LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
Faquarl

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av Faquarl »

Ministeren skrev: søn okt 02, 2022 11:54 am Edit2: Og jeg må virkelig be om at noen oppklarer hva TAA gjør som er helt avgjørende forut for 1-2-målet eller 2-2-målet. Kun fordi jeg ikke har sett dette selv, og jeg ønsker jo å lære noe på dette forumet også.
Det finnes extended highlights fra kampen som er ganske lett å google seg frem til.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Faquarl skrev: søn okt 02, 2022 12:03 pm
Ministeren skrev: søn okt 02, 2022 11:54 am Edit2: Og jeg må virkelig be om at noen oppklarer hva TAA gjør som er helt avgjørende forut for 1-2-målet eller 2-2-målet. Kun fordi jeg ikke har sett dette selv, og jeg ønsker jo å lære noe på dette forumet også.
Det finnes extended highlights fra kampen som er ganske lett å google seg frem til.
Da får dette stå på min kappe, for jeg har forsøkt uten hell. Jeg finner Fabinho som spiller til Matip, som igjen spiller ballen fremover i banen. Jeg må da anta at TAA forut for dette har vunnet tilbake ballen eller noe lignende? Særlig avgjørende for målet kan det uansett ikke være.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Uansett så er det ikke sånn at det bare er å erstatte Trent med Gomez og så er problemene bakover løst. Trent er bare en av brikkene i alt det som ikke fungerer om dagen og det dreier seg jo ikke bare om å få inn en der som er bedre defensivt.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

TerryMcDermott skrev: søn okt 02, 2022 12:17 pm --- Uansett så er det ikke sånn at det bare er å erstatte Trent med Gomez og så er problemene bakover løst. Trent er bare en av brikkene i alt det som ikke fungerer om dagen og det dreier seg jo ikke bare om å få inn en der som er bedre defensivt.
På ingen måte. Men det virker nokså klart at TAA ikke er på en spesielt god plass om dagen. Så er spørsmålet om det beste er å vise han urokkelig tillit til dette går over, eller om det beste er å gi han litt pause. Det vet jeg ikke selv.

Dette er jo langt mer komplekst enn TAA i seg selv. Robbo har til nå vært en skygge av seg selv, og han burde jo egentlig vært benket uavhengig av skaden. Men samtidig ser vi i går hvor utrolig mye vi taper på at man ikke har en "Robbo"-type som kan føre ball fremover i høy fart når spillet blir vendt. I tillegg gjør jo Fabinho stort sett nada. Og igjen: den tryggheten VVD har spredt til resten av laget i årene som har gått er ikke tilstede nå.

Det blir jo litt det samme med Van Dijk: Skal han nå settes ut av laget litt, og inn med Konate i stedet? Her har vi jo faktisk en veldig god dekning. Men samtidig trenger ikke dette være særlig lurt for å få VVD tilbake med selvtillit.

Vi er i en pickle, det må være lov å si!

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Vi trenger midtbanespillere og det kommer til å ta noen vinduer for å få det på plass. Ingen av de tre som er på skadelisten er løsningen heller selv om det vil avlaste Hendo,Thiago og Fabinho

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ministeren skrev: søn okt 02, 2022 12:25 pm
TerryMcDermott skrev: søn okt 02, 2022 12:17 pm --- Uansett så er det ikke sånn at det bare er å erstatte Trent med Gomez og så er problemene bakover løst. Trent er bare en av brikkene i alt det som ikke fungerer om dagen og det dreier seg jo ikke bare om å få inn en der som er bedre defensivt.
På ingen måte. Men det virker nokså klart at TAA ikke er på en spesielt god plass om dagen. Så er spørsmålet om det beste er å vise han urokkelig tillit til dette går over, eller om det beste er å gi han litt pause. Det vet jeg ikke selv.

Dette er jo langt mer komplekst enn TAA i seg selv. Robbo har til nå vært en skygge av seg selv, og han burde jo egentlig vært benket uavhengig av skaden. Men samtidig ser vi i går hvor utrolig mye vi taper på at man ikke har en "Robbo"-type som kan føre ball fremover i høy fart når spillet blir vendt. I tillegg gjør jo Fabinho stort sett nada. Og igjen: den tryggheten VVD har spredt til resten av laget i årene som har gått er ikke tilstede nå.

Det blir jo litt det samme med Van Dijk: Skal han nå settes ut av laget litt, og inn med Konate i stedet? Her har vi jo faktisk en veldig god dekning. Men samtidig trenger ikke dette være særlig lurt for å få VVD tilbake med selvtillit.

Vi er i en pickle, det må være lov å si!
Jeg mener dette er fullt mulig å løse, og langt i fra så veldig vanskelig.
Forenkle alt. Forsvar er forsvar, back er back, stopper er stopper. Angrep er angrep.
Liverpool har Diaz, Nunez, Jota, Firmino og Salah å ta av framover. Tre av disse må klare å gjøre ting på egen hånd sammen (nydelig vending) uten at backen må fylle på som ekstra spiss.

