FBIs razzia mot Trump

Svar
oddvar_kjempebra

Re: FBIs razzia mot Trump

Legg inn av oddvar_kjempebra »

KBY skrev: fre jun 09, 2023 1:15 pm
Fontolan skrev: fre jun 09, 2023 11:03 am
KBY skrev: fre jun 09, 2023 10:11 am

Ingen som finner det merkelig at man tar ut tiltale mot 1 person, men han andre som har hatt papirer hjemme og mange andre plasser i 20++ år gjør man ingenting med?

.....
Det blir som å sammenligne epler og håndgranater.

Trump har forsøkt å lure unna dokumenter og motarbeidet myndighetene aktivt.

Biden (og Pence) har samarbeidet med myndighetene for å få levert tilbake dokumentene.

Det Jeg finner merkelig er at noen ikke virker å forstår den forskjellen!
Nei blir dessverre ikke det

Har du bevis for at Trump har prøvd å lure unna dokumenter?
Biden(og Pence) har samarbeidet om å levere tilbake dokumenter de har tatt med hjem for lang tid siden.... hadde de lov til å ta de med hjem?

Og jeg antar jo at man i riktig tid kommer til å frikjenne Biden utenom å ha gjort noen særlig etterforskning når det passer seg i valgkampen.
Litt sånn som man nå ser med dokumentene om bestikkelse som kongresskomiteer må presse ut av FBI som ikke vil gi de fra seg og som de ikke har fulgt opp i hele tatt.

Jeg foretrekker at man behandler alle likt og forhåndsdømmer ikke Trump bare fordi media er ute å sprer informasjon fra "kilder" som de ikke kan oppgi...
Påtalemyndighetene (som altså ikke er justisministeren, Biden eller demokratene, men en uavhengig special prosecutor) mener at de har bevis for dette og andre lovbrudd. De har til og med lagt det frem for en storjury som tydeligvis mener det samme.

Om det er gode nok bevis får vi først se når rettssaken er i gang. Men påtalemyndighetene skal jo ikke ta ut sak hvis de ikke føler seg sikker på at den tiltalte blir dømt.

At alle skal behandles likt under loven betyr jo ikke at alle skal få samme straff. Hvis det er ulike lovbrudd og/eller ulik grad av alvorlighet så skal straffeutmålingen (hvis det er bevis nok for en dom) være forskjellig.

Etterforskningen av Bidens sak er ledet av en annen special prosecutor så heller ikke her er det justisministeren eller demokratene som styrer dette.

Av det som er lekket er det ikke vanskelig å se at Trumps sak er langt mer alvorlig enn Bidens og Pence sine saker.

En ting er hva slags dokumenter man har vært i bestittelse av. Det er forskjellige graderinger. En annen ting er om man har tenkt å bruke dem på en eller annen måte. Og en tredje ting er hvor samarbeidsvillig man er når det blir klart at man sitter på hemmeligstemplede dokumenter. Alt dette vil til sammen si noe om alvorlighetsgraden.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Gaute65 skrev: fre jun 09, 2023 1:09 pm Her er de punktene som Trump er tiltalt etter:
https://abcnews.go.com/Politics/live-updates/trump-indictment/trump-facing-at-least-7-charges-sources-99951222?id=99913217 skrev:Willful retention of national defense information (maximum penalty if convicted: 10 years)
Conspiracy to obstruct justice (maximum penalty: 20 years)
Withholding a document or record (maximum penalty: 20 years)
Corruptly concealing a document or record (maximum penalty: 20 years)
Concealing a document in a federal investigation (maximum penalty: 20 years)
Scheme to conceal (maximum penalty: Five years)
False statements and representations (maximum penalty: Five years)
Som en ser er mesteparten av tiltalen er om å forhindre granskingen og å skjule dokumenter. Vil tro de punktene vil være lett å bevise, særlig når Meadows har sagt seg villig til å vitne for aktoratet.
Utifra informasjonen vi har fått, så ender Ostepoppen livet bak murene.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

KBY skrev: fre jun 09, 2023 2:03 pm
Gaute65 skrev: fre jun 09, 2023 1:38 pm

Pence og Biden hadde tydeligvis dokumenter de ikke skulle hatt, når de oppdaget det ble de øyeblikkelig levert tilbake. Myndigheetne prøvde å få tilbake dokumenter fra Trump i 1 1/2 uten å få alt, men der Trump prøvde å skjule at han hadde de dokumentene.
https://www.npr.org/2023/01/21/11506177 ... -documents

......
Ja det viser at Biden samarbeidet med FBI.
FBI sjekker aktuelle plasser for å sikre seg at de finner alt slik de ble gjøre.

