord fra Fevang som jeg tror vi alle kan stille oss bak. Kanskje han burde sende inn en søknad. :)

cpatton

Legg inn av cpatton »

Hjelp, nå står ikke verden til påske - Odd starter jakten på ny sportssjef!!
https://www.ta.no/det-har-lenge-vart-en ... 50-1282749

cpatton

Legg inn av cpatton »

OBS -så i farta ikke at Henge Trynet allerede var på plass. På den annen side - en god nyhet kan ikke...
Fevang sier at den slags ikke er for ham.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Fantastiske nyheter at klubben endelig erkjenner det vi har snakket om her og på VGD i flere år, at Tore Andersen må byttes ASAP.

Dette gjør meg faktisk litt mer optimist med tanke på fremtiden. Nå avhenger det selvsagt av hvem som hentes.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Ja dette er jo et lys i mørketida. Så får det heller være greit at klubben, som takk for lang og tro tjeneste, utad rigger det som at Andersen har sagt seg villig, er en reddende engel inntil en ny er på plass.

Men kjenner jeg er fryktelig skeptisk til Nornes, om han i det hele tatt har det i seg til å ha ansvaret for et lag i toppsjiktet i ES, Overfor Varden erkjenner han riktignok at nytt blod trengs, men freder samtidig dagens stall. Om jeg leser ham riktig. Pluss dette evinnelige om Odd som fattig klubb som jeg mer og mer aner er en unnskyldning for elendig arbeid i spillermarkedet. Det er ikke mer enn noen måneder siden vi fikk høre at Kastrati hadde stått på blokka i flere år.

Fevang som fastslår at det har vært en nedadgående trend over 60 kamper (like lenge Nornes har vært hovedtrener) treffer klokkerent når han sier:" For klubbens del og for byens del kan det være bra med nye folk og navn og helt nye tanker. Det kan være løsningen."

iceman

Legg inn av iceman »

Kan man håpe på at Pelle Nilsson søker på denne jobben? Er jo Director of football for RB Leipzig U19?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: ons des 15, 2021 10:34 am Ja dette er jo et lys i mørketida. Så får det heller være greit at klubben, som takk for lang og tro tjeneste, utad rigger det som at Andersen har sagt seg villig, er en reddende engel inntil en ny er på plass.

Men kjenner jeg er fryktelig skeptisk til Nornes, om han i det hele tatt har det i seg til å ha ansvaret for et lag i toppsjiktet i ES, Overfor Varden erkjenner han riktignok at nytt blod trengs, men freder samtidig dagens stall. Om jeg leser ham riktig. Pluss dette evinnelige om Odd som fattig klubb som jeg mer og mer aner er en unnskyldning for elendig arbeid i spillermarkedet. Det er ikke mer enn noen måneder siden vi fikk høre at Kastrati hadde stått på blokka i flere år.

Fevang som fastslår at det har vært en nedadgående trend over 60 kamper (like lenge Nornes har vært hovedtrener) treffer klokkerent når han sier:" For klubbens del og for byens del kan det være bra med nye folk og navn og helt nye tanker. Det kan være løsningen."
Slapp av, general. Nornes forsvinner trolig ut dørene i juni/juli. Hadde vi vært lure så hadde vi byttet allerede og hentet inn eksempelvis Jørgen Isnes. Men det virker ikke særlig realistisk.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

iceman skrev: ons des 15, 2021 1:30 pm Kan man håpe på at Pelle Nilsson søker på denne jobben? Er jo Director of football for RB Leipzig U19?
Utopi og tro på noe annet enn at de finner løsninger internt. Morten Rønningen eller Thomas Skilbred er ansatt i sportssjefrollen innen februar.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Gunnar88 skrev: ons des 15, 2021 3:08 pm
cpatton skrev: ons des 15, 2021 10:34 am Ja dette er jo et lys i mørketida. Så får det heller være greit at klubben, som takk for lang og tro tjeneste, utad rigger det som at Andersen har sagt seg villig, er en reddende engel inntil en ny er på plass.

Men kjenner jeg er fryktelig skeptisk til Nornes, om han i det hele tatt har det i seg til å ha ansvaret for et lag i toppsjiktet i ES, Overfor Varden erkjenner han riktignok at nytt blod trengs, men freder samtidig dagens stall. Om jeg leser ham riktig. Pluss dette evinnelige om Odd som fattig klubb som jeg mer og mer aner er en unnskyldning for elendig arbeid i spillermarkedet. Det er ikke mer enn noen måneder siden vi fikk høre at Kastrati hadde stått på blokka i flere år.

