NHL - 2021-22 - Off Season

Svar
Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Re: NHL - 2021-22 - Off Season

Legg inn av Canucks »

Chromeback skrev: tor jul 29, 2021 9:46 pm Ser at jeg har gått glipp av alle moroa i r/Canes etter DeAngelo signeringen. Tydeligvis vært fullstendig kaos.
Trodde et øyeblikk at det var t/Canes på VGD og at jeg hadde misset noe :D haha

Hva skjedde på det ekte Reddit rundt signeringen?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Canucks skrev: tor jul 29, 2021 9:47 pm
Hva skjedde på det ekte Reddit rundt signeringen?
Har ikke fått med meg alt, men det endte tydeligvis opp med at subben blokkerte u/CanesOfficial til slutt til stor uenighet innad i brukerbasen :lol:

Bruins86

Legg inn av Bruins86 »

Reaves til Rangers for et 3rd round pick.

Tom wilson har satt dype spor på Manhattan.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Bruins86 skrev: fre jul 30, 2021 8:11 am Reaves til Rangers for et 3rd round pick.

Tom wilson har satt dype spor på Manhattan.
Det er jo i det minste det mest effektive trekker de kan gjøre i så tilfelle. Jeg gleder meg litt ekstra nå jeg, så det er jo ett trekk som funker.

Bruins86

Legg inn av Bruins86 »

Ser fram til det selv også. Rangers signerte tinordi også. Så de to skal sikkert ta wilson på tur slik bruins gjorde med han denne sesongen. :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »



Sykt spent på hva hele dette shitshowet ender opp med til slutt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Zach Werenski - 6 år - 9.583M AAV
Hvor god er Werenski? Ja jeg vet at han er god, men er han så god?
Columbus splasher ut her

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

TAdams6 skrev: fre jul 30, 2021 10:48 am Zach Werenski - 6 år - 9.583M AAV
Hvor god er Werenski? Ja jeg vet at han er god, men er han så god?
Columbus splasher ut her
God, men det der er en massiv payday som er litt vel i overkant.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Canucks skrev: fre jul 30, 2021 11:00 am
TAdams6 skrev: fre jul 30, 2021 10:48 am Zach Werenski - 6 år - 9.583M AAV
Hvor god er Werenski? Ja jeg vet at han er god, men er han så god?
Columbus splasher ut her
God, men det der er en massiv payday som er litt vel i overkant.
Enig, synes også at denne kontrakten var i overkant stiv for CBJ sin del.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »



For å sette kontrakten i ett litt annet perspektiv.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Chromeback skrev: fre jul 30, 2021 11:05 am

For å sette kontrakten i ett litt annet perspektiv.
Werenski og Makar er to forskjellige typer backer, og Makar nyter godt av Avs som er et mye bedre lag enn Columbus. For all del en elite-back for fremtiden, men mye lettere å skinne på det Colorado-laget enn det Columbus laget.

Forøvrig spent på hva slags kontrakt Quinn Hughes får i Vancouver.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Canucks skrev: fre jul 30, 2021 11:56 am
Chromeback skrev: fre jul 30, 2021 11:05 am

For å sette kontrakten i ett litt annet perspektiv.
Werenski og Makar er to forskjellige typer backer, og Makar nyter godt av Avs som er et mye bedre lag enn Columbus. For all del en elite-back for fremtiden, men mye lettere å skinne på det Colorado-laget enn det Columbus laget.

Forøvrig spent på hva slags kontrakt Quinn Hughes får i Vancouver.
Enig her. Columbus har ikke vært et lett lag å skinne på og de vet hva de har i Werenski. 335 kamper i en alder av 23 er veldig bra og PPG er 0,56.
Mange backer som får godt betalt nå.

Bruins86

Legg inn av Bruins86 »

Krejci reiser hjem til Tsjekkia.

Den traff dypt kjenner jeg.

Bruins86

Legg inn av Bruins86 »

Bare å hive seg på Eichel jakten. Lenge siden jeg har sett et stort hull som 2C har nå. Var ikke klar for dette. F… me.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Bruins86 skrev: fre jul 30, 2021 7:06 pm Krejci reiser hjem til Tsjekkia.

Den traff dypt kjenner jeg.
Den må jeg innrømme at jeg ikke helt så komme.

Bruins86

Legg inn av Bruins86 »

Chromeback skrev: fre jul 30, 2021 7:22 pm
Bruins86 skrev: fre jul 30, 2021 7:06 pm Krejci reiser hjem til Tsjekkia.

Den traff dypt kjenner jeg.
Den må jeg innrømme at jeg ikke helt så komme.
Det var det ho sa også. Beklager nivået, helt utenfor.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Bruins86 skrev: fre jul 30, 2021 7:09 pm Bare å hive seg på Eichel jakten. Lenge siden jeg har sett et stort hull som 2C har nå. Var ikke klar for dette. F… me.
Call 911!

MarioLemieux

Legg inn av MarioLemieux »

Bruins86 skrev: fre jul 30, 2021 7:06 pm Krejci reiser hjem til Tsjekkia.

Den traff dypt kjenner jeg.
Wow. Den kom brått på. Du har min medfølelse!

MEN, har dere råd til Eichel nå?

Bruins86

Legg inn av Bruins86 »

MarioLemieux skrev: fre jul 30, 2021 7:49 pm
Bruins86 skrev: fre jul 30, 2021 7:06 pm Krejci reiser hjem til Tsjekkia.

Den traff dypt kjenner jeg.
Wow. Den kom brått på. Du har min medfølelse!

MEN, har dere råd til Eichel nå?
Kjøre en Tampa på han, klar til sluttspill.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

https://www.nhl.com/news/nhl-most-impro ... =277548856
Most improved team after Draft, start of free agency

Boston Bruins ikke overraskende.
Edmonton Oilers - kan bli farlige framover
New Jersey Devils var klubben som fikk Hamilton
Seattle Kraken - vanskelig å ikke bli bedre når man står med 0 spillere
Vancouver Canucks har styrket seg veldig bra.
Winnipeg Jets har tettet noen hull

Litt spesielt at 3 av laga er fra Canada. Jeg lurer litt på om den Canadiske serien som var sist sesong har gitt klubbene litt selvtillit og gjort at organisasjonene har utviklet seg. Toronto hadde også en opptur forrige sesong før sluttspillet. Et lag som ikke er med her er Montreal Canadiens som virkelig imponerte.
Boston er min vinner sålangt selv om de mistet en veldig god og viktig spiller idag.

Men klubbene er ikke ferdige. Finnes ennå kvalitet på UFA lista og trades kommer det nok også flere av. Hvor ender Eichel?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: fre jul 30, 2021 11:05 am

For å sette kontrakten i ett litt annet perspektiv.
Hvordan får du med hele artikler med bilder? Jeg kopierer og limer inn men får bare med en link til det jeg kopierer da. Finnes det en vei som jeg ikke har lært?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: fre jul 30, 2021 9:52 pm
Hvordan får du med hele artikler med bilder? Jeg kopierer og limer inn men får bare med en link til det jeg kopierer da. Finnes det en vei som jeg ikke har lært?
Pdd gjør det bare det automatisk med Twitter for min del.

Tror muligens Canucks kan litt mer om dette enn meg.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Chromeback skrev: fre jul 30, 2021 10:04 pm
TAdams6 skrev: fre jul 30, 2021 9:52 pm
Hvordan får du med hele artikler med bilder? Jeg kopierer og limer inn men får bare med en link til det jeg kopierer da. Finnes det en vei som jeg ikke har lært?
Pdd gjør det bare det automatisk med Twitter for min del.

Tror muligens Canucks kan litt mer om dette enn meg.
TAdams valgte og bruke URL-kode, det trenger man ikke med Chrome, man trenger bare å lime inn lenken uten noen kode-fnutter rundt. Da krøller det seg.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Canucks skrev: fre jul 30, 2021 11:56 am
Chromeback skrev: fre jul 30, 2021 11:05 am

For å sette kontrakten i ett litt annet perspektiv.
Werenski og Makar er to forskjellige typer backer, og Makar nyter godt av Avs som er et mye bedre lag enn Columbus. For all del en elite-back for fremtiden, men mye lettere å skinne på det Colorado-laget enn det Columbus laget.

