Serier som burde gitt seg leeeenge før?

Svar
kibby

Serier som burde gitt seg leeeenge før?

Legg inn av kibby »

Inspirert av tråden "Serier som ble avsluttet for tidlig?" kan vi her diskutere serier som burde vært avsluttet leeeenge før de ble det...

Jeg kaster ut;
* Lost (burde gitt seg mens leken var god)
* Prison Break (sesong 1 var amazing, sesong 2 var ok, så var det downhill. Har ikke sett comeback-sesongen, sesong 5, men så ferdig sesong 1-4 + filmen)
* Riverdale (holder fortsatt på, men jeg har hoppet av for lengst - ble bare for dumt)
* Grey's Anatomy (holder fortsatt på, men jeg håper sesong 19 blir den siste)
* The Vampire Diaries (datt av mot slutten av sesong 2 - som Riverdale ble serien bare for dum)
* How I Met Your Mother (sesong 9 var meningsløs, frem til avsløringen om hvem Ted ville ende opp med)
* The Big Bang Theory (12 sesonger er overkill)
* Modern Family (11 sesonger er minst 5 for mange)

Sikkert flere, men det var disse jeg kom på i farta.

Ghost

Legg inn av Ghost »

kibby skrev: man aug 15, 2022 1:10 am Inspirert av tråden "Serier som ble avsluttet for tidlig?" kan vi her diskutere serier som burde vært avsluttet leeeenge før de ble det...

Jeg kaster ut;
* Lost (burde gitt seg mens leken var god)
Helt uenig hvis kriteriet er "leeeenge før". Mener sesong 4 og 5 er de beste og noe av det bedre som er laget på TV. Siste sesong (6) nådde ikke helt opp, men absolutt en bra avslutning.

Ellers enig i Prison Break. Det ble for repetitivt. Komiseriene du nevner har jeg ikke sett mer enn et par sesonger av, men har de holdt på så lenge er jeg helt enig.

Av serier som har holdt på altfor lenge tenker jeg Simpsons og South Park som fortsatt holder det gående.

Heroes var knallbra i én sesong, ok i to, elendig i én. Burde gitt seg mye tidligere.

Så er det jo mange serier som har en forferdelig siste sesong:

- House of Cards: Uten Kevin Spacey ble det helt forferdelig. Resten av karakterene var bikarakterer. Ingen kunne bære serien.

- Game of Thrones: Makkverk av en sesong. Manus som en fireåring. Dårlig CGI, tidvis altfor mørkt (snakker lys og ikke story).

- Dexter: En del bra, men avslutningen er noe av det verste jeg har sett.

- Billions: Burde avsluttet når Damian Lewis gav seg. Sliter med det samme som House of Cards. Bærende karakter ute så blir det piss .

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Stranger Things. Hadde holdt med en eller toppen 2 sesonger. Siste sesong hopper jeg glatt over. Så har vi jo Designated Survivor som tapte seg så jævlig etter hvert.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

kibby skrev: man aug 15, 2022 1:10 am * Lost (burde gitt seg mens leken var god)
Nei.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Knaberaps skrev: man aug 15, 2022 1:48 am Stranger Things. Hadde holdt med en eller toppen 2 sesonger. Siste sesong hopper jeg glatt over. Så har vi jo Designated Survivor som tapte seg så jævlig etter hvert.
Snedig. Sesong 1 var jo helt fantastisk. Sesong 3 ikke like imponerende. Men sesong 4 er jo helt på høyde med førstesesongen. Kanskje bedre.

Strider

Legg inn av Strider »

Breaking Bad kunne nok gitt seg en del før. Ble litt for mye drama med Kona og det utroskapet og car wash og greier som halte ut veldig mye

BioDex

Legg inn av BioDex »

The 100. Etter å ha sett sesong 6 og 7 kom jeg fram til at det hadde vært like greit å avsluttet serien med sesong 5.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

kibby skrev: man aug 15, 2022 1:10 am Inspirert av tråden "Serier som ble avsluttet for tidlig?" kan vi her diskutere serier som burde vært avsluttet leeeenge før de ble det...