Fevang som fastslår at det har vært en nedadgående trend over 60 kamper (like lenge Nornes har vært hovedtrener) treffer klokkerent når han sier:" For klubbens del og for byens del kan det være bra med nye folk og navn og helt nye tanker. Det kan være løsningen."
Slapp av, general. Nornes forsvinner trolig ut dørene i juni/juli. Hadde vi vært lure så hadde vi byttet allerede og hentet inn eksempelvis Jørgen Isnes. Men det virker ikke særlig realistisk.
Isnes ville vært veldig spennende. Men skjer selvsagt ikke. Nornes får ny tillatt (Og sikkert ny kontrakt i april). Og så går det som det må gå, resultatene uteblir, kanskje han får sparken, men da er det vel også noen internt som skal få jobben

cpatton

Legg inn av cpatton »

Aprilsnarr skrev: ons des 15, 2021 4:36 pm
Gunnar88 skrev: ons des 15, 2021 3:08 pm
cpatton skrev: ons des 15, 2021 10:34 am Ja dette er jo et lys i mørketida. Så får det heller være greit at klubben, som takk for lang og tro tjeneste, utad rigger det som at Andersen har sagt seg villig, er en reddende engel inntil en ny er på plass.

Men kjenner jeg er fryktelig skeptisk til Nornes, om han i det hele tatt har det i seg til å ha ansvaret for et lag i toppsjiktet i ES, Overfor Varden erkjenner han riktignok at nytt blod trengs, men freder samtidig dagens stall. Om jeg leser ham riktig. Pluss dette evinnelige om Odd som fattig klubb som jeg mer og mer aner er en unnskyldning for elendig arbeid i spillermarkedet. Det er ikke mer enn noen måneder siden vi fikk høre at Kastrati hadde stått på blokka i flere år.

Fevang som fastslår at det har vært en nedadgående trend over 60 kamper (like lenge Nornes har vært hovedtrener) treffer klokkerent når han sier:" For klubbens del og for byens del kan det være bra med nye folk og navn og helt nye tanker. Det kan være løsningen."
Slapp av, general. Nornes forsvinner trolig ut dørene i juni/juli. Hadde vi vært lure så hadde vi byttet allerede og hentet inn eksempelvis Jørgen Isnes. Men det virker ikke særlig realistisk.
Isnes ville vært veldig spennende. Men skjer selvsagt ikke. Nornes får ny tillatt (Og sikkert ny kontrakt i april). Og så går det som det må gå, resultatene uteblir, kanskje han får sparken, men da er det vel også noen internt som skal få jobben
Dere tenker selvsagt på når Odd ligger i bånn av tabellen rundt Sankthans, akkurat det er det jo overhengende fare for.
Fra Håndlykken i går igjen var det snakk om kontinuitet. Både vel og bra og viktig det... så lenge det gir resultater. Men når kontinuitet blir stående i veien for utvikling og kun blir et tomt mantra kan det kun gå en vei. Jeg frykter at klubben blir spist opp innenfra fordi ledelsen i for stor grad nekter å innse at det som funket da nødvendigvis ikke gjør det nå.
Skal også bli spennende å følge HamKam, hvordan de forbereder seg til gjeninntreden i ES, jakt på erstatter for Reka, nye spillere inn osv. Tipper de kommer til å være langt, langt mer framme i skoa enn Odd.

hgb

Legg inn av hgb »

Vel, vi er hvertfall ikke Brann. Faen for en kamp (så bare ekstraomgangene og straffene) det var.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

hgb skrev: ons des 15, 2021 10:41 pm Vel, vi er hvertfall ikke Brann. Faen for en kamp (så bare ekstraomgangene og straffene) det var.
Vi kan fort lide samme skjebne neste sesong slik som ting driftes i Odd om dagen, og det at man vant siste kamp gjør jo at opprydningen ikke blir som den burde, ny stilling som er lyst ut er vel og bra, men blir nok tradisjonen tro en grå intern løsning.

Perkele

Legg inn av Perkele »

https://www.ta.no/kan-dette-vare-den-ny ... 50-1283249
Frode Johnsen er fin fyr, men er han rett mann?
Jeg tenker han kan klare dette og antar han har et godt kontaktnett, og en god standing i fotballen kan ingen ta fra ham!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Canucks skrev: ons des 15, 2021 11:00 pm Vi kan fort lide samme skjebne neste sesong slik som ting driftes i Odd om dagen, og det at man vant siste kamp gjør jo at opprydningen ikke blir som den burde, ny stilling som er lyst ut er vel og bra, men blir nok tradisjonen tro en grå intern løsning.
Hever man seg 20-30 prosent, så....rykker man fremdeles ned. Høsten/vinteren har vært helt begredelig på absolutt alle områder. Resultater, spill, styret, spillerlogistikk, interesse etc.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Det intervjuet her med Håndlykken er om mulig det verste jeg har lest. Vitner om en mann og en klubb som lever i en helt annen verden enn oss andre. Det er nesten så jeg skulle ønske at vi var Brann.
https://www.ta.no/pilene-peker-nedover- ... 50-1282958

