2022 US Open

Svar
Sportsidiot

Re: 2022 US Open

Legg inn av Sportsidiot »

Helt ok å jobbe nattevakt når det er slik underholdning.

Number4

Legg inn av Number4 »

Sportsidiot skrev: lør sep 10, 2022 5:12 am Helt ok å jobbe nattevakt når det er slik underholdning.
Bare å bukke og takke. For en match, jeg trodde det var kjørt for yanken, men den gang ei.

R66

Legg inn av R66 »

Oj oj Alcaraz hvor mange ganger skal du gi Tafoe sjansen?

R66

Legg inn av R66 »

Også gir Tiafo bort neste game
Kan han komme tilbake enda en gang?

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Alcaraz må da begynne å kjenne det

R66

Legg inn av R66 »

Alcaraz er tredje spiller som vinner tre fem sttere på rad for å komme til us open finale

Hadde matchball i fjerde, men måtte i femte

Da blir det oppgjør for nr1 i finalen

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Egentlig helt sykt at man har kommet til det at vinneren her blir ny nr. 1. Var ganske mange ting som måtte "klaffe" for at vi skulle komme dit. Jeg syns egentlig det er bra at det blir Alcaraz og ikke Tiafoe i finalen, for da må den nye #1 i verden vinne finalen for å ta tittelen, og må også slå den som er den andre kandidaten til å ta over toppen på rankingen. Føles mer riktig.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Alcaraz er en forferdelig match-up for Ruud. Hadde Ruud spilt han i finalen ville jeg gitt Alcaraz 70-80 % sjanse å vinne, da Tiafoe er en bedre match-up. Alcaraz er den verste Ruud kunne møtt i en finale. Dette er virkelig et mareritt-scenario. Jeg gir Ruud 20-30 % sannsynlighet for å vinne. Håper seff jeg tar feil.

spårt

Legg inn av spårt »

Skraevadottir skrev: lør sep 10, 2022 7:22 am Jeg syns egentlig det er bra at det blir Alcaraz og ikke Tiafoe i finalen, for da må den nye #1 i verden vinne finalen for å ta tittelen, og må også slå den som er den andre kandidaten til å ta over toppen på rankingen. Føles mer riktig.
Enig. Hadde vært fryktelig spesielt med finaletap mot Tiafoe og en nummer 1 uten titler over 250-nivå.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Når spilles finalen?
Ville vært fint med kl 21 i morgen.
Men blir vel midt på natta.

R66

Legg inn av R66 »

Nevi skrev: lør sep 10, 2022 11:32 am Når spilles finalen?
Ville vært fint med kl 21 i morgen.
Men blir vel midt på natta.
1600 lokal tid, 2200 her

Nevi

Legg inn av Nevi »

R66 skrev: lør sep 10, 2022 11:44 am
Nevi skrev: lør sep 10, 2022 11:32 am Når spilles finalen?
Ville vært fint med kl 21 i morgen.
Men blir vel midt på natta.
1600 lokal tid, 2200 her
Takk. Fryktet det verre. Da skal jeg nok klare å få den med meg.

R66

Legg inn av R66 »

Kan ikke huske sist det hendte, men i us open finaler møtes nr 1 og 2 på nyeste ranking på mandag

spårt

Legg inn av spårt »

Den yngste nummer 1 på herresiden er Hewitt som var 20 år og 8 måneder. Alcaraz er 19 år og 4 måneder.

Forsvarer kun 280 poeng ut året, og en tredje runde i AO, så bør ha gode muligheter til å bli den første tenåringen som blir nummer 1 selv med tap i morgen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

spårt skrev: lør sep 10, 2022 12:21 pm Den yngste nummer 1 på herresiden er Hewitt som var 20 år og 8 måneder. Alcaraz er 19 år og 4 måneder.

