EM Veka 2022

Svar
ms_8

EM Veka 2022

Legg inn av ms_8 »

På torsdag begynner EM i mange idretter inkludert friidrett og svømming. Svømming/vannsporter står aleine i Roma og vil ikkje være med på det offisielle programmet. Derimot vil Friidrett, Sandvolleyball, Sykling inkludert bane, Turn, Roing, Klatring, Bordtennis og Triathlon. EM gjennomføres i Munchen og vil sendes på NRK. Sendeskjema kan også finast på TV Guide NRK for dei som vil vete nøyaktig når ting er.

Friidrett vil være egen gruppe under Friidrett. Slik at denne tråden vil passe bra for dei som vil kommentere andre sporter eller Svømme EM. Derfor legger eg ut diverse sider som er relevante for begge mesterskapet

https://en.wikipedia.org/wiki/Norway_at ... mpionships
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Euro ... mpionships
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Euro ... mpionships
https://www.munich2022.com/en
https://www.roma2022.eu/
https://www.nrk.no/sport/sendeplan/

Gode nyheter er det at Mol/Sørum stiller i sandvolleyball og Casper Stornes og Lotte Miller blant anna i triathlon. Blummenfeldt stiller dessverre ikkje.

Så er det berre å glede oss til EM og heldigvis vil alt utanom svømming være godt dekka gjennom NRK og gå direkte :)

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Her ser vi effekten av at man på død og liv skulle ha et eget friidrettsforum. Sport generelt er dødt forum ☹

ms_8

Legg inn av ms_8 »

netrebske skrev: søn aug 07, 2022 12:39 pm Her ser vi effekten av at man på død og liv skulle ha et eget friidrettsforum. Sport generelt er dødt forum ☹
Tja. Bør være mulig å få eit par innlegg mens Svømme EM pågår og håper ein del vil følgje finalen i Triahtlon, Sykling og sportklarting som går live på NRK.

I tillegg skal eg få lagt ut Norges lag når det er klart kven som stiller på dei ulike øvelsene :) :)

Ellers var det litt liv her under svømme VM, men enig at dette forumet slitt med å skape mykje poster

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Ellers håper eg folk i sykkelforumet vil bruke denne tråden når sykkelløpet går 14 august for herrene. Damene har finalen 21 august og tempo er 17 augsut for begge kjønn.

Ellers starter klatring og roing på torsdag og spesielt roing vil ha norske deltakere med :)

Borch og Skarstein stiller i roing for Norge og begge to bør absolutt være medaljekandidater

Disse er i en del av EM-troppen:

Para singlesculler: Birgit Skarstein, Christiania.

Dame singlesculler: Siri Eva Kristiansen, Drammen.

Dame dobbeltsculler: Thea Helseth og Jenny Marie Rørvik, Aalesund.

Dame lettvekt dobbeltsculler: Oda Madland Aagesen, Kristiansand og Maia Emilie Lund, Bergen.

Herre singlesculler: Kjetil Borch, Horten.

Herre lettvekt singlesculler: Oskar Sødal, Kristiansand.

Herre dobbeltsculler: Martin Helseth, Aalesund og Erling Holst Øyasæter, Os.

Herre dobbeltfirer: Jonas Slettemark Juel, Norske Studenter, Erik Andre Solbakken, Moss, Jan Oscar Stabe Helvig, Norske Studenter, Kristoffer Gjesland Brun, Bergen.

Herre firer: Ole Amund Storlien, Norske Studenter, Petter Myhre Tufte, Norske Studenter, Andreas Eriksen, Bærum, Mathias Føyner Wie, Bergen. (NTB)

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Startlister verken for svømming eller EM i Munchen har eg dessverre ikkje sett endå

ms_8

Legg inn av ms_8 »

På torsdag er det svømme EM og eg har ennå ikkje sett kven som stiller for Norge. Forbundet til norges svømmeforbund har ikkje lagt ut noko sidan tidleg juli.

Ellers har heller ikkje norges offisielle tropp komt ut for EM i Munchen. Nrk har lagt ut om friidrett, men ellers er det ganske tynt.

Er det lov å sei at eg er litt skuffa over kor lite informasjon om kven som stiller er tilgjengeleg?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

ms_8 skrev: tir aug 09, 2022 10:45 pm
Er det lov å sei at eg er litt skuffa over kor lite informasjon om kven som stiller er tilgjengeleg?
Det virker faktisk som at denne tråden blir den beste plassen å følge med på dette.

Fortsett det gode arbeidet 🙂

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

ms_8 skrev: tir aug 09, 2022 10:45 pm På torsdag er det svømme EM og eg har ennå ikkje sett kven som stiller for Norge. Forbundet til norges svømmeforbund har ikkje lagt ut noko sidan tidleg juli.

