LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
TerryMcDermott

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Litt å kose seg med på morrakvisten

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

silkyglenjohnson skrev: søn mar 05, 2023 10:32 pm Salah er bare utrolig. Spillere bare preller av ham. Elsker å spille mot United.
Fra Unitedtråden:
silkyglenjohnson skrev: ons feb 22, 2023 9:05 am
Nei, klinger kanskje ikke like bra. Til sammenligning har Salah ti kamper mot United for Liverpool han også. Etter fire kamper uten målpoeng har han klinket til med åtte mål og to målgivende på de siste seks. I kampene han har hatt målpoeng står han med fire seiere og ett tap. Totalt står han med fem seiere, tre uavgjort og to tap. Jeg ville heller ikke kalt ham noen Uniteddødare, men han er nok nærmere det enn hva Rashford er å være Liverpooldødare - selv om han skulle dunke inn fire i neste kamp.
Det her er seriøst en helt spinnvill statistikk. Fyren blanket de første fire kampene mot United i PL, men etter det har han ti mål og fire målgivende på de siste syv kampene. Det burde vært ulovlig.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

silkyglenjohnson skrev: man mar 06, 2023 9:19 am
silkyglenjohnson skrev: søn mar 05, 2023 10:32 pm Salah er bare utrolig. Spillere bare preller av ham. Elsker å spille mot United.
Fra Unitedtråden:
silkyglenjohnson skrev: ons feb 22, 2023 9:05 am
Nei, klinger kanskje ikke like bra. Til sammenligning har Salah ti kamper mot United for Liverpool han også. Etter fire kamper uten målpoeng har han klinket til med åtte mål og to målgivende på de siste seks. I kampene han har hatt målpoeng står han med fire seiere og ett tap. Totalt står han med fem seiere, tre uavgjort og to tap. Jeg ville heller ikke kalt ham noen Uniteddødare, men han er nok nærmere det enn hva Rashford er å være Liverpooldødare - selv om han skulle dunke inn fire i neste kamp.
Det her er seriøst en helt spinnvill statistikk. Fyren blanket de første fire kampene mot United i PL, men etter det har han ti mål og fire målgivende på de siste syv kampene. Det burde vært ulovlig.
Helt vanvittig. Etter starten hvor det flommet over av memes med han i lomma på Shaw og alt med seg, så har han rett og slett rundpult det laget slik ingen andre har gjort det. Han er vel også mestscorende mot Man City etter Pep kom inn. Salah er rett og slett kongen av Manchester.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Plutselig var man formlaget i Premier League også. Formen har ikke overraskende kommet sammen med at spillere har kommet tilbake fra skade. Som nevnt tidligere er det lett å se seg blind på at Liverpool stort sett har kunnet stille en brukbar 11'er denne sesongen, men mange undervurderer hvor stor påvirkning skadene har allikevel. Alt fra at treningskvaliteten synker til at man ikke har noen muligheter til å sette opp et lag etter motstander og naturligvis hvordan det påvirker muligheten til å skape relasjoner og samhandling som Klopp sine lag er bygd på.

Nå skal jeg naturligvis ikke friskmelde Liverpool fullstendig enda, men det er jo ganske åpenbart at man har sett langt mer solid ut igjen nå de siste ukene. Og at dette kommer parallelt med at man har fått flere alternativer tilbake fra skade er ikke tilfeldig. Så får man håpe dette bare er starten på en lengre periode med gode resultater, og da er i alle fall topp-4 som så helt håpløst ut for kort tid siden veldig oppnåelig.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

