Svenske tilstander

Svar
Texas_John

Re: Svenske tilstander

Legg inn av Texas_John »

Bone8 skrev: fre aug 26, 2022 1:15 pm Mener du det ikke er knyttet til samfunnet og fattigdom?

Vi ser vel lite "carbeque" (likte ordet!) i land disse kommer fra, i områder med lite fattigdom?
Enkeltes evne til å svelge fordummende teorier er helt unik. Fattigdom medfører ikke at man tenner på biler. Slutt å komme med dumskap.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Texas_John skrev: fre aug 26, 2022 2:15 pm
Bone8 skrev: fre aug 26, 2022 1:15 pm Mener du det ikke er knyttet til samfunnet og fattigdom?

Vi ser vel lite "carbeque" (likte ordet!) i land disse kommer fra, i områder med lite fattigdom?
Enkeltes evne til å svelge fordummende teorier er helt unik. Fattigdom medfører ikke at man tenner på biler. Slutt å komme med dumskap.
hahahahaha sier du!

Pernille

Legg inn av Pernille »

Champis skrev: fre aug 26, 2022 1:58 pm Så det gjør man ved å linke til en sak hvor man ikke vet hvem som har gjort det engang? Skjønner..... Litt som da man skulle vise til noen av de mange konsekvenser ved innvandring 22. juli 2011 altså.
Jeg synes kanskje ikke det var en spesielt god sammenligning, men uansett er det viktig å få frem at innvandringen har veldig mange negative konsekvenser hvor mer fattigdom og sosial nød -- som naturlig nok også påvirker nærområdene i negativ forstand -- er en av de mange mindre heldige konsekvensene. Muligens finnes det også visse uheldige kulturelle komponenter her som bidrar ytterligere.
Champis skrev: fre aug 26, 2022 1:58 pm Jeg er ikke uenig i at sjansen er ganske stor for at det er innvandrere som har gjort dette, noe som ikke er veldig unaturlig når vi ser hvilken bydel det er snakk om.
Vi skal selvsagt ta høyde for at dette bare var et par solbrune pappagutter fra vestkanten som hadde lyst til å more seg litt på Grønland, men...

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Koskinen skrev: fre aug 26, 2022 8:25 am Å tenne på tilfeldige biler er liksom ikke noe hvite gutter driver med.
Hvor henter du dette fra? Vet nå i alle fall om 3-4 pøbelstrøk som inneholdt bilbranner i oppveksten. Og vedkommende som utførte det var temmelig hvite, ja.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: fre aug 26, 2022 2:15 pm
Bone8 skrev: fre aug 26, 2022 1:15 pm Mener du det ikke er knyttet til samfunnet og fattigdom?

Vi ser vel lite "carbeque" (likte ordet!) i land disse kommer fra, i områder med lite fattigdom?
Enkeltes evne til å svelge fordummende teorier er helt unik.
HAHAHA !!! :lol: :lol: :lol:
Dette var dagens. Jeg lo så jeg holdt på å ramle av stolen når jeg så hvem dette kom fra.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Bjørn skrev: fre aug 26, 2022 10:09 am men såvidt jeg veit er det haram å selge og bruke dop, feks.
Du er klar over at Afghanistan står bak 95% av all heroin som selges i Europa?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: fre aug 26, 2022 2:47 pm
Bjørn skrev: fre aug 26, 2022 10:09 am men såvidt jeg veit er det haram å selge og bruke dop, feks.
Du er klar over at Afghanistan står bak 95% av all heroin som selges i hele Europa?
Du er klar over at vi diskuterer en bilbrann som har skjedd på Grønland?
Det ligger i Oslo... Som er i Norge.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Texas_John skrev: fre aug 26, 2022 2:47 pm
Bjørn skrev: fre aug 26, 2022 10:09 am men såvidt jeg veit er det haram å selge og bruke dop, feks.
Du er klar over at Afghanistan står bak 95% av all heroin som selges i Europa?
Og marokko er en av verdens største produsenter av hasj,
Er du ferdig og spore av nå texas jonny?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Texas_John skrev: fre aug 26, 2022 2:15 pm
Bone8 skrev: fre aug 26, 2022 1:15 pm Mener du det ikke er knyttet til samfunnet og fattigdom?