Forsvarer kun 280 poeng ut året, og en tredje runde i AO, så bør ha gode muligheter til å bli den første tenåringen som blir nummer 1 selv med tap i morgen.
Får håpe det. Unner ikke en så kjip spiller som Hewitt å ha en historisk rekord. Han var datidens Holger Rune.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

spårt skrev: lør sep 10, 2022 12:21 pm Den yngste nummer 1 på herresiden er Hewitt som var 20 år og 8 måneder. Alcaraz er 19 år og 4 måneder.

Forsvarer kun 280 poeng ut året, og en tredje runde i AO, så bør ha gode muligheter til å bli den første tenåringen som blir nummer 1 selv med tap i morgen.
Ja, og det er vel heller tvilsomt hvor mye tennis Nadal kommer til å spille i høst. Han forsvarer vel lite eller ingen poeng, han også, men har selvsagt alle muligheter til å ta #1 ved årsslutt om han gidder å prøve. Men når man begynner å dra litt på åra, så blir prioriteringene annerledes. Livet består ikke bare av tennis lenger. Det er vel ingen som tenker at Ruud eller Alcaraz er bedre enn Djokovic eller Nadal, men det handler ikke bare om å være best, men å konkurrere så mye som behøves i denne sporten. Det vil være ekstremt av Alcaraz å bli #1 i så ung alder, altså yngst noensinne, men omstendighetene er veldig spesielle og det er mye annet som har lagt forholdene til rette for nettopp det.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Skraevadottir skrev: lør sep 10, 2022 12:31 pm
spårt skrev: lør sep 10, 2022 12:21 pm Den yngste nummer 1 på herresiden er Hewitt som var 20 år og 8 måneder. Alcaraz er 19 år og 4 måneder.

Forsvarer kun 280 poeng ut året, og en tredje runde i AO, så bør ha gode muligheter til å bli den første tenåringen som blir nummer 1 selv med tap i morgen.
Ja, og det er vel heller tvilsomt hvor mye tennis Nadal kommer til å spille i høst. Han forsvarer vel lite eller ingen poeng, han også, men har selvsagt alle muligheter til å ta #1 ved årsslutt om han gidder å prøve. Men når man begynner å dra litt på åra, så blir prioriteringene annerledes. Livet består ikke bare av tennis lenger.
En ting er livet ellers. Men en fyr som Nadal har vel rett og slett ikke fysikk til å spille like mange turneringer som de yngre spillerne. Han må prioritere stadig hardere for å henge med i de viktigste turneringene.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Folk_flesk skrev: lør sep 10, 2022 12:37 pm
Skraevadottir skrev: lør sep 10, 2022 12:31 pm
spårt skrev: lør sep 10, 2022 12:21 pm Den yngste nummer 1 på herresiden er Hewitt som var 20 år og 8 måneder. Alcaraz er 19 år og 4 måneder.

Forsvarer kun 280 poeng ut året, og en tredje runde i AO, så bør ha gode muligheter til å bli den første tenåringen som blir nummer 1 selv med tap i morgen.
Ja, og det er vel heller tvilsomt hvor mye tennis Nadal kommer til å spille i høst. Han forsvarer vel lite eller ingen poeng, han også, men har selvsagt alle muligheter til å ta #1 ved årsslutt om han gidder å prøve. Men når man begynner å dra litt på åra, så blir prioriteringene annerledes. Livet består ikke bare av tennis lenger.
En ting er livet ellers. Men en fyr som Nadal har vel rett og slett ikke fysikk til å spille like mange turneringer som de yngre spillerne. Han må prioritere stadig hardere for å henge med i de viktigste turneringene.
Ja, og det er nettopp derfor han velger bort tennisen i større og større grad. Han har jo sagt selv at han ønsker å kunne gå normalt også etter at han er ferdig som tennisspiller, og nå blir det jo snart et liv som småbarnsforelder og greier. Da vil jeg tro at det er noe han har i tankene.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det har vært en enveiskjørt finale til nå, Swiatek ser ut til å være tilbake i storslag og er da dominant.

