Kjøtt-nekt på festival - 🍖🍺🍷 eller bare 🥗🍺🍷

Svar
Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Kjøtt-nekt på festival - 🍖🍺🍷 eller bare 🥗🍺🍷

Legg inn av Zpiff »

https://www.godt.no/aktuelt/i/OrwEGE/ra ... a-festival
Er dette et godt, nyttig, effektivt, inspirerende.. tiltak, der man på samme festivalen også serverer øl, vin.. i plastbeger, og sikkert også selger t-skjorter.. laget på "tradisjonell måte" i Kina..?

Eller burde festivalledelsen som har bestemt dette, gjøre festivaler langt enklere (og langt mer klima/miljø-vennlige), ved å f.eks. arrangere og ta inngangspenger for å få høre ledelsen selv sitte ute i granskauen og nynne "Kumbaya.."?
-Om det ikke dukker opp så mange i granskauen, så gjør det jo bare (kongle)festivalen enda grønnere..

Regner for øvrig med at det var tydelig annonsert at de KUN ville selge grønske-fôr på denne festivalen -overfor potensielle billettkjøpere (om ikke, så kan det jo hende at noen føler seg litt snytt..).

Er det slik (med KUN grønt-fôr, og gjerne bare vann fra felles drikkefontener) man ønsker at alle fremtidens "..festivaler" skal arrangeres?
Eller bør det bli som under pandemien, la alt gå over Teams, Zoom.., så kan folk & fe sørge for seg selv (må selvsagt betale samme pris for "inngangsbilletten")?

- Man er jo da med (gjøre effektive, seriøse, fornøyelige.. forsøk) på å redde verdenssamfunnene.. -må vite.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Supert igjen fra landets mest miljøvennlige festival drevet av folk jeg kjenner og vet er smarte og intelligente.
Månebevegelsen lenge leve.
Folk som må ha kjøtt kan ta med seg matpakke.
Sist redigert av fargerik den fre jul 22, 2022 2:17 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg hadde tatt med niste. Og om det ikke var lov hadde jeg funnet meg en annen festival.

Jeg er så lei av ekstremisme. Folk som skal tvinge andre til å tenke, mene og gjøre som dem er farlige.

Var på konsert på Moldejazz tidligere i uka. Før konserten tok vi en liten porsjon streetfood med thaimat som inneholdt kylling og etter konserten den tradisjonelle elgbaben.

De har vegetaralternativer også slik at de som ønsker det får det de vil ha. Slik det skal være.
Sist redigert av PapaSmurf den fre jul 22, 2022 2:19 pm, redigert 1 gang totalt.

fargerik

Legg inn av fargerik »

PapaSmurf skrev: fre jul 22, 2022 2:16 pm Jeg hadde tatt med niste. Og om det ikke var lov hadde jeg funnet meg en annen festival.

Jeg er så lei av ekstremisme. Folk som skal tvinge andre til å tenke, mene og gjøre som dem er farlige.

Var på konsert på Moldejazz tidligere i uka. Før konserten tok vi en liten porsjon streetfood med thaimat og etter konserten den tradisjonelle elgbaben.
Jeg er så lei av folk som forveksler idealisme med ekstremisme.
Det er ingen som tvinger folk til å spise. Ta med godt humør og hør på musikken.
Jeg er så lei av folk som gjør et ikke-problem til et problem.
Sist redigert av fargerik den fre jul 22, 2022 2:20 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:18 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 22, 2022 2:16 pm Jeg hadde tatt med niste. Og om det ikke var lov hadde jeg funnet meg en annen festival.

Jeg er så lei av ekstremisme. Folk som skal tvinge andre til å tenke, mene og gjøre som dem er farlige.

Var på konsert på Moldejazz tidligere i uka. Før konserten tok vi en liten porsjon streetfood med thaimat og etter konserten den tradisjonelle elgbaben.
Jeg er så lei av folk som forveksler idealisme med ekstremisme.
Idealisme er fint, men påtvinger man andre sin idealisme er det ekstremisme.

fargerik

Legg inn av fargerik »

PapaSmurf skrev: fre jul 22, 2022 2:19 pm
fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:18 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 22, 2022 2:16 pm Jeg hadde tatt med niste. Og om det ikke var lov hadde jeg funnet meg en annen festival.

