Svenske tilstander

Svar
Fordomsfull

Re: Svenske tilstander

Legg inn av Fordomsfull »

Eddie skrev: fre mai 05, 2023 12:45 pm
Henningsen skrev: fre mai 05, 2023 12:36 pm
Eddie skrev: fre mai 05, 2023 12:19 pm

Det er jo en helt idiotisk graf de viser til. Selvfølgelig vil det være færre anmeldelser i 2020 ettersom vi alle var låst inne. Jeg lurer på hva tall etter lockdown viser. Samtidig, fleste av disse skyteepisodene foregår mellom forskjellige fraksjoner, det er ikke slik at disse guttene tyr til anmeldelse når det inntreffer. Er en grunn til at Sverige sliter så veldig med å ta mennene som står bak dette, for ingen snakker med politiet. Om du virkelig mener at Oslo er en like trygg by som tidligere, er du enten dum eller jævlig naiv. Det som er klart at du virkelig ikke har peiling på hva det er som foregår i hovedstaden, men har blitt hjernevasket av media.
Statistikken viser sammenhengende nedgang fra 2003 til 2020.
Men for all del, fakta er ikke for alle.

Til info så er jeg født og oppvokst i byen og har bodd der hele livet med noen få års unntak, så jeg har meget god oversikt over tilstanden i byen.
https://www.politiet.no/globalassets/do ... t-2022.pdf

Statistikken for 2022 viser økning. Det er helt klart at du har null peiling på hvordan disse miljøene fungerer, det er store mørketall har. Trusler og vold mot lærere i Osloskolene har også hatt enorm økning og lærere føler seg ikke trygge lenger, hva tror du er årsaken bak dette? At Oslo har blitt en tryggere by?
https://vartoslo.no/john-roger-lund-kri ... ene/338913

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Texas_John skrev: fre mai 05, 2023 12:01 pm
Moist skrev: fre mai 05, 2023 11:55 am
Texas_John skrev: fre mai 05, 2023 11:50 am
Naturlig nok, Frankrike har jo den høyeste andelen muslimer. Disse ligger på 2,9 og drar opp snittet. Er vel anslått at muslimer bikker 50% av befolkningen i Frankrike innen 2050.
Ja nå er jeg spent på om du har kilder, eller bare kommer med påstander som vanlig.
Hva er det du trenger kilder på? Ifølge Pew Research har franske muslimer en fødselsrate på 2,9. Samtidig vet vi at den etniske europeiske befolkningen vil være halvert i størrelse i 2100, sammenliknet med i dag.
Det har vel vært store variasjoner i fertilitetsraten i verden og det innenfor bare noe ti-år og, dette vet du vel? Her fra India
https://www.statista.com/chart/29365/birth-rates-india/
- og et par klikk ned på PgDn

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Koskinen skrev: fre mai 05, 2023 11:59 am :twisted:
Henningsen skrev: fre mai 05, 2023 11:35 am
Texas_John skrev: fre mai 05, 2023 11:19 am
Tror de fleste innerst inne er klar over det, men de gir blaffen. De vil heller fremstå som "de gode" her og nå, enn å overlate et forstandig land til sine etterkommere.
Det man etterlater seg er et land som er blandt de aller beste å bo i i hele verden, med velstand og kjøpekraft som de færreste land kan måle seg med.
En fryktelig skandale å etterlate seg noe slik til kommende generasjoner.
Vi er vel på god vei til å forandre oss her også nå. Forskjellen på fattig og rik i Norge blir større og større. Lederlønningene øker med langt mer enn prisøkningen generelt, mens det går motsatt vei for de som tjener minst. Der får de oppgjør langt under prisøkningen. Høye strømpriser, svak krone og økende renter vil sørge for at mange nordmenn vil få dårligere levestandard. Vi vil få en hel haug med nye fattig folk i Norge de neste to årene.
Det er dårligERE tider men en lovlydig befolkning som blir mer og mer lovlydig. Særlig om myndighetene setter inn tiltak der de virker. For eksempel snakkes det nå svært HØYT nå, i valget av ny idrettspresident, om viktigheten av å ha vært en av de som knapt hadde råd til å betale medlemskontigenten - for slik å vite hva som skjer på grunnplanet, ha fingeren i jorden osv osv. Og jeg er enig i at det bør være omtrent gratis å være medlem i idrettslag&klubber knyttet til Norges Idrettsforbund; å gi flest mulig unger&ungdom anledning til å drive med idrett på ett eller annet nivå - er&bør være en prioritert oppgave på mange plan; de som trener sammen, sosialiseres bedre og har det gøy sammen. De blir bedre fysisk og slik - også psykisk. Det er en styrke i skole&studier og for arbeidslivet og - for livet ellers.
Jeg tror for eksempel det siste her, er noe av Trond Mohns livsfilosofi - bak hans utdeling av sine milliarder; han gir til idretts-anlegg&lag for av forannevnte grunner; ved å støtte styrke folks fysikk og sosiale trivsel - så bidrar han og til en friskere&sunnere befolkning - som vil klare seg bedre i arbeidslivet. Videre gir han til sykehus&medisinsk forskning - for, som jeg igjen tror - å bidra til at mennesker som blir syke, skal bli friske igjen og
kunne fortsette i jobb, i sine liv.... Tror jeg. Ihvertfall er det 'der' mesteparten av hans gaver på 5-6 milliarder kroner de siste 10-15 årene har blitt kanalisert.
Men samtidig vil også idrett og aktivitet, være en skranke mot å drive dank, 'finne på jævelskap' - som vi kalte det som unger og, igjen - redusere rekruttering til gjenger. De kan ofte være de reneste kriminalitetsnettverkene om de får utvikle seg og de kan knekke ned mindre samfunn. Så her må myndigheter og, ja oss alle - ha et våkent øye og både støtte sosilalisering - og ha et politi som tar seg av gjengdannelser og disses aktiviteter. De sier at det er problemet i Sverige nå, og mediene, særlig Aftonbladet - har studert gjengene og lagt ut opplysninger om dem. Bak betalingssider
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim ... -i-sverige
Dette har vært lignende problem i Danmark, som de nettopp viste et TV-program om; Hells Angels nedgang og siden og Bandidos. Men rundt dem har og andre såkalte MCklubber poppet opp og dette er noe som må bekjempes kontinuerlig. Men det mest effektive er selvsagt på forebyggingsfronten; leggebest mulig tilrette for at barn&unge skal få så god oppvekst at de ikke blir potensielle rekrutter til gjengene.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Pernille skrev: tor mai 04, 2023 7:32 am «Da jeg gikk inn i politikken som 13-åring, drømte jeg om en verden uten grenser. Men migrasjonskrisen i 2015 endret landet mitt.»

