Championship, League One og League Two 22-23

Svar
morrisey

Re: Championship, League One og League Two 22-23

Legg inn av morrisey »

morrisey skrev: tor des 29, 2022 9:36 pm
Eldon skrev: tor des 29, 2022 9:24 pm
morrisey skrev: tor des 29, 2022 8:41 pm Fine mål fra Luton i dag, spesielt dette siste fra Doughty.
Artig om de rykker opp. Må begynne å nærme seg 30 år siden sist.
Om ikke mer... Tror de rykket ned det året Leeds vant ligaen, og det var vel året før PL?
Fant ut jeg måtte sjekke denne sesongen... I tillegg til Luton, som jo hadde en periode på nivå 5, er der to andre klubber som er der nå.
Et greit fall i kvalitet.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Norwich ser ut til å ønske seg Kloppevenn og tidligere Huddersfield-manager David Wagner i sjefsstolen.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

lubosbuchta skrev: lør nov 12, 2022 9:23 pm Gun'vor. Hadde ikke fått med meg at han var tilbake i bransjen, og hadde vel også med seg en overvekt av spillere med store navn for noen år tilbake. Men 2-1 altså til Reading.
2-0 nå til Gun'vors XI over R's. En ellever som tydelig bærer preg av å inneholde kjente navn fra da han sist fulgte med på fotball (han ga seg vel i Blackpool i 2014). Lov å håpe at Scott Dann kommer inn i løpet av kampen? Såpass gammelmodig er de at den første scoringen, ved Jeff Hendrick, faktisk kom etter et langskudd. Ikke ofte en ser nå om dagen.

Ellers er det å registrere at Luton Town – den nøytrale og kjennerens valg denne sesongen – leder 2-1 mot WBA. Da er de oppe på 3. plass ved pause.

Tar med et par andre pausestillinger: Burton A. – Shrewsbury Town, der står det 0-2. Mens Gillingham leder 1-0 over Hartlepool.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

lubosbuchta skrev: lør jan 14, 2023 5:00 pm Luton Town
Luboš: Jeg har ikke akkurat valfartet verken törj eller twitterkonti som behandler det siterte temaet i løpet av denne sesongen, men jeg har ikke unngått å legge merke til at deres avgåtte manager Nathan Jones (vi snakker vel her om den gamle venstrebacken fra Huish Park?) har vært gjenstand for noe interaktiv tyn. Ja, enkelte har vel sågar moret seg på hans bekostning, og kalt både taktikk og treningsmetoder "avleggs" og det som verre er. Kall meg gjerne et nek (i disse tider er det utvilsomt en hedersbetegnelse), men gjorde ikke han det relativt skapelig på 2g-kunstgresset på Kenilworth Road inntil han ble bedt om å ta sats på planken og forlate skuta for en tilværelse der oppe blant de feterte og utrivelige? Hvorfor skal Nathan Jones på død og liv hakkes på? Er det liksom ut å være annerledes nå?

Hilsen en med tenna på tørk, regulering på 24. året, og med ører som ville fått prins Charles til å skoggerle.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

mikemodano skrev: lør jan 14, 2023 6:49 pm interaktiv tyn.
Helt klart, mikern. Jeg er jo da åpenbart både ny på torvet her og relativt uerfaren på dette med "nettsurfing" (med unntak av en kortere periode på Aftenpostens debattorv på 2000-tallet), men selv jeg har da fått med meg hundsingen av Nat Jones. Uten at jeg skal påberope meg noen veldig kunnskap om mottagelsen av waliseren i Badajoz, virker det jo å være en historikk her på at han ikke vekker den store begeistringen de gangene han bestemmer seg for å dra fra Luton Town.

Det er et i høyeste grad høyinteressant tema det der, forresten, eksporten av venstrebäcker fra engelsk liga til spanske divisiónes på nittitallet. Rob Ullathorne et annet prominent eksempel (medvirkende til at han endte opp med latterlige 249 ligadyster).

