Rap-crap - en forpliktelse for media og venstresiden å like?

Svar
fazz

Re: Rap-crap - en forpliktelse for media og venstresiden å like?

Legg inn av fazz »

Ka9nen skrev: søn aug 28, 2022 2:02 pm Tråden tok fyr :lol:
Er nok ikke lenge før Neptun kommer og blokkerer ymse debattanter her som våger å diskutere mot trådstarten hans.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Skraevadottir skrev: søn aug 28, 2022 2:00 pm
Henningsen skrev: søn aug 28, 2022 12:57 pm
Neptun skrev: søn aug 28, 2022 12:01 pm

Da har vi plassert deg.
Ja, for noen er det å sette mennesker i bås veldig viktig tydeligvis.
:roll:
Ja, og gjerne på grunnlag av to setninger. Da vet man alt om en person. :p
Skreve:
Nei, man vet ikke alt. Men de to setningene som du siterte er kodeord for babord side. Et slags latterlig forsøk på hersketeknikk mot det verste som finnes etter deres mening - hvite heterofile menn i 40-50 årene.
De fleste forstår.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Neptun skrev: søn aug 28, 2022 2:12 pm
Skraevadottir skrev: søn aug 28, 2022 2:00 pm
Henningsen skrev: søn aug 28, 2022 12:57 pm

Ja, for noen er det å sette mennesker i bås veldig viktig tydeligvis.
:roll:
Ja, og gjerne på grunnlag av to setninger. Da vet man alt om en person. :p
Skreve:
Nei, man vet ikke alt. Men de to setningene som du siterte er kodeord for babord side. Et slags latterlig forsøk på hersketeknikk mot det verste som finnes etter deres mening - hvite heterofile menn i 40-50 årene.
De fleste forstår.
Jeg er mann, hvit, heterofil, nærmer meg 40, og stemmer ikke rød-grønt.

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

Holder meg til Justin Bieber parody på youtube, what do you mean.p

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Skraevadottir skrev: søn aug 28, 2022 2:14 pm
Neptun skrev: søn aug 28, 2022 2:12 pm
Skraevadottir skrev: søn aug 28, 2022 2:00 pm Ja, og gjerne på grunnlag av to setninger. Da vet man alt om en person. :p
Skreve:
Nei, man vet ikke alt. Men de to setningene som du siterte er kodeord for babord side. Et slags latterlig forsøk på hersketeknikk mot det verste som finnes etter deres mening - hvite heterofile menn i 40-50 årene.
De fleste forstår.
Jeg er mann, hvit, heterofil, nærmer meg 40, og stemmer ikke rød-grønt.
Javel.
Det var du som siterte.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Neptun skrev: søn aug 28, 2022 2:05 pm
Nettopp!

Mange føler de er mislykket dersom de ikke har +100 "venner".
Og det viktigste er å vise dette for omverden ved å legge ut festbilder fortløpene på sosiale medier.
"Likes" er den viktigste næringen i deres liv. Kan ikke bli fjernere fra min tilværelse.
Går man på en smell så finner man fort ut at man hadde ikke 100 venner likevel.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Neptun skrev: søn aug 28, 2022 1:27 pm
Cabal skrev: søn aug 28, 2022 1:19 pm
Neptun skrev: lør aug 27, 2022 11:44 pm Er det sånn at bare man ikke er norsk så må det dyrkes og likes?
Bortsett fra det åpenbare rasistiske oppgulpet ditt, så fremstår jo egentlig innlegget ditt som klinisk tilbakestående (som vanlig). Det meste av musikk som folk elsker å høre på og som det skrives kilometer om i norsk normal media (og helt sikkert i rasistbloggene for terroristspirene), TILOGMED DU, er ikke norsk musikk.

Det du har rett i, og det er bare slump da hovedpoenget er ren rasisme, er at Karpe leverer ekstremt dårlig musikk.
Utrolig at dette må presiseres.
Riktignok synes jeg vi har mange veldig gode artister fra Norge, men det jeg siktet til var "etnisk i Norge" og rap - da går anmelderne av skaftet i begeistring, automatisk.
Tipper alle unntatt deg skjønte dette poenget.

Musikk, det er 70 talls (til dels 80 tallet) progrock og rock, i hovedsak britisk. Men også andre innslag.
Vi trenger overhodet ingen presisering fra deg. Alle vet nøyaktig hva du mener med åpningsinnlegget. Har ingenting med musikk å gjøre.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

fargerik skrev: søn aug 28, 2022 12:29 pm Åh, mener du den ene låta av Zappa som NRK har spilt i radioen?
Stemmer det at Frank Zappa gikk så lei av etterspørselen (under en eller sikkert flere konsert) av nevnte overraskelseshit, at han til slutt endte med å spille kun Bobby Brown, en hel kveld?

