LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
markantovertak

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: tir okt 04, 2022 6:05 pm
markantovertak skrev: tir okt 04, 2022 4:37 pm Liverpool dropper Bellingham om han ikke blir tilgjengelig i januar, fordi Klopp er desperat etter nytt på midten. Det er vel et rykte akkurat nå helt uten troverdighet. Men med lite annet av rykter så…

Så hvem kommer da? Caicedo og Joao Gomes er jo nærliggende å tenke på. Men også Enzo Fernandez eller Matheus Nunes er jo heftig linket. Ser ikke helt at man henter de som flyttet på seg i sommer, men en reell jakt på Caicedo i januar er neppe usannsynlig.
--- Jhon Durán ( ikke midtbane,da men i hvert fall en helt uten risk til den prisen)
Ja det er bare å hente for min del. Men spiller nok inn på noe Bellingham-kjøp.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: tir okt 04, 2022 6:03 pm
Jeg vil også tro at det er fra PL man henter om man skal fikse midtbanen i januar.
Ja, eller en temmelig etablert en utenfra som også passer perfekt i Liverpool. Har ingen formening om hvem dette skulle vært, men Fernandez med en halv sesong i Europa og iallfall ikke Joao Gomes passer ikke i det bildet.

Nunes og Caicedo har jo heller ikke akkurat lang PL-erfaring, men såvidt jeg forstår presterer jo iallfall sistnevnte meget bra for tiden. Slikt sett høres det mer plausibelt ut om man både ønsker en quick-fix, samt en langsiktig løsning.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Sadio har scoret for Bayer mot Pilsen. :)

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Tredje gruppespillkamp, og vi har skotter på motsatt banehalvdel på Anfield i kveld. Her snakker vi en kamp vi bør og må vinne. Hvis dette ender uten tre poeng så ser det mørkt ut med tanke på avansement til 8.delsfinale.

Ox, keita og Jones ute fra midtbanen, Konate og Ramsey tilbake i trening, og hele angrepsrekka mer eller mindre fit for fight. Jeg vil tro at vi i kveld ser et toppet lag, og da skal definitivt ikke være med fra start. Ser at enkelte sutrer på Hendo sin form, men faktum er at han er den eneste som har sett ut som om han har hatt tempo nok i presset. Så stemmer det på en prikk at han har vært langt unna toppform, men det skal gudene vite at Fab har vært også. Thiago sin opptreden lørdag er delvis unnskyldt med langt skadefravær.

Håper på dette laget:

Alisson

Trent (ja, heller mot at han skal spille på seg trygghet i spillet igjen)
Gomez (Matip må gjerne få en pause i kveld)
Virgil (se Trent)
Tsimikas (hold for guds skyld Milner ute av laget)

Elliott
Hendo (Fab må finne føttene sine)
Thiago (må få i gang føttene)

Salah
Nunez (må for guds skyld få starte en kamp nå)
Diaz (vi må underholdes, og se litt heftig guts)

Benk: Kelleher; Matip, Phillips, Bajcetic; Fabinho, Carvalho, Milner, Arthur; Jota, Bobby

Tips: 5-1
Nunez 2, Diaz, Salah 2
En skotsk løk

Ha en fin-fin fotballaften!

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Håper på:

Alisson
Gomez-Matip-Virgil-Tsimikas
Hendo-Thiago
Salah-Firmino-Diaz
Darwin

Regner med:

Alisson
Trent-Matip-Virgil-Tsimikas
Hendo-Fab-Thiago
Salah-Firmino-Diaz

Tviler på at vi ser noen store endringer da vi samtidig ønsker å «spille mer kompakt» som Klopp sier, at vi endrer flere ting samtidig etter 3 dager skjer neppe. Men håper vi tør.

I det minste trenger vi å se konturene av noen nye beskjeder, ferdig med Trent i fire posisjoner nå, og full fart fra start. Enig med Johwi i at vi ikke må bli for sparsom med Darwin.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Faquarl skrev: tir okt 04, 2022 7:47 pm Håper på:

Alisson
Gomez-Matip-Virgil-Tsimikas
Hendo-Thiago
Salah-Firmino-Diaz
Darwin

Regner med:

Alisson
Trent-Matip-Virgil-Tsimikas
Hendo-Fab-Thiago
Salah-Firmino-Diaz

Tviler på at vi ser noen store endringer da vi samtidig ønsker å «spille mer kompakt» som Klopp sier, at vi endrer flere ting samtidig etter 3 dager skjer neppe. Men håper vi tør.

