Kjøtt-nekt på festival - 🍖🍺🍷 eller bare 🥗🍺🍷

Svar
lund

Re: Kjøtt-nekt på festival - 🍖🍺🍷 eller bare 🥗🍺🍷

Legg inn av lund »

Kjetil-e skrev: tir jul 26, 2022 7:59 pm
fargerik skrev: tir jul 26, 2022 6:46 pm
Kjetil-e skrev: tir jul 26, 2022 6:19 pm

Det gjør jeg, men jeg forbeholder meg makten til å si min sanne mening om slike fantatikere som skal TVINGE på andre sitt syn og livsstil.
Og jeg forbeholder meg retten til å si i fra når fanatikere pisker opp en storm i et fingerbøl.
Hvorfor skal noen TVINGE arrangøren til å selge noe de ikke vil selge?
De som vil spise burger, pølse eller biff eller annet kan bare rusle ut og kjøpe det av de som selger det utenfor porten, og deretter rusle tilbake.
Jeg gjentar at jeg personlig spiser kjøtt. Jeg spiser ALT.
Likevel mener jeg det er bullshit å lage så mye bråk ut av noe som ikke er noe problem bare på grunnlag av blind fanatisme.
Jeg kunne sett poenget dersom alle spisestedene i Gamlebyen hadde blitt pålagt å kun selge gress, men slik ER DET IKKE!
Dere som vil ha skikkelig mat, bør heller dra til badeland.
Super burger for kun 185 kroner.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g ... 185-kroner
Det er IKKE en storm i et vannglass. Det er RETTMESSIG harme mot folk som skal TVINGE på folk sitt syn.
Selvfølgelig helt håpløs logikk. Blir som at man skulle gått på en nudiststrand og skjelt ut de nakne badegjestene for at de tvinger folk til å være nakne på stranden.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

lund skrev: tir jul 26, 2022 8:14 pm
Kjetil-e skrev: tir jul 26, 2022 7:59 pm
fargerik skrev: tir jul 26, 2022 6:46 pm
Og jeg forbeholder meg retten til å si i fra når fanatikere pisker opp en storm i et fingerbøl.
Hvorfor skal noen TVINGE arrangøren til å selge noe de ikke vil selge?
De som vil spise burger, pølse eller biff eller annet kan bare rusle ut og kjøpe det av de som selger det utenfor porten, og deretter rusle tilbake.
Jeg gjentar at jeg personlig spiser kjøtt. Jeg spiser ALT.
Likevel mener jeg det er bullshit å lage så mye bråk ut av noe som ikke er noe problem bare på grunnlag av blind fanatisme.
Jeg kunne sett poenget dersom alle spisestedene i Gamlebyen hadde blitt pålagt å kun selge gress, men slik ER DET IKKE!
Dere som vil ha skikkelig mat, bør heller dra til badeland.
Super burger for kun 185 kroner.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g ... 185-kroner
Det er IKKE en storm i et vannglass. Det er RETTMESSIG harme mot folk som skal TVINGE på folk sitt syn.
Selvfølgelig helt håpløs logikk. Blir som at man skulle gått på en nudiststrand og skjelt ut de nakne badegjestene for at de tvinger folk til å være nakne på stranden.

Jo når de plutselig legger opp til kjøttfri servering LENGE etter at biletter er lagt ut for salg.

Og nudister bruker ikke å tvinge den livsstilen på andre.

Disse veggisfolka derimot skal jo på død og liv tvinge alle andre til å følge deres livsstil.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fargerik sin nabo er ikke imponert !!
https://www.nettavisen.no/nyheter/jon-r ... -95-587393

Politisk korrekt festival dette - snakk om å tre sine "gode holdninger" ned over hodene på folk.
"Debatten som har oppstått får festivalsjefens tanker til å vandre tilbake til 2014, da de på Månefestivalen kun booket inn kvinnelige artister. Da ble det også furore."

