Svenske tilstander

Svar
Henningsen

Re: Svenske tilstander

Legg inn av Henningsen »

TheRealArt_Verified skrev: man jan 23, 2023 11:07 pm
Henningsen skrev: man jan 23, 2023 11:05 pm
TheRealArt_Verified skrev: man jan 23, 2023 11:04 pm
Utrolig mange masseskytinger som er gjengrelatert. Jeg hadde ikke turt å vedde på at hvite topper eller er overrepresentert på statistikken..
https://www.statista.com/statistics/476 ... er-s-race/
Haha 138 masseskytinger.. det er en helg i Chicago det. Finn noe som ikke er selektiv statistikk.
Kom gjerne med annen statistikk om du mener det er så feil.
https://rockinst.org/gun-violence/mass- ... factsheet/

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Om noen tror det kun har vært 138 masseskytinger i usa mellom 1982 og 2023 så lever de i en fantasiverden.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Henningsen skrev: man jan 23, 2023 11:31 pm
TheRealArt_Verified skrev: man jan 23, 2023 11:07 pm
Haha 138 masseskytinger.. det er en helg i Chicago det. Finn noe som ikke er selektiv statistikk.
Kom gjerne med annen statistikk om du mener det er så feil.
https://rockinst.org/gun-violence/mass- ... factsheet/
Det drøyeste er vel utviklingen i masseskytinger pr år historisk sett.

1966-1975: 12
2011-2020: 160

Og fortsatt greier de ikke å innse at de har et våpen-problem.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Det var over 700 masseskytinger i usa i 2022!
Aner ikke om det var flest hvite, svarte, gule eller blå gjerningspersoner.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

TheRealArt_Verified skrev: man jan 23, 2023 11:54 pm Det var over 700 masseskytinger i usa i 2022!
Aner ikke om det var flest hvite, svarte, gule eller blå gjerningspersoner.
De fleste var grønne - kom trolig fra Mars.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

busemannen skrev: tir jan 24, 2023 12:38 am
TheRealArt_Verified skrev: man jan 23, 2023 11:54 pm Det var over 700 masseskytinger i usa i 2022!
Aner ikke om det var flest hvite, svarte, gule eller blå gjerningspersoner.
De fleste var grønne - kom trolig fra Mars.
Hvis han derre Donald sier at em er grønne med venstrevridde holdninger trur jeg pån tvert !!!!

MadBum

Legg inn av MadBum »

Ekko på P2 har en episode der de tar for seg "Hva kan hindre at det blir《svenske tilstander》i Norge?"

Anbefales.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Väntetiderna för att komma fram till polisen kan sträcka sig flera timmar, flera dagar eller... Vissa kommer inte fram överhuvud taget, visar Aftonbladets granskning i 200 sekunder.

https://tv.aftonbladet.se/video/351629/ ... r-god-droj

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Folk_flesk skrev: man jan 23, 2023 11:47 pm
Henningsen skrev: man jan 23, 2023 11:31 pm
TheRealArt_Verified skrev: man jan 23, 2023 11:07 pm

Haha 138 masseskytinger.. det er en helg i Chicago det. Finn noe som ikke er selektiv statistikk.
Kom gjerne med annen statistikk om du mener det er så feil.
https://rockinst.org/gun-violence/mass- ... factsheet/
Det drøyeste er vel utviklingen i masseskytinger pr år historisk sett.

