Man kan si mye om Tesla... del 2
Re: Man kan si mye om Tesla... del 2
Her har vi en finsk Teslaeier som er så misfornøyd at han bruker 30 kg dynamitt for å bli kvitt faenskapet
Flere problemer og forsinkelser for Berlin-fabrikken?
https://e24.no/teknologi/i/v5zpBj/ny-fa ... ved-berlin
https://e24.no/teknologi/i/v5zpBj/ny-fa ... ved-berlin
Tesla leverte 936.172 biler i 2021, 87% flere enn 2020 snaue halve million. Det aller meste 3 og Y
Skjønner ikke hvorfor Tesla er så populær? Greit nok at den er rask og har lang rekkevidde. Men det finnes faktisk flere biler på markedet som har lang rekkevidde og er rask. Interiøret er helt bedritent. Minimalistisk og stygt. Ikke har de gjort det enklere heller, det er motsatt. Ikke dashboard betyr at du må vri på hodet hver eneste gang for å sjekke farten! Du får jo faen meg whiplash. Ikke bare det men du må inn på skjermen for å styre vindusviskerne. Herregud. Så utrolig tungvindt. Og den er overprisa som faen. Du betaler kun for merket. That's it. Og Tesla sjåfører er vel de mest ufyselige i verden, sammen med de som kjører Mercedes og BMW. Huff.
Ta med at de har et elendig ladenettverk så er listen komplettTheBaseline skrev: ↑tor jan 13, 2022 8:34 am Skjønner ikke hvorfor Tesla er så populær? Greit nok at den er rask og har lang rekkevidde. Men det finnes faktisk flere biler på markedet som har lang rekkevidde og er rask. Interiøret er helt bedritent. Minimalistisk og stygt. Ikke har de gjort det enklere heller, det er motsatt. Ikke dashboard betyr at du må vri på hodet hver eneste gang for å sjekke farten! Du får jo faen meg whiplash. Ikke bare det men du må inn på skjermen for å styre vindusviskerne. Herregud. Så utrolig tungvindt. Og den er overprisa som faen. Du betaler kun for merket. That's it. Og Tesla sjåfører er vel de mest ufyselige i verden, sammen med de som kjører Mercedes og BMW. Huff.
Et elendig ladenettverk som snart er åpent for alle https://elbil.no/na-apner-tesla-superladere-for-alle/Fernandovonarb skrev: ↑tor jan 13, 2022 2:16 pmTa med at de har et elendig ladenettverk så er listen komplettTheBaseline skrev: ↑tor jan 13, 2022 8:34 am Skjønner ikke hvorfor Tesla er så populær? Greit nok at den er rask og har lang rekkevidde. Men det finnes faktisk flere biler på markedet som har lang rekkevidde og er rask. Interiøret er helt bedritent. Minimalistisk og stygt. Ikke har de gjort det enklere heller, det er motsatt. Ikke dashboard betyr at du må vri på hodet hver eneste gang for å sjekke farten! Du får jo faen meg whiplash. Ikke bare det men du må inn på skjermen for å styre vindusviskerne. Herregud. Så utrolig tungvindt. Og den er overprisa som faen. Du betaler kun for merket. That's it. Og Tesla sjåfører er vel de mest ufyselige i verden, sammen med de som kjører Mercedes og BMW. Huff.
Noe jeg faktisk har nevnt i tråden, og synes er flott. Forstår dog godt at ikke alle Teslaeierne er like fornøyde med det. De får trøste seg med at de får en bedre pris enn andre merkerInternalExile skrev: ↑tor jan 13, 2022 2:19 pmEt elendig ladenettverk som snart er åpent for alle https://elbil.no/na-apner-tesla-superladere-for-alle/Fernandovonarb skrev: ↑tor jan 13, 2022 2:16 pmTa med at de har et elendig ladenettverk så er listen komplettTheBaseline skrev: ↑tor jan 13, 2022 8:34 am Skjønner ikke hvorfor Tesla er så populær? Greit nok at den er rask og har lang rekkevidde. Men det finnes faktisk flere biler på markedet som har lang rekkevidde og er rask. Interiøret er helt bedritent. Minimalistisk og stygt. Ikke har de gjort det enklere heller, det er motsatt. Ikke dashboard betyr at du må vri på hodet hver eneste gang for å sjekke farten! Du får jo faen meg whiplash. Ikke bare det men du må inn på skjermen for å styre vindusviskerne. Herregud. Så utrolig tungvindt. Og den er overprisa som faen. Du betaler kun for merket. That's it. Og Tesla sjåfører er vel de mest ufyselige i verden, sammen med de som kjører Mercedes og BMW. Huff.
Skjønner godt de ikke er fornøyd, selv om det får bedre pris. Kan fort bli mye lengre køer, for totalt sett så utgjør vel ikke antallet Teslaer, som før hadde enerett på laderne, mer en antallet Nissan Leaf. Men det er det ene rette.Fernandovonarb skrev: ↑tor jan 13, 2022 2:25 pmNoe jeg faktisk har nevnt i tråden, og synes er flott. Forstår dog godt at ikke alle Teslaeierne er like fornøyde med det. De får trøste seg med at de får en bedre pris enn andre merkerInternalExile skrev: ↑tor jan 13, 2022 2:19 pmEt elendig ladenettverk som snart er åpent for alle https://elbil.no/na-apner-tesla-superladere-for-alle/Fernandovonarb skrev: ↑tor jan 13, 2022 2:16 pm
Ta med at de har et elendig ladenettverk så er listen komplett
Som forventet så er det aldri kjedelig for folk som kjøper ny Tesla, for man vet aldri hva man får levert.
Denne damen i USA fikk levert sin Model 3 Performance 19/12-2021, og kontaktet Tesla med en gang ettersom det var en stygg lyd når hun kjørte. De hadde ingen ledig time, og anbefalte et 3. parts verksted. Noe hun ikke ville. Neste dag fikk hun beskjed om å ta en video med lyd, og fikk beskjed at dette var helt normal lyd - "the brakes sounded normal for a performance Model 3."
23/12 var lyden blitt så ille at hun besøkte et lokalt uavhengig Tesla verskted. Der oppdager de at bilen mangler bremseklossen på innsiden bak på førersiden.
Det betyr at hun må ha nye klosser, caliper og bremseskive. Noe selvsagt Tesla ikke klarer å skaffe ettersom det er mangel på deler. Levering har blitt utsatt flere ganger, og nå sist til 19/1-2022. Vi ønsker lykke til med det.
https://www.thedrive.com/news/43876/tes ... XQozzwIwXg
Denne damen i USA fikk levert sin Model 3 Performance 19/12-2021, og kontaktet Tesla med en gang ettersom det var en stygg lyd når hun kjørte. De hadde ingen ledig time, og anbefalte et 3. parts verksted. Noe hun ikke ville. Neste dag fikk hun beskjed om å ta en video med lyd, og fikk beskjed at dette var helt normal lyd - "the brakes sounded normal for a performance Model 3."
23/12 var lyden blitt så ille at hun besøkte et lokalt uavhengig Tesla verskted. Der oppdager de at bilen mangler bremseklossen på innsiden bak på førersiden.
Det betyr at hun må ha nye klosser, caliper og bremseskive. Noe selvsagt Tesla ikke klarer å skaffe ettersom det er mangel på deler. Levering har blitt utsatt flere ganger, og nå sist til 19/1-2022. Vi ønsker lykke til med det.
https://www.thedrive.com/news/43876/tes ... XQozzwIwXg
Ser ut til Tesla snart kan levere biler fra fabrikken i Tyskland.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/WjWa ... tet-oppgra
Men er det bare meg som synes Model Y ser helt grusom ut? Den får jo Fiat Multipla til å fremstå som en lekkerbisk.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/WjWa ... tet-oppgra
Men er det bare meg som synes Model Y ser helt grusom ut? Den får jo Fiat Multipla til å fremstå som en lekkerbisk.
-
- Innlegg: 845
Hvem er det her som har kjøpt ny Mod 3? Er det noen?
'Gidder' man å ha et langstrakt lån så kan en jo fint finansiere med beløp enkelte bruker på snop/fastfood evt. øl/restaurant.
Og er det tilfeldig at leveringstid i mai er med dyrere felger, standardfelger leveres i august.
Og Hertz månedsleie skrocer 8-12000 i egenandel på de flestw vanlige modeller men 40000 (!) i egenandel på Mod 3. Hvorfor?
(Det ville vel bli kjeft å få både her og der og jeg skulle våge meg på en Mod 3.)
'Gidder' man å ha et langstrakt lån så kan en jo fint finansiere med beløp enkelte bruker på snop/fastfood evt. øl/restaurant.
Og er det tilfeldig at leveringstid i mai er med dyrere felger, standardfelger leveres i august.
Og Hertz månedsleie skrocer 8-12000 i egenandel på de flestw vanlige modeller men 40000 (!) i egenandel på Mod 3. Hvorfor?
(Det ville vel bli kjeft å få både her og der og jeg skulle våge meg på en Mod 3.)
Helt forferdelig, men et heselig utseende skremmer ikke Teslakundene.InternalExile skrev: ↑tor jan 20, 2022 6:30 pm Men er det bare meg som synes Model Y ser helt grusom ut?
Klassisk "vgd". Ta en positiv Tesla-nyhet og vri fokuset over på noe negativtInternalExile skrev: ↑tor jan 20, 2022 6:30 pm Ser ut til Tesla snart kan levere biler fra fabrikken i Tyskland.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/WjWa ... tet-oppgra
Men er det bare meg som synes Model Y ser helt grusom ut? Den får jo Fiat Multipla til å fremstå som en lekkerbisk.
Hva var den positive nyheten?Hollabaloo skrev: ↑fre jan 21, 2022 12:04 pmKlassisk "vgd". Ta en positiv Tesla-nyhet og vri fokuset over på noe negativtInternalExile skrev: ↑tor jan 20, 2022 6:30 pm Ser ut til Tesla snart kan levere biler fra fabrikken i Tyskland.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/WjWa ... tet-oppgra
Men er det bare meg som synes Model Y ser helt grusom ut? Den får jo Fiat Multipla til å fremstå som en lekkerbisk.
Vi får ta noe som bare er negativt, og se om du liker det bedre.Hollabaloo skrev: ↑fre jan 21, 2022 12:04 pmKlassisk "vgd". Ta en positiv Tesla-nyhet og vri fokuset over på noe negativtInternalExile skrev: ↑tor jan 20, 2022 6:30 pm Ser ut til Tesla snart kan levere biler fra fabrikken i Tyskland.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/WjWa ... tet-oppgra
Men er det bare meg som synes Model Y ser helt grusom ut? Den får jo Fiat Multipla til å fremstå som en lekkerbisk.
Arbeider døde på Tesla’s Fremont fabrikken etter å ha blitt klemt i noe maskineri. Og i desember 2021 skjøt en arbeider en annen til døde etter en diskusjon på samme fabrikk.
https://www.teslarati.com/tesla-worker- ... rain-line/
I første omgang er det 15 ladestasjoner her i Norge som åpner for andre merker
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/OrXW ... _row6_pos1
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/OrXW ... _row6_pos1
Drop in prisen sammenlignet med ionity er meget bra. Nå får vi litt konkurranse her.Someone skrev: ↑man jan 31, 2022 2:49 pm I første omgang er det 15 ladestasjoner her i Norge som åpner for andre merker
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/OrXW ... _row6_pos1
Skal i hvert fall ikke kjøpe Tesla nå som Musk har innrømmet at han er anti-vaxxer.
Med så lave priser på drop-in så lurer jeg på hva circleK, Mer og recharge kommer til å gjøre.
Cirkle k og sånt må sette ned prisen. Vi lader aldri der lenger pga prisen. Har fortsatt kortet fra EQC og der er det 1,65kr pr kWh på Ionity. Vi fornyet det med ett nytt år rett før vi solgte bilen og da kan man bruke det i ett år fremover. Var på tur med en kamerat og vi kunne lade både hans etron og min i-pace samtidig med det kortet. Når jeg får iX vil det følge med et år med gratis ladekort. Det kan aktiveres senere og da aktiverer jeg jo i det mercedes-kortet løper ut eller før ix eventuelt selges. Da er man sikret billig hurtiglading lenge.