Ellers har heller ikkje norges offisielle tropp komt ut for EM i Munchen. Nrk har lagt ut om friidrett, men ellers er det ganske tynt.

Er det lov å sei at eg er litt skuffa over kor lite informasjon om kven som stiller er tilgjengeleg?

50 fri: Nicholas Lia
100 fri: Nicholas Lia, Markus Lie
200 fri: Jon Jøntvedt
400 fri: Henrik Christiansen, Jon Jøntvedt
800 fri: Henrik Christiansen, Jon Jøntvedt
1500 fri: Henrik Christiansen
50 rygg: Markus Lie
100 rygg: Markus Lie
50 fly: Nicholas Lia
200 fly: Jon Jøntvedt
400 medley: Jon Jøntvedt
50 bryst: Nicholas Lia, Christoffer Tofte Haarsaker, Jørgen S Bråthen
100 bryst: Jørgen S Bråthen, Christoffer Tofte Haarsaker
200 bryst: Christoffer Tofte Haarsaker

50 rygg: Ingeborg V. Løyning
100 rygg: Ingeborg V. Løyning
200 rygg: Ingeborg V. Løyning

ms_8

Legg inn av ms_8 »

https://roma2022.microplustimingservice ... t=Swimming

Her er sida med startliste og påmeldte tider

ms_8

Legg inn av ms_8 »

God morgen

Vedlagt program for dagen.
https://results.mun.mev.atos.net/ECM202 ... -08-11.htm

Svømming
https://roma2022.microplustimingservice ... 22_web.php

Norge stiller med deltakelse i Roing og Klatring for begge kjønn

Kl 09 begynner vi dagen med Birgit Skarsten.

Kjem dessverre ikkje inn på kven som stiller for svømminga. Ut frå programmet trur eg Jøntvedt stiller på 400 meter medley
Nicholas lia stiller på 50 meter Butterfly og Jørgen S Bråthen, Christoffer Tofte Haarsaker stiller på bryst
Sist redigert av ms_8 den tor aug 11, 2022 8:15 am, redigert 1 gang totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Svømme-EM er jo ganske interessant i år, selv om man ser bort fra de norske. Bortsett fra Caleb Dressel er jo per dags dato svømmingens største profiler europeere, noe som må være lenge siden sist. Vanligvis er det jo amerikanere, australienere og kanskje en og annen slenger fra en annen verdensdel. Nå er jo typer som Milak, Popovici og Ceccon blant de aller største. Blir for øvrig også noen interessante dueller mellom disse i EM. Milak er ikke bare påmeldt på butterfly, men også 100 og 200m fri, hvor han møter Popovici. Og Ceccon er også påmeldt 100m fri.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

KongOlav2 skrev: tor aug 11, 2022 8:01 am Svømme-EM er jo ganske interessant i år, selv om man ser bort fra de norske. Bortsett fra Caleb Dressel er jo per dags dato svømmingens største profiler europeere, noe som må være lenge siden sist. Vanligvis er det jo amerikanere, australienere og kanskje en og annen slenger fra en annen verdensdel. Nå er jo typer som Milak, Popovici og Ceccon blant de aller største. Blir for øvrig også noen interessante dueller mellom disse i EM. Milak er ikke bare påmeldt på butterfly, men også 100 og 200m fri, hvor han møter Popovici. Og Ceccon er også påmeldt 100m fri.
Veldig enig i dette. Europeiske herrer er også dei beste i langsvømming (800 og 1500 meter)
På 100 meteren free er nok Ceccon sannsynlegvis for svakt. Han er nok klart sterkast på rygg
Milak svømte 100 meter fri for 2 år siden, men vart slått ut i forsøket sidan 2 andre frå Ungarn svømte raskere ein han.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Svømming i gang og Lia går til semifinale på 50 meter Butterfly med 10 plass.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Jon Jøntvedt slår sin påmeldte tid og blir nr 10 på 400 medley. Med tanke på at han hadde kun 14 beste påmeldte tid. Så må dette absolutt kalla godkjent start

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Ingeborg V. Løyning sjanseløs på 200 meter rygg dessverre.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Begge bryst svømmene sjanseløs på semifinale

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Borch vinner heatet sitt og er i semifinale.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Lia slått ut. Heller ikkje suksess i klatring. I gymnastikk ligg Norge an til 14 plass i lag og ingen finale. Dog var det som forventa

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Italia vant første EM gull i svømming 400 meter medley. Ungarn tok sølv og Italia vant bronse. Razzetti som vant var ingen overraskelse

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Nederland vant gull på 4*200 meter stafett damer. Interessant at Hosszu svømte for Ungarn og tok bronse. Ho håper å runde 100 medaljer i em, vm og ol

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Milak viser kjempefort på 200 meter fri stafetten og skaffer Ungarn første gull.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Ny dag og allereie rett over kl 9 er det semifinale i roing for damer dobbel sculls

