FBIs razzia mot Trump

Svar
GoingKronos

FBIs razzia mot Trump

Legg inn av GoingKronos »

Saken har blitt diskutert i 6.januar-tråden, men det virker mer og mer klart at razziaen ikke har noe med Trump sitt kuppforsøk å gjøre. Så da bør vi ha en egen tråd om dette:

Newsweek:

"The act, and concerns about the illegal possession of classified "national defense information" are the bases for the search warrant, according to the two sources. The raid had nothing to do with the January 6 investigation or any other alleged wrongdoing by the former president."

Dette er også en lov som Trump selv signerte i 2018 som er del av grunnlaget for razziaen:

"On Monday at about 10 a.m. EST, two dozen FBI agents and technicians showed up at Donald Trump's Florida home to execute a search warrant to obtain any government-owned documents that might be in the possession of Trump but are required to be delivered to the Archives under the provisions of the 1978 Presidential Records Act. (In response to the Hillary Clinton email scandal, Trump himself signed a law in 2018 that made it a felony to remove and retain classified documents.)"

Strafferammen virker å være opp til 3 år:

"Whoever, having the custody of any such record, proceeding, map, book, document, paper, or other thing, willfully and unlawfully conceals, removes, mutilates, obliterates, falsifies, or destroys the same, shall be fined" $2,000, up to three years in prison or "shall forfeit his office and be disqualified from holding any office under the United States."

Eksperter sier dog at man ikke blir diskvalifisert fra å stille som presidentkandidat siden grunnloven setter rammer for hvem som kan stille der.

Newsweek sier at FBI har en kilde på innsiden som har gitt de informasjon om hvilke dokumenter Trump har hatt hjemme hos seg selv:

The raid on Mar-a-Lago was based largely on information from an FBI confidential human source, one who was able to identify what classified documents former President Trump was still hiding and even the location of those documents, two senior government officials told Newsweek.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

GoingKronos skrev: ons aug 10, 2022 6:24 pm
Dette er også en lov som Trump selv signerte i 2018 som er del av grunnlaget for razziaen:

"On Monday at about 10 a.m. EST, two dozen FBI agents and technicians showed up at Donald Trump's Florida home to execute a search warrant to obtain any government-owned documents that might be in the possession of Trump but are required to be delivered to the Archives under the provisions of the 1978 Presidential Records Act. (In response to the Hillary Clinton email scandal, Trump himself signed a law in 2018 that made it a felony to remove and retain classified documents.)"
Vet man om det er noen som har blitt dømt for dette etter at loven trådte i kraft?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

silkyglenjohnson skrev: ons aug 10, 2022 6:28 pm
Vet man om det er noen som har blitt dømt for dette etter at loven trådte i kraft?
Nei, men er vel tvilsomt.

Hvor stor sak dette blir avhenger nok av alvorlighetsgraden, foreløpig veldig uklart.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det verste er jo at det knapt er noe som kan overraske mer i amerikansk politikk.

Så en Trump som deltar i TV-sendte valgdebatter i lyseblå overall fra Florida Department of corrections hadde nesten passet inn som neste nivå av galskapen vi har blitt servert siden Trump ble republikanernes kandidat i 2016.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Denne var morsom


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Mer rundt det juridiske, for meg fremstår det ganske komplisert. Nå vet vi ikke hva slags hemmeligstemplete dokumenterer det er snakk om (og siden de er hemmelige så får vi kanskje aldri vite det heller - bare en generell beskrivelse av dem) og det virker også slik at en president på egen hånd kan oppheve graderingen. Så da kan vi få en situasjon der Trump sier at han når han tok med seg dokumentene valgte å oppheve hemmelighetsstemplingen og dermed ikke har begått lovbrudd.

Spørsmålet er jo også litt hva motivet er? Det mest sannsynlige må jo være at det er noe han ønsker å holde skjult enten fra den innkommende administrasjonen eller for byråkratiet - enten for at det er politisk eller juridisk skadelig.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

GoingKronos skrev: tor aug 11, 2022 11:19 am Mer rundt det juridiske, for meg fremstår det ganske komplisert. Nå vet vi ikke hva slags hemmeligstemplete dokumenterer det er snakk om (og siden de er hemmelige så får vi kanskje aldri vite det heller - bare en generell beskrivelse av dem) og det virker også slik at en president på egen hånd kan oppheve graderingen. Så da kan vi få en situasjon der Trump sier at han når han tok med seg dokumentene valgte å oppheve hemmelighetsstemplingen og dermed ikke har begått lovbrudd.

