Man Utd - Akademitråd 22/23

Svar
Lezah

Re: Man Utd - Akademitråd 22/23

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: lør nov 05, 2022 7:29 pm
Lezah skrev: fre nov 04, 2022 5:57 pm
F_Brandy skrev: fre nov 04, 2022 3:47 pm Ny helg. United har nok en gang to kamper i morgen, og igjen er det bare U18 som blir vist. U18 møter Arsenal 12.00, mens U21 har City noen timer senere.
Skal sies at det er den som er mest interessant å se også, U21 er litt meh.
Merkelig nok. Bra mannskap tør jeg påstå. At Mark Dempsey skal trene denne gjengen stusser jeg på. Mildt sagt begrenset grunnlag å vurdere en trener på, men her har jeg ikke godt inntrykk. Nepotismen etter Solskjær.
Temmelig sikker på at en ny trener er på plass neste sesong.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: lør nov 05, 2022 7:44 pm
tbb skrev: lør nov 05, 2022 7:29 pm
Lezah skrev: fre nov 04, 2022 5:57 pm

Skal sies at det er den som er mest interessant å se også, U21 er litt meh.
Merkelig nok. Bra mannskap tør jeg påstå. At Mark Dempsey skal trene denne gjengen stusser jeg på. Mildt sagt begrenset grunnlag å vurdere en trener på, men her har jeg ikke godt inntrykk. Nepotismen etter Solskjær.
Temmelig sikker på at en ny trener er på plass neste sesong.
Likte tilnærmingen til EtH ved ansettelse av Benni.

(Det der greiene OGS fikk lov til å styre med mht ansettelser provoserer meg fortsatt.)

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: lør nov 05, 2022 7:48 pm
(Det der greiene OGS fikk lov til å styre med mht ansettelser provoserer meg fortsatt.)
Pøsj, fikk jo inn Phelan.

Satser på at ETH har et solid nettverk o oversikt over gode trenere i da seff særlig Nederland (vet vi at han var involvert i ansettelsen av BM?). Håper jo ikke vi raserer Ajax årlig, det fortjener de ikke, men noe klinger jo bra med å få inn et snev av "Ajax-isme" i ungdomsavdelingene våre. U21 er jo ikke nødvendigvis bare unggutter pdd, men poenget står.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: søn nov 06, 2022 10:00 am
tbb skrev: lør nov 05, 2022 7:48 pm
(Det der greiene OGS fikk lov til å styre med mht ansettelser provoserer meg fortsatt.)
Pøsj, fikk jo inn Phelan.

Satser på at ETH har et solid nettverk o oversikt over gode trenere i da seff særlig Nederland (vet vi at han var involvert i ansettelsen av BM?). Håper jo ikke vi raserer Ajax årlig, det fortjener de ikke, men noe klinger jo bra med å få inn et snev av "Ajax-isme" i ungdomsavdelingene våre. U21 er jo ikke nødvendigvis bare unggutter pdd, men poenget står.
«McCarthy’s move to United, which was confirmed on Saturday, can be traced back to May when Rob Moore, his agent, first spoke to Ten Hag.

At the very least, Moore thought McCarthy would be someone for the United manager to look at, an up-and-coming coach. At the start of July, Ten Hag called Moore and asked if McCarthy could go in for an interview at the club’s Carrington training ground. That meeting went well.»

(…)

«Ten Hag asked McCarthy if he could come back and take some sessions with under-23 players. He then went to Carrington in the week before United flew to Bangkok to take a long session, broken into four parts to show his coaching ability. Ten Hag told the South African he was looking at other potential candidates and that he’d get back to him and tell him whether he was interested.

Several had a chance to impress him, but it was McCarthy who stood out most at Carrington.»

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Joe Rothwell og Ben Pearson mot James Garner er litt artig. På V Sport 1. Hannibal og Laird starter for sine lag.

Lezah

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: tir nov 08, 2022 8:53 pm Hannibal
Hannibal 7.5
Showed his intent in just the second minute when he won a turnover and went careering towards the Swansea goal only to be up-ended. The teenager took some heavy blows but never stopped running and just about kept a lid on things.

Ser ut til å nesten "bestandig" være MotM eller tett opp mot det, kun Brums to målscorere fikk bedre enn ham i lokalavisa nå.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: ons nov 09, 2022 2:51 pm
F_Brandy skrev: tir nov 08, 2022 8:53 pm Hannibal
Hannibal 7.5
Showed his intent in just the second minute when he won a turnover and went careering towards the Swansea goal only to be up-ended. The teenager took some heavy blows but never stopped running and just about kept a lid on things.