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

lubosbuchta skrev: lør jan 14, 2023 10:22 pm Uten at jeg skal påberope meg noen veldig kunnskap om mottagelsen av waliseren i Badajoz, virker det jo å være en historikk her på at han ikke vekker den store begeistringen de gangene han bestemmer seg for å dra fra Luton Town.
Jeg leser fra Wikipedia at han visstnok slet med hjemlengsel etter at han som 22-åring hadde tegnet på for Luton fra Merthyr Tydfil. Derfor var veien til Badajoz og grensetraktene mot Portugal kort? Joda, henger på greip, det.

Nathan Jones var jo en viktig bestanddel i Brighton-forsvaret i en periode under Withdean-epoken deres. De tilbrakte 2003/04 på tredje nivå, og var tidvis utilnærmelige hjemme. Tapte to kamper og slapp inn elleve mål på 23 Withdean-matcher det ene året de fikk i Division Two (som det da het). Nydelige tall. Nå vet jeg ikke om lange diagonalpass fra Jones' venstrefot i retning av Leon Knight var noen direkte opprykksresept, men sistnevnte endte i alle fall den sesongen som ligamestscorende, for øvrig sammen med Stephen McPhee fra Port Vale. Det var gode tider på VGD, men det vil naturligvis ikke 'lubosbuchta' huske noe som helst av, siden han kun har fortid fra Aftenpostens Debattcentral.

(Merk at Brighton-stallen i 03/04 også huset venstrebackkapasiteter som Dan Harding og Kerry Mayo. Er det rart det ble opprykk?)

Jones og Ullathorne er notert. Har vi flere venstrebacker som har reist mellom Football League og Den iberiske halvøy (joda, vi kan ta med Portugal i likningen også, vi. Badajoz ligger tross alt i grensetraktene der i det sydvestre Spania) ?

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

mikemodano skrev: man jan 16, 2023 10:50 am Port Vale
Prins Valiantene mot Grenlands stolthet, Pors, i kveld. Klokka 21:00 direktesending på SportN 3.

Milde Adie Moses, Vale er jo helt oppe på en 11. plass L1. Det er jo høyder klubben knapt har vært observert i siden nevnte storhetstid i 2003/04 ("knapt", for klubben noterte seg for en 9. plassering i 2013/14). Hvem var egentlig venstrebäck på Vale den sesongen? Jeg skruller nedover spillerstallen for den sesongen og det bugner av kjente forsvarsnavn: George Pilkington, Sam Collins, Michael Walsh, for å ta de mest kjente, eller en Steve Rowland, en Liam Burns, sågar en Ian Brightwell. Men regner man egentlig noen av disse som venstrebäcker av skolering? De øvrige navnene som er oppgitt i denne stallen, kan for min del like gjerne være fiktive. Om det skyldes at jeg fikk banjoen i hodet i 2009 da James Snowcroft gjorde en av sine mange bommer, vites ikke, men jeg har for eksempel ingen minner av denne Andreas Lipa, østerriker som skal ha hatt selveste First Vienna som en av sine tidligere arbeidsgivere. (Fyren er oppgitt som defender / midfielder på wikipædia. Han startet i First Vienna i 1990. Det kan ikke være at han var arvtakeren til selveste Kurt Russ, den Kurt Russ, som forlot hovedstadsklubben til fordel for Tyrol etter VM-eventyret i 1990? Tja. I så fall er det opprinnelig en høyrebäck vi har med å gjøre. Men som sagt, ingen formening om hva han bedrev på Wembley of the North i 03/04-sesongen, kan like gjerne ha vært en helt annen vi skal frem til.)

Det hele begynner kl. 21:00, altså.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

Dere er nå med meg nede fra kjelleren i et ikke navngitt vertshus i Lille Grensen. Jeg har bedt om et nytt glass vann og ser spent frem mot 2. omgang. 0-0 til pause.

Så får vi se, da, om Nat Jones klarer å hamle opp med Litj-Ferguson, som nyss begynte i Pors-jobben for 4. gang. (Her er det vel flere enn jeg som gjerne skulle sett Baz Fry gjøre comeback innimellom noen av Fergusons rendez-vouser.)