Det virker som en god etterforskning der en kan ha tiltro til at de er upartisk.
Så får en se om det blir noe tiltale.

På samme måte som i etterforskning av Trump.
Så er det opptil en jury i Florida til å vurdere om bevisene er sterkere nok.

Men du kan se at sakene er forskjellig?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Gaute65 skrev: fre jun 09, 2023 4:25 pm
KBY skrev: fre jun 09, 2023 2:03 pm
Gaute65 skrev: fre jun 09, 2023 1:38 pm

Pence og Biden hadde tydeligvis dokumenter de ikke skulle hatt, når de oppdaget det ble de øyeblikkelig levert tilbake. Myndigheetne prøvde å få tilbake dokumenter fra Trump i 1 1/2 uten å få alt, men der Trump prøvde å skjule at han hadde de dokumentene.
https://www.npr.org/2023/01/21/11506177 ... -documents

......
Ja det viser at Biden samarbeidet med FBI.
FBI sjekker aktuelle plasser for å sikre seg at de finner alt slik de ble gjøre.

Det virker som en god etterforskning der en kan ha tiltro til at de er upartisk.
Så får en se om det blir noe tiltale.

På samme måte som i etterforskning av Trump.
Så er det opptil en jury i Florida til å vurdere om bevisene er sterkere nok.

Men du kan se at sakene er forskjellig?
99.9% sikker på at svaret er nei.

Denne brukeren har støttet Donald hele veien.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Dette styrker ikke Trump sin sak.


Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Mitt Romney har uttalt seg og legger ansvaret på at Trump blir tiltalt på Trump. Det er en korrekt beskrivelse.

Bilde

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Er dette en parodi eller reelt?
Det er umulig å vite for tiden.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

greyserpent skrev: fre jun 09, 2023 4:30 pm
► Show Spoiler
99.9% sikker på at svaret er nei.

Denne brukeren har støttet Donald hele veien.

Det har du nok rett i, jeg delte linker til offisielle rettsdokumenter, han kalte det for blablabla :-)

viewtopic.php?p=894018#p894018

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

missChance skrev: fre jun 09, 2023 6:20 pm Er dette en parodi eller reelt?
Det er umulig å vite for tiden.
Parodi, men det er vanskelig å se forskjellen. Det må nok leveres ekstra ketchup til MAL nå.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

greyserpent skrev: fre jun 09, 2023 3:31 pm
Gaute65 skrev: fre jun 09, 2023 1:09 pm Her er de punktene som Trump er tiltalt etter:
https://abcnews.go.com/Politics/live-updates/trump-indictment/trump-facing-at-least-7-charges-sources-99951222?id=99913217 skrev:Willful retention of national defense information (maximum penalty if convicted: 10 years)
Conspiracy to obstruct justice (maximum penalty: 20 years)
Withholding a document or record (maximum penalty: 20 years)
Corruptly concealing a document or record (maximum penalty: 20 years)
Concealing a document in a federal investigation (maximum penalty: 20 years)
Scheme to conceal (maximum penalty: Five years)
False statements and representations (maximum penalty: Five years)
Som en ser er mesteparten av tiltalen er om å forhindre granskingen og å skjule dokumenter. Vil tro de punktene vil være lett å bevise, særlig når Meadows har sagt seg villig til å vitne for aktoratet.
Utifra informasjonen vi har fått, så ender Ostepoppen livet bak murene.
Ingen tråder hvor det er så mye hat som i denne - mot en enkelt person og ett land - fra venstresiden/lyseblå.

De personene som daglig sprer hat om Trump og USA er de samme som omtrent aldri frekventerer tråden om Russlands folkemord mot Ukraina og heller ikke har noen innsigelser mot Kina, Nord-Korea, muslimske - eller afrikanske diktatur. Do your math.

Heldigvis kommer de aldri våre venner og allierte i vest for øre.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

missChance skrev: fre jun 09, 2023 6:20 pm Er dette en parodi eller reelt?
Gått fra å sammenligne seg med Lincoln til å sammenligne seg med Nixon, fremgang på selvinnsikt-fronten.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

GoingKronos skrev: fre jun 09, 2023 6:32 pm
missChance skrev: fre jun 09, 2023 6:20 pm Er dette en parodi eller reelt?
Gått fra å sammenligne seg med Lincoln til å sammenligne seg med Nixon, fremgang på selvinnsikt-fronten.
😂

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Neptun skrev: fre jun 09, 2023 6:31 pm
► Show Spoiler
Ingen tråder hvor det er så mye hat som i denne - mot en enkelt person og ett land - fra venstresiden/lyseblå.