1966-1975: 12
2011-2020: 160

Og fortsatt greier de ikke å innse at de har et våpen-problem.
38 masseskytinger hittil i år, men neida...ikke noe våpenproblem der.
Tvert i mot så er det nok mer gønnere som skal til, sånn at folk kan forsvare seg... :roll:
Galskap

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

TheRealArt_Verified skrev: man jan 23, 2023 11:45 pm Om noen tror det kun har vært 138 masseskytinger i usa mellom 1982 og 2023 så lever de i en fantasiverden.
Ifølge Gun Violence Archive har 60 mennesker blitt drept og 209 skadet i masseskytinger i USA, bare i mai. I hele 2022 har det vært 221 masseskytinger.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-506869

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

TheRealArt_Verified skrev: man jan 23, 2023 11:45 pm Om noen tror det kun har vært 138 masseskytinger i usa mellom 1982 og 2023 så lever de i en fantasiverden.
Her er mer
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 3522002250

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: tir jan 24, 2023 8:48 am
Folk_flesk skrev: man jan 23, 2023 11:47 pm
Henningsen skrev: man jan 23, 2023 11:31 pm

Kom gjerne med annen statistikk om du mener det er så feil.
https://rockinst.org/gun-violence/mass- ... factsheet/
Det drøyeste er vel utviklingen i masseskytinger pr år historisk sett.

1966-1975: 12
2011-2020: 160

Og fortsatt greier de ikke å innse at de har et våpen-problem.
38 masseskytinger hittil i år, men neida...ikke noe våpenproblem der.
Tvert i mot så er det nok mer gønnere som skal til, sånn at folk kan forsvare seg... :roll:
Galskap
Det dør ca. 43 000 personer i bilulykker i USA hvert år. Betyr det at de har et "bilproblem"?

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Guttorm123 skrev: tir jan 24, 2023 9:10 am
TheRealArt_Verified skrev: man jan 23, 2023 11:45 pm Om noen tror det kun har vært 138 masseskytinger i usa mellom 1982 og 2023 så lever de i en fantasiverden.
Ifølge Gun Violence Archive har 60 mennesker blitt drept og 209 skadet i masseskytinger i USA, bare i mai. I hele 2022 har det vært 221 masseskytinger.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... -95-506869
Greit å ha i bakhodet at definisjonen på en masseskyting er at fire eller mer mennesker blir truffet men ikke nødvendigvis drept. Om to rivaliserende narkogjenger møtes i ørkenen å skyter på hverandre så regnes dette som en masseskyting. Ikke at det er bra men måten Nettavisen fremstiller det så tror folk at dette kun gjelder uskyldige skutt av gærne NRA folk. Det massive flertallet av disse sakene er kriminelle som skyter på hverandre eller familiemedlemmer som dreper hverandre

Hmm Breivik fikk oss å gå i svart :(

Bilde
Sist redigert av Scuderia den tir jan 24, 2023 10:06 am, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: tir jan 24, 2023 9:48 am
Henningsen skrev: tir jan 24, 2023 8:48 am
Folk_flesk skrev: man jan 23, 2023 11:47 pm

Det drøyeste er vel utviklingen i masseskytinger pr år historisk sett.

1966-1975: 12
2011-2020: 160

Og fortsatt greier de ikke å innse at de har et våpen-problem.
38 masseskytinger hittil i år, men neida...ikke noe våpenproblem der.
Tvert i mot så er det nok mer gønnere som skal til, sånn at folk kan forsvare seg... :roll:
Galskap
Det dør ca. 43 000 personer i bilulykker i USA hvert år. Betyr det at de har et "bilproblem"?
Du sammenligner ulykker med at noen med vitende og vilje går inn med våpen for å drepe andre mennesker..?
Ser du hvor idiotisk sammenligningen er?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: tir jan 24, 2023 10:06 am
Texas_John skrev: tir jan 24, 2023 9:48 am
Henningsen skrev: tir jan 24, 2023 8:48 am

38 masseskytinger hittil i år, men neida...ikke noe våpenproblem der.
Tvert i mot så er det nok mer gønnere som skal til, sånn at folk kan forsvare seg... :roll:
Galskap
Det dør ca. 43 000 personer i bilulykker i USA hvert år. Betyr det at de har et "bilproblem"?
Du sammenligner ulykker med at noen med vitende og vilje går inn med våpen for å drepe andre mennesker..?
Ser du hvor idiotisk sammenligningen er?
Så hvis det er en drap gjennom uhell er det personen som er problemet, men hvis det er drap med hensikt så er det gjenstanden som benyttes som er problemet?

