LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
Faquarl

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av Faquarl »

Minister, nå skrev jeg et bra svar også sletter du!!

Nesten så jeg må springskalle deg her. ;)

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- I 8 av de 10 siste kampene har vi sluppet inn mål først og blir jagende. Er det den høye linja som er forklaringen eller har det andre årsaker?
Nunez var nervøs og anspent i går og kommer forhåpentligvis å lære mye av dette men kommer til å oppleve at alle midtstoppere i ligaen vil prøve på det samme. Håper han klarer å kanalisere dette til å heller spille enda bedre. Han får ta en tlf til Suarez og få noen råd.

Wellé

Legg inn av Wellé »

TerryMcDermott skrev: tir aug 16, 2022 6:59 am --- I 8 av de 10 siste kampene har vi sluppet inn mål først og blir jagende. Er det den høye linja som er forklaringen eller har det andre årsaker?
Nunez var nervøs og anspent i går og kommer forhåpentligvis å lære mye av dette men kommer til å oppleve at alle midtstoppere i ligaen vil prøve på det samme. Håper han klarer å kanalisere dette til å heller spille enda bedre. Han får ta en tlf til Suarez og få noen råd.
Har ikke sett alle disse 10 kampene, men mye av det går rett og slett på kontoen til varianse. Dere skaper mye mer enn motstanderlaget og det er bare uflaks at dere skudd går i stolpen, mens motstanderlagene har tatt sin ene sjanse.

Jeg tror forøvrig Nunez blir et monster etterhvert. Bevegelsene hans er enda bedre enn jeg trodde og med cheat coden TAA så kommer det til å bli mange sjanser og mål på han. At han er litt klønete i det oppbyggende spillet prøvde jeg å «advare om», men da ble jeg latterliggjort av Markant. Med flere av førstevalgene tilbake på midten tror jeg ikke at det kommer til å være et så stort problem uansett.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Imponerende hvor gode Liverpool er til å kjøpe uruguayanske spisse med sinnemestringsproblemer!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Trolljegeren skrev: tir aug 16, 2022 7:14 am Imponerende hvor gode Liverpool er til å kjøpe uruguayanske spisse med sinnemestringsproblemer!
Strålende!

Men disse sør-amerikanske spissene er i stor grad herlige spillertyper på banen når de ikke er idioter. Ikke bare Suarez og Nunez, men også Cavani, Tevez, m.fl. Noe annet enn disse late dassene som vi innimellom har sett i toppklubber i PL. Vi hadde jo den verste i Balotelli, men Lukaku var ille nok han også.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Hehe ja, det er en «tongue in cheek» bemerkning 😉 Nunez blir nok en meget bra spiller for dere, men han må klare å holde hodet kaldt. Dette er jo blod på tann for alle stoppere som kommer til å prøve å komme inn under huden på ham i fremtiden.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Faquarl skrev: tir aug 16, 2022 1:20 am Minister, nå skrev jeg et bra svar også sletter du!!

Nesten så jeg må springskalle deg her. ;)
Haha, beklager! Mitt innlegg fremsto mer syrlig enn jeg hadde tenkt, og min intensjon med slettingen var å unngå unødvendig kverulering. Trodde ikke andre tapere enn meg var innlogget her midt på natta ;)

Men folk har spikret paller for mer uskyldige handlinger enn Nunez sin «voldshandling». I anførselstegn fordi jeg er fra bygda, og personlig så anser jeg jo dette som en bagatell. En kar fra Bærum vil antakelig se annerledes på det. (

Nyrik

Legg inn av Nyrik »

Faquarl skrev: tir aug 16, 2022 12:06 am
seriemester2013 skrev: man aug 15, 2022 11:49 pm men dette får han legge av seg med med en gang.
Fullstendig hjernedød handling. Skal ikke skalle selv om du blir provosert
Regner med at du jogget rolig avgårde hvis noen dytter og går skikkelig i tryne på deg som 23 åring.

Selvfølgelig må han legge det fra seg..

Men dommer håndterer situasjonen feil da han går umiddelbart på rødt i kampens hete og burde oppfordres til å prioritere å roe det ned først, hver gang.

