LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
MentalM

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av MentalM »

TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 8:21 am Fin type denne Martin Cassidy 🤣🤣

Bilde
At dette skjer nå ville blitt feil, men om det nå i sommer ble innført et regelverk som lar dette være en mulighet tror jeg det kunne gjort ting bedre.

Flere managere som skaper utrolig mye kvalme ved dommerkommentarer og harselering

taknina

Legg inn av taknina »

Spillere og lagledere skal selvsagt altid oppføre seg ovenfor autoritene som en tiltalt i høyesterett skal oppføre seg mot dommer og tingmenn om en ikke ønsker ekstra konsekvenser.

På samme måte som det er rettsalens domsmenn som skal avgjøre i alle saker og tiltaler og ikke som i ville vesten at mobben masjerer mot sjeriffkontoret

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 8:21 am Fin type denne Martin Cassidy 🤣🤣

Bilde
Jeg er enig med Martin Cassidy her. Det er Klopp og Robertson som skal straffes i de to tilfellene. Det er helt greit at Liverpool ikke er unike med å oppsøke dommerne, men det er en jævla uting og Klopp som er 10/10 på omtrent alle andre aspekter i måten han oppfører seg på og i livet generelt kan faktisk ta seg en jævlig bolle med hvordan han oppfører seg mot dommere. Det er går ikke an. Han er forbildet til absolutt alle trenere, foreldre og spillere på Merseyside og når han oppfører seg slik mot dommerne i PL så sier det seg selv at treneren for diverse Sunday League lag og aldersbestemte fotballag oppfører seg som apekatter mot dommerne på deres nivå. Det er et kjempeproblem og jeg klarer ikke unnskylde Klopp i denne saken. Dommerrekruttering er et kjempeproblem gjennom hele pyramiden fra bunn til topp, og grunnen er at folk oppfører seg som rabiate apekatter mot dem. Både på G8 nivå i Norge, og på det høyeste nivået i fotballen.

La Klopp (og alle andre trenere som oppsøker dommerne på liknende måte) få 5-10 kamper på tribunen (avhengig av alvorlighetsgrad, og der er Klopp ikke så langt unna verst). Begynn der. Så er det bare å ta for seg spillerne, og så foreldre på juniorkamper og så videre. Det er på tide å slå ring rundt dommerne. Så skal man se at på sikt så vil man få rekruttert bedre dommere, og nivået vil gå opp. Det er ikke så vanskelig.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

k9b skrev: tir mai 02, 2023 9:24 am
TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 8:21 am Fin type denne Martin Cassidy 🤣🤣

Bilde
Jeg er enig med Martin Cassidy her. Det er Klopp og Robertson som skal straffes i de to tilfellene. Det er helt greit at Liverpool ikke er unike med å oppsøke dommerne, men det er en jævla uting og Klopp som er 10/10 på omtrent alle andre aspekter i måten han oppfører seg på og i livet generelt kan faktisk ta seg en jævlig bolle med hvordan han oppfører seg mot dommere. Det er går ikke an. Han er forbildet til absolutt alle trenere, foreldre og spillere på Merseyside og når han oppfører seg slik mot dommerne i PL så sier det seg selv at treneren for diverse Sunday League lag og aldersbestemte fotballag oppfører seg som apekatter mot dommerne på deres nivå. Det er et kjempeproblem og jeg klarer ikke unnskylde Klopp i denne saken. Dommerrekruttering er et kjempeproblem gjennom hele pyramiden fra bunn til topp, og grunnen er at folk oppfører seg som rabiate apekatter mot dem. Både på G8 nivå i Norge, og på det høyeste nivået i fotballen.

La Klopp (og alle andre trenere som oppsøker dommerne på liknende måte) få 5-10 kamper på tribunen (avhengig av alvorlighetsgrad, og der er Klopp ikke så langt unna verst). Begynn der. Så er det bare å ta for seg spillerne, og så foreldre på juniorkamper og så videre. Det er på tide å slå ring rundt dommerne. Så skal man se at på sikt så vil man få rekruttert bedre dommere, og nivået vil gå opp. Det er ikke så vanskelig.
Jeg er enig i at oppførselen til Klopp kan være for drøy, og at den peaket veldig på søndag. Tenker allikevel at man umulig kan unngå å sette dette i kontekst med den helt forferdelige dommerstanden i England, hvis de hadde klart å bare noenlunde gjøre jobben sin hadde jo aldri dette vært et tema til å begynne med. Man ser jo også nå som så mange ganger før at narrativet bare spinnes rundt atferden til Klopp, mens dommerstanden og media slår ring rundt Tierney og alle de andre bedragerne som prøver så godt de kan å ødelegge for fotballgleden til millioner av fans verden over.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Machine_Head skrev: tir mai 02, 2023 9:38 am
k9b skrev: tir mai 02, 2023 9:24 am
TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 8:21 am Fin type denne Martin Cassidy 🤣🤣