De personene som daglig sprer hat om Trump og USA er de samme som omtrent aldri frekventerer tråden om Russlands folkemord mot Ukraina og heller ikke har noen innsigelser mot Kina, Nord-Korea, muslimske - eller afrikanske diktatur. Do your math.

Heldigvis kommer de aldri våre venner og allierte i vest for øre.
Jeg er aktiv i denne tråden, jeg sprer hverken hat mot USA eller Trump. Jeg ser ikke din indignasjon når noen kaller Biden for Sleepy, korrupt eller at han tafser på småjenter.

Har du noen tanker om at Trump er tiltalt?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Neptun skrev: fre jun 09, 2023 6:31 pm

De personene som daglig sprer hat om Trump og USA er de samme som omtrent aldri frekventerer tråden om Russlands folkemord mot Ukraina og heller ikke har noen innsigelser mot Kina, Nord-Korea, muslimske - eller afrikanske diktatur. Do your math.
Trump sprer jo USA-hat på inn og utpust, det er jo ikke måte hvor forferdelig USA er når han forteller om landet.

Og det er jo bare dager siden Trump hyllet Nord-Korea sin diktator, og vi vet jo hans beundring for Putin. Han klarte jo ikke en gang si hvem han ønsket skulle vinne krigen i Ukraina under sitt townhall.

Så det må sies å være en mer enn litt sær fremstilling av oss som er kritisk til Trump.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Gaute65 skrev: fre jun 09, 2023 6:46 pm
Neptun skrev: fre jun 09, 2023 6:31 pm
► Show Spoiler
Ingen tråder hvor det er så mye hat som i denne - mot en enkelt person og ett land - fra venstresiden/lyseblå.

De personene som daglig sprer hat om Trump og USA er de samme som omtrent aldri frekventerer tråden om Russlands folkemord mot Ukraina og heller ikke har noen innsigelser mot Kina, Nord-Korea, muslimske - eller afrikanske diktatur. Do your math.

Heldigvis kommer de aldri våre venner og allierte i vest for øre.
Jeg er aktiv i denne tråden, jeg sprer hverken hat mot USA eller Trump. Jeg ser ikke din indignasjon når noen kaller Biden for Sleepy, korrupt eller at han tafser på småjenter.

Har du noen tanker om at Trump er tiltalt?
Ja, jeg har noen tanker om det.

Nå er jeg ikke overvettes imponert av verken Trump eller Biden, men de er svært langt ned på lista over politikere og dto. land som jeg vil legge ned min energi på å kritisere.

Det er denne sykelige negativiteten til alt som er amerikansk (unntatt svart kultur) som jeg reagerer på. Gjengen som frekventerer denne tråden fremstiller USA som verste landet i verden og gir beng i Putin, Jinping og Kim-Jong Un. 3 gale diktatorer med fingeren på atomknappen.

Det er noe stakkarslig over personene som har viet sine liv til å kritisere de best fungerende landene i verden. Et slags skjebnefellesskap mellom Rødt, SV-velgere og lyseblå.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Neptun skrev: fre jun 09, 2023 6:31 pm
greyserpent skrev: fre jun 09, 2023 3:31 pm
Gaute65 skrev: fre jun 09, 2023 1:09 pm Her er de punktene som Trump er tiltalt etter:



Som en ser er mesteparten av tiltalen er om å forhindre granskingen og å skjule dokumenter. Vil tro de punktene vil være lett å bevise, særlig når Meadows har sagt seg villig til å vitne for aktoratet.
Utifra informasjonen vi har fått, så ender Ostepoppen livet bak murene.
Ingen tråder hvor det er så mye hat som i denne - mot en enkelt person og ett land - fra venstresiden/lyseblå.

De personene som daglig sprer hat om Trump og USA er de samme som omtrent aldri frekventerer tråden om Russlands folkemord mot Ukraina og heller ikke har noen innsigelser mot Kina, Nord-Korea, muslimske - eller afrikanske diktatur. Do your math.

Heldigvis kommer de aldri våre venner og allierte i vest for øre.
Jeg trodde Trump ville stanse eller sterkt begrense amerikansk hjelp til Ukraina. Men det vil han jo gjøre Ukraina forsvarsløst og la ukrainerne seile sin egen sjø.