Det er jo gjerne slik det går når infantil idealisme kolliderer med virkeligheten, men dette burde politikerne ha forstått lenge før de åpnet sine grenser for kreti og pleti fra allverdens hjørner og kanter og irreversibelt transformerte sine land til noe som mer minner landene deres nye landsmenn "flyktet" fra. Spesielt siden de også ble advart mot nøyaktig en slik utvikling, men som de sablet ned som svartmaling og høyreekstrem propaganda.

https://www.aftenposten.no/verden/i/JQR ... -migranter
Vel, vi vet jo at vi aldri har vært flere innvandrere og kriminaliteten har bare gått nedover og da pleier du å skrive - ikke mht vold. Men det skyldes i hovedsak gjenger, som igjen handler om myndighetenes prioritering av å knekke gjengene ned, som de har lyktes bra med - foruten da Frp satt i regjering og der 5 Frp-ere prøvde seg som justisministre og alle med dårlig hell. Kanskje var Tor Mikkel Wara inne på rett spor, men så ble han angrepet - innenfra og vips - vekk. Kallmyr var justisminister i en drøy graviditetsperiode og kanskje var det Waras inngripen eller at han hadde noe suksess - men iallefall har vi ikke hørt så mye om gjengene siden. MINDRE iallefall. Det var nok, som daværende SO-sjef Torstein Holand slo fast - innføringen av den nye politireformen i 2016 sitt manglendefokus mot gjengene - som førte til en markant oppblomstring i Oslo, på Frp-s justisministres vakt, se https://www.politiforum.no/hans-sverre- ... 016/144609

fazz

Legg inn av fazz »

Texas_John skrev: fre mai 05, 2023 12:01 pm
Moist skrev: fre mai 05, 2023 11:55 am
Texas_John skrev: fre mai 05, 2023 11:50 am
Naturlig nok, Frankrike har jo den høyeste andelen muslimer. Disse ligger på 2,9 og drar opp snittet. Er vel anslått at muslimer bikker 50% av befolkningen i Frankrike innen 2050.
Ja nå er jeg spent på om du har kilder, eller bare kommer med påstander som vanlig.
Hva er det du trenger kilder på? Ifølge Pew Research har franske muslimer en fødselsrate på 2,9. Samtidig vet vi at den etniske europeiske befolkningen vil være halvert i størrelse i 2100, sammenliknet med i dag.
Hvor er det du fant disse tallene på PEW institute? De tallene jeg finner er ikke i nærheten, og flertall av muslimer i 2050? Selv i «worst case» så forventer ikke PEW mer enn 18% av befolkningen å være muslimer i 2050

https://www.pewresearch.org/religion/20 ... opulation/

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Pernille skrev: tor mai 04, 2023 9:17 am
Predatorgnu skrev: tor mai 04, 2023 8:58 am
Pernille skrev: tor mai 04, 2023 7:32 am «Da jeg gikk inn i politikken som 13-åring, drømte jeg om en verden uten grenser. Men migrasjonskrisen i 2015 endret landet mitt.»

Det er jo gjerne slik det går når infantil idealisme kolliderer med virkeligheten, men dette burde politikerne ha forstått lenge før de åpnet sine grenser for kreti og pleti fra allverdens hjørner og kanter og irreversibelt transformerte sine land til noe som mer minner landene deres nye landsmenn "flyktet" fra. Spesielt siden de også ble advart mot nøyaktig en slik utvikling, men som de sablet ned som svartmaling og høyreekstrem propaganda.