Jeg er så lei av ekstremisme. Folk som skal tvinge andre til å tenke, mene og gjøre som dem er farlige.

Var på konsert på Moldejazz tidligere i uka. Før konserten tok vi en liten porsjon streetfood med thaimat og etter konserten den tradisjonelle elgbaben.
Jeg er så lei av folk som forveksler idealisme med ekstremisme.
Idealisme er fint, men påtvinger man andre sin idealisme er det ekstremisme.
Oups. Jeg var ikke klar over at det skal være spiseplikt.
Forøvrig er det ikke verre enn at de som er kjøtthungrige kan gå ut på utsiden av festivalområdet og spise kjøttmat på et av de mange utestedene i gamlebyen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:21 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 22, 2022 2:19 pm
fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:18 pm
Jeg er så lei av folk som forveksler idealisme med ekstremisme.
Idealisme er fint, men påtvinger man andre sin idealisme er det ekstremisme.
Oups. Jeg var ikke klar over at det skal være spiseplikt.
Det er jo slik at man bruker så mye tid på et festivalområde at man stort sett trenger mat.

Men disse hippiene får holde på. Jeg velger festivaler der ekstremismen ikke har tatt overhånd.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Denne bevegelsen gjør seg selv en bjørnetjeneste. Og nok en gang så ser man at ytterkantene provoserer hverandre.

Det verste er kanskje måten vegetar-folkene her forsøker å latterliggjøre de som er kritisk og sure fordi de ikke får kjøtt - eller som de fleste, som kommer med innvendinger - er irritert over måten det skjer på - med en åpenbar ovenfra-og-ned-hodning. Som i mange andre saker i vår tid - her der det den urbane og middelkassen som ser ned på vanlige folks holdninger og matvaner.

Hvis vegetarmaten er blitt så mye bedre - så prøv å omvende noen med positive virkemidler. Gjør f.eks. vegetarmaten ekstra fristende, billig og/eller tilgjengelig. Og sett opp prisen litt på kjøtburgere og gjør den litt kjip.

Slike små triks. Moralisme fører aldri verden framover.

fargerik

Legg inn av fargerik »

PapaSmurf skrev: fre jul 22, 2022 2:25 pm
fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:21 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 22, 2022 2:19 pm

Idealisme er fint, men påtvinger man andre sin idealisme er det ekstremisme.
Oups. Jeg var ikke klar over at det skal være spiseplikt.
Det er jo slik at man bruker så mye tid på et festivalområde at man stort sett trenger mat.

Men disse hippiene får holde på. Jeg velger festivaler der ekstremismen ikke har tatt overhånd.
Det tar deg 4 minutter å gå til første spisested dersom du skal ha en biff.
Er du klar over hvor liten gamlebyen er?
Alt er en rusletur unna.
Jeg har bodd der, og er ganskje godt kjent der.
Vi har ingen problemer i dette landet når dette skal oppkonstrueres som et problem av ekstremister.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:16 pm Supert igjen fra landets mest miljøvennlige festival drevet av folk jeg kjenner og vet er smarte og intelligente.
Månebevegelsen lenge leve.
Folk som må ha kjøtt kan ta med seg matpakke.
Smarte er dem nok. Pengestøtten sitter løst, om det krysses av for en "grønn profil" over arrangementet.
Hadde dem vært konsekvente, hadde selvsagt ikke servering blitt gitt i plastkrus.

lund

Legg inn av lund »

Nei, irritasjon over de som prøver å ta verden fremover er jo som kjent det som får verden fremover.

Corvus

Legg inn av Corvus »

fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:18 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 22, 2022 2:16 pm Jeg hadde tatt med niste. Og om det ikke var lov hadde jeg funnet meg en annen festival.

Jeg er så lei av ekstremisme. Folk som skal tvinge andre til å tenke, mene og gjøre som dem er farlige.