Bilde
Jeg er enig med Martin Cassidy her. Det er Klopp og Robertson som skal straffes i de to tilfellene. Det er helt greit at Liverpool ikke er unike med å oppsøke dommerne, men det er en jævla uting og Klopp som er 10/10 på omtrent alle andre aspekter i måten han oppfører seg på og i livet generelt kan faktisk ta seg en jævlig bolle med hvordan han oppfører seg mot dommere. Det er går ikke an. Han er forbildet til absolutt alle trenere, foreldre og spillere på Merseyside og når han oppfører seg slik mot dommerne i PL så sier det seg selv at treneren for diverse Sunday League lag og aldersbestemte fotballag oppfører seg som apekatter mot dommerne på deres nivå. Det er et kjempeproblem og jeg klarer ikke unnskylde Klopp i denne saken. Dommerrekruttering er et kjempeproblem gjennom hele pyramiden fra bunn til topp, og grunnen er at folk oppfører seg som rabiate apekatter mot dem. Både på G8 nivå i Norge, og på det høyeste nivået i fotballen.

La Klopp (og alle andre trenere som oppsøker dommerne på liknende måte) få 5-10 kamper på tribunen (avhengig av alvorlighetsgrad, og der er Klopp ikke så langt unna verst). Begynn der. Så er det bare å ta for seg spillerne, og så foreldre på juniorkamper og så videre. Det er på tide å slå ring rundt dommerne. Så skal man se at på sikt så vil man få rekruttert bedre dommere, og nivået vil gå opp. Det er ikke så vanskelig.
Jeg er enig i at oppførselen til Klopp kan være for drøy, og at den peaket veldig på søndag. Tenker allikevel at man umulig kan unngå å sette dette i kontekst med den helt forferdelige dommerstanden i England, hvis de hadde klart å bare noenlunde gjøre jobben sin hadde jo aldri dette vært et tema til å begynne med. Man ser jo også nå som så mange ganger før at narrativet bare spinnes rundt atferden til Klopp, mens dommerstanden og media slår ring rundt Tierney og alle de andre bedragerne som prøver så godt de kan å ødelegge for fotballgleden til millioner av fans verden over.
1. Gi meg ett eksempel på et land hvor dommerne er markant bedre enn i England. De er de beste i landet, og utvilsomt blant de beste i Europa og hvis det ikke er nok så er det et kjempeproblem.
2. Hvis nivået på dommerne synker (jeg tror ikke på dette) så er det blant annet fordi folk som Klopp ikke klarer å oppføre seg. Det henger sammen. Tror du seriøst at unge lovende dommere blir behandlet greit på sine nivået? Tror du at det hjelper dem å se Klopp juble opp i trynet på dommeren og ha en personlig vendetta mot Tierney? Dommerne blir ikke bedre når de blir behandlet som dritt.
3. Hva er alternativet hos dommerstanden? Henge de som gjør feil ut til tørk? Hva tror du hadde skjedd?

Det er så jævlig korttenkt å skjelle ut dommere som du gjør her. Så forbanna sneversynt. Tror du det finnes en garnison med superdommere som er gjemt vekk av FA som de velger å ikke bruke til fordel for Tierney&co? Dommerne som dømmer PL er de beste i landet. Hvis du syntes de er dårlige så unner jeg deg de nest beste, eller de dårligste.

Innføringen av kreftsvulsten som heter VAR kom fordi spillere, trenere, pundits, media og supportere ikke kunne få nok av å klage på dommerne. Fortsetter det som nå så kommer det sikkert en enda verre nyvinning straks.

taknina

Legg inn av taknina »

Det en burde spørre seg om først er hvorfor Håndballdommere eller Icehockey eller i andre verdenssporter har en helt annen autoritet enn i fotball.

Nå føler jeg at dommeres autoritet blir undergravd fra begge sider. VAR gjør dommeres arbeidsforhold verre, ikke bedre og tolkning av handsregel eksempelvis virker mer flytende enn noen gang. Burde være enkelt å skjære igjenom på å satt en presedens der.