Samle laget, tving motstanderen til å spille litt sideveis. (Det hadde vært jævli artig ( sannsynligvis bare jævli) å se en statistikk på hvor ofte motstanderen spiller igjen ledd mot Liverpool kontra mot andre lag. Det tror jeg er stygt. Dette må det gjøres noe med.)

Akkurat nå er all kritikk av spillere kun støy, det er ikke der det ligger.
Det er nesten så jeg tror Ancelottis ord om at det var lett å avsløre Liverpool fordi de kun kunne en ting rir Klopp litt.
Eksemplifisert: La det skje naturlig at Trent kommer framover, og ikke jag ham opp som spiss fordi man har en fiks ide.

Kanskje Ljinders må ut? Ryktene sier at fiksfakseriet kommer derfra.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Funkhouser skrev: søn okt 02, 2022 10:41 am
TerryMcDermott skrev: søn okt 02, 2022 10:15 am
eppaen skrev: søn okt 02, 2022 9:46 am Klopp og teamet må nok være litt sjokkert og overrasket over hvordan så mange har utviklet kollektiv hodemist på så kort tid. Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at Klopp må begynne å forenkle arbeidsoppgaver for flere spillere. Hvert fall inntil man har fått noe selvtillit inn i gruppa.

Så skal det også sies at kampene blir enormt preget av at motstanderen "alltid" scorer først. Tror noe løser seg der bare man slipper å jage hele tiden. Ofte tar man dårligere avgjørelser og mer sjanser når dette sniker seg inn.
--- I 6 av 9 kamper har vi havnet bak først,så det er ikke så langt unna alltid. Det er nesten så jeg regner med det nå.
Håper Klopp korrigerer noe nå,ikke bare kjører på ned det samme i håp om at det plutselig skal klikke.
Men bekymringen min går mere på om beina til de på midten (og Virgil) nå er kjørt? Er det noen vei tilbake da?
Løpte meter har jo blitt dradd frem en stund allerede, en av de mer åpenbare målingene på (noe av det) som er galt. Er det pga. forrigr sesong? Alder? En prestasjonsgruppe som over år er strekt til det maksimale? Har kanskje blitt for mange av disse nestensesongene? Det som ga en ekstrem motivasjon i 2018 og 19 har kanskje motsatt effekt på denne gruppen i dag.
Er vi isåfall vitne til bevisst/ubevisst quiet quitting?

Fenomenet som oppsto i 2009 sprer seg nå som en farsott verden over.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: søn okt 02, 2022 12:49 pm --- Vi trenger midtbanespillere og det kommer til å ta noen vinduer for å få det på plass. Ingen av de tre som er på skadelisten er løsningen heller selv om det vil avlaste Hendo,Thiago og Fabinho
Klopps største feil som manager var dessverre å hente Thiago.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

SirJames skrev: søn okt 02, 2022 12:54 pm
Funkhouser skrev: søn okt 02, 2022 10:41 am
TerryMcDermott skrev: søn okt 02, 2022 10:15 am

--- I 6 av 9 kamper har vi havnet bak først,så det er ikke så langt unna alltid. Det er nesten så jeg regner med det nå.
Håper Klopp korrigerer noe nå,ikke bare kjører på ned det samme i håp om at det plutselig skal klikke.
Men bekymringen min går mere på om beina til de på midten (og Virgil) nå er kjørt? Er det noen vei tilbake da?
Løpte meter har jo blitt dradd frem en stund allerede, en av de mer åpenbare målingene på (noe av det) som er galt. Er det pga. forrigr sesong? Alder? En prestasjonsgruppe som over år er strekt til det maksimale? Har kanskje blitt for mange av disse nestensesongene? Det som ga en ekstrem motivasjon i 2018 og 19 har kanskje motsatt effekt på denne gruppen i dag.
Er vi isåfall vitne til bevisst/ubevisst quiet quitting?

Fenomenet som oppsto i 2009 sprer seg nå som en farsott verden over.
Løpte meter er syltynt. Det må i så fall støttes opp med noe mer. Det handler vel om cirka 100 meter pr spiller. For stopperne er det en offensiv corner mer. Man får flere cornere når man er gode. Bare som et tilsvarende syltynt eksempel.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: søn okt 02, 2022 12:56 pm
TerryMcDermott skrev: søn okt 02, 2022 12:49 pm --- Vi trenger midtbanespillere og det kommer til å ta noen vinduer for å få det på plass. Ingen av de tre som er på skadelisten er løsningen heller selv om det vil avlaste Hendo,Thiago og Fabinho
Klopps største feil som manager var dessverre å hente Thiago.
Eventuelt hente ingen andre midtbanespillere mellom 2018 og 2023.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

La oss vurdere målene i mot:
Gir karakter fra 0-10 for å vise hvem som har mest skyld/hvem som fortjener mest skryt pr. mål.

