Sommerdrikk med sitron/lime-brus

Svar
DoktorS

Sommerdrikk med sitron/lime-brus

Legg inn av DoktorS »

Drikker en del sukkerfri brus av typen Sprite, 7-Up og ligende - skjønt, det går oftest i billigvariantene fra Coop og Rema. De er helt greie - i hvert fall om de blandes.

Og blandes er poenget her - har ofte brukt blandingen 5 deler brus og 1 del appelsinjuice. Det gir mer fylde og karakter til drikken.

I det siste har jeg begynt å blande mer, som en nesten sukkerfri og rimelig sommerdrikk. I dag fant jeg rabarbra hos grønnsakshandleren - kokte opp med ørlite sukker og ørlite vann. Dette kjølte jeg ned. Hadde så isbiter i et glass, fylte på med nedkjølt rabarbra og fylte på med brus. Veldig lettvint og rimelig rabarbra-limonade!

Kjøpte Coop Smak pærejuice, som skuffet stort ved sin tunge smakt av kokte pærer. Denne fikk nytt liv med tilførsel av sitron, og deretter brus. Synes også Limonaden av pasjonsfrukt fra Rema var for stram i smaken - ble helt utmerket blandet med brus.

Selvsagt ikke noe revolusjonerende dette - bare et tips om man synes brus er for kjedelig, om man synes en del ferdige drikker med smake er for dyre osv.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Imsdal med sitron og uten kullsyre, er en vinner for meg. Mulig jeg er kjedelig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»