Wales om høsten

Svar
annmag

Wales om høsten

Legg inn av annmag »

Jeg tenkte jeg kanskje skulle ta en tur til Wales i høst - for å se fargene (så da må det bli i tidsrommet siste uken i oktober og to første i november).

Jeg flyr enten til Manchester eller Stansted (er det ene smartere enn det andre?)

Tiden er jeg fleksibel på, men ser at to uker kanskje kan bli litt lenge.

Jeg skal ikke leie bil, så jeg er avhengig av offentlig transport, men jøss for noen priser de har på tog.

Har ikke lyst til å bo på hotell, heller puber eller små pensjonater.

Jeg skal ikke se noe som har med sport å gjøre.

Har googlet meg frem til at jeg ikke har noe på sørkysten å gjøre.

Jeg skal iallefall til Snowdonia. Trenger ikke å komme meg opp på noen topp, men vil se fin natur (og farger).

Ser også ut som om Brecon Beacons kan være aktuelt, og Elan Valley.

En by som heter Llangollen ser interessant ut, det samme gjør Llanrwst.

Også vil jeg gjerne se noen fyr, mulig på Twr Mawr, Prestatyn, Point of Air og Porthcawl.

*********
Jeg bruker altså den tiden jeg eventuelt trenger, og vet det kan være litt utfordrende med offentlig transport til de mest grisgrendte stedene.

Noen her som har kjennskap til offentlig transport i Wales, og kan komme med noen tips?

Noen som vet hvordan overnattingstilbudet er på småsteder - har de fleste landsbyer et tilbud?

Noen steder jeg har skrevet over som jeg bare bør droppe (av en eller annen grunn)?

Er det noen steder jeg ikke gar nevnt som jeg bør få med meg?

annmag

Legg inn av annmag »

Ser ut som om det aller meste som passer meg er oppe i nord ... så da er det kanskje greit å fly til Manchester og finne ut hvordan jeg tar offentlig transport derfra ... og så reise videre ned til Brecon Beacons via Elan Valley ... også droppe Porthcawl fyr som ligger på sørkysten ... og ta turen innom Oxford og fly hjem fra London.

Hvis det da ikke kommer noen tips her som fører meg i helt andre retninger. :)

annmag

Legg inn av annmag »

Skriver med meg selv da ... hehe.

Hvis noen skulle ha noen tips til meg, så har jeg droppet Elan Valley og Brecon Beacons også ... og da utgår Oxford og London. (Skal se jeg til slutt ikke kommer lenger enn til Manchester 🤪)

Nå har jeg kontroll på offentlig transport også, men skulle gjerne hatt noen anbefalinger til steder å se ... hvis noen har noen.

Bolle

Legg inn av Bolle »

Hvis du skal være der over så lang tid og skal stort sett ta tog, så ville jeg anbefale å kjøpe et interrail-pass:https://www.interrail.eu/en/interrail-p ... lobal-pass. Det vil du ha tjent inn ganske raskt, med de togprisene som de har i UK

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Reise & Reisetips»