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Texas_John skrev: tir jan 24, 2023 9:48 am Det dør ca. 43 000 personer i bilulykker i USA hvert år. Betyr det at de har et "bilproblem"?
Whataboutism.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: tir jan 24, 2023 10:14 am
Henningsen skrev: tir jan 24, 2023 10:06 am
Texas_John skrev: tir jan 24, 2023 9:48 am
Det dør ca. 43 000 personer i bilulykker i USA hvert år. Betyr det at de har et "bilproblem"?
Du sammenligner ulykker med at noen med vitende og vilje går inn med våpen for å drepe andre mennesker..?
Ser du hvor idiotisk sammenligningen er?
Så hvis det er en drap gjennom uhell er det personen som er problemet, men hvis det er drap med hensikt så er det gjenstanden som benyttes som er problemet?
Her er det kun stråmannsargumentasjon og whataboutisme.
Om du ikke ser idiotien i å sammenligne bilulykker med drap så sier det faktisk det meste om deg.

Om folk dør i arbeidsulykker, er det det at folk jobber som er problemet?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: tir jan 24, 2023 10:21 am
Texas_John skrev: tir jan 24, 2023 10:14 am
Henningsen skrev: tir jan 24, 2023 10:06 am

Du sammenligner ulykker med at noen med vitende og vilje går inn med våpen for å drepe andre mennesker..?
Ser du hvor idiotisk sammenligningen er?
Så hvis det er en drap gjennom uhell er det personen som er problemet, men hvis det er drap med hensikt så er det gjenstanden som benyttes som er problemet?
Her er det kun stråmannsargumentasjon og whataboutisme.
Om du ikke ser idiotien i å sammenligne bilulykker med drap så sier det faktisk det meste om deg.

Om folk dør i arbeidsulykker, er det det at folk jobber som er problemet?
Nettopp, jobbing er ikke problemet. Takk for at du ytterligere illustrerer poenget mitt om at våpen i seg selv ikke er problemet.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Legg inn av JauKaninen »

Hardy-guttene skrev: tir jan 24, 2023 10:17 am
Texas_John skrev: tir jan 24, 2023 9:48 am Det dør ca. 43 000 personer i bilulykker i USA hvert år. Betyr det at de har et "bilproblem"?
Whataboutism.
Er det? En del på venstresiden var jo kjapt ute å berolige med at det dør tross alt flere i trafikken, da bølgen med islamske terrorangrep pågikk

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: tir jan 24, 2023 10:25 am
Henningsen skrev: tir jan 24, 2023 10:21 am
Texas_John skrev: tir jan 24, 2023 10:14 am
Så hvis det er en drap gjennom uhell er det personen som er problemet, men hvis det er drap med hensikt så er det gjenstanden som benyttes som er problemet?
Her er det kun stråmannsargumentasjon og whataboutisme.
Om du ikke ser idiotien i å sammenligne bilulykker med drap så sier det faktisk det meste om deg.

Om folk dør i arbeidsulykker, er det det at folk jobber som er problemet?
Nettopp, jobbing er ikke problemet. Takk for at du ytterligere illustrerer poenget mitt om at våpen i seg selv ikke er problemet.
Poenget gikk visst langt over hodet på deg.
Ikke rart det når du gjør som strutsen og stikker hodet i sanden.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Henningsen skrev: man jan 23, 2023 10:50 pm
Guttorm123 skrev: man jan 23, 2023 10:49 pm
Henningsen skrev: man jan 23, 2023 10:40 pm
Jeg er rett her jeg.
Og venter på dokumentasjon på dine og teksasjånni sine påstander.
Når du ikke har argumenter så går du på person.

Benekter du at hvite menn topper statistikken over masseskytinger i usa?
Hvite, mest sannsynlig frustrerte menn
Jeg har da ikke benektet noe som helst ved dette. Jeg så statistikken du la ut. At massedrapsmenn kan være frustrerte , er det vel heller ingen som nekter på. Men om du gjør ordet "frustrasjon" til å omhandle kun hvite, så er du en rasist.
He he, vittig at både du, texasjånni og knaberaps drar rasistkortet :lol:

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Hardy-guttene skrev: tir jan 24, 2023 10:17 am
Texas_John skrev: tir jan 24, 2023 9:48 am Det dør ca. 43 000 personer i bilulykker i USA hvert år. Betyr det at de har et "bilproblem"?
Whataboutism.
Du må lære deg hva whataboutism er. Det er en taktikk for å avspore eller påpeke hykleri hos motparten. Jeg forsøkte å belyse problemstillingen gjennom et parallelt eksempel, det har ingenting med whataboutism å gjøre. Hadde jeg skrevet "men hvorfor er du så opptatt av hvor mange som blir skutt når det dør 4 ganger så mange i trafikken" så hadde det vært whataboutism.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

MadBum skrev: tir jan 24, 2023 6:35 am Ekko på P2 har en episode der de tar for seg "Hva kan hindre at det blir《svenske tilstander》i Norge?"

Anbefales.
Antall drap har jo blitt redusert i Norge, og den økningen i kriminalitet som har vært - har i hovedsak vært voldtekt og seksuelle overgrep mot mindreårige og barn under 14 år og der vi har blitt forklart på politiets sider at - en del av denne økningen skyldes endrede regler; at alle seksuelle overgrep mot barn under14 år nå, regnes som voldtekt. Voldtekt er selvsagt også VOLD. Så når enkelte her skriver om en økning av VOLD i Norge og skylder på innvandringen, så må de da sannsynliggjøre at de som som begår MER seksuelle overgrep og voldtar mindreårige - i hovedsak er innvandrere. JEG tror det ikke, og begrunner det med den undersøkelsen Aftenposten&A-Magasinets journalister gjorde ved å oppsøke samtlige av de som ble tatt i Norge i DarkRoom-saken - folk som satt på nett og bestilte voldtekter av barn og det som politiet sågar betegnet som tortur med penetrering på nyfødte babyer og betalte for å se på dette - og de var alle 89, etnisk norske menn med norskklingende navn.
Om jeg nå skulle argumentert som en del her i forumet, som Inhuman Right Service, Kjetil Rolness gjør - så skulle jeg sagt at samtlige seksuelle overgrep&voldtekter av mindreårige barn, blir begått av etnisk norske menn og følgelig at MER-økningen av seksuelle overgrep&voldtekter av mindreårige - skyldes dermed etnisk norske menn. Men jeg er verken sosialantropolog eller idiot og vet da meget godt at det ikke forholder seg slik.

Så - JEG ville aldri finne på og påstå at samtlige seksuelle overgrep&voldtekter av barn som er hovedgrunnen til at det har blitt registrert vold i Norge, skyldes utelukkende etnisk norske menn. Slik altså endel her gjør på bakgrunn av statistikker og undersøkelser som viser adskillige mindre overvekt av utlendinger/innvandrere. Så - det finnes ingen tegn på at Norge skal få 'svenske tilstander'.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Texas_John skrev: tir jan 24, 2023 10:34 am
Hardy-guttene skrev: tir jan 24, 2023 10:17 am
Texas_John skrev: tir jan 24, 2023 9:48 am Det dør ca. 43 000 personer i bilulykker i USA hvert år. Betyr det at de har et "bilproblem"?
Whataboutism.
Du må lære deg hva whataboutism er. Det er en taktikk for å avspore eller påpeke hykleri hos motparten. Jeg forsøkte å belyse problemstillingen gjennom et parallelt eksempel, det har ingenting med whataboutism å gjøre. Hadde jeg skrevet "men hvorfor er du så opptatt av hvor mange som blir skutt når det dør 4 ganger så mange i trafikken" så hadde det vært whataboutism.
Så - hvorfor begynner du da plutselig å trekke frem trafikkofre i en tråd om 'svenske tilstander'?