Så får vi være uenige om selve fargen på kortet, det er viktig å huske hvem som søker konfrontasjonen og kroppskontakt i slike avgjørelser.

..kan legge til Romero ikke fikk rødt for en drøyere handling bare i går.
Hvorfor skal Darwin tas på med silkehansker? Trenger ikke gi han tid til å roe seg ned, han skal ut av banen med en gang. Det var også han som søkte konfrontasjonen først.

Artig tilskudd til PL da, skal bli interessant å se hvor mange som klarer å provosere han i år :)

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Man skjønner det er snakk om fans med lite motgang i det siste å gjøre når det skal gnåles om at en nedskalling ikke burde resultere i rødt kort.
Sist redigert av Tinkler den tir aug 16, 2022 8:40 am, redigert 1 gang totalt.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Faquarl skrev: tir aug 16, 2022 12:31 am
seriemester2013 skrev: tir aug 16, 2022 12:12 am Du skal slite med å finne meningsfeller.
Det var en ganske hard skalle han utførte, og noe annet enn direkte rødt hadde vært en klar dommertabbe som VAR hadde rettet opp i
Man skal være forsiktig med å gi frispark, man skal være forsiktig med å gi gult men umiddelbart rødt skal forsvares?

Igjen, fargen på kortet kan vi være uenig i. Det går fint. Synes det er viktig å skjønne at Andersen vet hva han gjør og spiller situsjonen slik han ønsker. Darwin er dum som går fem på.

Men selve prosessen er feil. Hvis han roer ned situasjonen, venter på VAR/ser på situasjonen selv, og ender med rødt, så er det greit. Men det gjør han ikke.

Dommer står veldig nærme, så det er mulig Darwin sier noe i tillegg, men han har nå veldig svak engelsk så jeg tviler på at han begynte å rappe de verste engelske glosene baklengs.
Han prøver først å skalle han ned, bommer. Andersen er ikke veldig fornøyd med det og sier ifra, så da tenker Nunez at han får en second chance til å treffe med skallingen og gjør det.

Kan ikke forsvares at det ikke er rødt.

Synes dog han virker veldig god, så kommer til å putte en del i år. Han er ung, og første møte med PL.

Må legge til, Diaz er ufattelig god. Var gøy å se han i andre omgang der han både bidro offensivt og jobbet hjemover og vant tilbake ballen.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Luis Diaz er et unikum av en spiller. Helt ufattelig hvordan han løper og løper og løper. Få opp målsnittet nå - så er vi der. Var uheldig mot Fulham og nydelig mål i går. Er på gang.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Faquarl skrev: man aug 15, 2022 11:45 pm Lyst til å legge hodet på blokka her og påstå at det ikke er rødt kort. Situasjonen starter med at Andersen hyler og hoier for noe, usikker på hva, han går aggressivt frem, peker, dytter kraftig i skulderen på Darwin og går helt opp i kroppen. Darwin snur seg fort og er definitivt sinna selv, men Andersen står nærmest på skotuppene hans når han snur seg. Da blir ansikter naturlig nærme.

Det er rødt. Ikke noe å diskutere på.

Yesil

Legg inn av Yesil »

MentalM skrev: tir aug 16, 2022 8:39 am
Faquarl skrev: tir aug 16, 2022 12:31 am
seriemester2013 skrev: tir aug 16, 2022 12:12 am Du skal slite med å finne meningsfeller.
Det var en ganske hard skalle han utførte, og noe annet enn direkte rødt hadde vært en klar dommertabbe som VAR hadde rettet opp i
Man skal være forsiktig med å gi frispark, man skal være forsiktig med å gi gult men umiddelbart rødt skal forsvares?

Igjen, fargen på kortet kan vi være uenig i. Det går fint. Synes det er viktig å skjønne at Andersen vet hva han gjør og spiller situsjonen slik han ønsker. Darwin er dum som går fem på.

Men selve prosessen er feil. Hvis han roer ned situasjonen, venter på VAR/ser på situasjonen selv, og ender med rødt, så er det greit. Men det gjør han ikke.

