FBIs razzia mot Trump

Svar
Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Re: FBIs razzia mot Trump

Legg inn av Gaute65 »

VivaLV skrev: fre aug 12, 2022 7:40 pm 11 hemmeligstemplede dokumenter. Litt avhengig selvsagt hva som står i dokumentene, men hadde ikke blitt overrasket over hvis Trump klarer å komme seg unna.
Og jeg er IKKE noen Trumpforsvarer, men vanskelig og se for seg Obama havne i fengsel pga 11 hemmeligstemplede dokumenter!
Dette fordi Obama ikke tok med seg noe hemmeligstemplet.



Dette er ganske alvorlig og Trump vet det, siden han sier han har nedgradert dette så alt er i orden.





Det er ikke slik nedgradering foregår. Presidenten kan ikke bare nedgradere som han selv vil og uten å si ifra


nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

KBY skrev: fre aug 12, 2022 8:44 pm
VivaLV skrev: fre aug 12, 2022 7:40 pm 11 hemmeligstemplede dokumenter. Litt avhengig selvsagt hva som står i dokumentene, men hadde ikke blitt overrasket over hvis Trump klarer å komme seg unna.
Og jeg er IKKE noen Trumpforsvarer, men vanskelig og se for seg Obama havne i fengsel pga 11 hemmeligstemplede dokumenter!
Media sier at det er funnet 11 hemmeligstemplede dokumenter...
De har ikke sluppet ransakelsesordren enda som de jobber med men bevisene er sendt til media...

Passer jo bra dette for demokratene tett oppe i mellomvalget....
FBI-agenter beslagla elleve sett med graderte dokumenter
Enkelte av dokumentene som ble beslaglagt, var markert som topphemmelig og skulle derfor bare være tilgjengelige i spesielle offentlige bygg, ifølge WSJ.

trønderen

Legg inn av trønderen »

nometalhorse skrev: fre aug 12, 2022 9:19 pm Enkelte av dokumentene som ble beslaglagt, var markert som topphemmelig og skulle derfor bare være tilgjengelige i spesielle offentlige bygg, ifølge WSJ.
Det kan bli interessant å se KBY og resten av trumpistene sitt forsvar av dette.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

trønderen skrev: fre aug 12, 2022 9:31 pm
nometalhorse skrev: fre aug 12, 2022 9:19 pm Enkelte av dokumentene som ble beslaglagt, var markert som topphemmelig og skulle derfor bare være tilgjengelige i spesielle offentlige bygg, ifølge WSJ.
Det kan bli interessant å se KBY og resten av trumpistene sitt forsvar av dette.
Trump omtalte jo Mar-a-Lago som southern white house da han var president, så det er opplagt et spesielt bygg og det hvite hus er jo offentlig selv om Trump eier det privat.

KBY

Legg inn av KBY »

trønderen skrev: fre aug 12, 2022 9:31 pm
nometalhorse skrev: fre aug 12, 2022 9:19 pm Enkelte av dokumentene som ble beslaglagt, var markert som topphemmelig og skulle derfor bare være tilgjengelige i spesielle offentlige bygg, ifølge WSJ.
Det kan bli interessant å se KBY og resten av trumpistene sitt forsvar av dette.
Dette handler ikke om man er "trumpister" eller ikke - dere er jo helt blåste hele gjengen.
Media har kjørt en enveiskampanje mot Trump siden lenge før valget i 2016 - det er godt bevist.
Jeg er interessert i en skikkelig dekning fra media og ikke bare koseprat med sleepy woke joe som ikke vet hvem han hilste på for 10 sekunder siden.

Hvis Joe er så borte som det ser ut som, hvem er det da egentlig som styrer USA? Det er jo et interessant spørsmål som media burde spekulere i.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

KBY skrev: fre aug 12, 2022 10:02 pm
trønderen skrev: fre aug 12, 2022 9:31 pm
nometalhorse skrev: fre aug 12, 2022 9:19 pm Enkelte av dokumentene som ble beslaglagt, var markert som topphemmelig og skulle derfor bare være tilgjengelige i spesielle offentlige bygg, ifølge WSJ.
Det kan bli interessant å se KBY og resten av trumpistene sitt forsvar av dette.
dere er jo helt blåste hele gjengen.

