LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
TerryMcDermott

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Noen som kan forklare "zones of control"-oversikten her for meg?
Er det riktig tolket at pr.denne så har vi hovedparten av kontrollen over hele banen og mest av alle klubbene men at det er området rett utenfor 16-metern motstander kontrollerer?
https://theanalyst.com/eu/2022/10/premi ... s-2022-23/

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: tor feb 02, 2023 1:29 pm --- Noen som kan forklare "zones of control"-oversikten her for meg?
Er det riktig tolket at pr.denne så har vi hovedparten av kontrollen over hele banen og mest av alle klubbene men at det er området rett utenfor 16-metern motstander kontrollerer?
https://theanalyst.com/eu/2022/10/premi ... s-2022-23/
Rett utenfor motstanderens 16 meter ja. Men dette er jo først og fremst fin grafikk da.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 2:31 pm
Ministeren skrev: ons feb 01, 2023 2:07 pm Litt underlig diskusjon hvor nyanser forsvinner.

Det virker veldig klart at vi etter denne sesongen sitter igjen med Thiago, Hendo og Fabinho som «voksne» midtbanespillere.

@markantovertak påstår at man har full kontroll. Hvor smart er det å introdusere 3 nye midtbanespillere samtidig? Kanskje smart, men særlig kontinuitet får man jo ikke. Man kunne kanskje hentet en «systemspiller» som ble faset inn i laget i år og dermed var bedre samspilt før neste sesong?

Videre er det ifølge Markant uinteressant å hente noen som er «bedre enn Ox og Milner». Det forstår jeg ikke rasjonalet bak. Klubben trenger ikke kun enere ala Bellingham, men også rotasjonsspillere av noe lavere kvalitet.

Jeg inntar en slags mellomstilling hvor jeg mener man har gamblet for høyt, basert på forrige sesongs enorme prestasjoner, men samtidig tror jeg også at man har en god plan på dette. Det er også forståelig at man tok denne gamblen, men man må erkjenne at det dessverre ikke ble som man håpet.

Fornyelsen er ferdig i forsvar og angrep. Nå tar man midtbanen. Man burde nok begynt ett år tidligere, men la gå. Spennende er det i alle fall.
Litt usikker på om jeg har påstått at man har full kontroll, det ser jeg for meg er temmelig umulig. Men la gå.
Jeg har sagt at jeg skjønner veldig godt at man ikke henter noen som KUN er bedre enn Ox og Milner. Det er neppe der klubben har blikket festet, og det forstår jeg veldig godt.

Sånn rent bortsett fra at jeg ikke tror på at det er noe gambling inne i bildet her, så er vi nok ikke så veldig uenig.
Jeg mener ikke å oppstille en stråmann. Men det uthevede her forklarer i større grad vår uenighet. Alle gambler i noen grad i fotball. Man gambler dersom man bruker 120mp på Bellingham. Så er det ulike grader av gambling, selvfølgelig. Det er temmelig umulig å ha full kontroll - enig, og derfor må man gamble. Så kan vi heller være uenige i hvor stor gamble det var å unngå kjøp forrige sommer. Jeg mener heller ikke at det var en stor gamble på daværende tidspunkt.

Som andre debattanter påpeker, så blir det også litt enkelt å referere til "ordinære spillere". Hva er nå det, da? Minamino? Tsimikas? I så fall kunne jeg gjerne tenke meg at det ble hentet noen ordinære spillere på midtbanen. Om ikke annet, så ville man fått regulert spilletiden til Bajcetic, Elliott og Carvalho bedre, som igjen kunne ført til at feks Elliott fikk en enda bedre sesong.

Jeg tror også at en ener ala Bellingham kanskje kan være nok, jf. VVDs inntog. Men vi må antakelig også ha mer enn det. Poenget mitt er bare at det da blir flere spillere som skal fases inn samtidig, med den betydning det kan få for samhandling, skader etc. Da får vi kanskje 2 møkkasesonger i stedet for 1.

Oppsummert er jeg langt mer enig med deg enn wæwæ-gjengen, men du skal på død og liv være så forbanna bombastisk. Det er nok for å få frem et poeng, men man mister også nyansene litt.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 3:19 pm
Hardy-guttene skrev: ons feb 01, 2023 3:06 pm
markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 3:04 pm Dette er fremdeles de spillerne som var en hårsbredd fra å vinne alt sist sesong. At det er en gamble å stole på de høres veldig rart ut.
Hvordan spilte de mot slutten av sesongen, var det mulig å se tegn på noe?
Hva tenker du på? CL-finalen? De tapte den. Så tapte de for Milan 8. mars, men gikk videre i CL. Vi må tilbake til 28. des for å finne neste tap.

Dere er en kravstor gjeng.
Jeg trodde de gikk tomme lenge før finalen og at de siste 2-3 månedene av sesongen viste tegn på at det var på tide å ta grep. Men jeg har ikke sett alt av Liverppol.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ministeren skrev: tor feb 02, 2023 2:52 pm
Oppsummert er jeg langt mer enig med deg enn wæwæ-gjengen, men du skal på død og liv være så forbanna bombastisk. Det er nok for å få frem et poeng, men man mister også nyansene litt.
Dette er bare noe dere har bestemt dere for på forhånd. Se på deg sjøl, du ønsker nyanser inn i "gambling", men kan ikke godta nyansene i "ordinær spiller". Hvorfor det?

Det samme gjelder andre som påstår jeg helt blindt følger Klopp og tror alt han gjør er fasit. Dette hevdes gjerne i innlegget etter at jeg har sagt at det er grunn til å kritisere Klopp for inngangen til sesongen.

