EM i friidrett 2022

Svar
janesaj

Re: EM i friidrett 2022

Legg inn av janesaj »

46.18 og sesongbeste av Ingvaldsen. Bra løp, det.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Vertikal spenst er virkelig Roes store svakhet. Taper raskt 150-200 poeng på å være såpass svak på dette.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Dessverre ikke avansement for Ingvaldsen, 13 hundredeler unna :( Men uansett bra innsats og god læring. Så får vi håpe at han holder seg skade- og sykdomsfri i tiden fremover og kan få større fremganger igjen.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Skotheim med to hårfine riv på 2.08. Har virkelig kniven på strupen nå. Blir han stående med 2.02, er det jo så å si over.

Edit: Men går over i tredje! Lettelse.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Oppegaard ser nesten litt for tettbygd ut til å være 400m-løper. Noe helt annet enn stælken Femke Bol.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Kanskje ikke så smart av Skotheim å stå over 2.05?

anbessa

Legg inn av anbessa »

janesaj skrev: man aug 15, 2022 7:41 pm Skotheim med to hårfine riv på 2.08. Har virkelig kniven på strupen nå. Blir han stående med 2.02, er det jo så å si over.

Edit: Men går over i tredje! Lettelse.
Du er heldig som får sett friidrett. Jeg mistet fem minutter pga kanalskifte hos NRK. Mulig jeg har trykket feil inne på nett-tvn??

janesaj

Legg inn av janesaj »

Skotheim over 2.11 i andre forsøk.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Skotheim over 2.11. Så får Baseline det med seg også.

janesaj

Legg inn av janesaj »

anbessa skrev: man aug 15, 2022 7:47 pm
janesaj skrev: man aug 15, 2022 7:41 pm Skotheim med to hårfine riv på 2.08. Har virkelig kniven på strupen nå. Blir han stående med 2.02, er det jo så å si over.

Edit: Men går over i tredje! Lettelse.
Du er heldig som får sett friidrett. Jeg mistet fem minutter pga kanalskifte hos NRK. Mulig jeg har trykket feil inne på nett-tvn??
Ser på NRK, jeg også, men følger med inne på liveoppdateringen til European Athletics i tillegg. Kjekk å ha når TV-bilder/kommentatorer ikke helt henger med.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Er det noe nytt ang kvallik til semifinaler på disse 400-meterne?

anbessa

Legg inn av anbessa »

Denne Schmidt er jaggu flott. Hehe

Og avansement etter å ha blitt avskrevet ut av svingen.

janesaj

Legg inn av janesaj »

KongOlav2 skrev: man aug 15, 2022 7:54 pm Er det noe nytt ang kvallik til semifinaler på disse 400-meterne?
Er vel topp 12 som er direktekvalifiserte til semifinalene på alle distanser opp til 400 meter. De har vel praktisert dette i de to siste EM også, men bebreider ingen som ikke husker det når det er fire år siden sist :) Jeg oppdaget det også først tett inn på mesterskapet. Rar regel, egentlig, alle bør jo stille på lik linje.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

janesaj skrev: man aug 15, 2022 7:56 pm Er vel topp 12 som er direktekvalifiserte til semifinalene på alle distanser opp til 400 meter. De har vel praktisert dette i de to siste EM også, men bebreider ingen som ikke husker det når det er fire år siden sist :) Jeg oppdaget det også først tett inn på mesterskapet. Rar regel, egentlig, alle bør jo stille på lik linje.
Men for herrer var det vel 15 stk som gikk videre fra kvartfinaler?

janesaj

Legg inn av janesaj »

KongOlav2 skrev: man aug 15, 2022 7:57 pm
janesaj skrev: man aug 15, 2022 7:56 pm Er vel topp 12 som er direktekvalifiserte til semifinalene på alle distanser opp til 400 meter. De har vel praktisert dette i de to siste EM også, men bebreider ingen som ikke husker det når det er fire år siden sist :) Jeg oppdaget det også først tett inn på mesterskapet. Rar regel, egentlig, alle bør jo stille på lik linje.
Men for herrer var det vel 15 stk som gikk videre fra kvartfinaler?
OK. Ja, at de tar med flere enn 12 er nytt, etter hva jeg kjenner til. Det hadde ikke jeg fått med meg heller før du sa det. Enda merkeligere.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Ikke samme sprut i høydehoppingen til Skotheim nå som under VM. Men 2.11 er jo uansett et godkjent resultat, kan vel ikke forvente 2.17 hver gang. Kommer også til å vinne øvelsen nok en gang (som han jo også gjorde i VM), uten at det har noen praktisk betydning.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Lett.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Trygt og godt av Jakob.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

3.38. Og det ser så lett ut.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Som forventet, full kontroll av Jakob :)

anbessa

Legg inn av anbessa »

Edman stivner ja. Skal ha for forsøket, bare ikke god nok i dag.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Dessverre sjanseløst for Edman.

TWU

Legg inn av TWU »

Hvorfor får hun lov til å være med på mesterskap etter mesterskap, denne Vukicevic? Driver ikke NRK med evalueringer?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

TWU skrev: man aug 15, 2022 8:41 pm Hvorfor får hun lov til å være med på mesterskap etter mesterskap, denne Vukicevic? Driver ikke NRK med evalueringer?
Tror du virkelig NRK kommer til å sparke en kvinne fra en slik stilling? Det kommer aldri til å skje.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

TWU skrev: man aug 15, 2022 8:41 pm Hvorfor får hun lov til å være med på mesterskap etter mesterskap, denne Vukicevic? Driver ikke NRK med evalueringer?
ho er bra

anbessa

Legg inn av anbessa »

TWU skrev: man aug 15, 2022 8:41 pm Hvorfor får hun lov til å være med på mesterskap etter mesterskap, denne Vukicevic? Driver ikke NRK med evalueringer?
Hun er nå flinkere enn K.M.Ellefsen som holdt på i over tjue år.

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Schilder 20?

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

20,24!

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Ingen som slår det der, Schilder tar gullet.

janesaj

Legg inn av janesaj »

19.82 og pers/portugisisk rekord på Dongmo.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Friidrett»