Dommer står veldig nærme, så det er mulig Darwin sier noe i tillegg, men han har nå veldig svak engelsk så jeg tviler på at han begynte å rappe de verste engelske glosene baklengs.
Han prøver først å skalle han ned, bommer. Andersen er ikke veldig fornøyd med det og sier ifra, så da tenker Nunez at han får en second chance til å treffe med skallingen og gjør det.

Kan ikke forsvares at det ikke er rødt.

Synes dog han virker veldig god, så kommer til å putte en del i år. Han er ung, og første møte med PL.

Må legge til, Diaz er ufattelig god. Var gøy å se han i andre omgang der han både bidro offensivt og jobbet hjemover og vant tilbake ballen.
Dersom du mener det første greiene der er et forsøk på å skalle ned, er det ikke mye håp. Den første er helt uskyldig og langt i fra noe rødt kort (som et forsøk på nedskalling selvfølgelig ville vært). Det ser litt dumt ut når han rett etterpå skaller til han, men den første er det ingen som hadde reagert på om den sto alene.

Ikke at jeg forsvarer Nunez sin skalling, men den første er jo åpenbart ikke et forsøk på å skalle ned Andersen.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Yesil skrev: tir aug 16, 2022 8:48 am Dersom du mener det første greiene der er et forsøk på å skalle ned, er det ikke mye håp. Den første er helt uskyldig og langt i fra noe rødt kort (som et forsøk på nedskalling selvfølgelig ville vært). Det ser litt dumt ut når han rett etterpå skaller til han, men den første er det ingen som hadde reagert på om den sto alene.

Ikke at jeg forsvarer Nunez sin skalling, men den første er jo åpenbart ikke et forsøk på å skalle ned Andersen.
Nei nei, den bevegelsen med hodet mot hodet til Andersen er klart ikke et forsøk på å skalle til Andersen...

Hvis man mener det har man Liverpoolbriller på. Det går ikke an å bortforklare den bevegelsen med hodet og nakke der. Hvorfor tror du Andersen blir så sint? Han får det med seg selv.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Tinkler skrev: tir aug 16, 2022 8:39 am Man skjønner det er snakk om fans med lite motgang i det siste å gjøre når det skal gnåles om at en nedskalling ikke burde resultere i rødt kort.
Her leser du situasjonen godt. Maguirenivå.

Nyrik

Legg inn av Nyrik »

Yesil skrev: tir aug 16, 2022 8:48 am
MentalM skrev: tir aug 16, 2022 8:39 am
Faquarl skrev: tir aug 16, 2022 12:31 am

Man skal være forsiktig med å gi frispark, man skal være forsiktig med å gi gult men umiddelbart rødt skal forsvares?

Igjen, fargen på kortet kan vi være uenig i. Det går fint. Synes det er viktig å skjønne at Andersen vet hva han gjør og spiller situsjonen slik han ønsker. Darwin er dum som går fem på.

Men selve prosessen er feil. Hvis han roer ned situasjonen, venter på VAR/ser på situasjonen selv, og ender med rødt, så er det greit. Men det gjør han ikke.

Dommer står veldig nærme, så det er mulig Darwin sier noe i tillegg, men han har nå veldig svak engelsk så jeg tviler på at han begynte å rappe de verste engelske glosene baklengs.
Han prøver først å skalle han ned, bommer. Andersen er ikke veldig fornøyd med det og sier ifra, så da tenker Nunez at han får en second chance til å treffe med skallingen og gjør det.

Kan ikke forsvares at det ikke er rødt.

Synes dog han virker veldig god, så kommer til å putte en del i år. Han er ung, og første møte med PL.

Må legge til, Diaz er ufattelig god. Var gøy å se han i andre omgang der han både bidro offensivt og jobbet hjemover og vant tilbake ballen.
Dersom du mener det første greiene der er et forsøk på å skalle ned, er det ikke mye håp. Den første er helt uskyldig og langt i fra noe rødt kort (som et forsøk på nedskalling selvfølgelig ville vært). Det ser litt dumt ut når han rett etterpå skaller til han, men den første er det ingen som hadde reagert på om den sto alene.