Når det gjelder Frode Johnsen som sportssjef så er jo også det merkelig siden han gjentatte ganger har uttalt at han egentlig ikke er interessert i fotball. Hjalp jo likevel klubben med litt scouting etter at han la opp og maktet å hente Torbjørn Agdestein i 2017 som han skrøyt opp i skyene.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: tor des 16, 2021 10:24 am Det intervjuet her med Håndlykken er om mulig det verste jeg har lest. Vitner om en mann og en klubb som lever i en helt annen verden enn oss andre. Det er nesten så jeg skulle ønske at vi var Brann.
https://www.ta.no/pilene-peker-nedover- ... 50-1282958

Når det gjelder Frode Johnsen som sportssjef så er jo også det merkelig siden han gjentatte ganger har uttalt at han egentlig ikke er interessert i fotball. Hjalp jo likevel klubben med litt scouting etter at han la opp og maktet å hente Torbjørn Agdestein i 2017 som han skrøyt opp i skyene.
Intervjuet med Håndlykken har jeg ikke lest, men jeg har ingen vansker med å kjøpe din oppsummering, klok som du er.

Når det gjelder Frode Johnsen som sportssjef så er det noe av det absolutt dummeste de kan gjøre. Frode Johnsen er i mine øyne den største legenden i Odd og jeg håper klubben benytter hans kompetanse på en eller annen måte.

Men han skal selvsagt ikke være sportssjef. Fyren liker ikke fotball, er ikke opptatt av det og det er han helt ærlig på. Som nevnt så har vi tidligere hatt han som speider og han overbeviste Odd om å kjøpe den dårligste spissen Odd har hatt siden skorpionmannen. En slik ansettelse vil være enda en falitterklæring for klubben.

Det må være mulig å skue utenfor fylkesgrensen? Det må være mulig å tenke litt nytt?

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: tor des 16, 2021 12:24 pm
cpatton skrev: tor des 16, 2021 10:24 am Det intervjuet her med Håndlykken er om mulig det verste jeg har lest. Vitner om en mann og en klubb som lever i en helt annen verden enn oss andre. Det er nesten så jeg skulle ønske at vi var Brann.
https://www.ta.no/pilene-peker-nedover- ... 50-1282958

Når det gjelder Frode Johnsen som sportssjef så er jo også det merkelig siden han gjentatte ganger har uttalt at han egentlig ikke er interessert i fotball. Hjalp jo likevel klubben med litt scouting etter at han la opp og maktet å hente Torbjørn Agdestein i 2017 som han skrøyt opp i skyene.
Intervjuet med Håndlykken har jeg ikke lest, men jeg har ingen vansker med å kjøpe din oppsummering, klok som du er.

Når det gjelder Frode Johnsen som sportssjef så er det noe av det absolutt dummeste de kan gjøre. Frode Johnsen er i mine øyne den største legenden i Odd og jeg håper klubben benytter hans kompetanse på en eller annen måte.

Men han skal selvsagt ikke være sportssjef. Fyren liker ikke fotball, er ikke opptatt av det og det er han helt ærlig på. Som nevnt så har vi tidligere hatt han som speider og han overbeviste Odd om å kjøpe den dårligste spissen Odd har hatt siden skorpionmannen. En slik ansettelse vil være enda en falitterklæring for klubben.

Det må være mulig å skue utenfor fylkesgrensen? Det må være mulig å tenke litt nytt?
Utenfor fylkesgrensen er jo problemet, bare tanken skaper åpenbart angst på Skagerak. Ja, la oss nå inderlig håpe at Frode Johnsen ikke trekkes inn i det her, for alle parters del.
Torvik har også lest intervjuet med Håndlykken og mere til. Han beskriver bla Odd som en lukket sekt, mens Håndlykken sier klubben er en av de mest åpne i landet og den mest åpne bedriften i Telemark.
https://www.svingslag.no/forsiden/2021/ ... sportssjef

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

cpatton skrev: tor des 16, 2021 10:24 am Det intervjuet her med Håndlykken er om mulig det verste jeg har lest. Vitner om en mann og en klubb som lever i en helt annen verden enn oss andre. Det er nesten så jeg skulle ønske at vi var Brann.
https://www.ta.no/pilene-peker-nedover- ... 50-1282958