Jeg kaster ut;
* Lost (burde gitt seg mens leken var god)
* Prison Break (sesong 1 var amazing, sesong 2 var ok, så var det downhill. Har ikke sett comeback-sesongen, sesong 5, men så ferdig sesong 1-4 + filmen)
* Riverdale (holder fortsatt på, men jeg har hoppet av for lengst - ble bare for dumt)
* Grey's Anatomy (holder fortsatt på, men jeg håper sesong 19 blir den siste)
* The Vampire Diaries (datt av mot slutten av sesong 2 - som Riverdale ble serien bare for dum)
* How I Met Your Mother (sesong 9 var meningsløs, frem til avsløringen om hvem Ted ville ende opp med)
* The Big Bang Theory (12 sesonger er overkill)
* Modern Family (11 sesonger er minst 5 for mange)

Sikkert flere, men det var disse jeg kom på i farta.
Når var leken god i Lost egentlig? Det ble 6 sesonger, men synes det holdt bra nivå ganske lenge. Iallfall sesong 3 og 4 var god.

PB kunne egentlig holdt på 3 sesonger om de hadde hatt en god plan for det. Det hadde de derimot ikke, og sesong 3 og 4 ble dermed tilnærmet en parodi.

Kan ikke uttale meg så mye om de andre der, men 19 sesonger for GA virker jo helt hinsides. Og det er sykt at de tynte 9 sesonger ut av en så tynn suppe som HIMYM.

Ellers synes jeg Heroes og Dexter burde gitt seg tidligere. Heroes ble jo mest tull og vas allerede etter sesong 1, mens kvalitetsfallet på Dexter de siste to sesongene var massivt.

Kan ta med Sons of Anarchy også. Kurt Sutter hadde hue så langt opp i egen ræv på denne at de siste to sesongene var et tilnærmet makkverk.
Sist redigert av KongOlav2 den man aug 15, 2022 3:11 pm, redigert 1 gang totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Ghost skrev: man aug 15, 2022 1:35 am
- House of Cards: Uten Kevin Spacey ble det helt forferdelig. Resten av karakterene var bikarakterer. Ingen kunne bære serien.
Tenk å ødelegge en så god serie

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Ka9nen skrev: man aug 15, 2022 3:10 pm
Ghost skrev: man aug 15, 2022 1:35 am
- House of Cards: Uten Kevin Spacey ble det helt forferdelig. Resten av karakterene var bikarakterer. Ingen kunne bære serien.
Tenk å ødelegge en så god serie
Det var jo sjanseløst i det Kevin Spacey forsvant ut.

kibby

Legg inn av kibby »

Overraskende at så mange er så positive til Lost her. For egen del syns jeg det ble tullete de introduserte en hel haug med nye karakterer, samtidig som de etter hvert kvittet seg med mange av de originale.

Enig i at den ene slutten (hvis man velger å tolke det sånn) var bra. Men kunne fint samlet trådene i tja, kanskje 4 sesonger?

Brukeravatar
JaffaKree
Innlegg: 31

Legg inn av JaffaKree »

kibby skrev: man aug 15, 2022 6:43 pm Overraskende at så mange er så positive til Lost her. For egen del syns jeg det ble tullete de introduserte en hel haug med nye karakterer, samtidig som de etter hvert kvittet seg med mange av de originale.
Vil jo si at de karakterene som kom til senere i serien ble introdusert på ganske organisk vis (med unntak av de to kortlivede nykommerne i sesong 3, som bare plutselig var der). Så ble jo også karakterer som
► Show Spoiler
publikumsfavoritter selv om de ikke var med fra starten.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

kibby skrev: man aug 15, 2022 6:43 pm Overraskende at så mange er så positive til Lost her. For egen del syns jeg det ble tullete de introduserte en hel haug med nye karakterer, samtidig som de etter hvert kvittet seg med mange av de originale.

Enig i at den ene slutten (hvis man velger å tolke det sånn) var bra. Men kunne fint samlet trådene i tja, kanskje 4 sesonger?
Synes det var langt verre med PB som gjorde det motsatte av Lost. Fant på idiotiske grunner for å holde karakterer inne i serien etter sesong 1. Etter det var det omtrent kun brødrene og denne mexicaneren, Sucre, som var naturlig å ta med videre. T-bak, Bellick og andre burde vært kuttet i stedet for å finne på tåpelige bortforklaringer for å ta dem med videre.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

kibby skrev: man aug 15, 2022 6:43 pm Overraskende at så mange er så positive til Lost her. For egen del syns jeg det ble tullete de introduserte en hel haug med nye karakterer, samtidig som de etter hvert kvittet seg med mange av de originale.

Enig i at den ene slutten (hvis man velger å tolke det sånn) var bra. Men kunne fint samlet trådene i tja, kanskje 4 sesonger?
Problemet til Lost var jo sesong 3 som ble forkortet og egentlig ødelagt på grunn av manusstreiken som foregikk da. Sesong 3 gir egentlig ikke spesielt mening i det hele, så det var nok en grunn til at det ble en ekstra sesong eller to.

Forresten anbefaler jeg alle å se serien på nytt. Da vil også sesong 6 gi mer mening for dere.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

lok1 skrev: man aug 15, 2022 7:53 pm Problemet til Lost var jo sesong 3 som ble forkortet og egentlig ødelagt på grunn av manusstreiken som foregikk da. Sesong 3 gir egentlig ikke spesielt mening i det hele, så det var nok en grunn til at det ble en ekstra sesong eller to.

Forresten anbefaler jeg alle å se serien på nytt. Da vil også sesong 6 gi mer mening for dere.
Sesong 3 og 4 var jo ganske bra. Det var etter at hele øya begynte å hoppe i tid at det sporet helt av. Og slutten var jo bare merkelig og et gigantisk antiklimaks.

Brukeravatar
JaffaKree
Innlegg: 31

Legg inn av JaffaKree »

lok1 skrev: man aug 15, 2022 7:53 pm
kibby skrev: man aug 15, 2022 6:43 pm Overraskende at så mange er så positive til Lost her. For egen del syns jeg det ble tullete de introduserte en hel haug med nye karakterer, samtidig som de etter hvert kvittet seg med mange av de originale.

Enig i at den ene slutten (hvis man velger å tolke det sånn) var bra. Men kunne fint samlet trådene i tja, kanskje 4 sesonger?
Problemet til Lost var jo sesong 3 som ble forkortet og egentlig ødelagt på grunn av manusstreiken som foregikk da. Sesong 3 gir egentlig ikke spesielt mening i det hele, så det var nok en grunn til at det ble en ekstra sesong eller to.

Forresten anbefaler jeg alle å se serien på nytt. Da vil også sesong 6 gi mer mening for dere.
Mange TV-serier på den tiden ble i større eller mindre grad ødelagt av den streiken, men LOST var ikke en av disse. Sesong 3 var året før streiken, og ble ikke påvirket. Sesong 4, derimot, ble påvirket, men ikke i større grad enn at den ble kortet ned til 14 episoder fra planlagte 16. De "manglende" timene ble brukt til å utvide sesong 5 og 6 med en episode hver.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

JaffaKree skrev: man aug 15, 2022 9:44 pm
lok1 skrev: man aug 15, 2022 7:53 pm
kibby skrev: man aug 15, 2022 6:43 pm Overraskende at så mange er så positive til Lost her. For egen del syns jeg det ble tullete de introduserte en hel haug med nye karakterer, samtidig som de etter hvert kvittet seg med mange av de originale.

Enig i at den ene slutten (hvis man velger å tolke det sånn) var bra. Men kunne fint samlet trådene i tja, kanskje 4 sesonger?
Problemet til Lost var jo sesong 3 som ble forkortet og egentlig ødelagt på grunn av manusstreiken som foregikk da. Sesong 3 gir egentlig ikke spesielt mening i det hele, så det var nok en grunn til at det ble en ekstra sesong eller to.

Forresten anbefaler jeg alle å se serien på nytt. Da vil også sesong 6 gi mer mening for dere.
Mange TV-serier på den tiden ble i større eller mindre grad ødelagt av den streiken, men LOST var ikke en av disse. Sesong 3 var året før streiken, og ble ikke påvirket. Sesong 4, derimot, ble påvirket, men ikke i større grad enn at den ble kortet ned til 14 episoder fra planlagte 16. De "manglende" timene ble brukt til å utvide sesong 5 og 6 med en episode hver.
Stemmer det. Husker bare at sesong 3 hadde en ekstremt lang pause (siste replikk før pausen var "Kate, damn it, RUN"). Står uansett på at det er sesong 3 som er den svakeste, for er ikke så mye i den sesongen som er med av mysteriene i de to siste sesongene (og det var jo sesongen med Nikki og Paulo).

Egentlig store deler av sesong 4 også. Hele Keamy-greien var for så vidt spennende og kult, men det var ikke veldig mye i sesong 4 som var avgjørende for serien i sin helhet. Men så er jo jeg en av de som mener sesong 5 og 6 er de beste, og har sikkert sett de sesongene 6-7 ganger...

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

LOST er noe av det aller beste som er laget.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

TylerDurdenNorway skrev: man aug 15, 2022 3:35 am Breaking Bad kunne nok gitt seg en del før. Ble litt for mye drama med Kona og det utroskapet og car wash og greier som halte ut veldig mye
Jeg er totalt uenig. Siste halvdelen av siste sesong er ren kunst, noe av det beste jeg har sett av tvdrama. Det gjelder jo uansett hele serien, den varte akkurat så lenge som den burde.

Strider

Legg inn av Strider »

LondoMollari skrev: ons aug 17, 2022 12:58 pm
TylerDurdenNorway skrev: man aug 15, 2022 3:35 am Breaking Bad kunne nok gitt seg en del før. Ble litt for mye drama med Kona og det utroskapet og car wash og greier som halte ut veldig mye
Jeg er totalt uenig. Siste halvdelen av siste sesong er ren kunst, noe av det beste jeg har sett av tvdrama. Det gjelder jo uansett hele serien, den varte akkurat så lenge som den burde.
For mye unødvendig drama etterhvert I Breaking Bad som jeg ikke likte og tydeligvis du likte.
Skyler ble bare plagsom etterhvert

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

TylerDurdenNorway skrev: ons aug 17, 2022 7:53 pm
LondoMollari skrev: ons aug 17, 2022 12:58 pm
TylerDurdenNorway skrev: man aug 15, 2022 3:35 am Breaking Bad kunne nok gitt seg en del før. Ble litt for mye drama med Kona og det utroskapet og car wash og greier som halte ut veldig mye
Jeg er totalt uenig. Siste halvdelen av siste sesong er ren kunst, noe av det beste jeg har sett av tvdrama. Det gjelder jo uansett hele serien, den varte akkurat så lenge som den burde.
For mye unødvendig drama etterhvert I Breaking Bad som jeg ikke likte og tydeligvis du likte.
Skyler ble bare plagsom etterhvert
Da får vi være enige i å være uenige :)
Men jeg liker jo ting som f eks Downton Abbey også, uten sammenligning dog. Når jeg var yngre ville jeg bare ha action og skrekk og gru, men jo eldre jeg blir jo mer setter jeg pris på god velskrevet tv drama.
Men Greys Anatomy og slikt liker jeg ikke.

Strider

Legg inn av Strider »

:lol:
LondoMollari skrev: ons aug 17, 2022 8:02 pm
TylerDurdenNorway skrev: ons aug 17, 2022 7:53 pm
LondoMollari skrev: ons aug 17, 2022 12:58 pm

Jeg er totalt uenig. Siste halvdelen av siste sesong er ren kunst, noe av det beste jeg har sett av tvdrama. Det gjelder jo uansett hele serien, den varte akkurat så lenge som den burde.
For mye unødvendig drama etterhvert I Breaking Bad som jeg ikke likte og tydeligvis du likte.
Skyler ble bare plagsom etterhvert
Da får vi være enige i å være uenige :)
Men jeg liker jo ting som f eks Downton Abbey også, uten sammenligning dog. Når jeg var yngre ville jeg bare ha action og skrekk og gru, men jo eldre jeg blir jo mer setter jeg pris på god velskrevet tv drama.
Men Greys Anatomy og slikt liker jeg ikke.
Westworld sesong 1 og Fargo sesong 1 er eksempler på serier med kvalitet som ikke haler ting ut like mye ut som Breaking Bad etterhvert gjorde.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»