k9b skrev: man mar 06, 2023 9:24 am
silkyglenjohnson skrev: man mar 06, 2023 9:19 am
Det her er seriøst en helt spinnvill statistikk. Fyren blanket de første fire kampene mot United i PL, men etter det har han ti mål og fire målgivende på de siste syv kampene. Det burde vært ulovlig.
Helt vanvittig. Etter starten hvor det flommet over av memes med han i lomma på Shaw og alt med seg, så har han rett og slett rundpult det laget slik ingen andre har gjort det. Han er vel også mestscorende mot Man City etter Pep kom inn. Salah er rett og slett kongen av Manchester.
Haha! Six-season wonder. Er så drøyt. Har småpene seks mål og tre målgivende på 11 kamper mot City i PL, ja. For en mann.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Klaumb skrev: man mar 06, 2023 9:38 am Plutselig var man formlaget i Premier League også. Formen har ikke overraskende kommet sammen med at spillere har kommet tilbake fra skade. Som nevnt tidligere er det lett å se seg blind på at Liverpool stort sett har kunnet stille en brukbar 11'er denne sesongen, men mange undervurderer hvor stor påvirkning skadene har allikevel. Alt fra at treningskvaliteten synker til at man ikke har noen muligheter til å sette opp et lag etter motstander og naturligvis hvordan det påvirker muligheten til å skape relasjoner og samhandling som Klopp sine lag er bygd på.

Nå skal jeg naturligvis ikke friskmelde Liverpool fullstendig enda, men det er jo ganske åpenbart at man har sett langt mer solid ut igjen nå de siste ukene. Og at dette kommer parallelt med at man har fått flere alternativer tilbake fra skade er ikke tilfeldig. Så får man håpe dette bare er starten på en lengre periode med gode resultater, og da er i alle fall topp-4 som så helt håpløst ut for kort tid siden veldig oppnåelig.
Ikke uenig. Det er enorm forskjell på det man driver med i går og mot Everton, de siste 45 mot Wolves osv. kontra hva man holdt på med i månedene før det. Men det er kun én kamp siden man leverte en begredelig forestilling mot Palace etter å ha klappet sammen mot Madrid i CL. Nå gikk riktignok alt som kunne gå galt mot Madrid galt, og Palace borte er en betraktelig tøffere oppgave enn United hjemme, men man er ikke helt der hvor man kan friskmelde dette laget ennå, nei.

Tre bortekamper på rad mot Bournemouth, City og Chelsea, før man tar imot Arsenal hjemme etter det. Knallhard rekke. Får man med seg syv-ni poeng fra det så burde man være veldig fornøyd. Da er man forhåpentligvis også fortsatt med i kampen om topp fire og man har et pent kampprogram inn mot slutten samtidig som man ikke behøver å fokusere på noe annet.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

silkyglenjohnson skrev: man mar 06, 2023 9:50 am
Klaumb skrev: man mar 06, 2023 9:38 am Plutselig var man formlaget i Premier League også. Formen har ikke overraskende kommet sammen med at spillere har kommet tilbake fra skade. Som nevnt tidligere er det lett å se seg blind på at Liverpool stort sett har kunnet stille en brukbar 11'er denne sesongen, men mange undervurderer hvor stor påvirkning skadene har allikevel. Alt fra at treningskvaliteten synker til at man ikke har noen muligheter til å sette opp et lag etter motstander og naturligvis hvordan det påvirker muligheten til å skape relasjoner og samhandling som Klopp sine lag er bygd på.

Nå skal jeg naturligvis ikke friskmelde Liverpool fullstendig enda, men det er jo ganske åpenbart at man har sett langt mer solid ut igjen nå de siste ukene. Og at dette kommer parallelt med at man har fått flere alternativer tilbake fra skade er ikke tilfeldig. Så får man håpe dette bare er starten på en lengre periode med gode resultater, og da er i alle fall topp-4 som så helt håpløst ut for kort tid siden veldig oppnåelig.
Ikke uenig. Det er enorm forskjell på det man driver med i går og mot Everton, de siste 45 mot Wolves osv. kontra hva man holdt på med i månedene før det. Men det er kun én kamp siden man leverte en begredelig forestilling mot Palace etter å ha klappet sammen mot Madrid i CL. Nå gikk riktignok alt som kunne gå galt mot Madrid galt, og Palace borte er en betraktelig tøffere oppgave enn United hjemme, men man er ikke helt der hvor man kan friskmelde dette laget ennå, nei.