Dere leser alt med vrangvilje. Skyld dere sjøl.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hardy-guttene skrev: tor feb 02, 2023 3:15 pm
markantovertak skrev: ons feb 01, 2023 3:19 pm
Hardy-guttene skrev: ons feb 01, 2023 3:06 pm
Hvordan spilte de mot slutten av sesongen, var det mulig å se tegn på noe?
Hva tenker du på? CL-finalen? De tapte den. Så tapte de for Milan 8. mars, men gikk videre i CL. Vi må tilbake til 28. des for å finne neste tap.

Dere er en kravstor gjeng.
Jeg trodde de gikk tomme lenge før finalen og at de siste 2-3 månedene av sesongen viste tegn på at det var på tide å ta grep. Men jeg har ikke sett alt av Liverppol.
Åh, du trodde ja. Akkurat. Ikke så interessert i fotball kanskje?

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

markantovertak skrev: tor feb 02, 2023 3:26 pm Dere leser alt med vrangvilje. Skyld dere sjøl.
Stein. Glasshus.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

markantovertak skrev: tor feb 02, 2023 3:26 pm
Ministeren skrev: tor feb 02, 2023 2:52 pm
Oppsummert er jeg langt mer enig med deg enn wæwæ-gjengen, men du skal på død og liv være så forbanna bombastisk. Det er nok for å få frem et poeng, men man mister også nyansene litt.
Dette er bare noe dere har bestemt dere for på forhånd. Se på deg sjøl, du ønsker nyanser inn i "gambling", men kan ikke godta nyansene i "ordinær spiller". Hvorfor det?

Det samme gjelder andre som påstår jeg helt blindt følger Klopp og tror alt han gjør er fasit. Dette hevdes gjerne i innlegget etter at jeg har sagt at det er grunn til å kritisere Klopp for inngangen til sesongen.

Dere leser alt med vrangvilje. Skyld dere sjøl.
Hvem er "dere"? Alle andre som har en noe annen mening enn deg? Det er vanskelig for meg å skjønne om du slår meg i hartkorn med de som nå mener at manglende kjøp er eneårsaken til dagens situasjon.

Jeg kan absolutt godta nyanser i "ordinær spiller". Hvor fremgår det at jeg ikke kan det? Jeg stiller et konkret spørsmål for å oppklare hva du egentlig mener. Du har over tid påstått at det er tilnærmet umulig å forsterke stallen, da de vi har er så gode. Så sier du at det ikke er interessant å hente noen som er "bedre enn Ox". Det er jeg jo bare uenig i. Dersom Ox er en ordinær spiller, så ville en tilsvarende ordinær spiller med langt lavere skadefrekvens hevet stallen vår.

Det ideelle hadde selvfølgelig vært å fått klare enere - Enzo, Bellingham og Rice - for så å la Hendo, Thiago og Fabinho være disse "ordinære" spillerne. Men det er jo ikke særlig realistisk. Dermed mener jeg at man trenger å kjøpe ordinære spillere også, ikke bare soleklare forsterkninger til 11-eren. Og dette handler jo om at man også i fjor sommer visste at Ox, Keita og Milner var på utgående kontrakt.

Gjerne vis hvor jeg har vranglest deg. Tvert imot, så forsøker jeg å komme deg i møte.

startelver

Legg inn av startelver »

Liverpool er på mange måter blitt det nye Man United. United fansa måtte slite seg gjennom sesongen og oppleve mye rot og nedturer. Nå er det bare latter og glede inne i United-tråden mens her inne er stemningen til dels amper.

Merkelig hvor fort det snur.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

startelver skrev: tor feb 02, 2023 4:02 pm Liverpool er på mange måter blitt det nye Man United. United fansa måtte slite seg gjennom sesongen og oppleve mye rot og nedturer. Nå er det bare latter og glede inne i United-tråden mens her inne er stemningen til dels amper.

Merkelig hvor fort det snur.
Nei. Man kan overhodet ikke sammenligne dette.

United har de siste årene vært Liverpool anno 1995-2015 (mine første 20 år som supporter). Liverpool anno 2023 har ikke nærheten av de utfordringene som tidligere Liverpool-lag og United pre Ten Hag. Det var rot, det. Dette vil løse seg veldig fint, selv om man i et øyeblikksbilde akkurat nå står i "the perfect storm".

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ministeren skrev: tor feb 02, 2023 3:59 pm
markantovertak skrev: tor feb 02, 2023 3:26 pm
Ministeren skrev: tor feb 02, 2023 2:52 pm
Oppsummert er jeg langt mer enig med deg enn wæwæ-gjengen, men du skal på død og liv være så forbanna bombastisk. Det er nok for å få frem et poeng, men man mister også nyansene litt.
Dette er bare noe dere har bestemt dere for på forhånd. Se på deg sjøl, du ønsker nyanser inn i "gambling", men kan ikke godta nyansene i "ordinær spiller". Hvorfor det?

Det samme gjelder andre som påstår jeg helt blindt følger Klopp og tror alt han gjør er fasit. Dette hevdes gjerne i innlegget etter at jeg har sagt at det er grunn til å kritisere Klopp for inngangen til sesongen.

Dere leser alt med vrangvilje. Skyld dere sjøl.
Hvem er "dere"? Alle andre som har en noe annen mening enn deg? Det er vanskelig for meg å skjønne om du slår meg i hartkorn med de som nå mener at manglende kjøp er eneårsaken til dagens situasjon.

Jeg kan absolutt godta nyanser i "ordinær spiller". Hvor fremgår det at jeg ikke kan det? Jeg stiller et konkret spørsmål for å oppklare hva du egentlig mener. Du har over tid påstått at det er tilnærmet umulig å forsterke stallen, da de vi har er så gode. Så sier du at det ikke er interessant å hente noen som er "bedre enn Ox". Det er jeg jo bare uenig i. Dersom Ox er en ordinær spiller, så ville en tilsvarende ordinær spiller med langt lavere skadefrekvens hevet stallen vår.