https://www.aftenposten.no/verden/i/JQR ... -migranter
Mennesker, og andre skapninger, har vel til alle tider flyttet seg etter hvor forholdene synes best. Dette bunner nok i overlevelsesdriften, som faktisk overgår seksualdriftan i styrke.
Det er riktig. Men det er ikke dermed sagt at et land har noen som helst plikt til å ta i mot eller bosette alle som ønsker å flytte dit. Det virker som om mange bommer litt på dette. Det er en menneskerett å kunne reise fra et land, men ikke å reise til et land. Eller sagt på en litt annen måte: det er stor forskjell på å sperre noen fra å komme ut kontra det å sperre noen fra å komme inn. Førstnevnte er et fengsel, sistnevnte er hjemmet ditt.
Da det ble krig i Syria, visstnok ført utløst av de som kjempet for mer demokrati, men så er det avslørt en masse andre interesser oppe i uroen, som at USA forsøkte å få istand et militærkupp for krigen brøt ut. Så har vi IS, al Qaida osv osv. MEN - 12 millioner syrere var på flukt under krigen og som så alltid før, flykter de aller fleste kortest mulig- fordi de har familie med barn&gamle med seg. Så 6 millioner syrere var på flukt inne i Syria og 6 millioner flyktet FRA Syria. Disse flyktet også kortest mulig og derfor havnet de fleste i sine nabostater; Jordan, areal noe mindre enn arealet i Møre&Romsdal, Trøndelag og Nordland - som tok imot rundt halvannen millioner flyktninger, Libanon, med et areal litt større enn Norges største kommune Kautekeino kommune, 10 452 km2 mot 9700 km2, tok imot like mange som Jordan. Og Tyrkia som tok imot ett par millioner. Mens drøyt en million flyktet til Europa, med et areal på 10 millioner 530 000 km2. Libanon er et lite og fattig land, med en egen befolkning på drøyt 3 millioner innbyggere og i tillegg har de huset hundretusenvis av palestinere - som Israel har fordrevet fra sitt land. Jordan huset fra før, drøyt et par millioner palestinere som også hadde blitt fordrevet av Israel. drøyt halvparten av de palestinske flyktningene til Jordan har fått jordansk statsborgerskap. Jeg vet ikke hvorledes kriminaliteten er i Jordan, men reiseråd fra 2023 sier at det er et trygt land å reise til, dog med en viss fare for terror. I Libanon virker landet være i en krise, som sikkert og har sammenheng med den gigantiske eksplosjonen i Beirut. I Tyrkia er det ihvertfall mindre kriminalitet enn i USA - i forhold til folketallet, https://www.nationmaster.com/country-in ... ates/Crime Skjønt nå har jo og USA en og annen innvandrer, dog de fleste vel fra Europa.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 9:59 am
Pernille skrev: tor mai 04, 2023 7:32 am «Da jeg gikk inn i politikken som 13-åring, drømte jeg om en verden uten grenser. Men migrasjonskrisen i 2015 endret landet mitt.»

Det er jo gjerne slik det går når infantil idealisme kolliderer med virkeligheten, men dette burde politikerne ha forstått lenge før de åpnet sine grenser for kreti og pleti fra allverdens hjørner og kanter og irreversibelt transformerte sine land til noe som mer minner landene deres nye landsmenn "flyktet" fra. Spesielt siden de også ble advart mot nøyaktig en slik utvikling, men som de sablet ned som svartmaling og høyreekstrem propaganda.

https://www.aftenposten.no/verden/i/JQR ... -migranter
Vel, vi vet jo at vi aldri har vært flere innvandrere og kriminaliteten har bare gått nedover og da pleier du å skrive - ikke mht vold. Men det skyldes i hovedsak gjenger, som igjen handler om myndighetenes prioritering av å knekke gjengene ned, som de har lyktes bra med - foruten da Frp satt i regjering og der 5 Frp-ere prøvde seg som justisministre og alle med dårlig hell. Kanskje var Tor Mikkel Wara inne på rett spor, men så ble han angrepet - innenfra og vips - vekk. Kallmyr var justisminister i en drøy graviditetsperiode og kanskje var det Waras inngripen eller at han hadde noe suksess - men iallefall har vi ikke hørt så mye om gjengene siden. MINDRE iallefall. Det var nok, som daværende SO-sjef Torstein Holand slo fast - innføringen av den nye politireformen i 2016 sitt manglendefokus mot gjengene - som førte til en markant oppblomstring i Oslo, på Frp-s justisministres vakt, se https://www.politiforum.no/hans-sverre- ... 016/144609
Mht drap,så er det og en annen gruppe som er dominerende som gjerningsperson&utøver, og det er mennesker i psykisk ubalanse og som i årevis har vært innenfor det psykiatriske behandlingstilbudet - som kan virke å være for svakt og som bør styrkes. Herunder og med de som dømmes til tvungen omsorg, det er forsvak oppfølging og kontroll og derfor bør en for eksempel ikke slippe fri dobbeltdrapsmenn som Geir Hårstad, som det påståes er underlagt streng kontroll mht rus, men som han helt sikkert kommer til å bryte og som da vil føre til fare for jenter/barn han er nær.

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »


Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 10:55 am
Mht drap,så er det og en annen gruppe som er dominerende som gjerningsperson&utøver, og det er mennesker i psykisk ubalanse og som i årevis har vært innenfor det psykiatriske behandlingstilbudet - som kan virke å være for svakt og som bør styrkes. Herunder og med de som dømmes til tvungen omsorg, det er forsvak oppfølging og kontroll og derfor bør en for eksempel ikke slippe fri dobbeltdrapsmenn som Geir Hårstad, som det påståes er underlagt streng kontroll mht rus, men som han helt sikkert kommer til å bryte og som da vil føre til fare for jenter/barn han er nær.
Trikke-drapsmannen?

Pernille

Legg inn av Pernille »

Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 9:59 am
Pernille skrev: tor mai 04, 2023 7:32 am «Da jeg gikk inn i politikken som 13-åring, drømte jeg om en verden uten grenser. Men migrasjonskrisen i 2015 endret landet mitt.»
Vel, vi vet jo at vi aldri har vært flere innvandrere og kriminaliteten har bare gått nedover og da pleier du å skrive - ikke mht vold.
Det er helt riktig. Vold og seksuallovbrudd har gått opp og vi vet at innvandrere er overrepresentert i kriminalstatistikken. Vi vet også at svenskene i lang tid trodde som deg, men det gjør de altså ikke lenger. I stede har de fått et enormt problem i fanget som for alle praktiske formål vil være irreversibelt i all overskuelig fremtid.

Denne totalt uansvarlige og ødeleggende masseinnvandringen kommer med en skyhøy pris på alle mulige måter. Hvorfor synes du det er en så god ide?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

fazz skrev: lør mai 06, 2023 10:28 am
Texas_John skrev: fre mai 05, 2023 12:01 pm
Moist skrev: fre mai 05, 2023 11:55 am

Ja nå er jeg spent på om du har kilder, eller bare kommer med påstander som vanlig.
Hva er det du trenger kilder på? Ifølge Pew Research har franske muslimer en fødselsrate på 2,9. Samtidig vet vi at den etniske europeiske befolkningen vil være halvert i størrelse i 2100, sammenliknet med i dag.
Hvor er det du fant disse tallene på PEW institute? De tallene jeg finner er ikke i nærheten, og flertall av muslimer i 2050? Selv i «worst case» så forventer ikke PEW mer enn 18% av befolkningen å være muslimer i 2050

https://www.pewresearch.org/religion/20 ... opulation/
Tallet på 2,9 fra Pew finner du her https://www.pewresearch.org/religion/20 ... update-16/ Når det gjelder muslimsk majoritet i 2050 kommer dette fra tenketanken L'Institut des Libertés https://amp.washingtontimes.com/news/20 ... -40-years/

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

fazz skrev: lør mai 06, 2023 10:28 am
Texas_John skrev: fre mai 05, 2023 12:01 pm
Moist skrev: fre mai 05, 2023 11:55 am

Ja nå er jeg spent på om du har kilder, eller bare kommer med påstander som vanlig.
Hva er det du trenger kilder på? Ifølge Pew Research har franske muslimer en fødselsrate på 2,9. Samtidig vet vi at den etniske europeiske befolkningen vil være halvert i størrelse i 2100, sammenliknet med i dag.
Hvor er det du fant disse tallene på PEW institute? De tallene jeg finner er ikke i nærheten, og flertall av muslimer i 2050? Selv i «worst case» så forventer ikke PEW mer enn 18% av befolkningen å være muslimer i 2050

https://www.pewresearch.org/religion/20 ... opulation/
Det er ikke noe nytt at texasjånni forfalsker dokumentasjon for å fremme agendaen sin.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Pernille skrev: lør mai 06, 2023 1:07 pm
Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 9:59 am
Pernille skrev: tor mai 04, 2023 7:32 am «Da jeg gikk inn i politikken som 13-åring, drømte jeg om en verden uten grenser. Men migrasjonskrisen i 2015 endret landet mitt.»
Vel, vi vet jo at vi aldri har vært flere innvandrere og kriminaliteten har bare gått nedover og da pleier du å skrive - ikke mht vold.
Det er helt riktig. Vold og seksuallovbrudd har gått opp og vi vet at innvandrere er overrepresentert i kriminalstatistikken. Vi vet også at svenskene i lang tid trodde som deg, men det gjør de altså ikke lenger. I stede har de fått et enormt problem i fanget som for alle praktiske formål vil være irreversibelt i all overskuelig fremtid.

Denne totalt uansvarlige og ødeleggende masseinnvandringen kommer med en skyhøy pris på alle mulige måter. Hvorfor synes du det er en så god ide?
Vi vet at mellom 34 og 30% av de innsatte er utlendinger og at de største gruppene blant de er polakker, litauere og rumenere. Og så hevder 12cc(?) - at nesten alle i norske fengsler har et jalla-navn, han bruker ikke det uttrykket, men jeg. Det kan være han har rett, men jeg har ikke sett det dokumentert og jeg aner ikke hvorfor han skal ha tilgang til slik kunnskap. Jeg spurte og fikk ikke noe svar og jeg la ut en liste over alle norske fengsler og spurte han om han hadde sjekket de alle og - fikk ikke noe svar.
Men, som skrevet i mange ulike varianter, så er det bare mig å snakke om innvandrere som årsaken til kriminalitet og den volden du viser til som du mener har økt så mye, er blant den minste voldsraten i verden likevel. Poenget - det er relativt sett - jævlig bra og at når folketallet har økt med halvannen million og DEN eneste kriminalitetsøkningen som har vært, er vold - men da over en kortere periode, se https://www.regjeringen.no/contentasset ... t=fullsize
Figur 2.11 Antall siktede personer for vold og mishandling per 1000 innbyggere etter alder

Jeg sendte epost til politidirektoratet og spurte om de hadde statistikk med grafer og over lengre tidsperioder, for eksempel som dette
https://sverige.nu/statistik-dodligt-va ... 1970-2019/
- slik at en kunne se utviklingen over tid. Men da måtte jeg spesifiser hvilken type vold og akkurat da var jeg travel med annet - så jeg gjorde ikke noe med det. Du kan jo gjøre det, om du gidder. Her grafer om seksuelle overgrep og som du ser,
https://www.regjeringen.no/contentasset ... t=fullsize
Figur 2.12 Antall siktede personer for seksuallovbrudd per 1000 innbyggere etter alder

- fra 2015 har det vært en markant økning i seksuelle overgrep fra de mellom15 og 17 og jeg tipper de aller fleste er under 16 år. Men 'markant' økning er fra Men her kommer jo uansett også internett inn og om du ser på antall, så er den høyeste skalaen på den loddrette aksen, er 1,8 og altså under 2 seksuelle overgrep pr 1000 og det er ikke veldig høyt.
Her er en voldtetksstatistikk for alle stater, https://wisevoter.com/country-rankings/ ... y/#algeria
de ulike statene står i alfabetisk rekkefølge til venstre og når en klikker på den staten en ønsker opplysninger om, får en opplyst om voldtektsrate.

Island er blant de statene med flest voldtekter i forhold til antall innbyggere og om flyktninger til Island;

"In 2011, only 55 persons with a status as a refugee under UNHCR's mandate lived in the country. However, by 2021, the number had increased to over 1,800, the number especially increasing from 2019 to 2020. People from Iraq made up the highest number of refugees in Iceland in 2021.16. jan. 2023"
Og her en interaktiv grafe over utviklingen av seksuelle overgrep på Island https://www.statista.com/statistics/126 ... e-iceland/
Det jeg leser er at det var mange flere seksuelle overgrep på Island i 2013 og da var de svært få flyktninger.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Texas_John skrev: lør mai 06, 2023 1:45 pm
fazz skrev: lør mai 06, 2023 10:28 am
Texas_John skrev: fre mai 05, 2023 12:01 pm
Hva er det du trenger kilder på? Ifølge Pew Research har franske muslimer en fødselsrate på 2,9. Samtidig vet vi at den etniske europeiske befolkningen vil være halvert i størrelse i 2100, sammenliknet med i dag.
Hvor er det du fant disse tallene på PEW institute? De tallene jeg finner er ikke i nærheten, og flertall av muslimer i 2050? Selv i «worst case» så forventer ikke PEW mer enn 18% av befolkningen å være muslimer i 2050

https://www.pewresearch.org/religion/20 ... opulation/
Tallet på 2,9 fra Pew finner du her https://www.pewresearch.org/religion/20 ... update-16/ Når det gjelder muslimsk majoritet i 2050 kommer dette fra tenketanken L'Institut des Libertés https://amp.washingtontimes.com/news/20 ... -40-years/
Når en snakker om at en VET hvor utviklingen vil gå om flere 10-år, da er man borte i det religiøse. Du kan bytte image fra Alfa-Hann til Jalla-mann.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 4:33 pm
Texas_John skrev: lør mai 06, 2023 1:45 pm
fazz skrev: lør mai 06, 2023 10:28 am

Hvor er det du fant disse tallene på PEW institute? De tallene jeg finner er ikke i nærheten, og flertall av muslimer i 2050? Selv i «worst case» så forventer ikke PEW mer enn 18% av befolkningen å være muslimer i 2050

https://www.pewresearch.org/religion/20 ... opulation/
Tallet på 2,9 fra Pew finner du her https://www.pewresearch.org/religion/20 ... update-16/ Når det gjelder muslimsk majoritet i 2050 kommer dette fra tenketanken L'Institut des Libertés https://amp.washingtontimes.com/news/20 ... -40-years/
Når en snakker om at en VET hvor utviklingen vil gå om flere 10-år, da er man borte i det religiøse. Du kan bytte image fra Alfa-Hann til Jalla-mann.
Det er ingen som vet hvordan verden ser ut om 30-40 år, dette er scenarioer som vil skje dersom dagens situasjon fortsetter som i dag. Det kan selvsagt også skje lenge før den tid, dersom man får nye store flyktningbølger

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Texas_John skrev: lør mai 06, 2023 4:44 pm
Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 4:33 pm
Texas_John skrev: lør mai 06, 2023 1:45 pm
Tallet på 2,9 fra Pew finner du her https://www.pewresearch.org/religion/20 ... update-16/ Når det gjelder muslimsk majoritet i 2050 kommer dette fra tenketanken L'Institut des Libertés https://amp.washingtontimes.com/news/20 ... -40-years/
Når en snakker om at en VET hvor utviklingen vil gå om flere 10-år, da er man borte i det religiøse. Du kan bytte image fra Alfa-Hann til Jalla-mann.
Det er ingen som vet hvordan verden ser ut om 30-40 år, dette er scenarioer som vil skje dersom dagens situasjon fortsetter som i dag. Det kan selvsagt også skje lenge før den tid, dersom man får nye store flyktningbølger
Erling Holmøy sa jo at han egentlig ikke likte å lage et innvandrerregnskap om forhold så langt frem i tid og jeg er pokker så enig. Om en regner like langt bak i tid som det er regnet frem i tid, kan en finne ut mye gøyt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 4:50 pm Erling Holmøy sa jo at han egentlig ikke likte å lage et innvandrerregnskap om forhold så langt frem i tid og jeg er pokker så enig. Om en regner like langt bak i tid som det er regnet frem i tid, kan en finne ut mye gøyt.
Dere er kreative når det gjelder å fornekte virkeligheten. Kan du ikke bare innrømme at du innerst inne forstår at den etniske befolkningen blir i mindretall, men at du tenker at det egentlig er helt greit?

Pernille

Legg inn av Pernille »

Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 4:31 pm
Men, som skrevet i mange ulike varianter, så er det bare mig å snakke om innvandrere som årsaken til kriminalitet og den volden du viser til som du mener har økt så mye,
Det er dette som svenskene nå endelig har begynt å forstå er bare tull og vås. Folk som hevder at dagens massive innvandring fra noen av klodens mest voldelige og tilbakestående regioner ikke har negative konsekvenser, også på kriminalstatistikken, har enten en agenda, lyver så det renner av dem eller er så naive at ville vært et mirakel om de klarte å knyte skolissene sine selv.

Du narrer bare seg selv med dette evige tullet ditt "i mange ulike varianter".

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Texas_John skrev: lør mai 06, 2023 4:59 pm
Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 4:50 pm Erling Holmøy sa jo at han egentlig ikke likte å lage et innvandrerregnskap om forhold så langt frem i tid og jeg er pokker så enig. Om en regner like langt bak i tid som det er regnet frem i tid, kan en finne ut mye gøyt.
Dere er kreative når det gjelder å fornekte virkeligheten. Kan du ikke bare innrømme at du innerst inne forstår at den etniske befolkningen blir i mindretall, men at du tenker at det egentlig er helt greit?
Jeg og visstnok også Holmøy, sitter i hvertfall ikke og på religiøst vis og babler om at 'vi VET' om noen som er 10-år frem i tid.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Pernille skrev: lør mai 06, 2023 5:16 pm
Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 4:31 pm
Men, som skrevet i mange ulike varianter, så er det bare mig å snakke om innvandrere som årsaken til kriminalitet og den volden du viser til som du mener har økt så mye,
Det er dette som svenskene nå endelig har begynt å forstå er bare tull og vås. Folk som hevder at dagens massive innvandring fra noen av klodens mest voldelige og tilbakestående regioner ikke har negative konsekvenser, også på kriminalstatistikken, har enten en agenda, lyver så det renner av dem eller er så naive at ville vært et mirakel om de klarte å knyte skolissene sine selv.

Du narrer bare seg selv med dette evige tullet ditt "i mange ulike varianter".
Hva med slipperser, om du sliter med å få noe på beina?? Yngste sønnen min har for breie føtter til norske sko og vi drev og importerte fra junaiten. så fortalte noen at NAV hadde en ordning for slikt og han møtte hos en Fot & Ankel Spesialist og tok av seg på beina. Da ropte Fot & Ankel Spesialisten på kollegaen sin på nabokontoret; "Hei du må komme inn her og se - her er en som nettopp har klatret ned fra trærne. Han kunne få 3-4 par i året med egenandel på vel 600 kroner, men gadd ikke og kjøper selv. "Eg har nok penger", sier han. Vel
Men hva med litt saklighet og for eksempel eksempelet Island? Jeg kan liste opp noen alternativer om hvorfor du unnlater å svare saklig, men og bare påpeke det.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 6:02 pm
Texas_John skrev: lør mai 06, 2023 4:59 pm
Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 4:50 pm Erling Holmøy sa jo at han egentlig ikke likte å lage et innvandrerregnskap om forhold så langt frem i tid og jeg er pokker så enig. Om en regner like langt bak i tid som det er regnet frem i tid, kan en finne ut mye gøyt.
Dere er kreative når det gjelder å fornekte virkeligheten. Kan du ikke bare innrømme at du innerst inne forstår at den etniske befolkningen blir i mindretall, men at du tenker at det egentlig er helt greit?
Jeg og visstnok også Holmøy, sitter i hvertfall ikke og på religiøst vis og babler om at 'vi VET' om noen som er 10-år frem i tid.
Ble ikke Erling Holmøy i praksis kansellert i 2017 for å ha laget en rapport om at hver eneste nordmann må betale kr 10 000 ekstra i skatt i året fra ca. 2025 for å finansiere økte innvandringskostnader?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Texas_John skrev: lør mai 06, 2023 6:12 pm
Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 6:02 pm
Texas_John skrev: lør mai 06, 2023 4:59 pm
Dere er kreative når det gjelder å fornekte virkeligheten. Kan du ikke bare innrømme at du innerst inne forstår at den etniske befolkningen blir i mindretall, men at du tenker at det egentlig er helt greit?
Jeg og visstnok også Holmøy, sitter i hvertfall ikke og på religiøst vis og babler om at 'vi VET' om noen som er 10-år frem i tid.
Ble ikke Erling Holmøy i praksis kansellert i 2017 for å ha laget en rapport om at hver eneste nordmann må betale kr 10 000 ekstra i skatt i året fra ca. 2025 for å finansiere økte innvandringskostnader?
Da har det ifall druknet i maktkampen mellom statsråd Siv Jensen og Christine Myer, fra aftenposten 10.11.2017:
"Meyer med et kraftig angrep på finansminister Siv Jensen (Frp).

– SSB skal ikke være avhengig av finansministerens politiske tillit. SSB skal være uavhengig og ikke styres politisk, sier Meyer på en pressekonferanse klokken 12.30."
-----
Meyer tapte og gikk, men slo i fra seg og det gjør de færreste når en statsråd ber noen om å gå av.

Noe av den striden handlet om at Meyer ville si opp en del folk og deriblant Holmøy. Og han hadde laget noe statistikk om innvandrere som Frp-ere likte å sitere - sikkert noe om hvor jævlig mye innvandrere koster samfunnet og blablabla - så Frp-ere som også Siv Jensen er(var?) - ville vise hvem som var sjefen og ssb skulle ikke si opp mange folk. Og - slik ble det, såvidt jeg husker.
Holmøy har noen kommentarer her https://frifagbevegelse.no/aktuell/erli ... be47283757