Tre bortekamper på rad mot Bournemouth, City og Chelsea, før man tar imot Arsenal hjemme etter det. Knallhard rekke. Får man med seg syv-ni poeng fra det så burde man være veldig fornøyd. Da er man forhåpentligvis også fortsatt med i kampen om topp fire og man har et pent kampprogram inn mot slutten samtidig som man ikke behøver å fokusere på noe annet.
Palace var begredelig ja. Men samtidig ikke noe særlig verre enn man har levert i sånne kamper etter Europa tidligere. Og man roterte i tillegg laget veldig til den kampen nettopp pga at den kom mellom en tøff kamp mot Real Madrid og gårdagens kamp. Man har 0.90 xG mot Palace sine 0.70, så det er en kamp der ofte kvaliteten på spillerne gjør den nødvendige forskjellen og man kommer unna med en 1-0 seier. Sånne seire Liverpool har tatt mange av i de beste sesongene, og som Man City og Arsenal også har hatt sine av denne sesongen.

Det som skjedde mot Real Madrid derimot var jo en kollaps. Og det etter at Liverpool egentlig spiller en av sine bedre kamper på evigheter i lang tid. Det ligner jo mer en 5-0 kamp enn 2-5 før Real Madrid får reduseringen sin. Men den kampen beviser definitivt at man fremdeles er skjøre og mangler selvtillit. Og hvordan man tømmer seg helt bakover i 2.omgang der er egentlig utilgivelig. Hadde man tapt 2-3 der, så ville jo kampen om avansement vært helt åpent enda, så det var jo aldri noen grunn til å tømme seg helt for et resultat i den kampen istedenfor å være litt tålmodig.

Men den rekka vi går inn i nå blir naturligvis veldig tøff. Chelsea kommer garantert til å heve seg mot Liverpool og City/Arsenal er jo utvilsomt de to beste lagene denne sesongen. Men er i det minste deilig å vite man har slått City to ganger fullt fortjent allerede og at man heller ikke var så langt unna et resultat i cupkampen borte. Arsenal hjemme har man jo tradisjonelt sett veldig godt tak på, så har trua på at et Liverpool i forhåpentligvis god form da vil kunne slå de hjemme.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Haha! Nå er det god kok i Uniteds tråd. Storsinnet gjeng der inne som nesten har syntes synd på oss i år! Og hvor dårlig stilt har det vært i år når en kamp som i går er med på å snu stemningen? Det var jo bare en vanlig fotballkamp man vant. Ikke noe spesielt med den. Og det er jo ikke sånn at stemningen allerede har vært merkbart bedre de siste månedene med unntak av blemmen mot Madrid. Det er også gøy at man gjør et poeng ut av hvor ræva vi har vært i år og så ligger man på femteplass, kun syv poeng bak United som har en kjempesesong. Litt av et kompliment det.

Jack

Legg inn av Jack »

silkyglenjohnson skrev: man mar 06, 2023 10:59 am Haha! Nå er det god kok i Uniteds tråd. Storsinnet gjeng der inne som nesten har syntes synd på oss i år! Og hvor dårlig stilt har det vært i år når en kamp som i går er med på å snu stemningen? Det var jo bare en vanlig fotballkamp man vant. Ikke noe spesielt med den. Og det er jo ikke sånn at stemningen allerede har vært merkbart bedre de siste månedene med unntak av blemmen mot Madrid. Det er også gøy at man gjør et poeng ut av hvor ræva vi har vært i år og så ligger man på femteplass, kun syv poeng bak United som har en kjempesesong. Litt av et kompliment det.
Vurdert å skifte nick til CDP?

#CaptainDeludedPrick 🫡

Legendag

Legg inn av Legendag »

Klaumb skrev: man mar 06, 2023 9:38 am Plutselig var man formlaget i Premier League også. Formen har ikke overraskende kommet sammen med at spillere har kommet tilbake fra skade. Som nevnt tidligere er det lett å se seg blind på at Liverpool stort sett har kunnet stille en brukbar 11'er denne sesongen, men mange undervurderer hvor stor påvirkning skadene har allikevel. Alt fra at treningskvaliteten synker til at man ikke har noen muligheter til å sette opp et lag etter motstander og naturligvis hvordan det påvirker muligheten til å skape relasjoner og samhandling som Klopp sine lag er bygd på.

