***BUNDESLIGAENE 2022/23***

Svar
Guarnere

Re: ***BUNDESLIGAENE 2022/23***

Legg inn av Guarnere »

Bayern feiret litt tidlig. Hadde digga meg om Dortmund vant på siste sjansen. Søren også

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Dette var kjedelige greier..

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

De er så bottlers, Dortmund….
Igjen og igjen…🙄

eppaen

Legg inn av eppaen »

Trodde seriøst alle var pisslei av Bayern. Men ikke Mainz.

startelver

Legg inn av startelver »

TRAGISK!!!! Tipper Haaland satt hjemme og heiet på Jude og Julian i dag, dette skulle være en historisk dag.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Dommer skulle gått inn etter avblåst og blåst straffe til Hummels i duellen med keeper.

Ingen annen grunn enn at Dortmund burde vinne...Jaja, Championship neste!

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Real-_- skrev: lør mai 27, 2023 5:23 pm Når var forrige gang et lag tapte ligaen i siste runde? Av topp 5 ligaer altså.
Noe av det beste var vel da Arsenal scoret 2-0 borte mot Pool på overtid og knabbet med seg pokalen.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Guarnere skrev: lør mai 27, 2023 5:30 pm Bayern feiret litt tidlig. Hadde digga meg om Dortmund vant på siste sjansen. Søren også
Samme her, Bundesligaen har blitt den desidert kjedligste..

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Hva er greia fra Bayern her mon tro? Love å ikke prøve seg på Moukouko og Adeyemi, samt være med på å presse opp prisen på Bellingham i sommer mot at Dortmund ikke vant?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Den må være en av de tynneste seriemesterskapene BM har vunnet. Men nå er jo Tuchel ganske tynn også.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Og Schalke deiser ned igjen. Stuttgart på kvalik.Wolfsburg med kjempemulighet til e-cupplass, men rotet den vekk hjemme mot Hertha.

startelver

Legg inn av startelver »

Folk_flesk skrev: lør mai 27, 2023 5:35 pm Den må være en av de tynneste seriemesterskapene BM har vunnet. Men nå er jo Tuchel ganske tynn også.
Hadde jeg ikke visst hvem det er og møtt han på gata hadde jeg mistenkt han var rusmisbruker.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Folk_flesk skrev: lør mai 27, 2023 5:35 pm Den må være en av de tynneste seriemesterskapene BM har vunnet. Men nå er jo Tuchel ganske tynn også.
Er vel den desidert magreste poengfangsten i toppstriden blant de største ligaene i Europa også, så vidt jeg kan se. (Og her er det tatt forbehold om 18- og 20-lagsserie).

Uavhengig av hvem som hadde vunnet serien så er det vel mer som å ramle blindt inn i et mesterskap å regne.
Sist redigert av GiPazzini_85 den lør mai 27, 2023 5:39 pm, redigert 1 gang totalt.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

startelver skrev: lør mai 27, 2023 5:37 pm
Folk_flesk skrev: lør mai 27, 2023 5:35 pm Den må være en av de tynneste seriemesterskapene BM har vunnet. Men nå er jo Tuchel ganske tynn også.
Hadde jeg ikke visst hvem det er og møtt han på gata hadde jeg mistenkt han var rusmisbruker.
Rusmisbrukere pleier da oftere å være relativt overvektige.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Real-_- skrev: lør mai 27, 2023 5:23 pm Når var forrige gang et lag tapte ligaen i siste runde? Av topp 5 ligaer altså.
Tror ikke det har skjedde en eneste gang i Premier League-historien i alle fall (fra og med 92/93) at det ledende laget før siste runde har rotet bort gullet.

Blackburn tapte mot Liverpool og holdt på å kløne det til i 94/95, men dessverre klarte ikke United å utnytte det. City holdt på å rote bort gullet i både 12/13 og 21/22, men reddet seg selv med noen sene comeback.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Fy f for et publikum Dortmund har.

City. Real Madrid. Må jo skamme seg litt de som spiller der. Greit nok pengene. Og titler. Men er det alt? Vond smak i munnen ville jeg hatt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

TheTreble skrev: lør mai 27, 2023 5:41 pm
Real-_- skrev: lør mai 27, 2023 5:23 pm Når var forrige gang et lag tapte ligaen i siste runde? Av topp 5 ligaer altså.
Tror ikke det har skjedde en eneste gang i Premier League-historien i alle fall (fra og med 92/93) at det ledende laget før siste runde har rotet bort gullet.

Blackburn tapte mot Liverpool og holdt på å kløne det til i 94/95, men dessverre klarte ikke United å utnytte det. City holdt på å rote bort gullet i både 12/13 og 21/22, men reddet seg selv med noen sene comeback.
Inter mistet serieledelsen i 01-02 og ble forbigått av både Juventus og Roma. Juventus tapte tittelen i 99-00 etter den famøse Perugia-kampen.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Kverulanten skrev: lør mai 27, 2023 5:33 pm
Real-_- skrev: lør mai 27, 2023 5:23 pm Når var forrige gang et lag tapte ligaen i siste runde? Av topp 5 ligaer altså.
Noe av det beste var vel da Arsenal scoret 2-0 borte mot Pool på overtid og knabbet med seg pokalen.
Huff. Heldigvus fulgte jeg ikke så mye med på engelsk fotbll, selv om Liverpool var og er laget.
Så her har jeg ingen minner fra selve kampen. Kun fra høydepunkter på senere tidspunkt.