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Texas_John skrev: lør mai 06, 2023 4:44 pm
Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 4:33 pm
Texas_John skrev: lør mai 06, 2023 1:45 pm
Tallet på 2,9 fra Pew finner du her https://www.pewresearch.org/religion/20 ... update-16/ Når det gjelder muslimsk majoritet i 2050 kommer dette fra tenketanken L'Institut des Libertés https://amp.washingtontimes.com/news/20 ... -40-years/
Når en snakker om at en VET hvor utviklingen vil gå om flere 10-år, da er man borte i det religiøse. Du kan bytte image fra Alfa-Hann til Jalla-mann.
Det er ingen som vet hvordan verden ser ut om 30-40 år, dette er scenarioer som vil skje dersom dagens situasjon fortsetter som i dag. Det kan selvsagt også skje lenge før den tid, dersom man får nye store flyktningbølger
Jeg tror som omtrentlig skrevet før, at om kineserne og norsk bistand, involverer seg i å bygge solcelleanlegg i Sahara, slik at de statene som ligger mot den sørlige delen av Sahara kan få billige og lett tilgjengelig strøm og kan tilby dette til industrietablerere, så kan det snu den eneste spådde befolkningsvekten på kloden - som er nettopp i disse statene. De formerer seg mye også de ultraortodokse jødene, men i sammenligning med Niger, Tsjad og Nigeria https://www.google.com/search?q=stor+be ... e&ie=UTF-8 er de svært få.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 6:11 pm
Pernille skrev: lør mai 06, 2023 5:16 pm
Det er dette som svenskene nå endelig har begynt å forstå er bare tull og vås. Folk som hevder at dagens massive innvandring fra noen av klodens mest voldelige og tilbakestående regioner ikke har negative konsekvenser, også på kriminalstatistikken, har enten en agenda, lyver så det renner av dem eller er så naive at ville vært et mirakel om de klarte å knyte skolissene sine selv.

Du narrer bare seg selv med dette evige tullet ditt "i mange ulike varianter".
Men hva med litt saklighet og for eksempel eksempelet Island? Jeg kan liste opp noen alternativer om hvorfor du unnlater å svare saklig, men og bare påpeke det.
Det har du fått svar på før, men hva synes du om at svenskene nå har begynt å få opp øynene? Kanskje du burde ta deg en harrytur dit og fortelle dem om at dette fikser de lett med et par ekstra ungdomsklubber og litt færre pedo-onkler i barnekorpset sitt?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Pernille skrev: lør mai 06, 2023 6:51 pm
Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 6:11 pm
Pernille skrev: lør mai 06, 2023 5:16 pm
Det er dette som svenskene nå endelig har begynt å forstå er bare tull og vås. Folk som hevder at dagens massive innvandring fra noen av klodens mest voldelige og tilbakestående regioner ikke har negative konsekvenser, også på kriminalstatistikken, har enten en agenda, lyver så det renner av dem eller er så naive at ville vært et mirakel om de klarte å knyte skolissene sine selv.

Du narrer bare seg selv med dette evige tullet ditt "i mange ulike varianter".
Men hva med litt saklighet og for eksempel eksempelet Island? Jeg kan liste opp noen alternativer om hvorfor du unnlater å svare saklig, men og bare påpeke det.
Det har du fått svar på før, men hva synes du om at svenskene nå har begynt å få opp øynene? Kanskje du burde ta deg en harrytur dit og fortelle dem om at dette fikser de lett med et par ekstra ungdomsklubber og litt færre pedo-onkler i barnekorpset sitt?
Det er kanskje mer gehør i Sverige for din medisin; få ut alle innvandrerne. Tror du gjengene er borte da
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim ... -i-sverige

Du har aldri før kommentert noe om Island før til meg.

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 7:03 pm
Pernille skrev: lør mai 06, 2023 6:51 pm
Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 6:11 pm
Men hva med litt saklighet og for eksempel eksempelet Island? Jeg kan liste opp noen alternativer om hvorfor du unnlater å svare saklig, men og bare påpeke det.
Det har du fått svar på før, men hva synes du om at svenskene nå har begynt å få opp øynene? Kanskje du burde ta deg en harrytur dit og fortelle dem om at dette fikser de lett med et par ekstra ungdomsklubber og litt færre pedo-onkler i barnekorpset sitt?
Det er kanskje mer gehør i Sverige for din medisin; få ut alle innvandrerne. Tror du gjengene er borte da
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim ... -i-sverige

Du har aldri før kommentert noe om Island før til meg.
Tror du virkelig at gjengproblematikken i Sverige ikke i høyeste grad er knyttet til innvandring? Ingen hevder at organisert kriminalitet ikke ville eksistere uten innvandring, men dimensjonene er åpenbart uforlignelige.

Oversettelse fra en artikkel i de tyske statsmedier, som generelt er ekstremt migrasjonsvennlige:
Antallet drap har gått ned over hele Vest-Europa siden 1990-tallet. Ikke i Sverige. Landet har den høyeste raten i Europa.

I gjennomsnitt ble minst én person skutt og drept hver uke i 2022. Ifølge politiets statistikk var det 388 våpenhendelser i fjor og 61 mennesker døde – flere enn noen gang før på ett år. Over 100 ble skadet.

I samme periode ble fire personer drept i nabolandet Danmark og Norge, og to i Finland.

[...]

I flere tiår hadde Sverige det som antagelig var den mest liberale innvandringspolitikken i Europa. Kritiske diskusjoner ble avvist: alle som påpekte problemet ble utstøtt og raskt plassert i høyre hjørne.

[...]

Politiet har definert rundt 60 «risikoområder» på landsbasis, hvor nødetater ofte kun kan jobbe under politibeskyttelse fordi de blir angrepet selv i nødssituasjoner. Etterforsker Caroline Asplund anklager politiet for «total svikt» i kampen mot gjengene.

[...]

På andre områder, som for eksempel drap i familievold, hatkriminalitet og «spontane slagsmål» som resulterer i dødsfall, synker tallene. "
Kilde: https://www.zdf.de/nachrichten/panorama ... n-100.html

Da jeg vokste opp, betraktet tyskerne Sverige som et symbol på ro, trygghet, stabilitet og harmoni, et land å etterligne. Ikke lenger. Sjokkerende hvordan dette har endret seg fullstendig i løpet av bare noen få tiår (jeg er ikke så gammel).

