Man Utd - Akademitråd 22/23

Svar
Lezah

Re: Man Utd - Akademitråd 22/23

Legg inn av Lezah »

missChance skrev: man sep 05, 2022 9:49 pm
Lezah skrev: man sep 05, 2022 9:45 pm
F_Brandy skrev: man sep 05, 2022 8:01 pm Tenkte å se om han startet, men begynner på benken.
Sunlun imponerer ikke, bør være mulig med et innhopp.
Så på lagene. Paddy McNair har jaggu blitt 27 år. Ser ut til at han har skapt seg en fin karriere i Middlesbrough.
Hent ham hjem!

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Amad på nå.

McNair var solid han, ut med skade dog.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: man sep 05, 2022 10:23 pm
missChance skrev: man sep 05, 2022 9:49 pm
Lezah skrev: man sep 05, 2022 9:45 pm

Sunlun imponerer ikke, bør være mulig med et innhopp.
Så på lagene. Paddy McNair har jaggu blitt 27 år. Ser ut til at han har skapt seg en fin karriere i Middlesbrough.
Hent ham hjem!
😂

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fernandez kommer inn de siste 25-30.

Lezah

Legg inn av Lezah »


F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

U18 på MUTV nå. Leder 2-0 mot Blackburn, Norkett og Nolan. Samme gjengen som tidligere + Mainoo som har droppet ned.

U21 begynner om ikke så lenge, mot samme motstander. Den blir ikke vist.

Lezah

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: lør okt 01, 2022 12:38 pm U18 på MUTV nå. Leder 2-0 mot Blackburn, Norkett og Nolan. Samme gjengen som tidligere + Mainoo som har droppet ned.

U21 begynner om ikke så lenge, mot samme motstander. Den blir ikke vist.
Savner tilgang til MUTV, altså.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: lør okt 01, 2022 3:05 pm
F_Brandy skrev: lør okt 01, 2022 12:38 pm U18 på MUTV nå. Leder 2-0 mot Blackburn, Norkett og Nolan. Samme gjengen som tidligere + Mainoo som har droppet ned.

U21 begynner om ikke så lenge, mot samme motstander. Den blir ikke vist.
Savner tilgang til MUTV, altså.
Sender de ikke det samme som MUTV på nettsiden?

Lezah

Legg inn av Lezah »

missChance skrev: lør okt 01, 2022 3:11 pm
Lezah skrev: lør okt 01, 2022 3:05 pm
F_Brandy skrev: lør okt 01, 2022 12:38 pm U18 på MUTV nå. Leder 2-0 mot Blackburn, Norkett og Nolan. Samme gjengen som tidligere + Mainoo som har droppet ned.

U21 begynner om ikke så lenge, mot samme motstander. Den blir ikke vist.
Savner tilgang til MUTV, altså.
Sender de ikke det samme som MUTV på nettsiden?
Nettsiden..?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: lør okt 01, 2022 3:15 pm
missChance skrev: lør okt 01, 2022 3:11 pm
Lezah skrev: lør okt 01, 2022 3:05 pm
Savner tilgang til MUTV, altså.
Sender de ikke det samme som MUTV på nettsiden?
Nettsiden..?
Uniteds hjemmeside.

Lezah

Legg inn av Lezah »

missChance skrev: lør okt 01, 2022 3:17 pm
Lezah skrev: lør okt 01, 2022 3:15 pm
missChance skrev: lør okt 01, 2022 3:11 pm

Sender de ikke det samme som MUTV på nettsiden?
Nettsiden..?
Uniteds hjemmeside.
Usikker på hvem "de" er, mener du Viaplay? Jeg trodde ikke de sendte MUTV.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: lør okt 01, 2022 4:21 pm
missChance skrev: lør okt 01, 2022 3:17 pm
Lezah skrev: lør okt 01, 2022 3:15 pm

Nettsiden..?
Uniteds hjemmeside.
Usikker på hvem "de" er, mener du Viaplay? Jeg trodde ikke de sendte MUTV.
Nei, jeg mener at MUTV sendes på manchesterunited.com. Men jeg vet ikke om det er det samme som tv-versjonen. Jeg så damekampen der i dag i hvert fall.


Ser nå at de gikk fra U18-kampen og over på damekampen før U18 var ferdige.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

De har implementert det inn i en app på en eller annen måte denne sesongen. Lurer på om jeg betaler 15 kr mnd for MUTV, overlever det.

Spesiell dag, for å si det mildt. U21 taper 6-1 (!) mot Blackburn, mens U18 vinner med samme sifre. Mainoo var rå igjen, men flere andre med en god kamp selvsagt. Nolan, Norkett x2, Berry, Williams og Oyedele med målene. Shoretire for U21.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

F_Brandy skrev: lør okt 01, 2022 7:00 pm De har implementert det inn i en app på en eller annen måte denne sesongen. Lurer på om jeg betaler 15 kr mnd for MUTV, overlever det.

Spesiell dag, for å si det mildt. U21 taper 6-1 (!) mot Blackburn, mens U18 vinner med samme sifre. Mainoo var rå igjen, men flere andre med en god kamp selvsagt. Nolan, Norkett x2, Berry, Williams og Oyedele med målene. Shoretire for U21.
Jeg har tilgang på både app og nettsiden for £10 i året.

Lezah

Legg inn av Lezah »


F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Assist på begge Championship-backene våre denne midtuken.

Lezah

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: ons okt 05, 2022 9:13 pm Assist på begge Championship-backene våre denne midtuken.
Jepp, særlig Laird gjør det visst veldig bra. Da kan vi vel se frem til et salg på 4-5 mill pund om et års tid!

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Ja, han har fått mye skryt. Mulighet for å få se han selv i kveld, når QPR spiller på V Sport 2.

U18 og U21 har kamp i morgen. Ingen tidlig i PL, så U21 blir prioritert med 14.00 avspark. Brighton på U21, som enda har til gode å vinne noe annet enn i EFL denne sesongen. Virkelig på tide. U18 har Newcastle.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: ons okt 05, 2022 10:01 pm
F_Brandy skrev: ons okt 05, 2022 9:13 pm Assist på begge Championship-backene våre denne midtuken.
Jepp, særlig Laird gjør det visst veldig bra. Da kan vi vel se frem til et salg på 4-5 mill pund om et års tid!
Det siste året har vært litt av en åpenbaring sånn sett. Jeg har fått øynene opp for hvor langt ungguttene våre faktisk er, og hvor langt bak vi fremstår å være sammenlignet med de beste i PL (Arsenal/Chelsea).

- James Garner, som etter Greenwood, er den som i mine øyne har levert på høyest nivå for U21/U18 de siste årene leverte bra i Championship i fjor, men ble ikke engang vurdert av EtH. Har heller ikke fått spille noe for Everton. Ble åpenbart heller ikke prioritert av Nottingham Forest (som ikke akkurat var kresen i matfatet i sommer).
- Ethan Laird som var et av våre største talenter slet etter han forlot Swansea og trebackslinjen. Imponerte åpenbart ikke EtH heller i sommer.
- Mejbri og Amad er stort sett benket for Birmingham og Sunderland.

Mye av dette har overrasket meg. Greenwoods enorme naturlige talent kamuflerte det kanskje litt. Og det skal sies at Greenwood, om man så bort fra de ekstreme avslutningsferdighetene, hadde ganske store svakheter i andre faser av spillet. I likhet med et par andre unge spillere i Man Utd fremstod han til tider uskolert som lagspiller. Med og uten ball.

Mistenker at vi ikke har vært gode nok etter U18. Både på U23-nivå, men også når spillerne får være med A-laget. Det er ikke tilfeldig at det er de beste lagene som også utvikler de beste unge spillerne. Det handler om treningskultur, og kanskje enda mer enn tidligere «coachingen» de eksponeres for. Når en spiller som Pogba ikke utvikler seg, men stagnerer, forteller det en hel del.

Shaw, McTominay, Rashford og Martial fikk det første året (eller mer) med van Gaal på treningsfeltet. Jeg er helt sikker på at de hadde vært på et annet sted i karrieren med bedre trenere etter van Gaal.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

F_Brandy skrev: fre okt 07, 2022 7:46 pm Ja, han har fått mye skryt. Mulighet for å få se han selv i kveld, når QPR spiller på V Sport 2.

U18 og U21 har kamp i morgen. Ingen tidlig i PL, så U21 blir prioritert med 14.00 avspark. Brighton på U21, som enda har til gode å vinne noe annet enn i EFL denne sesongen. Virkelig på tide. U18 har Newcastle.
Og Laird ut med hamstringskade.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Tror det er noe mer komplekst enn at vi er dårlige, og at Arsenal og Chelsea er så langt foran. Jeg er enig i mye, bla at unggutta er langt unna, men i mine øyne er det mer fordi nivået er hinsides høyt, og at det er et latterlig sprang fra U21. Om man ser på noen av de (få) vellykkede tilfellene de siste årene; Mount, James, Foden, Arnold, Greenwood, Saka.

Alle, utenom Foden, kom inn i en heldig situasjon hvor klubben var i en slags rebuild. De har vist at de har enormt talent, men i tillegg vært heldig med situasjon. Mason varierte veldig i starten, som du er inne på. Ikke godt å si om han tar det stegene han gjorde om Antony er foran i køen. Du skal ha rimelig store cojones om en skyver en uprøvd 18 åring inn gradvis, uansett hvor talentfull han er, spesielt når alternativet trolig er en landslagspiller med tresifret antall seniorkamper. Pep får ufortjent lite skryt for hvordan han håndterte Foden.

Ang årets Championship-lån. Om man ser det fra låneklubbs-side ønsker man umiddelbar avkastning. En man kan sette rett inn i laget og styrke de 11 som starter. Det er en billig og rask løsning, som forhåpentligvis styrker laget og dermed gagner alle parter. For spillerens del må han inn i en situasjon hvor laget spiller et system som passer han, og hvor laget mangler kvalitet i hans posisjon. I tillegg har man alt det utenfor banen som skal klaffe. Her tror jeg United, mildt sagt, har gjort en dårlig jobb lenge.