Når dette brukes som argument, at alle andre er blåste, så finner man nok svaret på hvor feilen/problemet ligger om man tar en titt i speilet. Det stirrer nok tilbake på deg.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

KBY skrev: fre aug 12, 2022 10:02 pm
trønderen skrev: fre aug 12, 2022 9:31 pm
nometalhorse skrev: fre aug 12, 2022 9:19 pm Enkelte av dokumentene som ble beslaglagt, var markert som topphemmelig og skulle derfor bare være tilgjengelige i spesielle offentlige bygg, ifølge WSJ.
Det kan bli interessant å se KBY og resten av trumpistene sitt forsvar av dette.
Dette handler ikke om man er "trumpister" eller ikke - dere er jo helt blåste hele gjengen.
Media har kjørt en enveiskampanje mot Trump siden lenge før valget i 2016 - det er godt bevist.
Jeg er interessert i en skikkelig dekning fra media og ikke bare koseprat med sleepy woke joe som ikke vet hvem han hilste på for 10 sekunder siden.

Hvis Joe er så borte som det ser ut som, hvem er det da egentlig som styrer USA? Det er jo et interessant spørsmål som media burde spekulere i.
Det er en egen tråd om President Joe Biden der du kan diskutere det. Det er ikke relevant rundt Trump sin oppbevaring av hemmeligstemplede dokumenter.

Visa

Legg inn av Visa »

Straff avhenger selvsagt av graden til de hemmelige dokumentene. Et enkelt dokument kan jo også fort være tusenvis av sider. De har vel alt fra noen år til dødsstraff for spionasje i USA, men tviler på at Trump får noen dødsstraff uansett hvor alvorlig det er. Ser at konservative amerikanere også har satt seg ned for å vente på fakta fra FBI. Det som er skummelt her er jo at Trump prøver å svekke statens troverdighet med konspirasjonsteoriene sine. Trumpetene og Fox har for øvrig gått over til "hva med Hillary og Obama..........??.......!!!1111" noe som er lite lovende for Trump.

trønderen

Legg inn av trønderen »

KBY skrev: fre aug 12, 2022 10:02 pm
trønderen skrev: fre aug 12, 2022 9:31 pm
nometalhorse skrev: fre aug 12, 2022 9:19 pm Enkelte av dokumentene som ble beslaglagt, var markert som topphemmelig og skulle derfor bare være tilgjengelige i spesielle offentlige bygg, ifølge WSJ.
Det kan bli interessant å se KBY og resten av trumpistene sitt forsvar av dette.
Dette handler ikke om man er "trumpister" eller ikke - dere er jo helt blåste hele gjengen.
Media har kjørt en enveiskampanje mot Trump siden lenge før valget i 2016 - det er godt bevist.
Jeg er interessert i en skikkelig dekning fra media og ikke bare koseprat med sleepy woke joe som ikke vet hvem han hilste på for 10 sekunder siden.

Hvis Joe er så borte som det ser ut som, hvem er det da egentlig som styrer USA? Det er jo et interessant spørsmål som media burde spekulere i.
Ingenting av det du nevner her er relevant som svar til meg.
Hva tenker du om det Trump har gjort?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »



Med tanke på angrepet som allerede har vært, er jo dette litt skummelt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Håper han blir dømt til hard fengselsstraff, men jeg lurer nesten på om han blir en slags "martyr" for en stor del av velgerbasen i USA og er isåfall veldig spent på reaksjonen.

Centrist

Legg inn av Centrist »

trønderen skrev: fre aug 12, 2022 11:40 pm Ingenting av det du nevner her er relevant som svar til meg.
Hva tenker du om det Trump har gjort?
Det er ok fordi Biden gjorde det.
Det er ikke ok fordi Trump gjorde det.

Nei, vent litt. Hvordan var det nå igjen? Det var vel motsatt? Så lenge det er Trump er det ok. Incoming bortforklaringer. Evt. intet svar.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

missChance skrev: fre aug 12, 2022 11:51 pm

Med tanke på angrepet som allerede har vært, er jo dette litt skummelt.
Jeg fikk jo høre på FD at jeg mangler forståelse når jeg sa at USA står i fare for å sprekke fullstendig opp, men jeg står på mitt. Det er en slags sprø kristenfundamentalistisk fascistbebevegelse som er i ferd med å rive landet i filler.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Ka9nen skrev: lør aug 13, 2022 12:09 am Håper han blir dømt til hard fengselsstraff, men jeg lurer nesten på om han blir en slags "martyr" for en stor del av velgerbasen i USA og er isåfall veldig spent på reaksjonen.
Hvordan i all verden skal man finne en nøytral jury? Det lurer jeg på..