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

lubosbuchta skrev: man jan 16, 2023 8:18 pm George Pilkington, Sam Collins
Jeg er ganske trygg på at disse to herrer tok hånd om de sentrale forsvarsoppgavene, Goggen sågar med kapteinsbindet rundt arma. Ja, eller hadde den unge Pilkington kanskje en sesong eller to på sideback før han ble flyttet inn i midten? Han var jo blotte barnet på dette tidspunktet. Hvem som imidlertid deltok i den mest benyttede forsvarskonstellasjonen er jeg usikker på. Jeg husker at en nåværende 'Dritte Halbzeit'-programleder var ganske eksaltert i sin iver etter å få se Andreas Lipa da østerrikeren hadde tegnet på i Burslem, og ja, kan det ha vært han og Collins som holdt av stopperplassene, med Pilkington på den ene sidebackplassen? Ellers er det noen av disse navnene som nok er litt duse for meg også. En Steve Rowland kan nok fint ha lagt tidvis beslag på den andre sidebackposisjonen, mens en lett aldrende Ian Brightwell kun registrerte to serieopptredner i 03/04. Michael Walsh? Vil vel ha avløst som stopper? En Ryan Brown fantes også, og tegnet seg for 17 innsatser i den sesongens Division Two. Endte snart opp hos flotte lokale nonligaklubber som Leek Town og Northwich Victoria, med påfølgende turer innom hos både Stafford Rangers og Kidsgrove Athletic. Han kan nok ha steppet inn som sideback de gangene han ble plukket ut. Og nå ser jeg at Liam Burns skaffet seg intet mindre enn 27 startpass. Ja-a, du, dette er litt av en kabal.

Skal jeg være så vågal at jeg forsøker meg på en "mest benyttet ellever" ?

Jonny Brain
George Pilkington - Sam Collins - Andreas Lipa - Steve Rowland
Adrian Littlejohn - Micky Cummins - Marc Bridge-Wilkinson - Billy Paynter
Steve Brooker - Stephen McPhee

Det er en ellever uten folk som Neil Briscoe (27 seriekamper), Liam Burns (27), Ian Armstrong (20), Ryan Brown (17) og Michael Walsh (13). Denne har jeg mitt svare strev med å få til å gå opp. Kan de to herrer Brian Horton og Martin Foyle, som begge hadde manageransvaret i løpet av sesongen, ha benyttet noe annet enn 4-4-2, da? Paynter, fortsatt kun unggutten, var vel ennå ikke ansett for ren spiss å være, og kan muligens ha holdt hus ute på den ene flanken, et område som slett ikke var noen unaturlig tumleplass for en fyr som Littlejohn. Der framme vil de nok ha benyttet 'little and large'-duoen Brooker/McPhee for det meste, og så ser jeg for meg Cummins ha vært sliteren sentralt på midten, med Bridge-Wilkinson i en mer toveisrolle. Er jeg helt på bærtur?

I går ser jeg det ble tap med 2-0. Jeg så kun de første ti eller så, til om lag det tidspunktet der omtrent den eneste spilleren jeg kunne nikke gjenkjennende til utpå der, Vales venstreflanke Mal Benning, misbrukte en mulighet så gyllen at det singlet i nektar da Pors-målvakta avverget fra kloss hold. Videre rakk jeg å registrere at kommentatoren informerte om at gjestene hadde til gode å holde nullen på bortebane, mens de begge vel stilte i 3-5-2-varianter (tsk-tsk). Kjører Vale fortsatt "Glad all over" på høyttaleranlegget idet gutta løper utpå før kampstart?

Lezah

Legg inn av Lezah »

lubosbuchta skrev: man jan 16, 2023 8:18 pm
mikemodano skrev: man jan 16, 2023 10:50 am Port Vale
Prins Valiantene mot Grenlands stolthet, Pors, i kveld. Klokka 21:00 direktesending på SportN 3.
Klassisk hat-oppgjør.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

I går var storoppgjøret i Football League nede på League One-nivå. Den potensielle tittelkampen sto mellom vertskapet Sheffield fra Wednesday og Plymouth fra den søvnige småbyen Argyle. Mer enn 33 000 hadde møtt fram på Hillsborough for å se vertskapet stikke av gårde med alle poengene, hvilket brakte dem forbi Argyle på målforskjell.