Det ideelle hadde selvfølgelig vært å fått klare enere - Enzo, Bellingham og Rice - for så å la Hendo, Thiago og Fabinho være disse "ordinære" spillerne. Men det er jo ikke særlig realistisk. Dermed mener jeg at man trenger å kjøpe ordinære spillere også, ikke bare soleklare forsterkninger til 11-eren. Og dette handler jo om at man også i fjor sommer visste at Ox, Keita og Milner var på utgående kontrakt.

Gjerne vis hvor jeg har vranglest deg. Tvert imot, så forsøker jeg å komme deg i møte.
Svaret på både det uthevede og nest siste setning ligger her.
"Men du skal på død og liv være så forbanna bombastisk."

Du kommer inn i en diskusjon hvor jeg ikke har gjort annet enn å nyansere utfordringene til Liverpool denne sesongen. De jeg diskuterer i mot? Kjøp kjøp kjøp kjøp.
"Du er så forbanna bombastisk."

Og så skal du diskutere grad av gambling, og ikke forstå "ordinære spillere"?
Kom igjen a. Du klarer bedre.

Det er jeg som har levert nyansene i den diskusjonen som har gått. Du får ta noen andre.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

markantovertak skrev: tor feb 02, 2023 4:09 pm
Ministeren skrev: tor feb 02, 2023 3:59 pm
markantovertak skrev: tor feb 02, 2023 3:26 pm

Dette er bare noe dere har bestemt dere for på forhånd. Se på deg sjøl, du ønsker nyanser inn i "gambling", men kan ikke godta nyansene i "ordinær spiller". Hvorfor det?

Det samme gjelder andre som påstår jeg helt blindt følger Klopp og tror alt han gjør er fasit. Dette hevdes gjerne i innlegget etter at jeg har sagt at det er grunn til å kritisere Klopp for inngangen til sesongen.

Dere leser alt med vrangvilje. Skyld dere sjøl.
Hvem er "dere"? Alle andre som har en noe annen mening enn deg? Det er vanskelig for meg å skjønne om du slår meg i hartkorn med de som nå mener at manglende kjøp er eneårsaken til dagens situasjon.

Jeg kan absolutt godta nyanser i "ordinær spiller". Hvor fremgår det at jeg ikke kan det? Jeg stiller et konkret spørsmål for å oppklare hva du egentlig mener. Du har over tid påstått at det er tilnærmet umulig å forsterke stallen, da de vi har er så gode. Så sier du at det ikke er interessant å hente noen som er "bedre enn Ox". Det er jeg jo bare uenig i. Dersom Ox er en ordinær spiller, så ville en tilsvarende ordinær spiller med langt lavere skadefrekvens hevet stallen vår.

Det ideelle hadde selvfølgelig vært å fått klare enere - Enzo, Bellingham og Rice - for så å la Hendo, Thiago og Fabinho være disse "ordinære" spillerne. Men det er jo ikke særlig realistisk. Dermed mener jeg at man trenger å kjøpe ordinære spillere også, ikke bare soleklare forsterkninger til 11-eren. Og dette handler jo om at man også i fjor sommer visste at Ox, Keita og Milner var på utgående kontrakt.

Gjerne vis hvor jeg har vranglest deg. Tvert imot, så forsøker jeg å komme deg i møte.
Svaret på både det uthevede og nest siste setning ligger her.
"Men du skal på død og liv være så forbanna bombastisk."

Du kommer inn i en diskusjon hvor jeg ikke har gjort annet enn å nyansere utfordringene til Liverpool denne sesongen. De jeg diskuterer i mot? Kjøp kjøp kjøp kjøp.
"Du er så forbanna bombastisk."

Og så skal du diskutere grad av gambling, og ikke forstå "ordinære spillere"?
Kom igjen a. Du klarer bedre.

Det er jeg som har levert nyansene i den diskusjonen som har gått. Du får ta noen andre.
Jeg prøver ikke å "ta" noen som helst. Jeg kommer inn i en diskusjon hvor du hånler av de som peker på det åpenbare. Du har jo dette for vane, og jeg forstår ikke hvorfor en såpass kunnskapsrik og fotballklok debattant som du jo er, har behov for å være en drittsekk.

Du kunne nå eksempelvis valgt å svare at "man i etterpåklokskapens navn selvfølgelig tok en liten gamble da man åpenbart ønsket å forsterke midtbanen i fjor sommer med Tchouameni" (og sågar lagt til en kommentar om at du antok at alle som ikke var fullstendig retard, skjønte det), som følge av at man "året før faktisk spilte samtlige kamper. Sett i lys av dette, så fremstår det som en forståelig gamble som dessverre ikke førte frem denne gangen".

Videre kunne du oppklart hva du mener i ordinære spillere, uten å sette opp en stråmann mot meg. Men det gidder du ikke, selvfølgelig, da er det lettere å tøffe seg litt.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

startelver skrev: tor feb 02, 2023 4:02 pm Liverpool er på mange måter blitt det nye Man United. United fansa måtte slite seg gjennom sesongen og oppleve mye rot og nedturer. Nå er det bare latter og glede inne i United-tråden mens her inne er stemningen til dels amper.

Merkelig hvor fort det snur.
--- Der er fordi at når de har suksess på banen så glemmer de Glazer. Med en gang det går dårlig så er fokuset tilbake.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

TerryMcDermott skrev: tor feb 02, 2023 4:44 pm
startelver skrev: tor feb 02, 2023 4:02 pm Liverpool er på mange måter blitt det nye Man United. United fansa måtte slite seg gjennom sesongen og oppleve mye rot og nedturer. Nå er det bare latter og glede inne i United-tråden mens her inne er stemningen til dels amper.

Merkelig hvor fort det snur.
--- Der er fordi at når de har suksess på banen så glemmer de Glazer. Med en gang det går dårlig så er fokuset tilbake.
Det er jo ikke enten eller. Det demonstreres fortsatt på OT selv om laget har bedret seg sportslig.