Spørsmålet er jo også litt hva motivet er? Det mest sannsynlige må jo være at det er noe han ønsker å holde skjult enten fra den innkommende administrasjonen eller for byråkratiet - enten for at det er politisk eller juridisk skadelig.
Det sies at det er vanlig at avgående presidenter tar med seg, også hemmelighetsstemplede dokumenter, når de går av. Det påstås at Obama også ble avkrevd noen dokumenter fra riksarkivet som han nektet å gi fra seg. Men det politiske miljøet i USA har jo blitt så ekstremt giftig at det nesten er umulig å sjekke dette ut med troverdige kilder.

Forresten ser man vel også i denne saken at hvordan de ulike sidene ser på det å stikke av med hemmelighetsstemplede dokumenterer avhenger fullstendig og 100% av hvem som gjør det.

alseboy

Legg inn av alseboy »

GoingKronos skrev: tor aug 11, 2022 11:19 am Mer rundt det juridiske, for meg fremstår det ganske komplisert. Nå vet vi ikke hva slags hemmeligstemplete dokumenterer det er snakk om (og siden de er hemmelige så får vi kanskje aldri vite det heller - bare en generell beskrivelse av dem) og det virker også slik at en president på egen hånd kan oppheve graderingen. Så da kan vi få en situasjon der Trump sier at han når han tok med seg dokumentene valgte å oppheve hemmelighetsstemplingen og dermed ikke har begått lovbrudd.

Spørsmålet er jo også litt hva motivet er? Det mest sannsynlige må jo være at det er noe han ønsker å holde skjult enten fra den innkommende administrasjonen eller for byråkratiet - enten for at det er politisk eller juridisk skadelig.
Gitt at det åpenbart er folk på innsiden hos Trump som har tipset om hvilke konkrete dokumenter, og hvor de finnes, så tror jeg det er lite sannsynlig at det ender opp med at det var nedgraderte dokumenter. Her står så mye på spill at FBI garantert har trippelforsikret seg om at de har en skikkelig sak før de gikk til skrittet å ransake hjemmet til en (ex)president.

Trumps (klassiske) forsvarsstrategi forsterker jo bare dette. Hvorfor snakke om "planting" dersom han var trygg på at FBI var på bærtur? Det er påfallende at det kun er MSM som ber folk avvente hva FBI kommer opp med av dokumentasjon, mens Fox News og republikanske rumpeslikkere alle som en synes å ta for gitt at FBI nå sitter på dokumentasjon som kriminaliserer Trump.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

alseboy skrev: tor aug 11, 2022 1:50 pm
GoingKronos skrev: tor aug 11, 2022 11:19 am Mer rundt det juridiske, for meg fremstår det ganske komplisert. Nå vet vi ikke hva slags hemmeligstemplete dokumenterer det er snakk om (og siden de er hemmelige så får vi kanskje aldri vite det heller - bare en generell beskrivelse av dem) og det virker også slik at en president på egen hånd kan oppheve graderingen. Så da kan vi få en situasjon der Trump sier at han når han tok med seg dokumentene valgte å oppheve hemmelighetsstemplingen og dermed ikke har begått lovbrudd.

Spørsmålet er jo også litt hva motivet er? Det mest sannsynlige må jo være at det er noe han ønsker å holde skjult enten fra den innkommende administrasjonen eller for byråkratiet - enten for at det er politisk eller juridisk skadelig.
Gitt at det åpenbart er folk på innsiden hos Trump som har tipset om hvilke konkrete dokumenter, og hvor de finnes, så tror jeg det er lite sannsynlig at det ender opp med at det var nedgraderte dokumenter. Her står så mye på spill at FBI garantert har trippelforsikret seg om at de har en skikkelig sak før de gikk til skrittet å ransake hjemmet til en (ex)president.

Trumps (klassiske) forsvarsstrategi forsterker jo bare dette. Hvorfor snakke om "planting" dersom han var trygg på at FBI var på bærtur? Det er påfallende at det kun er MSM som ber folk avvente hva FBI kommer opp med av dokumentasjon, mens Fox News og republikanske rumpeslikkere alle som en synes å ta for gitt at FBI nå sitter på dokumentasjon som kriminaliserer Trump.
Kriminalisert var han vel for lenge siden ;)

Men ting kan tyde på at nå begynner bevisene å samles sammen. Bare tenk på hvor mye god informasjon de måtte ha for å i det hele tatt få en ransakelsesorde hvor de kunne gå uannonsert inn i hjemmet til en tidligere president. En ordre som er utarbeidet av FBI, en organiasjon hvor Trump innsatte sjefen, og signert av en dommer utnevnt av Trump.

