LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
eppaen

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av eppaen »

Bunn-nivået til denne gjengen er helt helt HELT sykt.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

eppaen skrev: lør mar 11, 2023 3:35 pm Bunn-nivået til denne gjengen er helt helt HELT sykt.
--- Vinner 9-1 over to kamper,da!
For en Jekyll & Hyde-sesong dette er...

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Kan man søke om å kun spille hjemmekamper?

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Realiteten er jo at Spurs er ganske svake selv, og med litt flyt er kampen om 4. plassen åpen enda. Men det er klart at sannsynligheten er lav når man ser bunn-nivået denne sesongen. Spesielt borte har det vært fra begredelig til bekmørkt.

Jack

Legg inn av Jack »

silkyglenjohnson skrev: lør mar 11, 2023 3:25 pm
silkyglenjohnson skrev: søn mar 05, 2023 10:32 pm
For en kamp. For et lag. Nå er det bare å vente på nedturen mot Bournemouth.
Lol. Så fette forutsigbart.
Ikke uventet med en slik performance mot en dumpekandidat etter å ha spilt en cupfinale for en ukes tid siden.

Kanskje det rett og slett mangler vinnerkultur i dette Liverpool-laget?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Jack skrev: lør mar 11, 2023 3:55 pm
silkyglenjohnson skrev: lør mar 11, 2023 3:25 pm
silkyglenjohnson skrev: søn mar 05, 2023 10:32 pm
For en kamp. For et lag. Nå er det bare å vente på nedturen mot Bournemouth.
Lol. Så fette forutsigbart.
Ikke uventet med en slik performance mot en dumpekandidat etter å ha spilt en cupfinale for en ukes tid siden.

Kanskje det rett og slett mangler vinnerkultur i dette Liverpool-laget?
--- Denne sesongen mangler det kanskje en slags kultur men skal bare en sesong tilbake før den samme kulturen var på plass.
Akkurat samme kamp som mot Nottingham borte det her uten en "cupfinale" i forkant. Vi suger rett og slett i denne type bortekamper der vi møter kompakte lag som kontrer inn vinnermål. Tror noe har med å gjøre at sesongen i stor grad er "over", i fjor spilte man for alt helt inn. Denne sesongen spiller man for ingenting og ble tidlig hektet av nesten alt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Feil thread, nvm

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Mediokert fotballag

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Rensenbrink82 skrev: lør mar 11, 2023 5:27 pm Mediokert fotballag
--- Ja,nå er vi det. Men vi er nå i hvert fall et lag som ikke jukser seg fram til suksess.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: lør mar 11, 2023 4:07 pm
Jack skrev: lør mar 11, 2023 3:55 pm
silkyglenjohnson skrev: lør mar 11, 2023 3:25 pm

Lol. Så fette forutsigbart.
Ikke uventet med en slik performance mot en dumpekandidat etter å ha spilt en cupfinale for en ukes tid siden.

Kanskje det rett og slett mangler vinnerkultur i dette Liverpool-laget?
--- Denne sesongen mangler det kanskje en slags kultur men skal bare en sesong tilbake før den samme kulturen var på plass.
Akkurat samme kamp som mot Nottingham borte det her uten en "cupfinale" i forkant. Vi suger rett og slett i denne type bortekamper der vi møter kompakte lag som kontrer inn vinnermål. Tror noe har med å gjøre at sesongen i stor grad er "over", i fjor spilte man for alt helt inn. Denne sesongen spiller man for ingenting og ble tidlig hektet av nesten alt.
Det blir fryktelig tøysete å snakke om vinnerkultur som en forklaring etter dette. Eller mentalitet som fotballeksperten Tjærnås drar opp av hatten. Det er klassisk når man ikke kan fotball og ikke forstår hva man har sett.
Fullstendig ubrukelig, og bruker Klopp tiden på dette istedet for fotball har man virkelig et problem.
Så det gjør han ikke.