Ikke at jeg forsvarer Nunez sin skalling, men den første er jo åpenbart ikke et forsøk på å skalle ned Andersen.
Når han faktisk ender opp med å skalle han 10 sekunder senere så skal det mye til for å overbevise meg om at det første ikke var et forsøk også. Hadde det vært en enkeltstående hendelse så kunne man kanskje tatt diskusjonen..

Yesil

Legg inn av Yesil »

MentalM skrev: tir aug 16, 2022 8:52 am
Yesil skrev: tir aug 16, 2022 8:48 am Dersom du mener det første greiene der er et forsøk på å skalle ned, er det ikke mye håp. Den første er helt uskyldig og langt i fra noe rødt kort (som et forsøk på nedskalling selvfølgelig ville vært). Det ser litt dumt ut når han rett etterpå skaller til han, men den første er det ingen som hadde reagert på om den sto alene.

Ikke at jeg forsvarer Nunez sin skalling, men den første er jo åpenbart ikke et forsøk på å skalle ned Andersen.
Nei nei, den bevegelsen med hodet mot hodet til Andersen er klart ikke et forsøk på å skalle til Andersen...

Hvis man mener det har man Liverpoolbriller på. Det går ikke an å bortforklare den bevegelsen med hodet og nakke der. Hvorfor tror du Andersen blir så sint? Han får det med seg selv.
Selvfølgelig. Om man ikke mener at den dultingen der er et forsøk på å skalle ned en mann så har man Liverpoolbriller....

Andersen blir sint fordi at Nunez dulter bort i han med hodet. Det er jo en provoserende handling, og han treffer. Hadde det vært et forsøk på å skalle ned Andersen kan jeg love deg at det ville vært betydelig mer kraft bak i tillegg til at Andersen ville kastet seg i bakken allerede da.

Å kalle det der et forsøk på å skalle ned en mann, er som å kalle en ørefik for et drapsforsøk. En fantastisk solid overdrivelse.

Du ser jo selv forskjellen i kraft og bevegelse på den knuffingen i forkant og det faktiske forsøket på å skalle han ned.

Edit: Legg merke til at du selv allerede modererer deg fra "skalle ned" til "skalle til". For det er en vesentlig forskjell på å "skalle til" noen og "skalle ned".

MentalM

Legg inn av MentalM »

Yesil skrev: tir aug 16, 2022 9:14 am Selvfølgelig. Om man ikke mener at den dultingen der er et forsøk på å skalle ned en mann så har man Liverpoolbriller....

Andersen blir sint fordi at Nunez dulter bort i han med hodet. Det er jo en provoserende handling, og han treffer. Hadde det vært et forsøk på å skalle ned Andersen kan jeg love deg at det ville vært betydelig mer kraft bak i tillegg til at Andersen ville kastet seg i bakken allerede da.

Å kalle det der et forsøk på å skalle ned en mann, er som å kalle en ørefik for et drapsforsøk. En fantastisk solid overdrivelse.

Du ser jo selv forskjellen i kraft og bevegelse på den knuffingen i forkant og det faktiske forsøket på å skalle han ned.
Han prøver bevisst å bruke hodet til å treffe Andersen sitt hode i første situasjonen. Han ser til og med etter hvor hodet til Andersen er... Om du vil kalle det dulting, go ahead. Eneste grunnen til at han fåt mindre kraft er at han står med ryggen til. Hendelse nr 2 kan i verste fall forsvares med at Andersen er så nærme, ikke i nærheten av samme bevegelse med hodet.

Nunez har totalt hjerneblødning i 10-15 sekunder her. Helt uakseptabelt, og får håpe han rister av seg det tullet. Han skal ha to røde kort i et så kort tidspann.

Om du vil fortelle deg selv at det ikke er et forsøk på å skalle til Andersen, så kan du gjøre det for å få sovet ordentlig. Det viser kun hvor blind du er for ting som er imot Liverpool dessverre.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Yesil skrev: tir aug 16, 2022 9:14 am Edit: Legg merke til at du selv allerede modererer deg fra "skalle ned" til "skalle til". For det er en vesentlig forskjell på å "skalle til" noen og "skalle ned".
Nei, nå prøver du kun å forsvare ditt utrolige standpunkt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

MentalM skrev: tir aug 16, 2022 9:22 am
Yesil skrev: tir aug 16, 2022 9:14 am Selvfølgelig. Om man ikke mener at den dultingen der er et forsøk på å skalle ned en mann så har man Liverpoolbriller....

Andersen blir sint fordi at Nunez dulter bort i han med hodet. Det er jo en provoserende handling, og han treffer. Hadde det vært et forsøk på å skalle ned Andersen kan jeg love deg at det ville vært betydelig mer kraft bak i tillegg til at Andersen ville kastet seg i bakken allerede da.

Å kalle det der et forsøk på å skalle ned en mann, er som å kalle en ørefik for et drapsforsøk. En fantastisk solid overdrivelse.

Du ser jo selv forskjellen i kraft og bevegelse på den knuffingen i forkant og det faktiske forsøket på å skalle han ned.
Han prøver bevisst å bruke hodet til å treffe Andersen sitt hode i første situasjonen. Han ser til og med etter hvor hodet til Andersen er... Om du vil kalle det dulting, go ahead. Eneste grunnen til at han fåt mindre kraft er at han står med ryggen til. Hendelse nr 2 kan i verste fall forsvares med at Andersen er så nærme, ikke i nærheten av samme bevegelse med hodet.

Nunez har totalt hjerneblødning i 10-15 sekunder her. Helt uakseptabelt, og får håpe han rister av seg det tullet. Han skal ha to røde kort i et så kort tidspann.

Om du vil fortelle deg selv at det ikke er et forsøk på å skalle til Andersen, så kan du gjøre det for å få sovet ordentlig. Det viser kun hvor blind du er for ting som er imot Liverpool dessverre.
Det blir interessant å se om det at han driver og slenger med hodet allerede før den faktiske nedskallingen har en påvirkning på straffen han får fra FA. Det er definitivt ikke en formildende omstendighet og får det hele til å virke mer overlagt. Får han kun tre kamper for den der så tror jeg han er heldig, og det passer Liverpool fryktelig dårlig med Jota ute og en Firmino som ikke har glitret de siste kampene jeg har sett av han.

Tror dere uansett vinner samtlige av kampene han er ute og at dere seiler inn til en klar andreplass, med en nå mindre mulighet for første. CL er dere fortsatt favoritter for hos meg.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

silkyglenjohnson skrev: tir aug 16, 2022 8:56 am
Tinkler skrev: tir aug 16, 2022 8:39 am Man skjønner det er snakk om fans med lite motgang i det siste å gjøre når det skal gnåles om at en nedskalling ikke burde resultere i rødt kort.
Her leser du situasjonen godt. Maguirenivå.
Hvilken situasjon? Nedskallingen? eller at enkelte her inne argumenterer for at Nunez ikke burde fått rødt kort?

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Nyrik skrev: tir aug 16, 2022 8:26 am
Hvorfor skal Darwin tas på med silkehansker? Trenger ikke gi han tid til å roe seg ned, han skal ut av banen med en gang. Det var også han som søkte konfrontasjonen først.

Artig tilskudd til PL da, skal bli interessant å se hvor mange som klarer å provosere han i år :)
Så Darwin både skaper situasjonen og ender opp med å skalle ned Anderson.. Og folk her mener at dette IKKE er rødt kort?

Yesil

Legg inn av Yesil »

MentalM skrev: tir aug 16, 2022 9:24 am
Yesil skrev: tir aug 16, 2022 9:14 am Edit: Legg merke til at du selv allerede modererer deg fra "skalle ned" til "skalle til". For det er en vesentlig forskjell på å "skalle til" noen og "skalle ned".
Nei, nå prøver du kun å forsvare ditt utrolige standpunkt.
Det utrolige i denne diskusjonen er at du mener de lille greiene i forkant der er et forsøk på å skalle ned noen. Kanskje den største overdrivelsen jeg har sett denne sommeren.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

eppaen skrev: tir aug 16, 2022 8:42 am Luis Diaz er et unikum av en spiller. Helt ufattelig hvordan han løper og løper og løper. Få opp målsnittet nå - så er vi der. Var uheldig mot Fulham og nydelig mål i går. Er på gang.
Svarer på denne så jeg kan ta en liten runde Diaz først.
Jeg forstår ikke helt hvordan Diaz blir brukt. I store deler av kampen, egentlig fram til Nunez blir utvist, ligger han alt for dypt i banen og med Robbo og tildels Milner foran seg. For meg blir det feil. Diaz er livsfarlig når han er nærmere mål. Dette er noen taktiske greier som Klopp nok instruerer, og som jeg håper han endrer på.