Ett mål = 10
Antall spillere involvert i målet for/i mot spiller ingen rolle. Summen av karakterene skal alltid bli 10.

Tar utgangspunkt i en extended highlights-video som det skal være ganske lett å Google seg til.

Mål nummer 1, Trossard: Innlegg fra Tsimikas sin side. Trent header unna. Hendo er bestemor i sin duell. Fabinho er bestefar som aldri reagerer på hva som skjer med Hendo. Trent er oldemor og blir fullstendig parkert fra stillestående. Det går fort og presist fra Brighton. Welbeck med ett touch-hælflikk er verdt å nevne.

Hendo: 3
Fabinho: 2
Trent: 5

Vurdering: Trent sin prestasjon på målet var helt klart verst.

Mål nummer 2, Trossard: Ballen kommer fra Tsimikas sin side igjen, men lengre fra mål denne gangen. Trent tror han er på ferie og at han kan dempe ballen rolig med kassa. Welbeck dukker opp bakfra og header videre til Brightons venstreback. Welbeck mottar ballen på løp, Trent er her helt ute av situasjonen han skapte. Matip spurter ikke akkurat i press på Welbeck. Welbeck prikker en ball på en ledig spiller på ca. 20 meter som Fabinho burde dekke, aner ikke hvor han er, ballen går dermed fort på ett touch til Trossard som burde vært i offside hadde det ikke vært for at Matip og Virgil. For et kaos.

Trent: 4
Matip: 2
Virgil: 2
Fabinho: 2

Vurdering: Trent sin prestasjon på målet var helt klart verst. Det går fort og presist med Brighton igjen.

Mål nummer 3, Trossard: Målet starter hos Brighton sine midtstopper. Hele laget blir parkert.. av Salah, som forsøker å gå i ett helt unødvendig press i det 82 minutt, som åpner masse rom på vår høyre midtbane. Elliott er fanget på halvdistanse og blir fritatt her. Thiago det samme. En god pasning fra Brighton-forsvarer og et godt medtak av Welbeck mellom Fabinho og Matip starter selve angrepet. Trent er fanget mellom to spillere og bør fritas her. Matip som har oversikt reagerer seint og tillater et innlegg han burde ha stoppet. Virgil bommer på ballen og Milner/Diaz finner ikke ut av hvem som skal dekke Trossard. For en kollektiv svikt. Her er vi helt utslitt tror jeg.

Salah: 2
Fabinho: 1
Matip: 1
Virgil: 4
Milner: 1
Diaz: 1

Vurdering: Husker du hva jeg sa om at alle karakterene skal bli 10..? Det er ikke så jævlig lett når halve laget har gått og lagt seg. På et generelt grunnlag vil jeg si at Salah sitt ekstremt negative bidrag i denne situasjonen ikke har blitt nevnt. Virgil sin sleiv er veldig ille som andre har nevnt, sammen med at hverken Milner eller Diaz tar ut Trossard.

Konklusjon: Trent sine involveringer i mål 1 og 2 er helt klart det største problemet. Salah og Virgil de største synderne etter mål 3, men (nesten) alle sover/er for treige i oppfattelsen/svikter.

Gårsdagens skyld-poeng:
Trent = 5+4+0 /3 = 3
Virgil = 0+2+4 /3 = 2
Fabinho = 2+2+1 /3 = 2
Hendo = 3+0+0 /3 = 1
Matip = 0+2+1 /3 = 1
Salah = 0+0+2 /3 = 0,66
Milner = 0+0+1 /3 = 0,33
Diaz = 0+0+1 /3 = 0,33

Dette ble veldig mye og sikkert ikke noe noen gadd å lese. Men det var et forsøk på å vurdere målene i mot og spillernes involveringer. Kom gjerne med innspill. Fungerer dette som en modell? Er Faquarl dum? Kommer vi til å snakke om Karius sitt egentlig nivå en gang til?

Edit: Jeg kan lage en vurdering om hvem som er mest positivt involvert i målene vi scorer også, hvis det er interesse for det, men ikke akkurat nå.
Sist redigert av Faquarl den søn okt 02, 2022 1:11 pm, redigert 2 ganger totalt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: søn okt 02, 2022 1:00 pm
markantovertak skrev: søn okt 02, 2022 12:56 pm
TerryMcDermott skrev: søn okt 02, 2022 12:49 pm --- Vi trenger midtbanespillere og det kommer til å ta noen vinduer for å få det på plass. Ingen av de tre som er på skadelisten er løsningen heller selv om det vil avlaste Hendo,Thiago og Fabinho
Klopps største feil som manager var dessverre å hente Thiago.
Eventuelt hente ingen andre midtbanespillere mellom 2018 og 2023.
Det ene er fort en konsekvens av det andre

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Faquarl skrev: søn okt 02, 2022 1:01 pm La oss vurdere målene i mot:
Gir karakter fra 0-10 for å vise hvem som har mest skyld/hvem som fortjener mest skryt pr. mål.