Tabellen: https://www.soccerstats.com/widetable.a ... e=england3

Plymouth tapte for første gang på to måneder, mens Wendies nå er uten serietap på fire måneder. Det var sist de møtte Argyle, da Plym'f vant 2-1 på Home Park 4.oktober. Bak dem er Ipswich for så vidt også i ok slag, med ett tap på de siste 15 i ligaen. I går holdt det hardt å berge uavgjort i East Anglia-derbyet på besøk hos Cambridge (1-1). Rett bak Ipswich igjen følger Derby, som kan gå forbi Blues med seier i den kampen de har til gode. 5-0 mot Morecambe i går ble godt mottatt blant en gjeng spanske søskenbarn på første reis til England, der de så 'sitt' lag i aksjon etter å ha blitt hektet som følge av interaktiv utfoldelse:



Derby er et annet formlag, med 15 uten serietap nå.

Førstkommende lørdag på Portman Road: Ipswich v Sheffield Wed. Det låter vel interessant nok? Er det noen tilgjengelige radiokanaler som vil kjenne sin besøkelsestid?

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

mikemodano skrev: søn feb 05, 2023 10:56 am League One-nivå
Ja visst, mye å nikke anerkjennende og gjenkjennende til på dette nivået. For eksempel et Bristol R. som inntar 13. plass på tabellen – den posisjonen de historisk og naturlig graviterer mot, på samme måte som de tre øvrige i "De fire middelmådige" i engelsk ligaball, nemlig Walsall, Brentford og ... ja hvem var den fjerde igjen? Reading? Bristol R. er i hvert fall akkurat der de skal være.

Det er også bunnlaget, som ligger som et dvaskt, blautt salatblad i bunn av oppvaskkummen, forhåpentlig på vei ned dit de kom fra.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

lubosbuchta skrev: søn feb 05, 2023 1:49 pm Det er også bunnlaget, som ligger som et dvaskt, blautt salatblad i bunn av oppvaskkummen, forhåpentlig på vei ned dit de kom fra.
Det virker som om League One ennå ikke er mottakelig for det grønne skiftet.

Beklagelig å kun fokusere på toppkvartetten, for, som du hinter om: Det er så mangt å gripe fatt i når det gjelder denne divisjonen akkurat denne sesongen. Hva med trygt på midten-plasserte Linken, som har ganske nøyaktig null tap etter 13 hjemmekamper? Når kun to av disse 13 imidlertid er vunnet, så blir det ikke all verden med poeng. 2-11-0 er ei ganske oppsiktsvekkende kolonne. Kontrasten er dessuten ganske grell til deres fattige to uavgjorte på reisefot. Med totalt fem klubber på et tosifret antall uavgjorte allerede, så er det nærliggende å utrope L1 til årets uavgjortdivisjon. Dette underbygges gjennom det faktum at kun Rotherham (Ch.ship) og Crewe (L2) i det øvrige Football League-feltet har greid å skrape sammen et minimum av ti poengdelinger til nå i seriesesongen. Tar vi et dykk videre ned, så ser vi at Yeovil og Leamington på hhv femte og sjette nivå er landets U-ledende med 14 hver seg.

For øvrig når det gjelder L1-bunnstriden: Her er mange klubber vi knapt hadde hørt om på 80-tallet (før vi kjente til det vakre nonligauniverset), og da er det bare å ramse opp Fleetwood, Cheltenham, Burton, Morecambe og...Milton Keynes?? Jøye meg. Her må formannskapet i klubben kjenne sin besøkelsestid og børste støv av venstrebackferdighetene til Dean Lewington. Slik en hedersklubb kan da ikke ha på CV-en å menge seg med et såpass tvilsomt selskap. Om jeg på død og liv skal få bøddelskjorta på og velge meg ut fire for eksekusjon, så blir disse Morecambe, Burton og Fleetwood, i tillegg til veganernes favorittklubb, naturligvis. Engelsk lavereball er ikke moden for soyaburgere. Cambridge og Accrington må for all del greie å skubbe seg forbi noen klubber mellom nå og sesongslutt.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

mikemodano skrev: søn feb 05, 2023 2:32 pm
lubosbuchta skrev: søn feb 05, 2023 1:49 pm Det er også bunnlaget, som ligger som et dvaskt, blautt salatblad i bunn av oppvaskkummen, forhåpentlig på vei ned dit de kom fra.
Det virker som om League One ennå ikke er mottakelig for det grønne skiftet.