Vi ser vel lite "carbeque" (likte ordet!) i land disse kommer fra, i områder med lite fattigdom?
Enkeltes evne til å svelge fordummende teorier er helt unik. Fattigdom medfører ikke at man tenner på biler. Slutt å komme med dumskap.
Kanskje du skal ikke skal pålegge meg meninger? Men at det er bidragsfaktor til kriminalitet kan du vel ikke være uenig i?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Pernille skrev: fre aug 26, 2022 1:29 pm
Bone8 skrev: fre aug 26, 2022 1:15 pm
Mener du det ikke er knyttet til samfunnet og fattigdom?

Vi ser vel lite "carbeque" (likte ordet!) i land disse kommer fra, i områder med lite fattigdom?
Jo, jeg mener definitivt det handler om fattigdom og sosial nød, men jeg mener også at mye av innvandringen er en ren "import" av fattigdom og sosial nød så det handler like definitivt også om innvandring.
Uten tvil. Det meste tyder vel på at innvandring ikke er lønnsomt. For min del trumfer det at vi hjelper mennesker i nød (ja, jeg vet at noen kommer uten reelt behov) at vi som vant i lotto gjennom å bli født her får litt mindre å dele på.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Bone8 skrev: fre aug 26, 2022 2:56 pmFor min del trumfer det at vi hjelper mennesker i nød (ja, jeg vet at noen kommer uten reelt behov) at vi som vant i lotto gjennom å bli født her får litt mindre å dele på.
Enig. Så hvorfor hjelper noen her fremfor mange der?

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Texas_John skrev: fre aug 26, 2022 2:47 pm
Bjørn skrev: fre aug 26, 2022 10:09 am men såvidt jeg veit er det haram å selge og bruke dop, feks.
Du er klar over at Afghanistan står bak 95% av all heroin som selges i Europa?
Var ikke klar over at det var så mye nei. Men det forandrer ikke på det faktum at rusmidler er haram i muslimske miljøer i Norge.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Bone8 skrev: fre aug 26, 2022 1:13 pm

Helt ærlig, hvem trodde du sto bak ugjerningene 22.juli 2011?
Knights Templar?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fazz skrev: fre aug 26, 2022 1:33 pm

Men dersom dette skulle være organisert, eller en del av en større plan, så burde det vel skje langt oftere enn det gjør, og langt flere plasser enn bare Oslo? Det er jo ca. 300.000 muslimer i Norge.
Er det blitt så mange?

Champis

Legg inn av Champis »

Texas_John skrev: fre aug 26, 2022 2:15 pm
Bone8 skrev: fre aug 26, 2022 1:15 pm Mener du det ikke er knyttet til samfunnet og fattigdom?

Vi ser vel lite "carbeque" (likte ordet!) i land disse kommer fra, i områder med lite fattigdom?
Enkeltes evne til å svelge fordummende teorier er helt unik. Fattigdom medfører ikke at man tenner på biler. Slutt å komme med dumskap.

Alt henger sammen med alt - så jo, det er en klar sammenheng med dette. Hvis du ikke skjønner disse tingene, så er det vanskelig å diskutere dette seriøst.

Champis

Legg inn av Champis »

Pernille skrev: fre aug 26, 2022 2:32 pm
Champis skrev: fre aug 26, 2022 1:58 pm Så det gjør man ved å linke til en sak hvor man ikke vet hvem som har gjort det engang? Skjønner..... Litt som da man skulle vise til noen av de mange konsekvenser ved innvandring 22. juli 2011 altså.
Jeg synes kanskje ikke det var en spesielt god sammenligning, men uansett er det viktig å få frem at innvandringen har veldig mange negative konsekvenser hvor mer fattigdom og sosial nød -- som naturlig nok også påvirker nærområdene i negativ forstand -- er en av de mange mindre heldige konsekvensene. Muligens finnes det også visse uheldige kulturelle komponenter her som bidrar ytterligere.
Champis skrev: fre aug 26, 2022 1:58 pm Jeg er ikke uenig i at sjansen er ganske stor for at det er innvandrere som har gjort dette, noe som ikke er veldig unaturlig når vi ser hvilken bydel det er snakk om.
Vi skal selvsagt ta høyde for at dette bare var et par solbrune pappagutter fra vestkanten som hadde lyst til å more seg litt på Grønland, men...

Ok, for alle hvite mennesker er pappagutter fra vestkanten? Og det finnes ikke kriminelle eller folk som har store problemer i livene sine blant hvite? Skjønner....

Dette blir så dumt at hjelpes. Du viser hvert fall med all tydelighet hvor lite du forstår og hvor énspora du er i tankesettet ditt. Sånne folk er ikke verdt mye i samfunnsdebatter.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Nattevakt skrev: fre aug 26, 2022 1:29 pm Kan se for meg at det virkelig kan gå for seg her utover ettermiddagen og kvelden når norge for nordmenn gjengen har fått i seg litt alkohol..

Det kommer til å bli et shitshow uten like..
Norge for nordmenn.., hvem er det?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: fre aug 26, 2022 2:51 pm [

Du er klar over at vi diskuterer en bilbrann som har skjedd på Grønland?
Det ligger i Oslo... Som er i Norge.
Men hvilke bilbranner var det i videoen som du kom med da?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: fre aug 26, 2022 3:33 pm
Henningsen skrev: fre aug 26, 2022 2:51 pm [

Du er klar over at vi diskuterer en bilbrann som har skjedd på Grønland?
Det ligger i Oslo... Som er i Norge.
Men hvilke bilbranner var det i videoen som du kom med da?
Du kan først forklare relevansen til whataboutismen til kompisen din texasjånni, som kun er en avsporing.

Så kan jeg ta frem den minste skjea jeg har og ser om jeg kan få forklart deg sammenhengen i debatten hvor filmsnutten jeg la ut kommer inn. Det burde riktignok være unødvendig...
Sist redigert av Henningsen den fre aug 26, 2022 3:56 pm, redigert 1 gang totalt.

varyja

Legg inn av varyja »

Det sto på VG Nett at de var mørke i huden, men ser de har tatt bort den detaljen nå.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: fre aug 26, 2022 3:51 pm

Du kan først forklare relevansen til whataboutismen til kompisen din texasjånni, som kun er en avsporing.
Det var du som ikke ønsket avsporinger i denne tråden, ikke Texas, derfor spør jeg deg.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

varyja skrev: fre aug 26, 2022 3:51 pm Det sto på VG Nett at de var mørke i huden, men ser de har tatt bort den detaljen nå.
Det står fortsatt på VG dette.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ale skrev: fre aug 26, 2022 4:02 pm
varyja skrev: fre aug 26, 2022 3:51 pm Det sto på VG Nett at de var mørke i huden, men ser de har tatt bort den detaljen nå.
Skremmende journalistikk isåfall.
Det står fortsatt på VG
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2 ... dde-i-natt

Neppe en del av en konspirasjon dette.
Heller.

varyja

Legg inn av varyja »

Trist at trangboddhet og fattigdom driver dem ut om natten for å tenne på biler

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Nattevakt skrev: fre aug 26, 2022 2:19 pm

hahahahaha sier du!
Det er vel kanskje noe mer nærliggende å tro at fattigdom fører til mer vinningskriminalitet...

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: fre aug 26, 2022 2:51 pm
Texas_John skrev: fre aug 26, 2022 2:47 pm
Bjørn skrev: fre aug 26, 2022 10:09 am men såvidt jeg veit er det haram å selge og bruke dop, feks.
Du er klar over at Afghanistan står bak 95% av all heroin som selges i hele Europa?
Du er klar over at vi diskuterer en bilbrann som har skjedd på Grønland?
Det ligger i Oslo... Som er i Norge.
Jeg gir blaffen i hva du/dere diskuterer, jeg svarte på et utsagn vedr. haram.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: fre aug 26, 2022 4:15 pm
Henningsen skrev: fre aug 26, 2022 2:51 pm
Texas_John skrev: fre aug 26, 2022 2:47 pm
Du er klar over at Afghanistan står bak 95% av all heroin som selges i hele Europa?
Du er klar over at vi diskuterer en bilbrann som har skjedd på Grønland?
Det ligger i Oslo... Som er i Norge.
Jeg gir blaffen i hva du/dere diskuterer, .
Ja, det er vel akkurat det de fleste har merket seg og grunnen til at ingen tar deg seriøst.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Nattevakt skrev: fre aug 26, 2022 1:56 pm Og 99% av de er ærlige hyggelige og rettskafne folk så har man den lille 1% som ødelegger for resten
Du har kanskje en slags forskning å støtte deg på når du kom fram til denne prosentandelen?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Nattevakt skrev: fre aug 26, 2022 1:56 pm
fazz skrev: fre aug 26, 2022 1:33 pm
Sarpingen_1 skrev: fre aug 26, 2022 1:24 pm

Mulig det er så enkelt men jeg tviler på at dette bare er guttestreker. Til det så skjer det i alt for stort omfang, og på alt for mange steder rundt omkring i Europa, til at jeg tror det er tilfeldige guttestreker. Dessverre er det en del mennesker som mener at splid mellom det muslimske samfunnet og det vestlige er bra, og det å sette fyr på biler er en utmerket måte å skape mistro på

De unge guttene som setter fyr på biler eller driver med tilsvarende terror mot befolkningen viser med all tydelighet at de ikke respekterer vestlige verdier eller Norske lover. Jeg er imidlertid rimelig sikker på at de respekterer sine eldre og sine religiøse overhoder. At ingen av disse skulle vite om hva som skjer tror jeg ikke på
Men dersom dette skulle være organisert, eller en del av en større plan, så burde det vel skje langt oftere enn det gjør, og langt flere plasser enn bare Oslo? Det er jo ca. 300.000 muslimer i Norge.
Og 99% av de er ærlige hyggelige og rettskafne folk så har man den lille 1% som ødelegger for resten, litt som i enkelte tråder her så får man inntrykk av at det er en del rasisme i norge selvom de er de faste som holder på hver gang..
99%?
Jøss, vil si det er ca 75% nordmenn som har det jeg vil kalle god folkeskikk. Så er det 1/4 som ikke kan eller vil oppføre seg som dannede mennesker.

Kom til å tenke på at jeg til dags dato ikke har opplevd noen fremmedkulturelle oppføre seg som man forventer av dto. vestlige.
Dvs. oppføre seg som folk, snakke lavt (ikke ropesnakke) og alt man forventer av normale folk. På et treningsstudio kan man oppleve absolutt alt hvordan man ikke oppfører seg fra de omtalte. De er så harry og primitive at det ikke er vanskelig å forstå at de ikke er i stand til å bygge egne gode land å bo i. Alt kommer for en dag- hos samtlige.

Hvor mange muslimer setter norsk lov foran islam og sin egen kultur der det er konflikt tror du?
Her forventer jeg usannheter.

fazz

Legg inn av fazz »

Neptun skrev: fre aug 26, 2022 5:32 pm 99%?
Jøss, vil si det er ca 75% nordmenn som har det jeg vil kalle god folkeskikk. Så er det 1/4 som ikke kan eller vil oppføre seg som dannede mennesker.

Kom til å tenke på at jeg til dags dato ikke har opplevd noen fremmedkulturelle oppføre seg som man forventer av dto. vestlige.
Dvs. oppføre seg som folk, snakke lavt (ikke ropesnakke) og alt man forventer av normale folk. På et treningsstudio kan man oppleve absolutt alt hvordan man ikke oppfører seg fra de omtalte. De er så harry og primitive at det ikke er vanskelig å forstå at de ikke er i stand til å bygge egne gode land å bo i. Alt kommer for en dag- hos samtlige.

Hvor mange muslimer setter norsk lov foran islam og sin egen kultur der det er konflikt tror du?
Her forventer jeg usannheter.
Jeg tror det må være noe spesielt med de kretser du beveger deg i. Greit nok at jeg har ganske lave forventninger til "folk flest", men selv jeg ser da at de aller aller fleste folk, nordmenn og innvandrere oppfører seg som dannede mennesker. I alle fall langt over 75% ( kanskje bortsett fra når det åpnes en ny kasse på Rema)
Sist redigert av fazz den fre aug 26, 2022 5:39 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»