Enhver venn av Ukraina, enhver som vil hjelpe Ukraina og stanse Russlands folkemord, skulle da sette alt inn for at Trump ikke igjen blir valgt til USAs president.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Fontolan skrev: fre jun 09, 2023 11:03 am
KBY skrev: fre jun 09, 2023 10:11 am
Rainmaker skrev: fre jun 09, 2023 9:57 am

Nettet snører seg.

Ganske "morsomt" at Ostepoppen har sittet på landsdekkende TV i USA og innrømmet lovbruddet.
Ingen som finner det merkelig at man tar ut tiltale mot 1 person, men han andre som har hatt papirer hjemme og mange andre plasser i 20++ år gjør man ingenting med?

.....
Det blir som å sammenligne epler og håndgranater.

Trump har forsøkt å lure unna dokumenter og motarbeidet myndighetene aktivt.

Biden (og Pence) har samarbeidet med myndighetene for å få levert tilbake dokumentene.

Det Jeg finner merkelig er at noen ikke virker å forstår den forskjellen!
Jeg syns det er merkelig at det er ok å ta med garderte dokumenter hjem og oppbevare dem uforsvarlig så lenge man gir dem tilbake når noen spør.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Neptun skrev: fre jun 09, 2023 6:55 pm
► Show Spoiler
Ja, jeg har noen tanker om det.

Nå er jeg ikke overvettes imponert av verken Trump eller Biden, men de er svært langt ned på lista over politikere og dto. land som jeg vil legge ned min energi på å kritisere.

Det er denne sykelige negativiteten til alt som er amerikansk (unntatt svart kultur) som jeg reagerer på. Gjengen som frekventerer denne tråden fremstiller USA som verste landet i verden og gir beng i Putin, Jinping og Kim-Jong Un. 3 gale diktatorer med fingeren på atomknappen.

Det er noe stakkarslig over personene som har viet sine liv til å kritisere de best fungerende landene i verden. Et slags skjebnefellesskap mellom Rødt, SV-velgere og lyseblå.
Da ser du noe annet enn det jeg gjør i denne tråden og det er helt greit.

Jeg vil bare si at av Trump og Biden er det bare den første som gratulerer KIm med dagen, kaller Xi for sin gode venn og at Putin er ett geni for sitt angrep på Ukraina. Ere enig med deg at de tre er gale diktatorer.

Når det er de to som mest sannsynlig blir presidentkandidat neste år må en velge den som er best av to onder, og da vinner Biden uten tvil.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Solvgutt1 skrev: fre jun 09, 2023 6:59 pm
Jeg syns det er merkelig at det er ok å ta med garderte dokumenter hjem og oppbevare dem uforsvarlig så lenge man gir dem tilbake når noen spør.
Det er vel ikke det som har skjedd. Da Biden og Pence sine kontorer ble ryddet så ble noen dokumenterer lagt i feile kartonger og havnet privat hos dem i stede for hos myndighetene. Det er opplagt kritikkverdig, men det er ikke overlagt og det ikke gjort for å skaffe seg dokumenter de ikke har rett til. Så kan det hende de bør få en bot eller noe slikt, men sammenlignet med det vi nå ser i Trump-saken blir det jo helt uvesentlig.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Solvgutt1 skrev: fre jun 09, 2023 6:59 pm
► Show Spoiler
Jeg syns det er merkelig at det er ok å ta med garderte dokumenter hjem og oppbevare dem uforsvarlig så lenge man gir dem tilbake når noen spør.
Ingen som sier det er ok, men det er en stor forskjell på å ta noe med seg uten kanskje å vite det og levere det tilbake når enn oppdager det, kontra det å ta noe med seg med vilje og forsøke skjule det. Etterforskningen vil vise hva Biden gjorde og gjorde han noe straffbart vil han få sin straff.

