Jepp, det ligger 512 brukte Model Y på finn.no priset høyere enn hva en ny nå kosterHaugzu skrev: ↑fre jan 13, 2023 8:06 am Kutter prisene kraftig!
Kjipt for de som nettopp har hentet ut Tesla eller prøver å selge.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/VP45 ... 10729bce75
Man kan si mye om Tesla... del 2
Re: Man kan si mye om Tesla... del 2
Er nok noen konkurrerende importører i det norske markedet som fikk litt å tenke på nå…
Da vil de nok måtte finne seg i å senke prisen, da....og akseptere tapet.Someone skrev: ↑fre jan 13, 2023 9:24 amJepp, det ligger 512 brukte Model Y på finn.no priset høyere enn hva en ny nå kosterHaugzu skrev: ↑fre jan 13, 2023 8:06 am Kutter prisene kraftig!
Kjipt for de som nettopp har hentet ut Tesla eller prøver å selge.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/VP45 ... 10729bce75
Tror du andre også vil følge etter, og tyne prisen ned under momsgrensa?Hollabaloo skrev: ↑fre jan 13, 2023 11:35 am Er nok noen konkurrerende importører i det norske markedet som fikk litt å tenke på nå…
Jeg tenker i så fall i samme baner.
Det der var en syk prisnedgang. Så på twitter at det var storming av teslabutikker i Kina pga prisnedgang, og forstår det hvis de hadde samme nedgang. Det var ampert forståelig nok, hos de som nettopp hadde betalt gammel pris.
En LR Y til godt under 500.000 er latterlig mye bil for pengene. Ulempen min er at jeg har fått Musk i vrangstrupen.
En LR Y til godt under 500.000 er latterlig mye bil for pengene. Ulempen min er at jeg har fått Musk i vrangstrupen.
Rent teknisk, men ser man man byggekvalitet og interiør så har man ennå litt å gå på....Fernandovonarb skrev: ↑fre jan 13, 2023 11:42 am
En LR Y til godt under 500.000 er latterlig mye bil for pengene.
Du kan jo selvfølgelig kjøpe toppklasse, men da må du nok finne deg i å betale momsHollabaloo skrev: ↑fre jan 13, 2023 12:39 pmForskjellen er ikke så stor som den engang var. Og ser man på finish og materialkvalitet/materialvalg på konkurrentene så er det ikke nødvendigvis toppklasse der heller
Heftig prisjustering. Det vil nok føre til sterk nedgang i bruktmarkedet ja og konkurrenter må nok også følge på for å få solgt biler.
Siste 5 uker har jeg fordelt kjøringen min mellom en Model Y og en Polestar 2, og Polestaren er flere klasser over Teslaen på interiøret herHollabaloo skrev: ↑fre jan 13, 2023 12:39 pmForskjellen er ikke så stor som den engang var. Og ser man på finish og materialkvalitet/materialvalg på konkurrentene så er det ikke nødvendigvis toppklasse der heller
....som igjen fører til at enda flere biler vil bli kondemnert og ikke reparert da terskelen for utbedring ved skader vil heves betraktelig som en følge.fargerik skrev: ↑fre jan 13, 2023 11:39 amTror du andre også vil følge etter, og tyne prisen ned under momsgrensa?Hollabaloo skrev: ↑fre jan 13, 2023 11:35 am Er nok noen konkurrerende importører i det norske markedet som fikk litt å tenke på nå…
Jeg tenker i så fall i samme baner.
Snittlig levetid for elbiler går ned, utslippene totalt øker og "det grønne skiftet" blir stadig mindre grønt!
Andre forslag til konsekvenser denne prissenkingen vil få...?!
https://www.nrk.no/vestland/kutter-pris ... 1.16256386
Dette er beviset på at man aldri bør fullfinansiere en bil med mindre man uansett skal ha den i hele lånets nedbetalingsperiode.
Det er sikkert mange som har lån på 5-600.000 på biler som koster mindre som nye.
Dette er beviset på at man aldri bør fullfinansiere en bil med mindre man uansett skal ha den i hele lånets nedbetalingsperiode.
Det er sikkert mange som har lån på 5-600.000 på biler som koster mindre som nye.
Jeg håper dette tvinger andre til å senke prisen. Blir beinhard konkurranse nå, og marginene vil nok krympe i flere ledd. Er egentlig ikke i markedet for noe nytt nå, men kjenner en liten endring i suget.
Tviler på at effekten på akkurat dette her knapt nok blir merkbar på statistikken..InsVerderben skrev: ↑fre jan 13, 2023 5:27 pm....som igjen fører til at enda flere biler vil bli kondemnert og ikke reparert da terskelen for utbedring ved skader vil heves betraktelig som en følge.fargerik skrev: ↑fre jan 13, 2023 11:39 amTror du andre også vil følge etter, og tyne prisen ned under momsgrensa?Hollabaloo skrev: ↑fre jan 13, 2023 11:35 am Er nok noen konkurrerende importører i det norske markedet som fikk litt å tenke på nå…
Jeg tenker i så fall i samme baner.
Snittlig levetid for elbiler går ned, utslippene totalt øker og "det grønne skiftet" blir stadig mindre grønt!
Hvilken statistikk..?!Someone skrev: ↑lør jan 14, 2023 5:57 pmTviler på at effekten på akkurat dette her knapt nok blir merkbar på statistikken..InsVerderben skrev: ↑fre jan 13, 2023 5:27 pm....som igjen fører til at enda flere biler vil bli kondemnert og ikke reparert da terskelen for utbedring ved skader vil heves betraktelig som en følge.