Nå skal jeg naturligvis ikke friskmelde Liverpool fullstendig enda, men det er jo ganske åpenbart at man har sett langt mer solid ut igjen nå de siste ukene. Og at dette kommer parallelt med at man har fått flere alternativer tilbake fra skade er ikke tilfeldig. Så får man håpe dette bare er starten på en lengre periode med gode resultater, og da er i alle fall topp-4 som så helt håpløst ut for kort tid siden veldig oppnåelig.
Spot-on, så ønsker jeg å tilføye at jeg tror mye rett og slett kan tilskrives at Konaté tilbake - banens beste utespiller i CL-finalen forrige sesong. Vi er rett og slett et jævlig bra fotballag hver gang TAA-Konaté-VVD-Robertson starter sammen, eksemplifisert med tweeten nedenfor. Han er verdens beste midtstopper i å dekke opp den venstre kanalen/bakrommet bak TAA, et monster i løpsdueller og spiser sånne som Rashford og Vinicius til frokost.
Hadde han vært skadefri mot Real Madrid hadde vi vunnet, og det understreker også poenget ditt.


KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Legendag skrev: man mar 06, 2023 8:27 pm Spot-on, så ønsker jeg å tilføye at jeg tror mye rett og slett kan tilskrives at Konaté tilbake - banens beste utespiller i CL-finalen forrige sesong. Vi er rett og slett et jævlig bra fotballag hver gang TAA-Konaté-VVD-Robertson starter sammen, eksemplifisert med tweeten nedenfor. Han er verdens beste midtstopper i å dekke opp den venstre kanalen/bakrommet bak TAA, et monster i løpsdueller og spiser sånne som Rashford og Vinicius til frokost.
Hadde han vært skadefri mot Real Madrid hadde vi vunnet, og det understreker også poenget ditt.
Det hadde vært veldig greit om man klarte å holde Konate skadefri i årene fremover. Klarer man det har man en sannsynlig forsvarssjef og trenger kanskje ikke et veldig stort stopperkjøp i løpet av de par neste årene, men kunne klart seg med f.eks en Bosman-signering som Ndicka. Men dersom Konate ikke forblir skadefri må man nok cashe ut ganske fett for en ny stopper, f.eks Gvardiol, i løpet av senest sommeren 2024.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Wa11in skrev: man mar 06, 2023 9:21 pm In other news: Darwin Nunez har målpoeng hvert 105, minutt for oss denne sesongen. Før Man Utd-kampen var tallet hvert 113. minutt. Likevel omtales han fremdeles som en "flopp", og vi kan lese ingresser om "Liverpoolspissen, som har hatt en vanskelig start på Anfield-karrieren". Det er altså ikke til å tro.

14 mål på snaue 1900 minutter, og vi er bare såvidt i gang med Mars måned. Og det i sin første sesong i engelsk fotball, med mye stang ut og en del rare misser. Jeg hadde tatt det hvis jeg hadde fått det tilbudt før sesongen.
Det er dessverre Erling som har satt premissene for Darwin også. Man har dessverre blitt fullstendig sveiseblind av hele greia.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Dæven det er mye gull fra United-supporterne her inne og andre steder nå. For en gjeng😂

7-0!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

WaltonBR skrev: tir mar 07, 2023 12:01 am Dæven det er mye gull fra United-supporterne her inne og andre steder nå. For en gjeng😂

7-0!
Det er ganske herlig ja. Denne kampen kommer til å leve lenge.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Wa11in skrev: man mar 06, 2023 9:21 pm In other news: Darwin Nunez har målpoeng hvert 105, minutt for oss denne sesongen. Før Man Utd-kampen var tallet hvert 113. minutt. Likevel omtales han fremdeles som en "flopp", og vi kan lese ingresser om "Liverpoolspissen, som har hatt en vanskelig start på Anfield-karrieren". Det er altså ikke til å tro.

