Om vi finner liv

Svar
Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Re: Om vi finner liv

Legg inn av BlackEagle »

Corvus skrev: tir jul 18, 2023 10:59 am
Sannsynligheten for at det ikke finnes liv andre steder enn her er tilnærmet 0%
Det er jo det jeg sier - det er MULIG det ikke finnes liv andre steder enn her. Det ville være formastelig å anta noe annet. Og sjøl om vi har bedrevet bare en særdeles begrensa utforskning av universet, har vi ikke sett det aller minste tegn til liv annet enn på jorda.

Og før du spør: Nei - jeg er ikke-troende, og tror ikke på hverken det ene eller det andre. Jeg holder meg helst til statistikk (se ovenfor).

Mvh

BE
som insisterer på å beholde h-en i "hverken"

Corvus

Legg inn av Corvus »

BlackEagle skrev: tir jul 18, 2023 3:37 pm
Corvus skrev: tir jul 18, 2023 10:59 am
Sannsynligheten for at det ikke finnes liv andre steder enn her er tilnærmet 0%
Det er jo det jeg sier - det er MULIG det ikke finnes liv andre steder enn her. Det ville være formastelig å anta noe annet. Og sjøl om vi har bedrevet bare en særdeles begrensa utforskning av universet, har vi ikke sett det aller minste tegn til liv annet enn på jorda.


BE
som insisterer på å beholde h-en i "hverken"
Du er klar over at vi omtrent har sjekket en promille av et sandkorn i Sahara, og universet er veldig mye større enn hele hele Sahara i forhold?

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

BlackEagle skrev: tir jul 18, 2023 3:37 pm
Corvus skrev: tir jul 18, 2023 10:59 am
Sannsynligheten for at det ikke finnes liv andre steder enn her er tilnærmet 0%
Det er jo det jeg sier - det er MULIG det ikke finnes liv andre steder enn her. Det ville være formastelig å anta noe annet. Og sjøl om vi har bedrevet bare en særdeles begrensa utforskning av universet, har vi ikke sett det aller minste tegn til liv annet enn på jorda.

Og før du spør: Nei - jeg er ikke-troende, og tror ikke på hverken det ene eller det andre. Jeg holder meg helst til statistikk (se ovenfor).

Mvh

BE
som insisterer på å beholde h-en i "hverken"
Nei, man skulle jo tro at intelligente sivilisasjoner hadde lagt igjen spor, men så var det dette med tid, da.
Jeg tror det har vært ganske mange stjerne-reisende/interstellare folk og fe, de har bare levd i helt andre tidsperioder.
Jeg har null fakta. Ingen har.
Allikevel vet vi f.eks at det finnes omtrent 1,33 trilliarder liter vann i verdenshavene. Jeg vet ikke helt hva vi skal med den informasjonen. Hadde det vært opp til meg, hadde vi byttet ut akkurat den visdommen med å kjenne til minst en annen planet med liv. Intelligent liv eller ei.
Å kjenne til det, hadde endret alt.
Inntil videre er dette et felt for filosofer og ikke astronomer, er jeg redd.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Leste et sted at det er rimelig arrogant å tru at det vi er den eneste planeten av 10,000,000,000,000,000,000,000,000 planeter som har intelligent liv.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Corvus skrev: tir jul 18, 2023 6:49 pm
BlackEagle skrev: tir jul 18, 2023 3:37 pm
Corvus skrev: tir jul 18, 2023 10:59 am
Sannsynligheten for at det ikke finnes liv andre steder enn her er tilnærmet 0%
Det er jo det jeg sier - det er MULIG det ikke finnes liv andre steder enn her. Det ville være formastelig å anta noe annet. Og sjøl om vi har bedrevet bare en særdeles begrensa utforskning av universet, har vi ikke sett det aller minste tegn til liv annet enn på jorda.

BE
som insisterer på å beholde h-en i "hverken"
Du er klar over at vi omtrent har sjekket en promille av et sandkorn i Sahara, og universet er veldig mye større enn hele hele Sahara i forhold?
Ja, nettopp, jeg skrev jo det: "sjøl om vi har bedrevet bare en særdeles begrensa utforskning av universet". Og NETTOPP derfor har vi svakt statistisk grunnlag for å mene noe som helst. Men det lille vi har undersøkt, tyder ikke akkurat på at liv er særlig utbredt. For å ta det vi har undersøkt: Utenom jorda har vi funnet 0 - null - indikasjoner på liv annetsteds. Nei - man kan ikke dermed konkludere med at liv finnes kun på jorda og ingen andre steder i hele universet, og det har jeg heller ikke gjort. Jeg sier ikke engang at liv andre steder enn her er usannsynlig. Men jeg sier at

det KAN

være slik at liv finnes kun på jorda.

Mvh

BE
som ikke har noe tros-behov; hverken i den ene eller andre retningen

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: ons jul 19, 2023 8:53 am
Corvus skrev: tir jul 18, 2023 6:49 pm
BlackEagle skrev: tir jul 18, 2023 3:37 pm

Det er jo det jeg sier - det er MULIG det ikke finnes liv andre steder enn her. Det ville være formastelig å anta noe annet. Og sjøl om vi har bedrevet bare en særdeles begrensa utforskning av universet, har vi ikke sett det aller minste tegn til liv annet enn på jorda.

BE
som insisterer på å beholde h-en i "hverken"
Du er klar over at vi omtrent har sjekket en promille av et sandkorn i Sahara, og universet er veldig mye større enn hele hele Sahara i forhold?
Ja, nettopp, jeg skrev jo det: "sjøl om vi har bedrevet bare en særdeles begrensa utforskning av universet". Og NETTOPP derfor har vi svakt statistisk grunnlag for å mene noe som helst. Men det lille vi har undersøkt, tyder ikke akkurat på at liv er særlig utbredt. For å ta det vi har undersøkt: Utenom jorda har vi funnet 0 - null - indikasjoner på liv annetsteds. Nei - man kan ikke dermed konkludere med at liv finnes kun på jorda og ingen andre steder i hele universet, og det har jeg heller ikke gjort. Jeg sier ikke engang at liv andre steder enn her er usannsynlig. Men jeg sier at

det KAN

være slik at liv finnes kun på jorda.

Mvh

BE
som ikke har noe tros-behov; hverken i den ene eller andre retningen
Nå har det seg at de vi har undersøkt så er det bare jorden som er i gullhårsona. Det betyr at det er nært opptil 100% sjanse for at det eksisterer liv på planeter som befinner seg i denne sona.

MVH

HB

Statistisk sett blir statistikk misbrukt.
(Gammelt jugeord)

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: ons jul 19, 2023 3:34 pm
Nå har det seg at de vi har undersøkt så er det bare jorden som er i gullhårsona. Det betyr at det er nært opptil 100% sjanse for at det eksisterer liv på planeter som befinner seg i denne sona.

MVH

HB

Statistisk sett blir statistikk misbrukt.
(Gammelt jugeord)
How immensely interesting.

Mvh

BE

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

De fleste har problemer med å forstå hvor store galakser faktisk er, så jeg la ved en banan som referanse.

Bilde

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

LANISTA skrev: fre jul 28, 2023 9:00 pm De fleste har problemer med å forstå hvor store galakser faktisk er,
Det er rart? :)

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

bennetcerf skrev: fre jul 28, 2023 9:06 pm
LANISTA skrev: fre jul 28, 2023 9:00 pm De fleste har problemer med å forstå hvor store galakser faktisk er,
Det er rart? :)
Det er sikkert ikke rart. Sliter med å finne igjen bananen på bildet.

bennetcerf

Legg inn av bennetcerf »

Er det ikke slik at livet på jorda oppsto ved en rekke tilfeldigheter? Jeg tror vi er alene, mulig det finnes liv i form av mikroorganismer på andre planeter, det i seg selv vil være sensasjonelt, men noen som ligner på oss! Har mine tvil.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

bennetcerf skrev: fre jul 28, 2023 10:36 pm Er det ikke slik at livet på jorda oppsto ved en rekke tilfeldigheter? Jeg tror vi er alene, mulig det finnes liv i form av mikroorganismer på andre planeter, det i seg selv vil være sensasjonelt, men noen som ligner på oss! Har mine tvil.
Jeg tror ikke noe som helst. Men det stemmer nok at livet her på jorda er resultatet av en lang rekke hendelser (om man kaller det "tilfeldigheter" eller ikke spiller neppe stor rolle), og det er også resulatet av rekkefølgen på disse hendelsene - og avstanden i tid og rom mellom disse hendelsene kan også ha spilt en inn. Det lille vi vet om hvordan liv oppstår (det kan jo tenkes å oppstå ved en rekke andre tilfeldigheter, rekkefølge osv.) tyder på at dersom liv finnes andre steder kan det likevel være laaaangt til neste holdeplass.

Om noen likevel skulle treffe E. T., får dere hilse ham/henne/det/dem. Jeg har forresten lagt merke til en ny kristelion fra Amerika nå (i forbindelse med U. A. P. osv.): Nå skal man visst tilbe det man IKKE vet som noe man VET likevel... (og joda, det er hypotetisk (NEI, jeg sa IKKE "teoretisk"!) mulig at noen fenomen har en slags sammenheng med såkalte intelligente vesener andre steder enn på jorda, men man beviser ikke noe man mener å vite med noe man IKKE vet (eller rykter - eller frykt - eller våte drømmer) - det er det skjære sprøyt).

Mvh

BE

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

bennetcerf skrev: fre jul 28, 2023 10:36 pm Er det ikke slik at livet på jorda oppsto ved en rekke tilfeldigheter? Jeg tror vi er alene, mulig det finnes liv i form av mikroorganismer på andre planeter, det i seg selv vil være sensasjonelt, men noen som ligner på oss! Har mine tvil.
Joda, livet på jorden har nok oppstått ved en tilfeldighet. Når det først har skjedd her, hvorfor skulle det være utenkelig andre steder? Det er de som forlanger bevis på at det kan være en mulighet for liv på andre kloder. Vel jeg gidder ikke pirke så veldig mye på det enn å henvise til Drakes likning. Sett de riktige parametere og de rette verdier så har du noe mer å gå på. https://no.wikipedia.org/wiki/Drakes_ligning

Hvis man aksepterer at det finnes liv andre plasser og at de er i stand til å bygge tekniske duppeditter. Så dukker spørsmålet om de ligner på oss. Genetisk kan vi utelukke med en gang, det vil ikke være i nærheten. En helt different utviklingshistorie. Fysisk kan de ligne, men ikke nødvendigvis. Hvis vi ser på vår egen utviklingshistorie så er det mange tilfeldigheter før mennesket dukket opp. Hadde ikke asteroiden slått ned for 65 millioner år siden ville dinosaurusene fremdeles ruslet med stor sannsynlighet her og kanskje noen få arter med pattedyr. Kanskje da allerede etter noen få millioner år dannet seg en intelligent kjøttetende dino som var i stand til å finne opp både bål, hjul m.m.

Vel nå kunne sikkert at en annen utviklingshistorie ha utelukkende virvelløse dyr, men da hadde jeg tvilt på noen teknisk kunne ha blitt utviklet. Alle dyr har hjerne så andre viktige ting er velutviklede øyne som ser detaljer når tallhjulene settes sammen. Så kommer vi tilbake til virveldyr. Et skjellet slik vi ser det må innholde et visst antall lemmer. Mulig at en orden (virveldyr) hadde regelen med fire armer/bein på hver side av kroppen og at de gikk på fire bein og hadde fire armer, eller en annen kombinasjon. Sånn sett ville de vært ulike oss. Hvis de er skapt med to bein og to armer ville de vært mer like. Er planeten varm har de neppe noen pels, har planeten lite lys er de nok grå i huden, har planeten mye lys er de nok grønne da de har fotosyntese og ikke er kjøttspisende. Mange myter om de små grønne.

Her ble det mye spekulasjoner, men bare for å illustere litt hva skaperen kan ha gjort.


MVH.

HB

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: lør jul 29, 2023 8:48 am
Om noen likevel skulle treffe E. T., får dere hilse ham/henne/det/dem. Jeg har forresten lagt merke til en ny kristelion fra Amerika nå (i forbindelse med U. A. P. osv.): Nå skal man visst tilbe det man IKKE vet som noe man VET likevel... (og joda, det er hypotetisk (NEI, jeg sa IKKE "teoretisk"!) mulig at noen fenomen har en slags sammenheng med såkalte intelligente vesener andre steder enn på jorda, men man beviser ikke noe man mener å vite med noe man IKKE vet (eller rykter - eller frykt - eller våte drømmer) - det er det skjære sprøyt).

Mvh

BE
UAP litt mer klassifiserende enn UFO. Hundrevis av piloter står nå frem og forteller om observasjoner av AUP. Skal vi fortelle denne gjengen at de har sett syner? Hva med filmsnutter av UAP, som har lekket ut? Er det gutteromsstreker? Det som kommer frem i høringen i kongressen er sprøyt?

Nå har jeg oppfattet at du forlanger bevis for muligheten for at det finnes liv på andre planeter. Litt synd egentlig, fordi det tar livet av diskusjon.

MVH.

HB som hverken har sett UFO eller UAP.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: man jul 31, 2023 8:48 pm
BlackEagle skrev: lør jul 29, 2023 8:48 am
Om noen likevel skulle treffe E. T., får dere hilse ham/henne/det/dem. Jeg har forresten lagt merke til en ny kristelion fra Amerika nå (i forbindelse med U. A. P. osv.): Nå skal man visst tilbe det man IKKE vet som noe man VET likevel... (og joda, det er hypotetisk (NEI, jeg sa IKKE "teoretisk"!) mulig at noen fenomen har en slags sammenheng med såkalte intelligente vesener andre steder enn på jorda, men man beviser ikke noe man mener å vite med noe man IKKE vet (eller rykter - eller frykt - eller våte drømmer) - det er det skjære sprøyt).

Mvh

BE
UAP litt mer klassifiserende enn UFO. Hundrevis av piloter står nå frem og forteller om observasjoner av AUP. Skal vi fortelle denne gjengen at de har sett syner? Hva med filmsnutter av UAP, som har lekket ut? Er det gutteromsstreker? Det som kommer frem i høringen i kongressen er sprøyt?

Nå har jeg oppfattet at du forlanger bevis for muligheten for at det finnes liv på andre planeter. Litt synd egentlig, fordi det tar livet av diskusjon.

MVH.

HB som hverken har sett UFO eller UAP.
Om "Hundrevis av piloter står nå frem og forteller om observasjoner av AUP. Skal vi fortelle denne gjengen at de har sett syner?" - Nei, selvfølgelig ikke. Poenget er at DE IKKE VET hva de har sett.

Om "Hva med filmsnutter av UAP, som har lekket ut? Er det gutteromsstreker?" - Det aner jeg da virkelig ikke. Poenget er igjen at DE IKKE VET hva som er filmet.

Om "Det som kommer frem i høringen i kongressen er sprøyt?" - Det aner jeg da virkelig ikke. Ikke har jeg satt meg noe særlig inn i hva som evt. "kommer frem" hverken i kongressen eller annetsteds (jeg vet ikke engang om det er noe å sette seg inn i), og ikke frekventerer jeg den amerikanske kongressen i særlig grad.

MEN: Fordi om man legger sammen to og to og ikke får fire, betyr ikke det at riktig svar er ikke-fire. Det kan bl. a. også bety at man ikke har lært addisjon.

Mvh

BE
som fortsatt er IKKE-troende, og mener ærlig og alvorlig at all kristelion er potensielt skadelig

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: tir aug 01, 2023 7:35 pm
HB4596 skrev: man jul 31, 2023 8:48 pm
BlackEagle skrev: lør jul 29, 2023 8:48 am
Om noen likevel skulle treffe E. T., får dere hilse ham/henne/det/dem. Jeg har forresten lagt merke til en ny kristelion fra Amerika nå (i forbindelse med U. A. P. osv.): Nå skal man visst tilbe det man IKKE vet som noe man VET likevel... (og joda, det er hypotetisk (NEI, jeg sa IKKE "teoretisk"!) mulig at noen fenomen har en slags sammenheng med såkalte intelligente vesener andre steder enn på jorda, men man beviser ikke noe man mener å vite med noe man IKKE vet (eller rykter - eller frykt - eller våte drømmer) - det er det skjære sprøyt).

Mvh

BE
UAP litt mer klassifiserende enn UFO. Hundrevis av piloter står nå frem og forteller om observasjoner av AUP. Skal vi fortelle denne gjengen at de har sett syner? Hva med filmsnutter av UAP, som har lekket ut? Er det gutteromsstreker? Det som kommer frem i høringen i kongressen er sprøyt?

Nå har jeg oppfattet at du forlanger bevis for muligheten for at det finnes liv på andre planeter. Litt synd egentlig, fordi det tar livet av diskusjon.

MVH.

HB som hverken har sett UFO eller UAP.
Om "Hundrevis av piloter står nå frem og forteller om observasjoner av AUP. Skal vi fortelle denne gjengen at de har sett syner?" - Nei, selvfølgelig ikke. Poenget er at DE IKKE VET hva de har sett.

Om "Hva med filmsnutter av UAP, som har lekket ut? Er det gutteromsstreker?" - Det aner jeg da virkelig ikke. Poenget er igjen at DE IKKE VET hva som er filmet.

Om "Det som kommer frem i høringen i kongressen er sprøyt?" - Det aner jeg da virkelig ikke. Ikke har jeg satt meg noe særlig inn i hva som evt. "kommer frem" hverken i kongressen eller annetsteds (jeg vet ikke engang om det er noe å sette seg inn i), og ikke frekventerer jeg den amerikanske kongressen i særlig grad.

MEN: Fordi om man legger sammen to og to og ikke får fire, betyr ikke det at riktig svar er ikke-fire. Det kan bl. a. også bety at man ikke har lært addisjon.

Mvh

BE
som fortsatt er IKKE-troende, og mener ærlig og alvorlig at all kristelion er potensielt skadelig
Du fikk med deg at UAP har en annen betydning enn UFO?

Når alle mulige forklaringer er utelukket så står man igjen med den umulige.


MVH

HB.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: tir aug 01, 2023 7:59 pm
Du fikk med deg at UAP har en annen betydning enn UFO?

Når alle mulige forklaringer er utelukket så står man igjen med den umulige.


MVH

HB.
Annen betydning? Semantics, my friend. Det er fortsatt en betegnelse på noe som ser ut til å bevege seg i lufta og som man ikke vet hva er.

Når man TROR at alle mulige forklaringer er utelukket - så er det bare en avskygning av kristelion. Overtro er alltid potensielt skadelig. For - hvordan skal man VITE hva alle mulige forklaringer er? Og hvis forklaringen man står igjen med er umulig - slik du sier - så er den jo -

UMULIG ("så står man igjen med den umulige")

Men - dine ord - ikke mine. Og er den umulig - vel, så er den jo nettopp umulig.

Mvh

BE

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: tir aug 01, 2023 8:32 pm
HB4596 skrev: tir aug 01, 2023 7:59 pm
Du fikk med deg at UAP har en annen betydning enn UFO?

Når alle mulige forklaringer er utelukket så står man igjen med den umulige.


MVH

HB.
Annen betydning? Semantics, my friend. Det er fortsatt en betegnelse på noe som ser ut til å bevege seg i lufta og som man ikke vet hva er.

Når man TROR at alle mulige forklaringer er utelukket - så er det bare en avskygning av kristelion. Overtro er alltid potensielt skadelig. For - hvordan skal man VITE hva alle mulige forklaringer er? Og hvis forklaringen man står igjen med er umulig - slik du sier - så er den jo -

UMULIG ("så står man igjen med den umulige")

Men - dine ord - ikke mine. Og er den umulig - vel, så er den jo nettopp umulig.

Mvh

BE
Med andre ord, ifølge deg så eksisterer ikke UAP.

Morsomt dette, har aldri sett maken på benektelse siden Tandbergs dager.
Han var hellig overbevist om at lysfenomenene i Hessdalen var gjennskinn i skyene av Røråsbanen.
En ting jeg var enig med han i var historien til Gry.
Debatten gikk på TV en eller annen gang før 2K, så du den? Jeg flira godt da..


mvh

HB

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Det er sannsynlig at det fins liv andre steder enn på jorda, og det er sannsynlig at dersom de er så smarte at de kan reise hit snur de fort. (Altså etter at de har oppdaget hvor dumme vi er.)

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Humor-duoen Smith and Jones hadde et innslag om temaet.
Folk i grønn trikoter kom ut av luftskip og spurte om øl og fotball-

Noen syns livet på jorda suger og tror og håper på et bedre liv å en annen planet.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: tir aug 01, 2023 8:53 pm

Med andre ord, ifølge deg så eksisterer ikke UAP.

Morsomt dette, har aldri sett maken på benektelse siden Tandbergs dager.
Han var hellig overbevist om at lysfenomenene i Hessdalen var gjennskinn i skyene av Røråsbanen.
En ting jeg var enig med han i var historien til Gry.
Debatten gikk på TV en eller annen gang før 2K, så du den? Jeg flira godt da..


mvh

HB
"Med andre ord, ifølge deg så eksisterer ikke UAP."

Det kunne vært fristende å spørre høflig hvor du fikk dét fra - dvs. fra hvilket utsagn fra meg du trekker den konklusjonen. Egentlig så gidder jeg ikke, men av ren høflighet mot noen som opererer med egne tolkninger skal jeg anstrenge meg: Jeg har FLERE STEDER både her og/eller på avdøde vgd uttrykkelig sagt eller skrevet at

JEG HAR ALDRI BENEKTET AT FOLK SIER DE HAR SETT NOE DE IKKE VET HVA ER - OG HELLER IKKE AT DE FAKTISK HAR SETT NOE DE IKKE VET HVA ER ELLER SOM DE IKKE FORSTÅR.

Men du mener kanskje (nei, jeg sa KANSKJE, for jeg legger ikke ord hverken i munnen din eller tastaturet ditt) at du eller noen andre VET hva "UAP" er for no' rart? Menmenmenmen ... hvorfor i all verden kaller du det da "UAP"??? Det er selvsagt mulig at jeg tar feil, men jeg mente da så sannelig at U-en i "UAP" sto for UN-identified. Men du kan jo forklare hva den U-en står for, om det ikke er for mye bry.

På forhånd takk for hjelpa.

Mvh

BE

P. S. Jeg har faktisk selv sett noe jeg ikke skjønte hva var; som fôr gjennom lufta. Det beveget seg ganske sakte, så ut som en spansk gallion fra 1500-tallet. På stormasta hang det et Røde Kors-flagg, og gallionsfiguren var en kjerub-aktig naken Erna Solberg med en chillum i munnen. Joda, det er sant; du bør ikke si at jeg juger. Jeg så den - men det var riktignok i drømme. Hei på seg!

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: tir aug 01, 2023 8:53 pm
...at lysfenomenene i Hessdalen var gjennskinn i skyene av Røråsbanen.
En ting jeg var enig med han i var historien til Gry.
Debatten gikk på TV en eller annen gang før 2K, så du den? Jeg flira godt da..


mvh

HB
Forresten - slik at ingen misforståelser skal oppstå: det heter Røros.

Og om Gry JJ - er hun kommet tilbake fra Pluto ennå?

Mvh

BE

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: tir aug 01, 2023 10:02 pm
Men du mener kanskje (nei, jeg sa KANSKJE, for jeg legger ikke ord hverken i munnen din eller tastaturet ditt) at du eller noen andre VET hva "UAP" er for no' rart? Menmenmenmen ... hvorfor i all verden kaller du det da "UAP"??? Det er selvsagt mulig at jeg tar feil, men jeg mente da så sannelig at U-en i "UAP" sto for UN-identified. Men du kan jo forklare hva den U-en står for, om det ikke er for mye bry.

Mvh

BE
pr.def er det ikke rare forskjellen. Ja således har du 100% rett men bruken av det er annerledes hos amerikanske myndigheter.
Jeg satt bare her og lurte på om du hadde fått med den "lille" forskjellen når de snakker om det.
Hvilket du ikke trenger å svare på da du har forklart det ganske godt nå..

MVH

HB.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: tir aug 01, 2023 10:02 pm P. S. Jeg har faktisk selv sett noe jeg ikke skjønte hva var; som fôr gjennom lufta. Det beveget seg ganske sakte, så ut som en spansk gallion fra 1500-tallet. På stormasta hang det et Røde Kors-flagg, og gallionsfiguren var en kjerub-aktig naken Erna Solberg med en chillum i munnen. Joda, det er sant; du bør ikke si at jeg juger. Jeg så den - men det var riktignok i drømme. Hei på seg!
Hvorfor skulle jeg si at du juger når jeg og gallionsfiguren satt og lekte på dekket i det herres år 1692?
Det for holde med at en leker onkel og påpeker når noen "juger".

mvh.

HB

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: tir aug 01, 2023 10:05 pm
HB4596 skrev: tir aug 01, 2023 8:53 pm
...at lysfenomenene i Hessdalen var gjennskinn i skyene av Røråsbanen.
En ting jeg var enig med han i var historien til Gry.
Debatten gikk på TV en eller annen gang før 2K, så du den? Jeg flira godt da..


mvh

HB
Forresten - slik at ingen misforståelser skal oppstå: det heter Røros.

Og om Gry JJ - er hun kommet tilbake fra Pluto ennå?

Mvh

BE
Har du sett på maken, toget går jo ikke til Rørås
Jeg får vel haike i fra Holmestrand eller annet sted i nærheten.

Var det så kort avstand som Pluto hun dro til? Jeg trodde hun befant seg på en exoplanet.

mvh

HB

.

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

HB4596 skrev: man jul 31, 2023 8:48 pm HB som hverken har sett UFO eller UAP.

Jeg ser UAP'er og UFO'er i både hytt & salær, og noen ganger blir de omdefinert til IAP'er & IFO'er (alt etter hva jeg selv kan akseptere..), og andre ganger ikke (da blir "observasjonen" som regel ignorert i stedet 😎).

AccountsReceivable

Legg inn av AccountsReceivable »

De UAP samtalene som foregår i USA nå om dagen er god underholdning, men jeg har vanskelig for å tro på disse personene. Vi har jo denne piloten som mener han og andre likemenn har sett noe sylinderlignende greier, men om det er liv, en optisk illusjon, eller et ukjent fysisk fenomen de har sett er ikke godt å si. Så har vi denne kongresshøringen da, med denne sikkerhetsklarerte fyren som egentlig ikke kan offentliggjøre noe som helst bevis av interesse, kun henvise til en tredjepart som «har sett det». Føler på mange måter at det er den gode gamle «aliens landet i kornåkeren min i Nebraska og undersøkte ræva mi» historien, bare i ny drakt.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Om vi har hatt besøk av fine gjester fra mer urbane områder av galaksen, synes jeg det er snodig av disse å gjemme seg for oss.
Jeg hadde selv ikke reist 40 billioner km x 25.000 - f.eks, hvis de er fra downtown - uten å ha bedt om bevertning når jeg endelig kom frem.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Big George skrev: tir aug 01, 2023 9:41 pm Humor-duoen Smith and Jones hadde et innslag om temaet.
Folk i grønn trikoter kom ut av luftskip og spurte om øl og fotball-

Noen syns livet på jorda suger og tror og håper på et bedre liv å en annen planet.
Noen har skrevet om livet på en annen planet. info om det på serpo.org
Men det forbanna nettfilteret til Tenehor eller Sugenor hindrer meg i å nå den siden for tiden.

mvh

HB.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

AccountsReceivable skrev: ons aug 02, 2023 5:27 pm De UAP samtalene som foregår i USA nå om dagen er god underholdning, men jeg har vanskelig for å tro på disse personene. Vi har jo denne piloten som mener han og andre likemenn har sett noe sylinderlignende greier, men om det er liv, en optisk illusjon, eller et ukjent fysisk fenomen de har sett er ikke godt å si. Så har vi denne kongresshøringen da, med denne sikkerhetsklarerte fyren som egentlig ikke kan offentliggjøre noe som helst bevis av interesse, kun henvise til en tredjepart som «har sett det». Føler på mange måter at det er den gode gamle «aliens landet i kornåkeren min i Nebraska og undersøkte ræva mi» historien, bare i ny drakt.
Hva med filmsnuttene som har "lekket" ut?

mvh

HB

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»