Dette kan teoretisk ende med at både Biden og Trump ikke blir å stille ved valget neste år.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

GoingKronos skrev: fre jun 09, 2023 7:10 pm
Solvgutt1 skrev: fre jun 09, 2023 6:59 pm
Jeg syns det er merkelig at det er ok å ta med garderte dokumenter hjem og oppbevare dem uforsvarlig så lenge man gir dem tilbake når noen spør.
Det er vel ikke det som har skjedd. Da Biden og Pence sine kontorer ble ryddet så ble noen dokumenterer lagt i feile kartonger og havnet privat hos dem i stede for hos myndighetene. Det er opplagt kritikkverdig, men det er ikke overlagt og det ikke gjort for å skaffe seg dokumenter de ikke har rett til. Så kan det hende de bør få en bot eller noe slikt, men sammenlignet med det vi nå ser i Trump-saken blir det jo helt uvesentlig.
Pence sin sak er vel allerede avgjort? Det ble ikke noe straff på han?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Gaute65 skrev: fre jun 09, 2023 7:03 pm
Neptun skrev: fre jun 09, 2023 6:55 pm
► Show Spoiler
Ja, jeg har noen tanker om det.

Nå er jeg ikke overvettes imponert av verken Trump eller Biden, men de er svært langt ned på lista over politikere og dto. land som jeg vil legge ned min energi på å kritisere.

Det er denne sykelige negativiteten til alt som er amerikansk (unntatt svart kultur) som jeg reagerer på. Gjengen som frekventerer denne tråden fremstiller USA som verste landet i verden og gir beng i Putin, Jinping og Kim-Jong Un. 3 gale diktatorer med fingeren på atomknappen.

Det er noe stakkarslig over personene som har viet sine liv til å kritisere de best fungerende landene i verden. Et slags skjebnefellesskap mellom Rødt, SV-velgere og lyseblå.
Da ser du noe annet enn det jeg gjør i denne tråden og det er helt greit.

Jeg vil bare si at av Trump og Biden er det bare den første som gratulerer KIm med dagen, kaller Xi for sin gode venn og at Putin er ett geni for sitt angrep på Ukraina. Ere enig med deg at de tre er gale diktatorer.

Når det er de to som mest sannsynlig blir presidentkandidat neste år må en velge den som er best av to onder, og da vinner Biden uten tvil.
Og hva er det som ikke stemmer med det jeg skriver?
Jfr. det gjengangerne i tråden bruker nesten all tid og energi på å kritisere.
Resten av interessefeltet deres omhandler stort sett Israel, ikke dem som har erobret og ødelagt hele Midt-Østen og Nord-Afrika.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Gaute65 skrev: fre jun 09, 2023 7:13 pm
GoingKronos skrev: fre jun 09, 2023 7:10 pm
Solvgutt1 skrev: fre jun 09, 2023 6:59 pm
Jeg syns det er merkelig at det er ok å ta med garderte dokumenter hjem og oppbevare dem uforsvarlig så lenge man gir dem tilbake når noen spør.
Det er vel ikke det som har skjedd. Da Biden og Pence sine kontorer ble ryddet så ble noen dokumenterer lagt i feile kartonger og havnet privat hos dem i stede for hos myndighetene. Det er opplagt kritikkverdig, men det er ikke overlagt og det ikke gjort for å skaffe seg dokumenter de ikke har rett til. Så kan det hende de bør få en bot eller noe slikt, men sammenlignet med det vi nå ser i Trump-saken blir det jo helt uvesentlig.
Pence sin sak er vel allerede avgjort? Det ble ikke noe straff på han?
Hadde gått glipp av det, men ser det ble avgjort for en uke side. Da er det sannsynlig at det blir samme for Biden, eneste forskjellen er vel at det var snakk om litt større antall dokumenter.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Neptun skrev: fre jun 09, 2023 7:26 pm
► Show Spoiler
Og hva er det som ikke stemmer med det jeg skriver?
Jfr. det gjengangerne i tråden bruker nesten all tid og energi på å kritisere.
Resten av interessefeltet deres omhandler stort sett Israel, ikke dem som har erobret og ødelagt hele Midt-Østen og Nord-Afrika.
Jeg er ikke så interessert i å diskutere hva andre debattanter mener om Israel i en tråd som omhandler Trump sin håndtering av dokumenter.

Du skrev du hadde noen tanker om det, kan du dele/ utdype dem så vi kan diskutere videre?

