Veien til Spektrum - NM 2021

Svar
kibby

Veien til Spektrum - NM 2021

Legg inn av kibby »


kibby

Legg inn av kibby »

Mange kamper spilt i 1. og 2. runde denne uka. De mest interessante resultatene (med elitelag):

Hokksund - Fredrikstad 14-39
Runar - Larvik 20-26
LFH09 - Storhamar 9-31
Kjelsås - Aker 14-38

kibby

Legg inn av kibby »

Ros - Flint Tønsberg 17-44
Førde - Tertnes 16-37
Rollon - Molde 12-47
Orkanger - Byåsen 15-43
Grane Arendal - Vipers 12-43

kibby

Legg inn av kibby »

kibby skrev: ons aug 25, 2021 9:01 pm Orkanger - Byåsen 15-43
Ida Alstad med comeback og 6 scoringer.

kibby

Legg inn av kibby »

Bækkelaget - Oppsal 16-25
Sotra - Fana 16-47
Reistad - Fredrikstad 21-36

kibby

Legg inn av kibby »

Første elitelag utslått:

Fjellhammer - Follo 32-27

kibby

Legg inn av kibby »

Siste ukens kamper (med elitelag):

Åsane - Fana 23-34
Elverum - Storhamar 21-34
Østsiden - Aker 18-42
HK Rygge - Flint 21-29
Stavanger - Tertnes 21-35
Randesund - Sola 29-37 (Sola uten Camilla Herrem)
Levanger - Molde 19-37
Volda - Byåsen 18-34
Haslum - Romerike Ravens 20-36
Sarpsborg - Oppsal 17-29
Konnerud - Larvik 14-43

kibby

Legg inn av kibby »

kibby skrev: tor sep 09, 2021 10:58 am Volda - Byåsen 18-34
For øvrig 10 mål (hvorav hele 9 spillemål) av Ida Alstad. Blir viktigere enn noensinne for et ungt Byåsen-lag som kommer til å slite i årets REMA 1000-liga.

kibby

Legg inn av kibby »

Dagens kamper:

Sola - Fjellhammer 34-17
Larvik - Vipers 17-34
Storhamar - Byåsen 31-17
Nordstrand - Tertnes 15-37
Romerike Ravens - Fredrikstad 17-29
Gjerpen - Fana 24-36
Aker - Oppsal 33-19
Molde - Flint 26-24

Feiekost

Legg inn av Feiekost »

Kampen mellom Molde og Flint levde virkelig fra start til slutt. Jeg satt i hallen og så på kampen. Mona Obaidli leverte en god kamp for Molde. Molde spiller et godt, variert spill. Likevel tror jeg at kanskje Molde undervurderte Flint etter å ha slått de klart i serien.

kibby

Legg inn av kibby »

Kvartfinalene er trukket:

Tertnes Håndball Elite - Aker Topphåndball
Fana - Sola
Fredrikstad Bkl. - Molde Håndball Elite
Vipers Kristiansand - Storhamar Håndball Elite

https://www.handball.no/nyheter/2021/09 ... r-kvinner/

Kjip trekning for Storhamar...

kibby

Legg inn av kibby »

Fana - Sola 32-26

Og vips var fjorårets finalist, og sølvvinner ute.

Vipers - Storhamar spilles i kveld 19.15, og vises på TV2 Sport 2 og TV2 Play.

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

kibby skrev: tir okt 26, 2021 5:42 pm Fana - Sola 32-26

Og vips var fjorårets finalist, og sølvvinner ute.

Vipers - Storhamar spilles i kveld 19.15, og vises på TV2 Sport 2 og TV2 Play.
Har blitt Vipersfan for sesongen (flyttet til Sørlandet for studier), men Larvik og Storhamar går fortsatt foran. Håper virkelig sistnevnte kan gi de kamp til døra. Hadde vært så artig om de gikk videre!

kibby

Legg inn av kibby »

Nestaker og Valle Dahl on fire. Jeg vil ha med begge til VM.

kibby

Legg inn av kibby »

Fredrikstad - Molde 28-31
Tertnes - Aker 23-27

kibby

Legg inn av kibby »

Og semifinalene ble:

Molde - Aker
Vipers - Fana

https://www.handball.no/nyheter/2021/10 ... r-kvinner/

kibby

Legg inn av kibby »

Vipers og Molde klare for NM-finalen etter dagens semifinaler:

Vipers - Fana 35-28
Molde - Aker 34-19

larvikognorge

Legg inn av larvikognorge »

Så sykt stusselig det så ut i Jordan Amfi.. noen her som var der?

Skulle gjerne tatt turen, men måtte jobbe :/

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

Jeg må ærlig talt si at Vipers, slik Larvik i sin tid, ødelegger håndballinteressen min. Det var ikke Larvik sin skyld og det er ikke Vipers sin nå, men det er helt uinteressant å se på en NM finale der vinneren er avgjort på forhånd og spørsmål er om motstanderen klarer å tape med mindre enn 10 mål.

Sikkert morsomt for de som holder med Vipers men jeg ser ingen grunn til å heie på de og jeg bor til og med på sørlandet. De har ikke lokal forankring, sett bort fra Lunde da. Jeg bryr meg ikke om Knedlikova, Gullden, Mørk eller Tuomi gjør det bra. Har ikke noe forhold til de og jeg vet de ikke ser på Vipers som annet enn et sted å tjene penger og vinne pokaler. Det er ikke noe hjerte for klubben der, og neste sesong forsvinner mange av de og det kommer nye stjerner inn et par seaonger og sånn går no dagan. Serien neste år er avgjort, det samme er sluttspillet og NM. Trippel til Vipers, gratulerer.

Sammenlign det med herrene sin finale. Elverum var favoritter, de vant serien klart og Øif ble nummer seks i serien, allikevel var kampen jevnspilt i 50 minutter og seiersmarginen ble 3 mål. Det er underholdende! Kvinnehåndballen i Norge trenger jevnere kamper, og i det minste litt spenning, det er 20 år siden det var kamp om gullet blant damene, det er lenge å ha en forhåndsavgjort serie, cup og sluttspill. Så er man da overrasket over at folk ikke gidder møte opp på kamp? Neste år blir det en real NM helg i Arendal og jeg skal se alt jeg kan, men det er fordi jeg er håndball nerd og bor rett ved, ikke fordi jeg tror damene sine kamper blir underholdende. Rant ferdig 😀

kibby

Legg inn av kibby »

Greyjoy skrev: søn mai 15, 2022 3:58 pm Sikkert morsomt for de som holder med Vipers men jeg ser ingen grunn til å heie på de og jeg bor til og med på sørlandet. De har ikke lokal forankring, sett bort fra Lunde da. Jeg bryr meg ikke om Knedlikova, Gullden, Mørk eller Tuomi gjør det bra. Har ikke noe forhold til de og jeg vet de ikke ser på Vipers som annet enn et sted å tjene penger og vinne pokaler. Det er ikke noe hjerte for klubben der, og neste sesong forsvinner mange av de og det kommer nye stjerner inn et par seaonger og sånn går no dagan. Serien neste år er avgjort, det samme er sluttspillet og NM. Trippel til Vipers, gratulerer.
Raja Toumi har vel aldri spilt i Vipers? :P :lol:

Men enig i mye av det du skriver. De har noe lokal forankring da; Vilde Jonassen, Tonje Refsnes, Karoline Olsen og Karine Dahlum.

kibby

Legg inn av kibby »

larvikognorge skrev: lør mai 14, 2022 9:36 pm Så sykt stusselig det så ut i Jordan Amfi.. noen her som var der?

Skulle gjerne tatt turen, men måtte jobbe :/
Nei, jeg var ikke engang i landet. Og hadde glemt hele greiene... Pussig å legge det midt i sluttspillet.

Og enig i kritikken som Nora Mørk og Tobias Grøndahl stiller.

Greyjoy

Legg inn av Greyjoy »

kibby skrev: tor mai 19, 2022 2:15 am
Greyjoy skrev: søn mai 15, 2022 3:58 pm Sikkert morsomt for de som holder med Vipers men jeg ser ingen grunn til å heie på de og jeg bor til og med på sørlandet. De har ikke lokal forankring, sett bort fra Lunde da. Jeg bryr meg ikke om Knedlikova, Gullden, Mørk eller Tuomi gjør det bra. Har ikke noe forhold til de og jeg vet de ikke ser på Vipers som annet enn et sted å tjene penger og vinne pokaler. Det er ikke noe hjerte for klubben der, og neste sesong forsvinner mange av de og det kommer nye stjerner inn et par seaonger og sånn går no dagan. Serien neste år er avgjort, det samme er sluttspillet og NM. Trippel til Vipers, gratulerer.
Raja Toumi har vel aldri spilt i Vipers? :P :lol:

Men enig i mye av det du skriver. De har noe lokal forankring da; Vilde Jonassen, Tonje Refsnes, Karoline Olsen og Karine Dahlum.
Haha sava, Raja Tuomi ja, nei det skal ikke hun få skylda for stakkars. Vi satser på at jeg tenkte på Tomori 😉

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»