Jack

Legg inn av Jack »

TerryMcDermott skrev: tor feb 02, 2023 4:44 pm
startelver skrev: tor feb 02, 2023 4:02 pm Liverpool er på mange måter blitt det nye Man United. United fansa måtte slite seg gjennom sesongen og oppleve mye rot og nedturer. Nå er det bare latter og glede inne i United-tråden mens her inne er stemningen til dels amper.

Merkelig hvor fort det snur.
--- Der er fordi at når de har suksess på banen så glemmer de Glazer. Med en gang det går dårlig så er fokuset tilbake.
Det blir ikke mer sant selv om du fortsetter å gjenta løgnen, klumpen.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ministeren skrev: tor feb 02, 2023 4:18 pm
markantovertak skrev: tor feb 02, 2023 4:09 pm
Ministeren skrev: tor feb 02, 2023 3:59 pm

Hvem er "dere"? Alle andre som har en noe annen mening enn deg? Det er vanskelig for meg å skjønne om du slår meg i hartkorn med de som nå mener at manglende kjøp er eneårsaken til dagens situasjon.

Jeg kan absolutt godta nyanser i "ordinær spiller". Hvor fremgår det at jeg ikke kan det? Jeg stiller et konkret spørsmål for å oppklare hva du egentlig mener. Du har over tid påstått at det er tilnærmet umulig å forsterke stallen, da de vi har er så gode. Så sier du at det ikke er interessant å hente noen som er "bedre enn Ox". Det er jeg jo bare uenig i. Dersom Ox er en ordinær spiller, så ville en tilsvarende ordinær spiller med langt lavere skadefrekvens hevet stallen vår.

Det ideelle hadde selvfølgelig vært å fått klare enere - Enzo, Bellingham og Rice - for så å la Hendo, Thiago og Fabinho være disse "ordinære" spillerne. Men det er jo ikke særlig realistisk. Dermed mener jeg at man trenger å kjøpe ordinære spillere også, ikke bare soleklare forsterkninger til 11-eren. Og dette handler jo om at man også i fjor sommer visste at Ox, Keita og Milner var på utgående kontrakt.

Gjerne vis hvor jeg har vranglest deg. Tvert imot, så forsøker jeg å komme deg i møte.
Svaret på både det uthevede og nest siste setning ligger her.
"Men du skal på død og liv være så forbanna bombastisk."

Du kommer inn i en diskusjon hvor jeg ikke har gjort annet enn å nyansere utfordringene til Liverpool denne sesongen. De jeg diskuterer i mot? Kjøp kjøp kjøp kjøp.
"Du er så forbanna bombastisk."

Og så skal du diskutere grad av gambling, og ikke forstå "ordinære spillere"?
Kom igjen a. Du klarer bedre.

Det er jeg som har levert nyansene i den diskusjonen som har gått. Du får ta noen andre.
Jeg prøver ikke å "ta" noen som helst. Jeg kommer inn i en diskusjon hvor du hånler av de som peker på det åpenbare. Du har jo dette for vane, og jeg forstår ikke hvorfor en såpass kunnskapsrik og fotballklok debattant som du jo er, har behov for å være en drittsekk.

Du kunne nå eksempelvis valgt å svare at "man i etterpåklokskapens navn selvfølgelig tok en liten gamble da man åpenbart ønsket å forsterke midtbanen i fjor sommer med Tchouameni" (og sågar lagt til en kommentar om at du antok at alle som ikke var fullstendig retard, skjønte det), som følge av at man "året før faktisk spilte samtlige kamper. Sett i lys av dette, så fremstår det som en forståelig gamble som dessverre ikke førte frem denne gangen".

Videre kunne du oppklart hva du mener i ordinære spillere, uten å sette opp en stråmann mot meg. Men det gidder du ikke, selvfølgelig, da er det lettere å tøffe seg litt.
Men jeg mener jo ikke dette, utover det jeg har sagt. Kjøp av et par ordinære spillere ville ikke gjort noe forskjell med tanke på de utfordringene Liverpool har. De hadde bare blitt slukt av problemene.

Hvorfor du ikke vil forstå hva jeg mener med ordinære spillere vet jeg ikke? En ordinær spiller på en tråd om PL-fotball vil vel noe a la Ox da. Ellers har jeg jo navngitt spillere mange ganger. De som man var sugne på sist sommer, Nunes, Bissouma, Paqueta. Spillere som har prestert svakere eller på nivå med Ox, Milner og Keita. Om de får spille. Slike spillere hadde ikke gjort noen forskjell denne sesongen, og det hadde vært enda verre om man hadde flyttet inn enda flere spillere på dette nivået i dagens tropp. Det hadde vanskeliggjort videre utvikling.

Det er helt meningsløst at jeg må skrive dette enda en gang til. Bare fordi du gjør deg vanskelig og ikke vil forstå.

Men la oss ta gambling også. Man har en plan, det skal inn en eksepsjonell spiller på midten. Den skulle kommer sommeren -22. Det gikk ikke. Men det er en ny mulighet sommeren -23. Dette viste klubben tidlig og de kjører på planen. Gamblingen hadde vært å fravike planen, og å hente spillere som kunne ødelegge for det man ønsket. Den gamblingen ønsket ikke klubben å ta. På bakgrunn av forrige sesong hadde de 19 på bordet. Sjansen for å forbedre det med spillere av Bissouma-klasse (ordinær spiller) var minimal, man ville nesten garantert gått over. 19 er bra. Nye kort deles når Bellingham-dealen avgjøres.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Tinkler skrev: tor feb 02, 2023 4:47 pm
TerryMcDermott skrev: tor feb 02, 2023 4:44 pm
startelver skrev: tor feb 02, 2023 4:02 pm Liverpool er på mange måter blitt det nye Man United. United fansa måtte slite seg gjennom sesongen og oppleve mye rot og nedturer. Nå er det bare latter og glede inne i United-tråden mens her inne er stemningen til dels amper.

