LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
Funkhouser

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av Funkhouser »

WhySoSerious skrev: man aug 15, 2022 10:24 pm
Funkhouser skrev: man aug 15, 2022 10:22 pm
WhySoSerious skrev: man aug 15, 2022 10:21 pm Ingen vei tilbake for Nunez for meg nå i hvert fall. Han kan likegodt selges, trenger ikke tullinger som han.
Herregud. Hjernedødt, men alle kan drite seg ut.
Skalle til noen når man er på jobb er beyond drite seg ut. Hadde gitt sparken i alle yrker hvor ikke så mye penger er involvert. Gidder ikke støtte sånne mennesker. Null sjangs for at en sånn type person blir noe i Liverpool uansett, han forsvinner til en mindre klubb snart nok.
Kommer helt an på hvordan han responderer, Klopp er nok heldigvis hakket bedre på man management enn at han fryser ut en 23-åring etter en tabbe.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Dette er ikke et problem, ung og overtenning. Nok av spillere med slikt. Suarez, Keane, Cantona, Gerrard, Zidane, Ramos, og mange andre.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Knaxern skrev: man aug 15, 2022 10:36 pm Dette er ikke et problem, ung og overtenning. Nok av spillere med slikt. Suarez, Keane, Cantona, Gerrard, Zidane, Ramos, og mange andre.
Ja, kunne vel gitt opp Gerrard er par ganger tidlig i karrieren med lista som legges over her.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Faquarl skrev: man aug 15, 2022 10:02 pm
silkyglenjohnson skrev: man aug 15, 2022 10:00 pm Altså, vi kjører jo over Palace her så helt krise er det jo ikke. Trent er verdens beste speller.
Akkurat nå så ligger vi under.
:o

Yesil

Legg inn av Yesil »

WhySoSerious skrev: man aug 15, 2022 10:21 pm Ingen vei tilbake for Nunez for meg nå i hvert fall. Han kan likegodt selges, trenger ikke tullinger som han.
Hehe, for et samfunn man har fått. En skalling er altså utilgivelig.

Idiotisk av Nunez, men dette er ikke første gang noen driter seg ut. Dette lærer han forhåpentligvis av.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Det er jo dritt å måtte gi opp serien etter to kamper.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

En skalling kan jeg godta. Vi godtok mye fra Suarez. Det man ikke kan godta er at man har brukt så mye penger på hva som ser ut som dritt. Ingenting med Nunez som skriker fremtidig suksess. Keitete spiller. Her ble vi lurt trill rundt av Benfica.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Den 2. omgangen til Diaz er helt forbanna enorm. På et tidspunkt spurter han 60-70 meter tur/retur/tur.

Sjefan

Legg inn av Sjefan »

Ingen krise enda, men kanskje litt likevel…? Kampene kommer tett som hagl de neste månedene og troppen ser alvorlig tynn ut. Jeg fatter nesten ikke at klubben / Klopp tør å legge alle eggene i Bellingham-kurven neste år.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

God førsteomgang hvor man kjører over Palace. Svakt før det røde i andre før man så tar seg sammen og leverer nok til at man burde vinne kampen. Jeg er spent på hvor dårlig stilt det er med Gomez for man ser jo hvordan kampen kunne vært om han hadde startet, det samme med Henderson - må han hvile nå som man spiller én gang i uka liksom? Tsimikas må øve på innlegg. Luis Diaz har så mye å spille på, får man luket bort litt rusk der så snakker vi verdensklasse. Darwin med hodemist, men får sette det på ung og uruguayansk-kvoten.

