Man Utd - Akademitråd 22/23

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Man Utd - Akademitråd 22/23

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: ons feb 01, 2023 9:25 am
missChance skrev: tir jan 31, 2023 4:16 pm Di'Shon Bernard på lån til Portsmouth.
Han, Savage og flere blir aldri gode nok
De jeg nevnte på forrige side var vel mitt forsøk på å si hvilke fire spillere jeg ser på som kan bli gode nok for Manchester United sitt førstelag.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: ons feb 01, 2023 5:21 pm
Lezah skrev: ons feb 01, 2023 9:25 am
missChance skrev: tir jan 31, 2023 4:16 pm Di'Shon Bernard på lån til Portsmouth.
Han, Savage og flere blir aldri gode nok
De jeg nevnte på forrige side var vel mitt forsøk på å si hvilke fire spillere jeg ser på som kan bli gode nok for Manchester United sitt førstelag.
Garnacho, Kobbie Mainoo, Lacey og Ibragimov?

Tja, de to første er nok klink, talentmessig. De to andre blir litt vel tidlig å felle dom over imo. Rent fotballteknisk (mitt nye ord) er det jo nada i veien med dem. Freddy Adu var også sjuk i samme alder! Men de ser jo spennende ut, absolutt.

Jeg vet ikke helt hvor du legger lista for hvem som skal tas med i betraktningen, vi har jo Mejbri-Fernandez-Laird på utlån som alle sammen kan bli fryktelig gode spillere med litt spilletid, men sammenlignet med Ibragimov og Lacey er de jo eldgamle...men Mejbri-Fernandez er kun ett år eldre enn Garnacho og førstnevnte har til og med begynt å spille for landslaget, så her er det lov å håpe. Jeg rater Mejbri veldig høyt, sånn for å ha sagt det.

Er også svak for Kambwala, men her frykter jeg allerede skadene. Må få spille mye fotball nå fremover.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

U18 med 1-1 mot Derby. Samme unge laget, men uten Norkett. Svakeste førsteomgangen på veldig, veldig lenge. Langt bedre etter at Munro kom inn i andreomgang. Var nære å få med seg alle 3 på slutten. Musa med målet på en tap-in.

Amad og Laird starter. Fernandez og Hannibal på benk. Shola og McNeill starter også.

Lezah

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: lør feb 04, 2023 3:01 pm Fernandez og Hannibal på benk.
Hannibal (for Gardner, HT) Superb 7.5

Ser han fikk en assist også. Kjekt å vite at vi har en fremtidige midtbanespiller der ute.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Har vært en veldig god helg for akademiet.

På fredag startet Hannibal helgen med mål og assist. Scoringen kom fra et frispark i innleggposisjon, men Hannibal kjørte en frekk variant med skudd istedenfor pga svakt keeperspill. Ble Motm.

Lørdag spilte både U21 og U18. Førstnevnte vant 4-1 mot Everton. Virker mer jevnspilt enn resultatet tilsier, om man skal dømme ut fra høydepunktene. De fortsetter med det sin ekstremt gode rekke i 2023. Hugill x1 og Forson x3.

U18 hadde Newcastle hjemme. Ble en forholdsvis grei seier, 3-0. Musa x2 og Nolan x1.

Ellers lite å melde om blant de utlånte. Shoretire skaffet Bolton to straffespark i en 5-0 seier. Amad startet og vant, Laird startet og tapte. Fernandez fortsetter å bli benket i et Preston-lag som sliter.

Lezah

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: man feb 13, 2023 4:10 pm Fernandez fortsetter å bli benket i et Preston-lag som sliter.
Syns denne er snodig, gjorde det jo bra da han fikk spille.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

U18 borte mot Nottingham nå om 10 mintter.

Lezah

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: lør feb 18, 2023 1:18 pm U18 borte mot Nottingham nå om 10 mintter.
Får du sett?