Merkelig hvor fort det snur.
--- Der er fordi at når de har suksess på banen så glemmer de Glazer. Med en gang det går dårlig så er fokuset tilbake.
Det er jo ikke enten eller. Det demonstreres fortsatt på OT selv om laget har bedret seg sportslig.
Nei.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

WaltonBR skrev: tor feb 02, 2023 5:04 pm
Tinkler skrev: tor feb 02, 2023 4:47 pm
TerryMcDermott skrev: tor feb 02, 2023 4:44 pm

--- Der er fordi at når de har suksess på banen så glemmer de Glazer. Med en gang det går dårlig så er fokuset tilbake.
Det er jo ikke enten eller. Det demonstreres fortsatt på OT selv om laget har bedret seg sportslig.
Nei.
?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TerryMcDermott skrev: tor feb 02, 2023 4:44 pm
startelver skrev: tor feb 02, 2023 4:02 pm Liverpool er på mange måter blitt det nye Man United. United fansa måtte slite seg gjennom sesongen og oppleve mye rot og nedturer. Nå er det bare latter og glede inne i United-tråden mens her inne er stemningen til dels amper.

Merkelig hvor fort det snur.
--- Der er fordi at når de har suksess på banen så glemmer de Glazer. Med en gang det går dårlig så er fokuset tilbake.
Det gjelder sikkert ganske mange. På samme måte som veldig mange Liverpool-supportere er veldig giret på å få inn Qatar/Saudi-eiere. Men det er veldig mange sterke supportergrupperinger, med betydelige medlemstall, som har jobbet mot Glazer ukentlig i snart tyve år. Jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig for deg å forsøke og snakke ned deres engasjement. Uten tilsynelatende å ha satt deg inn i det.

En slik tilnærming gjør det vanskelig å tenke at det ikke handler om at du forsøker å rasjonalisere egne tanker og ståsted. For det meste ville vel vært ok for deg om Liverpool bare hadde suksess, eller?

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

markantovertak skrev: tor feb 02, 2023 4:52 pm Men jeg mener jo ikke dette, utover det jeg har sagt. Kjøp av et par ordinære spillere ville ikke gjort noe forskjell med tanke på de utfordringene Liverpool har. De hadde bare blitt slukt av problemene.

Hvorfor du ikke vil forstå hva jeg mener med ordinære spillere vet jeg ikke? En ordinær spiller på en tråd om PL-fotball vil vel noe a la Ox da. Ellers har jeg jo navngitt spillere mange ganger. De som man var sugne på sist sommer, Nunes, Bissouma, Paqueta. Spillere som har prestert svakere eller på nivå med Ox, Milner og Keita. Om de får spille. Slike spillere hadde ikke gjort noen forskjell denne sesongen, og det hadde vært enda verre om man hadde flyttet inn enda flere spillere på dette nivået i dagens tropp. Det hadde vanskeliggjort videre utvikling.

Det er helt meningsløst at jeg må skrive dette enda en gang til. Bare fordi du gjør deg vanskelig og ikke vil forstå.

Men la oss ta gambling også. Man har en plan, det skal inn en eksepsjonell spiller på midten. Den skulle kommer sommeren -22. Det gikk ikke. Men det er en ny mulighet sommeren -23. Dette viste klubben tidlig og de kjører på planen. Gamblingen hadde vært å fravike planen, og å hente spillere som kunne ødelegge for det man ønsket. Den gamblingen ønsket ikke klubben å ta. På bakgrunn av forrige sesong hadde de 19 på bordet. Sjansen for å forbedre det med spillere av Bissouma-klasse (ordinær spiller) var minimal, man ville nesten garantert gått over. 19 er bra. Nye kort deles når Bellingham-dealen avgjøres.
Takk for svar med substans. Dine spydigheter lever jeg fint med, men til informasjon har jeg ikke noen interesse av å "gjøre meg vanskelig og ikke vil forstå", "ta deg" eller noe annet av det du koker opp i ditt eget hode.

Jeg går tilbake til mitt innledende innlegg i denne diskusjonen, hvor du uttalte at "vi nok ikke er så veldig uenige". Det er også min oppfatning. Jeg tror heller ikke at kjøp av Nunez, Bissouma eller Paqueta ville utgjort underverker denne sesongen. Samtidig er dette veldig komplekst, og det blir også feil å kategorisk avfeie at man ville hatt en effekt av et slikt kjøp. Vi har stilt med en enormt temposvak midtbane med Elliott, Thiago og Fabinho. En litt mer fotrapp spiller, på samme nivå, ville potensielt sett hatt innvirkning også på øvrige spillere.

Og dersom en slik ordinær spiller hadde fått årets sesong på seg - om enn uten noen innvirkning på denne sesongen - så hadde vedkommende antakelig vært bedre rustet til neste sesong. Et slikt kjøp hadde også bidratt til å regulere spilletiden til Elliott, som etter mitt skjønn har fått for mye ansvar for tidlig. Det går nok bra, men det kan også være kontraproduktiv.

Til eksempel har jeg nevnt Tsimikas og Minamino. To spillere hentet for lave summer og helt ordinære spillere, men like fullt verdifulle spillere i en tropp. Jeg savner den type signering på midtbanen. Det kan selvfølgelig tenkes at man må såpass høyt opp i pris for å finne en slik ordinær midtbanespiller, men det i alle tilfeller det som er min hovedinnvending. Jeg mener ikke at man skulle blåst 50-60mp på en random spiller "bare for å kjøpe noen".