De som prøver seg på fotballforklaringer begynner også i feil ende, de jeg har sett. Forferdelig forsvarsspill.
Det er ikke det som er problemet.
Presisjon og tempo. Relasjoner. Avtaler. Mottak. Der ligger denne. Kan de ikke bedre? Klart de kan, men dette har vært et gjennomgående problem hele sesongen. Det skyldes nok lite kvalitetstid på feltet, mye skader, i dag også godt forberedt motstander som er heldig de første 15, og litt klønete bruk av troppen av Klopp.
Dette må Klopp ta tak i, problemet er at det blir på kamp til kamp-basis. Istedet for en helhetlig greie.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Ganske åpenbart at dette er en av hovedårsakene til at dere er der dere er:

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wellé skrev: lør mar 11, 2023 7:41 pm Ganske åpenbart at dette er en av hovedårsakene til at dere er der dere er:
Både direkte og indirekte. I dag hadde man få skader, men et lag som har spilt og trent lite gjennom sesongen. Det får konsekvenser. Mye av suksessen til Liverpool bygget nettopp på ekstremt gode relasjoner. Delvis et resultat av lite rotasjon. Og selv om det sikkert er lite populært å skrive her inne er det kanskje medaljens bakside man ser nå? Lenge virket det nesten som Kornmayer var på et helt eget nivå. Det var han kanskje, men ikke hevet over fysiske lover.

Litt skummelt for et Man Utd som ikke roterer. Samtidig spiller man ikke med samme trøkk og intensitet som Liverpool. Det er det kanskje bare Arsenal som gjør. Men Arsenal roterer betydelig i EL. Og man har et mye yngre lag.

Et annet moment som jeg stusser på er at Liverpool, som har vært så drevet av data, henter spillere med relativt trøblete skadehistorikk.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: lør mar 11, 2023 8:15 pm Et annet moment som jeg stusser på er at Liverpool, som har vært så drevet av data, henter spillere med relativt trøblete skadehistorikk.
Dette reagerer jeg også litt på. Jeg skulle gjerne hatt et par spillere til i troppen som omtrent aldri var skadet og som var dønn pålitelige squadspillere som man kunne ty til når som helst. En spiller som Ward-Prowse er et godt eksempel.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KongOlav2 skrev: lør mar 11, 2023 8:40 pm
tbb skrev: lør mar 11, 2023 8:15 pm Et annet moment som jeg stusser på er at Liverpool, som har vært så drevet av data, henter spillere med relativt trøblete skadehistorikk.
Dette reagerer jeg også litt på. Jeg skulle gjerne hatt et par spillere til i troppen som omtrent aldri var skadet og som var dønn pålitelige squadspillere som man kunne ty til når som helst. En spiller som Ward-Prowse er et godt eksempel.
En gang - nærmere bestemt ved overgangen - advarte jeg mot Thiago, gitt skadehistorikken han hadde i Bayern München. Den advarselen ble ikke en gang "tatt til etterretning".

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Folk_flesk skrev: lør mar 11, 2023 8:45 pm
KongOlav2 skrev: lør mar 11, 2023 8:40 pm
tbb skrev: lør mar 11, 2023 8:15 pm Et annet moment som jeg stusser på er at Liverpool, som har vært så drevet av data, henter spillere med relativt trøblete skadehistorikk.
Dette reagerer jeg også litt på. Jeg skulle gjerne hatt et par spillere til i troppen som omtrent aldri var skadet og som var dønn pålitelige squadspillere som man kunne ty til når som helst. En spiller som Ward-Prowse er et godt eksempel.
En gang - nærmere bestemt ved overgangen - advarte jeg mot Thiago, gitt skadehistorikken han hadde i Bayern München. Den advarselen ble ikke en gang "tatt til etterretning".
Skammelig av Klopp. Han pleier å kommentere på mine innlegg.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Fotball altså…

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

silkyglenjohnson skrev: lør mar 11, 2023 10:00 pm
Folk_flesk skrev: lør mar 11, 2023 8:45 pm
KongOlav2 skrev: lør mar 11, 2023 8:40 pm
Dette reagerer jeg også litt på. Jeg skulle gjerne hatt et par spillere til i troppen som omtrent aldri var skadet og som var dønn pålitelige squadspillere som man kunne ty til når som helst. En spiller som Ward-Prowse er et godt eksempel.
En gang - nærmere bestemt ved overgangen - advarte jeg mot Thiago, gitt skadehistorikken han hadde i Bayern München. Den advarselen ble ikke en gang "tatt til etterretning".
Skammelig av Klopp. Han pleier å kommentere på mine innlegg.
Blir aldri helt klok på den fyren. Hvorfor farger han ikke bare skjegget etter å ha ofret så mye for tennene?