Var på konsert på Moldejazz tidligere i uka. Før konserten tok vi en liten porsjon streetfood med thaimat og etter konserten den tradisjonelle elgbaben.
Jeg er så lei av folk som forveksler idealisme med ekstremisme.
Det er ingen som tvinger folk til å spise. Ta med godt humør og hør på musikken.
Jeg er så lei av folk som gjør et ikke-problem til et problem.
Idealisme er ofte forbundet med aktivisme og ekstremisme. Så kan du bare være lei deg for at det er slik. Og en slik festival skal garantert heller ikke jeg på. For noe tull

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

PapaSmurf skrev: fre jul 22, 2022 2:19 pm Idealisme er fint, men påtvinger man andre sin idealisme er det ekstremisme.
Nå er jeg glad i kjøtt selv, men jeg har enda ikke mottatt brev om oppmøte- og spiseplikt på denne festivalen. Så noe tvang tror jeg ikke at det er snakk om.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Stjerten skrev: fre jul 22, 2022 2:29 pm
fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:16 pm Supert igjen fra landets mest miljøvennlige festival drevet av folk jeg kjenner og vet er smarte og intelligente.
Månebevegelsen lenge leve.
Folk som må ha kjøtt kan ta med seg matpakke.
Smarte er dem nok. Pengestøtten sitter løst, om det krysses av for en "grønn profil" over arrangementet.
Hadde dem vært konsekvente, hadde selvsagt ikke servering blitt gitt i plastkrus.
Det er pant på plastkrusene. Hvert eneste krus blir levert til gjenvinning. Det er faktisk en del barn som samler krus folk slenger rundt seg og tjener en slant på å pante dem.
Selvfølgelig kunne de ha brukt glasskrus, men det har vist seg at folk mister dem, knuser dem og lager glasskår som folk ødelegger seg på når de tråkker på dem.
Har du noengang tråkket på glasskår?
Sist redigert av fargerik den fre jul 22, 2022 2:36 pm, redigert 2 ganger totalt.

Corvus

Legg inn av Corvus »

lund skrev: fre jul 22, 2022 2:30 pm Nei, irritasjon over de som prøver å ta verden fremover er jo som kjent det som får verden fremover.
Dette er ikke noe som får verden til å gå fremover. Det er ubetydelig symbolpolitikk som bare får folk irriterte.

lund

Legg inn av lund »

Corvus skrev: fre jul 22, 2022 2:36 pm
lund skrev: fre jul 22, 2022 2:30 pm Nei, irritasjon over de som prøver å ta verden fremover er jo som kjent det som får verden fremover.
Dette er ikke noe som får verden til å gå fremover. Det er ubetydelig symbolpolitikk som bare får folk irriterte.
Det er utvilsomt at kjøttforbruket generelt må ned. Må gjerne krangle på vitenskapen, men det forandrer jo ikke fakta av den grunn.

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:16 pm Supert igjen fra landets mest miljøvennlige festival drevet av folk jeg kjenner og vet er smarte og intelligente.
Månebevegelsen lenge leve.
Folk som må ha kjøtt kan ta med seg matpakke.
Hva med i stedet bruke Teams, Zoom.., så slipper folk å bruke drivstoff/naturressurser for å komme til festivalen.
Må jo være enda mer miljø/klima-vennlig?
Eller hva med å bare drite i hele festival-greia, så slipper folk å ha elektroniske dingsebomser, for å kjøre Teams/Zoom..?

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:16 pm Folk som må ha kjøtt kan ta med seg matpakke.
Tja, de får vel noen utenfor festivalområdet til å ta vare på matpakka for seg.
Sitert:
https://www.maanefestivalen.no/
"Som vanlig er det ikke tillatt å ta med verken mat eller drikke inn på selve festivalområdet"
Så det er sikkert praktisk.. :roll:

fargerik

Legg inn av fargerik »

Zpiff skrev: fre jul 22, 2022 2:39 pm
fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:16 pm Supert igjen fra landets mest miljøvennlige festival drevet av folk jeg kjenner og vet er smarte og intelligente.
Månebevegelsen lenge leve.
Folk som må ha kjøtt kan ta med seg matpakke.
Hva med i stedet bruke Teams, Zoom.., så slipper folk å bruke drivstoff/naturressurser for å komme til festivalen.
Må jo være enda mer miljø/klima-vennlig?
Eller hva med å bare drite i hele festival-greia, så slipper folk å ha elektroniske dingsebomser, for å kjøre Teams/Zoom..?
De har et bra program, flere spennende artister.
Jeg har ikke spesielt lang vei for å komme dit, og kan kanskje tenkes å stikke innom.
Mat? Det har jeg hjemme.
Men på utsiden av festivalområdet kan jeg kjøpe biff.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Zpiff skrev: fre jul 22, 2022 2:41 pm
fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:16 pm Folk som må ha kjøtt kan ta med seg matpakke.
Tja, de får vel noen utenfor festivalområdet til å ta vare på matpakka for seg.
Sitert:
https://www.maanefestivalen.no/
"Som vanlig er det ikke tillatt å ta med verken mat eller drikke inn på selve festivalområdet"
Så det er sikkert praktisk.. :roll:
sukk.
"dersom våre gjester har lyst på noe annet er de selvsagt velkomne til å spise på noen av Gamlebyens restauranter og cafeer."
Du kan gå ut av festivalområdet, og spasere noen minutter dersom du skal spise.
Når du har spist kan du rusle tilbake.
Regler er vel regler. Det er vel ganske gjengs at man ikke får ta med mat og drikke.
Dog tviler jeg på at de bryr seg om du tar med en brødskive. Men sikker er jeg ikke...