Avslutningsvis: Hastelånet av Arthur er etter min mening et soleklart tegn på at klubben selv erkjente at manglende kjøp i midtbaneleddet tidligere i vinduet var en gamble som de forsøkte å lappe over med et slikt lån.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

tbb skrev: tor feb 02, 2023 5:31 pm
TerryMcDermott skrev: tor feb 02, 2023 4:44 pm
startelver skrev: tor feb 02, 2023 4:02 pm Liverpool er på mange måter blitt det nye Man United. United fansa måtte slite seg gjennom sesongen og oppleve mye rot og nedturer. Nå er det bare latter og glede inne i United-tråden mens her inne er stemningen til dels amper.

Merkelig hvor fort det snur.
--- Der er fordi at når de har suksess på banen så glemmer de Glazer. Med en gang det går dårlig så er fokuset tilbake.
Det gjelder sikkert ganske mange. På samme måte som veldig mange Liverpool-supportere er veldig giret på å få inn Qatar/Saudi-eiere. Men det er veldig mange sterke supportergrupperinger, med betydelige medlemstall, som har jobbet mot Glazer ukentlig i snart tyve år. Jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig for deg å forsøke og snakke ned deres engasjement. Uten tilsynelatende å ha satt deg inn i det.

En slik tilnærming gjør det vanskelig å tenke at det ikke handler om at du forsøker å rasjonalisere egne tanker og ståsted. For det meste ville vel vært ok for deg om Liverpool bare hadde suksess, eller?
--- Det er ikke viktig for meg i det hele tatt,det var bare for å se om du fortsatt var våken. Vært stille fra deg i denne tråden en stund nå,selv når minus poster. Ble nesten litt bekymret!

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Ministeren skrev: tor feb 02, 2023 5:53 pm
markantovertak skrev: tor feb 02, 2023 4:52 pm Men jeg mener jo ikke dette, utover det jeg har sagt. Kjøp av et par ordinære spillere ville ikke gjort noe forskjell med tanke på de utfordringene Liverpool har. De hadde bare blitt slukt av problemene.

Hvorfor du ikke vil forstå hva jeg mener med ordinære spillere vet jeg ikke? En ordinær spiller på en tråd om PL-fotball vil vel noe a la Ox da. Ellers har jeg jo navngitt spillere mange ganger. De som man var sugne på sist sommer, Nunes, Bissouma, Paqueta. Spillere som har prestert svakere eller på nivå med Ox, Milner og Keita. Om de får spille. Slike spillere hadde ikke gjort noen forskjell denne sesongen, og det hadde vært enda verre om man hadde flyttet inn enda flere spillere på dette nivået i dagens tropp. Det hadde vanskeliggjort videre utvikling.

Det er helt meningsløst at jeg må skrive dette enda en gang til. Bare fordi du gjør deg vanskelig og ikke vil forstå.

Men la oss ta gambling også. Man har en plan, det skal inn en eksepsjonell spiller på midten. Den skulle kommer sommeren -22. Det gikk ikke. Men det er en ny mulighet sommeren -23. Dette viste klubben tidlig og de kjører på planen. Gamblingen hadde vært å fravike planen, og å hente spillere som kunne ødelegge for det man ønsket. Den gamblingen ønsket ikke klubben å ta. På bakgrunn av forrige sesong hadde de 19 på bordet. Sjansen for å forbedre det med spillere av Bissouma-klasse (ordinær spiller) var minimal, man ville nesten garantert gått over. 19 er bra. Nye kort deles når Bellingham-dealen avgjøres.
Takk for svar med substans. Dine spydigheter lever jeg fint med, men til informasjon har jeg ikke noen interesse av å "gjøre meg vanskelig og ikke vil forstå", "ta deg" eller noe annet av det du koker opp i ditt eget hode.

Jeg går tilbake til mitt innledende innlegg i denne diskusjonen, hvor du uttalte at "vi nok ikke er så veldig uenige". Det er også min oppfatning. Jeg tror heller ikke at kjøp av Nunez, Bissouma eller Paqueta ville utgjort underverker denne sesongen. Samtidig er dette veldig komplekst, og det blir også feil å kategorisk avfeie at man ville hatt en effekt av et slikt kjøp. Vi har stilt med en enormt temposvak midtbane med Elliott, Thiago og Fabinho. En litt mer fotrapp spiller, på samme nivå, ville potensielt sett hatt innvirkning også på øvrige spillere.

Og dersom en slik ordinær spiller hadde fått årets sesong på seg - om enn uten noen innvirkning på denne sesongen - så hadde vedkommende antakelig vært bedre rustet til neste sesong. Et slikt kjøp hadde også bidratt til å regulere spilletiden til Elliott, som etter mitt skjønn har fått for mye ansvar for tidlig. Det går nok bra, men det kan også være kontraproduktiv.

Til eksempel har jeg nevnt Tsimikas og Minamino. To spillere hentet for lave summer og helt ordinære spillere, men like fullt verdifulle spillere i en tropp. Jeg savner den type signering på midtbanen. Det kan selvfølgelig tenkes at man må såpass høyt opp i pris for å finne en slik ordinær midtbanespiller, men det i alle tilfeller det som er min hovedinnvending. Jeg mener ikke at man skulle blåst 50-60mp på en random spiller "bare for å kjøpe noen".

Avslutningsvis: Hastelånet av Arthur er etter min mening et soleklart tegn på at klubben selv erkjente at manglende kjøp i midtbaneleddet tidligere i vinduet var en gamble som de forsøkte å lappe over med et slikt lån.
--- Nja,det var vel mere skaden på Henderson i kampen mot Newcastle som førte til akkurat den handlingen. Selvfølgelig da en hamstring-skade.
På den tiden var jo også Ox og Keita ute og i kampen etter stilte vi jo med Carvalho, Elliott og Fabinho på midten...

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TerryMcDermott skrev: tor feb 02, 2023 5:55 pm
tbb skrev: tor feb 02, 2023 5:31 pm
TerryMcDermott skrev: tor feb 02, 2023 4:44 pm

--- Der er fordi at når de har suksess på banen så glemmer de Glazer. Med en gang det går dårlig så er fokuset tilbake.
Det gjelder sikkert ganske mange. På samme måte som veldig mange Liverpool-supportere er veldig giret på å få inn Qatar/Saudi-eiere. Men det er veldig mange sterke supportergrupperinger, med betydelige medlemstall, som har jobbet mot Glazer ukentlig i snart tyve år. Jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig for deg å forsøke og snakke ned deres engasjement. Uten tilsynelatende å ha satt deg inn i det.

En slik tilnærming gjør det vanskelig å tenke at det ikke handler om at du forsøker å rasjonalisere egne tanker og ståsted. For det meste ville vel vært ok for deg om Liverpool bare hadde suksess, eller?
--- Det er ikke viktig for meg i det hele tatt,det var bare for å se om du fortsatt var våken. Vært stille fra deg i denne tråden en stund nå,selv når minus poster. Ble nesten litt bekymret!
Forstår du selv paradokset?

(Ikke gruble for mye på det, retorisk spørsmål.)

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

tbb skrev: tor feb 02, 2023 6:10 pm

(Ikke gruble for mye på det, retorisk spørsmål.)
--- Ingen fare,bare glad for at du fortsatt er her! 🙂

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

TerryMcDermott skrev: tor feb 02, 2023 6:00 pm Avslutningsvis: Hastelånet av Arthur er etter min mening et soleklart tegn på at klubben selv erkjente at manglende kjøp i midtbaneleddet tidligere i vinduet var en gamble som de forsøkte å lappe over med et slikt lån.
--- Nja,det var vel mere skaden på Henderson i kampen mot Newcastle som førte til akkurat den handlingen. Selvfølgelig da en hamstring-skade.
På den tiden var jo også Ox og Keita ute og i kampen etter stilte vi jo med Carvalho, Elliott og Fabinho på midten...
[/quote]

Ja, nettopp. Man reagerte i ettertid i stedet for å være i forkant.

Vi visste jo før sesongen startet at Keita og Ox "garantert" ville ha langvarige skadeavbrekk også denne sesongen. Vi visste også at Hendo og Thiago erfaringsmessig går glipp av kamper i løpet av en sesong. Kanskje spesielt etter fjorårets heseblesende sesong og tilhørende belastning.

Det er jo nettopp dette jeg mener har vært litt naivt og en gamble som ikke slo helt til. Skadene kom før overgangsvinduet stengte, og dermed hastet man for å låne Arthur. Det kunne vært forutsett, og man kunne hentet en ordinær spiller på fast kontrakt - både med tanke på inneværende sesong og neste sesong.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TerryMcDermott skrev: tor feb 02, 2023 6:15 pm
tbb skrev: tor feb 02, 2023 6:10 pm

(Ikke gruble for mye på det, retorisk spørsmål.)
--- Ingen fare,bare glad for at du fortsatt er her! 🙂
Det er jeg sikker på at du er!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ministeren skrev: tor feb 02, 2023 5:53 pm
markantovertak skrev: tor feb 02, 2023 4:52 pm Men jeg mener jo ikke dette, utover det jeg har sagt. Kjøp av et par ordinære spillere ville ikke gjort noe forskjell med tanke på de utfordringene Liverpool har. De hadde bare blitt slukt av problemene.

Hvorfor du ikke vil forstå hva jeg mener med ordinære spillere vet jeg ikke? En ordinær spiller på en tråd om PL-fotball vil vel noe a la Ox da. Ellers har jeg jo navngitt spillere mange ganger. De som man var sugne på sist sommer, Nunes, Bissouma, Paqueta. Spillere som har prestert svakere eller på nivå med Ox, Milner og Keita. Om de får spille. Slike spillere hadde ikke gjort noen forskjell denne sesongen, og det hadde vært enda verre om man hadde flyttet inn enda flere spillere på dette nivået i dagens tropp. Det hadde vanskeliggjort videre utvikling.

Det er helt meningsløst at jeg må skrive dette enda en gang til. Bare fordi du gjør deg vanskelig og ikke vil forstå.

Men la oss ta gambling også. Man har en plan, det skal inn en eksepsjonell spiller på midten. Den skulle kommer sommeren -22. Det gikk ikke. Men det er en ny mulighet sommeren -23. Dette viste klubben tidlig og de kjører på planen. Gamblingen hadde vært å fravike planen, og å hente spillere som kunne ødelegge for det man ønsket. Den gamblingen ønsket ikke klubben å ta. På bakgrunn av forrige sesong hadde de 19 på bordet. Sjansen for å forbedre det med spillere av Bissouma-klasse (ordinær spiller) var minimal, man ville nesten garantert gått over. 19 er bra. Nye kort deles når Bellingham-dealen avgjøres.
Takk for svar med substans. Dine spydigheter lever jeg fint med, men til informasjon har jeg ikke noen interesse av å "gjøre meg vanskelig og ikke vil forstå", "ta deg" eller noe annet av det du koker opp i ditt eget hode.

Jeg går tilbake til mitt innledende innlegg i denne diskusjonen, hvor du uttalte at "vi nok ikke er så veldig uenige". Det er også min oppfatning. Jeg tror heller ikke at kjøp av Nunez, Bissouma eller Paqueta ville utgjort underverker denne sesongen. Samtidig er dette veldig komplekst, og det blir også feil å kategorisk avfeie at man ville hatt en effekt av et slikt kjøp. Vi har stilt med en enormt temposvak midtbane med Elliott, Thiago og Fabinho. En litt mer fotrapp spiller, på samme nivå, ville potensielt sett hatt innvirkning også på øvrige spillere.

Og dersom en slik ordinær spiller hadde fått årets sesong på seg - om enn uten noen innvirkning på denne sesongen - så hadde vedkommende antakelig vært bedre rustet til neste sesong. Et slikt kjøp hadde også bidratt til å regulere spilletiden til Elliott, som etter mitt skjønn har fått for mye ansvar for tidlig. Det går nok bra, men det kan også være kontraproduktiv.