Ett mål = 10
Antall spillere involvert i målet for/i mot spiller ingen rolle. Summen av karakterene skal alltid bli 10.

Tar utgangspunkt i en extended highlights-video som det skal være ganske lett å Google seg til.

Mål nummer 1, Trossard: Innlegg fra Tsimikas sin side. Trent header unna. Hendo er bestemor i sin duell. Fabinho er bestefar som aldri reagerer på hva som skjer med Hendo. Trent er oldemor og blir fullstendig parkert fra stillestående. Det går fort og presist fra Brighton. Welbeck med ett touch-hælflikk er verdt å nevne.

Hendo: 3
Fabinho: 2
Trent: 5

Vurdering: Trent sin prestasjon på målet var helt klart verst.

Mål nummer 2, Trossard: Ballen kommer fra Tsimikas sin side igjen, men lengre fra mål denne gangen. Trent tror han er på ferie og at han kan dempe ballen rolig med kassa. Welbeck dukker opp bakfra og header videre til Brightons venstreback. Welbeck mottar ballen på løp, Trent er her helt ute av situasjonen han skapte. Matip spurter ikke akkurat i press på Welbeck. Welbeck prikker en ball på en ledig spiller på ca. 20 meter som Fabinho burde dekke, aner ikke hvor han er, ballen går dermed fort på ett touch til Trossard som burde vært i offside hadde det ikke vært for at Matip og Virgil. For et kaos.

Trent: 4
Matip: 2
Virgil: 2
Fabinho: 2

Vurdering: Trent sin prestasjon på målet var helt klart verst. Det går fort og presist med Brighton igjen.

Mål nummer 3, Trossard: Målet starter hos Brighton sine midtstopper. Hele laget blir parkert.. av Salah, som forsøker å gå i ett helt unødvendig press i det 82 minutt, som åpner masse rom på vår høyre midtbane. Elliott er fanget på halvdistanse og blir fritatt her. Thiago det samme. En god pasning fra Brighton-forsvarer og et godt medtak av Welbeck mellom Fabinho og Matip starter selve angrepet. Trent er fanget mellom to spillere og bør fritas her. Matip som har oversikt reagerer seint og tillater et innlegg han burde ha stoppet. Virgil bommer på ballen og Milner/Diaz finner ikke ut av hvem som skal dekke Trossard. For en kollektiv svikt. Her er vi helt utslitt tror jeg.

Salah: 2
Fabinho: 1
Matip: 1
Virgil: 4
Milner: 1
Diaz: 1

Vurdering: Husker du hva jeg sa om at alle karakterene skal bli 10..? Det er ikke så jævlig lett når halve laget har gått og lagt seg. På et generelt grunnlag vil jeg si at Salah sitt ekstremt negative bidrag i denne situasjonen ikke har blitt nevnt. Virgil sin sleiv er veldig ille som andre har nevnt, sammen med at hverken Milner eller Diaz tar ut Trossard.

Konklusjon: Trent sine involveringer i mål 1 og 2 er helt klart det største problemet. Salah og Virgil de største synderne etter mål 3, men (nesten) alle sover/er for treige i oppfattelsen/svikter.

Gårsdagens skyld-poeng:
Trent = 4+5+0 /3 = 3
Virgil = 0+2+4 /3 = 2
Fabinho = 2+2+1 /3 = 2
Hendo = 3+0+0 /3 = 1
Matip = 0+2+1 /3 = 1
Salah = 0+0+2 /3 = 0,66
Milner = 0+0+1 /3 = 0,33
Diaz = 0+0+1 /3 = 0,33

Dette ble veldig mye og sikkert ikke noe noen gadd å lese. Men det var et forsøk på å vurdere målene i mot og spillernes involveringer. Kom gjerne med innspill. Fungerer dette som en modell? Er Faquarl dum? Kommer vi til å snakke om Karius sitt egentlig nivå en gang til?

Edit: Jeg kan lage en vurdering om hvem som er mest positivt involvert i målene vi scorer også, hvis det er interesse for det, men ikke akkurat nå.
Mål 1: Trent 2, Hendo 4, Fab 3, Virgil 1
Den headingen fra Trent får for mye tyn. Ikke god. Men det er 5/6 Liverpoolspiller på rett side av hvor den faller ned. Hvorfor kommer ikke Virgil inn foran eget mål?