Dette skaper igjen denne frustrasjonen på benk, bane og tribune og som gjør dommerne til hakkekyllinger uten den autoriteten som en dommer må ha og dette blir selvsagt helt feil og bakvendt.

Og han over her skriver helt fantastisk og helt rett om dette.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Visst pokker burde reglene rundt hvordan man nærmer seg dommerne(både spillere og støtteapparat) strammes godt inn, men da må disse reglene skikkelig på plass på forhånd. Man kan ikke gå inn midt i sesongen og plukke ut en enkelthendelse også statuere ett eksempel på bakgrunn av det(selv om Klopp med stor sannsynlighet fortjener en reprimande etter forrige kamp) da dette ikke er unikt.

Grunnen til at jeg dro frem disse uttalelsene er for å belyse dobbelmoralen fra nevnte Cassidy

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 10:58 am Visst pokker burde reglene rundt hvordan man nærmer seg dommerne(både spillere og støtteapparat) strammes godt inn, men da må disse reglene skikkelig på plass på forhånd. Man kan ikke gå inn midt i sesongen og plukke ut en enkelthendelse også statuere ett eksempel på bakgrunn av det(selv om Klopp med stor sannsynlighet fortjener en reprimande etter forrige kamp) da dette ikke er unikt.

Grunnen til at jeg dro frem disse uttalelsene er for å belyse dobbelmoralen fra nevnte Cassidy
Hvorfor mener du dette er dobbeltmoral?

Det fremstår som Cassidy mener at Klopp burde straffes fordi dommerne må beskyttes.

Hvordan står dette i kontrast til å mene at han synes det blir gjort mye ut av at dommeren «vifter» bort Robertson (du kan kalle det albue, slår, utøver vold, poenget er der sammme)?

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Synes du det som skjer i hendelsen med Robbo er greit og akseptabelt?

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 11:44 am Synes du det som skjer i hendelsen med Robbo er greit og akseptabelt?
Jeg syntes ikke. Robertson hadde ingenting der å gjøre.

Det er jo ikke dobbeltmoral. Cassidy mener at dommerne bør beskyttes og ikke skal ha spillere og trenere opp i fjeset sitt. Da er det helt konsekvent at Klopp straffes, men assistenten ikke. Robertson fortjente den albuen.
Sist redigert av k9b den tir mai 02, 2023 11:48 am, redigert 1 gang totalt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 11:44 am Synes du det som skjer i hendelsen med Robbo er greit og akseptabelt?
Er dette egentlig relevant?

Man kan gjerne være uenig med Cassidy, men dobbeltmoral er ikke dette.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

k9b skrev: tir mai 02, 2023 9:24 am
TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 8:21 am Fin type denne Martin Cassidy 🤣🤣

Bilde
Jeg er enig med Martin Cassidy her. Det er Klopp og Robertson som skal straffes i de to tilfellene. Det er helt greit at Liverpool ikke er unike med å oppsøke dommerne, men det er en jævla uting og Klopp som er 10/10 på omtrent alle andre aspekter i måten han oppfører seg på og i livet generelt kan faktisk ta seg en jævlig bolle med hvordan han oppfører seg mot dommere. Det er går ikke an. Han er forbildet til absolutt alle trenere, foreldre og spillere på Merseyside og når han oppfører seg slik mot dommerne i PL så sier det seg selv at treneren for diverse Sunday League lag og aldersbestemte fotballag oppfører seg som apekatter mot dommerne på deres nivå. Det er et kjempeproblem og jeg klarer ikke unnskylde Klopp i denne saken. Dommerrekruttering er et kjempeproblem gjennom hele pyramiden fra bunn til topp, og grunnen er at folk oppfører seg som rabiate apekatter mot dem. Både på G8 nivå i Norge, og på det høyeste nivået i fotballen.

La Klopp (og alle andre trenere som oppsøker dommerne på liknende måte) få 5-10 kamper på tribunen (avhengig av alvorlighetsgrad, og der er Klopp ikke så langt unna verst). Begynn der. Så er det bare å ta for seg spillerne, og så foreldre på juniorkamper og så videre. Det er på tide å slå ring rundt dommerne. Så skal man se at på sikt så vil man få rekruttert bedre dommere, og nivået vil gå opp. Det er ikke så vanskelig.
Jeg må si at jeg er langt på vei enig med deg i begge disse dommerinnleggene dine her. Egentlig helt enig. Klopp og Robbo fortjener straff.

Bare et par nyanseringer.
Men i tilfelle med Robbo fortjener også assistendommeren straff. Det er ingen tilfeller som gir ham rett til å smelle albuen i Robbo. Ferdig.
I tilfelle Klopp hevder PGMOL at de sitter på lyd som viser at Klopp snakker usant. Det må ut. Det må også forklares hvorfor Tierney nekter å ta Klopp i hånda (om dette stemmer). Det er altså mer her. Men det frikjenner jo på ingen måte Klopp. Så må jeg si selve jublinga opp i 4. dommer ikke alene er all verden for meg. Det var veldig spontant og over på et sekund. Men hele kjøret mot spesielt Tierney, det går ikke.

Hver sommer er det fokusområder for dommerstanden. En av de MÅ være oppførsel til spillere og managere. Dette har gått alt for langt. Her må det veldig tydelige regler på plass. Og det må sanksjoneres hardt.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

tbb skrev: tir mai 02, 2023 11:47 am
Er dette egentlig relevant?

Man kan gjerne være uenig med Cassidy, men dobbeltmoral er ikke dette.
Vil jo gjerne gi deg et svar basert på hvordan din oppfatning av ting er, så da vil jeg si det absolutt er relevant

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Tull og tøys. Paul Tierney fortjener å høre det. For der er det åpenbart at ikke alt er som det skal.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 11:50 am
tbb skrev: tir mai 02, 2023 11:47 am
Er dette egentlig relevant?

Man kan gjerne være uenig med Cassidy, men dobbeltmoral er ikke dette.
Vil jo gjerne gi deg et svar basert på hvordan din oppfatning av ting er, så da vil jeg si det absolutt er relevant
Du kan legge til grunn det svaret du ønsker. Poenget endrer seg ikke uansett hva jeg mener om hvorvidt det er greit eller ikke. Dette kan aldri være et eksempel på dobbeltmoral.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

tbb skrev: tir mai 02, 2023 11:53 am
Du kan legge til grunn det svaret du ønsker. Poenget endrer seg ikke uansett hva jeg mener om hvorvidt det er greit eller ikke. Dette kan aldri være et eksempel på dobbeltmoral.
Ok, da vet jeg hva du mener om denne saken selv om du ikke ønsker å skrive det.

Når det kommer til om det er dobbeltmoral eller ikke. Er det ikke litt spesielt å fingere opp en straff til klubb i form av poengtrekk (en straff som sjeldent eller aldri har vært tatt i bruk i lignende hendelser) og hvor det ikke finnes en eneste ordlyd i noen lov som tilsier at det er en straff som gir mening, samtidig som man mener at fysisk utfall mot et annet individ i sporten er en blåst opp hendelse, og derfor ikke burde straffes? Hvor er logikken i dette?

Siden hendelsene ikke på noen måte er like, så kan vi heller definere det på denne måten. Cassidy ønsker å sette en moralsk norm/standard ved at spillere/støtteapparat ikke kan oppføre seg som Klopp gjorde i kampen mot dommeren i Spurs-kampen(noe som jeg er helt enig i, og som burde få etterspill) og som skal straffes. Samtidig så legger han også opp til en moralsk norm/standard hvor det er greit eller akseptabelt med fysiske utfall mot spillere/støtteapparat fra dommere, og at dette tilsynelatende ikke skal straffes. Er du uenig i at den moralske normen/standarden i disse to hendelsene er noe forskjellig?
Sist redigert av TheOpiate den tir mai 02, 2023 12:19 pm, redigert 1 gang totalt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 12:00 pm
tbb skrev: tir mai 02, 2023 11:53 am
Du kan legge til grunn det svaret du ønsker. Poenget endrer seg ikke uansett hva jeg mener om hvorvidt det er greit eller ikke. Dette kan aldri være et eksempel på dobbeltmoral.
Ok, da vet jeg hva du mener om denne saken selv om du ikke ønsker å skrive det.

Når det kommer til om det er dobbeltmoral eller ikke. Er det ikke litt spesielt å fingere opp en straff til klubb i form av poengtrekk (en straff som sjeldent eller aldri har vært tatt i bruk i lignende hendelser) og hvor det ikke finnes en eneste ordlyd i noen lov som tilsier at det er en straff som gir mening, samtidig som man mener at fysisk utfall mot et annet individ i sporten er en blåst opp hendelse, og derfor ikke burde straffes? Hvor er logikken i dette?
For en merkelig take. Jeg mener han burde holdt seg for god til «å albue» Robertson. Det gjør han sikkert selv også. Men atter en gang; det er ikke relevant!

Og nei, det er ikke spesielt. Hans agenda er at dommerne må beskyttes. Da er det, snarere tvert i mot, helt logisk at han synes det var greit med et «fysisk utfall» mot en aggressiv spiller fra en dommer og samtidig er kritisk til oppførselen til Klopp.

Dernest er poenget hans er nettopp at man burde etablere en slik praksis eller lov. Jeg tolker han ikke slik at han mener Liverpool skal få denne straffen ved denne anledningen, men at man burde begynne med det («start giving..»). Poenget hans er helt sikkert ikke at dette skal skje uten forvarsel.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

tbb skrev: tir mai 02, 2023 12:19 pm
For en merkelig take. Jeg mener han burde holdt seg for god til «å albue» Robertson. Det gjør han sikkert selv også. Men atter en gang; det er ikke relevant!

Og nei, det er ikke spesielt. Hans agenda er at dommerne må beskyttes. Da er det, snarere tvert i mot, helt logisk at han synes det var greit med et «fysisk utfall» mot en aggressiv spiller fra en dommer og samtidig er kritisk til oppførselen til Klopp.

Dernest er poenget hans er nettopp at man burde etablere en slik praksis eller lov. Jeg tolker han ikke slik at han mener Liverpool skal få denne straffen ved denne anledningen, men at man burde begynne med det («start giving..»). Poenget hans er helt sikkert ikke at dette skal skje uten forvarsel.
Nå svarte du før jeg fikk redigert inn det siste avsnittet mitt, så da limer jeg det inn i svaret:

Siden hendelsene ikke på noen måte er like, så kan vi heller definere det på denne måten. Cassidy ønsker å sette en moralsk norm/standard ved at spillere/støtteapparat ikke kan oppføre seg som Klopp gjorde i kampen mot dommeren i Spurs-kampen(noe som jeg er helt enig i, og som burde få etterspill) og som skal straffes. Samtidig så legger han også opp til en moralsk norm/standard hvor det er greit eller akseptabelt med fysiske utfall mot spillere/støtteapparat fra dommere, og at dette tilsynelatende ikke skal straffes. Er du uenig i at den moralske normen/standarden i disse to hendelsene er noe forskjellig?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 12:00 pm
tbb skrev: tir mai 02, 2023 11:53 am
Du kan legge til grunn det svaret du ønsker. Poenget endrer seg ikke uansett hva jeg mener om hvorvidt det er greit eller ikke. Dette kan aldri være et eksempel på dobbeltmoral.
Ok, da vet jeg hva du mener om denne saken selv om du ikke ønsker å skrive det.

Når det kommer til om det er dobbeltmoral eller ikke. Er det ikke litt spesielt å fingere opp en straff til klubb i form av poengtrekk (en straff som sjeldent eller aldri har vært tatt i bruk i lignende hendelser) og hvor det ikke finnes en eneste ordlyd i noen lov som tilsier at det er en straff som gir mening, samtidig som man mener at fysisk utfall mot et annet individ i sporten er en blåst opp hendelse, og derfor ikke burde straffes? Hvor er logikken i dette?

Siden hendelsene ikke på noen måte er like, så kan vi heller definere det på denne måten. Cassidy ønsker å sette en moralsk norm/standard ved at spillere/støtteapparat ikke kan oppføre seg som Klopp gjorde i kampen mot dommeren i Spurs-kampen(noe som jeg er helt enig i, og som burde få etterspill) og som skal straffes. Samtidig så legger han også opp til en moralsk norm/standard hvor det er greit eller akseptabelt med fysiske utfall mot spillere/støtteapparat fra dommere, og at dette tilsynelatende ikke skal straffes. Er du uenig i at den moralske normen/standarden i disse to hendelsene er noe forskjellig?
Du ville kanskje hatt et poeng dersom agendaen til Cassidy var at «alle må være snille med hverandre». Tror du dette var poenget eller agendaen til Cassidy?

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Jeg skjønner ikke hva agendaen til Cassidy er. Jeg bare ser at han avfeier en alvorlig hendelse som oppblåst, samtidig som han slår hardt ned på en annen alvorlig hendelse. Selv om det er forskjellige hendelser, så burde vel samme moralske standarder settes for begge hendelsene, så lenge ingen av de hører hjemme i sporten?
Sist redigert av TheOpiate den tir mai 02, 2023 12:39 pm, redigert 1 gang totalt.