Pernille

Legg inn av Pernille »

Fordomsfull skrev: lør mai 06, 2023 7:03 pm Du har aldri før kommentert noe om Island før til meg.
Sist gang var det vel Finland du brukte som eksempel, men prinsippet var, og dermed blir også svaret, det samme. Ellers er det litt morsomt når du av alle klager over mangel på saklighet. :roll:

Svenskene har så smått begynt å forstå noe mange har forstått for lenge siden. Det føles kanskje litt bittert for dere som gikk rundt og trodde på det samme rælet som svenskene trodde på før, men fatt mot. Det går nok over.

https://www.expressen.se/ledare/tank-om ... 15-ar-sen/

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Henningsen skrev: lør mai 06, 2023 4:01 pm
fazz skrev: lør mai 06, 2023 10:28 am
Texas_John skrev: fre mai 05, 2023 12:01 pm
Hva er det du trenger kilder på? Ifølge Pew Research har franske muslimer en fødselsrate på 2,9. Samtidig vet vi at den etniske europeiske befolkningen vil være halvert i størrelse i 2100, sammenliknet med i dag.
Hvor er det du fant disse tallene på PEW institute? De tallene jeg finner er ikke i nærheten, og flertall av muslimer i 2050? Selv i «worst case» så forventer ikke PEW mer enn 18% av befolkningen å være muslimer i 2050

https://www.pewresearch.org/religion/20 ... opulation/
Det er ikke noe nytt at texasjånni forfalsker dokumentasjon for å fremme agendaen sin.
Det som også står der er at fødselstallene for andre og tredje generasjon faller til gjennomsnittet for landet. Det som ikke står der er at det er taperne i samfunnet som har mest å frykte fra velutdannede og hardtarbeidende innvandrere. I stedet for å mase om at staten skal beskytte dem ved å stoppe innvandringen, kunne de heller tatt ansvar selv og fått seg utdanning og jobb, giftet seg og laget barn. Hvis ikke, så blir det bare muslimer til å vaske og stelle dem når de havner på sykehjem.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Hardy-guttene skrev: søn mai 07, 2023 5:53 am
Henningsen skrev: lør mai 06, 2023 4:01 pm
fazz skrev: lør mai 06, 2023 10:28 am

Hvor er det du fant disse tallene på PEW institute? De tallene jeg finner er ikke i nærheten, og flertall av muslimer i 2050? Selv i «worst case» så forventer ikke PEW mer enn 18% av befolkningen å være muslimer i 2050

https://www.pewresearch.org/religion/20 ... opulation/
Det er ikke noe nytt at texasjånni forfalsker dokumentasjon for å fremme agendaen sin.
Det som også står der er at fødselstallene for andre og tredje generasjon faller til gjennomsnittet for landet. Det som ikke står der er at det er taperne i samfunnet som har mest å frykte fra velutdannede og hardtarbeidende innvandrere. I stedet for å mase om at staten skal beskytte dem ved å stoppe innvandringen, kunne de heller tatt ansvar selv og fått seg utdanning og jobb, giftet seg og laget barn. Hvis ikke, så blir det bare muslimer til å vaske og stelle dem når de havner på sykehjem.
Nå viste det seg at de ikke hadde så høy utdannelse likevel, og hadde de hatt det så ville de antakelig ha konkurrert mer med middelklassen enn disse "taperne" fra underklassen, men så er det dette, kanskje for noen bedrøvelige, faktumet at også de med lavest utdannelse og minst å rutte med har akkurat like stor demokratisk rett til å kreve beskyttelse som alle andre.

Og siden det nettopp er underklassen og de som allerede har minst som blir sittende igjen med de største konsekvensene både på arbeidsplassen, i nærområdene og i konkurransen om offentlige midler så sier det seg jo selv at det også er her man finner den største opposisjonen. Det skulle bare mangle.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Pernille skrev: søn mai 07, 2023 7:39 am Nå viste det seg at de ikke hadde så høy utdannelse likevel, og hadde de hatt det så ville de antakelig ha konkurrert mer med middelklassen enn disse "taperne" fra underklassen, men så er det dette, kanskje for noen bedrøvelige, faktumet at også de med lavest utdannelse og minst å rutte med har akkurat like stor demokratisk rett til å kreve beskyttelse som alle andre.

Og siden det nettopp er underklassen og de som allerede har minst som blir sittende igjen med de største konsekvensene både på arbeidsplassen, i nærområdene og i konkurransen om offentlige midler så sier det seg jo selv at det også er her man finner den største opposisjonen. Det skulle bare mangle.
Og som den undersøkelsen viser, så er det store forskjeller også på de ikke-vestlige innvandrerne. Akkurat som det er store forskjeller på muslimer, fra de rabiate fundamentalistene til de som er muslimer bare i navnet. Som søylediagrammet viser så har mange yrkesskole eller fagskole og å bruke syrerne som argument for at alle innvandrerere og flyktninger har lite utdannelse blir helt feil.

At taperne er de som har mest å frykte fra velutdannede og hardtarbeidende innvandrere bekreftes i den andre artikkelen du linker til. Men det er fritt fram for alle å ta seg jobb som assistent på sykehjem og i landbruket, enten man er ingeniør fra Afrika eller uutdannet fra Norge. I stedet for å skylde på andre for sin egen utilstrekkelighet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»