morrisey

Legg inn av morrisey »

Folk_flesk skrev: lør mar 11, 2023 11:41 pm
silkyglenjohnson skrev: lør mar 11, 2023 10:00 pm
Folk_flesk skrev: lør mar 11, 2023 8:45 pm

En gang - nærmere bestemt ved overgangen - advarte jeg mot Thiago, gitt skadehistorikken han hadde i Bayern München. Den advarselen ble ikke en gang "tatt til etterretning".
Skammelig av Klopp. Han pleier å kommentere på mine innlegg.
Blir aldri helt klok på den fyren. Hvorfor farger han ikke bare skjegget etter å ha ofret så mye for tennene?
Du skjønner ikke forskjellen mellom en fungerende tanngard, kontra litt gråskjær i skjegget?
Og her gikk jeg rundt og trodde din IQ var høyere enn en gjennomsnitts sjimpanses, eller Unitedfan, som det også kalles...

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Joa...


markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: man mar 13, 2023 5:26 pm Joa...

#FSGOUT

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Liverpool er et skikkelig svakt lag, men det er å forvente etter flere år med neglesjering av spillerstallen.

Sesongen er over nå i mars, det viktige nå er at man sikrer en EL-plass. Viktig for koeffisienten og at det er noe penger å hente inn der.

Ellers ser man mye i kveld som man har sett store deler av sesongen.

- Man er som oftest veike i duellspillet.
- Sist på andreballer.
- Takler ikke presspill fra motstanderen.
- Svakt pasningsspill.
- Grusomme på dødballer begge veier, offensive cornere i kveld var en tragedie.
- Det er mye som må byttes ut, dette er ikke et blaff. Sesongen har vært gjennomgående forferdelig, og flere spillere holder ikke nivået lenger. (Fabinho og Henderson spesielt).
- Trent må opp flere hakk neste sesong, stort sett grusom hele denne sesongen.
- Morsomt og deilig at man slo Man Utd 7-0, men det var godt hjulpet av at Man Utd spilte med 9 mann og at ballen spratt riktig vei hver eneste gang den kampen. Forventet selv en 2-1/2-0 seier før kampen.
- Milner og Ox spiller en utslagsrunde i CL i 2023.

Forrige sesong fikk man en gnist med Diaz inn på høyrekanten, og en Sadio Mané som dro frem en ny dimensjon på spissplass. Nå har jeg ikke vært her på forumet på en stund, men lest meg litt opp og ser at det er to-tre som skylder på Thiago. En spiller som ikke har spilt 12 seriekamper denne sesongen, hvor statistikken er 6-3-3 og han har ikke spilt begge kampene mot RM, i tillegg til at han kom inn på stillingen 4-1 til Napoli. Men det er selvsagt en agenda bak det uten at jeg skal gidde å bruke tid på det.

Liverpool har gjort mye feil de siste årene etter flere år med godt arbeid. Kontraktsforlengelser og tviholdelser på enkelte spillere. I aksjeverden sier man "cut losses quickly and keep them small", det er helt håpløst det Liverpool har drevet med når det gjelder Ox, Keita og til en viss grad Matip. De to første der skulle vært shippet ut for lengst for noe summer inn hvertfall og man hadde heller brukt de lønnsutgiftene langt mer fornuftig. Keita har hvertfall bidratt med noe, men jeg klarer ikke å finne en positiv ting med at man har holdt på Ox i klubben hele veien. Matip burde man også solgt for en fortjeneste for å bygge opp laget, altfor mye skadet og svak til at han burde vært i troppen. Manko på utenlandske plasser i registreringen, så gir man en elendig tredjekeeper en av de plassene. Helt høl i hodet. Henderson skulle aldri fått den forlengelsen, og der ser man at både Graham og Edwards ga seg når de ikke ble hørt på. Så må man også stille et spørsmål med hvordan man klarte å havne i en situasjon hvor dine to beste offensive spillere hadde kontrakter som gikk ut samtidig og at man ikke klarte å løse dette 1 år eller 2 i forveien (Mané og Salah).