I det minste trenger vi å se konturene av noen nye beskjeder, ferdig med Trent i fire posisjoner nå, og full fart fra start. Enig med Johwi i at vi ikke må bli for sparsom med Darwin.
Spennende lag, og du fikk nesten rett - ny formasjon, og fire potensielle storscorere fra start. Jeg er svært fornøyd med at de to på midtbanen er Hendo/Thiago. Svært fornøyd med Klopp.

Matip tåler tydeligvis det harde kampprogrammet, så da er det bare lykke.

Alisson

Trent-Matip-Virgil-Tsimikas
Hendo-Thiago
Salah-Jota-Diaz
Nunez

Stilig!

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Og artig med Ramsay og Konate på benken!

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

johwi68 skrev: tir okt 04, 2022 7:51 pm Spennende lag, og du fikk nesten rett - ny formasjon, og fire potensielle storscorere fra start. Jeg er svært fornøyd med at de to på midtbanen er Hendo/Thiago. Svært fornøyd med Klopp.

Matip tåler tydeligvis det harde kampprogrammet, så da er det bare lykke.

Alisson

Trent-Matip-Virgil-Tsimikas
Hendo-Thiago
Salah-Jota-Diaz
Nunez

Stilig!
Det var nesten skummelt. Klopp leser FD?

Jota som tier er nytt. Det blir spennende.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Faquarl skrev: tir okt 04, 2022 7:53 pm
johwi68 skrev: tir okt 04, 2022 7:51 pm Spennende lag, og du fikk nesten rett - ny formasjon, og fire potensielle storscorere fra start. Jeg er svært fornøyd med at de to på midtbanen er Hendo/Thiago. Svært fornøyd med Klopp.

Matip tåler tydeligvis det harde kampprogrammet, så da er det bare lykke.

Alisson

Trent-Matip-Virgil-Tsimikas
Hendo-Thiago
Salah-Jota-Diaz
Nunez

Stilig!
Det var nesten skummelt. Klopp leser FD?

Jota som tier er nytt. Det blir spennende.
Vil tro han blir tier'n, men ikke umulig at han starter til venstre og Diaz starter bak/ved siden av Nunez. Tipper uansett at de fire angrepsspillerne kommer til å vandre mye og skifte posisjoner. Og, ikke minst, at de blir en håndfull for Rangers.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Faquarl skrev: tir okt 04, 2022 7:53 pm Jota som tier er nytt.
Sant. Han pleier å prate som en foss.




:oops:

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Bra omgang mot et svakt lag. Hendo har vært stor, Virgil dominant, Trent tilbake til seg selv. Veldig positivt.

Tsimikas har vært svak. Thiago må skjerpe seg. Og Nunez, hva faen er det slags avslutninger? Det er lov å gjøre mer enn å lukke øynene og håpe på det beste. Selv jeg hadde puttet på et par av de sjansene han blir satt opp på.

Mulig Firmino inn vil fikse målforskjellen. Han er definitivt langt mer giftig foran kassa for tiden enn den Darwin har vist.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Det var noe helt annet! Rangers ikke så gode, men vi gir de også null muligheter. Med Hendo nærmere Trent hele tiden blir det noe helt annet å angripe nedover høyresiden vår.

Jota som sklir rett inn som tier må nevnes. Men ting må gå fortere i blant!

Flott at Trent får scoringen sin. Det hjelper. Nå er det opp til Darwin å skru på finsiktet. Mangler roen og presisjonen, men det visste vi. Flott skudd med venstre på slutten der, til og med.

Dette blir en stor spiller når ting sitter.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Faquarl skrev: tir okt 04, 2022 9:53 pm Det var noe helt annet! Rangers ikke så gode, men vi gir de også null muligheter. Med Hendo nærmere Trent hele tiden blir det noe helt annet å angripe nedover høyresiden vår.