Ser ut til å nesten "bestandig" være MotM eller tett opp mot det, kun Brums to målscorere fikk bedre enn ham i lokalavisa nå.
Tittet gjennom høydepunkter og det jeg kan oppdrive av stats fra de siste kampene, og det er litt det samme hver gang. Veldig elegang, talentfull og «iøynefallende spiller», men foreløpig blir det kanskje litt lite med han?

Minner meg kanskje litt om en ung Grealish med mer aggressivitet/intensitet og større motor.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tor nov 10, 2022 5:36 pm Tittet gjennom høydepunkter og det jeg kan oppdrive av stats fra de siste kampene, og det er litt det samme hver gang. Veldig elegang, talentfull og «iøynefallende spiller», men foreløpig blir det kanskje litt lite med han?

Minner meg kanskje litt om en ung Grealish med mer aggressivitet/intensitet og større motor.
Mente at stats tilsier at han også jobber ekstremt bra? Manageren hans dro i all fall frem arbeidskapasiteten hans som en greie. Han er jo en hissigpropp som ikke akkurat trekker seg unna dueller. For å si det forsiktig. Målpoeng og slikt tenker jeg ikke så mye på, det kommer an på flere faktorer. Ut ra det lille jeg har sett kunne han jo fint hatt dobbelt så mange assists, i hvert fall. Jeg tror dette er en fyr vi kan ha veldig god nytte av fremover. Jeg syns ikke råpotensialet hans står tilbake for det til Garancho, men det er lettere å få spilletid i angrep i den alderen. Kanskje best med et år til på utlån.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: fre nov 11, 2022 8:59 am
tbb skrev: tor nov 10, 2022 5:36 pm Tittet gjennom høydepunkter og det jeg kan oppdrive av stats fra de siste kampene, og det er litt det samme hver gang. Veldig elegang, talentfull og «iøynefallende spiller», men foreløpig blir det kanskje litt lite med han?

Minner meg kanskje litt om en ung Grealish med mer aggressivitet/intensitet og større motor.
Mente at stats tilsier at han også jobber ekstremt bra? Manageren hans dro i all fall frem arbeidskapasiteten hans som en greie. Han er jo en hissigpropp som ikke akkurat trekker seg unna dueller. For å si det forsiktig. Målpoeng og slikt tenker jeg ikke så mye på, det kommer an på flere faktorer. Ut ra det lille jeg har sett kunne han jo fint hatt dobbelt så mange assists, i hvert fall. Jeg tror dette er en fyr vi kan ha veldig god nytte av fremover. Jeg syns ikke råpotensialet hans står tilbake for det til Garancho, men det er lettere å få spilletid i angrep i den alderen. Kanskje best med et år til på utlån.
Definitivt en spiller som det er bra trøkk i, og det var vel «løpestats» manageren viste til? Km per 90, sprinter, lengde på sprinter etc? Der er han helt sikkert veldig bra. Han er også blant de tre-fire beste hos Birmingham på tall som recoveries og taklinger+interception. Men likevel er ikke dette tall som ser veldig imponerende ut for noen Birmingham-spillere.

Når det gjelder det som skjer med ball virker det som han ligger et stykke bak spillere som Chong, Bacuna og Graham. Da har jeg sett på parametre der spillere som ofte er bra med ball stikker seg ut. Feks «shot creating actions» (og da primært fra åpent spill), xA og fullførte pasninger/innlegg i straffefeltet til motstanderen.

Tallene til Mejbri er slående like tallene til Bellingham da han var i Birmingham. Ikke unaturlig, de hadde mer eller mindre samme rolle. Men Bellingham var 16 år. Mejbri blir 20 år i januar.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: fre nov 11, 2022 10:00 am

Tallene til Mejbri er slående like tallene til Bellingham da han var i Birmingham. Ikke unaturlig, de hadde mer eller mindre samme rolle. Men Bellingham var 16 år. Mejbri blir 20 år i januar.
Fair points, seff. Akkurat når det gjelder dette, så skal det sies en spiller som Mejbri nok hadde fått spilt masse mer førstelagsfotball på dette stadiet hadde han startet i en klubb som Birmingham, fremfor United. Mens det motsatte hadde vært tilfellet for Bellingham hadde han startet hos oss. Så det er vel så mye omstendigheter som talent ute og går her.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Mulighet til å se han i kveld. Møter Amads Sunderland.