For eksempel kan vi ta for oss Diallos tilfelle. Han er ganske suverent den mest talentfulle spilleren som har spilt U21 fotball, siden Greenwood. Selvsagt subjektivt, men at han skiller seg klart ut er det ingen tvil om. Om man ser på det åpenbare først, han er fryktelig liten. Bare det gjør oppgaven med å finne passende klubb mye vanskeligere. I tillegg er han ingen spesialist, jeg aner ikke hvilken posisjon han ender opp i. Godt mulig han er for treig til å spille ving i PL. Forrige kamp spilte han spiss pga skade. Skal lete lenge etter et vellykket utlån når noen blir flyttet rundt for å tette hull. Enkelte spillere må man gjøre et enormt stykke arbeid med for å finne rette situasjon, og/eller rett og slett ha litt flaks. Man kan glatt argumentere for at Nelson var et større talent en Saka.

Jeg er ellers veldig enig ang coaching. Gjelder egentlig på alle nivåer. Det har ikke vært noen form for samhandling, ingen rød tråd. At man går fra van Gaal til Mourinho sier egentlig alt. Fra Sbragia til Wood. Inkompetanse, så enkelt. Ikke bare typene, men nivået også.

Liten digresjon. Garner var åpentbart ikke tenkt ut døra, før EtH hadde fått sett han ordentlig. Med skade i pre-season tok man en avgjørelse sent i vinduet, på det tidspunktet hadde Nottingham brukt £100(?) millioner allerede, neppe mye handlingsrom. Det blir interessant å følge han videre i Everton, for det virker ikke som det perfektet stedet mtp andre signeringer de har gjort dette vinduet.

Kjipt med skade på Laird, men føler det kanskje oppsummerer mine tanker rundt han. Har mistet 1-2 år med utvikling i en fryktelig viktig alder.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Om våre utsendte her: https://www.united.no/nyhetsarkiv/laird ... ed-skade2/

"Norwich City 2-3 Preston North End
Kampene til Ryan Lowes Preston North End har stort sett bare hatt ett eller null mål i seg, men på mirakuløst vis ble det hele fem scoringer da Preston slo opprykksjagende Norwich på Carrow Road.

Álvaro Fernández spilte som vanlig fra start for Preston, og etter en glimrende målgivende pasning i midtuka, så leverte han det nok en gang her, og igjen var det Emil Riis som ble servert av spanjolen.

Lokalavisa hyller igjen Fernández, og gir ham karakteren 9 på spillerbørsen:

– Et mål ville sannsynligvis gitt ham toppkarakter. Kolossal forestilling fra spanjolen, som var opp-og-ned på venstreflanken som en Formel 1-bil. Stod bak forarbeidet til det andre målet med vidunderlig energi og ro da han fant Riis. Fantastisk.

Fernández fikk for øvrig et gult kort i det 55. minutt.

Preston ligger nå to poeng bak Swansea som ligger på sjetteplass (som gir playoff)."

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

U21 spiller 3-3 mot Chelsea. Ledet 0-1 til pause før Chelsea snur til 3-1. Så får de rødt på overtid + to kjappe fra Shoretire i 95 og 97.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Mejbri startet og spilte i 86 min da Birmingham vant 2-0 borte mot Hull i dag (Chong skaffet straffen som førte til et av målene).

Hannibal 8
Lots of energy in the opening 45, lots of histrionics too. That earned him a bit of rough treatment from the Hull midfield but he managed to keep a lid on it. His overlap created space for Bacuna to score the second. Hull were happy to see the back of him.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: søn okt 16, 2022 8:19 pm Mejbri startet og spilte i 86 min da Birmingham vant 2-0 borte mot Hull i dag (Chong skaffet straffen som førte til et av målene).

Hannibal 8
Lots of energy in the opening 45, lots of histrionics too. That earned him a bit of rough treatment from the Hull midfield but he managed to keep a lid on it. His overlap created space for Bacuna to score the second. Hull were happy to see the back of him.


Få litt muskler på ham og få plukket av ham noen unoter - be still my beating heart.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

U21 spiller mot Fleetwood Town i Papa Johns Trophy.

Charlie McNeill på straffe.



Laget:

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fernandez starter og spiller for PNE borte mot Hudds.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Laird tilbake fra skade. Svært gledelig at det ikke var snakk om uker. Hannibal har nå tatt fast plass på Birmingham.

2-2 mot Fleetwood i går. McNeill med panenka og Shoretire på overtid.

Lezah

Legg inn av Lezah »


F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Amad med sitt første for Sunderland. Han startet også. Fernandez med i et 4-2 tap. Lairds QPR vinner 2-1.

Ellers vant U21 årets første ligakamp! 3-2 mot Wolves. Shoretire fortsetter den ganske syke formen. Jurado og Hugill med de to andre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»