Nissen

Legg inn av Nissen »

Import av voldelige klanskulturer er vel ikke så fremsynt

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Fordomsfull skrev: tir jan 24, 2023 10:32 am
Henningsen skrev: man jan 23, 2023 10:50 pm
Guttorm123 skrev: man jan 23, 2023 10:49 pm

Jeg har da ikke benektet noe som helst ved dette. Jeg så statistikken du la ut. At massedrapsmenn kan være frustrerte , er det vel heller ingen som nekter på. Men om du gjør ordet "frustrasjon" til å omhandle kun hvite, så er du en rasist.
He he, vittig at både du, texasjånni og knaberaps drar rasistkortet :lol:
Jeg så du hadde svart meg, men det var ingen tekst.
Noe som skjedde med innlegget?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Henningsen skrev: tir jan 24, 2023 11:09 am
Fordomsfull skrev: tir jan 24, 2023 10:32 am
Henningsen skrev: man jan 23, 2023 10:50 pm

He he, vittig at både du, texasjånni og knaberaps drar rasistkortet :lol:
Jeg så du hadde svart meg, men det var ingen tekst.
Noe som skjedde med innlegget?
Jeg klikket på å gi ros til din kommentar, men ble da sendt til innlogging. Da jeg logget inn, så det ut som om jeg skulle svare på innlegget ditt. Men jeg hadde ikke noe å tilføye og synes du sa det godt&klart nok.

fazz

Legg inn av fazz »

Texas_John skrev: tir jan 24, 2023 9:48 am
Henningsen skrev: tir jan 24, 2023 8:48 am
Folk_flesk skrev: man jan 23, 2023 11:47 pm

Det drøyeste er vel utviklingen i masseskytinger pr år historisk sett.

1966-1975: 12
2011-2020: 160

Og fortsatt greier de ikke å innse at de har et våpen-problem.
38 masseskytinger hittil i år, men neida...ikke noe våpenproblem der.
Tvert i mot så er det nok mer gønnere som skal til, sånn at folk kan forsvare seg... :roll:
Galskap
Det dør ca. 43 000 personer i bilulykker i USA hvert år. Betyr det at de har et "bilproblem"?
Nei, men de har helt klart ett sjåførproblem. Tilsvarende tall for Norge ville ha vært 650, eller over 5 ganger så mange som i dag.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Sverige fungerar inte om vi inte kan anmäla brott:

Aftonbladets 200 sekunder har granskat väntetiderna som uppstår i telefon till polisen då dessa brott ska anmälas.

Väntetiden, visar det sig, som kan uppgå till flera timmar, dagar. Att många ger upp förvånar inte.

Hur stort är mörkertalet, när nästan hälften av dem som ringer ger upp innan de har kommit fram?

Hur många brott förblir oanmälda?

200 sekunder har försökt få ställa frågor till de personer som bär det yttersta ansvaret för detta haveri.

Men Anders Thornberg ville inte ställa upp på en intervju.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolu ... mala-brott

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

fazz skrev: tir jan 24, 2023 11:36 am
Texas_John skrev: tir jan 24, 2023 9:48 am
Henningsen skrev: tir jan 24, 2023 8:48 am

38 masseskytinger hittil i år, men neida...ikke noe våpenproblem der.
Tvert i mot så er det nok mer gønnere som skal til, sånn at folk kan forsvare seg... :roll:
Galskap
Det dør ca. 43 000 personer i bilulykker i USA hvert år. Betyr det at de har et "bilproblem"?
Nei, men de har helt klart ett sjåførproblem. Tilsvarende tall for Norge ville ha vært 650, eller over 5 ganger så mange som i dag.
Sjåførproblem ja, nettopp. Og hva blir da ekvivalenten når man snakker om våpen og skytedrap?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»