fazz

Legg inn av fazz »

lund skrev: tir jul 26, 2022 8:14 pm
Kjetil-e skrev: tir jul 26, 2022 7:59 pm
fargerik skrev: tir jul 26, 2022 6:46 pm
Og jeg forbeholder meg retten til å si i fra når fanatikere pisker opp en storm i et fingerbøl.
Hvorfor skal noen TVINGE arrangøren til å selge noe de ikke vil selge?
De som vil spise burger, pølse eller biff eller annet kan bare rusle ut og kjøpe det av de som selger det utenfor porten, og deretter rusle tilbake.
Jeg gjentar at jeg personlig spiser kjøtt. Jeg spiser ALT.
Likevel mener jeg det er bullshit å lage så mye bråk ut av noe som ikke er noe problem bare på grunnlag av blind fanatisme.
Jeg kunne sett poenget dersom alle spisestedene i Gamlebyen hadde blitt pålagt å kun selge gress, men slik ER DET IKKE!
Dere som vil ha skikkelig mat, bør heller dra til badeland.
Super burger for kun 185 kroner.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g ... 185-kroner
Det er IKKE en storm i et vannglass. Det er RETTMESSIG harme mot folk som skal TVINGE på folk sitt syn.
Selvfølgelig helt håpløs logikk. Blir som at man skulle gått på en nudiststrand og skjelt ut de nakne badegjestene for at de tvinger folk til å være nakne på stranden.
Men serverer de pølse?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Men serverer de pølse?
Det hadde i alle fall pølse på naturiststranden på Huk i sin tid. Generelt er det mye pølsefest der, har jeg hørt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Det som overrasker meg i disse debattene er dogmatismen fra veggisene knyttet til kjøtt. Det er kjøtt eller ikke-kjøtt, og ikke noen mellomting. Det er liksom ikke et alternativ å få hentet inn litt elgkjøtt fra en elg skutt på Hedmarken fordi det ikke er miljøvennlig nok. Men avokado fløyet inn fra Mexico går helt greit.

lund

Legg inn av lund »

Kjetil-e skrev: tir jul 26, 2022 8:53 pm
lund skrev: tir jul 26, 2022 8:14 pm
Kjetil-e skrev: tir jul 26, 2022 7:59 pm

Det er IKKE en storm i et vannglass. Det er RETTMESSIG harme mot folk som skal TVINGE på folk sitt syn.
Selvfølgelig helt håpløs logikk. Blir som at man skulle gått på en nudiststrand og skjelt ut de nakne badegjestene for at de tvinger folk til å være nakne på stranden.

Jo når de plutselig legger opp til kjøttfri servering LENGE etter at biletter er lagt ut for salg.

Og nudister bruker ikke å tvinge den livsstilen på andre.

Disse veggisfolka derimot skal jo på død og liv tvinge alle andre til å følge deres livsstil.
Du hadde hatt et poeng om de plutselig hadde endret musikere og sted. Dessuten blir du neppe tvunget til å endre livsstil av å ikke spise kjøtt inne på et festivalområde i en lite periode. Får da være måte på konstruert problemstilling.

fargerik

Legg inn av fargerik »

DoktorS skrev: ons jul 27, 2022 8:49 am Fargerik sin nabo er ikke imponert !!
https://www.nettavisen.no/nyheter/jon-r ... -95-587393

Politisk korrekt festival dette - snakk om å tre sine "gode holdninger" ned over hodene på folk.
"Debatten som har oppstått får festivalsjefens tanker til å vandre tilbake til 2014, da de på Månefestivalen kun booket inn kvinnelige artister. Da ble det også furore."
Denne Faller har jeg aldri møtt, og fyren bor ikke i nærheten av mitt revir.
Men han er en skikkelig luring, ser det ut til.
Frk. Frydenlund har lovet at han skal få spise gratis veggismat fra alle bodene inne på festivalområdet, leser jeg i linken din ;-)
Hvorfor han stiller i klær dekorert med vegetarpølser i brød er litt vanskeligå forstå, da.
Hva syns du forresten om 185- kroners hamburgeren jeg linket til litt over her?

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

lund skrev: ons jul 27, 2022 9:39 am
Kjetil-e skrev: tir jul 26, 2022 8:53 pm
lund skrev: tir jul 26, 2022 8:14 pm

Selvfølgelig helt håpløs logikk. Blir som at man skulle gått på en nudiststrand og skjelt ut de nakne badegjestene for at de tvinger folk til å være nakne på stranden.

Jo når de plutselig legger opp til kjøttfri servering LENGE etter at biletter er lagt ut for salg.

Og nudister bruker ikke å tvinge den livsstilen på andre.