(Og ironisk nok basert på en lov som han selv innførte/endret slik at brudd på den medførte at det var en "felony")

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

alseboy skrev: tor aug 11, 2022 1:50 pm
Gitt at det åpenbart er folk på innsiden hos Trump som har tipset om hvilke konkrete dokumenter, og hvor de finnes, så tror jeg det er lite sannsynlig at det ender opp med at det var nedgraderte dokumenter.
Det er i det minste neppe dokumenter som burde ha blitt nedgradert. Men klart i en eventuell rettssak der Trump hevder at han har nedgradert alt han tok med seg, og kanskje noen av støttespillerne som hevder at det ble sagt til dem så kanskje han kan gå fri. Det er jo tydeligvis ikke klare prosedyrer for hvordan dokumenter rent juridisk skal nedgraderes, vi hadde jo eksemplet der Trump viste Russlands ambassadør i USA dokumenter som var gradert - og det kunne han rent juridisk bare gjøre på stående fot uten noen prosess.

Så er det overraskende (og kanskje problematisk) at det har lekket ut at FBI har en kilde på innsiden hos Trump, det vil jo helt sikkert sette i gang en klappjakt på hvem denne personen er og i verste fall hindre at det kommer ut mer informasjon om kriminell virksomhet Trump bedriver. Så kan man jo selvsagt spekulere i hvem det er, alt fra Mike Pence ned til personalet på golfklubben er jo en mulighet - men det er klart at jo mer detaljert informasjon kilden sitter på jo høyere på strå må personen være. Om jeg var Mike Pence og fikk vite at Trump var villig til å la mobben henrette meg så hadde jeg fortalt FBI alt jeg visste. Men Pence har hvert fall utad holdt seg tro mot sin fører.

FROG

Legg inn av FROG »

GoingKronos skrev: tor aug 11, 2022 2:18 pm
alseboy skrev: tor aug 11, 2022 1:50 pm
Gitt at det åpenbart er folk på innsiden hos Trump som har tipset om hvilke konkrete dokumenter, og hvor de finnes, så tror jeg det er lite sannsynlig at det ender opp med at det var nedgraderte dokumenter.
Det er i det minste neppe dokumenter som burde ha blitt nedgradert. Men klart i en eventuell rettssak der Trump hevder at han har nedgradert alt han tok med seg, og kanskje noen av støttespillerne som hevder at det ble sagt til dem så kanskje han kan gå fri. Det er jo tydeligvis ikke klare prosedyrer for hvordan dokumenter rent juridisk skal nedgraderes, vi hadde jo eksemplet der Trump viste Russlands ambassadør i USA dokumenter som var gradert - og det kunne han rent juridisk bare gjøre på stående fot uten noen prosess.

Så er det overraskende (og kanskje problematisk) at det har lekket ut at FBI har en kilde på innsiden hos Trump, det vil jo helt sikkert sette i gang en klappjakt på hvem denne personen er og i verste fall hindre at det kommer ut mer informasjon om kriminell virksomhet Trump bedriver. Så kan man jo selvsagt spekulere i hvem det er, alt fra Mike Pence ned til personalet på golfklubben er jo en mulighet - men det er klart at jo mer detaljert informasjon kilden sitter på jo høyere på strå må personen være. Om jeg var Mike Pence og fikk vite at Trump var villig til å la mobben henrette meg så hadde jeg fortalt FBI alt jeg visste. Men Pence har hvert fall utad holdt seg tro mot sin fører.
Det dere skriver er jo helt ulogisk ! Om han hadde tatt med seg dokumenter i januar som var veldig viktig at ikke noen fikk vite noe om! Ja så hadde jo dette blitt makulert og brent for lenge lenge siden! Slik at dette aldri kunne komme ut, eventuelt bare erstattet det med svada. Men bevise at han hadde tatt materiale og ødelagt det ville vært ekstremt vanskelig eller rettere sagt umulig.
Så da står to ting tilbake! Enten har FBI plantet beviser der, eller så har de bare gjort noe overilt på bakgrunn av tips de har fått fra hodeløse demokrater. Begge deler er i så fall så graverende at ting kan fort gå fryktelig galt for deres del.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

FROG skrev: tor aug 11, 2022 5:34 pm
GoingKronos skrev: tor aug 11, 2022 2:18 pm
alseboy skrev: tor aug 11, 2022 1:50 pm
Gitt at det åpenbart er folk på innsiden hos Trump som har tipset om hvilke konkrete dokumenter, og hvor de finnes, så tror jeg det er lite sannsynlig at det ender opp med at det var nedgraderte dokumenter.
Det er i det minste neppe dokumenter som burde ha blitt nedgradert. Men klart i en eventuell rettssak der Trump hevder at han har nedgradert alt han tok med seg, og kanskje noen av støttespillerne som hevder at det ble sagt til dem så kanskje han kan gå fri. Det er jo tydeligvis ikke klare prosedyrer for hvordan dokumenter rent juridisk skal nedgraderes, vi hadde jo eksemplet der Trump viste Russlands ambassadør i USA dokumenter som var gradert - og det kunne han rent juridisk bare gjøre på stående fot uten noen prosess.