Beklagelig å kun fokusere på toppkvartetten, for, som du hinter om: Det er så mangt å gripe fatt i når det gjelder denne divisjonen akkurat denne sesongen. Hva med trygt på midten-plasserte Linken, som har ganske nøyaktig null tap etter 13 hjemmekamper? Når kun to av disse 13 imidlertid er vunnet, så blir det ikke all verden med poeng. 2-11-0 er ei ganske oppsiktsvekkende kolonne. Kontrasten er dessuten ganske grell til deres fattige to uavgjorte på reisefot. Med totalt fem klubber på et tosifret antall uavgjorte allerede, så er det nærliggende å utrope L1 til årets uavgjortdivisjon. Dette underbygges gjennom det faktum at kun Rotherham (Ch.ship) og Crewe (L2) i det øvrige Football League-feltet har greid å skrape sammen et minimum av ti poengdelinger til nå i seriesesongen. Tar vi et dykk videre ned, så ser vi at Yeovil og Leamington på hhv femte og sjette nivå er landets U-ledende med 14 hver seg.

For øvrig når det gjelder L1-bunnstriden: Her er mange klubber vi knapt hadde hørt om på 80-tallet (før vi kjente til det vakre nonligauniverset), og da er det bare å ramse opp Fleetwood, Cheltenham, Burton, Morecambe og...Milton Keynes?? Jøye meg. Her må formannskapet i klubben kjenne sin besøkelsestid og børste støv av venstrebackferdighetene til Dean Lewington. Slik en hedersklubb kan da ikke ha på CV-en å menge seg med et såpass tvilsomt selskap. Om jeg på død og liv skal få bøddelskjorta på og velge meg ut fire for eksekusjon, så blir disse Morecambe, Burton og Fleetwood, i tillegg til veganernes favorittklubb, naturligvis. Engelsk lavereball er ikke moden for soyaburgere. Cambridge og Accrington må for all del greie å skubbe seg forbi noen klubber mellom nå og sesongslutt.
Du vil altså heller sende FGR ned enn møkkaklubben fra den oppfunnede byen MK?

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

mikemodano skrev: søn feb 05, 2023 2:32 pm
lubosbuchta skrev: søn feb 05, 2023 1:49 pm Det er også bunnlaget, som ligger som et dvaskt, blautt salatblad i bunn av oppvaskkummen, forhåpentlig på vei ned dit de kom fra.
Det virker som om League One ennå ikke er mottakelig for det grønne skiftet.

Beklagelig å kun fokusere på toppkvartetten, for, som du hinter om: Det er så mangt å gripe fatt i når det gjelder denne divisjonen akkurat denne sesongen. Hva med trygt på midten-plasserte Linken, som har ganske nøyaktig null tap etter 13 hjemmekamper? Når kun to av disse 13 imidlertid er vunnet, så blir det ikke all verden med poeng. 2-11-0 er ei ganske oppsiktsvekkende kolonne. Kontrasten er dessuten ganske grell til deres fattige to uavgjorte på reisefot. Med totalt fem klubber på et tosifret antall uavgjorte allerede, så er det nærliggende å utrope L1 til årets uavgjortdivisjon. Dette underbygges gjennom det faktum at kun Rotherham (Ch.ship) og Crewe (L2) i det øvrige Football League-feltet har greid å skrape sammen et minimum av ti poengdelinger til nå i seriesesongen. Tar vi et dykk videre ned, så ser vi at Yeovil og Leamington på hhv femte og sjette nivå er landets U-ledende med 14 hver seg.