MentalM

Legg inn av MentalM »

TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 12:31 pm Jeg skjønner ikke hva agendaen til Cassidy er. Jeg bare ser at han avfeier en alvorlig hendelse som oppblåst, samtidig som han slår hardt ned på en annen alvorlig hendelse. Selv om det er forskjellige hendelser, så burde vel samme moralistiske standarder settes for begge hendelsene, så lenge ingen av de hører hjemme i sporten?
Robertson situasjonen kan forklares med en assistentdommer som prøver å dytte vekk armen og beklageligvis ender opp med å albue Robertson.

Noe videoklippet viser at er en troverdig forklaring fra han. Det er trossalt en normal reaksjon når noen kommer nær deg.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 12:31 pm Jeg skjønner ikke hva agendaen til Cassidy er. Jeg bare ser at han avfeier en alvorlig hendelse som oppblåst, samtidig som han slår hardt ned på en annen alvorlig hendelse. Selv om det er forskjellige hendelser, så burde vel samme moralske standarder settes for begge hendelsene, så lenge ingen av de hører hjemme i sporten?
Sorry, men dette blir for enkelt. Jeg tror heller ikke man kan ha denne diskusjonen uten at man gjør et forsøk på å forstå hva agendaen til Cassidy er (burde ikke være veldig vanskelig).

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

En normal reaksjon er å trekke seg vekk, ikke løfte armen/albue opp mot ansiktet til personen, men la oss ikke gå inn på en lengre diskusjon om dette. Det er uansett et fysisk utfall mot et annet individ, og det hører like lite hjemme i sporten som det Klopp gjør. Hvorfor skal disse to hendelsene håndteres med forskjellige moralske standarder?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Er Thiago ute etter jobben til Klopp, er det dette Jurgen egentlig er pissed for?


tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 12:47 pm En normal reaksjon er å trekke seg vekk, ikke løfte armen/albue opp mot ansiktet til personen, men la oss ikke gå inn på en lengre diskusjon om dette. Det er uansett et fysisk utfall mot et annet individ, og det hører like lite hjemme i sporten som det Klopp gjør. Hvorfor skal disse to hendelsene håndteres med forskjellige moralske standarder?
Ingen forslag selv? Ser ingen grunn til hvorfor Cassidy mener dette burde håndteres forskjellig?

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 12:31 pm Jeg skjønner ikke hva agendaen til Cassidy er. Jeg bare ser at han avfeier en alvorlig hendelse som oppblåst, samtidig som han slår hardt ned på en annen alvorlig hendelse. Selv om det er forskjellige hendelser, så burde vel samme moralske standarder settes for begge hendelsene, så lenge ingen av de hører hjemme i sporten?
Jeg kan forklare: Agendaen til Cassidy er at spillere og trenere ikke skal oppsøke dommerne.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Oki 👍

Og hvis det skjer så er det greit å slenge armen opp i trynet på spillere/støtteapparat?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 1:00 pm Oki 👍

Og hvis det skjer så er det greit å slenge armen opp i trynet på spillere/støtteapparat?
Nei. (Synes jeg.)

Det du forfekter er en form for moralsk absolutisme hvor du ikke anerkjenner at dommernes behov for beskyttelse fra spillere og trenere er større enn motsatt. Dersom dette ligger til grunn forstår man også at synspunktet ikke handler om dobbeltmoral.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Og hvor får du det fra?

Jeg har da til gangs skrevet at regelverket burde strammes kraftig inn på akkurat dette punktet. Og at Klopp fortjener straff for hendelsen mot Spurs. Stråmennene dine kan du stikke et visst sted...

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

TheOpiate skrev: tir mai 02, 2023 1:00 pm Oki 👍

Og hvis det skjer så er det greit å slenge armen opp i trynet på spillere/støtteapparat?
Ja, det syntes jeg.

Men Martin Cassidy syntes ikke det. I utklippet du linket til så mente han at han hadde blitt "straffet nok" og at det var blåst ut av proposjoner. Så siden problemet er at Robertson oppsøkte situasjonen så trengs det ikke ytterligere straff.

Hvor vanskelig er det egentlig å forstå? Martin Cassidy ønsker mer BESKYTTELSE AV DOMMERNE. Da sier det seg selv at han vil ha strengere straff av Klopp, men ikke av assistenten som albuet Robertson, fordi Robbo var den som oppsøkte og lagde situasjonen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»