U21 spiller også, på OT. Ser ikke ut til å bli vist.

Lezah

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: fre nov 11, 2022 7:22 pm Mulighet til å se han i kveld. Møter Amads Sunderland.
Begge starter, så skal følge denne litt til kveldsmaten.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Nydelig assist av Amad.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Kjempemessig forarbeid av Diallo idet Sunlun tar ledelsen.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Antony svetter :)

Lezah

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: fre nov 11, 2022 10:14 pm Antony svetter :)
Flott mål.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Jepp. Fint å se han gradvis komme inn i det nå. Bor så ekstremt mye fotball i han. To vanvittig bra prestasjoner bak målene.

Håper Mowbray er streng og priker på arbeidskapasiteten i nærheten av samme grad som EtH. Vil gjøre prosessen neste sesong mye enklere. Talentet er der uansett.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

En veldig bra kamp fra U18 mot City i dag. Første gang på ganske mange år der jeg føler United bare er bedre i banespillet en naboen. Fullstendig fortjent 3-2 seier.

Fikk 1-0 i sekken etter Uniteds beste periode i førsteomgang. Snur til 2-1, før Kingdon blir utvist rett før 90. Etter det får United en straffe ut av ingenting, før City reduserer igjen. Det er ikke en spesielt talentfull årgang, men Binnion har gjort en utrolig jobb med kollektivet.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

U18 nå om 20 minutter.

Harrison (GK), Kamason, Jackson, Aljofree (C), Nolan, Mather, Berry, Moorhouse, Williams, Norkett & Trialist. Kamason er ny for meg. Har sett navnet til trialist tidligere, men husker ikke nå i farten. Fint å se Moorhouse tilbake fra skade. Laget har vært ok før den lille pausen.

Ellers kommer Amad til å starte for Sunderland på VSport om drøye timen.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Og avlyst ....


Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

missChance skrev: lør des 03, 2022 1:38 pm Og avlyst ....

Det der var dårlig planlegging må man si

Lezah

Legg inn av Lezah »

Noen som så Sunlun i går? Diallo scoret igjen, ser jeg.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Ja. Han var veldig god. BB stod mellom han og Alex Pritchard for min del.

Sunderland slet første halvtimen, før det endret seg inn mot pause. Strålende i andreomgang, før han ble byttet ut rundt 70ish på 2-0. Målet var tap-in fra en meter.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

U18 begynner FAYC denne søndagen. Halve laget er i Spania og skal spille mot Betis lørdag.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Kampen går borte mot Crystal Palace, med avspark 16.00. De ligger for øyeblikket på 3. plass i U18-serien, og har de seneste årene hatt noen veldig sterke årganger. Så dette blir tøft.

For Uniteds del har jo halve laget nettopp vært på treningsleir i Spania. Gore, Fredricson og Oyedele reiste hjem tidlig for å være med her, men både Mainoo og Murray fikk minutter mot Betis i går. Antar at det er gode muligheter for at de to sistnevnte ikke er med i det hele tatt, som selvsagt er en enorm svekkelse.

Kampen sendes dessverre bare på MUTV i UK. Usikker på hvem som har norske rettigheter. Bør uansett være gode muligheter for å finne en stream liggende på twitter.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Ble 3-1, godkjent.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Ekstremt sterkt etter den oppladningen. Binnion snakket om at de var misfornøyd mellom 20 og 70 min. Store deler av kampen, men uten at Palace skapte det helt store. Fredricson, Harrison og Gore de som får mest skryt.

Når man ser hvordan man stiller, er det enda mer imponerende at man vinner i fjor. Det er bare Garnacho og Vitek som virkelig er et stort tap, resten var first year scholars.

Amad på V Sport 21.00 i dag. Alle andre startet for sine Championship klubber i helgen som var.

Lezah

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: man des 12, 2022 8:44 pm
Amad på V Sport 21.00 i dag. Alle andre startet for sine Championship klubber i helgen som var.
Faen, visste det var noe som gikk an å se på i kveld...så du/noen kamp?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Lezah skrev: man des 12, 2022 10:48 pm
F_Brandy skrev: man des 12, 2022 8:44 pm
Amad på V Sport 21.00 i dag. Alle andre startet for sine Championship klubber i helgen som var.
Faen, visste det var noe som gikk an å se på i kveld...så du/noen kamp?
Jøss, Diallo tar straffer for Sunlun,

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

5 mål og 1 assist på de siste 7 kampene i CH lar seg høre. Diallo har fått opp dampen nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»