Svenske tilstander

Svar
Koskinen

Svenske tilstander

Legg inn av Koskinen »

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/v ... ygg-i-oslo

Vedder en hundrings på at gjerningsmennene har innvandrer bakgrunn. Å tenne på tilfeldige biler er liksom ikke noe hvite gutter driver med.

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Koskinen skrev: fre aug 26, 2022 8:25 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/v ... ygg-i-oslo

Vedder en hundrings på at gjerningsmennene har innvandrer bakgrunn. Å tenne på tilfeldige biler er liksom ikke noe hvite gutter driver med.
Er jo litt interessant om det er tilfeldig eller målretta. Kidsa i området slåss jo med andre gjenger innimellom. Kan jo være at en lokal gangster😂 hadde parkert bilen sin der. Forøvrig synes jeg det er helt trygt og fint å bo her. De som lager bråk, slåss stort sett med hverandre. Kjipt nok det, men verst for de. Så er det jo straks mer alvorlig når bygninger tar fyr.

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

VG skreiv jo først at det var 3 stk som var mørke i huden, en med hvit hettegenser. Det ligger forøvrig et Islamsk aktivitetssenter i underetasjen i bygget. Det er sannsynligvis totalskadet nå. Leilighetene over hadde i alle fall store ytre skader, knuste vinduer bl.a.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Noen smågutter som kjeder seg og vil skape litt røre? Tviler på at det er noen alternative motiver, men man skal aldri si aldri. Bør vel være fanget opp på kameraer i nærheten

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Queenie skrev: fre aug 26, 2022 9:45 am Noen smågutter som kjeder seg og vil skape litt røre? Tviler på at det er noen alternative motiver, men man skal aldri si aldri. Bør vel være fanget opp på kameraer i nærheten
Godt mulig. Jeg lurer bare på hvorfor smågutter er ute midt på natta. Temmelig sikker på at jeg ikke fikk lov til det da jeg var ungdom😎

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Bjørn skrev: fre aug 26, 2022 9:18 am VG skreiv jo først at det var 3 stk som var mørke i huden, en med hvit hettegenser. Det ligger forøvrig et Islamsk aktivitetssenter i underetasjen i bygget. Det er sannsynligvis totalskadet nå. Leilighetene over hadde i alle fall store ytre skader, knuste vinduer bl.a.
Her forvirrer du folk med fakta. Selvsagt har muslimer brent biler i nærheten av et Islamsk aktivitetssenter for å avlede oppmerksomheten fra seg selv.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Hadde vi ikke en annen lang tråd om svenske tilstander da? Hendelsen i natt hadde passet utmerket som en forlengelse av den tråden

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Bone8 skrev: fre aug 26, 2022 10:00 am
Bjørn skrev: fre aug 26, 2022 9:18 am VG skreiv jo først at det var 3 stk som var mørke i huden, en med hvit hettegenser. Det ligger forøvrig et Islamsk aktivitetssenter i underetasjen i bygget. Det er sannsynligvis totalskadet nå. Leilighetene over hadde i alle fall store ytre skader, knuste vinduer bl.a.
Her forvirrer du folk med fakta. Selvsagt har muslimer brent biler i nærheten av et Islamsk aktivitetssenter for å avlede oppmerksomheten fra seg selv.
Haha! Det er jo det folk glemmer. I området her bor det en haug med innvandrere, mange muslimer. Jeg antar at de fleste av dem er like lite interessert som meg i å ha det slik rundt seg. De ungdommene som er i trøbbel med politiet her har nok muligens opphav fra familier som er muslimske, men såvidt jeg veit er det haram å selge og bruke dop, feks. Tror ikke det står i Koranen at man skal brenne biler heller. Anekdoter jo ikke så mye verdt, men av alle de kidsa og ungdommene som bor her, er det en liten andel som lager trøbbel. Lett å glemme, også for meg, da man legger mest merke til det som er negativt. Feks. er Tøyen Arena (flerbrukshall med rimelig tilbud til barn og ungdom) stort sett drevet av ungdom med innvandrerbakgrunn.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Å stemple en hel folkegruppe for noe et fåtall idioter gjør blir aldri greit.
Jeg tenker de mørkeredde har nok av tråder hvor de kan fellesrunke sine morkne holdninger.

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Og før folk klikker helt, jeg prøver ikke å bagatellisere dette. Det er helt jævlig, det bor små barn i det bygget der.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Henningsen skrev: fre aug 26, 2022 10:24 am Å stemple en hel folkegruppe for noe et fåtall idioter gjør blir aldri greit.
Jeg tenker de mørkeredde har nok av tråder hvor de kan fellesrunke sine morkne holdninger.
Det er vel meg du sikter til. Problemet er at det alltid er den ene folkegruppa som tenner på biler. Vi ser det i Frankrike, Sverige og nå i Norge. Selvfølgelig blir mange uskyldige "skadet" av dette stempelet. Men det er jo kun skikkelig oppdragelse som kan rette på dette. Og det er det denne folkegruppa som må gjøre noe med.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Koskinen skrev: fre aug 26, 2022 10:47 am
Henningsen skrev: fre aug 26, 2022 10:24 am Å stemple en hel folkegruppe for noe et fåtall idioter gjør blir aldri greit.
Jeg tenker de mørkeredde har nok av tråder hvor de kan fellesrunke sine morkne holdninger.
Det er vel meg du sikter til. Problemet er at det alltid er den ene folkegruppa som tenner på biler. Vi ser det i Frankrike, Sverige og nå i Norge. Selvfølgelig blir mange uskyldige "skadet" av dette stempelet. Men det er jo kun skikkelig oppdragelse som kan rette på dette. Og det er det denne folkegruppa som må gjøre noe med.
Om det er som du sier oppdragelsen det står på så kan du besvare følgende :
På hvilken måte blir oppdragelsen bedre i en familie ved at du stempler en helt annen familie som ikke har noen verdens ting med saken å gjøre?
Det blir for dumt

fazz

Legg inn av fazz »

Bone8 skrev: fre aug 26, 2022 10:00 am
Bjørn skrev: fre aug 26, 2022 9:18 am VG skreiv jo først at det var 3 stk som var mørke i huden, en med hvit hettegenser. Det ligger forøvrig et Islamsk aktivitetssenter i underetasjen i bygget. Det er sannsynligvis totalskadet nå. Leilighetene over hadde i alle fall store ytre skader, knuste vinduer bl.a.
Her forvirrer du folk med fakta. Selvsagt har muslimer brent biler i nærheten av et Islamsk aktivitetssenter for å avlede oppmerksomheten fra seg selv.
Som tatt ut av lærerboka til Laila Bertheussen? Tagget dem "rasisist" på veggen også?

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

Typisk gjengkriminalitet der en gjeng hevner seg på noen , det gjør de ved å ødelegge bilene til offeret , evt andre ting vedkommende eier. Men for all del , kan jo være en anti-islam person også.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ale skrev: fre aug 26, 2022 9:46 am Vi vet alle hvem som har gjort dette. Forkastelig.
Om du vet hvem de 3 skyldige er så bør du ringe politiet og identifisere de. 😉

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Justice 97 skrev: fre aug 26, 2022 9:43 am
Koskinen skrev: fre aug 26, 2022 8:25 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/v ... ygg-i-oslo

Vedder en hundrings på at gjerningsmennene har innvandrer bakgrunn. Å tenne på tilfeldige biler er liksom ikke noe hvite gutter driver med.
Her er man direkte dum om man vedder imot. Svenske tilstander dette, og alle vet at det ikke er Gunde og Frida som fyrer opp biler i Sverige.
Vi bør vel starte en tråd om norske tilstander snart ettersom flertallet norske politikere insisterer på å kopiere alle feil Sverige har gjort.

Ikke overraskende ser vi "ikke alle, ikke alle" argumentet dukke opp umiddelbart. Så lenge det ikke gjelder alle (og det gjør det selvsagt ikke), så må vi bare fortsette å importere problemer helt til problemene er i flertall og diskusjonen over en gang for alle.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Det er noe med innvandreungdom og brenning av biler, eller "carbeque" som det også heter. I Frankrike settes det fyr på tusenvis av biler hvert år og da helst i de mest innvandrertette forstedene som også gjerne er blant de fattigste og mest sosialt utsatte områdene.

Mange på venstresiden mener derfor, ikke overraskende, at det ikke er innvandringen men samfunnet, fattigdomen og den sosiale nøden som er skyld i problemet mens høyresiden mener at det er stikk motsatt. Venstresiden mener høyresiden er en gjeng med hjertløse rasister som mener dette, mens høyresiden mener venstresiden er en gjeng med naive tullinger uten bakkekontakt. Og sånn går no dagan.

Champis

Legg inn av Champis »

Koskinen skrev: fre aug 26, 2022 8:25 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/v ... ygg-i-oslo

Vedder en hundrings på at gjerningsmennene har innvandrer bakgrunn. Å tenne på tilfeldige biler er liksom ikke noe hvite gutter driver med.

Hva så? Hva er poenget?

Pernille

Legg inn av Pernille »

Champis skrev: fre aug 26, 2022 12:54 pm
Koskinen skrev: fre aug 26, 2022 8:25 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/v ... ygg-i-oslo

Vedder en hundrings på at gjerningsmennene har innvandrer bakgrunn. Å tenne på tilfeldige biler er liksom ikke noe hvite gutter driver med.

Hva så? Hva er poenget?
Å vise til noen av de mange negative konsekvensene med innvandringen?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: fre aug 26, 2022 12:24 pm
Justice 97 skrev: fre aug 26, 2022 9:43 am
Koskinen skrev: fre aug 26, 2022 8:25 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/v ... ygg-i-oslo

Vedder en hundrings på at gjerningsmennene har innvandrer bakgrunn. Å tenne på tilfeldige biler er liksom ikke noe hvite gutter driver med.
Her er man direkte dum om man vedder imot. Svenske tilstander dette, og alle vet at det ikke er Gunde og Frida som fyrer opp biler i Sverige.
Vi bør vel starte en tråd om norske tilstander snart
Her er en liten youtubevideo du kan bruke i tråden om norske tilstander 👍

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Bjørn skrev: fre aug 26, 2022 10:09 am
Bone8 skrev: fre aug 26, 2022 10:00 am
Bjørn skrev: fre aug 26, 2022 9:18 am VG skreiv jo først at det var 3 stk som var mørke i huden, en med hvit hettegenser. Det ligger forøvrig et Islamsk aktivitetssenter i underetasjen i bygget. Det er sannsynligvis totalskadet nå. Leilighetene over hadde i alle fall store ytre skader, knuste vinduer bl.a.
Her forvirrer du folk med fakta. Selvsagt har muslimer brent biler i nærheten av et Islamsk aktivitetssenter for å avlede oppmerksomheten fra seg selv.
Haha! Det er jo det folk glemmer. I området her bor det en haug med innvandrere, mange muslimer. Jeg antar at de fleste av dem er like lite interessert som meg i å ha det slik rundt seg. De ungdommene som er i trøbbel med politiet her har nok muligens opphav fra familier som er muslimske, men såvidt jeg veit er det haram å selge og bruke dop, feks. Tror ikke det står i Koranen at man skal brenne biler heller. Anekdoter jo ikke så mye verdt, men av alle de kidsa og ungdommene som bor her, er det en liten andel som lager trøbbel. Lett å glemme, også for meg, da man legger mest merke til det som er negativt. Feks. er Tøyen Arena (flerbrukshall med rimelig tilbud til barn og ungdom) stort sett drevet av ungdom med innvandrerbakgrunn.
Jobbet selv på en VGS med mer enn 70% minoritetsspråklige. De fleste muslimer. De fleste av dem oppførte seg veldig bra, og var ambisiøse. Det var ikke det at de var muslimer som gjorde at et fåtall av dem ikke klarte det.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Koskinen skrev: fre aug 26, 2022 10:47 am
Henningsen skrev: fre aug 26, 2022 10:24 am Å stemple en hel folkegruppe for noe et fåtall idioter gjør blir aldri greit.
Jeg tenker de mørkeredde har nok av tråder hvor de kan fellesrunke sine morkne holdninger.
Det er vel meg du sikter til. Problemet er at det alltid er den ene folkegruppa som tenner på biler. Vi ser det i Frankrike, Sverige og nå i Norge. Selvfølgelig blir mange uskyldige "skadet" av dette stempelet. Men det er jo kun skikkelig oppdragelse som kan rette på dette. Og det er det denne folkegruppa som må gjøre noe med.
Helt ærlig, hvem trodde du sto bak ugjerningene 22.juli 2011?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Pernille skrev: fre aug 26, 2022 12:48 pm Det er noe med innvandreungdom og brenning av biler, eller "carbeque" som det også heter. I Frankrike settes det fyr på tusenvis av biler hvert år og da helst i de mest innvandrertette forstedene som også gjerne er blant de fattigste og mest sosialt utsatte områdene.

Mange på venstresiden mener derfor, ikke overraskende, at det ikke er innvandringen men samfunnet, fattigdomen og den sosiale nøden som er skyld i problemet mens høyresiden mener at det er stikk motsatt. Venstresiden mener høyresiden er en gjeng med hjertløse rasister som mener dette, mens høyresiden mener venstresiden er en gjeng med naive tullinger uten bakkekontakt. Og sånn går no dagan.
Mener du det ikke er knyttet til samfunnet og fattigdom?

Vi ser vel lite "carbeque" (likte ordet!) i land disse kommer fra, i områder med lite fattigdom?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Champis skrev: fre aug 26, 2022 12:54 pm
Koskinen skrev: fre aug 26, 2022 8:25 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/v ... ygg-i-oslo

Vedder en hundrings på at gjerningsmennene har innvandrer bakgrunn. Å tenne på tilfeldige biler er liksom ikke noe hvite gutter driver med.

Hva så? Hva er poenget?
:shock: :shock:

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

Queenie skrev: fre aug 26, 2022 9:45 am Noen smågutter som kjeder seg og vil skape litt røre? Tviler på at det er noen alternative motiver, men man skal aldri si aldri. Bør vel være fanget opp på kameraer i nærheten
Mulig det er så enkelt men jeg tviler på at dette bare er guttestreker. Til det så skjer det i alt for stort omfang, og på alt for mange steder rundt omkring i Europa, til at jeg tror det er tilfeldige guttestreker. Dessverre er det en del mennesker som mener at splid mellom det muslimske samfunnet og det vestlige er bra, og det å sette fyr på biler er en utmerket måte å skape mistro på

De unge guttene som setter fyr på biler eller driver med tilsvarende terror mot befolkningen viser med all tydelighet at de ikke respekterer vestlige verdier eller Norske lover. Jeg er imidlertid rimelig sikker på at de respekterer sine eldre og sine religiøse overhoder. At ingen av disse skulle vite om hva som skjer tror jeg ikke på

Pernille

Legg inn av Pernille »

Bone8 skrev: fre aug 26, 2022 1:15 pm
Mener du det ikke er knyttet til samfunnet og fattigdom?

Vi ser vel lite "carbeque" (likte ordet!) i land disse kommer fra, i områder med lite fattigdom?
Jo, jeg mener definitivt det handler om fattigdom og sosial nød, men jeg mener også at mye av innvandringen er en ren "import" av fattigdom og sosial nød så det handler like definitivt også om innvandring.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Kan se for meg at det virkelig kan gå for seg her utover ettermiddagen og kvelden når norge for nordmenn gjengen har fått i seg litt alkohol..

Det kommer til å bli et shitshow uten like..

fazz

Legg inn av fazz »

Sarpingen_1 skrev: fre aug 26, 2022 1:24 pm
Queenie skrev: fre aug 26, 2022 9:45 am Noen smågutter som kjeder seg og vil skape litt røre? Tviler på at det er noen alternative motiver, men man skal aldri si aldri. Bør vel være fanget opp på kameraer i nærheten
Mulig det er så enkelt men jeg tviler på at dette bare er guttestreker. Til det så skjer det i alt for stort omfang, og på alt for mange steder rundt omkring i Europa, til at jeg tror det er tilfeldige guttestreker. Dessverre er det en del mennesker som mener at splid mellom det muslimske samfunnet og det vestlige er bra, og det å sette fyr på biler er en utmerket måte å skape mistro på

De unge guttene som setter fyr på biler eller driver med tilsvarende terror mot befolkningen viser med all tydelighet at de ikke respekterer vestlige verdier eller Norske lover. Jeg er imidlertid rimelig sikker på at de respekterer sine eldre og sine religiøse overhoder. At ingen av disse skulle vite om hva som skjer tror jeg ikke på
Men dersom dette skulle være organisert, eller en del av en større plan, så burde det vel skje langt oftere enn det gjør, og langt flere plasser enn bare Oslo? Det er jo ca. 300.000 muslimer i Norge.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

fazz skrev: fre aug 26, 2022 1:33 pm
Sarpingen_1 skrev: fre aug 26, 2022 1:24 pm
Queenie skrev: fre aug 26, 2022 9:45 am Noen smågutter som kjeder seg og vil skape litt røre? Tviler på at det er noen alternative motiver, men man skal aldri si aldri. Bør vel være fanget opp på kameraer i nærheten
Mulig det er så enkelt men jeg tviler på at dette bare er guttestreker. Til det så skjer det i alt for stort omfang, og på alt for mange steder rundt omkring i Europa, til at jeg tror det er tilfeldige guttestreker. Dessverre er det en del mennesker som mener at splid mellom det muslimske samfunnet og det vestlige er bra, og det å sette fyr på biler er en utmerket måte å skape mistro på

De unge guttene som setter fyr på biler eller driver med tilsvarende terror mot befolkningen viser med all tydelighet at de ikke respekterer vestlige verdier eller Norske lover. Jeg er imidlertid rimelig sikker på at de respekterer sine eldre og sine religiøse overhoder. At ingen av disse skulle vite om hva som skjer tror jeg ikke på
Men dersom dette skulle være organisert, eller en del av en større plan, så burde det vel skje langt oftere enn det gjør, og langt flere plasser enn bare Oslo? Det er jo ca. 300.000 muslimer i Norge.
Og 99% av de er ærlige hyggelige og rettskafne folk så har man den lille 1% som ødelegger for resten, litt som i enkelte tråder her så får man inntrykk av at det er en del rasisme i norge selvom de er de faste som holder på hver gang..

Champis

Legg inn av Champis »

Pernille skrev: fre aug 26, 2022 12:59 pm
Champis skrev: fre aug 26, 2022 12:54 pm
Koskinen skrev: fre aug 26, 2022 8:25 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/v ... ygg-i-oslo

Vedder en hundrings på at gjerningsmennene har innvandrer bakgrunn. Å tenne på tilfeldige biler er liksom ikke noe hvite gutter driver med.

Hva så? Hva er poenget?
Å vise til noen av de mange negative konsekvensene med innvandringen?

Så det gjør man ved å linke til en sak hvor man ikke vet hvem som har gjort det engang? Skjønner..... Litt som da man skulle vise til noen av de mange konsekvenser ved innvandring 22. juli 2011 altså.

Jeg er ikke uenig i at sjansen er ganske stor for at det er innvandrere som har gjort dette, noe som ikke er veldig unaturlig når vi ser hvilken bydel det er snakk om.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»