Det er gode nyheter. Må innrømme at det viktigste for meg er å ikke vente, har rett og slett dårlig tålmodighet. Pris vil nok være avgjørende når det er lite trafikk.
Dette er rent gull for oss. Har eid Tesla, og kjenner på at dette appellerer langt mer enn å knote med Ionity via Plugsurfing eller hva det måtte være. Appen er allerede lastet ned.Someone skrev: ↑man jan 31, 2022 2:49 pm I første omgang er det 15 ladestasjoner her i Norge som åpner for andre merker
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/OrXW ... _row6_pos1
Kjedelig for Tesla-eierne, selvsagt, og jeg er mildt sagt overrasket over at det ikke ligger inne noen form for prioritering, eller blokkering av non-Tesla (non-abonnement) i rush-tider etc. Men leser; ''De vil likevel ikke utelukke at de mest trafikkerte stolpene i fremtiden vil kunne forbeholdes Tesla-eiere på de største utfartsdagene i året.''
Det jeg frykter er at dette blir en hvilepute for offentlig satsning, og at Tesla lengre ned langs veien trekker tilbake tilbudet. Men det er vel slik at bordet fanger på de stasjonene hvor de har fått offentlig støtte? Og når Tesla først har fått omgjort disse til profitt-sentre, så er nok veien tilbake lang. Måtte det vare.
Kroner og øre. Det som appellerer til meg er å bare plugge inn bilen, så ordner resten seg. Og selvsagt å slippe unna ave Maria'er myntet på ledige ladepunkt langs veien. Nå er ladefriheten et steg nærmere, dog avhengig av hvor godt appen til Tesla og ladestolpene kommuniserer. Forventer at dette skjer relativt sømløst, slik jeg har lært meg å kjenne Tesla.Kompressor skrev: ↑man jan 31, 2022 5:25 pm Cirkle k og sånt må sette ned prisen. Vi lader aldri der lenger pga prisen. Har fortsatt kortet fra EQC og der er det 1,65kr pr kWh på Ionity. Vi fornyet det med ett nytt år rett før vi solgte bilen og da kan man bruke det i ett år fremover. Var på tur med en kamerat og vi kunne lade både hans etron og min i-pace samtidig med det kortet. Når jeg får iX vil det følge med et år med gratis ladekort. Det kan aktiveres senere og da aktiverer jeg jo i det mercedes-kortet løper ut eller før ix eventuelt selges. Da er man sikret billig hurtiglading lenge.
Bilferie blir hakket mer aktuelt nå, kjenner jeg.
KingsRoad skrev: ↑man jan 31, 2022 8:29 pmSomeone skrev: ↑man jan 31, 2022 2:49 pm I første omgang er det 15 ladestasjoner her i Norge som åpner for andre merker
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/OrXW ... _row6_pos1
Det jeg frykter er at dette blir en hvilepute for offentlig satsning, og at Tesla lengre ned langs veien trekker tilbake tilbudet. Men det er vel slik at bordet fanger på de stasjonene hvor de har fått offentlig støtte? Og når Tesla først har fått omgjort disse til profitt-sentre, så er nok veien tilbake lang. Måtte det vare.
Ladestasjoner krever godkjenning fra myndighetene.
Det jeg synes er merkelig er at myndighetene tyeligvis har godkjent storstilt utbygging av superladere som begrenses til ett bilmerke. Jeg tror det er litt mellom linjene at tillatelsene må fornyes. De bør åpnes så ikke det offentlige må tvangsendre det. Men tesla er med på notene og åpner nå laderne. Dersom man ønsker elektrifisering av bilparken må man kontrollere at alle ladere som bygges ut er for alle med CCS kontakt eller ingen.
Ingen som vil lade her selv om det er åpnet.
https://i.redd.it/uail5keb6ow71.jpg
https://i.redd.it/uail5keb6ow71.jpg
Model 3 med en grundig rustsjekk etter 80.000km på saltede veier av NAF. Slett ikke ueffent resultat og konklusjon, noe som gjør den til et trygt bruktbilkjøp for de som vurderer det.
https://www.elbil24.no/nyttig/stemmer-d ... k/75368819
https://www.elbil24.no/nyttig/stemmer-d ... k/75368819
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute