Hengerspotting.

Svar
InternalExile

Hengerspotting.

Legg inn av InternalExile »

Her om dagen så så jeg en gul 2CV på en henger, en jeg kjenner som solgte den. Kjøper hentet den naturlig vis med en henger med SV-skilt.

Andre rare hengerspottinger har vært en Toyota Yaris, dog ikke siste modell, på en parkert henger. Og kona lurte på en hvorfor en bil vi kjørte bak hadde 4 hjul på hengeren. Da de andre ikke vertikalt, men horisontalt. Det viste seg å være en som fraktet en båthenger på en vanlig henger. :)

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Har ikke sett så mange store hengere i det siste, men mange voldsomme campingvogner trukket av biler som ser veldig overarbeidet ut.

Kan imidlertid bidra til tråden med en av mine gamle favorittspotter:





Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bilde

Er så glad at denne tråden lever i beste velgående. Flott bøckmann henger på leiebil


Bilde: lånt fra @jonasali på twitter

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Herlig overdimensjonert utstyr for frakt av gressklipper:

Bilde

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Hva slags henger er dette ? Ford Raptor er både stygg og litt kul på engang

TWU

Legg inn av TWU »

Observerte en plass langs E6 i sommer en flathenger med en skaphenger (med både skilt og hjul) plassert oppå. Sikkert en god grunn, men smått fascinerende syn.

Beste «henger»observasjon må derimot være fra Tyskland for et par år siden, der en bil med lite bagasjerom hadde fått løsningen i form av en putekasse (ala Europris sine) og jekkestropper.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Nattevakt skrev: tor aug 12, 2021 3:37 pm Hva slags henger er dette ? Ford Raptor er både stygg og litt kul på engang
Det er en Brian James Connect.

https://www.brianjamestrailers.co.uk/en ... d/connect/


Er ikke så bevandret innen hengerverdenen, men nesten hver gang jeg ser en tre-akslet henger er det en Brian James. Her er den til og med observert i en av landets fjongeste gater.

Bilde

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Hengeren jeg så nå i kveld hadde 24 akslinger. Lasten veide noe over 450 000 kg. Kan ikke greia med å legge inn videoer

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »


rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Maktet dessverre ikke ta bilder, men har sett et par båthengere jeg gjerne skulle hatt ekspertkommentar på.

Kort fortalt: Er der PKK på tilhengere?


(Flott at man makter EDB såpass at en forumflytt lot seg gjennomføre.)

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

rosmebraad skrev: tir aug 17, 2021 11:47 pm Maktet dessverre ikke ta bilder, men har sett et par båthengere jeg gjerne skulle hatt ekspertkommentar på.

Kort fortalt: Er der PKK på tilhengere?


(Flott at man makter EDB såpass at en forumflytt lot seg gjennomføre.)
Velkommen! :D

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Mange takk!

Husk traktekaffe og tebrød!

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jeg ser at NAF har følgende sak ute:

'Har du tilhenger? Her kan du lese ekspertenes tips til tilhenger og sikkerhet 👇'.


Skjønt, skulle gjerne hatt enda mer ekspertkommentarer!

SUV

Legg inn av SUV »

InternalExile skrev: søn aug 01, 2021 9:06 am Og kona lurte på en hvorfor en bil vi kjørte bak hadde 4 hjul på hengeren. Da de andre ikke vertikalt, men horisontalt. Det viste seg å være en som fraktet en båthenger på en vanlig henger. :)
Var med på en tur med henger oppå henger i sommer, det var båthenger oppå båthenger. Totalt 3 hjul stående og et hjul liggende. Hengerne tilhørte en slektning som hadde kjøpt to hengere samme uka. Deretter kjørte og rygget jeg noen få meter med den nyeste, som fikk skilt på bare et par timer tidligere.

SUV

Legg inn av SUV »

rosmebraad skrev: tir aug 17, 2021 11:47 pm Maktet dessverre ikke ta bilder, men har sett et par båthengere jeg gjerne skulle hatt ekspertkommentar på.

Kort fortalt: Er der PKK på tilhengere?


(Flott at man makter EDB såpass at en forumflytt lot seg gjennomføre.)
Vanlige personbilhengere er det ikke PKK på, men det er det på lastebilhengere.

Men forslaget til krav for å få kjøre i 100 med henger er at det skal være gjennomført EU-kontroll på hengeren. I tillegg vil de kreve at hastighetsindeksen er minst 120 for få lov til å kjøre i 100 (kankjse noen som ikke helt har skjønt at hastighetsindeks 100 betyr at dekket er laget for 100 km/t, da blir det jo tullete å kreve hastighetsindeks 120. Også vil de kreve at dekka er maks 6 år gamle.

Samtidig så kan bilen foran hengeren godt ha 20 år gamle dekk og bare 100 i hastighetsindeks når det kjøres i 100.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bilde

Observert på stadion i kampen mellom Latvia og norge.

Hva slags smykke av en henger er dette ? Det kan da ikke være en Ifor Williams?

Pluss for valget av trekkvogn som gir hele ekvipasjen et proffere inntrykk generelt

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Respektabel høyde hengeren her:

Bilde

SUV

Legg inn av SUV »

FredPerry^2 skrev: tir sep 07, 2021 9:13 am Respektabel høyde hengeren her:

Bilde
Var jo også en artikkel i VG (tror jeg) nylig med en som hadde tre høye stabler med paller som sørget for avisoppslag (legg gjerne inn link hvis noen finner den). Tenk om han måtte inn til pallesnekring pga lasset og kunne svart at "Værsågod, her er paller så da trenger jeg ikke bli med på pallesnekring".

SUV

Legg inn av SUV »

Modulvogntog (25,25 meter) ser man jo endel av, men som regel er det skapbil med skaphenger.

Men på fredag så jeg at Gausdal Landhandleri tok seg en tur i mitt nærmiljø med et modulvogntog med kollibil med kollisemi (med dolly under naturligvis) på slep.

Og for få dager siden så jeg en henger som neppe var helt lovlig. Det var ei lastebilramme (fra liten lastebil) med tvillinghjul som det stod ei snekke oppå, og dette ble trukket av en Subaru om jeg ikke husker helt feil (kikket jo mest på hengeren). Så ikke noe skilt og lys bakpå, men det var hengt på en refleksvest bakpå (sikkert for å fortelle at noe annet mangler).

Også var det en hund i nabolaget som drev med hengerspotting. Den kom løpende løs og hun som (ikke?) passet på den sa at hunden var nysgjerrig på hengere og sånt, så da var det jo ikke så rart den kom løpende. Så det finnes hunder med sunne interesser.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Å ikke ha med last er ingen unnskyldning for å ikke kunne lufte godhengeren sin:

Bilde

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Valgvaken var ikke ekstremt spennende, så da er det bedre å fokusere på det som virkelig betyr noe; tilhengere.

Har klart å redde de fleste av bildene fra den gamle VGD-tråden som ikke var lagret på bildr.no - så her kommer en liten buffet fra mitt hengeralbum:



Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Bilde

Noen

Legg inn av Noen »

Er visst dette vi skal drive med nå som valget er slutt. :)

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

InternalExile skrev: søn aug 01, 2021 9:06 am Her om dagen så så jeg en gul 2CV på en henger, en jeg kjenner som solgte den. Kjøper hentet den naturlig vis med en henger med SV-skilt.

Andre rare hengerspottinger har vært en Toyota Yaris, dog ikke siste modell, på en parkert henger. Og kona lurte på en hvorfor en bil vi kjørte bak hadde 4 hjul på hengeren. Da de andre ikke vertikalt, men horisontalt. Det viste seg å være en som fraktet en båthenger på en vanlig henger. :)
Finansavisen er på tilhenger-markedet med en tosiders forrige lørdag om Gaupens tilhenger-eksport-ambisjoner:

,'Corona stanset eksporteventyret'


PS. Flotte bilder, FP. Jeg var vågal nok til å kjøre en bil med utfellbart hengerfeste. Turte ikke tenke tanken på å hekte noe på.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Så en hengerutleie med bra utvalg:
-Vanlig henger med nettingbur på kantene.
-Bilfrakter
-Skaphenger.

Mye 'knask' for den hengerinteresserte. Sikkert greit å få leid seg et slep for helgen.

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Artig liten trekkvogn med passende henger:

Bilde

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Så et par styggstore hengere i helgen.

Først en laaaang karm-henger i metall. Ukjent type for utrent øye
Deretter en 6-hjuls Brian James. (Navnet stod på.)
For 'kjennere' er dette nok statussymboler å ha utenfor boligen, ikke mye som kan måle seg på denne siden av førerkort for lastebil.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Har 'spottet' flere som koser seg med hengere om dagen:

-BUSS med henger.
-Taxi med henger.
-Bil med henger på full parkeringsplass som venter på to ledige plasser på rekke: Fat chance!
-Småbiler med hengerfeste. Hva skal man med V8 biturbo når R3 gjør jobben?

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »


rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Sak i Motor av Haug. Om TILHENGEREN, som er det aller kjæreste nordmenn eier,,,,, visste vi det ikke!

Jeg så en Mitsubishi SUV. Selvsagt med hengerfeste. (Må dessverre slå opp for å være sikker på modellnavnet: Eclipse Cross.)

https://motor.no/bil/er-tilhengerne-nor ... eie/210083

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

PS. På Motors Facebookinnlegg om tilhengersaken poster folk flotte tilhengerbilder!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»