2022 US Open

Svar
Zanick
Innlegg: 3982

Re: 2022 US Open

Legg inn av Zanick »

Alltid deilig når underdogen som har hele stadion i mot seg tar det. Sterkt å holde hode kaldt, hadde ventet et sent break fra Kyrgios.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ah, deilig at russeren tok rotta på Kyrgios.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Skraevadottir skrev: ons sep 07, 2022 7:25 am Ah, deilig at russeren tok rotta på Kyrgios.
Vel, personlig ser jeg helst at russerne ikke tar rotta på noen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: ons sep 07, 2022 10:11 am
Skraevadottir skrev: ons sep 07, 2022 7:25 am Ah, deilig at russeren tok rotta på Kyrgios.
Vel, personlig ser jeg helst at russerne ikke tar rotta på noen.
På idrettsbanen gjør det ikke noe for meg, og særlig ikke når offeret er Kyrgios.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Skraevadottir skrev: ons sep 07, 2022 10:27 am
sexxes skrev: ons sep 07, 2022 10:11 am
Skraevadottir skrev: ons sep 07, 2022 7:25 am Ah, deilig at russeren tok rotta på Kyrgios.
Vel, personlig ser jeg helst at russerne ikke tar rotta på noen.
På idrettsbanen gjør det ikke noe for meg, og særlig ikke når offeret er Kyrgios.
Nei, av to onder. Greit å skille mellom russere og Russland også. Men hvor mange idretter utover tennis er russere fortsatt med i, noen peiling?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

KingKongHalvor skrev: ons sep 07, 2022 10:42 am
Skraevadottir skrev: ons sep 07, 2022 10:27 am
sexxes skrev: ons sep 07, 2022 10:11 am
Vel, personlig ser jeg helst at russerne ikke tar rotta på noen.
På idrettsbanen gjør det ikke noe for meg, og særlig ikke når offeret er Kyrgios.
Nei, av to onder. Greit å skille mellom russere og Russland også. Men hvor mange idretter utover tennis er russere fortsatt med i, noen peiling?
De får jo lov til å spille fotball for klubber utenom Russland. Nikita Haikin i Glimt er et godt eksempel på det. Av øvrige idretter vet jeg ikke; tennisen har jo markert seg som særlig liberale, noe jeg mener er et tegn på integritet.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

KingKongHalvor skrev: ons sep 07, 2022 10:42 am
Skraevadottir skrev: ons sep 07, 2022 10:27 am
sexxes skrev: ons sep 07, 2022 10:11 am
Vel, personlig ser jeg helst at russerne ikke tar rotta på noen.
På idrettsbanen gjør det ikke noe for meg, og særlig ikke når offeret er Kyrgios.
Nei, av to onder. Greit å skille mellom russere og Russland også. Men hvor mange idretter utover tennis er russere fortsatt med i, noen peiling?
De får vel delta i alle idretter der det ikke er russisk forbund de deltar for. Så derfor kan de ikke delta i langrenn der forbundet er de som velger ut deltakere, men i tennis der alle som vil kan melde seg på en turnering uavhengig av hva det nasjonale tennisforbundet måtte mene. Og tennis har jo veldig i stor grad, spesielt på høyeste nivå, vært individuelle idretter der utøveren selv setter opp sitt trenerteam og betaler alle kostnader.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: ons sep 07, 2022 11:45 am
KingKongHalvor skrev: ons sep 07, 2022 10:42 am
Skraevadottir skrev: ons sep 07, 2022 10:27 am På idrettsbanen gjør det ikke noe for meg, og særlig ikke når offeret er Kyrgios.
Nei, av to onder. Greit å skille mellom russere og Russland også. Men hvor mange idretter utover tennis er russere fortsatt med i, noen peiling?
De får vel delta i alle idretter der det ikke er russisk forbund de deltar for. Så derfor kan de ikke delta i langrenn der forbundet er de som velger ut deltakere, men i tennis der alle som vil kan melde seg på en turnering uavhengig av hva det nasjonale tennisforbundet måtte mene. Og tennis har jo veldig i stor grad, spesielt på høyeste nivå, vært individuelle idretter der utøveren selv setter opp sitt trenerteam og betaler alle kostnader.
Dessuten er man jo rundt omkring i verden så å si hele året. Langrennsløpere kan holde seg hjemme store deler av året og blir da i større grad en del av det nasjonale miljøet. De fleste tennisspillerne virker jo å være ganske progressive og liberale, i motsetning til ganske mange av vinteridrettsutøverne.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Tiafoe til semi etter 7-6, 7-6, 6-4 over Rublev. Må vel kunne kalle det for et gjennombrudd, og det er jo gledelig for amerikanerne med litt suksess på hjemmebane. For Rublev er det nok en gang stopp i kvart i GS. Han har ennå ikke det lille ekstra som kreves når nivået skrus opp til maks.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

0-6 i kvartfinaler er lei statistikk. Noen "verre" i nyere tid?

Centrist

Legg inn av Centrist »

Hvorfor starter ikke Swiatek - Pegula før 01:00? Håpløst. Kunne i hvert fall ha startet 18:00 lokal tid.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Centrist skrev: ons sep 07, 2022 10:55 pm Hvorfor starter ikke Swiatek - Pegula før 01:00? Håpløst. Kunne i hvert fall ha startet 18:00 lokal tid.
Kan jo ikke endre på tid fordi de andre kampene gikk kjapt unna. Er jo også nye tilskuere som skal inn.