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Jepp, men fokuset ble flyttet over på PL-kampen. Svak kamp fra Uniteds side, har fått til fint lite. Noen stygge fra keeper Harrison som har ført direkte til mål. Warren Joyce har en god dag på jobb. Står 4-0 med 10 min igjen.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Veldig lovende 10 minutter fra Mainoo i går synes jeg. Virket så han begynner å venne seg til tempoet allerede, ihvertfall uten ball.

Bra om han får spille noen kamper for u21 innimellom.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Decent helg for akademiet. U21 spilte 2-2 mot Wolves i går(Forson, Hugill), ble ikke vist pga PL.

U18 vinner 5-2 mot Derby i dag. Jevnspilt førsteomgang, mens i andre har det vært klasseforskjell. Barry like frustrerende som god. Musa x2, Scanlon, Williams og Nolan med mål.

Dagens øyeblikk skjer mot slutten av u18 kampen. Derby får en svært billig straffe etter en duell som involverer Jackson. Harrison redder straffen, og Jackson gjør en strålende blokk på returen. Sistnevnte feirer vilt, mot dommeren!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Lezah

Legg inn av Lezah »

U21 tapte 1-3 mot CFC i går, men det var visst ikke fortjent.

MEN om Mainoo spesielt: https://www.manchestereveningnews.co.uk ... a-26399913#

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Michael Carrick i ledelsen mot Stoke, i en kamp som inneholder bla Tuanzebe, McNair og Pearson.

Vanvittig start som manager.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

F_Brandy skrev: tir mar 14, 2023 9:27 pm Michael Carrick i ledelsen mot Stoke, i en kamp som inneholder bla Tuanzebe, McNair og Pearson.

Vanvittig start som manager.
Vinner de denne, så snuser de på direkte opprykk, bare 1 poeng bak Sheffield United. Var ikke Middlesbrough på nedrykksplass da Carrick tok over?

Fortsatt altfor tidlig å felle noen dom over hans fremtidige managerkarriere, men det han har levert så langt er mer imponerende f. eks. Lampard og Gerrard i startfasen.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Kobbie Mainoo og Omari Forson skal være med England U19 i landslagpausen. De to eneste engelskmennene fra United såvidt jeg ser. Betyr at Mainoo spiller opp et år, som ikke skjer særlig ofte på de yngre lagene i England.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

U18 mot Stoke på MUTV 12.00, Lacey fra start.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Ble ingen høydare, 0-0. U21 mot City nå, og den blir vist!

Ingen Mainoo, så han er nok på benk mot Fulham.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Tabbe av Isak som fører til 1-0 for City

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Megapixsel skrev: søn mar 19, 2023 1:12 pm Tabbe av Isak som fører til 1-0 for City
Han var imponerende for Norge U19 nå i landslagspausen. Synd for ham at han har Oscar Bobb foran seg som er året eldre og noe bedre.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

U18 mot Leeds nå på MUTV. Leder 1-0 etter Scanlons scoring.

Amad spiller også ikveld, så mye bra fotball. Den blir dessverre ikke vist. Det gjør derimot B'ham, men med Hannibal benket igjen.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Leeds vært det beste laget, men United tar med seg 3 poeng. Vinner 3-1. Vanvittig av Lacey på siste målet. Wheatley og Norkett med målene i 2. omgang.

Amad assist.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

F_Brandy skrev: tir apr 18, 2023 9:59 pm Leeds vært det beste laget, men United tar med seg 3 poeng. Vinner 3-1. Vanvittig av Lacey på siste målet. Wheatley og Norkett med målene i 2. omgang.

Amad assist.
For de som ikke har sett det.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Er verdt å søke opp Laceys mål mot Wolves i dag. Kampen endte 2-2.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

F_Brandy skrev: tir apr 25, 2023 10:51 pm Er verdt å søke opp Laceys mål mot Wolves i dag. Kampen endte 2-2.
Det kan du trygt si!


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Han klarte det han prøvde på forrige uke.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

U18 i ledelsen mot Everton når dommer blåser for pause. 1-0, Mather med målet. Kampen går på MUTV.

Avslutter sesongen med to kamper mot Everton denne uka, dette er den første av de.

Lezah

Legg inn av Lezah »

1-1

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»