14 mål på snaue 1900 minutter, og vi er bare såvidt i gang med Mars måned. Og det i sin første sesong i engelsk fotball, med mye stang ut og en del rare misser. Jeg hadde tatt det hvis jeg hadde fått det tilbudt før sesongen.
Det er solide tall. Legger man til hvor dårlige Liverpool har vært til tider og hvor mye han tilfører i banespillet generelt så kan jeg ikke skjønne noe annet enn at dette blir latterlig bra fremover.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

silkyglenjohnson skrev: tir mar 07, 2023 9:59 am
Wa11in skrev: man mar 06, 2023 9:21 pm In other news: Darwin Nunez har målpoeng hvert 105, minutt for oss denne sesongen. Før Man Utd-kampen var tallet hvert 113. minutt. Likevel omtales han fremdeles som en "flopp", og vi kan lese ingresser om "Liverpoolspissen, som har hatt en vanskelig start på Anfield-karrieren". Det er altså ikke til å tro.

14 mål på snaue 1900 minutter, og vi er bare såvidt i gang med Mars måned. Og det i sin første sesong i engelsk fotball, med mye stang ut og en del rare misser. Jeg hadde tatt det hvis jeg hadde fått det tilbudt før sesongen.
Det er solide tall. Legger man til hvor dårlige Liverpool har vært til tider og hvor mye han tilfører i banespillet generelt så kan jeg ikke skjønne noe annet enn at dette blir latterlig bra fremover.
Det kan også være greit å kikke litt på de to årene hans i Portugal. Det var en viss utvikling der kan man si.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wa11in skrev: man mar 06, 2023 9:21 pm In other news: Darwin Nunez har målpoeng hvert 105, minutt for oss denne sesongen. Før Man Utd-kampen var tallet hvert 113. minutt. Likevel omtales han fremdeles som en "flopp", og vi kan lese ingresser om "Liverpoolspissen, som har hatt en vanskelig start på Anfield-karrieren". Det er altså ikke til å tro.

14 mål på snaue 1900 minutter, og vi er bare såvidt i gang med Mars måned. Og det i sin første sesong i engelsk fotball, med mye stang ut og en del rare misser. Jeg hadde tatt det hvis jeg hadde fått det tilbudt før sesongen.
Jeg var kjempeskuffet på egne muligheter når dere fikk Darwin. Jeg trodde han kom til å "hit the ground running", og at avstanden mellom LFC og Arsenal skulle bli enda større.

Heldigvis for oss har laget ikke prestert, og Darwin har tatt mer tid enn jeg fryktet.

Men jeg er fortsatt sikker på at han kommer til å prestere enda bedre og jevnere fremover. En flopp er det absolutt ikke snakk om.

Merker jeg på generelt grunnlag gruer meg til kampen på Anfield, men ønsker dere gjerne opp på CL-plass!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: man mar 06, 2023 9:21 pm In other news: Darwin Nunez har målpoeng hvert 105, minutt for oss denne sesongen. Før Man Utd-kampen var tallet hvert 113. minutt. Likevel omtales han fremdeles som en "flopp", og vi kan lese ingresser om "Liverpoolspissen, som har hatt en vanskelig start på Anfield-karrieren". Det er altså ikke til å tro.

14 mål på snaue 1900 minutter, og vi er bare såvidt i gang med Mars måned. Og det i sin første sesong i engelsk fotball, med mye stang ut og en del rare misser. Jeg hadde tatt det hvis jeg hadde fått det tilbudt før sesongen.
Har det vært så mye snakk om flopp de siste månedene? Folk har jo nesten hatt kappløp, både her og andre steder, om å være «de eneste» som lenge fortsatt hadde tro på Darwin «da han slet».

Det oppleves nesten som at de eneste som prater om flopp og Darwin er det som i det neste øyeblikket skal fortelle/skrive hvor dumt det er. Nesten litt som «undervurdert»-fenomenet; de mest undervurderte spillerne er alltid de alle er veldig enig om er undervurderte. Et paradoks.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Kom noen flopp-kommentarer fra din leir senest søndag. De stilnet ganske greit utover i kampen. Også har man jo et par her inne som kaster ut flopp-stemplet på han hver gang han ikke putter to mål og laget avgir poeng(noe som har skjedd et par ganger denne sesongen)