Jota som sklir rett inn som tier må nevnes. Men ting må gå fortere i blant!

Flott at Trent får scoringen sin. Det hjelper. Nå er det opp til Darwin å skru på finsiktet. Mangler roen og presisjonen, men det visste vi. Flott skudd med venstre på slutten der, til og med.

Dette blir en stor spiller når ting sitter.
Får håpe at det bare sitter mellom ørene på Nunez, og at det løsner for karen. Men det er vel mye klaske til og håpe på det beste. Litt ro, orientere seg før avslutningene, og han scorer 2-3 i 1.omgang. Særlig den med venstra bør sitte mot 40-åringen.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

johwi68 skrev: tir okt 04, 2022 9:56 pm Får håpe at det bare sitter mellom ørene på Nunez, og at det løsner for karen. Men det er vel mye klaske til og håpe på det beste. Litt ro, orientere seg før avslutningene, og han scorer 2-3 i 1.omgang. Særlig den med venstra bør sitte mot 40-åringen.
Dette løsner, helt klart. Det er en grunn til at spisser alltid blir bedre med alder. Haaland er en freak case.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Grei seier, men mot et usedvanlig svakt CL-lag. Og det at de nesten kommer inn i kampen de siste ti bekymrer. Det som bekymrer meg mest er at Klopp tar ut banens beste spiller, noe som har blitt en vane, og som jeg skjønner lite av. Om det er frykt for skade på Henderson så er det forståelig, men det så ikke sånn ut på Hendo. Uansett, en kontrollert seier til slutt, selv om det er frustrerende at vi ikke vinner denne med 4 eller 5 mål.

Alisson 8 - ei mesterlig redning, er borti den grekern redder på streken, ellers er han stort sett arbeidsledig

Trent 8 - ei nydelig scoring, og solid bakover
Matip 7 - merkelig opptreden foran den ene sjansen til Rangers, men stort sett solid. Skal score på en corner der
Virgil 6 - merkelig tam i noen dueller, ellers lite involvert
Tsimikas 6 - hadde han på en 5'er fram til den mesterlige legg-redningen

Hendo 8 - knallkamp, og totalt sjef
Thiago 6 - merkelig mange svake pasninger, en del uoppmerksom, noen fine vendinger

Salah 6 - er vel ego et par ganger der han har medspillere i boksen, noen tamme skudd
Jota 7 - godt å ha portugiseren tilbake, et uromoment
Nunez 6 - noen svake mottak, enda flere svake avslutninger, men kommer seg til avslutninger og plager Rangers ofte
Diaz 7 - mye nesten, fikser straffespark, litt kløning i avslutningene

Fab 5 - preger ikke kampen
Firmino 5 - nesten usynlig, noen få involveringer som ikke ender med noe
Milner - ei fin takling på 16-meteren
Elliott - vi ser svake ut defensivt med en gang unggutten kommer innpå
Gomez - får noen minutter

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Henderson hehe

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

johwi68 skrev: tir okt 04, 2022 10:56 pm
Tsimikas 6 - hadde han på en 5'er fram til den mesterlige legg-redningen

Da syntes jeg det er fair å justere han opp til 15. Noe av det beste jeg har sett. Vanskeligere enn å hooke den bakover.

Hadde Tsimikas spilt i stedet for Riise mot Chelsea i 08 så hadde vi hatt 7 av de store ørene nå.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

k9b skrev: ons okt 05, 2022 8:18 am
johwi68 skrev: tir okt 04, 2022 10:56 pm
Tsimikas 6 - hadde han på en 5'er fram til den mesterlige legg-redningen

Da syntes jeg det er fair å justere han opp til 15. Noe av det beste jeg har sett. Vanskeligere enn å hooke den bakover.

Hadde Tsimikas spilt i stedet for Riise mot Chelsea i 08 så hadde vi hatt 7 av de store ørene nå.
--- Nja,vel er han god men som 12-åring den gang tror jeg han ville slitt fælt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Liverpool er gode på slike ting altså. Fristende å si det er Hendo, men tipper dette er noe man har pønsket på andre steder.