Mål 2: Dette er nesten umulig. Her er det då mye galt at det er vondt å se på. Trent 2, Hendo 3, Fab 2, Tsimikas 1, Matip 1, Virgil 1.

Trent får mye skyld her også. Men hvor er de som skal hjelpe ham? Ingen følger løp ingen kommer inn i rommet mellom Trent og stopper. Skal Trent dit? Fryktelig vanskelig å lese denne situasjonen.

Mål 3: Denne er lett! Oppspill på Wellbeck, Virgils mann som han ikke er i nærheten av å passe på. Innlegg som Virgil bommer på. Virgil 7, Matip 1, Alisson 1, Milner 1.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Laget skriker jo etter det Keita har i seg på papiret,jeg mener jo at det kjøpet også ga negative ringvirkninger. Han og Ox er jo ca £90 mill som da har gitt 170 opptredener tilsammen de siste 4 og 5 årene...
Hendo og Fab har jo over 300 kamper i samme periode.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: søn okt 02, 2022 1:37 pm --- Laget skriker jo etter det Keita har i seg på papiret,jeg mener jo at det kjøpet også ga negative ringvirkninger. Han og Ox er jo ca £90 mill som da har gitt 170 opptredener tilsammen de siste 4 og 5 årene...
Hendo og Fab har jo over 300 kamper i samme periode.
Enig i det. Litt krise at de to viktigste midtbanekjøpene krasjet slik. Men Keita ble kjøpt uten at hele laget måtte tilpasse seg ham.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

markantovertak skrev: søn okt 02, 2022 1:25 pm Mål 1: Trent 2, Hendo 4, Fab 3, Virgil 1
Den headingen fra Trent får for mye tyn. Ikke god. Men det er 5/6 Liverpoolspiller på rett side av hvor den faller ned. Hvorfor kommer ikke Virgil inn foran eget mål?
Enig i at headingen til Trent får for mye tyn. Hendo skal løse den situasjonen bedre, og Fabinho kan gidde å flytte på seg bittelitt. Men at Trossard plutselig skal se ut som prime Messi og parkere Trent på den måten der er ikke bra nok uansett hva andre gjør. Hvordan Virgil skal rekke å være relevant skjønner jeg ikke..
markantovertak skrev: søn okt 02, 2022 1:25 pm Mål 2: Dette er nesten umulig. Her er det då mye galt at det er vondt å se på. Trent 2, Hendo 3, Fab 2, Tsimikas 1, Matip 1, Virgil 1.

Trent får mye skyld her også. Men hvor er de som skal hjelpe ham? Ingen følger løp ingen kommer inn i rommet mellom Trent og stopper. Skal Trent dit? Fryktelig vanskelig å lese denne situasjonen.
Trent starter hele situasjonen. Hendo dekker rommet foran Trossard, det er bestefar Fabinho som skal dekke spilleren som mottar ballen. Tsimikas ender opp med å være nærmest men han rekker ikke frem i tide. Matip og Virgil definitivt slappe på offsiden.
markantovertak skrev: søn okt 02, 2022 1:25 pm
Mål 3: Denne er lett! Oppspill på Wellbeck, Virgils mann som han ikke er i nærheten av å passe på. Innlegg som Virgil bommer på. Virgil 7, Matip 1, Alisson 1, Milner 1.
Welbeck er Virgils mann ser jeg nå, der så jeg feil. Salah sitt unødvendige press som setter flere av egne spillere på halvdistanse er ikke verdt å nevne?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

markantovertak skrev: søn okt 02, 2022 1:44 pm
TerryMcDermott skrev: søn okt 02, 2022 1:37 pm --- Laget skriker jo etter det Keita har i seg på papiret,jeg mener jo at det kjøpet også ga negative ringvirkninger. Han og Ox er jo ca £90 mill som da har gitt 170 opptredener tilsammen de siste 4 og 5 årene...
Hendo og Fab har jo over 300 kamper i samme periode.
Enig i det. Litt krise at de to viktigste midtbanekjøpene krasjet slik. Men Keita ble kjøpt uten at hele laget måtte tilpasse seg ham.
--- Ja,der ligger jo den store forskjellen med Thiago.
Men vi tok 92 poeng og spilte fire finaler i fjor så ting har jo fungert bra også. Men om beina til Thiago er borte så er det vel mye som må justeres igjen nå?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Faquarl skrev: søn okt 02, 2022 1:48 pm
markantovertak skrev: søn okt 02, 2022 1:25 pm Mål 1: Trent 2, Hendo 4, Fab 3, Virgil 1
Den headingen fra Trent får for mye tyn. Ikke god. Men det er 5/6 Liverpoolspiller på rett side av hvor den faller ned. Hvorfor kommer ikke Virgil inn foran eget mål?
Enig i at headingen til Trent får for mye tyn. Hendo skal løse den situasjonen bedre, og Fabinho kan gidde å flytte på seg bittelitt. Men at Trossard plutselig skal se ut som prime Messi og parkere Trent på den måten der er ikke bra nok uansett hva andre gjør. Hvordan Virgil skal rekke å være relevant skjønner jeg ikke..
markantovertak skrev: søn okt 02, 2022 1:25 pm Mål 2: Dette er nesten umulig. Her er det då mye galt at det er vondt å se på. Trent 2, Hendo 3, Fab 2, Tsimikas 1, Matip 1, Virgil 1.