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Er vel litt som eppaen påpeker her oppe,Erling kom "billigere" og samtidig, og sammenligningen også da automatisk.
Media elsker jo slike vinklinger.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TheOpiate skrev: tir mar 07, 2023 10:59 am Kom noen flopp-kommentarer fra din leir senest søndag. De stilnet ganske greit utover i kampen. Også har man jo et par her inne som kaster ut flopp-stemplet på han hver gang han ikke putter to mål og laget avgir poeng(noe som har skjedd et par ganger denne sesongen)
Har ikke inntrykk av at det er representativt. Ikke engang for gjengen her inne. De største utskuddene må en nesten bare se bort fra i slike sammenhenger.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Er nok ikke representativt, men de "meningene/påstndene" har en tendens til å dukke opp fra tid til annen dessverre. Nå tror jeg fort også at enkelte av utbruddene som kom i forhold til kampen på søndag også kan sees i sammenheng med ønsket om å bedrive banter og rake ned på motstanderen. Ellers tror jeg det faktisk sitter folk der ute som oppriktig mener dette, og det er jo litt skremmende på deres vegne

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TheOpiate skrev: tir mar 07, 2023 11:47 am Er nok ikke representativt, men de "meningene/påstndene" har en tendens til å dukke opp fra tid til annen dessverre. Nå tror jeg fort også at enkelte av utbruddene som kom i forhold til kampen på søndag også kan sees i sammenheng med ønsket om å bedrive banter og rake ned på motstanderen. Ellers tror jeg det faktisk sitter folk der ute som oppriktig mener dette, og det er jo litt skremmende på deres vegne
Åpenbart.

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Har ale tatt en yesil og kutta ut fridiskusjon?

startelver

Legg inn av startelver »

Misunner dere Gakpo, dette stjernegalleriet blir tøft fremover for alle.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: man mar 06, 2023 8:39 pm Interessant sak i The Athletic i dag, om Klopps bruk av Elliott i gårsdagens match. Det er de små, subtile endringene der vi har savnet tidligere denne sesongen, som har gjort oss langt mer forutsigbare enn før. Det er mulig at en del av det må tilskrives skadesituasjonen, og at Klopp rett og slett ikke har hatt mannskapet han trenger til å kunne gjøre de små flikkene med laguttaket slik han gjorde i går.

Konturene av Klopps 2.0-lag begynner å ta form, men jeg tror vi skal mellomlande litt på 1.5-versjonen før det endelige byggverket ferdigstilles sommeren 2024 eller 25. Frem til da vil vi nok ofte se at vi blir spillende med Salah og Nunez som vingspisser på hver sin side, men jeg mistenker at Klopp på sikt ønsker å skyve Darwin inn sentralt. Det skal nok handles inn/byttes ut en del før det blir aktuelt, men jeg blir ikke overraska om vi på sikt ender opp med et Liverpoollag som ligner noe mer på Klopps Dortmund-lag.

Det mest positive vi kan ta med oss etter gårsdagen (foruten at det endte 7-fuckings-0 mot Man Utd da så klart), er at Klopp har funnet ut av det defensive, nå er vi tette som bare rakkern igjen, samt at han ser ut til å ha funnet nøkkelen til å få et par enkeltspillere i gang igjen også. Fabinho, Elliot, Robbo, Gakbo, Salah og Nunez har vel knapt sett bedre ut for oss enn hva de gjorde i går.
Elliott minner veldig mye om en noe yngre Ødegaard. Står potensialet hans noe tilbake for Ødegaard? Snarere tvert i mot, vil jeg nesten si.

Tror endel av misnøyen overfor Elliott handler om hvor dere kommer fra. Elliott er en annen type enn det dere har hatt på midten, og settes opp mot disse. Det gjør at man ikke ser hva han tilfører og hvilket potensial han faktisk har. Det at han satses på forteller kanskje også mer om hvor dere skal? Tror definitivt at Klopp ser litt til Arsenal når neste Liverpool nå bygges. Evnt har Arsenal bare kommet litt lenger i prosjektet deres.