Legendag

Legg inn av Legendag »



Faktos.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Legendag skrev: man aug 15, 2022 11:13 pm
► Show Spoiler
Faktos.
En ekstrem stopper. Fikk fullstendig kontroll på tut og kjør fotballen til Palace når han kom innpå.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Sjefan skrev: man aug 15, 2022 11:04 pm Ingen krise enda, men kanskje litt likevel…? Kampene kommer tett som hagl de neste månedene og troppen ser alvorlig tynn ut. Jeg fatter nesten ikke at klubben / Klopp tør å legge alle eggene i Bellingham-kurven neste år.
--- Men så er det seks ukers pause.
Det blir en før og etter VM-sesong det her og nå gjelder det bare at vi klorer oss fast framover.
Og husk: vi er fortsatt ubeseiret! 😉

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Som sagt, et merkelig uttak av Klopp i kveld. Vi blir bedre med ti mann etter at det byttes, og det selv med de absurde innleggene til Tsimikas.

Alisson 7 - matchvinnerredning, kjapp med ball i beina, lite å gjøre, lite å gjøre med scoringen

Trent 9 - BB, og en trussel hver gang han har ball i beina. Jobber som et beist og vil vinne for alt i verden
Phillips 5 - gjør en del pent, men holder dessverre ikke det nivået som kreves med Klopp-ball
Virgil 8 - slår noen strøkne crossere og løper opp det meste. Vinner alt i lufta
Robbo 6 - nærmer seg benken. Svake innlegg, tam i presset

Fab 6 - utrolig svak før 0-1, men justerer seg inn etterhvert. Slår litt for sjelden ball i mellomrom når Salah & co inviterer
Milner 5 - løper jo, kløner med ball hver gang
Elliott 6 - får for mye skryt. Det går sakte med han, og han rundlures av Eze hele kampen. Bidrar for lite framover

Salah 6 - jobber og sliter, og har et par fine innlegg, men det er fortsatt en lang vei å gå før vi snakker verdensklasse igjen
Nunez 3 - bommer på sjanser, mister hodet
Diaz 8 - etter utvisningen er han enorm, scoring av en annen verden

Hebdo 8 - kommer inn og bosser midtbanen, med en mann mindre
Gomez 8 - kommer inn og bosser midtforsvaret
Tsimikas 6 - mye slurv
Carvalho - bør bli matchvinner

Klopp 5 - svakt laguttak, om det ikke var skader på Gomez/Hendo.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »



Ganske åpenbart at det er økonomien/eierne som stopper kjøp av spiller.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Må være ærlig på at jeg har blitt så bortskjemt av dette laget at jeg forventet klink 6 poeng etter de to første kampene, kan ikke si noe annet. Det blir derfor enormt frustrerende å sitte igjen med kun to (!), etter en veldig middels kamp og så nå en kamp der vi egentlig gjorde mer enn nok for å ta vår første seier for sesongen.

Det er ytterligere fryktelig frustrerende å se at Darwin ser så lynende skarp ut i bevegelser og å komme seg til avslutninger, samtidig som han sleiver ballen utenfor mål og ser ut til å ha et voldsomt temperament det må jobbes med. Irriterte meg veldig at han absolutt skulle klage på en veldig svak hands-appell istedetfor å forsøke en avslutning, dette (og åpenbart det røde kortet) er ting han MÅ legge fra seg sporenstreks. Jeg tenker at det vil gå helt fint, og at det er målmonster vi sitter igjen med til slutt. Dette er bare en jævlig tungvint måte å gjøre det på, haha.

Jeg tenker det samme om laget generelt, dette er en fryktelig måte å starte sesongen på, men tegnene er også gode, og tenker dette skal bli veldig bra veldig snart.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Lyst til å legge hodet på blokka her og påstå at det ikke er rødt kort. Situasjonen starter med at Andersen hyler og hoier for noe, usikker på hva, han går aggressivt frem, peker, dytter kraftig i skulderen på Darwin og går helt opp i kroppen. Darwin snur seg fort og er definitivt sinna selv, men Andersen står nærmest på skotuppene hans når han snur seg. Da blir ansikter naturlig nærme.

Hvis dommer tar det med ro, han har VAR og alt han trenger for å se ting om igjen, så er det absolutt mulig å skjønne at i den situasjonen var det to som gikk for langt og at Andersen overdriver fra start til slutt. I stedet blir det maks uttelling til personen som startet konfrontasjonen.