Snittlig levetid for elbiler går ned, utslippene totalt øker og "det grønne skiftet" blir stadig mindre grønt!
Gjennomsnittlig levetid for elbiler, som du bekymret deg over
Er vel gitt at den går ned, med mindre det innføres momsfritak på reparasjoner og ellers;
Bør jeg bekymre meg over at en slik prisnedgang som en følge også kan forsinke det "grønne skiftet", og i sluttenden fører til miljøøldeleggelser og større utslipp av b.la CO2....?!
-
- Innlegg: 845
Jeg liker (heller) ikke kortlivede biler.InsVerderben skrev: ↑lør jan 14, 2023 6:53 pmEr vel gitt at den går ned, med mindre det innføres momsfritak på reparasjoner og ellers;
Bør jeg bekymre meg over at en slik prisnedgang som en følge også kan forsinke det "grønne skiftet", og i sluttenden fører til miljøøldeleggelser og større utslipp av b.la CO2....?!
Men man får trøste seg med at Autoretur snakker om 97% materialresirkulering på innleverte biler samt at ex-Tesla Straubl jobber med resirkulering av batterier:
https://time.com/6176778/jb-straubel-battery-problem/
Det er ikke gitt at gjennomsnittlig levetid på elbiler endres noe av betydning som følge av Tesla sin prisreduksjon.InsVerderben skrev: ↑lør jan 14, 2023 6:53 pm Er vel gitt at den går ned, med mindre det innføres momsfritak på reparasjoner og ellers;
Du har selvfølgelig rett, beklager for min feilaktige konklusjon og det er mulig at den går ned.Hollabaloo skrev: ↑søn jan 15, 2023 12:02 pmDet er ikke gitt at gjennomsnittlig levetid på elbiler endres noe av betydning som følge av Tesla sin prisreduksjon.InsVerderben skrev: ↑lør jan 14, 2023 6:53 pm Er vel gitt at den går ned, med mindre det innføres momsfritak på reparasjoner og ellers;
Tesla-direktør innrømmer videojuks. Med andre ord er ikke autopiloten til Tesla på langt nær så god som de selv har hevdet. Musk vil selvsagt ikke kommentere saken.
https://tv.vg.no/video/255658/tesla-dir ... a0d0118ad2
https://tv.vg.no/video/255658/tesla-dir ... a0d0118ad2
Det verste tapet jeg har hatt er 50% på 3 år, Audi S5 V8 (men da hadde avgiftene gått mye ned også).Kompressor skrev: ↑ons jan 18, 2023 10:15 pm Er vel på tide at det blir normalt verditap på elbiler også. Ser aviser har skrevet om kollaps i bruktmarkedet, men normal nedgang på 15-20% per år for nybiler er vel ikke akkurat kollaps.
Det minste tapet jeg har harr er 25% på 3 år, Audi RS3.
Det er nok normalen ja.Hollabaloo skrev: ↑tor jan 19, 2023 6:43 pm Er det ikke 20% + 10% + 10% for de 3 første årene som er det "normale"?
Tesla jukser med prisene og oppgir de uten MVA og avgifter
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/kEp7 ... villedende
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/kEp7 ... villedende
- FredPerry^2
- Innlegg: 187
Mulig grunnen til at Tesla kan selge Model Y så billig er at de sparer penger på å ikke feste rattet.
https://twitter.com/preneh24/status/1620063459986771972
https://twitter.com/preneh24/status/1620063459986771972
Eventuelt at de har skjønt at det å hente inspirasjon fra flyverden, for å få bilene til å framstå som kule biler, kanskje ikke var verdens beste utgangspunkt. For det å erstatte rattet med en yoke, det er en veldig dårlig ide i dagens personbiler.FredPerry^2 skrev: ↑man jan 30, 2023 8:05 pm Mulig grunnen til at Tesla kan selge Model Y så billig er at de sparer penger på å ikke feste rattet.
https://twitter.com/preneh24/status/1620063459986771972
Så nå, i et forsøk på å få bilene til åframstå som kule biler, har de kanskje hentet inspirasjon fra racingverden. For de har helt sikker sett at i racingbiler, så kan rattet tas av.
haha ja ikke sant, litt inspirasjon fra formula-e derRibba skrev: ↑man jan 30, 2023 9:16 pmEventuelt at de har skjønt at det å hente inspirasjon fra flyverden, for å få bilene til å framstå som kule biler, kanskje ikke var verdens beste utgangspunkt. For det å erstatte rattet med en yoke, det er en veldig dårlig ide i dagens personbiler.FredPerry^2 skrev: ↑man jan 30, 2023 8:05 pm Mulig grunnen til at Tesla kan selge Model Y så billig er at de sparer penger på å ikke feste rattet.
https://twitter.com/preneh24/status/1620063459986771972
Så nå, i et forsøk på å framstå som kule biler, har de kanskje hentet inspirasjon fra racingverden. For de har helt sikker sett at i racingbiler, så kan rattet tas av.
Greia med tesla er at det er biler av medioker kvalitet, der man har sett både felger og dashboard som kommer ferdig ripet, glasstak som faller av etc
Og det idiotiske at du må styre selv primærfunskjoner på den dumme skjermen noe som kunne vært løst med en stock bak rattet. Tesla har mye kule ideer som desverre ikke funker i praksis, mesteparten av det de kommer med virker til å være kule gimmicker som investorene slenger penga sine på.. Og hyperloop med selvkjørende biler er idiotisk. hva med å bygge en tilsvarende tunnell og sette inn vogner med plass til fler enn 5-7 passasjerer og kalle det f.eks metro eller noe
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute