Rap-crap - en forpliktelse for media og venstresiden å like?

Svar
Henningsen

Re: Rap-crap - en forpliktelse for media og venstresiden å like?

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: tir aug 30, 2022 3:35 pm
Henningsen skrev: tir aug 30, 2022 3:26 pm Jeg hadde ikke trodd du var en av disse i hvert fall.
Du har min fulle tillatelse til å sitere meg på at jeg er tilhenger av vold mot homofile. Gudd løkk.
Eeeh, nå har du fullstendig misforstått...

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Folk_flesk skrev: tir aug 30, 2022 3:47 pm Noen av de som alltid er begymret over "kanselleringen" av Torbjørn Egner og Pippi Langstrømpe som også er bekymret over saken med Karpe Diem?

Hva skal man med Espen Nakstad når man har så bekymrete folk her?
Her går de visst i front gitt.

fargerik

Legg inn av fargerik »


Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Folk_flesk skrev: tir aug 30, 2022 3:47 pm Noen av de som alltid er begymret over "kanselleringen" av Torbjørn Egner og Pippi Langstrømpe som også er bekymret over saken med Karpe Diem?
Som jeg skrev lengre opp her, så er det bra at Karpe ikke bøyer seg etter skeiv ungdom, selv om det ser stygt ut. De burde altså ikke forandre på teksten.

fargerik

Legg inn av fargerik »


Snellman

Legg inn av Snellman »

Knaberaps skrev: tir aug 30, 2022 2:51 pm
Snellman skrev: tir aug 30, 2022 10:42 am Absolutt. Ja, det er langt unna å være det eneste problemet jeg sliter med. Samtidig må det være lov til å undre seg over hvem av oss som føler seg mest truffet: den som holder seg til sak, eller den som går til angrep på person?
Tipper det siste, siden du var først ut med nettopp personangrep. Men som sagt; du får jobbe med dette selv.
Er personangrep det at jeg skrev "sånne som deg" til trådstarter? Eller er det "brune holdninger" du sikter til? Igjen var det mer
rettet mot åpningsinnlegget enn noe annet; så hvis du tolket det som et angrep på egen person er det utrolig leit å høre.

Vet du om det finnes noen måte for meg å kunne bli tilgitt på etter dette? Hvis jeg f.eks. er helt enig i at Karpe er et arabisk band og at Trump-sammenligningen er så spot-on som det kan få blitt; nærmer vi oss skuls? Og hvis jeg i tillegg bytter ut avataren min til et ansikt av Donald Trump istedet; er vi bestevenner da?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Texas_John skrev: man aug 29, 2022 10:54 pm
Malacay skrev: man aug 29, 2022 8:15 pm Og du har jobbet som musikkanmelder hvor lenge ? Bare det at du tror de synger Allah, Allah sier jo sitt. Selv er det ikke min type musikk, men har fått meg billett til Madrugada. Men i motsetning til deg så tror jeg at folk faktisk liker musikken. Det er derfor de går på konsert. De har nok verken pløyd gjennom aviser eller partiprogram.
Er det ikke det de synger? Slik går refrenget på den mest populære låta for øyeblikket:
«Allah, Allah, ya baba
Wa salam 3layk, ya baba
Allah, Allah, ya baba
Wa salam 3layk, ya baba
Jeg veit at du tror, ya baba


At jeg blir stor, ya baba
Allah, Allah, ya baba
Wa salam 3layk, ya baba
Allah, Allah, ya baba
Wa salam 3layk, ya baba
Jeg veit at du tror, ya baba
At jeg blir stor, ya baba»


Madrugada er absolutt noe av det bedre av norsk musikk, Industrial Silence er et av de beste norske albumene gjennom tidene. Konsertene deres har også vært bra i det siste.
Det er vel noe det hjernedøde publikummet deres synger med til.
De er integrert med allah.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Justice 97 skrev: tir aug 30, 2022 3:39 pm Skulle vært et band med hvite menn som pusher 50 med slike homo-fiendtlige tekster, de hadde nok vært kansellert ganske kjapt av politisk korrekt-geriljaen. Not so much når det gjelder lysebrune menn som pusher 40.
Det skal bli interessant å se hvordan man får lagt denne ballen her død temmelig kjapt.

Strider

Legg inn av Strider »

Elgen skrev: tir aug 30, 2022 1:56 pm
TylerDurdenNorway skrev: søn aug 28, 2022 3:22 am Observerer stadig ting på VG som får langt mer omtale enn det folk flest bryr seg om. Disse artistene er en av de tingene, karpe this og karpe that. Aldri hørt en hel sang av disse og skjønner ikke greien med dette. Av og til tror VG at Oslo er hele Norge. Små ting i Oslo blir blåst opp øverst på VG

Idag skjer det igjen

https://www.vg.no/rampelys/i/g6XKM0/kar ... ubehagelig
Nice Mons Ivar Mjelde pic

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

TylerDurdenNorway skrev: tir aug 30, 2022 8:15 pm
Elgen skrev: tir aug 30, 2022 1:56 pm
TylerDurdenNorway skrev: søn aug 28, 2022 3:22 am Observerer stadig ting på VG som får langt mer omtale enn det folk flest bryr seg om. Disse artistene er en av de tingene, karpe this og karpe that. Aldri hørt en hel sang av disse og skjønner ikke greien med dette. Av og til tror VG at Oslo er hele Norge. Små ting i Oslo blir blåst opp øverst på VG

Idag skjer det igjen

https://www.vg.no/rampelys/i/g6XKM0/kar ... ubehagelig
Nice Mons Ivar Mjelde pic
Mål-Mons er en legende!

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

«Begynte å pakke bagen min, flytter til, mmm, Romsås
Gutta så på meg og tenkte hmm, jævla muslim ass».

«Kikker på meg rart, har aldri sett en farga mann før
Vi sparker deg til Tarka mens vi banker opp en annen neger».

Snellman

Legg inn av Snellman »

Justice 97 skrev: tir aug 30, 2022 2:43 pm Kanskje, om man ser bort fra homohatet er de sikkert snille som lam.
Ikke at en må forsvare alt som har med Karpe å gjøre bare fordi man synes deler av kritikken mot dem er latterlig, men hva med f.eks. Chris Brown; er han snill som et lam om han bare synger "Damn, I want my baby back" med nydelig fløyelsstemme... rett før han banker opp kjæresten sin?

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Karpe Diem lager bra enkeltlåter, men album kan de ikke. Til det blir det for rotete.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

vadefugl skrev: søn sep 11, 2022 9:54 am Karpe Diem lager bra enkeltlåter, men album kan de ikke. Til det blir det for rotete.
Hvem er det? Har aldri hørt før.


Men Terminator X & The Valley Of The Jeep Beets er veldig bra.

Kjøpte plata i 1991. Min første CD med ræp. Soloplate av DJ-en i Public Enemy.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»