Kjapt om utvisningen og Nunez. Han blir jo utvist der, det er helt naturlig og riktig. Så er det nok ikke verre enn at han kan håpe på at det kun blir med tre kamper. Da er vi ferdig med slikt får vi tro, han vil nå få veldig mange flere muligheter til å dumme seg ut så dette må det jobbes med. Ellers var han ikke spesielt skarp foran mål i går, men veldig god i alt annet.

Så til det positive.
Trent - ren og skjær verdensklasse. Gomez - er veldig god når han kommer inn. Her gjorde nok Klopp en feil med Phillips. Elliott - Jeg synes han har vært veldig skuffende etter at han kom tilbake etter skaden. I går var han veldig god, og nå har jeg troa igjen. Klopp har åpenbart et poeng når han ser at det ikke bare er å hente en midtbanespiller som er mer egnet for Kloppball enn de han har i stallen allerede. Og så er jo Liverpool jævelsk gode i store perioder av kampen.

Negativt. Phillips - sjanseløs. At laget er så utrolig inneffektive. En scoring de første 15 og dette er dødt og begravet.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Scuderia skrev: tir aug 16, 2022 9:39 am
Nyrik skrev: tir aug 16, 2022 8:26 am
Hvorfor skal Darwin tas på med silkehansker? Trenger ikke gi han tid til å roe seg ned, han skal ut av banen med en gang. Det var også han som søkte konfrontasjonen først.

Artig tilskudd til PL da, skal bli interessant å se hvor mange som klarer å provosere han i år :)
Så Darwin både skaper situasjonen og ender opp med å skalle ned Anderson.. Og folk her mener at dette IKKE er rødt kort?
Det er neppe mange som mener at det ikke er rødt kort. Det røde kortet er klart, men det er kun 1 rødt kort i den situasjonen her. Den lille provokasjon i forkant (fra begge parter) er selvfølgelig ingenting (kunne vært gult til begge, men det skjer ikke i etterkant).

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Faquarl skrev: tir aug 16, 2022 12:31 am
seriemester2013 skrev: tir aug 16, 2022 12:12 am Du skal slite med å finne meningsfeller.
Det var en ganske hard skalle han utførte, og noe annet enn direkte rødt hadde vært en klar dommertabbe som VAR hadde rettet opp i
Man skal være forsiktig med å gi frispark, man skal være forsiktig med å gi gult men umiddelbart rødt skal forsvares?

Igjen, fargen på kortet kan vi være uenig i. Det går fint. Synes det er viktig å skjønne at Andersen vet hva han gjør og spiller situsjonen slik han ønsker. Darwin er dum som går fem på.

Men selve prosessen er feil. Hvis han roer ned situasjonen, venter på VAR/ser på situasjonen selv, og ender med rødt, så er det greit. Men det gjør han ikke.
Dette synes jeg blir veldig akademisk, men tanke på at utfallet ville blitt nøyaktig det samme. Det er så mange dommertabber om dagen at det blir litt sært å henge seg opp i en "prosess" rundt en avgjørelse som åpenbart var riktig.

Wellé

Legg inn av Wellé »

markantovertak skrev: tir aug 16, 2022 9:45 am
eppaen skrev: tir aug 16, 2022 8:42 am Luis Diaz er et unikum av en spiller. Helt ufattelig hvordan han løper og løper og løper. Få opp målsnittet nå - så er vi der. Var uheldig mot Fulham og nydelig mål i går. Er på gang.
Svarer på denne så jeg kan ta en liten runde Diaz først.
Jeg forstår ikke helt hvordan Diaz blir brukt. I store deler av kampen, egentlig fram til Nunez blir utvist, ligger han alt for dypt i banen og med Robbo og tildels Milner foran seg. For meg blir det feil. Diaz er livsfarlig når han er nærmere mål. Dette er noen taktiske greier som Klopp nok instruerer, og som jeg håper han endrer på.

Kjapt om utvisningen og Nunez. Han blir jo utvist der, det er helt naturlig og riktig. Så er det nok ikke verre enn at han kan håpe på at det kun blir med tre kamper. Da er vi ferdig med slikt får vi tro, han vil nå få veldig mange flere muligheter til å dumme seg ut så dette må det jobbes med. Ellers var han ikke spesielt skarp foran mål i går, men veldig god i alt annet.

Så til det positive.
Trent - ren og skjær verdensklasse. Gomez - er veldig god når han kommer inn. Her gjorde nok Klopp en feil med Phillips. Elliott - Jeg synes han har vært veldig skuffende etter at han kom tilbake etter skaden. I går var han veldig god, og nå har jeg troa igjen. Klopp har åpenbart et poeng når han ser at det ikke bare er å hente en midtbanespiller som er mer egnet for Kloppball enn de han har i stallen allerede. Og så er jo Liverpool jævelsk gode i store perioder av kampen.

Negativt. Phillips - sjanseløs. At laget er så utrolig inneffektive. En scoring de første 15 og dette er dødt og begravet.
Jeg ble regelrett triggered av å se på han i går. Det er så absurd hvor god den høyrefoten hans er, og egentlig hele spillet hans. Jeg er ikke langt unna å mene at han er verdens beste spiller for øyeblikket. Kan ikke være mange høyrebacker som har tatt med seg en ballon d'or.

Det er også nesten komisk å se Liverpools angrepsspillere når Trent får ballen. Alle går på løp fremover i banen, og oftere enn ikke så er det en av dem som mottar en millimeterpresis pasning/innlegg.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Faquarl skrev: tir aug 16, 2022 12:31 am
seriemester2013 skrev: tir aug 16, 2022 12:12 am Du skal slite med å finne meningsfeller.
Det var en ganske hard skalle han utførte, og noe annet enn direkte rødt hadde vært en klar dommertabbe som VAR hadde rettet opp i
Man skal være forsiktig med å gi frispark, man skal være forsiktig med å gi gult men umiddelbart rødt skal forsvares?

Igjen, fargen på kortet kan vi være uenig i. Det går fint. Synes det er viktig å skjønne at Andersen vet hva han gjør og spiller situsjonen slik han ønsker. Darwin er dum som går fem på.

Men selve prosessen er feil. Hvis han roer ned situasjonen, venter på VAR/ser på situasjonen selv, og ender med rødt, så er det greit. Men det gjør han ikke.

Dommer står veldig nærme, så det er mulig Darwin sier noe i tillegg, men han har nå veldig svak engelsk så jeg tviler på at han begynte å rappe de verste engelske glosene baklengs.
Jeg er enig i at prosessen til dommere bør være bedre, og jeg syns generelt at dommerne burde bli flinkere til å roe ned situasjoner og bruke VAR på en mer positiv måte. Man er generelt altfor raske opp med røde kort som man fint kunne unngått med litt mer ro.

I akkurat dette tilfellet tror jeg ikke at det var nødvendig ettersom han sto 10 meter unna og så rett på Nunez da han skallet til Andersen, og det var en såpass brutal handling fra Nunez at det aldri var tvil om resultatet.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »



Blir tøft for Nunez fremover om han ikke tåler litt knuffing hver gang han møter en stopper som er tett på han

Yesil

Legg inn av Yesil »

Hetfield skrev: tir aug 16, 2022 10:03 am

Blir tøft for Nunez fremover om han ikke tåler litt knuffing hver gang han møter en stopper som er tett på han
"Blir tøft for Cantona om han ikke tåler litt drittslenging" eller "blir tøft for Gerrard om han ikke tåler at folk spiller feil musikk".

Jeg tipper man slappe av. Nunez lærer av dette. Alle kan dumme seg ut, og veldig mange har dummet seg ut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»