Eller blander jeg det kanskje med Nirvana? Som også ble vel tidlig ut ganske så lei av etterspørselen om Smells Like Teen Spirit, og til slutt bare spilte den igjen og igjen, til folk tok hintet om at de hadde langt mer å rutte med enn kun en låt.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Ka9nen skrev: søn aug 28, 2022 2:21 pm
Neptun skrev: søn aug 28, 2022 2:05 pm
Nettopp!

Mange føler de er mislykket dersom de ikke har +100 "venner".
Og det viktigste er å vise dette for omverden ved å legge ut festbilder fortløpene på sosiale medier.
"Likes" er den viktigste næringen i deres liv. Kan ikke bli fjernere fra min tilværelse.
Går man på en smell så finner man fort ut at man hadde ikke 100 venner likevel.
Overfladiske "venner".
Har under 10 venner i dag som jeg vil kalle nære omgangsvenner. Ser bort i fra barndomsvenner - og venner i ungdommen og tidligere liv som jeg ikke har særlig kontakt med i dag. Man har jo flyttet på seg også.
Vi tar en fest, spiser middag ute, går på konserter og reiser på storbyturer i lag. Stoler 100% på hverandre. Holder i massevis for meg.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: søn aug 28, 2022 8:15 am Når han påstår at rap ikke er musikk, så er det veldig tydelig at kunnskapen ikke er all verden.
Du kom med påstanden før du ramset opp hvor fantastiske K.D. var, ikke at rap ikke er musikk. Du må tål at andre synes K.D. er bedriten musikk.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: søn aug 28, 2022 2:29 pm
Ka9nen skrev: søn aug 28, 2022 2:21 pm
Neptun skrev: søn aug 28, 2022 2:05 pm
Nettopp!

Mange føler de er mislykket dersom de ikke har +100 "venner".
Og det viktigste er å vise dette for omverden ved å legge ut festbilder fortløpene på sosiale medier.
"Likes" er den viktigste næringen i deres liv. Kan ikke bli fjernere fra min tilværelse.
Går man på en smell så finner man fort ut at man hadde ikke 100 venner likevel.
Overfladiske "venner".
Har under 10 venner i dag som jeg vil kalle nære omgangsvenner. Ser bort i fra barndomsvenner - og venner i ungdommen og tidligere liv som jeg ikke har særlig kontakt med i dag. Man har jo flyttet på seg også.
Vi tar en fest, spiser middag ute, går på konserter og reiser på storbyturer i lag. Stoler 100% på hverandre. Holder i massevis for meg.
I de tilfellene du faktisk forlater kåken, så regner med at du noterer ned hvilke butikker og spisesteder du er på og møysommelig rangerer disse ut fra hvor mange utlendinger de har ansatt i staben sin, og fører dette inn i skjemaer i ettertid, utregnet i prosentandeler osv. På samme måte som du har gjort med tv-reklamer og programmer.

Dette er nok mer ontopic for tråden enn selve musikken til Karpe

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Knaberaps skrev: søn aug 28, 2022 2:34 pm
Henningsen skrev: søn aug 28, 2022 8:15 am Når han påstår at rap ikke er musikk, så er det veldig tydelig at kunnskapen ikke er all verden.
Du kom med påstanden før du ramset opp hvor fantastiske K.D. var, ikke at rap ikke er musikk. Du må tål at andre synes K.D. er bedriten musikk.
Der traff du omsider poenget, og som du presiserer : rap er faktisk musikk.
Gratulerer

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

fazz skrev: søn aug 28, 2022 2:05 pm
Ka9nen skrev: søn aug 28, 2022 2:02 pm Tråden tok fyr :lol:
Er nok ikke lenge før Neptun kommer og blokkerer ymse debattanter her som våger å diskutere mot trådstarten hans.
Pussig det, hvordan sensur plutselig blir greit for de som hyler om ytringsfrihet når det kommer til å hetse etniske folkegrupper, når de møter litt motstand for holdningene sine.
🤔

Mehell

Legg inn av Mehell »

Knaberaps skrev: søn aug 28, 2022 2:34 pm
Henningsen skrev: søn aug 28, 2022 8:15 am Når han påstår at rap ikke er musikk, så er det veldig tydelig at kunnskapen ikke er all verden.
Du kom med påstanden før du ramset opp hvor fantastiske K.D. var, ikke at rap ikke er musikk. Du må tål at andre synes K.D. er bedriten musikk.
K, ikke K.D

De heter kun Karpe nå ikke Karpe Diem. Og Karpe etter fisken, ikke Carpe, bare for å ha nevnt det og.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Skraevadottir skrev: søn aug 28, 2022 9:07 am Litt artig at Karpe har låter som heter "Hvite menn som pusher 50" og "Lett å være rebell i kjellerleiligheten din". Passer vel greit når man leser det noen skriver i denne tråden.
Er disse tiltlene ment for dem som ikke liker musikken deres? Er det slik at de faktisk blir fornærmet for det? Hva skal de kalle dem som er langt under 50 eller over, og som bor i egne hus?

fargerik

Legg inn av fargerik »

Frank.N.Steen skrev: søn aug 28, 2022 2:27 pm
fargerik skrev: søn aug 28, 2022 12:29 pm Åh, mener du den ene låta av Zappa som NRK har spilt i radioen?
Stemmer det at Frank Zappa gikk så lei av etterspørselen (under en eller sikkert flere konsert) av nevnte overraskelseshit, at han til slutt endte med å spille kun Bobby Brown, en hel kveld?

Eller blander jeg det kanskje med Nirvana? Som også ble vel tidlig ut ganske så lei av etterspørselen om Smells Like Teen Spirit, og til slutt bare spilte den igjen og igjen, til folk tok hintet om at de hadde langt mer å rutte med enn kun en låt.
Mulig. Jeg har også hørt at han spilte låta om og om igjen et sted eller flere.
I så fall både jævlig kjipt men samtidig jævlig smart.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Cabal skrev: søn aug 28, 2022 2:24 pm
Neptun skrev: søn aug 28, 2022 1:27 pm
Cabal skrev: søn aug 28, 2022 1:19 pm

Bortsett fra det åpenbare rasistiske oppgulpet ditt, så fremstår jo egentlig innlegget ditt som klinisk tilbakestående (som vanlig). Det meste av musikk som folk elsker å høre på og som det skrives kilometer om i norsk normal media (og helt sikkert i rasistbloggene for terroristspirene), TILOGMED DU, er ikke norsk musikk.

Det du har rett i, og det er bare slump da hovedpoenget er ren rasisme, er at Karpe leverer ekstremt dårlig musikk.
Utrolig at dette må presiseres.
Riktignok synes jeg vi har mange veldig gode artister fra Norge, men det jeg siktet til var "etnisk i Norge" og rap - da går anmelderne av skaftet i begeistring, automatisk.
Tipper alle unntatt deg skjønte dette poenget.

Musikk, det er 70 talls (til dels 80 tallet) progrock og rock, i hovedsak britisk. Men også andre innslag.
Vi trenger overhodet ingen presisering fra deg. Alle vet nøyaktig hva du mener med åpningsinnlegget. Har ingenting med musikk å gjøre.
Dette forsøket på å rette opp tabben din gikk ikke bra. Her er hva du skrev (enda en gang);
Det meste av musikk som folk elsker å høre på og som det skrives kilometer om i norsk normal media (og helt sikkert i rasistbloggene for terroristspirene), TILOGMED DU, er ikke norsk musikk.

Nå har jeg t.o.m. uthevet essensen i det, så det ikke skal være mulig å vri seg unna.
Her viser du til at det meste som som er populært ikke er norsk musikk - som om det er et poeng.
Men det er ikke noe poeng, unntatt i ditt hode.

Og dette;
""rasistbloggene for terroriistspirene".
Heldigvis for deg, så er det ingen som tar noe av det du mener og skriver seriøst.
Alle forum har en hoffnarr som ingen tar seriøst, da de selv har diskvalifisert seg fra dette.
Kun derfor er vi overbærende.
Sist redigert av Neptun den søn aug 28, 2022 2:48 pm, redigert 2 ganger totalt.

Snellman

Legg inn av Snellman »

jeg hører langt heller på sanger fra melodi gp. jr. døgnet rundt enn å lytte til en eneste rap sang.

- hilsen kunnskapsrik eldre person som har hatt "under en stein" som folkeregistrert adresse siden 1978.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: søn aug 28, 2022 2:12 pm
Skraevadottir skrev: søn aug 28, 2022 2:00 pm
Henningsen skrev: søn aug 28, 2022 12:57 pm

Ja, for noen er det å sette mennesker i bås veldig viktig tydeligvis.
:roll:
Ja, og gjerne på grunnlag av to setninger. Da vet man alt om en person. :p
Skreve:
Nei, man vet ikke alt. Men de to setningene som du siterte er kodeord for babord side. Et slags latterlig forsøk på hersketeknikk mot det verste som finnes etter deres mening - hvite heterofile menn i 40-50 årene.
De fleste forstår.
Jøss, kodeord for babord side og greier.
Hele verden er nok rigget, og det er nok en dyp konspirasjon bak hele greia.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Henningsen skrev: søn aug 28, 2022 2:41 pm
Pussig det, hvordan sensur plutselig blir greit for de som hyler om ytringsfrihet når det kommer til å hetse etniske folkegrupper, når de møter litt motstand for holdningene sine.
🤔
Litt merkelig at dere begynner med rene usakligheter fordi folk ikke liker musikken til Karpe Diem. Jeg kjenner ikke en eneste person som liker denne musikken, selv ikke Oslofolk. Men de som liker den må for all del kose seg med den, det har jeg ikke noe imot. Tema her var vel hvorfor de blir overeksponert, det synes jeg er et godt poeng. Er det fordi en del journalister skulle ønske at de var på høyde med våre største?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

fargerik skrev: søn aug 28, 2022 2:43 pm Mulig. Jeg har også hørt at han spilte låta om og om igjen et sted eller flere.
I så fall både jævlig kjipt men samtidig jævlig smart.
Hørtes jo litt Zappa-aktig ut, og hvis det så stemmer, vil en tippe Frank og bandet eventuelt vartet opp med ulike og etter hvert ganske så artige varianter, fremfor kun den samme original versjonen, ei hel kveld ut.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Solvgutt1 skrev: søn aug 28, 2022 1:07 pm Tipper du blir invitert på mange fester
For min del ville jeg aldri kunne vært på en fest der K.D. og Smurfe-hits kom ut av høyttalerne.

fazz

Legg inn av fazz »

Ka9nen skrev: søn aug 28, 2022 2:47 pm
Henningsen skrev: søn aug 28, 2022 2:41 pm
Pussig det, hvordan sensur plutselig blir greit for de som hyler om ytringsfrihet når det kommer til å hetse etniske folkegrupper, når de møter litt motstand for holdningene sine.
🤔
Litt merkelig at dere begynner med rene usakligheter fordi folk ikke liker musikken til Karpe Diem. Jeg kjenner ikke en eneste person som liker denne musikken, selv ikke Oslofolk. Men de som liker den må for all del kose seg med den, det har jeg ikke noe imot. Tema her var vel hvorfor de blir overeksponert, det synes jeg er et godt poeng. Er det fordi en del journalister skulle ønske at de var på høyde med våre største?
Jeg er verken fan eller har hørt noe særlig på denne gruppa annet enn noen ganger på radio, men dersom det stemmer at de har solgt ut Oslo Spektrum 10 ganger så er det jo klart at de har folk som liker dem. Hvorfor mener du at de er overeksponert? Har det vært overdrevet mye skriverier om dem i media f.eks? I så fall i forhold til hva/hvem?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Knaberaps skrev: søn aug 28, 2022 2:43 pm
Skraevadottir skrev: søn aug 28, 2022 9:07 am Litt artig at Karpe har låter som heter "Hvite menn som pusher 50" og "Lett å være rebell i kjellerleiligheten din". Passer vel greit når man leser det noen skriver i denne tråden.
Er disse tiltlene ment for dem som ikke liker musikken deres? Er det slik at de faktisk blir fornærmet for det? Hva skal de kalle dem som er langt under 50 eller over, og som bor i egne hus?
Hehe, det er et godt spørsmål. Jeg tenker nok at de fleste ikke føler seg truffet, men at de som faktisk føler seg truffet til en viss grad også fortjener å bli truffet.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Det som er til Karpes forsvar, er at de har drevet med sitt i årevis uten å bli spesielt mye hypet av de som tjener penger på å hype artister. De har selv gjort sitt og fått fans uten å bli kjørt gjennom kommersialiseringsmaskineriet.
Det er ihvertfall det jeg leser.
Musikkmaskineri-bransjen driver hele tiden og hyper opp dusinvaremusikk, og sørger for at ganske middelmådige greier er på spillelistene i de radiokanalene folk hører på.
Og selvfølgelig også via sosiale medier, da.
Det er mange gode artister som ikke når frem på grunn av at musikken ikke er formatert kommersielt nok.
Jeg gir i dag en liten kred til de som driver med sitt, som tror på det, men faller gjennom på grunn av at de ikke er kommersielle på den måten musikkbransjen (industrien) krever at de skal være.
Sist redigert av fargerik den søn aug 28, 2022 2:56 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ka9nen skrev: søn aug 28, 2022 2:47 pm
Henningsen skrev: søn aug 28, 2022 2:41 pm
Pussig det, hvordan sensur plutselig blir greit for de som hyler om ytringsfrihet når det kommer til å hetse etniske folkegrupper, når de møter litt motstand for holdningene sine.
🤔
Litt merkelig at dere begynner med rene usakligheter fordi folk ikke liker musikken til Karpe Diem. Jeg kjenner ikke en eneste person som liker denne musikken, selv ikke Oslofolk. Men de som liker den må for all del kose seg med den, det har jeg ikke noe imot. Tema her var vel hvorfor de blir overeksponert, det synes jeg er et godt poeng. Er det fordi en del journalister skulle ønske at de var på høyde med våre største?
Hele tråden handler jo om at trådstarter misliker utlendinger, og spesielt de som er frekke nok til å lykkes attpåtil.
Musikk har egentlig ingenting med saken til TS å gjøre, som flere har poengtert i tråden.

Karpe er store, det er jo bare å se på besøkstallene deres. Ingen har klart å fylle spektrum 10 ganger på rad. Ikke rart de skrives om.
Det er heller ikke noe å utsette på musikaliteten, det produksjonstekniske, fremføringen osv, det koker ned til det subjektive om man liker det eller ikke.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Neptun skrev: lør aug 27, 2022 11:44 pm ..eller hva?

Dette arabiske bandet "Karpe Diem" får terningkast 6 bare de slipper en fjert i norske medier og fra multikulturalister.

Er det sånn at bare man ikke er norsk så må det dyrkes og likes? Rapcrap har aldri vært musikk, det er ulyder.
To folk som er født og oppvokst i Oslo, en med indisk og den andre egyptisk familiebakgrunn = "arabisk band".

Cabal

Legg inn av Cabal »

Neptun skrev: søn aug 28, 2022 2:45 pm Dette forsøket på å rette opp tabben din gikk ikke bra. Her er hva du skrev (enda en gang);
Er du drita full? Jeg har ikke forsøkt å rette opp i noen "tabbe". Det er jo åpningsinnlegget ditt som er tabben her. Bortsett fra at det dessverre ikke er noen tabbe. Åpningsinnlegget ditt er ren og skjær rasisme, og har overhodet INGENTING MED MUSIKK Å GJØRE. At de mørkhudete i dette tilfellet (som selvsagt er milevis mer vellykket enn du noen gang kommer til å være, som jo er av grunnene til at du hater dem) driver med musikk, er bare ren tilfeldighet i forhold til hva du egentlig prøver å si.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Cabal skrev: søn aug 28, 2022 3:00 pm
Neptun skrev: søn aug 28, 2022 2:45 pm Dette forsøket på å rette opp tabben din gikk ikke bra. Her er hva du skrev (enda en gang);
Er du drita full? Jeg har ikke forsøkt å rette opp i noen "tabbe". Det er jo åpningsinnlegget ditt som er tabben her. Bortsett fra at det dessverre ikke er noen tabbe. Åpningsinnlegget ditt er ren og skjær rasisme, og har overhodet INGENTING MED MUSIKK Å GJØRE. At de mørkhudete i dette tilfellet (som selvsagt er milevis mer vellykket enn du noen gang kommer til å være, som jo er av grunnene til at du hater dem) driver med musikk, er bare ren tilfeldighet i forhold til hva du egentlig prøver å si.
Det neste blir vel en tråd om hvor ille det er at en neger spiller jazz.....i NORGE!!!

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Henningsen skrev: søn aug 28, 2022 2:38 pm Der traff du omsider poenget, og som du presiserer : rap er faktisk musikk.
Gratulerer
Selvsagt er rap musikk. Jeg og Neptun har strides om akkurat dette tidligere, og vi er uenige. Lov det. At han ikke anser det som musikk blir noe annet. Selv er jeg tilbøyelig til ikke anerkjenne Frijazz som ordentlig musikk, men skjønner jo at noen faktisk gjør det. For i bunn og grunn er det jo musikk. Lyder i et bestemt/slags system.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»