Faquarl

Legg inn av Faquarl »

markantovertak skrev: ons okt 05, 2022 10:51 am Liverpool er gode på slike ting altså. Fristende å si det er Hendo, men tipper dette er noe man har pønsket på andre steder.

Milner har gjort dette flere ganger tidligere.

eppaen

Legg inn av eppaen »

markantovertak skrev: ons okt 05, 2022 10:51 am Liverpool er gode på slike ting altså. Fristende å si det er Hendo, men tipper dette er noe man har pønsket på andre steder.

Den er litt fiffig den der ja! Ellers syns jeg Hendo kom mer til sin rett i går? Syns han slo de kreative pasningene og holdt det gående på en annen måte en tidligere i sesongen.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Ønsker å komme med noen positive ord i retning Nunez etter kampen i går. Det er helt åpenbart at han har en kvikk fotballhjerne, og jeg ble imponert over hvor raskt han oppfattet at det kan komme en bakromstrussel. Dette må lede til en del mål etter hvert.

Jeg syns samtidig at han ser litt keitete ut, jeg må si det. Men jeg får også litt vondt av ham, fordi han er så forknytt og nervøs at det oser av hele mannen. Håper virkelig han kommer i gang med målene snart.

Ellers er Matip knallgod i går. Han fremstår per tidspunkt som lederen som setter standarden i de bakre rekker.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ministeren skrev: ons okt 05, 2022 11:51 am Ønsker å komme med noen positive ord i retning Nunez etter kampen i går. Det er helt åpenbart at han har en kvikk fotballhjerne, og jeg ble imponert over hvor raskt han oppfattet at det kan komme en bakromstrussel. Dette må lede til en del mål etter hvert.

Jeg syns samtidig at han ser litt keitete ut, jeg må si det. Men jeg får også litt vondt av ham, fordi han er så forknytt og nervøs at det oser av hele mannen. Håper virkelig han kommer i gang med målene snart.

Ellers er Matip knallgod i går. Han fremstår per tidspunkt som lederen som setter standarden i de bakre rekker.
Nunez imponerte. Kvikk i hodet og beina, og med en jævla stålkontroll på offsidelinja. Den keitetheta ser jeg også, men det går altså så forbanna fort at det skulle bare mangle. Enorm i oppspillene også, er et par flikker der som med litt justeringer kommer til å gi Salah gode muligheter.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Ministeren skrev: ons okt 05, 2022 11:51 am Ønsker å komme med noen positive ord i retning Nunez etter kampen i går. Det er helt åpenbart at han har en kvikk fotballhjerne, og jeg ble imponert over hvor raskt han oppfattet at det kan komme en bakromstrussel. Dette må lede til en del mål etter hvert.

Jeg syns samtidig at han ser litt keitete ut, jeg må si det. Men jeg får også litt vondt av ham, fordi han er så forknytt og nervøs at det oser av hele mannen. Håper virkelig han kommer i gang med målene snart.

Ellers er Matip knallgod i går. Han fremstår per tidspunkt som lederen som setter standarden i de bakre rekker.
Fikk ikke sett kampen i går, men av nysgjerrighet, hvordan var Nunez i det oppbyggende spillet i går, og spesielt førstetouch feilvendt?

Det andre du nevner om kvikk fotballhjerne overrasker ikke i det hele tatt. Fysikken, intensiteten og smartnessen var det som poppet mest på skjermen når jeg har sett han. Til tross for at jeg tror Markant mener at jeg nedsnakket han så tror jeg Nunez kommer til å bli en veldig god spiller for dere.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Syns også Nunez viste noe som er tegn på at det kan fungere. Ikke bare evnen til å ta de rette løpene - men også tendenser til link-up-spill.

Samtidig merker jeg at jeg har noe lave forventninger til ham, og blir lettet bare han treffer målet. Er noe preget av "mobbingen" fra motstanderfansen merker jeg.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Gir karakter fra 0-10 for å vise hvem som har mest skyld/hvem som fortjener mest skryt pr. mål.

Ett mål = 10
Antall spillere involvert i målet for/i mot spiller ingen rolle. Summen av karakterene skal alltid bli 10.

Tar utgangspunkt i en extended highlights-video som det skal være ganske lett å Google seg til.