Så er det overraskende (og kanskje problematisk) at det har lekket ut at FBI har en kilde på innsiden hos Trump, det vil jo helt sikkert sette i gang en klappjakt på hvem denne personen er og i verste fall hindre at det kommer ut mer informasjon om kriminell virksomhet Trump bedriver. Så kan man jo selvsagt spekulere i hvem det er, alt fra Mike Pence ned til personalet på golfklubben er jo en mulighet - men det er klart at jo mer detaljert informasjon kilden sitter på jo høyere på strå må personen være. Om jeg var Mike Pence og fikk vite at Trump var villig til å la mobben henrette meg så hadde jeg fortalt FBI alt jeg visste. Men Pence har hvert fall utad holdt seg tro mot sin fører.
Det dere skriver er jo helt ulogisk ! Om han hadde tatt med seg dokumenter i januar som var veldig viktig at ikke noen fikk vite noe om! Ja så hadde jo dette blitt makulert og brent for lenge lenge siden! Slik at dette aldri kunne komme ut, eventuelt bare erstattet det med svada. Men bevise at han hadde tatt materiale og ødelagt det ville vært ekstremt vanskelig eller rettere sagt umulig.
Så da står to ting tilbake! Enten har FBI plantet beviser der, eller så har de bare gjort noe overilt på bakgrunn av tips de har fått fra hodeløse demokrater. Begge deler er i så fall så graverende at ting kan fort gå fryktelig galt for deres del.
Hva om Trump ikke så for seg at noen kunne komme brasende inn og hente dokumentene?

FBI kan ikke gjøre overilte ting på den måten uten å gå tjenestevei. Og for å få den ransakingstillatelsen må de ha tungtveiende argumenter. Og det amerikanske rettssystemet er det som har kommet best ut av de siste årenes sirkus i det politiske USA. Dommerne har vist at de ikke velger side, de forholder seg til loven.

Og dette med planting av bevis, sorry, men det er sånn konspiskrullopplegg a la lizardpeople.

TWU

Legg inn av TWU »

FROG skrev: tor aug 11, 2022 5:34 pm
Det dere skriver er jo helt ulogisk ! Om han hadde tatt med seg dokumenter i januar som var veldig viktig at ikke noen fikk vite noe om! Ja så hadde jo dette blitt makulert og brent for lenge lenge siden! Slik at dette aldri kunne komme ut, eventuelt bare erstattet det med svada. Men bevise at han hadde tatt materiale og ødelagt det ville vært ekstremt vanskelig eller rettere sagt umulig.
Så da står to ting tilbake! Enten har FBI plantet beviser der, eller så har de bare gjort noe overilt på bakgrunn av tips de har fått fra hodeløse demokrater. Begge deler er i så fall så graverende at ting kan fort gå fryktelig galt for deres del.
Det er snakk om fyren som åpent (foran kamera) har innrømmet seksuelle overgrep, bedt Russland om å legge ut drittkampanje om sin motstander i presidentvalget, og manet til væpnet kupp mot landets samlede lovgivende makter.

Denne karen bryr seg ikke om å skjule noe som helst, han har sluppet unna med såpass mye til nå. Om noe så har han tatt dokumenter fordi han kunne.

FROG

Legg inn av FROG »

PapaSmurf skrev: tor aug 11, 2022 5:42 pm
FROG skrev: tor aug 11, 2022 5:34 pm
GoingKronos skrev: tor aug 11, 2022 2:18 pm

Det er i det minste neppe dokumenter som burde ha blitt nedgradert. Men klart i en eventuell rettssak der Trump hevder at han har nedgradert alt han tok med seg, og kanskje noen av støttespillerne som hevder at det ble sagt til dem så kanskje han kan gå fri. Det er jo tydeligvis ikke klare prosedyrer for hvordan dokumenter rent juridisk skal nedgraderes, vi hadde jo eksemplet der Trump viste Russlands ambassadør i USA dokumenter som var gradert - og det kunne han rent juridisk bare gjøre på stående fot uten noen prosess.

Så er det overraskende (og kanskje problematisk) at det har lekket ut at FBI har en kilde på innsiden hos Trump, det vil jo helt sikkert sette i gang en klappjakt på hvem denne personen er og i verste fall hindre at det kommer ut mer informasjon om kriminell virksomhet Trump bedriver. Så kan man jo selvsagt spekulere i hvem det er, alt fra Mike Pence ned til personalet på golfklubben er jo en mulighet - men det er klart at jo mer detaljert informasjon kilden sitter på jo høyere på strå må personen være. Om jeg var Mike Pence og fikk vite at Trump var villig til å la mobben henrette meg så hadde jeg fortalt FBI alt jeg visste. Men Pence har hvert fall utad holdt seg tro mot sin fører.
Det dere skriver er jo helt ulogisk ! Om han hadde tatt med seg dokumenter i januar som var veldig viktig at ikke noen fikk vite noe om! Ja så hadde jo dette blitt makulert og brent for lenge lenge siden! Slik at dette aldri kunne komme ut, eventuelt bare erstattet det med svada. Men bevise at han hadde tatt materiale og ødelagt det ville vært ekstremt vanskelig eller rettere sagt umulig.
Så da står to ting tilbake! Enten har FBI plantet beviser der, eller så har de bare gjort noe overilt på bakgrunn av tips de har fått fra hodeløse demokrater. Begge deler er i så fall så graverende at ting kan fort gå fryktelig galt for deres del.
Hva om Trump ikke så for seg at noen kunne komme brasende inn og hente dokumentene?

FBI kan ikke gjøre overilte ting på den måten uten å gå tjenestevei. Og for å få den ransakingstillatelsen må de ha tungtveiende argumenter. Og det amerikanske rettssystemet er det som har kommet best ut av de siste årenes sirkus i det politiske USA. Dommerne har vist at de ikke velger side, de forholder seg til loven.

Og dette med planting av bevis, sorry, men det er sånn konspiskrullopplegg a la lizardpeople.
Etter all den etterforskningen som han har blitt utsatt for :) Så kunne han ikke se for seg at de ville komme busende og hente dokumentene ? Dette tror du på! Greit nok at du tror han er dum, men så dum som deg er han neppe.
Om rettsvesenet har kommet godt ut eller ikke er det jo stor strid om, var ikke alle som synes høyesterett sine vurderinger angående abort var så bra :) Men når ting rammer Trump er det jo selvfølgelig bra :)

FROG

Legg inn av FROG »

Kan være at Trump hadde disse kassene hjemme hos seg, viste at de ikke inneholdt noe som kan ramme han hardt, men later som det motsatte og fremprovoserte en rassia. Så står han tilbake som "martyr" og vinner enormt på det. Da har FBI virkelig rotet det til for demokratene. Med den syke Biden ved roret som rører noe forferdelig og er mer upopulær en Trump noen gang var (noe som i seg selv er godt gjort) Så bør de finne noe direkte der som er meget alvorlig, noe de kan sikte han for og fengsle han. Ellers er dette en av de største tabbene de har gjort.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Putin må være fornøyd med at Vesten er mest opptatt av Trump - som ikke startet eller truet med kriger.

- Så han kan henrette og torturere sivilbefolkningen Ukraina i fred samt true verden med atomvåpen på daglig basis. Noe som bare gir mindre rubrikker.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

FROG skrev: tor aug 11, 2022 5:53 pm
PapaSmurf skrev: tor aug 11, 2022 5:42 pm
FROG skrev: tor aug 11, 2022 5:34 pm

Det dere skriver er jo helt ulogisk ! Om han hadde tatt med seg dokumenter i januar som var veldig viktig at ikke noen fikk vite noe om! Ja så hadde jo dette blitt makulert og brent for lenge lenge siden! Slik at dette aldri kunne komme ut, eventuelt bare erstattet det med svada. Men bevise at han hadde tatt materiale og ødelagt det ville vært ekstremt vanskelig eller rettere sagt umulig.
Så da står to ting tilbake! Enten har FBI plantet beviser der, eller så har de bare gjort noe overilt på bakgrunn av tips de har fått fra hodeløse demokrater. Begge deler er i så fall så graverende at ting kan fort gå fryktelig galt for deres del.
Hva om Trump ikke så for seg at noen kunne komme brasende inn og hente dokumentene?

FBI kan ikke gjøre overilte ting på den måten uten å gå tjenestevei. Og for å få den ransakingstillatelsen må de ha tungtveiende argumenter. Og det amerikanske rettssystemet er det som har kommet best ut av de siste årenes sirkus i det politiske USA. Dommerne har vist at de ikke velger side, de forholder seg til loven.