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Tjaaah skrev: fre jul 22, 2022 2:34 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 22, 2022 2:19 pm Idealisme er fint, men påtvinger man andre sin idealisme er det ekstremisme.
Nå er jeg glad i kjøtt selv, men jeg har enda ikke mottatt brev om oppmøte- og spiseplikt på denne festivalen. Så noe tvang tror jeg ikke at det er snakk om.

Men som vanlig, så blir det nok noen(?) som kjøper billetter som ikke har lest om hva som serveres, og som "kanskje" hadde litt andre mer normale/vanlige forventninger til hva som serveres på en festival, der man også serverer øl, vin, brus.. (en kan jo ane en smule hykleri -så sett).

fargerik

Legg inn av fargerik »

Zpiff skrev: fre jul 22, 2022 2:49 pm
Tjaaah skrev: fre jul 22, 2022 2:34 pm
PapaSmurf skrev: fre jul 22, 2022 2:19 pm Idealisme er fint, men påtvinger man andre sin idealisme er det ekstremisme.
Nå er jeg glad i kjøtt selv, men jeg har enda ikke mottatt brev om oppmøte- og spiseplikt på denne festivalen. Så noe tvang tror jeg ikke at det er snakk om.

Men som vanlig, så blir det nok noen(?) som kjøper billetter som ikke har lest om hva som serveres, og som "kanskje" hadde litt andre mer normale/vanlige forventninger til hva som serveres på en festival, der man også serverer øl, vin, brus.. (en kan jo ane en smule hykleri -så sett).
De selger ikke kjøtt, ferdig snakka. Det er festivalens profil.
De som vil spise kjøtt, finner det rett utenfor festivalområdet, i en Gamleby som syder av liv og røre under festivalen.
Vi har faenmeg SMÅ problemer her i landet"Buhuuuuu...jeg vil høre på Kvelertak og spise biff samtidig!!!!BU HUUUUUUU"
Sist redigert av fargerik den fre jul 22, 2022 3:04 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:44 pm
Zpiff skrev: fre jul 22, 2022 2:41 pm
fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:16 pm Folk som må ha kjøtt kan ta med seg matpakke.
Tja, de får vel noen utenfor festivalområdet til å ta vare på matpakka for seg.
Sitert:
https://www.maanefestivalen.no/
"Som vanlig er det ikke tillatt å ta med verken mat eller drikke inn på selve festivalområdet"
Så det er sikkert praktisk.. :roll:
sukk.
"dersom våre gjester har lyst på noe annet er de selvsagt velkomne til å spise på noen av Gamlebyens restauranter og cafeer."
Du kan gå ut av festivalområdet, og spasere noen minutter dersom du skal spise.
Når du har spist kan du rusle tilbake.
Regler er vel regler. Det er vel ganske gjengs at man ikke får ta med mat og drikke.
Dog tviler jeg på at de bryr seg om du tar med en brødskive. Men sikker er jeg ikke...
Hva er det du sukker' etter?
Først foreslår du matpakke, og når du blir henvist reglene på websiden deres -så er det plutselig gamlebyens restauranter som blir aktuelt..