Forøvrig spent på hva slags kontrakt Quinn Hughes får i Vancouver.
Er de egentlig så ulike typer? Begge best offensivt og QB i 1st PP. Jeg synes Makar er klart bedre enn Werenski. Om de hadde bytta lag hadde Werenski kanskje vært bedre enn han er i CBJ, men fortsatt et stykke unna Makar. Minst 2 mill for mye for Werenski på den kontrakta. Makar kunne fått $10M AAV uten at jeg hadde hadde synes det var for dyrt. Allerede blant de beste backene i ligaen og kommer bare til å bli bedre. Werenski er 2 år eldre, men fortsatt bare 24 år. Han kan også bli bedre, men med andre unge backer som Hughes, Fox, Heiskanen er jeg ikke sikker på om han noensinne blir en topp5-back i ligaen, og det er det han har fått betalt for nå.

Hughes ender på mer enn $9M i AAV hvis han ikke har en ubrukelig agent. Werenski-dealen har fort kosta Canucks $1M ekstra i AAV hvis agenten klarer å bruke den som et argument. Og klarer han ikke det bør han finne seg noe annet å drive med.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Jorge86 skrev: lør jul 31, 2021 12:23 am
Er de egentlig så ulike typer? Begge best offensivt og QB i 1st PP. Jeg synes Makar er klart bedre enn Werenski. Om de hadde bytta lag hadde Werenski kanskje vært bedre enn han er i CBJ, men fortsatt et stykke unna Makar. Minst 2 mill for mye for Werenski på den kontrakta. Makar kunne fått $10M AAV uten at jeg hadde hadde synes det var for dyrt. Allerede blant de beste backene i ligaen og kommer bare til å bli bedre. Werenski er 2 år eldre, men fortsatt bare 24 år. Han kan også bli bedre, men med andre unge backer som Hughes, Fox, Heiskanen er jeg ikke sikker på om han noensinne blir en topp5-back i ligaen, og det er det han har fått betalt for nå.

Hughes ender på mer enn $9M i AAV hvis han ikke har en ubrukelig agent. Werenski-dealen har fort kosta Canucks $1M ekstra i AAV hvis agenten klarer å bruke den som et argument. Og klarer han ikke det bør han finne seg noe annet å drive med.
Ikke uenig i at at kontrakten til Werenski er stiv, men det hjelper ikke på med CBJ i forhold til Colorado som lag,men ja kontrakten er 2M for mye.

Er usikker på hvor mye den har og si på kontrakten til Hughes, for spørsmålet er om Canucks går for en bridge deal nå pga. buyouts som de brenner også større kontrakt senere. I tillegg så kan jo Canucks også peke på Makar sin kontrakt når de forhandler, så er man da like langt der.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Canucks skrev: lør jul 31, 2021 12:59 am
Jorge86 skrev: lør jul 31, 2021 12:23 am
Er de egentlig så ulike typer? Begge best offensivt og QB i 1st PP. Jeg synes Makar er klart bedre enn Werenski. Om de hadde bytta lag hadde Werenski kanskje vært bedre enn han er i CBJ, men fortsatt et stykke unna Makar. Minst 2 mill for mye for Werenski på den kontrakta. Makar kunne fått $10M AAV uten at jeg hadde hadde synes det var for dyrt. Allerede blant de beste backene i ligaen og kommer bare til å bli bedre. Werenski er 2 år eldre, men fortsatt bare 24 år. Han kan også bli bedre, men med andre unge backer som Hughes, Fox, Heiskanen er jeg ikke sikker på om han noensinne blir en topp5-back i ligaen, og det er det han har fått betalt for nå.

Hughes ender på mer enn $9M i AAV hvis han ikke har en ubrukelig agent. Werenski-dealen har fort kosta Canucks $1M ekstra i AAV hvis agenten klarer å bruke den som et argument. Og klarer han ikke det bør han finne seg noe annet å drive med.
Ikke uenig i at at kontrakten til Werenski er stiv, men det hjelper ikke på med CBJ i forhold til Colorado som lag,men ja kontrakten er 2M for mye.

Er usikker på hvor mye den har og si på kontrakten til Hughes, for spørsmålet er om Canucks går for en bridge deal nå pga. buyouts som de brenner også større kontrakt senere. I tillegg så kan jo Canucks også peke på Makar sin kontrakt når de forhandler, så er man da like langt der.
Seth Jones fikk også $9.5M på en lang kontrakt. Heiskanen med $8.45M, men det er vel ganske lav state tax i Texas? Hamilton fikk $9M. Og nå Werenski med $9.538M. De to siste ble riktignok signert etter Makar, men de bør brukes av agenten til Hughes. Når man ser på disse fem kontraktene kan man nesten kalle Makar-dealen en steal.

Canucks er nok interesserte i en bridge-deal, men Hughes har mye å tape på det. Backene har fått bra betalt i år, og han har vært veldig god så langt. Skriver han en kort kontrakt og får en dupp i prestasjonene sitter han med dårligere kort på hånda neste gang de skal forhandle. Hvor mye tror du Hughes vil ha for å gå med på en 2-årskontrakt?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg har også på følelsen av at QH blir en dyyyyr mann etter denne FA-perioden.

Spørsmålet er jo hva Benning finner på.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Shots fired, for å si det mildt;


Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Jorge86 skrev: lør jul 31, 2021 10:39 am
Canucks skrev: lør jul 31, 2021 12:59 am
Jorge86 skrev: lør jul 31, 2021 12:23 am
Er de egentlig så ulike typer? Begge best offensivt og QB i 1st PP. Jeg synes Makar er klart bedre enn Werenski. Om de hadde bytta lag hadde Werenski kanskje vært bedre enn han er i CBJ, men fortsatt et stykke unna Makar. Minst 2 mill for mye for Werenski på den kontrakta. Makar kunne fått $10M AAV uten at jeg hadde hadde synes det var for dyrt. Allerede blant de beste backene i ligaen og kommer bare til å bli bedre. Werenski er 2 år eldre, men fortsatt bare 24 år. Han kan også bli bedre, men med andre unge backer som Hughes, Fox, Heiskanen er jeg ikke sikker på om han noensinne blir en topp5-back i ligaen, og det er det han har fått betalt for nå.

Hughes ender på mer enn $9M i AAV hvis han ikke har en ubrukelig agent. Werenski-dealen har fort kosta Canucks $1M ekstra i AAV hvis agenten klarer å bruke den som et argument. Og klarer han ikke det bør han finne seg noe annet å drive med.
Ikke uenig i at at kontrakten til Werenski er stiv, men det hjelper ikke på med CBJ i forhold til Colorado som lag,men ja kontrakten er 2M for mye.

Er usikker på hvor mye den har og si på kontrakten til Hughes, for spørsmålet er om Canucks går for en bridge deal nå pga. buyouts som de brenner også større kontrakt senere. I tillegg så kan jo Canucks også peke på Makar sin kontrakt når de forhandler, så er man da like langt der.
Seth Jones fikk også $9.5M på en lang kontrakt. Heiskanen med $8.45M, men det er vel ganske lav state tax i Texas? Hamilton fikk $9M. Og nå Werenski med $9.538M. De to siste ble riktignok signert etter Makar, men de bør brukes av agenten til Hughes. Når man ser på disse fem kontraktene kan man nesten kalle Makar-dealen en steal.

Canucks er nok interesserte i en bridge-deal, men Hughes har mye å tape på det. Backene har fått bra betalt i år, og han har vært veldig god så langt. Skriver han en kort kontrakt og får en dupp i prestasjonene sitter han med dårligere kort på hånda neste gang de skal forhandle. Hvor mye tror du Hughes vil ha for å gå med på en 2-årskontrakt?
Nå kommer Hughes av en relativt svak sesong, samme med EP, mens de andre ikke hadde svake sesonger. EP riktignok litt mer unnskyldt pga. skader, så det blir nok mye tautrekning frem og tilbake, og ja Canucks ønsker seg bridge deals, mens spillerne ønsker seg lengre terms og få sine paydays. Får de lange terms blir det nok fort i 9M beitet for begge to, blir det bridge deal så blir det nok fort litt mindre nå, så mer senere når Canucks sine buyouts og Luongo sin kontrakt(siste året nå) endelig er gone.

Så om de har troen på seg selv og eget prosjekt så kan de også se på det, men term avgjør helt klart hva det blir, om det blir nærmere 7M, eller 9M+.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»