Og dette med planting av bevis, sorry, men det er sånn konspiskrullopplegg a la lizardpeople.
Etter all den etterforskningen som han har blitt utsatt for :) Så kunne han ikke se for seg at de ville komme busende og hente dokumentene ? Dette tror du på! Greit nok at du tror han er dum, men så dum som deg er han neppe.
Om rettsvesenet har kommet godt ut eller ikke er det jo stor strid om, var ikke alle som synes høyesterett sine vurderinger angående abort var så bra :) Men når ting rammer Trump er det jo selvfølgelig bra :)
Du må ikke finne på å utfordre! Mangfold er bra så lenge alle er enige, og de som mener det motsatte av deg sitter på førstehånds informasjon. Gi Opp!

Her kommer en enkel regel å leve etter: 44-Snille Hussein, 45-Slemme Donald, 46-Snille Joe.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Daltrey skrev: tor aug 11, 2022 6:01 pm
FROG skrev: tor aug 11, 2022 5:53 pm
PapaSmurf skrev: tor aug 11, 2022 5:42 pm

Hva om Trump ikke så for seg at noen kunne komme brasende inn og hente dokumentene?

FBI kan ikke gjøre overilte ting på den måten uten å gå tjenestevei. Og for å få den ransakingstillatelsen må de ha tungtveiende argumenter. Og det amerikanske rettssystemet er det som har kommet best ut av de siste årenes sirkus i det politiske USA. Dommerne har vist at de ikke velger side, de forholder seg til loven.

Og dette med planting av bevis, sorry, men det er sånn konspiskrullopplegg a la lizardpeople.
Etter all den etterforskningen som han har blitt utsatt for :) Så kunne han ikke se for seg at de ville komme busende og hente dokumentene ? Dette tror du på! Greit nok at du tror han er dum, men så dum som deg er han neppe.
Om rettsvesenet har kommet godt ut eller ikke er det jo stor strid om, var ikke alle som synes høyesterett sine vurderinger angående abort var så bra :) Men når ting rammer Trump er det jo selvfølgelig bra :)
Du må ikke finne på å utfordre! Mangfold er bra så lenge alle er enige, og de som mener det motsatte av deg sitter på førstehånds informasjon. Gi Opp!

Her kommer en enkel regel å leve etter: 44-Snille Hussein, 45-Slemme Donald, 46-Snille Joe.
Hva vet du om hva jeg mener om Obama og Biden?

Forhold deg til hva jeg skriver og ikke konstruer andres meninger ut fra løse luften. Hører ingensteds hjemme.

Det er fullt mulig å mene at Trump var en stor katastrofe uten å idolisere forgjenger og etterfølger.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Garland kommer med en uttalelse klokken 20.30 norsk tid, sannsynligvis har det med FBI sin aksjon å gjøre. Kanskje vi får vite mer enten om prosessen frem til aksjon eller hvilke dokumenter det er snakk om.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: tor aug 11, 2022 5:58 pm Putin må være fornøyd med at Vesten er mest opptatt av Trump - som ikke startet eller truet med kriger.

- Så han kan henrette og torturere sivilbefolkningen Ukraina i fred samt true verden med atomvåpen på daglig basis. Noe som bare gir mindre rubrikker.
Med Trump ved roret så hadde han ikke møtt motstand i Ukraina i det hele tatt, og kunne voldtatt og torturert som de ville
Trump hadde ikke involvert seg mot kompisen sin i Kreml

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

GoingKronos skrev: tor aug 11, 2022 8:18 pm Garland kommer med en uttalelse klokken 20.30 norsk tid, sannsynligvis har det med FBI sin aksjon å gjøre. Kanskje vi får vite mer enten om prosessen frem til aksjon eller hvilke dokumenter det er snakk om.
link


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Justisdepartementet ber altså domstolen om å offentliggjøre grunnlaget for ransakningen, altså det Trump selv har kunne lagt frem siden mandag. Det har han valgt å ikke gjøre, så da er det opp til domstolen å gjøre dette. Så får vi se om Trump vil kreve at de holdes hemmelige.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

USAs justisminister godkjente personlig ransakelseordenen mot Trump. Gir ikke Trumptilhengerne mindre vann på mølla i forhold til at dette var politisk motivert det...