Og uansett, poenget her at man kan ane (selv med tungt sviktende evne til å oppfatte..), et aldri så lite snev av dobbelmoralisme.
Det er altså greit å tjene penger på fjas som plastglass/emballasje (og tung ressursbruk vedr. produksjon av alkoholholdig drikke), samt t-skjorter.., men ikke på konsumerbar næring for mennesker -som kjøtt.
-Det kalles gjerne symbolikk~, og det er det helt klart flere som er jublende tilhengere av.
Men selvsagt, det må de jo få lov å være.
Ikkenó er jo som å slå seg selv på brystet og vise verden hvor dyktig, flink, intelligent, fornuftig.. man er - vedrørende festivaler og miljø/klima.. 🥳

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:53 pm
Zpiff skrev: fre jul 22, 2022 2:49 pm
Tjaaah skrev: fre jul 22, 2022 2:34 pm

Nå er jeg glad i kjøtt selv, men jeg har enda ikke mottatt brev om oppmøte- og spiseplikt på denne festivalen. Så noe tvang tror jeg ikke at det er snakk om.

Men som vanlig, så blir det nok noen(?) som kjøper billetter som ikke har lest om hva som serveres, og som "kanskje" hadde litt andre mer normale/vanlige forventninger til hva som serveres på en festival, der man også serverer øl, vin, brus.. (en kan jo ane en smule hykleri -så sett).
De selger ikke kjøtt, ferdig snakka. Det er festivalens profil.
De som vil spise kjøtt, finner det rett utenfor festivalområdet, i en Gamleby som syder av liv og røre under festivalen.
Vi har faenmeg SMÅ problemer her i landet"Buhuuuuu...jeg vil høre på Kvelertak og spise biff samtidig!!!!BU HUUUUUUU"
Siden du kjenner de som arrangerer dette er du tydeligvis inhabil slik du uttrykker deg nedlatende om de som mener noe annet enn deg.

Skjerp deg.

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:53 pm
Zpiff skrev: fre jul 22, 2022 2:49 pm
Tjaaah skrev: fre jul 22, 2022 2:34 pm

Nå er jeg glad i kjøtt selv, men jeg har enda ikke mottatt brev om oppmøte- og spiseplikt på denne festivalen. Så noe tvang tror jeg ikke at det er snakk om.

Men som vanlig, så blir det nok noen(?) som kjøper billetter som ikke har lest om hva som serveres, og som "kanskje" hadde litt andre mer normale/vanlige forventninger til hva som serveres på en festival, der man også serverer øl, vin, brus.. (en kan jo ane en smule hykleri -så sett).
De selger ikke kjøtt, ferdig snakka. Det er festivalens profil.
De som vil spise kjøtt, finner det rett utenfor festivalområdet, i en Gamleby som syder av liv og røre under festivalen.
Vi har faenmeg SMÅ problemer her i landet"Buhuuuuu...jeg vil høre på Kvelertak og spise biff samtidig!!!!BU HUUUUUUU"
Det er et tema på et diskusjonsforum -leit at du sliter med det, men sånn er det faktisk.
Så om du vil buhue deg, så gjør gjerne det, og om du synes det er et LITE problem, så er det også greit.
Så vær velkommen med å kose deg med å få gi uttrykk for dine faen så buhu.. meninger 😁

Corvus

Legg inn av Corvus »

lund skrev: fre jul 22, 2022 2:38 pm
Corvus skrev: fre jul 22, 2022 2:36 pm
lund skrev: fre jul 22, 2022 2:30 pm Nei, irritasjon over de som prøver å ta verden fremover er jo som kjent det som får verden fremover.
Dette er ikke noe som får verden til å gå fremover. Det er ubetydelig symbolpolitikk som bare får folk irriterte.
Det er utvilsomt at kjøttforbruket generelt må ned. Må gjerne krangle på vitenskapen, men det forandrer jo ikke fakta av den grunn.
Og hvorfor er det viktig at kjøttforbruket må ned?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Zpiff skrev: fre jul 22, 2022 3:02 pm
fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:44 pm
Zpiff skrev: fre jul 22, 2022 2:41 pm

Tja, de får vel noen utenfor festivalområdet til å ta vare på matpakka for seg.
Sitert:
https://www.maanefestivalen.no/
"Som vanlig er det ikke tillatt å ta med verken mat eller drikke inn på selve festivalområdet"
Så det er sikkert praktisk.. :roll:
sukk.
"dersom våre gjester har lyst på noe annet er de selvsagt velkomne til å spise på noen av Gamlebyens restauranter og cafeer."
Du kan gå ut av festivalområdet, og spasere noen minutter dersom du skal spise.
Når du har spist kan du rusle tilbake.
Regler er vel regler. Det er vel ganske gjengs at man ikke får ta med mat og drikke.
Dog tviler jeg på at de bryr seg om du tar med en brødskive. Men sikker er jeg ikke...
Hva er det du sukker' etter?
Først foreslår du matpakke, og når du blir henvist reglene på websiden deres -så er det plutselig gamlebyens restauranter som blir aktuelt..