Det er feil prosedyre av dommer og gult til begge er plenty.

Sånn utenom det, mengden tilleggstid er til å grine av. 3+5 er ikke halvparten engang.

Det var dommer.

Vi fortjente ikke å vinne, uavgjort er helt greit. Zaha burde ha minst to til, pluss den Alisson redder. Darwin må finpusses, men det visste vi.

Skjønner ikke hva som skjer med Diaz og Robertson, Salah skuffer igjen og Milner er veldig interessant. Skjønner ikke at han vurderes som rotasjon for midtbanen, har sagt det et par år nå..

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Faquarl skrev: man aug 15, 2022 11:45 pm Lyst til å legge hodet på blokka her og påstå at det ikke er rødt kort. Situasjonen starter med at Andersen hyler og hoier for noe, usikker på hva, han går aggressivt frem, peker, dytter kraftig i skulderen på Darwin og går helt opp i kroppen. Darwin snur seg fort og er definitivt sinna selv, men Andersen står nærmest på skotuppene hans når han snur seg. Da blir ansikter naturlig nærme.

Hvis dommer tar det med ro, han har VAR og alt han trenger for å se ting om igjen, så er det absolutt mulig å skjønne at i den situasjonen var det to som gikk for langt og at Andersen overdriver fra start til slutt. I stedet blir det maks uttelling til personen som startet konfrontasjonen.

Det er feil prosedyre av dommer og gult til begge er plenty.

Sånn utenom det, mengden tilleggstid er til å grine av. 3+5 er ikke halvparten engang.

Det var dommer.

Vi fortjente ikke å vinne, uavgjort er helt greit.

Skjønner ikke hva som skjer med Diaz og Robertson, Salah skuffer igjen og Milner er veldig interessant. Skjønner ikke at han vurderes som rotasjon for midtbanen, har sagt det et par år nå..
Tror du hadde hatt en annen oppfatning om du fikk med deg hele konteksten. Andersen var jo forbanna fordi Darwin hadde vært borti han med noen lettere forsøk på nikking i tiden før situasjonen, og konfronterte han på dette. Jeg skjønner forøvrig ikke hvordan det går an å mene noe annet enn at det var et klart rødt kort, han skaller jo til Andersen med kraft og klem, i motsetning til mange andre situasjoner der det ikke ser ut til å ha vært noen grunn til å ha vondt i det hele tatt. Føler ikke for å forsvare Darwin i det hele tatt her, han mistet hodet fullstendig og dette må plukkes vekk fra han fort som faen.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Faquarl skrev: man aug 15, 2022 11:45 pm Lyst til å legge hodet på blokka her og påstå at det ikke er rødt kort. Situasjonen starter med at Andersen hyler og hoier for noe, usikker på hva, han går aggressivt frem, peker, dytter kraftig i skulderen på Darwin og går helt opp i kroppen. Darwin snur seg fort og er definitivt sinna selv, men Andersen står nærmest på skotuppene hans når han snur seg. Da blir ansikter naturlig nærme.

Hvis dommer tar det med ro, han har VAR og alt han trenger for å se ting om igjen, så er det absolutt mulig å skjønne at i den situasjonen var det to som gikk for langt og at Andersen overdriver fra start til slutt. I stedet blir det maks uttelling til personen som startet konfrontasjonen.

Det er feil prosedyre av dommer og gult til begge er plenty.

Sånn utenom det, mengden tilleggstid er til å grine av. 3+5 er ikke halvparten engang.

Det var dommer.

Vi fortjente ikke å vinne, uavgjort er helt greit. Zaha burde ha minst to til, pluss den Alisson redder. Darwin må finpusses, men det visste vi.