Klarer ikke tenke tanken om det hadde skjedd i moderne tid.
Sist redigert av Nevi den lør mai 27, 2023 5:48 pm, redigert 1 gang totalt.

CrazyHorse

Legg inn av CrazyHorse »

11 ganger på rad for BM . Hurra
Gegen den modernen fussball , som tyskerne selv sier..

Nevi

Legg inn av Nevi »

Guarnere skrev: lør mai 27, 2023 5:30 pm Bayern feiret litt tidlig. Hadde digga meg om Dortmund vant på siste sjansen. Søren også
Var nok bare det at signalene frå Viplay her hjemme i Norge lå på etterskudd.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Bakkus skrev: lør mai 27, 2023 5:38 pm
startelver skrev: lør mai 27, 2023 5:37 pm
Folk_flesk skrev: lør mai 27, 2023 5:35 pm Den må være en av de tynneste seriemesterskapene BM har vunnet. Men nå er jo Tuchel ganske tynn også.
Hadde jeg ikke visst hvem det er og møtt han på gata hadde jeg mistenkt han var rusmisbruker.
Rusmisbrukere pleier da oftere å være relativt overvektige.
Du tenker på BRUSmisbrukere du.

pigg

Legg inn av pigg »

To øst-tyske lag kvalifisert for CL neste sesong.

TWU

Legg inn av TWU »

GiPazzini_85 skrev: lør mai 27, 2023 5:36 pm Og Schalke deiser ned igjen. Stuttgart på kvalik.Wolfsburg med kjempemulighet til e-cupplass, men rotet den vekk hjemme mot Hertha.
Stuttgart er sikret. Hamburg er like ille som Dortmund når det gjelder

MadBum

Legg inn av MadBum »

Drittsekken Kahn sparket i Bayern. Salihamidzic også.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/8JW1J ... g-i-bayern

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Europeisk fotball lar ikke mange overraskelser skje. Lønnstak eller lignende må til.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

GiPazzini_85 skrev: lør mai 27, 2023 5:37 pm
Folk_flesk skrev: lør mai 27, 2023 5:35 pm Den må være en av de tynneste seriemesterskapene BM har vunnet. Men nå er jo Tuchel ganske tynn også.
Er vel den desidert magreste poengfangsten i toppstriden blant de største ligaene i Europa også, så vidt jeg kan se. (Og her er det tatt forbehold om 18- og 20-lagsserie).

Uavhengig av hvem som hadde vunnet serien så er det vel mer som å ramle blindt inn i et mesterskap å regne.
Svak sesong av Bayern ja. Tuchel kan ikke fortsette slik neste år, seriegull eller ei.

Nå ser det ut som det var de over ham som fikk betale prisen i denne omgang.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Hamburg-Stuttgart er iallefall en interessant kvalikk mellom to av landets store byer i nord og sør.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Rent Trav skrev: lør mai 27, 2023 5:30 pm De er så bottlers, Dortmund….
Igjen og igjen…🙄
Ja, tragisk.
I tillegg til straffemisbruk var det tydeligvis ikke dagen det skulle lykkes. xG på 4,16 mot 1,73 sier litt om mulighetene til å avgjøre selv. I tillegg var det jevnt med 1,28 mot 1,26 i Bayerns kamp, så ekstra surt når BM heller ikke imponerer, men gjør akkurat nok.

Knax

Legg inn av Knax »

Wengerist skrev: lør mai 27, 2023 5:59 pm Europeisk fotball lar ikke mange overraskelser skje. Lønnstak eller lignende må til.
Det aller beste hadde jo vært maks 200K€ i uken, så får man finne ut om det skal være netto eller brutto. I tillegg til et overgangsbudsjett på maks 100mill€ per sesong. Hadde gitt lavere tv-priser, billigere billetter og mer konkurranse.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

TheTreble skrev: lør mai 27, 2023 5:41 pm
Real-_- skrev: lør mai 27, 2023 5:23 pm Når var forrige gang et lag tapte ligaen i siste runde? Av topp 5 ligaer altså.
Tror ikke det har skjedde en eneste gang i Premier League-historien i alle fall (fra og med 92/93) at det ledende laget før siste runde har rotet bort gullet.
Men det klassiske eksempelet skjedde noen år før Premier League ble grunnlagt, nærmere bestemt på Anfield Road i 1989.

Liverpool lå før den siste kampen 3 poeng foran motstander Arsenal og sistnevnte måtte vinne med 2 mål for å vinne serien. 38 sekunder før full tid scoret Michael Thomas til 0-2.

Hører med til historien at Liverpool senere kjøpte Michael Thomas, som selvsagt ble en flopp.
Sist redigert av Folk_flesk den lør mai 27, 2023 7:00 pm, redigert 2 ganger totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»