Mål nummer 1, Trent frispark.
Trent: 10

Mål nummer 2, Salah straffe.
Luis Diaz: 5
Salah: 5

Positive målinvolveringer:
Julenissen: 6+10 = 16 / 10 = 1.6
Trent: 10 = 10 / 10 = 1
Diaz: 3+5 = 8 / 10 = 0.8
Firmino: 1+5 = 6 / 10 = 0.6
Salah: 1+5 = 6 / 10 = 0.6
Hendo: 2+1 = 3 / 10 = 0.3
Thiago: 1 = / 10 = 0.1

Negative målinvolveringer:
Trent = 4+5 = 9 / 10 = -0.9
Virgil = 2+4 = 6 / 10 = -0.6
Fabinho = 2+2+1 = 5 / 10 = -0.5
Hendo = 3 = 3 / 10 = -0.3
Matip = 2+1 = 3 / 10 = -0.3
Salah = 2 = 2 / 10 = -0.2
Milner = 1 = 1 / 10 = -0.1
Diaz = 1 = 1 / 10 = -0.1

Totale involveringer:
Diaz: 0.8 - 0.1 = 0.7
Firmino: 0.6 = 0.6
Salah: 0.6 - 0.2 = 0.4
Thiago: 0.1 = 0.1
Trent: 1 - 0.9 = 0.1
Hendo: 0.3 - 0.3 = 0.0
Milner: -0.1 = -0.1
Matip: -0.3 = -0.3
Fabinho -0.5 = -0.5
Virgil -0.6 = -0.6

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ministeren skrev: ons okt 05, 2022 11:51 am Ønsker å komme med noen positive ord i retning Nunez etter kampen i går. Det er helt åpenbart at han har en kvikk fotballhjerne, og jeg ble imponert over hvor raskt han oppfattet at det kan komme en bakromstrussel. Dette må lede til en del mål etter hvert.

Jeg syns samtidig at han ser litt keitete ut, jeg må si det. Men jeg får også litt vondt av ham, fordi han er så forknytt og nervøs at det oser av hele mannen. Håper virkelig han kommer i gang med målene snart.
Har trua på Nunez, tipper ev nervøsitet skyldes prislappen, det å plutselig være i søkelyset i en av verdens beste klubber, sin egen dumhet ved å pådra seg karantene osv. Vi husker jo en viss gnager fra samme land som også slet i starten.

Uten sammenligning forøvrig.

taknina

Legg inn av taknina »

SirJames skrev: ons okt 05, 2022 2:31 pm
Ministeren skrev: ons okt 05, 2022 11:51 am Ønsker å komme med noen positive ord i retning Nunez etter kampen i går. Det er helt åpenbart at han har en kvikk fotballhjerne, og jeg ble imponert over hvor raskt han oppfattet at det kan komme en bakromstrussel. Dette må lede til en del mål etter hvert.

Jeg syns samtidig at han ser litt keitete ut, jeg må si det. Men jeg får også litt vondt av ham, fordi han er så forknytt og nervøs at det oser av hele mannen. Håper virkelig han kommer i gang med målene snart.
Har trua på Nunez, tipper ev nervøsitet skyldes prislappen, det å plutselig være i søkelyset i en av verdens beste klubber, sin egen dumhet ved å pådra seg karantene osv. Vi husker jo en viss gnager fra samme land som også slet i starten.

Uten sammenligning forøvrig.
Men en kommer uansett ikke bort fra at den gnagerepisoden tok alt for mye fokus bort fra hvor god Suarez egntlig var.

I rimelig lange perioder i si Liverpoolkarriere var han på pallen blant verdens beste spillere i mi kokebok men manglet litt på laget rundt seg for å gi ham den plassen han fortjente. Han var ett unikum av en spiller.

Der er ikke Nunez i nærheten selv om alle ser at han har mye inne.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

And if it wasn't for two members of Jurgen Klopp's coaching team, Nunez, 23, says he would have "no idea" what the Reds' German boss was saying.

https://www.bbc.com/sport/football/63146291

SirJames

Legg inn av SirJames »

Skjer med at det forsvant innlegg her a?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»