Så får vi håpe grunnlaget for ransakelsen blir offentlig snart, hvis ikke tror jeg stemningen piskes opp til nye høyder.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

newsflash skrev: tor aug 11, 2022 9:27 pm USAs justisminister godkjente personlig ransakelseordenen mot Trump. Gir ikke Trumptilhengerne mindre vann på mølla i forhold til at dette var politisk motivert det...
Det er justisministeren sin jobb, det er ikke som i Norge. Så ingenting spesielt med det.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »


Etter all den etterforskningen som han har blitt utsatt for :) Så kunne han ikke se for seg at de ville komme busende og hente dokumentene ? Dette tror du på! Greit nok at du tror han er dum, men så dum som deg er han neppe.
Om rettsvesenet har kommet godt ut eller ikke er det jo stor strid om, var ikke alle som synes høyesterett sine vurderinger angående abort var så bra :) Men når ting rammer Trump er det jo selvfølgelig bra :)
Demokratene støttet av mediene har prøvd alt for å bli kvitt Trump. Etterforskning til hundrevis av millioner dollar i snart 7 år har ikke funnet noe. Riksretter som ble snakket om allerede på valgnatten i 2016 ble til 2 pinlige riksrettsaker som endte nettopp slik. Pinlig.
Så var det 6 år med rundt klokka propaganda og negative nyheter. Alt som kunne vinkles mot Trump ble vinklet mot Trump og knapt fantasien satte grenser for hva som ble sagt og påstått. Alle mulige ville påstander og anklager ble sendt døgnet rundt, tilhengere og støttespillere fikk sine populære kanaler sletter i sosiale medier og nyheter som satte Biden og co i dårlig lys ble sensurert. Biden fikk presidenttittelen og alt såg lyst ut... 85 millioner stemmer , mer enn Obama, imponerende for en som knapt viste seg i valgkampen. Men etter 1,5 år med påpassing fra mediene og knapt kritiske spørsmål oppnår Biden likevel tidenes dårligste oppslutning. Man kan bare gjette hvordan oppslutningen hadde vært med en kritisk presse på Biden.
Men det har vi ikke hatt. Og mens Biden vandrer rundt totalt borte vekk og svekkes uke for uke så raskt at ingen kan snart forsvare galskapen av å la han være presidenten bak teleprompteren så er Trump i storform og klar for ny kamp.

Demokratene er desperate og nå skal alle metoder brukes. Trump skal bort uansett pris. Så mye man har prøvd og fremdeles er Trump i vinden. Så det kan bli en stygg høst.

Og det beste er at Biden og co påstår de ikke kjente til aksjonen. Hvem er det i grunn som styrer USA?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Dommeren har sagt at Trumps advokater har inntil i morgen ettermiddag å bestemme om de motsetter seg at avgjørelsen om ransakelse blir offentliggjort.

Fox News har også gått med at det er veldig sannsynlig at det er secret service som er FBI sin kilde i saken.

lund

Legg inn av lund »

Maxus5 skrev: tor aug 11, 2022 9:49 pm

Etter all den etterforskningen som han har blitt utsatt for :) Så kunne han ikke se for seg at de ville komme busende og hente dokumentene ? Dette tror du på! Greit nok at du tror han er dum, men så dum som deg er han neppe.
Om rettsvesenet har kommet godt ut eller ikke er det jo stor strid om, var ikke alle som synes høyesterett sine vurderinger angående abort var så bra :) Men når ting rammer Trump er det jo selvfølgelig bra :)
Demokratene støttet av mediene har prøvd alt for å bli kvitt Trump. Etterforskning til hundrevis av millioner dollar i snart 7 år har ikke funnet noe. Riksretter som ble snakket om allerede på valgnatten i 2016 ble til 2 pinlige riksrettsaker som endte nettopp slik. Pinlig.
Så var det 6 år med rundt klokka propaganda og negative nyheter. Alt som kunne vinkles mot Trump ble vinklet mot Trump og knapt fantasien satte grenser for hva som ble sagt og påstått. Alle mulige ville påstander og anklager ble sendt døgnet rundt, tilhengere og støttespillere fikk sine populære kanaler sletter i sosiale medier og nyheter som satte Biden og co i dårlig lys ble sensurert. Biden fikk presidenttittelen og alt såg lyst ut... 85 millioner stemmer , mer enn Obama, imponerende for en som knapt viste seg i valgkampen. Men etter 1,5 år med påpassing fra mediene og knapt kritiske spørsmål oppnår Biden likevel tidenes dårligste oppslutning. Man kan bare gjette hvordan oppslutningen hadde vært med en kritisk presse på Biden.
Men det har vi ikke hatt. Og mens Biden vandrer rundt totalt borte vekk og svekkes uke for uke så raskt at ingen kan snart forsvare galskapen av å la han være presidenten bak teleprompteren så er Trump i storform og klar for ny kamp.

Demokratene er desperate og nå skal alle metoder brukes. Trump skal bort uansett pris. Så mye man har prøvd og fremdeles er Trump i vinden. Så det kan bli en stygg høst.