Så er det selvsagt en del positivt, angrepsrekken begynner å komme seg og med en skadefri Diaz, så blir det bedre. Midtbanen må fornyes kraftig, og bare det vil nok gi Liverpool 15-20p mer neste sesong. Midtbanen denne sesongen har hverken gjort det enkelt for forsvar eller angrep. Ser at Liverpool linkes sterkt til Barella og det til en overkommelig pris siden Inter er i økonomisk trøbbel(kan håpe på at de ryker ut av topp 4, jevnt der mellom fem lag. Så får man også se hva som skjer med anken til Juve). Barella er en drøm, og vil fort være Liverpool's beste midtbanespiller om han blir kjøpt, selv om man også kjøper Bellingham. Barella er det Luka Modric er, bare det at han er 11 år yngre. Bellingham og Barella hadde gjort underverker for dette Liverpool-laget. Er det noe penger igjen, så kan man se om det er mulig å hente Kone eller Ugarte, men det er ikke sikkert det er nødvendig med tanke på at Bajcetic har slått til skikkelig denne sesongen. Så har man fortsatt Thiago og Henderson i hhv 1 sesong og 2 sesonger til.

Penger får man hente med å selge Kelleher, Fabinho, Matip, Tsimikas, Phillips, Williams. Så forsvinner Adrian, Milner, Keita, Ox og Firmino gratis. Hent inn to nye keepere som begge er engelske slik at de fyller opp kvoten, og en back up på venstreback som også er engelsk. Stopper må inn om alle de tre reservene forsvinner, og her håper jeg også man kan hente inn en engelsk en som er solid back up. Tarkowski om Everton rykker ned hadde vært greit. Brighton har også noen, men der blir det nok dyrt.

Så synes jeg man burde vurdere å cashe inn på Salah. Man kan telle antall gode kamper han har spilt siden AFCON på én hånd, og han blir 31 nå. PSG mister fort Messi og Neymar denne sommeren, så hvis de byr 60-70mill£, så burde man takke ja til det. Saka hadde vært drømmen, men det skjer nok ikke. Da kan man teste vannet og se an med Chiesa(såfremt den kneskaden ikke har gjort han mer utsatt for skader).

Skader må man ta tak i før neste sesong. Altså, det kan ikke gå an at man i sesong etter sesong har 4-5 førstelagsspillere ute i flere uker med skade gjennom hele sesongen. Så får man finne ut hva man gjør med folk som Jones. Er det slik at han skal være borte halve sesongen hele tiden, så er det bare å cashe inn. Så får heller Morton fylle opp den plassen.

Som sagt, ikke mye som må inn utenom to skikkelig kvalitetsspillere på midten for å gi en dimensjon til angrepsspillet og forsvarsspillet. Så er det bare å håpe på at Gakpo, Nunez, Jota og Diaz utvikler seg en god del til neste sesong og at Trent og Salah(om han blir) hever seg flere hakk neste sesong.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Bajcetic ute resten av sesongen,dette er jo bare sesongen som gir og gir....
Men Thiago er vel da kanskje tilbake til City/Chelsea/Arsenal-uka sammen med Diaz.
Uansett er jo Bajcetic en av lyspynktene denne sesongen og nå får han jo god tid til å bygge seg opp mot neste sesong.11+8 kamper i en sesong han vel egentlig ikke ble regnet med i det hele tatt fra start har kanskje tatt litt på?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Begynner å bli en greie med disse resten-av-sesongen skadene.
Kanskje man bør ha et vel så stort fokus på det medisinske apparatet som overgangsmålene kommende sesong...?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hva med å kjøpe inn restlageret av medaljongene til Durek?

Sikre kilder opplyser at de helbreder det meste.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

TrondLFC skrev: tor mar 16, 2023 1:42 pm Begynner å bli en greie med disse resten-av-sesongen skadene.
Kanskje man bør ha et vel så stort fokus på det medisinske apparatet som overgangsmålene kommende sesong...?
Burde faktisk nesten prioriteres høyere enn rekrutteringen til midtbanen. De tallene vi har på skader, type skader og antall mistede kamper er helt sinnsvak lesning. Chelsea-gjengen har klaget over mye skader denne sesongen, men de er faktisk ikke i nærheten(selv om de er en god nummer 2). Hva vi driver med av skadeforebygging, restitusjon, skaderehabilitering m.m burde gåes så ekstremt etter i sømmene basert på denne og 20/21-sesongen.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

TrondLFC skrev: tor mar 16, 2023 1:42 pm Begynner å bli en greie med disse resten-av-sesongen skadene.
Kanskje man bør ha et vel så stort fokus på det medisinske apparatet som overgangsmålene kommende sesong...?
Som jeg skrev i innlegget over, dette problemet må tas tak i skikkelig før neste sesong. Vi kan ikke ha 4-5 spillere ute med skade konstant over flere uker gjennom hele sesongen. Så får man kvitte seg med verstingene. Thiago har bare ett år igjen etter denne sesongen, Keita og Ox sine kontrakter går ut. Henderson med to år igjen og fases ut. Gomez, Jones og Matip blant verstingene. Matip er det bare å selge, så får man se an hva man gjør med Jones.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Knax skrev: tor mar 16, 2023 10:18 pm
Som jeg skrev i innlegget over, dette problemet må tas tak i skikkelig før neste sesong. Vi kan ikke ha 4-5 spillere ute med skade konstant over flere uker gjennom hele sesongen. Så får man kvitte seg med verstingene. Thiago har bare ett år igjen etter denne sesongen, Keita og Ox sine kontrakter går ut. Henderson med to år igjen og fases ut. Gomez, Jones og Matip blant verstingene. Matip er det bare å selge, så får man se an hva man gjør med Jones.
Gomez har vel ikke vært så ille det siste halvannet året.

Det viktigste er at alle med utgående kontrakt denne sommeren og neste sommer forsvinner og ikke får forlengelse. Da har man igjen Hendo til 2025, men det er levelig. Jeg hadde heller ikke vært imot et salg av Fabinho om man fikk et greit bud og han ønsket seg vekk, men det blir mer et kost/nytte-spørsmål om lønn sett opp mot kvaliteter fremfor skadefrekvens.

Og for spillere inn må man iallfall utelukkende prioritere spillere med minimal skadefrekvens.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: tor mar 16, 2023 10:18 pm
TrondLFC skrev: tor mar 16, 2023 1:42 pm Begynner å bli en greie med disse resten-av-sesongen skadene.
Kanskje man bør ha et vel så stort fokus på det medisinske apparatet som overgangsmålene kommende sesong...?
Som jeg skrev i innlegget over, dette problemet må tas tak i skikkelig før neste sesong. Vi kan ikke ha 4-5 spillere ute med skade konstant over flere uker gjennom hele sesongen. Så får man kvitte seg med verstingene. Thiago har bare ett år igjen etter denne sesongen, Keita og Ox sine kontrakter går ut. Henderson med to år igjen og fases ut. Gomez, Jones og Matip blant verstingene. Matip er det bare å selge, så får man se an hva man gjør med Jones.
Curtis Jones har vel ingen skadefrekvens som bør bety at han må ut. Skal liste legges der så blir det vanskelig å finne spillere inn.
Klubben er også pokka nødt til å ha endel briter i troppen. Det må også vektlegges, og det er ingen grunn til at Gomez skal shippes på bakgrunn av det.

Legendag

Legg inn av Legendag »

Carragher er igjen ute og snakker fra ræva si. Sammenligner gråstein med gull. Det Carragher leverte som back når ikke TAA sine prestasjoner i samme posisjon til ankelhøyde en gang.
Jeg gjentar det jeg har sagt utallige ganger tidligere; Wijnaldum er en større legende enn Carragher, og det må bli slutt på at Carragher er et slags sannhetsvitne på vegne av Liverpoolsupportere.


markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Legendag skrev: fre mar 17, 2023 2:08 pm Carragher er igjen ute og snakker fra ræva si. Sammenligner gråstein med gull. Det Carragher leverte som back når ikke TAA sine prestasjoner i samme posisjon til ankelhøyde en gang.
Jeg gjentar det jeg har sagt utallige ganger tidligere; Wijnaldum er en større legende enn Carragher, og det må bli slutt på at Carragher er et slags sannhetsvitne på vegne av Liverpoolsupportere.

Det han sier der er så god natt som det er mulig å få det.
Trent Alexander-Arnold er vel tidenes første playmaker på høyreback. Han har nærmest funnet opp en ny rolle i fotballen. Jada Carra, du var en svakere back enn Trent, men du var i tillegg en svakere stopper enn Trent er back.
Hvorfor i alle dager driver Carra på med dette?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»