Trent får mye skyld her også. Men hvor er de som skal hjelpe ham? Ingen følger løp ingen kommer inn i rommet mellom Trent og stopper. Skal Trent dit? Fryktelig vanskelig å lese denne situasjonen.
Trent starter hele situasjonen. Hendo dekker rommet foran Trossard, det er bestefar Fabinho som skal dekke spilleren som mottar ballen. Tsimikas ender opp med å være nærmest men han rekker ikke frem i tide. Matip og Virgil definitivt slappe på offsiden.
markantovertak skrev: søn okt 02, 2022 1:25 pm
Mål 3: Denne er lett! Oppspill på Wellbeck, Virgils mann som han ikke er i nærheten av å passe på. Innlegg som Virgil bommer på. Virgil 7, Matip 1, Alisson 1, Milner 1.
Welbeck er Virgils mann ser jeg nå, der så jeg feil. Salah sitt unødvendige press som setter flere av egne spillere på halvdistanse er ikke verdt å nevne?
Mål 2. Kaos som sagt. Men noen skal følge Gross(?). Hendo/Fab. Ingen gjør det. Virgil har god tid til å komme sentralt. Han passer på mannen som Tsimikas har. Helt unødvendig

Mål 3. Hele laget er på plass, tom Thiago da Salah presser unødvendig. Det er så mange muligheter til å stoppe dette at jeg nuller Salah. Det er ikke der det skjer.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: søn okt 02, 2022 1:59 pm
markantovertak skrev: søn okt 02, 2022 1:44 pm
TerryMcDermott skrev: søn okt 02, 2022 1:37 pm --- Laget skriker jo etter det Keita har i seg på papiret,jeg mener jo at det kjøpet også ga negative ringvirkninger. Han og Ox er jo ca £90 mill som da har gitt 170 opptredener tilsammen de siste 4 og 5 årene...
Hendo og Fab har jo over 300 kamper i samme periode.
Enig i det. Litt krise at de to viktigste midtbanekjøpene krasjet slik. Men Keita ble kjøpt uten at hele laget måtte tilpasse seg ham.
--- Ja,der ligger jo den store forskjellen med Thiago.
Men vi tok 92 poeng og spilte fire finaler i fjor så ting har jo fungert bra også. Men om beina til Thiago er borte så er det vel mye som må justeres igjen nå?
Definitivt! Derfor er det nok ikke så langt unna nå. Men keg har vært innom sist sommers pre-season. Helt frakoblet økonomiske hensyn. Ren fotball og 100% tilpasset spillerne. Jeg tror ikke forskjellen på den og denne sommerens preseason kan overvurderes. Uten at alt ligger der naturligvis.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Som en av Trent sine største tilhengere, og en som mener at han er verden beste, moderne back, synes selv jeg det er litt snodig å skulle gi ham langt mer kred enn han fortjener etter innsatsen i går. At høsten hans så langt har vært langt under pari har vært med på å skape en mediestorm som er tøff for noen og enhver, og Southgates håpløse behandling av unggutten har ikke akkurat gjort det enkelt å være Trent. At hele laget virker å være på et dårlig sted er selvsagt en del av ligningen, samt at trenerapparatet ser ut som om de famler i blinde.

Trent har de siste 4-5 sesongene levert kamp etter kamp på et nivå som har vært uvirkelig, og pasningene hans alene har vært verdt inngangsbilletten. Fyren er et unikum, med målgivende og scoringer få backer er i nærheten av. Og da mener jeg i nærheten av. Ingen er på hans nivå.

Men, selv om årsakene er forholdsvis klare, og langt på vei forklarer det som skjer med Trent, så fritar det ikke hans plutselige kompetanse på å slå ei kortpasning på 10 meter. Det at han ofte forsøker på det ekstreme og svært kompliserte har blitt et varemerke vi som supportere elsker. Men, og dette er nok en treners/managers oppgave, det å gjøre det enkelt i perioder der laget sliter og de heftigste pasningene ikke sitter er ei vurdering han må ta. Når han ser at Salah ikke er i nærheten av å ha de mottakene som er nødvendig, eller at venstrebacken ikke kommer på de intensive løpene han forventer, så bør han være moden nok som fotballspiller til å vurdere annerledes. Summen av prestasjonene blir da deretter, uavhengig av om "alle" ser at det er mye som ikke fungerer.