For øvrig når det gjelder L1-bunnstriden: Her er mange klubber vi knapt hadde hørt om på 80-tallet (før vi kjente til det vakre nonligauniverset), og da er det bare å ramse opp Fleetwood, Cheltenham, Burton, Morecambe og...Milton Keynes?? Jøye meg. Her må formannskapet i klubben kjenne sin besøkelsestid og børste støv av venstrebackferdighetene til Dean Lewington. Slik en hedersklubb kan da ikke ha på CV-en å menge seg med et såpass tvilsomt selskap. Om jeg på død og liv skal få bøddelskjorta på og velge meg ut fire for eksekusjon, så blir disse Morecambe, Burton og Fleetwood, i tillegg til veganernes favorittklubb, naturligvis. Engelsk lavereball er ikke moden for soyaburgere. Cambridge og Accrington må for all del greie å skubbe seg forbi noen klubber mellom nå og sesongslutt.
Har litt sansen for Accie, og styreformannen skal ha for at han deler veldig åpent om sin hverdag på twittern. Dessverre er han tory, og derfor ønsker jeg klubben ned 4-5 divisjoner hehe.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

Retter som mintkebab og bovril basert på erteprotein er det mang en L1-kjenner som har fått i vrangstrupen.
(For min del etterlyser jeg elektroniske fiskekaker på dette nivået, noe vi faktisk ikke har sett på tjue år når neste sesong innledes.)

Everenga

Legg inn av Everenga »

TommyCowan2 skrev: søn feb 05, 2023 10:21 pm
Du vil altså heller sende FGR ned enn møkkaklubben fra den oppfunnede byen MK?
At byen MK har et fotballag er jo greit nok selv om den er et sjelløst høl, at de måtte stjele en eksisterende ligaklubb og dermed pisse på Wimbledonfolket er en helt annen. Det er uansett plass til 4 lag ned og MK og FGR må gjerne ta to av de plassene for mitt vedkommende. De er begge symboler på en uønsket utvikling i fotball selv om fjaset til FGR på mange måter er mindre dramatisk enn drittoppførselen som førte til Mks eksistens.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

TommyCowan2 skrev: søn feb 05, 2023 10:21 pm Du vil altså heller sende FGR ned enn møkkaklubben fra den oppfunnede byen MK?
Jeg greier ikke å nære noe hat mot MK Dons (fotballklubben, altså - byen, og jeg har vært der selv, er som et britisk Brasilia, og, som vi alle kan enes om, er den svært lite å trakte etter). Kall meg gjerne avviker og det som verre er. Forest Green er et luftslott det forhåpentlig snart stikkes hull på. Byen er på størrelse med Stavern, så at Nailsworth skal ha et lag i Football League er omtrent like bærekraftig som syntetiske "kjøtt"kaker på IKEA.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

mikemodano skrev: man feb 06, 2023 7:48 pm
TommyCowan2 skrev: søn feb 05, 2023 10:21 pm Du vil altså heller sende FGR ned enn møkkaklubben fra den oppfunnede byen MK?
Jeg greier ikke å nære noe hat mot MK Dons (fotballklubben, altså - byen, og jeg har vært der selv, er som et britisk Brasilia, og, som vi alle kan enes om, er den svært lite å trakte etter). Kall meg gjerne avviker og det som verre er. Forest Green er et luftslott det forhåpentlig snart stikkes hull på. Byen er på størrelse med Stavern, så at Nailsworth skal ha et lag i Football League er omtrent like bærekraftig som syntetiske "kjøtt"kaker på IKEA.
Franchise football, never forgive, never forget. Og så var Røkke involvert, og det er nok for min del.
Jooo, men det gir "oss" påskudd til på besøke Cotswolds, og det alene gjør at FGR gjerne må komme seg til Championship for min skyld! Brasilia er fantastisk snodige greier, ja, med fly-formen sin og de idiotisk oppkalte gatene osv.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Everenga skrev: man feb 06, 2023 11:03 am
TommyCowan2 skrev: søn feb 05, 2023 10:21 pm
Du vil altså heller sende FGR ned enn møkkaklubben fra den oppfunnede byen MK?
At byen MK har et fotballag er jo greit nok selv om den er et sjelløst høl, at de måtte stjele en eksisterende ligaklubb og dermed pisse på Wimbledonfolket er en helt annen. Det er uansett plass til 4 lag ned og MK og FGR må gjerne ta to av de plassene for mitt vedkommende. De er begge symboler på en uønsket utvikling i fotball selv om fjaset til FGR på mange måter er mindre dramatisk enn drittoppførselen som førte til Mks eksistens.
Veganisme er ikke min greie, men Big Dunc må man jo like?

Everenga

Legg inn av Everenga »

TommyCowan2 skrev: ons feb 08, 2023 7:07 am
Everenga skrev: man feb 06, 2023 11:03 am
TommyCowan2 skrev: søn feb 05, 2023 10:21 pm
Du vil altså heller sende FGR ned enn møkkaklubben fra den oppfunnede byen MK?
At byen MK har et fotballag er jo greit nok selv om den er et sjelløst høl, at de måtte stjele en eksisterende ligaklubb og dermed pisse på Wimbledonfolket er en helt annen. Det er uansett plass til 4 lag ned og MK og FGR må gjerne ta to av de plassene for mitt vedkommende. De er begge symboler på en uønsket utvikling i fotball selv om fjaset til FGR på mange måter er mindre dramatisk enn drittoppførselen som førte til Mks eksistens.
Veganisme er ikke min greie, men Big Dunc må man jo like?
Big Dunc har vært en helt i mange mange år og skulle gjerne sett ham i en fotballklubb i stedet for de hipstergreiene der.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Birmingham- WBA kl.21. Imponerende utvikling under Corberan i WBA som nå ligger på playoff. 1-8-5 under Bruce, mens man under Corberan har 10-0-3. Med det er da også Corberan linket til mange klubber om dagen, deriblant Leeds.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

GiPazzini_85 skrev: fre feb 10, 2023 8:34 pm Birmingham- WBA kl.21. Imponerende utvikling under Corberan i WBA som nå ligger på playoff. 1-8-5 under Bruce, mens man under Corberan har 10-0-3. Med det er da også Corberan linket til mange klubber om dagen, deriblant Leeds.
WBAs tropp hører hjemme i toppen, Bruce er en av de svakeste trenerne på øya. For all del, Corberan har gjort det godt, men det skulle nesten bare mangle at de føk oppover på tabellen.
Litt ned på jorda igjen idag, viser det seg.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Sunderland ligger under mot Coventry nå. Bortelaget kan for alvor melde seg på i kampen om playoff, mens også hjemmelaget henger bra med. Selv om Burnley har dratt fra helt i toppen så er det moro at det fortsatt er såpass jevnt ellers.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

I kveld: Swansea mot Rotherham i andredivisjon. Sauebønder mot møllere. Eimen av surret løk, fuktig gress og tigerbalsam, svette leggeskinn. Vetch Field, flomlys, folk som åler seg gjennom bakgater og trange passasjer på vei til stadion. Knuffing, lette tumulter, og kan hende en og annen slåsskamp. Telleapparater som ser deg i nåde og så vidt slipper deg gjennom. Et pappkrus bovril og en overstekt burger. To vokale sett med fans som beveger seg mot anbefalt decibelgrense der de forsøker å utkonkurrere hverandre i support i minuttene opp mot avspark. Vi har alle vært der. Om ikke på nettopp Vetch Field, så iallfall under liknende omstendigheter. I stedet skal kampen i kveld foregå inne i en hvilken som helst annen urtråkig betongkoloss. Intet særpreg, ingen egenart; helt blottet for klasse. Hva tror folket?

Landsem

Legg inn av Landsem »

mikemodano skrev: man feb 27, 2023 10:32 am I kveld: Swansea mot Rotherham i andredivisjon. Sauebønder mot møllere. Eimen av surret løk, fuktig gress og tigerbalsam, svette leggeskinn. Vetch Field, flomlys, folk som åler seg gjennom bakgater og trange passasjer på vei til stadion. Knuffing, lette tumulter, og kan hende en og annen slåsskamp. Telleapparater som ser deg i nåde og så vidt slipper deg gjennom. Et pappkrus bovril og en overstekt burger. To vokale sett med fans som beveger seg mot anbefalt decibelgrense der de forsøker å utkonkurrere hverandre i support i minuttene opp mot avspark. Vi har alle vært der. Om ikke på nettopp Vetch Field, så iallfall under liknende omstendigheter. I stedet skal kampen i kveld foregå inne i en hvilken som helst annen urtråkig betongkoloss. Intet særpreg, ingen egenart; helt blottet for klasse. Hva tror folket?
Bilde