Skjønner ikke hva som skjer med Diaz og Robertson, Salah skuffer igjen og Milner er veldig interessant. Skjønner ikke at han vurderes som rotasjon for midtbanen, har sagt det et par år nå..
Å forsvare en slik bevisst skalle er skikkelig hodet på blokka ja.
Er selv Liverpool, men dette får han legge av seg med med en gang.
Fullstendig hjernedød handling. Skal ikke skalle selv om du blir provosert

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Faquarl

Legg inn av Faquarl »

seriemester2013 skrev: man aug 15, 2022 11:49 pm men dette får han legge av seg med med en gang.
Fullstendig hjernedød handling. Skal ikke skalle selv om du blir provosert
Regner med at du jogget rolig avgårde hvis noen dytter og går skikkelig i tryne på deg som 23 åring.

Selvfølgelig må han legge det fra seg..

Men dommer håndterer situasjonen feil da han går umiddelbart på rødt i kampens hete og burde oppfordres til å prioritere å roe det ned først, hver gang.

Så får vi være uenige om selve fargen på kortet, det er viktig å huske hvem som søker konfrontasjonen og kroppskontakt i slike avgjørelser.

..kan legge til Romero ikke fikk rødt for en drøyere handling bare i går.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Faquarl skrev: tir aug 16, 2022 12:06 am
seriemester2013 skrev: man aug 15, 2022 11:49 pm men dette får han legge av seg med med en gang.
Fullstendig hjernedød handling. Skal ikke skalle selv om du blir provosert
Regner med at du jogget rolig avgårde hvis noen dytter og går skikkelig i tryne på deg som 23 åring.

Selvfølgelig må han legge det fra seg..

Men dommer håndterer situasjonen feil da han går umiddelbart på rødt i kampens hete og burde oppfordres til å prioritere å roe det ned først, hver gang.
Altså, den eneste grunnen til at en head-butt ikke ender med direkte rødt kort er at dommeren ikke ser den (og at man ikke har VAR). Du bør ha sett nok fotball til å ha registrert at det ALDRI ender med en tilsnakk eller gult kort.
Sist redigert av Folk_flesk den tir aug 16, 2022 12:13 am, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Du skal slite med å finne meningsfeller.
Det var en ganske hard skalle han utførte, og noe annet enn direkte rødt hadde vært en klar dommertabbe som VAR hadde rettet opp i

taknina

Legg inn av taknina »

Men da er det noe feil med reglene innen fotballen. Som ellers i livet så blir det helt feil at provokatoren skal slippe ustraffet der flomlysene ser alt

Yesil

Legg inn av Yesil »

taknina skrev: tir aug 16, 2022 12:18 am Men da er det noe feil med reglene innen fotballen. Som ellers i livet så blir det helt feil at provokatoren skal slippe ustraffet der flomlysene ser alt
Hva er det du snakker om? Andersen holder seg innenfor regelverket/i grenseland til gult kort. Nunez lar seg provosere og følger opp med en 5 kampers karantene-aksjon. Helt håpløs oppførsel og ingen unnskyldning. Alt for het i sin første kamp på Anfield i sin nye klubb, full overtenning.

Jeg er dog overbevist om at dette blir en enorm signering for Liverpool. Ser livsfarlig ut (bokstavlig talt?) i dag også, selv om det stokker seg litt av og til fremdeles. Dette blir bra når han får noen uker til med preseason.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

seriemester2013 skrev: tir aug 16, 2022 12:12 am Du skal slite med å finne meningsfeller.
Det var en ganske hard skalle han utførte, og noe annet enn direkte rødt hadde vært en klar dommertabbe som VAR hadde rettet opp i
Man skal være forsiktig med å gi frispark, man skal være forsiktig med å gi gult men umiddelbart rødt skal forsvares?

Igjen, fargen på kortet kan vi være uenig i. Det går fint. Synes det er viktig å skjønne at Andersen vet hva han gjør og spiller situsjonen slik han ønsker. Darwin er dum som går fem på.

Men selve prosessen er feil. Hvis han roer ned situasjonen, venter på VAR/ser på situasjonen selv, og ender med rødt, så er det greit. Men det gjør han ikke.

Dommer står veldig nærme, så det er mulig Darwin sier noe i tillegg, men han har nå veldig svak engelsk så jeg tviler på at han begynte å rappe de verste engelske glosene baklengs.

taknina

Legg inn av taknina »

Yesil skrev: tir aug 16, 2022 12:25 am
taknina skrev: tir aug 16, 2022 12:18 am Men da er det noe feil med reglene innen fotballen. Som ellers i livet så blir det helt feil at provokatoren skal slippe ustraffet der flomlysene ser alt
Hva er det du snakker om? Andersen holder seg innenfor regelverket/i grenseland til gult kort. Nunez lar seg provosere og følger opp med en 5 kampers karantene-aksjon. Helt håpløs oppførsel og ingen unnskyldning. Alt for het i sin første kamp på Anfield i sin nye klubb, full overtenning.

Jeg er dog overbevist om at dette blir en enorm signering for Liverpool. Ser livsfarlig ut (bokstavlig talt?) i dag også, selv om det stokker seg litt av og til fremdeles. Dette blir bra når han får noen uker til med preseason.
Når ballen er i spill skal det være en mye høyrere terkel enn det er idag etter mi mening. Når ballen er død må en bestandig se hvem som starter en provokasjon som ender i en hevnaksjon overtenning som du kaller det.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Ministeren skrev: tir aug 09, 2022 11:09 am
[BlaBla]

Satser på at den nervøsiteten som var tilstede i pre season, jf. egne uttalelser, nå er en saga blott. Etter hvert som også språket kommer sånn høvelig på plass, tror jeg vi får en selvsikker satan på topp fremover. Og dét liker jeg, og har savnet det de siste årene.
Vel. Nå var det ikke akkurat nedskalling som på åpen gate ville medført ubetinget fengsel, jeg mente..

Dét sagt. Jeg liker det litt. Darwin er åpenbart en kruttønne, og da handler det om å kanalisere denne galskapen. Jeg ser at noen i thread går helt berserk - come the fuck on! Slapp av.

Det er tale om en fullstendig hodemist, noe bildene til Sky bare understreker. Nunez har øyekontakt med dommer, snur seg og skaller. Det er jo tragikomisk, men også noe han kan lære av. De fleste som har opplevd at rullegardinene går ned (jeg er en av dem), så vet man at dette heldigvis ikke skjer ofte.

Litt gøy med disse gærningene også. Darwin kommer til å score spektakulære mål. Zlatan-esque forsøk tidlig i kampen.

Det som er noget mer bekymringsverdig, er selvtilliten til vår nye satan. Jeg liker ikke når han bommer på sjanser som i dag, herunder:

1. når han upresset fra fem meter blåser ballen over mål tidlig i kampen,
2. leverer en pissavslutning som treffer skulder/arm hos Palace, og så er mer opptatt av å få hands og straffe enn å ta ballen for å score og
3. Avslutningen i stolpen er jo også svak.

For Haaland er slike bom totalt ubetydelige, jf. hans selvtillit. For Nunez sin del får vi håpe at reint, skjært søramerikansk sinne overvinner frykten for å feile. Han har forutsetningene til å blåse alle tre ovennevnte i kassa.

Løpene han går på.. sjansene han kommer til.. herregud, det er deilig etter noen år med Firmino på topp. Jeg har savnet dennne type spiss.

Så for øvrig at xG ble målt til 1,78(?). For meg viser denne kampen hvor (relativt) nyttesløse det er for å vurdere kamper. De tre nevnte over utgjør dette alene, i et topplag med toppspillere.

taknina

Legg inn av taknina »

Til mer jeg ser på denne situasjonen til mer ser jeg ett justismord.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Fengsel ja, bra man får surret litt såpeopera opp i det hele.

Men enig i det meste ellers. Haaland er iskald, som Salah. En unik mentalitet.

Darwin er noe helt annet. Det viktige er at han dukker opp i riktige posisjoner, så kommer målene. Men det bør ikke ta et helt år før han slutter å sleive..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»