Og defensivt har det virkelig vært mye rart denne høsten. "Alle" lag angriper på hans side, selvsagt fordi de har sett at vi er svært sårbare der. Elliott har ikke aksjonsradiusen som kreves til å være en "backup"-back, Hendo har sett skrøpelig ut når han har vært halvfrisk, Salah jobber ikke så bra bakover nå som vi blir presset langt mer (det er noe annet å jobbe defensivt når vi alltid har ball eller jager sammen som lag), og stopperne får i overkant mye å ta seg av når de må passe egen spiss samtidig som de til stadighet får Trent sin mann å forholde seg til.

Selvsagt er dette strukturelle problemer, og sannsynligvis er markant inne på noe når han nevner Lijnders (sleng gjerne på Klopp, som tar ut laget), for Trent ser direkte malplassert ut i store deler av kampene, enten han ligger inne som sentral midtbanespiller, ving eller spiss. Uansett er dette vurderinger han kan ta selv, lese kampbildet, og ta egne avgjørelser. Det er ikke sånn at alle Klopps spillere er roboter som ikke skal tenke selv og ukritisk forholde seg til arbeidsoppgaver. Hvis det var sånn så hadde alle lag slått oss.

Kampen i går var så svak av Trent at jeg knapt trodde det jeg så. Mangel på kontroll, med ball og på motstander, var hjerteskjærende. På meg virker det som om han hadde hatt veldig godt av å få en liten ferie, lade batteriene, og tenke på annet enn rå kritikk, en landslagssjef som er håpløs, og media som er på jakt etter ham. Vi vet alle for en juvel han er, men fortsetter det som nå stort lenger så kan det bli tøft å komme tilbake til nivået han normalt er på.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Fråga: Kan spillere nekte å dra på utlån?

Vi har en del som hadde hatt godt av noen måneder hos Grimsby eller Gjøvik Lyn. Deriblant en totalt kollapset egypter som kan spille på seg selvtillit mot Frigg og Brattvåg.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

markantovertak skrev: søn okt 02, 2022 2:23 pm Mål 2. Kaos som sagt. Men noen skal følge Gross(?). Hendo/Fab. Ingen gjør det. Virgil har god tid til å komme sentralt. Han passer på mannen som Tsimikas har. Helt unødvendig

Mål 3. Hele laget er på plass, tom Thiago da Salah presser unødvendig. Det er så mange muligheter til å stoppe dette at jeg nuller Salah. Det er ikke der det skjer.
2: Ser nå at det er Fabinho som presser helt ute på høyrebacken til Brighton som slår langpasningen som Trent forsøker å dempe. Det er faktisk helt sprøtt hvor langt ute av posisjon han er før situasjonen starter. Han har rett og slett ikke tempoet til å gjøre opp for feilen sin.

3: Strukturen til et lag er et korthus som faller når det blir for store avstander. Salah presser unødvendig som gjør at Elliott og Thiago havner på halvdistanse. Det går såpass fort når Salah blir dratt av at man plutselig er 4 mot 4 i angrepet til Brighton. Virgil burde ha puttet Welbeck mer under press her for å forsøke og forhindre at han får gjort noe konstruktivt med ball, virker som han er nervøs for Lallana som beveger seg fremover samtidig som at Welbeck mottar ball, noe han ikke trenger å være da Milner er der og.. det er Lallana.

Både Fabinho og Thiago er veldig mye lengre opp i banen ved begge disse målene enn de har tempo til å gjøre opp for hvis presset ikke funker.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Faquarl skrev: søn okt 02, 2022 2:43 pm
markantovertak skrev: søn okt 02, 2022 2:23 pm Mål 2. Kaos som sagt. Men noen skal følge Gross(?). Hendo/Fab. Ingen gjør det. Virgil har god tid til å komme sentralt. Han passer på mannen som Tsimikas har. Helt unødvendig

Mål 3. Hele laget er på plass, tom Thiago da Salah presser unødvendig. Det er så mange muligheter til å stoppe dette at jeg nuller Salah. Det er ikke der det skjer.
2: Ser nå at det er Fabinho som presser helt ute på høyrebacken til Brighton som slår langpasningen som Trent forsøker å dempe. Det er faktisk helt sprøtt hvor langt ute av posisjon han er før situasjonen starter. Han har rett og slett ikke tempoet til å gjøre opp for feilen sin.

3: Strukturen til et lag er et korthus som faller når det blir for store avstander. Salah presser unødvendig som gjør at Elliott og Thiago havner på halvdistanse. Det går såpass fort når Salah blir dratt av at man plutselig er 4 mot 4 i angrepet til Brighton. Virgil burde ha puttet Welbeck mer under press her for å forsøke og forhindre at han får gjort noe konstruktivt med ball, virker som han er nervøs for Lallana som beveger seg fremover samtidig som at Welbeck mottar ball, noe han ikke trenger å være da Milner er der og.. det er Lallana.