Til eksempel har jeg nevnt Tsimikas og Minamino. To spillere hentet for lave summer og helt ordinære spillere, men like fullt verdifulle spillere i en tropp. Jeg savner den type signering på midtbanen. Det kan selvfølgelig tenkes at man må såpass høyt opp i pris for å finne en slik ordinær midtbanespiller, men det i alle tilfeller det som er min hovedinnvending. Jeg mener ikke at man skulle blåst 50-60mp på en random spiller "bare for å kjøpe noen".

Avslutningsvis: Hastelånet av Arthur er etter min mening et soleklart tegn på at klubben selv erkjente at manglende kjøp i midtbaneleddet tidligere i vinduet var en gamble som de forsøkte å lappe over med et slikt lån.
Æh Klopp har sagt at han kunne tenkt seg en midtbanespiller til, opptil flere ganger. Du trenger ikke late som om det er hemmelig, og at du har avslørt noe ved hjelp av Arthur. Men Klopp fant ikke noe han ville ha, og som samtidig ikke ville spille inn på den egentlige planen. Derfor gamblet han på at Arthur kunne tilføre, uten at det kom til å bety noe for fremtidige planer.

Kan også ta med at Klopp hentet denne spilleren du etterlyser, Fabio Carvalho.

Minner også om at troppen er full, til og med overfull om vi ser på CL.
Så Klopp måtte også ha kvittet seg med spiller(e) om flere skulle inn. Han så vel, med rette, at det ikke var verdi der.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Og med Keita og Ox på skadelisten hele sommeren så var det jo heller ikke spesielt lett å få flyttet på disse om det var ønskelig. To utilgjengelige midtbanespillere på £120K i uka skulle man jo tro påvirket spillerommet.
486 dager har Keita vært ute med skader,det tilsvarer nesten to hele sesonger. Hadde vi vært City ville jo dette ikke betydd noe.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: tor feb 02, 2023 6:37 pm --- Og med Keita og Ox på skadelisten hele sommeren så var det jo heller ikke spesielt lett å få flyttet på disse om det var ønskelig. To utilgjengelige midtbanespillere på £120K i uka skulle man jo tro påvirket spillerommet.
486 dager har Keita vært ute med skader,det tilsvarer nesten to hele sesonger. Hadde vi vært City ville jo dette ikke betydd noe.
Nå må du ikke være så enkel da. Det er de som roper kjøpe kjøpe kjøpe, og kun det, som ser hele bildet.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

TerryMcDermott skrev: ons feb 01, 2023 11:40 pm
TheOpiate skrev: ons feb 01, 2023 11:00 pm Dagens situasjon handler om flere ting, men mangelen på handlekraft og gamblingen er en vesentlig del av det hele. Og hvorfor skulle man hentet "ordinære" midtbanespillere(hva nå det er?)? Bedre og/eller mer tilgjengelig enn Ox og Keita er ikke synonymt med "ordinær". Videre så tror jeg uansett midtbanen trenger mer fornyelse enn kun Bellingham, og at det ikke var en eneste spiller tilgjengelig forrige sommer som kunne bidratt mer enn gutta har levert så langt er en temmelig naiv innfallsvinkel. Hvis man har denne meningen, så tror jeg man strengt tatt ikke følger fotball spesielt tett da heller
--- Men vi trodde jo Keita var the one da han ble hentet. Se hvordan det har gått.
Fekir ble forsøkt hentet,det gikk i dass. Tchouameni gikk i dass. Man har jo forsøkt å styrke midtbanen underveis også selv om det fremstilles som at man har gjort nada siden 2018.
Det var vel ytterst få som i juni mente at man håpet det skulle skje store utskiftninger på midten i løpet av sommeren fordi man f eks så at Fabinho var på hell i fjor eller at Hendo var utslitt. Eller at Trent ikke var seg selv,eller at Salah skulle bli sin egen skygge. Eller at Virgil skulle falle i kvalitet.
At Ox og Keita er der også er ikke bare opp til klubben,det er vel ikke verdens enkleste oppgave å selge unna spillere som stort sett går skadet. Samtidig gjør det at de er der noe med muligheten til spillerom.
Man får vel heller spørre om de pengene man brukte på Darwin skulle gått til noe annet men da visste man jo ikke at midtbanen var helt kjørt.
Nå fremstilles det jo nærmest som at Klopp var den siste som oppdaget dette som har vært så tydelig for alle lenge.
Jeg tror ikke dette er så komplisert;vi betaler en pris denne sesongen for at vi hadde den sesongen vi hadde i fjor. Den var helt ekstrem og i tillegg så tapte man både CL og PL helt på målstreken. Det må jo ha gjort noe med psyken inn mot sesongen.
I tillegg har vi altså hatt 17 (!) hamstring-skader hittil denne sesongen som igjen har ført til spillere som har mistet tilsammen 79 kamper.
Man glemmer jo også litt hva det er som har vært styrken de siste årene og det har jo vært et velsmurt maskineri hvor alle hadde sine tydelige oppgaver. Det å bytte ut delene med "nødløsninger" er ikke noe Klopp driver med,det vet vi jo nå.
Så det koker egentlig ned til at Liverpool ikke er City. Liverpool har hatt noen sesonger hvor alt har klaffet og noen sesonger hvor omtrent alt som kan gå galt har gått galt. Det betyr ikke at alle spillerne er utslitt eller at Klopp plutselig har blitt en dårlig manager eller at spillerne plutselig har blitt dårlige eller at alle plutselig er skadet eller at alle transfermålene glapp, og så videre. Det er som flere har sagt litt av alt. Og fordi Liverpool ikke er City er de mer sårbare og da blir det slik som nå. Det sagt, så tror jeg Liverpool trenger et par-tre sesonger på å bygge opp et nytt lag, som kanskje aldri vil nå de samme høydene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»