LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
KongOlav2

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av KongOlav2 »

WaltonBR skrev: søn jan 29, 2023 5:31 pm Klopp og teamet vil selvsagt ha forsterkninger. Det har de skreket om i lang tid allerede. Problemet er onkel skrue og resten av FSG.

Selg klubben, please. Det var bare så lenge Klopp kunne gjøre mirakler. Når mojoen nå er borte kommer vi aldri til å være noe annet enn mid table med de skittene amerikanske kapitalistene.
Nei, problemet er at sportslig ledelse ikke vil gi slipp på spillere og satser veldig med midler på spesifikke spillere. Kjøper vi Bellingham til sommeren, vil man ha brukt oppi £300m på spillere på 18 måneder. Hadde man spurt supportere i januar 2022 om hva de ville tenkt om at klubben brukte £300m det neste halvannet året, så tror jeg 99 % ville sagt seg veldig fornøyde. Så nei, det er ikke manglende pengebruk som nødvendigvis er hovedproblemet.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Er det noen som har mobilnummeret til Michael Edwards?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: søn jan 29, 2023 5:34 pm
WaltonBR skrev: søn jan 29, 2023 5:31 pm Klopp og teamet vil selvsagt ha forsterkninger. Det har de skreket om i lang tid allerede. Problemet er onkel skrue og resten av FSG.

Selg klubben, please. Det var bare så lenge Klopp kunne gjøre mirakler. Når mojoen nå er borte kommer vi aldri til å være noe annet enn mid table med de skittene amerikanske kapitalistene.
Nei, problemet er at sportslig ledelse ikke vil gi slipp på spillere og satser veldig med midler på spesifikke spillere. Kjøper vi Bellingham til sommeren, vil man ha brukt oppi £300m på spillere på 18 måneder. Hadde man spurt supportere i januar 2022 om hva de ville tenkt om at klubben brukte £300m det neste halvannet året, så tror jeg 99 % ville sagt seg veldig fornøyde. Så nei, det er ikke manglende pengebruk som nødvendigvis er hovedproblemet.
Det er ikke hovedproblemet. Og hovedproblemet er heller ikke at sportslig ledelse har hatt tillit til spillergruppen som var tre scoringer fra å vinne alt sist sesong.

WhySoSerious

Legg inn av WhySoSerious »

markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 5:07 pm
WhySoSerious skrev: søn jan 29, 2023 4:41 pm
Deila skrev: søn jan 29, 2023 4:36 pm

Håper vi får inn 2-3 nye på midtbanen til sommeren.
Det trengs, men jeg ser det ikke skje. Henderson og Fabinho skal vel få gampe rundt like lenge som Milner har fått lov.
Nei, Liverpool kommer ikke til å hente forsterkninger på til sommeren. Du leste det her først, geniet WhySoSerious meldte det!
Sa vel heller at det er lite trolig at det kommer inn 2-3 nye, men les hva du vil hjernedøde tulling. :roll:

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

WhySoSerious skrev: søn jan 29, 2023 6:07 pm
markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 5:07 pm
WhySoSerious skrev: søn jan 29, 2023 4:41 pm

Det trengs, men jeg ser det ikke skje. Henderson og Fabinho skal vel få gampe rundt like lenge som Milner har fått lov.
Nei, Liverpool kommer ikke til å hente forsterkninger på til sommeren. Du leste det her først, geniet WhySoSerious meldte det!
Sa vel heller at det er lite trolig at det kommer inn 2-3 nye, men les hva du vil hjernedøde tulling. :roll:
Ok, Liverpool kommer ikke til å hente 2-3 midtbaneforsterkninger til sommeren. Du leste det her først, levert av geniet WhySoSerious.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Lynch melder at Bellingham og Enzo Fernandez er et "realistic prospect" til sommeren.

https://www.google.com/amp/s/www.liverp ... 751431.amp

"Liverpool have been dreaming of both Jude Bellingham and Enzo Fernández. While there is a long way to go, the FSG transfer stance makes this a realistic prospect"

FSG er ombord med et rimelig "firm stance". Hvorfor hører ingen på Lynch?
Sist redigert av Folk_flesk den søn jan 29, 2023 6:20 pm, redigert 2 ganger totalt.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Folk_flesk skrev: søn jan 29, 2023 6:14 pm Lynch melder at Bellingham og Enzo Fernandez er et "realistic prospect" til sommeren.

https://www.google.com/amp/s/www.liverp ... 751431.amp

"Liverpool have been dreaming of both Jude Bellingham and Enzo Fernández. While there is a long way to go, the FSG transfer stance makes this a realistic prospect"

FSG er ombord. Hvorfor hører ingen på Lynch?
For det høres helt sinnsykt urealistisk ut? To av de heteste på midten SAMME vindu før en sesong uten CL.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

eppaen skrev: søn jan 29, 2023 6:19 pm For det høres helt sinnsykt urealistisk ut? To av de heteste på midten SAMME vindu før en sesong uten CL.
Ikke to av det heteste. De to faktisk heteste på midtbanen i 2023. Og kanskje uansett lagdel. Høres noget urealistisk ut ja.

Laban

Legg inn av Laban »

Skjer ingenting i dette vinduet, sier Klopp. Uten CL, ingen Hernandez eller Bellingham til sommeren heller. Vi ender nok opp med nye kontrakter til Milner og Ox

Deila

Legg inn av Deila »

Merkelige bytter av Klopp av i dag. Vi så bedre ut før han gjorde endringene spesielt på midtbanen.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Deila skrev: søn jan 29, 2023 7:18 pm Merkelige bytter av Klopp av i dag. Vi så bedre ut før han gjorde endringene spesielt på midtbanen.
Nei, vi droppet av før byttene. Men byttene gjorde det ikke noe bedre.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Deila skrev: søn jan 29, 2023 7:18 pm Merkelige bytter av Klopp av i dag. Vi så bedre ut før han gjorde endringene spesielt på midtbanen.
Enig. Hooferson og Fabinho bør være ferdig.

Deila

Legg inn av Deila »

WaltonBR skrev: søn jan 29, 2023 7:31 pm
Deila skrev: søn jan 29, 2023 7:18 pm Merkelige bytter av Klopp av i dag. Vi så bedre ut før han gjorde endringene spesielt på midtbanen.
Enig. Hooferson og Fabinho bør være ferdig.
Kunne like greit satt innpå luft..

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Faquarl skrev: søn jan 29, 2023 7:30 pm
Deila skrev: søn jan 29, 2023 7:18 pm Merkelige bytter av Klopp av i dag. Vi så bedre ut før han gjorde endringene spesielt på midtbanen.
Nei, vi droppet av før byttene. Men byttene gjorde det ikke noe bedre.
Rent umiddelbart ble vi bedre av byttene. Men så ble det plutselig helt kaos.

Det er sikkert slik med Liverpool som med andre lag. De 11 som starter utgjør som oftest den sterkeste konstellasjonen. Her inne virker det som om man forventer at man skal bytte seg bedre. Det kunne kanskje vært et tema med alle tilgjengelig, til en viss grad, men neppe nå.

Det er forøvrig mye å kritisere Klopp og temaet hans for på banen, og som er mye viktigere enn de evinnelige kjøpe kjøpe kjøpe greiene. For eksempel hvordan Man forsvarer seg på dødball. Der ser det ut til at det kun er å slå ballen på bakre stolpe, og så blir det noe.
Pasningskvaliteten er under enhver kritikk. Og da handler det ikke bare om de ballen man slår bort, men også unøyaktigheten i de man treffer med.
Hvordan man forsvarer seg mot brudd. Hva er planen? Dette har blitt merkbart bedre med Gakpo, men det er masse igjen. Det kalles offensiv markering, men dette synes å være fullstendig nedprioritert.

Det er håp ettersom Klopp åpenbart ser utfordringene, og ikke henger seg på hylekoret som tror man kan kjøpe seg ut av det. Men det er også noen mørke skyer, for feks det som skjer på bakre stolpe er gammelt nytt, og det er ikkw tatt tak i. Nå er man også nesten fullt lag fra midten og bakover, og det burde ha gitt større utslag i presisjonen.

Så det er mye å ta tak i, og mye å kritisere Klopp for. Dessverre er folk flestkun interessert i de kjedelige og irrelevante tingene.

Deila

Legg inn av Deila »

Folk_flesk skrev: søn jan 29, 2023 6:14 pm Lynch melder at Bellingham og Enzo Fernandez er et "realistic prospect" til sommeren.

https://www.google.com/amp/s/www.liverp ... 751431.amp

"Liverpool have been dreaming of both Jude Bellingham and Enzo Fernández. While there is a long way to go, the FSG transfer stance makes this a realistic prospect"

FSG er ombord med et rimelig "firm stance". Hvorfor hører ingen på Lynch?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Forskjellen på oss og Chelsea er jo at man ikke er villige til å kjøpe spillere "at all costs",da går man videre.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: søn jan 29, 2023 7:59 pm --- Forskjellen på oss og Chelsea er jo at man ikke er villige til å kjøpe spillere "at all costs",da går man videre.
Vi har akkurat sittet og beundret en spiller vi ikke viste fantes for et halvt år siden. Det er ingen grunn til å være med på det Chelsea driver med.

Deila

Legg inn av Deila »

TerryMcDermott skrev: søn jan 29, 2023 7:59 pm --- Forskjellen på oss og Chelsea er jo at man ikke er villige til å kjøpe spillere "at all costs",da går man videre.
Han er ikke verdt 120m. Latterlig pris.

Deila

Legg inn av Deila »

markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 7:46 pm
Faquarl skrev: søn jan 29, 2023 7:30 pm
Deila skrev: søn jan 29, 2023 7:18 pm Merkelige bytter av Klopp av i dag. Vi så bedre ut før han gjorde endringene spesielt på midtbanen.
Nei, vi droppet av før byttene. Men byttene gjorde det ikke noe bedre.
Rent umiddelbart ble vi bedre av byttene. Men så ble det plutselig helt kaos.

Det er sikkert slik med Liverpool som med andre lag. De 11 som starter utgjør som oftest den sterkeste konstellasjonen. Her inne virker det som om man forventer at man skal bytte seg bedre. Det kunne kanskje vært et tema med alle tilgjengelig, til en viss grad, men neppe nå.
Hva er dette for noe rør egentlig? Når ting ikke fungerer så bytter man jo med den hensikt at det skal bli bedre. Om ikke poenget med å gjøre bytter er at laget skal bli bedre så faller mye av poenget bort. I hvert fall når det er uavgjort og vi trenger mål.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Deila skrev: søn jan 29, 2023 9:42 pm
markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 7:46 pm
Faquarl skrev: søn jan 29, 2023 7:30 pm

Nei, vi droppet av før byttene. Men byttene gjorde det ikke noe bedre.
Rent umiddelbart ble vi bedre av byttene. Men så ble det plutselig helt kaos.

Det er sikkert slik med Liverpool som med andre lag. De 11 som starter utgjør som oftest den sterkeste konstellasjonen. Her inne virker det som om man forventer at man skal bytte seg bedre. Det kunne kanskje vært et tema med alle tilgjengelig, til en viss grad, men neppe nå.
Hva er dette for noe rør egentlig? Når ting ikke fungerer så bytter man jo med den hensikt at det skal bli bedre. Om ikke poenget med å gjøre bytter er at laget skal bli bedre så faller mye av poenget bort. I hvert fall når det er uavgjort og vi trenger mål.
Hehe, i toppfotballen er det nok mange grunner til å gjøre bytter. Spillere kan være slitne, eller fått seg en smell. Men selvfølgelig er det ofte slik at man ØNSKER å bli bedre. At man blir det er derimot temmelig usikkert. Jeg har ikke inntrykk av at man alltid lykkes med det, har du?

Deila

Legg inn av Deila »

markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 9:47 pm
Deila skrev: søn jan 29, 2023 9:42 pm
markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 7:46 pm

Rent umiddelbart ble vi bedre av byttene. Men så ble det plutselig helt kaos.

Det er sikkert slik med Liverpool som med andre lag. De 11 som starter utgjør som oftest den sterkeste konstellasjonen. Her inne virker det som om man forventer at man skal bytte seg bedre. Det kunne kanskje vært et tema med alle tilgjengelig, til en viss grad, men neppe nå.
Hva er dette for noe rør egentlig? Når ting ikke fungerer så bytter man jo med den hensikt at det skal bli bedre. Om ikke poenget med å gjøre bytter er at laget skal bli bedre så faller mye av poenget bort. I hvert fall når det er uavgjort og vi trenger mål.
Hehe, i toppfotballen er det nok mange grunner til å gjøre bytter. Spillere kan være slitne, eller fått seg en smell. Men selvfølgelig er det ofte slik at man ØNSKER å bli bedre. At man blir det er derimot temmelig usikkert. Jeg har ikke inntrykk av at man alltid lykkes med det, har du?
Nei, jeg har vel ikke sagt det heller? Tvert imot skrev jeg rett over her at Klopp ikke lykkes med sine bytter i dag. I hvert fall ikke om ønsket var at vi skulle bli bedre av dem.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Deila skrev: søn jan 29, 2023 9:49 pm
markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 9:47 pm
Deila skrev: søn jan 29, 2023 9:42 pm

Hva er dette for noe rør egentlig? Når ting ikke fungerer så bytter man jo med den hensikt at det skal bli bedre. Om ikke poenget med å gjøre bytter er at laget skal bli bedre så faller mye av poenget bort. I hvert fall når det er uavgjort og vi trenger mål.
Hehe, i toppfotballen er det nok mange grunner til å gjøre bytter. Spillere kan være slitne, eller fått seg en smell. Men selvfølgelig er det ofte slik at man ØNSKER å bli bedre. At man blir det er derimot temmelig usikkert. Jeg har ikke inntrykk av at man alltid lykkes med det, har du?
Nei, jeg har vel ikke sagt det heller? Tvert imot skrev jeg rett over her at Klopp ikke lykkes med sine bytter i dag. I hvert fall ikke om ønsket var at vi skulle bli bedre av dem.
Noe som altså er helt vanlig. Man blir sjeldent bedre av bytter. Fordi de 11 som begynner er den beste konstellasjonen.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Når krybba er tom, bites hestene.

Men en ting vi alle kan være enige om er at alt håp er ute, og vi er inne i en desperat spiral som kommer til å ende med ligakamper mot Torquay.

Deila

Legg inn av Deila »

markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 9:56 pm
Deila skrev: søn jan 29, 2023 9:49 pm
markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 9:47 pm

Hehe, i toppfotballen er det nok mange grunner til å gjøre bytter. Spillere kan være slitne, eller fått seg en smell. Men selvfølgelig er det ofte slik at man ØNSKER å bli bedre. At man blir det er derimot temmelig usikkert. Jeg har ikke inntrykk av at man alltid lykkes med det, har du?
Nei, jeg har vel ikke sagt det heller? Tvert imot skrev jeg rett over her at Klopp ikke lykkes med sine bytter i dag. I hvert fall ikke om ønsket var at vi skulle bli bedre av dem.
Noe som altså er helt vanlig. Man blir sjeldent bedre av bytter. Fordi de 11 som begynner er den beste konstellasjonen.
Hvilken konstellasjon som er den beste kan vel variere ut ifra motstander. I dag er for eksempel Milner en bedre høyreback enn TAA. Fordi TAA er ute av det.

Tormund

Legg inn av Tormund »

markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 9:56 pm
Deila skrev: søn jan 29, 2023 9:49 pm
markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 9:47 pm

Hehe, i toppfotballen er det nok mange grunner til å gjøre bytter. Spillere kan være slitne, eller fått seg en smell. Men selvfølgelig er det ofte slik at man ØNSKER å bli bedre. At man blir det er derimot temmelig usikkert. Jeg har ikke inntrykk av at man alltid lykkes med det, har du?
Nei, jeg har vel ikke sagt det heller? Tvert imot skrev jeg rett over her at Klopp ikke lykkes med sine bytter i dag. I hvert fall ikke om ønsket var at vi skulle bli bedre av dem.
Noe som altså er helt vanlig. Man blir sjeldent bedre av bytter. Fordi de 11 som begynner er den beste konstellasjonen.
*Antatt beste konstellasjonen. Veldig ofte bommes det voldsomt med de 11 beste, også Klopp. Da kan man bytte seg bedre.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Deila skrev: søn jan 29, 2023 10:01 pm
markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 9:56 pm
Deila skrev: søn jan 29, 2023 9:49 pm

Nei, jeg har vel ikke sagt det heller? Tvert imot skrev jeg rett over her at Klopp ikke lykkes med sine bytter i dag. I hvert fall ikke om ønsket var at vi skulle bli bedre av dem.
Noe som altså er helt vanlig. Man blir sjeldent bedre av bytter. Fordi de 11 som begynner er den beste konstellasjonen.
Hvilken konstellasjon som er den beste kan vel variere ut ifra motstander. I dag er for eksempel Milner en bedre høyreback enn TAA. Fordi TAA er ute av det.
Dette trodde jeg ikke at jeg måtte forklare. Manageren tar ut det hen mener er den bedre konstellasjonen. På bakgrunn av skader, motstander og andre faktorer.
I dag vil jeg tro Klopp håpet å bli bedre offensivt med Darwin på banen, jeg gjorde også det. Byttene på midten tipper jeg kom pga at spillerne var slitne, mens Milner for Trent, ja nei ikke vet jeg men muligens en defensiv kompensasjon fordi Darwin kom på.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Tormund skrev: søn jan 29, 2023 10:04 pm
markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 9:56 pm
Deila skrev: søn jan 29, 2023 9:49 pm

Nei, jeg har vel ikke sagt det heller? Tvert imot skrev jeg rett over her at Klopp ikke lykkes med sine bytter i dag. I hvert fall ikke om ønsket var at vi skulle bli bedre av dem.
Noe som altså er helt vanlig. Man blir sjeldent bedre av bytter. Fordi de 11 som begynner er den beste konstellasjonen.
*Antatt beste konstellasjonen. Veldig ofte bommes det voldsomt med de 11 beste, også Klopp. Da kan man bytte seg bedre.
Ja det kan man da.

Deila

Legg inn av Deila »

markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 10:12 pm
Deila skrev: søn jan 29, 2023 10:01 pm
markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 9:56 pm

Noe som altså er helt vanlig. Man blir sjeldent bedre av bytter. Fordi de 11 som begynner er den beste konstellasjonen.
Hvilken konstellasjon som er den beste kan vel variere ut ifra motstander. I dag er for eksempel Milner en bedre høyreback enn TAA. Fordi TAA er ute av det.
Dette trodde jeg ikke at jeg måtte forklare. Manageren tar ut det hen mener er den bedre konstellasjonen. På bakgrunn av skader, motstander og andre faktorer.
I dag vil jeg tro Klopp håpet å bli bedre offensivt med Darwin på banen, jeg gjorde også det. Byttene på midten tipper jeg kom pga at spillerne var slitne, mens Milner for Trent, ja nei ikke vet jeg men muligens en defensiv kompensasjon fordi Darwin kom på.
Hva var vitsen med å sette innpå Darwin om man sjeldent blir bedre av bytter som du påstår? Da kunne han vel bare blitt sittende på benken. De 11 beste starter jo.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Deila skrev: søn jan 29, 2023 10:22 pm
markantovertak skrev: søn jan 29, 2023 10:12 pm
Deila skrev: søn jan 29, 2023 10:01 pm

Hvilken konstellasjon som er den beste kan vel variere ut ifra motstander. I dag er for eksempel Milner en bedre høyreback enn TAA. Fordi TAA er ute av det.
Dette trodde jeg ikke at jeg måtte forklare. Manageren tar ut det hen mener er den bedre konstellasjonen. På bakgrunn av skader, motstander og andre faktorer.
I dag vil jeg tro Klopp håpet å bli bedre offensivt med Darwin på banen, jeg gjorde også det. Byttene på midten tipper jeg kom pga at spillerne var slitne, mens Milner for Trent, ja nei ikke vet jeg men muligens en defensiv kompensasjon fordi Darwin kom på.
Hva var vitsen med å sette innpå Darwin om man sjeldent blir bedre av bytter som du påstår? Da kunne han vel bare blitt sittende på benken. De 11 beste starter jo.
Svaret har du sitert.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Må ærlig innrømme at jeg var såpass naiv pre VM, at jeg trodde vi nå ville være godt innenfor topp 4 og videre i cupene. Dette kan jo faktisk bli en skikkelig møkkasesong, da jeg nesten tar det for gitt at vi ryker ut av CL også.

Det er litt urovekkende at Klopp går ut mot kroppsspråket til noen av spillerne. Jeg fikk ikke sett dagens kamp mer enn med et halvt øye, så jeg kan ikke sette fingeren på det. Men av alle ting så burde "godt kroppsspråk" (hva nå enn det er) og innsats være et absolutt minimum av hva vi kan forvente. Jeg liker at Robbo slakter lagets prestasjoner.

Jeg mistenker at Fabinho også er ute til sommeren. Dette fordi han ikke virker å ha veldig tillit hos Klopp nå, og at han er en av få unnværlige med en markedsverdi som monner til nye kjøp. Dersom det er noe i at Klopp er misfornøyd med hans holdning, jf. spekulasjon på .no, virker det enda mer sannsynlig. Da står vi igjen med Thiago og Henderson på midtbanen, samt noen kids og en pensjonistpotet. Spennende.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»