Disse veggisfolka derimot skal jo på død og liv tvinge alle andre til å følge deres livsstil.
Du hadde hatt et poeng om de plutselig hadde endret musikere og sted. Dessuten blir du neppe tvunget til å endre livsstil av å ikke spise kjøtt inne på et festivalområde i en lite periode. Får da være måte på konstruert problemstilling.
Når DE TVINGER sin livstil på andre så er det rett å reagere. En festival varer gjerne over mange timer, og da vil og for de fleste mat være et behov. Derfor er det en høyst reel problemstilling. Veggiser er av de mest ekstreme fanatikere som finns.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Siden festivalen starter som planlagt, med de artistene de har og den maten de har, ser jeg nå denne debatten som utdebattert.
Det er jo uansett bare samme argumenter som går i sirkel.
Det er meldt fint vær, da.

fazz

Legg inn av fazz »

fargerik skrev: ons jul 27, 2022 10:41 am Siden festivalen starter som planlagt, med de artistene de har og den maten de har, ser jeg nå denne debatten som utdebattert.
Det er jo uansett bare samme argumenter som går i sirkel.
Det er meldt fint vær, da.
Det er vel uansett ikke så mange av dem som syter og griner over maten her inne som hadde kommet til å reist på festivalen uansett, de sitter nok hjemme og forbereder seg til å syte over kommersialiseringen av Halloween, at IKEA kaller juleserien sin for "Vinterfest" og neste års utenlandske flagg i 17 mai toget.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Dette er fortsatt en av all time favoritt-videoene

fazz

Legg inn av fazz »

Texas_John skrev: ons jul 27, 2022 10:54 am Dette er fortsatt en av all time favoritt-videoene
Tar utrykket "Hangry" til ett nytt nivå, men kanskje han burde vurdere noe mer BMI vennlig enn McDonalds.

lund

Legg inn av lund »

Kjetil-e skrev: ons jul 27, 2022 10:26 am
lund skrev: ons jul 27, 2022 9:39 am
Kjetil-e skrev: tir jul 26, 2022 8:53 pm

Jo når de plutselig legger opp til kjøttfri servering LENGE etter at biletter er lagt ut for salg.

Og nudister bruker ikke å tvinge den livsstilen på andre.

Disse veggisfolka derimot skal jo på død og liv tvinge alle andre til å følge deres livsstil.
Du hadde hatt et poeng om de plutselig hadde endret musikere og sted. Dessuten blir du neppe tvunget til å endre livsstil av å ikke spise kjøtt inne på et festivalområde i en lite periode. Får da være måte på konstruert problemstilling.
Når DE TVINGER sin livstil på andre så er det rett å reagere. En festival varer gjerne over mange timer, og da vil og for de fleste mat være et behov. Derfor er det en høyst reel problemstilling. Veggiser er av de mest ekstreme fanatikere som finns.
Hvis du ikke klarer noen timer uten kjøtt, så er det vel strengt tatt du som har det største problemet. Og nei, jeg er ikke vegetarianer.

lund

Legg inn av lund »

Mistenker for øvrig at det er en viss korrelasjon mellom de som lar seg irritere/klikker over dette og de som mener folk er for lettkrenket ironisk nok.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

lund skrev: ons jul 27, 2022 10:57 am
Kjetil-e skrev: ons jul 27, 2022 10:26 am
lund skrev: ons jul 27, 2022 9:39 am

Du hadde hatt et poeng om de plutselig hadde endret musikere og sted. Dessuten blir du neppe tvunget til å endre livsstil av å ikke spise kjøtt inne på et festivalområde i en lite periode. Får da være måte på konstruert problemstilling.
Når DE TVINGER sin livstil på andre så er det rett å reagere. En festival varer gjerne over mange timer, og da vil og for de fleste mat være et behov. Derfor er det en høyst reel problemstilling. Veggiser er av de mest ekstreme fanatikere som finns.
Hvis du ikke klarer noen timer uten kjøtt, så er det vel strengt tatt du som har det største problemet. Og nei, jeg er ikke vegetarianer.
Når man TVINGES til det slik disse FANATIKERNE gjør så er det noe som må REAGERES på.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

lund skrev: ons jul 27, 2022 10:57 am
Hvis du ikke klarer noen timer uten kjøtt, så er det vel strengt tatt du som har det største problemet. Og nei, jeg er ikke vegetarianer.
Men i dag å ikke ha et tilbud til vegetarianere vil bli sett på som uakseptabelt og bakstreversk, så det er denne dobbeltmoralen som er litt plagsom. Men en del mennesker har en stygg tendens til moralisme, før brukte de gjerne religion - i dag bruker de andre måter å hevde seg selv og sparke på andre som umoralske og uintelligente.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

fazz skrev: ons jul 27, 2022 10:47 am
fargerik skrev: ons jul 27, 2022 10:41 am Siden festivalen starter som planlagt, med de artistene de har og den maten de har, ser jeg nå denne debatten som utdebattert.
Det er jo uansett bare samme argumenter som går i sirkel.
Det er meldt fint vær, da.
Det er vel uansett ikke så mange av dem som syter og griner over maten her inne som hadde kommet til å reist på festivalen uansett, de sitter nok hjemme og forbereder seg til å syte over kommersialiseringen av Halloween, at IKEA kaller juleserien sin for "Vinterfest" og neste års utenlandske flagg i 17 mai toget.
Jeg boikotter AKTIVT Ikea men har ingen ting med at de kaller juleserien for vinterfest. Men derimot at de på død og liv skal prakke på meg kjøttfri mat. Var ofte på Ikea før og handlet og mange ganger spiste der, gode kjøttboller. Men etter at det ble byttet ut med grønnsaksboller så boikotter jeg dem aktivt.

lund

Legg inn av lund »

GoingKronos skrev: ons jul 27, 2022 11:08 am
lund skrev: ons jul 27, 2022 10:57 am
Hvis du ikke klarer noen timer uten kjøtt, så er det vel strengt tatt du som har det største problemet. Og nei, jeg er ikke vegetarianer.
Men i dag å ikke ha et tilbud til vegetarianere vil bli sett på som uakseptabelt og bakstreversk, så det er denne dobbeltmoralen som er litt plagsom. Men en del mennesker har en stygg tendens til moralisme, før brukte de gjerne religion - i dag bruker de andre måter å hevde seg selv og sparke på andre som umoralske og uintelligente.
Til en viss grad, men jeg skjønner heller ikke hvorfor det skulle være så plagsomt. Litt robuste må vi kunne være. Jeg spiser kjøtt (men har begrenset det etter hvert rett og slett fordi det primært er helsemessig bra for meg, for ikke å snakke om miljøet). Jeg vet jo at jeg ikke bør bøtte innpå med kjøtt eller fly i tide og utide. Man kan gjerne kalle det moralisme at andre påpeker det og gir oss dårlig samvittighet, men det er ikke noe vi burde gå i kjelleren for. De har jo strengt tatt rett. Litt dårlig samvittighet er bare bra. Så får man heller jobbe med seg selv og ikke få for dårlig samvittighet de gangene man gjør ting man vet ikke er 100 % bra. Ikke engang ha dårlig samvittighet egentlig, bare være litt bevisst.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Kjetil-e skrev: ons jul 27, 2022 11:10 am
fazz skrev: ons jul 27, 2022 10:47 am
fargerik skrev: ons jul 27, 2022 10:41 am Siden festivalen starter som planlagt, med de artistene de har og den maten de har, ser jeg nå denne debatten som utdebattert.
Det er jo uansett bare samme argumenter som går i sirkel.
Det er meldt fint vær, da.
Det er vel uansett ikke så mange av dem som syter og griner over maten her inne som hadde kommet til å reist på festivalen uansett, de sitter nok hjemme og forbereder seg til å syte over kommersialiseringen av Halloween, at IKEA kaller juleserien sin for "Vinterfest" og neste års utenlandske flagg i 17 mai toget.
Jeg boikotter AKTIVT Ikea men har ingen ting med at de kaller juleserien for vinterfest. Men derimot at de på død og liv skal prakke på meg kjøttfri mat. Var ofte på Ikea før og handlet og mange ganger spiste der, gode kjøttboller. Men etter at det ble byttet ut med grønnsaksboller så boikotter jeg dem aktivt.
https://www.ikea.com/no/no/stores/restaurant/

Det holder ikke at menyen har en rekke retter som inneholder kjøtt eller fisk, men om de ikke har kjøttboller (som de for øvrig har) så driver de å prakker på deg kjøttfri mat? Du snakker om å være fanatisk, gitt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

fargerik skrev: ons jul 27, 2022 10:00 am
DoktorS skrev: ons jul 27, 2022 8:49 am Fargerik sin nabo er ikke imponert !!
https://www.nettavisen.no/nyheter/jon-r ... -95-587393

Politisk korrekt festival dette - snakk om å tre sine "gode holdninger" ned over hodene på folk.
"Debatten som har oppstått får festivalsjefens tanker til å vandre tilbake til 2014, da de på Månefestivalen kun booket inn kvinnelige artister. Da ble det også furore."
Denne Faller har jeg aldri møtt, og fyren bor ikke i nærheten av mitt revir.
Men han er en skikkelig luring, ser det ut til.
Frk. Frydenlund har lovet at han skal få spise gratis veggismat fra alle bodene inne på festivalområdet, leser jeg i linken din ;-)
Hvorfor han stiller i klær dekorert med vegetarpølser i brød er litt vanskeligå forstå, da.
Hva syns du forresten om 185- kroners hamburgeren jeg linket til litt over her?
Plutselig dukker mannen i pølse-habitten opp utenfor furtebua og ønsker en prat med den karen som mener man kan gå utenfor festivalområdet for å fråtse i kjøtt ! :-D

185 kr er i dyreste laget. De burde heller droppe burger-konseptet og heller bare ha noe varme karbonader som de putter i pølsebrød - i alle fall bør de finne på noe annet til sultne gjester. Gode gamle pøser i brød er nærliggende, stagger sulten og bør koste mindre å administrere enn burgere.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

fazz skrev: ons jul 27, 2022 10:57 am
Tar utrykket "Hangry" til ett nytt nivå, men kanskje han burde vurdere noe mer BMI vennlig enn McDonalds.
BMI-en hans vil jeg si er idealet for en mann. Stor og sterk.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

lund skrev: ons jul 27, 2022 11:21 am
Til en viss grad, men jeg skjønner heller ikke hvorfor det skulle være så plagsomt. Litt robuste må vi kunne være. Jeg spiser kjøtt (men har begrenset det etter hvert rett og slett fordi det primært er helsemessig bra for meg, for ikke å snakke om miljøet). Jeg vet jo at jeg ikke bør bøtte innpå med kjøtt eller fly i tide og utide. Man kan gjerne kalle det moralisme at andre påpeker det og gir oss dårlig samvittighet, men det er ikke noe vi burde gå i kjelleren for. De har jo strengt tatt rett. Litt dårlig samvittighet er bare bra. Så får man heller jobbe med seg selv og ikke få for dårlig samvittighet de gangene man gjør ting man vet ikke er 100 % bra.
For meg er det jo den manglende innrømmelsen av at det vi gjør er uten betydning for klima, og da handler det kun om verdier man ønsker å vise til andre - ren symbolisme. Og festivaler i seg selv er skadelig for klima, og de aller fleste festivaler har ikke livets rett - de er enten helt avhengig av offentlige penger eller så går de konk (eller gjerne begge deler). Det er stort sett folk som vil skape seg et navn, leve ut en drøm ved å komme i kontakt med kjente artister og få ansiktet sitt i media som driver festivaler.

Vi ser det over hele vestlige verden at du får disse konfliktene når eliten moraliserer over massene, det verste er jo når hollywood-stjerner som er god for hundretalls millioner kroner og har mildt sagt tvilsom livsstil løfter pekefingeren mot vanlige folk, det være seg om klima, om likestilling, om rasisme eller andre verdier. Det kommer neppe til å bli mindre av det, vi ser jo også at stadig flere bedrifter og organisasjoner kaster seg på bølgen om å gjøre alt som skjer i samfunnet til en verdikamp. Jeg syns det er en litt farlig utvikling, og for hver dag som går forstår man mer og mer av ordtaket veien til helvete er brolagt med gode intensjoner.