Når det gjelder Frode Johnsen som sportssjef så er jo også det merkelig siden han gjentatte ganger har uttalt at han egentlig ikke er interessert i fotball. Hjalp jo likevel klubben med litt scouting etter at han la opp og maktet å hente Torbjørn Agdestein i 2017 som han skrøyt opp i skyene.
Det intervjuet er horribelt. Null ydmykhet (som vanlig) og en «jeg har rett og andre har feil»-holdning. Helt forferdelig lesning og viser at problemene i Odd stikker dypere enn trenerteam. I mine øyne er både Tore, Einar og Jan Frode for svake og burde vært byttet ut. Einar har mistet bakkekontakten og har hele høsten vært ekstremt dårlig i intervjusituasjoner. Både dette intervjuet men og tidligere med uttalelser som «det mener de ikke» om folk som ikke vil på kamp og «jeg syns ikke nesten 4000 her idag er så galt» på direkten i pausen mot enga (om jeg husker rett). Viser hvor fjernt fra virkeligheten han er

cpatton

Legg inn av cpatton »

Tommel!
Ja, han har vært grusom i hele år! Når man har trodd at det ikke kunne bli verre har han gang på gang prestert å toppe det. Å være høy på seg sjøl og samtidig ikke takle motgang er en særdeles dårlig kombinasjon som aldri vil føre noe godt med seg. 4000 på kamp ja med 1700 innenfor portene. Hvem er det man lurer... Trist som faen alt sammen.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg ser argumentene deres mot Einar. Men jeg vil frede Einar i mange år. Han har gjort en fantastisk jobb for Odd med å dra inn sponsorkroner og skape engasjement også utenfor Telemark. Han er utvilsomt dyktig ble vel på mange måter norsk fotball sin talsperson i starten av pandemien.

Men jeg liker ikke måten han har håndtert media på denne høsten. Jeg håper Einar skjønner dette selv og konsentrerer seg om det han kan. Der er han dyktig. Kanskje norsk fotballs beste daglige leder.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Problemet med Håndlykken er som sagt at han åpenbart ikke takler motstand og som Aprilsnarr sier, er blottet for ydmykhet. Resultatet blir at han skyver publikum fra seg i stedet for å være inkluderende.
Ille er det også når han tenker høyt (samme intervju) og skal forklare Odds DNA og grenlandsområdet.
- Vi er imidlertid litt «nedpå» her i området, og de store ordene har historisk sett ikke vært vår greie. Vi er nok et produkt av miljøet, industri-kulturen, vi er en del av.
Altså grå og kjedelig klubb fra et på alle måter grått og trist industriområde. I hvert fall en målsetting klubben er i ferd med å oppnå.
En ting er at han aldri hadde våget å si den slags med Fagermo fortsatt ved roret, noe annet er at han åpenbart mangler elementær kunnskap om Odds relativt nære forhistorie. Veskantklubben med stadion rundt der fiffen bodde, en klubb som lenset spillere fra Kleiva, Bakken mm... til stor forargelse fra mange.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Se denne tweeten fra Brann, jeg blir så imponert!!
Men tror det er en stund til det skjer i Skien...

cpatton

Legg inn av cpatton »

Ser at Lars Bohinen overfor TA fastslår at han i sine seks år som sportssjef i Enga og Stabæk var med på å ta seks medaljer og at han alltid vil vurdere den stillingen i norsk eliteserieklubb.
Da må han jo bare søke, for det har seg vel ikke slik at Odd går aktivt ut til enkelte kandidater...

Perkele

Legg inn av Perkele »

TA er på hugget for tiden, det er på tide at avisene nå trykker til litt. Klarer de ikke et overgangsvindu godt over snittet, samt en erfaren sportssjef ganske snart er det OBOS i 2023
https://www.ta.no/han-far-ti-kamper-pa- ... 50-1282909

cpatton

Legg inn av cpatton »

Perkele skrev: lør des 18, 2021 9:36 am TA er på hugget for tiden, det er på tide at avisene nå trykker til litt. Klarer de ikke et overgangsvindu godt over snittet, samt en erfaren sportssjef ganske snart er det OBOS i 2023
https://www.ta.no/han-far-ti-kamper-pa- ... 50-1282909
Betryggende å se at lokalavisene har våknet opp av dvalen, Varden kjører jo sin egen åpen debatt. En sabla god oppsummering av ståa på Falkum. Og som overskriften sier - gir Nornes, som står med 8 seire på siste 37, 10 kamper for å redde jobben.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Styreleder Trond Haukvik trekker seg

cpatton

Legg inn av cpatton »

Perkele skrev: tir des 21, 2021 1:34 pm Styreleder Trond Haukvik trekker seg
Endelig en som tar ansvar og ikke stikker hodet sanda!
Ligger vel an til at nestleder Bernt Ove Søvik overtar. Noen som kan si noe mer om ham?

Perkele

Legg inn av Perkele »

Meldes på twitter at det ble Aalesund for Besim Serbecic, tipper Odd plukker opp noe rask et par uker seriestart.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Kjipt hvis Serbecic ryker. Tror det kunne vært en god forsterkning. Men igjen sier det veldig mye om hvordan situasjonen er i Odd om dagen når Aalesund! har større tiltrekningskraft.

Kram snø, som Blakern hadde sagt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»