6-2 i 1.set og nå 2-0 i andre.

krynsj

Legg inn av krynsj »

Er det lettare å bryte i dametennis? 11 poeng i tiebreak og ni minibreaks.

Og der holdt Swiatek og vant. Grattis

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det ble til slutt et dramatisk 2.sett, Swiatek hadde 3 breakballer for å ta seg opp til 4-0 og da hun ikke klarte det så ble ting plutselig vanskelig, og utligning til 4-4. Og derfra og ut så var det intenst og jevnt, men til slutt tar polakken det i tiebreak og vinner dermed US Open.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

krynsj skrev: søn sep 11, 2022 12:08 am Er det lettare å bryte i dametennis? 11 poeng i tiebreak og ni minibreaks.

Og der holdt Swiatek og vant. Grattis
Ja, de server jo ikke i nærheten av like hardt så.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ble litt spennende til slutt, men ingen overraskelse at Swiatek tok det. Verdens desidert beste spiller på damesida. Er bare å gratulere. Kan være nr. 1 i ganske lang tid framover, tror jeg.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Skraevadottir skrev: søn sep 11, 2022 10:12 am Ble litt spennende til slutt, men ingen overraskelse at Swiatek tok det. Verdens desidert beste spiller på damesida. Er bare å gratulere. Kan være nr. 1 i ganske lang tid framover, tror jeg.
Tenk om man hadde hatt med (en motivert) Barty. Da kunne det virkelig vært gøy igjen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: søn sep 11, 2022 10:54 am
Skraevadottir skrev: søn sep 11, 2022 10:12 am Ble litt spennende til slutt, men ingen overraskelse at Swiatek tok det. Verdens desidert beste spiller på damesida. Er bare å gratulere. Kan være nr. 1 i ganske lang tid framover, tror jeg.
Tenk om man hadde hatt med (en motivert) Barty. Da kunne det virkelig vært gøy igjen.
Jepp, hun holdt jo i likhet med Swiatek et jevnt høyt nivå. De andre er egentlig ikke i nærheten av det disse to har levert over tid.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ale skrev: søn sep 11, 2022 1:10 pm Toppnivået til Alcaraz som skremmer meg. Han er så rask og spiller så variert. Heldigvis server han ikke ekstremt.
Det mest ekstreme, som du er inne på, er farta. Han er rett og slett ufattelig rask, kanskje den raskeste spilleren noensinne på touren. I tillegg er han utrolig god til å være i balanse når han skal slå ballen fra ukurante posisjoner. Men egentlig en komplett spiller. Er vel egentlig god på alt, borts. fra at serven er middels. Bra kickserve ut av banen, skal sies.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Alcaraz er nok hakket for bra. Blir tap her tror jeg.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Ale skrev: søn sep 11, 2022 1:10 pm Toppnivået til Alcaraz som skremmer meg. Han er så rask og spiller så variert. Heldigvis server han ikke ekstremt.
At han har dette nivået som 19-åring er ganske spinnvilt, dersom Alcaraz utvikler serving og slagvalg enda mer blir veldig vanskelig å slå. Fantastisk atlet som også spiller ekstremt aggressiv tennis, må vel være en av de mest eksplosive spillerne noensinne på tennistouren.
Alcaraz har jo ganske god timing med tiden han spiller i, siden de tre store er fullt så dominerende av diverse årsaker.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: søn sep 11, 2022 2:50 pm
Ale skrev: søn sep 11, 2022 1:10 pm Toppnivået til Alcaraz som skremmer meg. Han er så rask og spiller så variert. Heldigvis server han ikke ekstremt.
Det mest ekstreme, som du er inne på, er farta. Han er rett og slett ufattelig rask, kanskje den raskeste spilleren noensinne på touren. I tillegg er han utrolig god til å være i balanse når han skal slå ballen fra ukurante posisjoner. Men egentlig en komplett spiller. Er vel egentlig god på alt, borts. fra at serven er middels. Bra kickserve ut av banen, skal sies.
Middels serve? Veldig uenig. Han har en strålende serve. Variert og velplassert. Kan både kicke, slice og slå flatt. Kan ikke slå like mange ess som de aller beste, som Zverev og Berrettini, men hans serve er mer komplett egentlig.