Artig nok ble også Ødegaard avskrevet som «fryktelig skuffende» og middelmådig av sjefsspeideren til Liverpool her inne før årets sesong. Jeg blir veldig lite overrasket dersom Elliott blir en åpenbaring allerede neste sesong.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Tror du er inne på noe der. Synes han også var veldig god mot United på søndag. Måten han snudde og satte fart med ballen mot et vaklende Man Utd-forsvar flere ganger, ga oss flere situasjoner hvor Man Utd var skikkelig uorganiserte og sårbare. Ikke alltid han slipper ballen på rett tidspunkt og tar de riktige valgene, men det er noe der som tidvis ser utrolig lovende ut.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TheOpiate skrev: ons mar 08, 2023 2:31 pm Tror du er inne på noe der. Synes han også var veldig god mot United på søndag. Måten han snudde og satte fart med ballen mot et vaklende Man Utd-forsvar flere ganger, ga oss flere situasjoner hvor Man Utd var skikkelig uorganiserte og sårbare. Ikke alltid han slipper ballen på rett tidspunkt og tar de riktige valgene, men det er noe der som tidvis ser utrolig lovende ut.
Og da kan han, samt den endringen i måten å spille på, være noe av løsningen på det dere mister i spillpunktet Firmino. Men da må resten av midtbanen justeres på. Det dere gjorde på søndag fungerer åpenbart, men spørsmålet er i hvor mange kamper?

Ser ikke bort fra at Bellingham går inn for Henderson og Caicedo/Rice eller en eller annen for Fabinho. Ideelt sett Caicedo som både kan være en slags moderne, dyp playmaker og gir en enorm beskyttelse for forsvaret. Jeg tror Klopp ville sagt seg fornøyd med to slike kjøp.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: ons mar 08, 2023 2:40 pm Ser ikke bort fra at Bellingham går inn for Henderson og Caicedo/Rice eller en eller annen for Fabinho. Ideelt sett Caicedo som både kan være en slags moderne, dyp playmaker og gir en enorm beskyttelse for forsvaret. Jeg tror Klopp ville sagt seg fornøyd med to slike kjøp.
Så Bellingham, Rice/Caicedo og en av unggutta (Bajcetic, Elliott) på en 3-mannsmidtbane?

Hvorfor ideelt sett Caicedo og ikke Rice?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: ons mar 08, 2023 2:50 pm
tbb skrev: ons mar 08, 2023 2:40 pm Ser ikke bort fra at Bellingham går inn for Henderson og Caicedo/Rice eller en eller annen for Fabinho. Ideelt sett Caicedo som både kan være en slags moderne, dyp playmaker og gir en enorm beskyttelse for forsvaret. Jeg tror Klopp ville sagt seg fornøyd med to slike kjøp.
Så Bellingham, Rice/Caicedo og en av unggutta (Bajcetic, Elliott) på en 3-mannsmidtbane?

Hvorfor ideelt sett Caicedo og ikke Rice?
Ikke mye som skiller dem. Før De Zerbi ville jeg sikkert sagt Rice. Da synes jeg det var større usikkerhet knyttet til Caicedo. Under De Zerbi har det blitt tydeligere hvor god Caicedo er med ball. Der undervurderte jeg han. Dermed synes jeg det er tre forhold som taler for Caicedo:

1. «Proven» i deres type fotball. Det kan man ikke si om Rice selv om det helt sikkert ikke hadde blitt et problem.
2. Nesten tre år yngre. Ikke et stort poeng, men dersom det de tilfører neste sesong foretrekker man, «alt annet» likt, den yngste.
3. Billigere. Tipper summen av overgang og lønn blir noe lavere for Caicedo. Og hvertfall om en hensyntar «levetid».

I tillegg liker jeg fysikken til Caicedo bedre. Rice har bra fysikk. Stor og rask. Men selv om Rice sannsynligvis er «større» enn Caicedo tror jeg ikke han har noe på han i duellspillet. I tillegg synes jeg Caicedo virkere lettere på foten og mer smidig. Rice er enda en av disse britene som nesten virker litt klumsete. Ikke Maguire/Jones-nivå, er tross alt aldri skadet, men han har hvertfall ikke kroppsmotorikken til Ørjan Berg, for å si det slik.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»