Og uansett, poenget her at man kan ane (selv med tungt sviktende evne til å oppfatte..), et aldri så lite snev av dobbelmoralisme.
Det er altså greit å tjene penger på fjas som plastglass/emballasje (og tung ressursbruk vedr. produksjon av alkoholholdig drikke), samt t-skjorter.., men ikke på konsumerbar næring for mennesker -som kjøtt.
-Det kalles gjerne symbolikk~, og det er det helt klart flere som er jublende tilhengere av.
Men selvsagt, det må de jo få lov å være.
Ikkenó er jo som å slå seg selv på brystet og vise verden hvor dyktig, flink, intelligent, fornuftig.. man er - vedrørende festivaler og miljø/klima.. 🥳
Vrøvl.
Det er ingen som arrangerer en festival uten å ha som mål å tjene penger, så det der kan du bare droppe.
Tjener de ikke penger, går de som andre konkurs. De skal tross alt betale endel artister og arbeidere.
Jeg skal jaggu ta en tur dit med en matpakke i lomma, og se hva som skjer.

fargerik

Legg inn av fargerik »

PapaSmurf skrev: fre jul 22, 2022 3:04 pm
fargerik skrev: fre jul 22, 2022 2:53 pm
Zpiff skrev: fre jul 22, 2022 2:49 pm

Men som vanlig, så blir det nok noen(?) som kjøper billetter som ikke har lest om hva som serveres, og som "kanskje" hadde litt andre mer normale/vanlige forventninger til hva som serveres på en festival, der man også serverer øl, vin, brus.. (en kan jo ane en smule hykleri -så sett).
De selger ikke kjøtt, ferdig snakka. Det er festivalens profil.
De som vil spise kjøtt, finner det rett utenfor festivalområdet, i en Gamleby som syder av liv og røre under festivalen.
Vi har faenmeg SMÅ problemer her i landet"Buhuuuuu...jeg vil høre på Kvelertak og spise biff samtidig!!!!BU HUUUUUUU"
Siden du kjenner de som arrangerer dette er du tydeligvis inhabil slik du uttrykker deg nedlatende om de som mener noe annet enn deg.

Skjerp deg.
Ja, jeg kjenner noen, men hva så?
Hva de velger å servere av mat er noe de bestemmer selv.
Jeg uttrykker meg nedlatende overfor ekstremister som ikke skal dit i det hele tatt, men syns det er viktig å hamre og fråde over tastaturet.
Tastaturkrigerne her kommer ikke til å reise til Gamlebyen for å spise biff på et av de mange utestedene under festivalen uansett. Til tross for at det tar 4 minutter å spasere til nærmeste restaurant.

fazz

Legg inn av fazz »

Hva om festivalen ikke hadde servert mat overhodet? Hadde det skapt like mye rabalder, eller hadde da folk innfunnet seg med spaserturen ned til de mange spisestedene i gamlebyen?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Zpiff skrev: fre jul 22, 2022 2:41 pm Tja, de får vel noen utenfor festivalområdet til å ta vare på matpakka for seg.
Sitert:
https://www.maanefestivalen.no/
"Som vanlig er det ikke tillatt å ta med verken mat eller drikke inn på selve festivalområdet"
Så det er sikkert praktisk.. :roll:
Mener du at jeg ikke får lov til å bære med meg et blodig kadaver som jeg går og gnager på, inn på festivalområdet?!?

Hva for ekstremisme er dette?!?
Zpiff skrev: fre jul 22, 2022 2:49 pm Men som vanlig, så blir det nok noen(?) som kjøper billetter som ikke har lest om hva som serveres, og som "kanskje" hadde litt andre mer normale/vanlige forventninger til hva som serveres på en festival, der man også serverer øl, vin, brus.. (en kan jo ane en smule hykleri -så sett).
Joda, så klart. Men det er ingen som tvinges til noe her. De som arrangerer en festival, må jo få lov til å velge hva de vil selge der. Så kan andre mene hva de vil om det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Miljø og Klima»