Norske i aksjon i munchen
Roing
kl 09.06: Damer dobbel sculls semi
kl 09.48: Oskar Sødal Rep Roing
kl 10.00: Damer dobbel Light Dobbel Sculls Rep
kl 10.12: Herrer dobbel light Dobbel Sculls Rep
kl 11.02: Herrer Fire Rep
kl 11.21: Herrer Quadruple med blant anna Brun C finale mot Sverige

Klatring:
Kl 12.00: Herrer lead kvalikk
Kl 13.00: Damer Boulder kvalikk

Begge med norske deltakere

Triahlon:
Kl 17.00: Finale Damer med blant anna Lotte Miller

Sykling Bane:
Kl 17.38: Finale med Anita Stenberg i damer Scratch

Svømming
Kl 09.10 Kvalikk med Lia og Lie 100 meter free
kl 10.08: Heat med Henrik Kristoffersen og Jon Jøntvedt

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Det er helt absurd at NRK sender så mye av andre idretter, inkl over 2 timer sprangridning i kveld, men bare 15-20 hver kveld fra svømming........

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Damene vart nr 4 og må dermed i B finale

ms_8

Legg inn av ms_8 »

KongOlav2 skrev: fre aug 12, 2022 9:10 am Det er helt absurd at NRK sender så mye av andre idretter, inkl over 2 timer sprangridning i kveld, men bare 15-20 hver kveld fra svømming........
Du har helt rett og eg skreiv også om dette for litt siden. NRK prioriterer sjokkerende ikkje 1 av dei største idrettene når dei har rettighetene :x

Tips til stream her https://tv.len.eu/main

ms_8

Legg inn av ms_8 »

POPOVICI med ny mesterskaprekord i forsøket og kun 29 hundredeler frå Verdensrekorden. Kan den ryke i semifinalen?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

4 dobbel Italiensk i forsøket 100 meter bryst. To store favoritter Carraro og Castiglioni blir dermed slått ut. Lisa Angiolini slår sin egen pers med 8 tideler og går videre. Pilato vinner forsøket med 1.05.77

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

KongOlav2 skrev: fre aug 12, 2022 9:10 am Det er helt absurd at NRK sender så mye av andre idretter, inkl over 2 timer sprangridning i kveld, men bare 15-20 hver kveld fra svømming........
Ja den knappe 11 minutter lange sendinga i går- utelukkende med semifinalene der Lia var kvalifisert (og ble sist i den første, så da ble semi 2 relativt uinteressant)- den kunne de igrunn spart seg rett og slett! 3 finaler kunne de ha spandert noen bilder på i det minste- men ble altså med de 2 semifinalene!

Befinner meg altså i et område uten tilgang til SVT i helgen- så da blir det sparsomt med svømming 🥴

ms_8

Legg inn av ms_8 »

JODDEMM skrev: fre aug 12, 2022 9:55 am
KongOlav2 skrev: fre aug 12, 2022 9:10 am Det er helt absurd at NRK sender så mye av andre idretter, inkl over 2 timer sprangridning i kveld, men bare 15-20 hver kveld fra svømming........
Ja den knappe 11 minutter lange sendinga i går- utelukkende med semifinalene der Lia var kvalifisert (og ble sist i den første, så da ble semi 2 relativt uinteressant)- den kunne de igrunn spart seg rett og slett! 3 finaler kunne de ha spandert noen bilder på i det minste- men ble altså med de 2 semifinalene!

Befinner meg altså i et område uten tilgang til SVT i helgen- så da blir det sparsomt med svømming 🥴
https://tv.len.eu/main
Prøvd linken eg gav deg her. Har ofta funka for meg :)

Ellers helt enig. NRK har skuffa stort med dekkninga.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

ms_8 skrev: fre aug 12, 2022 10:38 am
JODDEMM skrev: fre aug 12, 2022 9:55 am
KongOlav2 skrev: fre aug 12, 2022 9:10 am Det er helt absurd at NRK sender så mye av andre idretter, inkl over 2 timer sprangridning i kveld, men bare 15-20 hver kveld fra svømming........
Ja den knappe 11 minutter lange sendinga i går- utelukkende med semifinalene der Lia var kvalifisert (og ble sist i den første, så da ble semi 2 relativt uinteressant)- den kunne de igrunn spart seg rett og slett! 3 finaler kunne de ha spandert noen bilder på i det minste- men ble altså med de 2 semifinalene!

Befinner meg altså i et område uten tilgang til SVT i helgen- så da blir det sparsomt med svømming 🥴
https://tv.len.eu/main
Prøvd linken eg gav deg her. Har ofta funka for meg :)

Ellers helt enig. NRK har skuffa stort med dekkninga.
Ja prøvde den- og så ut til å virke :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sport Generelt»