North of the border

Svar
morrisey

North of the border

Legg inn av morrisey »

Litt skotsk må det være rom for på ØB.
Ligaen startet jo opp igjen i dag, med Rangers på samme toktet som i fjor, og ny klubbrekord i antall hjemmeseire på rad, 20 i tallet.
Noe rett har den godeste Gerrard gjort.
Når det gjelder deres grønn/hvite naboer, så har de gjort det meste feil de siste årene, 9 in a row til tross.
Ligger i skrivende stund under 1-0 på Tynecastle, mot et Hearts som har vørt alt annet enn imponerende de siste årene.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Bra med en tråd for skotsk serie også.

I Europa er det bare Celtic som har klart å rote det til etter exiten mot FC Midtjylland. De skal nå ut mot Jablonec i EL, mens Aberdeen, St.Johnstone og Hibernian alle går inn i neste runde i Conference League. Rangers skal nå ut mot Malmø FF i CL.

Egentlig mye postivt i skotsk fotball om dagen og selv om det gikk skeis i EM så var nok også det en positiv opplevelse for skotsk fotball totalt sett å bli kvitt det mesterskapsspøkelset.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Celtic med et ganske overraskende tap i åpningskampen mot nyopprykkede Hearts.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TrondLFC skrev: man aug 02, 2021 9:24 pm Celtic med et ganske overraskende tap i åpningskampen mot nyopprykkede Hearts.
Celtic kan nok fort få kjørt seg i år. Ørten poeng bak Rangers i fjor. Postecoglou inn sier ikke rent lite om hvor mye de har lett etter noen som vil si ja til jobben. Han var i alle fall ikke blant de ørten kandidatene som bli nevnt i mai. Ajer ut og Starfeldt inn er nå greit nok, men plutselig forsvinner Eduoard også.

Aberdeen, Hearts og Hibernian ser alle brukbare ut i år. Beholder sistnevnte Nisbet så kan de bli vanskelige.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Er vel litt igjen før jeg kan nevne mine venner Thistle som en konkurrent til de andre Glasgow-lagene, men håper nå primært at Aberdeen kan få en ok sesong.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Lezah skrev: man aug 02, 2021 10:44 pm Er vel litt igjen før jeg kan nevne mine venner Thistle som en konkurrent til de andre Glasgow-lagene, men håper nå primært at Aberdeen kan få en ok sesong.
Årets Aberdeen er ikke så verst. Spørs med Brown (Celtic) inn, men Considine er nå fortsatt der og Ramirez- Emmanuel-Thomas blir nok et meget bra spisspar i år. Ramirez har nå scoret bra med mål i MLS og får et sent utenlandseventyr. McCrorie var også et stort stoppertalent i sin tid. Declan Gallagher har også kommet inn etter å spilt seg inn på landslaget de siste årene med Motherwell.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Hibernian, Hearts og Aberdeen med full pott etter to runder. Rangers gikk på en smell, men hadde nok Malmø-kampen i bakhodet. Celtic reiser seg og knuser Dundee FC 6-0. Furuhashi med hattrick.

Aberdeen fikset sin seier fire minutter på overtid borte mot Livingston, mens Liam Boyce er i gang for Hearts etter at de slo St.Mirren 2-1 borte. Et Hibernian uten Nisbet med 3-0 hjemme mot Ross County.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Litt snodig kanskje at man finner verdens mest forseggjorte bane hos selveste Brechin?


GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Old Firm i morgen. Føler meg ikke akkurat sikker på Rangers her mtp sesonginnledningen. Burde karret seg til CL, men falt mot Malmø. Gikk også på en smell mot Dundee Utd. Celtic med 6-0 mot både St.Mirren og Dundee FC etter tapet mot Hearts og slo ut AZ Alkmaar for å komme seg til gruppespillet i EL.

Fordelen her er at kampen går på Ibrox.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

For en bom, Édouard!

morrisey

Legg inn av morrisey »

En sak som ble markert i går, og som jeg ærlig må si jeg ikke kjente til...
https://www.celticfc.com/news/2021/sept ... n-Thomson/

Lezah

Legg inn av Lezah »

morrisey skrev: søn sep 12, 2021 11:20 am En sak som ble markert i går, og som jeg ærlig må si jeg ikke kjente til...
https://www.celticfc.com/news/2021/sept ... n-Thomson/
Den var "ny", ja...skikkelig trasig.

Everenga

Legg inn av Everenga »

40 000 i begravelsen, mange hadde gått 55 miles, det er altså 88 kilometer. Det får'n si.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Tabellen etter 11.runder:

1. Rangers 24p
2. Celtic 22p
3. Hearts 21p
4. Dundee Utd 21p
5. Hibernian 15p
6. Motherwell 15p
7. St. Mirren 14p
8. Aberdeen 12p
9. Livingston 11p
10. St. Johnstone 10p
-------------------------------
11. Dundee FC 7P
.............................
12. Ross County 6p

Toppscorerlisten:
7 mål: M Boyle (Hibernian), T Watt (Motherwell)
6 mål: L Boyce (Hearts), C Ramirez (Aberdeen)
5 mål: Furuhashi (Celtic), E Brophy (St. Mirren)

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Og som alltid bør man jo slå et slag for When We Were Kings-podcasten også her. Tidligere har de hatt to episoder om da Celtic brøt Rangers-hegemoniet på 90-tallet, men enda bedre var de to episodene om all elendigheten i Hibernian og da de endelig vant den skotske cupen igjen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Rangers med seig seier mot Dundee Utd i dag der Tavernier scoret kampens eneste mål på straffe.

I morgen er det ligacupfinale mellom Hibernian og Celtic klokken 16. Heia Hibs.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Hanlon gjorde 1-0 for Hibs, men Furuhashi utlignet umiddelbart.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Jævla Furuhashi.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Kelty Hearts mine damer og herrer, Kelty Hearts.
I fjor var de stolte vinnere av Lowland League. I dag slo de tittelforsvarer St.Johnstone ut av den skotske cupen, og er klar for de siste 16, der de møter nok en toppserieklubb, nemlig St.Mirren.
Godt mulig jeg har fått en ny liten favoritt her.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

morrisey skrev: lør jan 22, 2022 9:28 pm Kelty Hearts mine damer og herrer, Kelty Hearts.
I fjor var de stolte vinnere av Lowland League. I dag slo de tittelforsvarer St.Johnstone ut av den skotske cupen, og er klar for de siste 16, der de møter nok en toppserieklubb, nemlig St.Mirren.
Godt mulig jeg har fått en ny liten favoritt her.
De er tøffe, enkelt og greit. Har selv latt meg fascinere av dette laget.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Flott derbyrunde. Hibs-Hearts nå og Old Firm i morgen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

GiPazzini_85 skrev: tir feb 01, 2022 10:00 pm Flott derbyrunde. Hibs-Hearts nå og Old Firm i morgen.
Håper den går på en normal kanal.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Forventede lag:

Celtic: Hart; Ralson, Carter-Vickers, Starfelt, Scales; O'Riley, McGregor, Hatate; Abada, Forrest, Giakoumakis

Rangers:McGregor; Tavernier, Goldson, Bassey, Barisic; Arfield, Kamara, Aribo; Kent, Diallo, Roofe

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Bekreftede lag:

Celtic: Hart; Juranovic, Carter-Vickers, Starfelt, Taylor; O'Riley, McGregor, Hatate; Abada, Jota, Giakoumakis

Rangers:McGregor; Tavernier, Goldson, Bassey, Barisic; Arfield, Kamara, Aribo; Kent, Diallo, Roofe

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Faen heller. 1-0.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Rangers nest-best i det meste. Kommet seg noe etter en periode med kun Celtic, skal det sies.

emin

Legg inn av emin »

Japaneren scorer igjen, 2-0

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Nå får det faen hakke meg være nok.

Lezah

Legg inn av Lezah »

emin skrev: ons feb 02, 2022 9:28 pm Japaneren scorer igjen, 2-0
Styrer showet greit, kampen er ferdig nå. Får se om Viasat viser en teit film jeg kan se litt på fr jeg køyer.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

3-0. Ikke bra dette van Bronckhorst...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»