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Her er tiltalen mot Trump


Corvus

Legg inn av Corvus »

GoingKronos skrev: fre jun 09, 2023 7:10 pm
Solvgutt1 skrev: fre jun 09, 2023 6:59 pm
Jeg syns det er merkelig at det er ok å ta med garderte dokumenter hjem og oppbevare dem uforsvarlig så lenge man gir dem tilbake når noen spør.
Det er vel ikke det som har skjedd. Da Biden og Pence sine kontorer ble ryddet så ble noen dokumenterer lagt i feile kartonger og havnet privat hos dem i stede for hos myndighetene. Det er opplagt kritikkverdig, men det er ikke overlagt og det ikke gjort for å skaffe seg dokumenter de ikke har rett til. Så kan det hende de bør få en bot eller noe slikt, men sammenlignet med det vi nå ser i Trump-saken blir det jo helt uvesentlig.
"Lagt i feile kartonger" og havnet privat. For noe bullshit. Hvis man har en slik lemfeldig omgang med graderte dokumenter så er det samme som overlagt. Og det lukter uansett pinlig dårlig forsøk på bortforklaring. Sakene med Biden og Trump skal selvsagt likestilles, helt uakseptabelt i begge tilfeller.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Corvus skrev: fre jun 09, 2023 7:50 pm
GoingKronos skrev: fre jun 09, 2023 7:10 pm
Solvgutt1 skrev: fre jun 09, 2023 6:59 pm
Jeg syns det er merkelig at det er ok å ta med garderte dokumenter hjem og oppbevare dem uforsvarlig så lenge man gir dem tilbake når noen spør.
Det er vel ikke det som har skjedd. Da Biden og Pence sine kontorer ble ryddet så ble noen dokumenterer lagt i feile kartonger og havnet privat hos dem i stede for hos myndighetene. Det er opplagt kritikkverdig, men det er ikke overlagt og det ikke gjort for å skaffe seg dokumenter de ikke har rett til. Så kan det hende de bør få en bot eller noe slikt, men sammenlignet med det vi nå ser i Trump-saken blir det jo helt uvesentlig.
"Lagt i feile kartonger" og havnet privat. For noe bullshit. Hvis man har en slik lemfeldig omgang med graderte dokumenter så er det samme som overlagt. Og det lukter uansett pinlig dårlig forsøk på bortforklaring. Sakene med Biden og Trump skal selvsagt likestilles, helt uakseptabelt i begge tilfeller.
Trur man også må huske at en President og hans rådgivere har ett STORT antall dokumenter og at det helt sikkert kan glippe og man tar med seg noen graderte dokumenter. Det er vel også stor forskjell på graderingen av dokumenter.
Så får man anta at myndighetene klarer å håndtere de forskjellige sakene likt uavhengig om det er Trump eller Biden.

Corvus

Legg inn av Corvus »

VivaLV skrev: fre jun 09, 2023 7:53 pm
Corvus skrev: fre jun 09, 2023 7:50 pm
GoingKronos skrev: fre jun 09, 2023 7:10 pm

Det er vel ikke det som har skjedd. Da Biden og Pence sine kontorer ble ryddet så ble noen dokumenterer lagt i feile kartonger og havnet privat hos dem i stede for hos myndighetene. Det er opplagt kritikkverdig, men det er ikke overlagt og det ikke gjort for å skaffe seg dokumenter de ikke har rett til. Så kan det hende de bør få en bot eller noe slikt, men sammenlignet med det vi nå ser i Trump-saken blir det jo helt uvesentlig.
"Lagt i feile kartonger" og havnet privat. For noe bullshit. Hvis man har en slik lemfeldig omgang med graderte dokumenter så er det samme som overlagt. Og det lukter uansett pinlig dårlig forsøk på bortforklaring. Sakene med Biden og Trump skal selvsagt likestilles, helt uakseptabelt i begge tilfeller.
Trur man også må huske at en President og hans rådgivere har ett STORT antall dokumenter og at det helt sikkert kan glippe og man tar med seg noen graderte dokumenter. Det er vel også stor forskjell på graderingen av dokumenter.
Så får man anta at myndighetene klarer å håndtere de forskjellige sakene likt uavhengig om det er Trump eller Biden.
Når man finner graderte dokumenter flere steder i huset, og t.o.m garasjen, så har det tydeligvis gått veldig galt.
At myndighetene klarer å håndtere begge sakene likt har jeg liten tro på, men det er jo lov til å håpe..

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Corvus skrev: fre jun 09, 2023 8:04 pm
► Show Spoiler
Når man finner graderte dokumenter flere steder i huset, og t.o.m garasjen, så har det tydeligvis gått veldig galt.
At myndighetene klarer å håndtere begge sakene likt har jeg liten tro på, men det er jo lov til å håpe..
Les tiltalen, det er lysår mellom Trump og Biden.

https://www.politico.com/f/?id=00000188 ... ff4de50000

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Så har vi Ted Cruz som sammenligner Biden med Stalin.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»