Både Fabinho og Thiago er veldig mye lengre opp i banen ved begge disse målene enn de har tempo til å gjøre opp for hvis presset ikke funker.
3. Men i dette tilfellet er ikke for store strukturelle avstander problemet. Det er for stor avstand mellom Wellbeck og Virgil når oppspillet kommer. Men det må nesten Virgil ta. Til og med Thiago er på plass i feltet da innlegget kommer.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Hvis vi ser på målene vi faktisk scorer og prestasjonene bak så blir gårsdagens kamp en ganske grim fortelling. Til tross for at vi skapte et par sjanser som ikke ble mål, som burde blitt det. Men det er jo årets historie så langt, og da er det ikke tilfeldig.

Samme som sist, gir karakter fra 0-10 for å vise hvem som har mest skyld/hvem som fortjener mest skryt pr. mål.

Ett mål = 10
Antall spillere involvert i målet for/i mot spiller ingen rolle. Summen av karakterene skal alltid bli 10.

Mål nummer 1, Firmino: Matip forserer fremover og bommer på pasningen sin. Brightonspiller 1 klarerer ballen i Brightonspiller 2. Ballen havner hos Henderson som lobber litt sånn håpefullt i bakrom. Salah hverken demper eller skyter, han slenger ut en fot i håp om at julenissen finnes. Det gjør han, og han har veldig hvite tenner.

Julenissen: 6
Hendo: 2
Salah: 1
Firmino: 1

Mål nummer 2, Firmino: Kåntring er mål. Matip stopper et innlegg på elegant vis. Henderson finner Thiago som er veldig langt oppe i banen..? Thiago finner Diaz som egentlig ikke gjør så mye, Brightonforsvarer er veldig passiv her. Diaz treffer Firmino som tar på skøytene. Fin touch og 2-2.

Hendo: 1
Thiago: 1
Diaz: 3
Firmino: 5

Mål nummer 3, Julenissen: Kårner er selvmål.

Julenissen: 10

Konklusjon: Julenissen finnes!

Gårsdagens positive-mål-involverings-poeng:
Julenissen: 6+0+10 / 3 = 5.33
Firmino: 1+5+0 / 3 = 2
Diaz: 0+3+0 / 3 = 1
Hendo: 2+1+0 / 3 = 1
Thiago: 0+1+0 / 3 = 0,33
Salah: 1+0+0 / 3 = 0,33

Oppsummert: Vi burde tapt denne kampen, med mer enn ett mål. Forhåpentligvis kan vi gjøre lånet av Julenissen til en permanent overgang, for det trenger vi virkelig slik laget ser ut nå.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Anbefaler alle å planlegge noe som holder deg unna TVen 16. Oktober. Da blir det grisebank.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Det ligger an til det,ja-men det i de tilfellene vi faktisk spiller bra.
Det er når vi tror vi skal vinne vi går på snørra

eppaen

Legg inn av eppaen »

Der bør vi vurdere å ta 0-3 walkover.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Faquarl skrev: søn okt 02, 2022 4:47 pm Anbefaler alle å planlegge noe som holder deg unna TVen 16. Oktober. Da blir det grisebank.
Det har skjedd større undre enn at LFC skal finne seg selv i løpet av et par uker. Kanskje våkner milliarden vår, som puttet to sist han møtte Man City? Kan Klopp se at Milner bør inn i trenerapparatet? Klarer han å gjøre Trent til en back igjen? Er det mulig å forklare Virgil at han må begynne å tråkke til i duellene? Er det håp for Fabinho, eller ser Klopp at han har vært helt forferdelig i hele høst? Kan noen hente tilbake den virkelige Salah?

Man City så veldig mye dårligere ut i dag når et par av spillerne gikk av. De er avhengige av De Bruyne, og skulle Haaland gå på en strekk så er de langt fra så giftige som der er pr i dag.

Uansett, det er fotball, ny kamp, og vi vet at vi kan spille bedre fotball enn det vi har gjort så langt. Mot Man City vil vi dessuten sørge for at vi har riktig avstand mellom leddene, og se spillere som er topp motiverte. Hadde vi bare fått inn en midtbanespiller som klarer å flytte på beina så hadde det sett langt mer lovende ut.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Vi bør vel komme oss forbi Arsenal først på en overbevisende måte før vi tenker på City.
Og Rangers...

eppaen

Legg inn av eppaen »

TerryMcDermott skrev: søn okt 02, 2022 5:19 pm --- Vi bør vel komme oss forbi Arsenal først på en overbevisende måte før vi tenker på City.
Og Rangers...
Ja det er litt av et program. Nummer 1 og 2 på rekke og rad. Rangers er neppe noe målestokk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»