Så er ikke Fredrikstad verdens navle og denne saken er mer en agurk enn noen viktig samfunnsdebatt, så det var mer et hjertesukk i det større bilde.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

GoingKronos skrev: ons jul 27, 2022 12:12 pm
lund skrev: ons jul 27, 2022 11:21 am
Til en viss grad, men jeg skjønner heller ikke hvorfor det skulle være så plagsomt. Litt robuste må vi kunne være. Jeg spiser kjøtt (men har begrenset det etter hvert rett og slett fordi det primært er helsemessig bra for meg, for ikke å snakke om miljøet). Jeg vet jo at jeg ikke bør bøtte innpå med kjøtt eller fly i tide og utide. Man kan gjerne kalle det moralisme at andre påpeker det og gir oss dårlig samvittighet, men det er ikke noe vi burde gå i kjelleren for. De har jo strengt tatt rett. Litt dårlig samvittighet er bare bra. Så får man heller jobbe med seg selv og ikke få for dårlig samvittighet de gangene man gjør ting man vet ikke er 100 % bra.
For meg er det jo den manglende innrømmelsen av at det vi gjør er uten betydning for klima, og da handler det kun om verdier man ønsker å vise til andre - ren symbolisme. Og festivaler i seg selv er skadelig for klima, og de aller fleste festivaler har ikke livets rett - de er enten helt avhengig av offentlige penger eller så går de konk (eller gjerne begge deler). Det er stort sett folk som vil skape seg et navn, leve ut en drøm ved å komme i kontakt med kjente artister og få ansiktet sitt i media som driver festivaler.

Vi ser det over hele vestlige verden at du får disse konfliktene når eliten moraliserer over massene, det verste er jo når hollywood-stjerner som er god for hundretalls millioner kroner og har mildt sagt tvilsom livsstil løfter pekefingeren mot vanlige folk, det være seg om klima, om likestilling, om rasisme eller andre verdier. Det kommer neppe til å bli mindre av det, vi ser jo også at stadig flere bedrifter og organisasjoner kaster seg på bølgen om å gjøre alt som skjer i samfunnet til en verdikamp. Jeg syns det er en litt farlig utvikling, og for hver dag som går forstår man mer og mer av ordtaket veien til helvete er brolagt med gode intensjoner.

Så er ikke Fredrikstad verdens navle og denne saken er mer en agurk enn noen viktig samfunnsdebatt, så det var mer et hjertesukk i det større bilde.
Vi har jo et ekstremt "godt" tilfelle av det her i Norge. Gunhild Stordalen som prediket at vi må kutte ned på kjøttforbruket for å redde klimaet. Samtidig hvor hun hadde en livstil hvor hun fløy privatfly en distanse som på et år tilsvaret flere ganger jorden rundt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

NRK driver med skamløs propaganda, dette er måten de presenterer været på. Goebbels ville vært stolt. For en avleggs drittkanal.

Bilde

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Texas_John skrev: tor jul 28, 2022 10:34 pm NRK driver med skamløs propaganda, dette er måten de presenterer været på. Goebbels ville vært stolt. For en avleggs drittkanal.
Jeg forstår ikke hva du prøver å vise? Hva har dette med Nrk og været å gjøre?

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Texas_John skrev: tor jul 28, 2022 10:34 pm NRK driver med skamløs propaganda, dette er måten de presenterer været på. Goebbels ville vært stolt. For en avleggs drittkanal.

Bilde
Ja helt sykt !
All temperatur over 10 grader vises som illrødt, all over 20 som tilnærmet lilla :lol:
Ikke rart folk har mistet all tiltro til MSM.

fargerik

Legg inn av fargerik »

nometalhorse skrev: tor jul 28, 2022 10:42 pm
Texas_John skrev: tor jul 28, 2022 10:34 pm NRK driver med skamløs propaganda, dette er måten de presenterer været på. Goebbels ville vært stolt. For en avleggs drittkanal.
Jeg forstår ikke hva du prøver å vise? Hva har dette med Nrk og været å gjøre?
[/quote

Jeg så faktisk værmeldingen i går.
Jeg antar at rød farge på åpningsbildet viser hvor det er temperatur over normalen.
Når det er temperatur under normalen brukes blått for å illustrere det.
Det vil vi kanskje se til vinteren, det kan jo hende vi får sibirkulde igjen.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

fargerik skrev: fre jul 29, 2022 2:11 pm Jeg så faktisk værmeldingen i går.
Jeg antar at rød farge på åpningsbildet viser hvor det er temperatur over normalen.
Når det er temperatur under normalen brukes blått for å illustrere det.
Det vil vi kanskje se til vinteren, det kan jo hende vi får sibirkulde igjen.
Hva er definisjonen på normalen i denne sammenhengen?

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

10, 11 og 13 grader er i alefall ikke over normalen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Miljø og Klima»