Svenske tilstander

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Svenske tilstander

Legg inn av Guttorm123 »

Big George skrev: fre jan 27, 2023 12:41 am "Det er tydeligvis ikke så nøye at uskyldige blir skutt ned på åpen gate, annenhver dag i Sverige."

Du burde vite bedre. De aller fleste som er involvert i skyte-episoder er gjeng-kriminelle som skyter på hverandre.
Og disse gjør stedene utrygge også for folk som ikke er involvert i gjengkriminalitet.

Men mener du at gjengmedlemmer som blir skutt på åpen gate er skyldige?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Guttorm123 skrev: fre jan 27, 2023 1:56 am
Big George skrev: fre jan 27, 2023 12:41 am "Det er tydeligvis ikke så nøye at uskyldige blir skutt ned på åpen gate, annenhver dag i Sverige."

Du burde vite bedre. De aller fleste som er involvert i skyte-episoder er gjeng-kriminelle som skyter på hverandre.
Og disse gjør stedene utrygge også for folk som ikke er involvert i gjengkriminalitet.

Men mener du at gjengmedlemmer som blir skutt på åpen gate er skyldige?
Hva disse gjengmedlemmene har gjort er sikkert veldig varierende, men poenget her er at om du ikke har gjengkriminelle forbindelser risikerer du ikke å bli skutt.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Big George skrev: fre jan 27, 2023 2:08 am
Guttorm123 skrev: fre jan 27, 2023 1:56 am
Big George skrev: fre jan 27, 2023 12:41 am "Det er tydeligvis ikke så nøye at uskyldige blir skutt ned på åpen gate, annenhver dag i Sverige."

Du burde vite bedre. De aller fleste som er involvert i skyte-episoder er gjeng-kriminelle som skyter på hverandre.
Og disse gjør stedene utrygge også for folk som ikke er involvert i gjengkriminalitet.

Men mener du at gjengmedlemmer som blir skutt på åpen gate er skyldige?
Hva disse gjengmedlemmene har gjort er sikkert veldig varierende, men poenget her er at om du ikke har gjengkriminelle forbindelser risikerer du ikke å bli skutt.
Ikke det??

https://www.nrk.no/urix/12-aring-tilfel ... 1.15109925

At uskyldige vil bli skutt i et eller annet gjengopprør er garantert. Bare et tidsspørsmål

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: fre jan 27, 2023 10:22 am
Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 9:29 am
Guttorm123 skrev: tor jan 26, 2023 11:52 pm

Ren islamistisk ånd.
Noen ganger er det bedre for deg å holde munn og la folk tro at du er idiot, heller enn å åpne den og fjerne all tvil.
Og likevel åpner du den til stadighet.
Nå var det en av dine meningsfeller som skrev "ren islamistisk ånd" som en åndssvak kommentar til et innlegg jeg skrev. Som du ser var svaret skrevet til han så du må jobbe med leseferdighetene (også), men siden du blander deg inn, så kan du jo forklare hva som er islamistisk ånd over det jeg skrev, om du skal komme noenlunde ut av situasjonen. Men jeg tipper det som kommer fra deg er samme som for guttormen, rent personfokus (kommer alltid når dere er tomme for argumenter)
Du får ha lykke til.

Mest sannsynlig ender konklusjonen opp for deg som det gjør for guttorm :
Noen ganger er det bedre for deg å holde munn og la folk tro at du er idiot, heller enn å åpne den og fjerne all tvil.
At dette gjelder spesielt for deg er noe hele forumet vet.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Guttorm123 skrev: fre jan 27, 2023 1:56 am
Big George skrev: fre jan 27, 2023 12:41 am "Det er tydeligvis ikke så nøye at uskyldige blir skutt ned på åpen gate, annenhver dag i Sverige."

Du burde vite bedre. De aller fleste som er involvert i skyte-episoder er gjeng-kriminelle som skyter på hverandre.
Og disse gjør stedene utrygge også for folk som ikke er involvert i gjengkriminalitet.

Men mener du at gjengmedlemmer som blir skutt på åpen gate er skyldige?
Mener du at de som er med i gjenger bør skytes selv om de ikke truer noen? Og ifall, hvordan vil du skille et gjengmedlem fra andre? Pålegge gjengmedlemmer å gå med gule toppluer, med rompen bar eller lignende?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Fordomsfull skrev: fre jan 27, 2023 12:42 pm
Mener du at de som er med i gjenger bør skytes selv om de ikke truer noen?
Nei, men noen her inne mener de ikke er uskyldige. Ta diskusjonen med disse.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Big George skrev: fre jan 27, 2023 10:36 am "Ren islamistisk ånd." ?

at vi liker kebab...... det stopper der.
Kebab-jihad

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: fre jan 27, 2023 1:23 pm
Fordomsfull skrev: fre jan 27, 2023 12:42 pm
Mener du at de som er med i gjenger bør skytes selv om de ikke truer noen?
Nei, men noen her inne mener de ikke er uskyldige. Ta diskusjonen med disse.
Hvem da?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 2:03 pm

Hvem da?
Big George som siterer Dapres innlegg: "Det er tydeligvis ikke så nøye at uskyldige blir skutt ned på åpen gate, annenhver dag i Sverige."

Og svarer: "Du burde vite bedre. De aller fleste som er involvert i skyte-episoder er gjeng-kriminelle som skyter på hverandre".

Jeg mener det er feil å bruke betegnelser som "uskyldige" og skyldige" om offer i slike drapssaker.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: fre jan 27, 2023 3:06 pm
Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 2:03 pm

Hvem da?
Big George som siterer Dapres innlegg: "Det er tydeligvis ikke så nøye at uskyldige blir skutt ned på åpen gate, annenhver dag i Sverige."

Og svarer: "Du burde vite bedre. De aller fleste som er involvert i skyte-episoder er gjeng-kriminelle som skyter på hverandre".

Jeg mener det er feil å bruke betegnelser som "uskyldige" og skyldige" om offer i slike drapssaker.
Og da kan du forklare personangrepet du retter mot meg.
Hva mener du med at jeg har "isliamistisk ånd" i innleggene mine.
Hva bygger du påstanden på helt konkret.
Kom med eksempler, ellers vil dette fremstå som et rent personangrep på linje med 'hitling'
Man burde kunne forvente bedre enn det i debatten

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 3:15 pm

Og da kan du forklare personangrepet du retter mot meg.
Hva mener du med at jeg har "isliamistisk ånd" i innleggene mine.
Hva bygger du påstanden på helt konkret.
Kom med eksempler, ellers vil dette fremstå som et rent personangrep på linje med 'hitling'
Du går videre, fordi du ikke vil ha noen diskusjon om skyldige og uskyldige offer, fordi du da må si imot noen av dine meningsfeller?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: fre jan 27, 2023 3:19 pm
Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 3:15 pm

Og da kan du forklare personangrepet du retter mot meg.
Hva mener du med at jeg har "isliamistisk ånd" i innleggene mine.
Hva bygger du påstanden på helt konkret.
Kom med eksempler, ellers vil dette fremstå som et rent personangrep på linje med 'hitling'
Du går videre, fordi du ikke vil ha noen diskusjon om skyldige og uskyldige offer, fordi du da må si imot noen av dine meningsfeller?
Jeg spurte hva du mente, og fikk svar.
Da kan du gå videre med å forklare hvorfor du går til det nedrige personangrepet du gjør med å kalle meg islamistisk i ånd.
Skjønner godt at du prøver å avlede fokus fra det.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 3:15 pm
Kom med eksempler, ellers vil dette fremstå som et rent personangrep på linje med 'hitling'
Man burde kunne forvente bedre enn det i debatten
Det er da bra du har fått med deg at dette er et debattforum. Når du selv slenger med leppa mot andre debattanter , så er dette OK?

Og du skriver: "Du har fått litt hard medfart, det er riktig. Men det er lett å unngå". til debattanten Dapre., så kan jo dette tolkes som:

"Vær enig med meg, så slipper du hard medfart av meg"?

Hva konkret er det som provoserer deg?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: fre jan 27, 2023 3:31 pm
Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 3:15 pm
Kom med eksempler, ellers vil dette fremstå som et rent personangrep på linje med 'hitling'
Man burde kunne forvente bedre enn det i debatten
Det er da bra du har fått med deg at dette er et debattforum. Når du selv slenger med leppa mot andre debattanter , så er dette OK?

Og du skriver: "Du har fått litt hard medfart, det er riktig. Men det er lett å unngå". til debattanten Dapre., så kan jo dette tolkes som:

"Vær enig med meg, så slipper du hard medfart av meg"?

Hva konkret er det som provoserer deg?
Så du har ikke baller til å forklare hvorfor og hvordan du begrunner at du trekker islamistkortet mot meg, som er på linje med 'hitling' og slikt.

Kom med en redegjøring for din demonisering.
Men jeg tipper at du ikke har baller til å forklare egen oppførsel.

Men det overrasker ikke at du er for feig til å forklare og forsvare egne innlegg

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 3:36 pm
Så du har ikke baller til å forklare hvorfor og hvordan du begrunner at du trekker islamistkortet mot meg, som er på linje med 'hitling' og slikt.

Kom med en redegjøring for din demonisering.
Men jeg tipper at du ikke har baller til å forklare egen oppførsel.
Når du skriver: "Du har fått litt hard medfart, det er riktig. Men det er lett å unngå" til debattanten Dapre, så kan dette sammenlignes med alle de iranske kvinnene som oppfører seg slik islamistene vil. De får ikke noen hard medfart av islamistene.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Sluta skambelägg offret och hennes föräldrar efter dödsskjutningen i Norsborg:

Och sluta dela in mordoffer i oskyldiga och skyldiga som polisens expert gör.

Nu måste tystnadskulturen i gängvärlden brytas ned och om ett vittne tiger i förhör måste polisen direkt förklara vad ”skyddande av brottsling” innebär.


Mikael Rying är kriminolog och expert på dödligt våld. Han är anställd vid polisens nationella operativa avdelning, Noa, där han tydligen sitter och delar in mordoffer i oskyldiga och skyldiga.

I en intervju med nyhetsbyrån TT efter helgens dödsskjutning i Norsborg säger han:

”I grova drag de senaste fem åren har det varit 170 personer som har blivit skjutna till döds i kriminella miljöer. Statistiskt sett skulle jag säga att det är fem av 170 som är oskyldiga, men det är illa nog.”

Ursäkta, men vad anser polisens expert att de andra 165 hade gjort sig skyldiga till? Vart går gränsen mellan skyldig och oskyldig?


Ndella Jack som sköts ihjäl i Råcksta och Karolin Hakim som mördades i Malmö förra året hade båda kriminella pojkvänner? Var de skyldiga eller oskyldiga i polisens statistik?


Begynner vi å få svenske tilstander også på dette punktet , siden det mer og mer er snakk om skyldige og uskyldige offer også her i landet?

https://www.expressen.se/kronikorer/fre ... ickmordet/

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: fre jan 27, 2023 3:44 pm
Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 3:36 pm
Så du har ikke baller til å forklare hvorfor og hvordan du begrunner at du trekker islamistkortet mot meg, som er på linje med 'hitling' og slikt.

Kom med en redegjøring for din demonisering.
Men jeg tipper at du ikke har baller til å forklare egen oppførsel.
Når du skriver: "Du har fått litt hard medfart, det er riktig. Men det er lett å unngå" til debattanten Dapre, så kan dette sammenlignes med alle de iranske kvinnene som oppfører seg slik islamistene vil. De får ikke noen hard medfart av islamistene.
På hvilken måte er dette sammenlignbart?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 3:49 pm



På hvilken måte er dette sammenlignbart?
Hvordan skal Dapre unngå å få hard medfart av deg da? Ha de meningene du liker og kun drive med drittslenging til de du omtaler som høgreekstreme?

Jeg hadde aldri skrevet dette, om det ikke var for din egen iver etter å slenge dritt om andre debattanter.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: fre jan 27, 2023 4:03 pm
Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 3:49 pm



På hvilken måte er dette sammenlignbart?
Hvordan skal Dapre unngå å få hard medfart av deg da? Ha de meningene du liker og kun drive med drittslenging til de du omtaler som høgreekstreme?

Jeg hadde aldri skrevet dette, om det ikke var for din egen iver etter å slenge dritt om andre debattanter.
Jeg registrerer at du ikke har noen forklaring for dine egne personangrep som er på linje med 'hitling'
Ikke overrasket at du ikke kan/tør ta ansvar for det du selv skriver.
Da fremstår du som uten ryggrad, og jeg ser ingen grunn til å bruke tid på uredelighet som deg og din demonisering av meningsmotstandere.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 4:07 pm

Jeg registrerer at du ikke har noen forklaring for dine egne personangrep som er på linje med 'hitling'
Ikke overrasket at du ikke kan/tør ta ansvar for det du selv skriver.
Da fremstår du som uten ryggrad, og jeg ser ingen grunn til å bruke tid på uredelighet som deg og din demonisering av meningsmotstandere.
Men hvorfor driver du og slenger dritt om andre debattanter da?

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 4:07 pm
Guttorm123 skrev: fre jan 27, 2023 4:03 pm
Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 3:49 pm



På hvilken måte er dette sammenlignbart?
Hvordan skal Dapre unngå å få hard medfart av deg da? Ha de meningene du liker og kun drive med drittslenging til de du omtaler som høgreekstreme?

Jeg hadde aldri skrevet dette, om det ikke var for din egen iver etter å slenge dritt om andre debattanter.
Jeg registrerer at du ikke har noen forklaring for dine egne personangrep som er på linje med 'hitling'
Ikke overrasket at du ikke kan/tør ta ansvar for det du selv skriver.
Da fremstår du som uten ryggrad, og jeg ser ingen grunn til å bruke tid på uredelighet som deg og din demonisering av meningsmotstandere.
Haha så pinlig.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: fre jan 27, 2023 4:14 pm
Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 4:07 pm

Jeg registrerer at du ikke har noen forklaring for dine egne personangrep som er på linje med 'hitling'
Ikke overrasket at du ikke kan/tør ta ansvar for det du selv skriver.
Da fremstår du som uten ryggrad, og jeg ser ingen grunn til å bruke tid på uredelighet som deg og din demonisering av meningsmotstandere.
Men hvorfor driver du og slenger dritt om andre debattanter da?
Det er ikke drittslenging å gå på folks holdninger, i motsetning til ditt personangrep hvor du betegner meg for å ha 'ren islamistisk ånd'. Et utsagn du fortsatt ikke har begrunnet.
Hvorfor driver du og slenger dritt om andre debattanter?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

LD-Johnson skrev: fre jan 27, 2023 4:23 pm
Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 4:07 pm
Guttorm123 skrev: fre jan 27, 2023 4:03 pm

Hvordan skal Dapre unngå å få hard medfart av deg da? Ha de meningene du liker og kun drive med drittslenging til de du omtaler som høgreekstreme?

Jeg hadde aldri skrevet dette, om det ikke var for din egen iver etter å slenge dritt om andre debattanter.
Jeg registrerer at du ikke har noen forklaring for dine egne personangrep som er på linje med 'hitling'
Ikke overrasket at du ikke kan/tør ta ansvar for det du selv skriver.
Da fremstår du som uten ryggrad, og jeg ser ingen grunn til å bruke tid på uredelighet som deg og din demonisering av meningsmotstandere.
Haha så pinlig.
Hvorfor er det pinlig å prøve å få en forklaring på hvorfor noen kaller deg islamist i ånd og ikke begrunner dette.
Det er ren drittslenging, og et rent personangrep.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Guttorm123 skrev: fre jan 27, 2023 3:31 pm
Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 3:15 pm
Kom med eksempler, ellers vil dette fremstå som et rent personangrep på linje med 'hitling'
Man burde kunne forvente bedre enn det i debatten
Det er da bra du har fått med deg at dette er et debattforum. Når du selv slenger med leppa mot andre debattanter , så er dette OK?
Debattanten anser seg og sine meninger så perfekte at den er overlegen alle andre idioter med feil (andre) politiske meninger. «Min vei er den rette vei.» Men mod synes dette er innafor, så da kommer drittslenging bare til å fortsette.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Registrerer at ingen av dere har kommet med en eneste gyldig kommentar om hvorfor mine meninger retteferdiggjør at jeg betegnes som ideologisk islamist.
Lurer på hvordan dere hadee reagert om en av deres meningsfeller hadder blitt utsatt for 'hitling' som i dette tilfellet er det smme som guttormen har utsatt meg for.
Tipper det hadde blitt oppstandelse...

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Gutt på 15 år skutt og drept i Sverige

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/ve ... -stockholm

Tragisk. 15 år, da er du bare et barn.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Koskinen skrev: lør jan 28, 2023 10:08 pm Gutt på 15 år skutt og drept i Sverige

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/ve ... -stockholm

Tragisk. 15 år, da er du bare et barn.
Svensk politi driver sikkert og undersøker om barnet er uskyldig eller skyldig.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: fre jan 27, 2023 9:27 pm Registrerer at ingen av dere har kommet med en eneste gyldig kommentar om hvorfor mine meninger retteferdiggjør at jeg betegnes som ideologisk islamist.
Lurer på hvordan dere hadee reagert om en av deres meningsfeller hadder blitt utsatt for 'hitling' som i dette tilfellet er det smme som guttormen har utsatt meg for.
Tipper det hadde blitt oppstandelse...
Uff da, fikk forumets største drittslenger vondt i følelsene sine?

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Noen side som har oversikt over antall bomber/granater og antall drept i Sverige?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

VivaLV skrev: lør jan 28, 2023 10:41 pm Noen side som har oversikt over antall bomber/granater og antall drept i Sverige?
Nei, ikke ennå. Nytt år og nye muligheter :roll:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»