Og det beste er at Biden og co påstår de ikke kjente til aksjonen. Hvem er det i grunn som styrer USA?
Aller mest pinlig var dette innlegget.

alseboy

Legg inn av alseboy »

GoingKronos skrev: tor aug 11, 2022 2:18 pm r. Så kan man jo selvsagt spekulere i hvem det er, alt fra Mike Pence ned til personalet på golfklubben er jo en mulighet - men det er klart at jo mer detaljert informasjon kilden sitter på jo høyere på strå må personen være. Om jeg var Mike Pence og fikk vite at Trump var villig til å la mobben henrette meg så hadde jeg fortalt FBI alt jeg visste. Men Pence har hvert fall utad holdt seg tro mot sin fører.
Kan vel aldri i verden være Mike Pence? Hvordan skulle han kunne forklare FBI detaljert hvor dokumentene var å finne? Han og Trump har vel knapt snakket sammen siden 6. januar i fjor?

Tipper det er noen av hans egne ansatte. Some very, very bad people which Trump just did a favour to employ because he/she was so terrible that wasnt able to get a proper job on their own.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

lund skrev: tor aug 11, 2022 10:43 pm
Maxus5 skrev: tor aug 11, 2022 9:49 pm

Etter all den etterforskningen som han har blitt utsatt for :) Så kunne han ikke se for seg at de ville komme busende og hente dokumentene ? Dette tror du på! Greit nok at du tror han er dum, men så dum som deg er han neppe.
Om rettsvesenet har kommet godt ut eller ikke er det jo stor strid om, var ikke alle som synes høyesterett sine vurderinger angående abort var så bra :) Men når ting rammer Trump er det jo selvfølgelig bra :)
Demokratene støttet av mediene har prøvd alt for å bli kvitt Trump. Etterforskning til hundrevis av millioner dollar i snart 7 år har ikke funnet noe. Riksretter som ble snakket om allerede på valgnatten i 2016 ble til 2 pinlige riksrettsaker som endte nettopp slik. Pinlig.
Så var det 6 år med rundt klokka propaganda og negative nyheter. Alt som kunne vinkles mot Trump ble vinklet mot Trump og knapt fantasien satte grenser for hva som ble sagt og påstått. Alle mulige ville påstander og anklager ble sendt døgnet rundt, tilhengere og støttespillere fikk sine populære kanaler sletter i sosiale medier og nyheter som satte Biden og co i dårlig lys ble sensurert. Biden fikk presidenttittelen og alt såg lyst ut... 85 millioner stemmer , mer enn Obama, imponerende for en som knapt viste seg i valgkampen. Men etter 1,5 år med påpassing fra mediene og knapt kritiske spørsmål oppnår Biden likevel tidenes dårligste oppslutning. Man kan bare gjette hvordan oppslutningen hadde vært med en kritisk presse på Biden.
Men det har vi ikke hatt. Og mens Biden vandrer rundt totalt borte vekk og svekkes uke for uke så raskt at ingen kan snart forsvare galskapen av å la han være presidenten bak teleprompteren så er Trump i storform og klar for ny kamp.

Demokratene er desperate og nå skal alle metoder brukes. Trump skal bort uansett pris. Så mye man har prøvd og fremdeles er Trump i vinden. Så det kan bli en stygg høst.

Og det beste er at Biden og co påstår de ikke kjente til aksjonen. Hvem er det i grunn som styrer USA?
Aller mest pinlig var dette innlegget.
Han har jo rett i at republikanerne gjorde riksrettsaken til en pinlig affære, da.

alseboy

Legg inn av alseboy »

PapaSmurf skrev: tor aug 11, 2022 6:35 pm

Her kommer en enkel regel å leve etter: 44-Snille Hussein, 45-Slemme Donald, 46-Snille Joe.
Hva vet du om hva jeg mener om Obama og Biden?

Forhold deg til hva jeg skriver og ikke konstruer andres meninger ut fra løse luften. Hører ingensteds hjemme.

Det er fullt mulig å mene at Trump var en stor katastrofe uten å idolisere forgjenger og etterfølger.
[/quote]

Du kommuniserte med en Trumper. I deres verden er det bare av og på-knapp. Good people/bad people. Er du ikke på Trumps side, så er du ytterliggående venstreside og gjerne dement. Eller pedofil hvis de er skkkelig i beit for "argumenter"..

Ser Fremsynt er opptatt av at ingen bryr seg om Putins krig. Vel, alle andre enn ytre høyre som Fremsynt er en del av, er svært opptatt av Putin, og støtter helhjertet opp om all våpenstøtte til Ukraina. Mens Fremsynt sine meningsfeller håper at mannen med de gode familieverdiene; Putin, "rensker opp".

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»