Når Alcaraz får luket ut noen dumme slagvalg i ny og ne, blir han vel tilnærmet umulig å slå på raske baner, tror jeg. Jeg tror faktisk at hard court vil vise seg å være det klart beste underlaget hans.

Uansett - det er bare å gratulere Casper med en uvirkelig US Open. Jeg synes han gjør en glimrende finale og presser Alcaraz helt til døren. Er veldig nære ved å ta det tredje settet, og om så hadde skjedd, kunne alt vært mulig. Det å klare to finaler i grand slam i samme år er ikke mange tennisspillere forunt! De fleste når ikke en eneste en i løpet av hele karrieren. Nå som Casper har denne erfaringen, og vet at han står en hel turnering, er sannsynligheten større for at han vil nå dit igjen. Det er bare å bruke dette som motivasjon videre i treningsarbeidet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: man sep 12, 2022 9:48 am
Skraevadottir skrev: søn sep 11, 2022 2:50 pm
Ale skrev: søn sep 11, 2022 1:10 pm Toppnivået til Alcaraz som skremmer meg. Han er så rask og spiller så variert. Heldigvis server han ikke ekstremt.
Det mest ekstreme, som du er inne på, er farta. Han er rett og slett ufattelig rask, kanskje den raskeste spilleren noensinne på touren. I tillegg er han utrolig god til å være i balanse når han skal slå ballen fra ukurante posisjoner. Men egentlig en komplett spiller. Er vel egentlig god på alt, borts. fra at serven er middels. Bra kickserve ut av banen, skal sies.
Middels serve? Veldig uenig. Han har en strålende serve. Variert og velplassert. Kan både kicke, slice og slå flatt. Kan ikke slå like mange ess som de aller beste, som Zverev og Berrettini, men hans serve er mer komplett egentlig.

Når Alcaraz får luket ut noen dumme slagvalg i ny og ne, blir han vel tilnærmet umulig å slå på raske baner, tror jeg. Jeg tror faktisk at hard court vil vise seg å være det klart beste underlaget hans.

Uansett - det er bare å gratulere Casper med en uvirkelig US Open. Jeg synes han gjør en glimrende finale og presser Alcaraz helt til døren. Er veldig nære ved å ta det tredje settet, og om så hadde skjedd, kunne alt vært mulig. Det å klare to finaler i grand slam i samme år er ikke mange tennisspillere forunt! De fleste når ikke en eneste en i løpet av hele karrieren. Nå som Casper har denne erfaringen, og vet at han står en hel turnering, er sannsynligheten større for at han vil nå dit igjen. Det er bare å bruke dette som motivasjon videre i treningsarbeidet.
Enig i det meste her, bortsett fra det du skriver om serven. Jeg har sett veldig mange av kampene til Alcaraz i år, samt i fjor, og den serven er meget variabel. I finalen hadde han en ekstremt bra servedag, mye bedre enn hva han har i snitt. Han er også streaky, det vil si at når det først er noe som ikke stemmer, så kan det komme flere feil på rad eller flere dårlige servegame. At han er kapabel til å spille mange ulike server, betyr ikke at han er kapabel til å gjøre det stabilt over tid. Dessuten syns jeg at serven hans er lettere å lese enn servene til enkelte andre spillere. Men det er klart, han er i rivende utvikling, og det er ikke utenkelig at serven kan bli et våpen på linje med forehanden etter hvert. Enn så lenge mener jeg imidlertid at det er et av de områdene hvor forbedringspotensialet er størst. Enig i at valgene og noen taktiske disposisjoner er det mest kritiske for ham å forbedre, samt evnen til å kamuflere disse valgene, men etter det ville jeg sagt serven.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»