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

PapaSmurf skrev: lør aug 13, 2022 12:15 am
missChance skrev: fre aug 12, 2022 11:51 pm

Med tanke på angrepet som allerede har vært, er jo dette litt skummelt.
Jeg fikk jo høre på FD at jeg mangler forståelse når jeg sa at USA står i fare for å sprekke fullstendig opp, men jeg står på mitt. Det er en slags sprø kristenfundamentalistisk fascistbebevegelse som er i ferd med å rive landet i filler.
Jeg så en Twitter-tråd i går som hadde samlet videoer fra disse folkene. De er klin gærne. Og de har våpen.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

TheRealArt_Verified skrev: lør aug 13, 2022 12:18 am
Hvordan i all verden skal man finne en nøytral jury? Det lurer jeg på..
hehe, den kan bli vrien. I et land som er mer polarisert enn twitter og kommentarfeltene..

alseboy

Legg inn av alseboy »

Gaute65 skrev: fre aug 12, 2022 9:13 pm
VivaLV skrev: fre aug 12, 2022 7:40 pm 11 hemmeligstemplede dokumenter. Litt avhengig selvsagt hva som står i dokumentene, men hadde ikke blitt overrasket over hvis Trump klarer å komme seg unna.
Og jeg er IKKE noen Trumpforsvarer, men vanskelig og se for seg Obama havne i fengsel pga 11 hemmeligstemplede dokumenter!
Dette fordi Obama ikke tok med seg noe hemmeligstemplet.



Dette er ganske alvorlig og Trump vet det, siden han sier han har nedgradert dette så alt er i orden.





Det er ikke slik nedgradering foregår. Presidenten kan ikke bare nedgradere som han selv vil og uten å si ifra

Problemet med ytrehøyrekoko, er at de forsøker så mange dekkoperasjoner og løgner at det biter dem selv i halen, gang på gang. Nå har de gått fra "planting" av dokumenter til å hevde at det var nedgradert. Hvorfor i huleste skulle FBI "plante" nedgraderte dokumenter??

Det blir på samme vis som hvordan de forsøkte å dekke over stormingen av Capitol 6.1. Samme folka presterte å hevde at de som stormet bygningen var "Anitifa forkledd som Trump-supportere", "gode, fredfulle patrioter som ville beskytte det amerikanske demokratet" til "bare vanlige turister på omvisning" bare i løpet av noen få dager.

Kanskje de gjør det fordi de hjernevaska gjøkene som følger dem blindt, ikke har evner til å forstå at den ene påstanden fullstendig tar kverken på de andre påstandene?

OrmenLange
Innlegg: 1813

Legg inn av OrmenLange »

Tipper at dette er kynisk spill fra Trump. Han kunne selvfølgelig overlevert dokumentene tidligere når de ble etterspurt, men han er nok en barnslig og tverr faen som dessuten ser mulighet for å slå politisk mynt på dette.

For øvrig hadde det vært interessant å vite hvordan praksis var også før Trump. Tok Obama med seg konfidensielle dokumenter hjem? Bush jr?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

OrmenLange skrev: lør aug 13, 2022 12:52 am Tok Obama med seg konfidensielle dokumenter hjem?
Hvorfor skulle han det?

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Fy faen ekkokammer deluxe denne tråden som alt annet fra Gestapo-støttespillerne her inne.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7859

Legg inn av Big George »

Hvis Trump så på ransakingen via overvåkningskameraer kan han jo selv bekrefte eller avkrefte disse eskene som ble hentet ut.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »


Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Bakkus skrev: lør aug 13, 2022 1:02 am
Det er snakk om tidenes verste og mest uverdige president. Som har vist igjen og igjen at han ikke evner å tenke konsekvenser. Så hvorfor skulle det være spesielt sjokkerende at han har dummet seg ut også med disse dokumentene? Det eneste som kan overraske meg med Donald Trump nå er hvis han opptrer som en gentleman.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Bakkus skrev: lør aug 13, 2022 1:02 am
Donald Trump trodde korona kunne kureres ved å vaske lungene med desinfeksjonsmiddel. Han er nok ikke veldig smart. I tillegg er han vant med å slippe unna med kriminaliteten sin.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Ka9nen skrev: lør aug 13, 2022 1:04 am
Bakkus skrev: lør aug 13, 2022 1:02 am
Det er snakk om tidenes verste og mest uverdige president. Som har vist igjen og igjen at han ikke evner å tenke konsekvenser. Så hvorfor skulle det være spesielt sjokkerende at han har dummet seg ut også med disse dokumentene? Det eneste som kan overraske meg med Donald Trump nå er hvis han opptrer som en gentleman.
Hva er det du liker mer med Biden? Og kalle Trump tidenes verste er også helt historieløst. Var det mangelen på krigshaukingen fra Obama, Bush og Clinton som gjør han det i dine øyne?

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Solvgutt1 skrev: lør aug 13, 2022 1:13 am
Bakkus skrev: lør aug 13, 2022 1:02 am
Donald Trump trodde korona kunne kureres ved å vaske lungene med desinfeksjonsmiddel. Han er nok ikke veldig smart. I tillegg er han vant med å slippe unna med kriminaliteten sin.
Det var ikke det fulle sitatet.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Bakkus skrev: lør aug 13, 2022 1:16 am
Solvgutt1 skrev: lør aug 13, 2022 1:13 am
Bakkus skrev: lør aug 13, 2022 1:02 am
Donald Trump trodde korona kunne kureres ved å vaske lungene med desinfeksjonsmiddel. Han er nok ikke veldig smart. I tillegg er han vant med å slippe unna med kriminaliteten sin.
Det var ikke det fulle sitatet.
Hva var ikke det fulle sitatet?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Bakkus skrev: lør aug 13, 2022 1:13 am
Hva er det du liker mer med Biden?
Det kan vi ta i en tråd om Biden. Men kortversjonen er "alt".

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Bakkus skrev: lør aug 13, 2022 1:13 am
Ka9nen skrev: lør aug 13, 2022 1:04 am
Bakkus skrev: lør aug 13, 2022 1:02 am
Det er snakk om tidenes verste og mest uverdige president. Som har vist igjen og igjen at han ikke evner å tenke konsekvenser. Så hvorfor skulle det være spesielt sjokkerende at han har dummet seg ut også med disse dokumentene? Det eneste som kan overraske meg med Donald Trump nå er hvis han opptrer som en gentleman.
Hva er det du liker mer med Biden? Og kalle Trump tidenes verste er også helt historieløst. Var det mangelen på krigshaukingen fra Obama, Bush og Clinton som gjør han det i dine øyne?
Det er ikke historieløst å kalle Donald Trump tidenes verste president. Det er ikke målt i antall kriger eller dødsofre, det er basert på helt normal observasjon av hvordan han brukte posisjonen sin til å ødelegge respekten for demokratiet, til å skape splid, til å gi utsøkt dårlig smak og stil et grotesk ansikt.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

KingKongHalvor skrev: lør aug 13, 2022 1:22 am
Bakkus skrev: lør aug 13, 2022 1:13 am
Ka9nen skrev: lør aug 13, 2022 1:04 am

Det er snakk om tidenes verste og mest uverdige president. Som har vist igjen og igjen at han ikke evner å tenke konsekvenser. Så hvorfor skulle det være spesielt sjokkerende at han har dummet seg ut også med disse dokumentene? Det eneste som kan overraske meg med Donald Trump nå er hvis han opptrer som en gentleman.
Hva er det du liker mer med Biden? Og kalle Trump tidenes verste er også helt historieløst. Var det mangelen på krigshaukingen fra Obama, Bush og Clinton som gjør han det i dine øyne?
Det er ikke historieløst å kalle Donald Trump tidenes verste president. Det er ikke målt i antall kriger eller dødsofre, det er basert på helt normal observasjon av hvordan han brukte posisjonen sin til å ødelegge respekten for demokratiet, til å skape splid, til å gi utsøkt dårlig smak og stil et grotesk ansikt.
Hvordan ødela Trump respekten for demokratiet?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»