R66

Legg inn av R66 »

Da er vi klare for finalen før finalen
Forventer mye av begge
Tipper Sinner tar det

R66

Legg inn av R66 »

Elendig start for Sinner, tre df på deuce og miss på tredje breakball

R66

Legg inn av R66 »

Sinner taper sitt service tre ganger i første sett, 1-0 Alcaraz

R66

Legg inn av R66 »

Sinner med full kontroll frem til han skal serve for andre sett også tar Alcaraz over, noen utrolige poeng, ikke lett for Sinner når alt kommer tilbake
Game på 6-5 var enorm, Sinner redder fire settballer
Tiebreak i andre sett

R66

Legg inn av R66 »

Sykt bra tiebreak, nå spiller de jævlig bra men Sinner tar det, 1-1

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ikke akkurat noen fordel for vinneren av disse to å holde på til langt på natt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Pinadø meg nivå på det disse to unggutta leverer. Har ikke vært noen spillere på det nivået i så ung alder siden Nadal og Djokovic slo gjennom (selv om Murray var i US Open-finalen da han var like gammel som Sinner er nå). Zverev og Tsitsipas var riktignok også veldig tidlig gode, men ikke så stabile som disse to.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Skraevadottir skrev: tor sep 08, 2022 6:05 am Ikke akkurat noen fordel for vinneren av disse to å holde på til langt på natt.
Tiafoe sa han skulle sitte høyt med beina og nyte en lang match mellom Alcaraz og Sinner. Tror jaggu amerikaneren har en god mulighet på finale.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zanick skrev: tor sep 08, 2022 6:50 am
Skraevadottir skrev: tor sep 08, 2022 6:05 am Ikke akkurat noen fordel for vinneren av disse to å holde på til langt på natt.
Tiafoe sa han skulle sitte høyt med beina og nyte en lang match mellom Alcaraz og Sinner. Tror jaggu amerikaneren har en god mulighet på finale.
Vil vel i så fall være den største sensasjonen siden Martin Verkerk.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Helt sykt nivå på det Sinner leverer nå. Vinner tiebreaket 7-0. Spiller så bra at Alcaraz må overspille for å prøve å vinne poeng, og det går ikke. Samtidig står Jannik der på andre sida av nettet og bare druser på med tempo samtidig som han ser så rolig ut som skjæra på tunet. Minner sånn sett litt om den kampen de møttes i Umag i sommer, hvor Alcaraz hadde overtaket først, og så snudde Sinner det, for på slutten å være helt overlegen. Kan selvsagt snu igjen her nå, men da må Alcaraz få roet seg litt ned, samtidig som Sinner må falle i nivå.

R66

Legg inn av R66 »

Alcaraz serva for sett også går Sinner i umulig mode og vinner game på 6-5 og tiebreak 7-0
2-1 Sinner

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Visste Alcaraz kom til å tape mot Sinner. Han har et mentalt overtak. Alcaraz taper alltid mot ham. Men, gode nyheter for Ruud. Og også gode nyheter for meg for jeg spilte på at Sinner vinner. Får litt penger i dag. Yaaaas!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

TheBaseline skrev: tor sep 08, 2022 7:03 am Visste Alcaraz kom til å tape mot Sinner. Han har et mentalt overtak. Alcaraz taper alltid mot ham. Men, gode nyheter for Ruud. Og også gode nyheter for meg for jeg spilte på at Sinner vinner. Får litt penger i dag. Yaaaas!
Husk at kampen ikke er over, selv om Sinner har 2-1 og momentum her.

R66

Legg inn av R66 »

Skraevadottir skrev: tor sep 08, 2022 7:01 am Helt sykt nivå på det Sinner leverer nå. Vinner tiebreaket 7-0. Spiller så bra at Alcaraz må overspille for å prøve å vinne poeng, og det går ikke. Samtidig står Jannik der på andre sida av nettet og bare druser på med tempo samtidig som han ser så rolig ut som skjæra på tunet. Minner sånn sett litt om den kampen de møttes i Umag i sommer, hvor Alcaraz hadde overtaket først, og så snudde Sinner det, for på slutten å være helt overlegen. Kan selvsagt snu igjen her nå, men da må Alcaraz få roet seg litt ned, samtidig som Sinner må falle i nivå.
Ja veldig likt kampforløp som i Umag, forskjell er at Sinner er helt rå nå spørs hvor lenge han kan holde det gående

Number4

Legg inn av Number4 »

Bryter med en gang. Nå Alcaraz, har du en vei å gå.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Skraevadottir skrev: tor sep 08, 2022 7:04 am
TheBaseline skrev: tor sep 08, 2022 7:03 am Visste Alcaraz kom til å tape mot Sinner. Han har et mentalt overtak. Alcaraz taper alltid mot ham. Men, gode nyheter for Ruud. Og også gode nyheter for meg for jeg spilte på at Sinner vinner. Får litt penger i dag. Yaaaas!
Husk at kampen ikke er over, selv om Sinner har 2-1 og momentum her.
Aldri i livet at Alcaraz tar igjen dette her. Han er ferdig.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Number4 skrev: tor sep 08, 2022 7:08 am Bryter med en gang. Nå Alcaraz, har du en vei å gå.
Jepp, og må jo ta dette settet. Men vinneren her vil ha brukt veldig mye krefter på veien mot semi. Selv om nivået Sinner viser her er det desidert høyeste av alle spillerne som er igjen, så har han mye tennis i beina om han skulle vinne denne. Derfor er det ikke utenkelig at Tiafoe kan nå finalen, som det har blitt nevnt her.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

TheBaseline skrev: tor sep 08, 2022 7:16 am Aldri i livet at Alcaraz tar igjen dette her. Han er ferdig.
Hehe, du er glad i å konstatere på forhånd! :lol:

De fleste spådde nok en enkel Alcaraz-seier da han hadde fire breakballer til 2-0 i sett også, men ting snur raskt i tennis.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»