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Noen som skal spille på den kampen? Har satset på begge lag lager mål til 1.87

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

mikemodano skrev: man feb 27, 2023 10:32 am Vetch Field, flomlys, folk som åler seg gjennom bakgater og trange passasjer på vei til stadion.
Og på vei nedover disse smugene aner man, bak de mørke murene dandert med piggtrådrull, med sin nese den helt særegne, lokale eim av urin og sjøsprøyt som blander seg i atmosfæren over Vetch Field. En uforglemmelig reise.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

@Landsem: Med John Toshack som manager, så bør dette bildet være hentet fra sent 70-/tidlig 80-tall. Vi ser også Robbie James som nummer to fra venstre i fremre rekke. Det er sikkert en god del andre kjenninger her også, men bildet ligger et par år (eller så) forut i tid i forhold til starten av min kunnskapsbase for engelsk fotball, så videre identifiseringer får andre ta seg av. Swansea hadde jo en makaløs framferd på denne tiden, der de tok seg fra fjerde- til førstedivisjon på bortimot rekordtid, før de få sesonger etter kopierte bragden motsatt vei.
vadefugl skrev: man feb 27, 2023 11:45 am Noen som skal spille på den kampen? Har satset på begge lag lager mål til 1.87
Spill er et stykke unna mitt bord, så jeg overlater også her til andre å svare. Jeg tar imidlertid for gitt at matchen vil vises på fjernsynet i kveld, så det frister å rigge seg til foran et bord i et ølstenkt lokale i Lille Grensen eller deromkring, for å endelig få satt tenna i et glass med Guinness igjen. Det begynner å bli altfor mange år siden sist.
lubosbuchta skrev: man feb 27, 2023 12:22 pm Og på vei nedover disse smugene aner man, bak de mørke murene dandert med piggtrådrull, med sin nese den helt særegne, lokale eim av urin og sjøsprøyt som blander seg i atmosfæren over Vetch Field. En uforglemmelig reise.
Jeg minnes et fordums skriftetorg der en elektronisk figur ved navn flounderswake bekjente seg å ha vært til stades ved Vetch Field, vel som det torgets eneste. Det låter som om du kunne ha noe til felles med ham. Vetch Field bør ha vært noe av det aller staseligste det engelske ligasystemet noensinne har rommet, og da har jeg tatt høyde for perler som Saltergate, Belle Vue, Gay Meadow og Millmoor. À propos Millmoor: Nå som VGD-rullene er utslettet har jeg mistet oversikten min over engelske banebesøk, selv om jeg til evig tid vil minnes visitten ved Rotherhams gamle lekegrind. Tro imidlertid om det ikke var nettopp Swansea som var motstander den gang i 2008 eller så? Jeg er sannelig blitt såpass skranten i minnet at jeg ikke tør si det for sikkert.

Ps. Bovril drikkes naturligvis ikke fra papp- men isoporkrus. «The number one drink insulator», som de kanskje kunne ha funnet på å si der borte. Det er åpenbart selv for meg at fotballreisene begynner å ligge et stykke tilbake i tid.

lubosbuchta

Legg inn av lubosbuchta »

mikemodano skrev: man feb 27, 2023 3:06 pm Jeg minnes et fordums skriftetorg
Erindrer svakt en slik figur. Var det ikke han som valgte å bli igjen på det synkende torvet, da alle andre dro hit? Trist historie. Var faktisk selv aktiv der inne en stund. Er mange år tilbake. Husker ikke brukernavnet, men mener det var "chillern013" eller noe.
vadefugl skrev: man feb 27, 2023 11:45 am Noen som skal spille på den kampen? Har satset på begge lag lager mål til 1.87
Ja, jeg skal. Takker så mye for stalltipset, da har jeg også levert en "bong" på begge lag til å score mål hos min kommisjonær.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»