2022 US Open

Svar
Mehell

Re: 2022 US Open

Legg inn av Mehell »

Jeg har blitt imponert over begge disse spillerne ved tidligere anledninger, men tror aldri jeg har blitt så imponert før av noen av dem etter en enkeltkamp.

Dagens ord er klasse!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Jeg syns Alcaraz ser overraskende fresh ut etter en så lang kamp, men så får vi se hvordan beina er i morgen. Det er klart at det er veldig stor forskjell på Casper som er ferdig med en to og en halv times kamp tirsdag formiddag og Alcaraz som har en dobbel så lang kamp som varer til 3 på natt til torsdag.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

GoingKronos skrev: tor sep 08, 2022 8:53 am
TheBaseline skrev: tor sep 08, 2022 7:16 am
Aldri i livet at Alcaraz tar igjen dette her. Han er ferdig.
Du har noe spesielt med deg, jeg har aldri vært borti noen som tar så konsekvent feil hele tiden - normalt sett så treffer man litt i blant på ren flaks, men du er en verdensstjerne i å ta feil. Helt rått.
Har ikke feil hele tiden nei, ikke min feil at Sinner choker bort en klar seier...

Staten
Innlegg: 47

Legg inn av Staten »

TheBaseline skrev: tor sep 08, 2022 9:15 am
GoingKronos skrev: tor sep 08, 2022 8:53 am
TheBaseline skrev: tor sep 08, 2022 7:16 am
Aldri i livet at Alcaraz tar igjen dette her. Han er ferdig.
Du har noe spesielt med deg, jeg har aldri vært borti noen som tar så konsekvent feil hele tiden - normalt sett så treffer man litt i blant på ren flaks, men du er en verdensstjerne i å ta feil. Helt rått.
Har ikke feil hele tiden nei, ikke min feil at Sinner choker bort en klar seier...
Han har gjerne rett når Norge eller en norsk utøver møter en klart sterkere motstander.

Centrist

Legg inn av Centrist »

sexxes skrev: ons sep 07, 2022 11:28 pm
Centrist skrev: ons sep 07, 2022 10:55 pm Hvorfor starter ikke Swiatek - Pegula før 01:00? Håpløst. Kunne i hvert fall ha startet 18:00 lokal tid.
Kan jo ikke endre på tid fordi de andre kampene gikk kjapt unna. Er jo også nye tilskuere som skal inn.
Ja, selvfølgelig. Tenkte mer i forkant av turneringen. Men hele poenget med at det er i USA er vel at det skal klaffe med tidene der borte istedenfor så godt som i Europa.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

TheBaseline skrev: tor sep 08, 2022 7:03 am Visste Alcaraz kom til å tape mot Sinner. Han har et mentalt overtak. Alcaraz taper alltid mot ham. Men, gode nyheter for Ruud. Og også gode nyheter for meg for jeg spilte på at Sinner vinner. Får litt penger i dag. Yaaaas!
Dette kommer til å gå over i historien som et av de beste innleggene på Fridiskusjon. Gratulerer!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Skraevadottir skrev: tor sep 08, 2022 10:58 am
TheBaseline skrev: tor sep 08, 2022 7:03 am Visste Alcaraz kom til å tape mot Sinner. Han har et mentalt overtak. Alcaraz taper alltid mot ham. Men, gode nyheter for Ruud. Og også gode nyheter for meg for jeg spilte på at Sinner vinner. Får litt penger i dag. Yaaaas!
Dette kommer til å gå over i historien som et av de beste innleggene på Fridiskusjon. Gratulerer!
Why? Sinner hadde seieren i sin hule hånd. Du også trodde han kom til å vinne, så hvorfor begynner du å hakke på meg? Ikke min feil at Sinner choker bort en klar seier.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TheBaseline skrev: tor sep 08, 2022 1:17 pm Why? Sinner hadde seieren i sin hule hånd. Du også trodde han kom til å vinne, så hvorfor begynner du å hakke på meg? Ikke min feil at Sinner choker bort en klar seier.
Kanskje det har noe med måten du ordlegger deg på:

Aldri i livet at Alcaraz tar igjen dette her. Han er ferdig.

Dette fremstår som rimelig skråsikkert. Her kan man ikke bare si at du "tror", du er mer eller mindre helt sikker. Litt i samme stil om mange av dine andre innlegg. Du er endeløst pessimistisk mange ganger, til tross for at det egentlig ikke er noen grunn til å være det. F.eks til norske utøveres innsats når de egentlig ikke gjør det så mye dårligere enn forventet, mens du selv hadde forventet medalje eller gull.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

TheBaseline skrev: tor sep 08, 2022 1:17 pm
Skraevadottir skrev: tor sep 08, 2022 10:58 am
TheBaseline skrev: tor sep 08, 2022 7:03 am Visste Alcaraz kom til å tape mot Sinner. Han har et mentalt overtak. Alcaraz taper alltid mot ham. Men, gode nyheter for Ruud. Og også gode nyheter for meg for jeg spilte på at Sinner vinner. Får litt penger i dag. Yaaaas!
Dette kommer til å gå over i historien som et av de beste innleggene på Fridiskusjon. Gratulerer!
Why? Sinner hadde seieren i sin hule hånd. Du også trodde han kom til å vinne, så hvorfor begynner du å hakke på meg? Ikke min feil at Sinner choker bort en klar seier.
Det trodde jeg, men jeg skrev blant annet "Husk at kampen ikke er over, selv om Sinner har 2-1 og momentum her" nettopp til deg og at gamene midt i fjerde sett kom til å bli avgjørende for utfallet av kampen. Så jeg vil vel ikke akkurat si at det var direkte upresist. Ellers: Det er ikke din feil at Sinner choker, men det er din feil at du gang på gang uttaler deg så skråsikkert og til og med ler og hoverer før ting er avgjort (og at du tapte penger kan du ikke skylde på Sinner for).

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

TheBaseline er et av de mest dedikerte trollene på fridiskusjon.no, ingen ville over så lang tid, og i fulle alvor, hatt en så entydig og mindre intelligent måte å uttrykke seg på, kombinert med en så ensporet og åndssvak agenda. Det meste som kommer fra tastaturet til "debattanten" er helt åpenbart bare tull, og selv om vedkommende skulle ha psykiske problemer, så er "debattanten" helt tydelig klar over hva vedkommende holder på med. Så her er det ikke aktuelt å gi noe "vær varsom-slækk". Oppfordrer de som er i tvil til å sette av noen minutter til å begynne med vedkommende sitt andre innlegg her på forumet, for over ett år siden, i forumets spede begynnelse, og så lese seg kronologisk videre. Vil også påpeke at "debattanten" valgte å blokkere Janesaj, som er en av de mest dedikerte og seriøse debattantene på forumet. Ingen som faktisk var interessert i å ha en saklig debatt ville gjort det. Jeg vet at mange allerede har oppfordret til å ignorere denne brukeren, men det er mange her som utrolig nok ikke har fått med seg greia, folk burde være i stand til å analysere selv etter all denne tiden, uten å måtte få det inn med teskje (dere som henger lite her til vanlig er unnskyldt). Ingen regel uten unntak, og selv om denne "debattanten" av og til leverer lyspunkter fra mørkets dyp (jeg påpeker dette for å på forhånd imøtegå ev. argumenter av denne sorten fra vedkommende selv og andre), men disse lyspunktene er i et så klart mindretall at det på ingen måte vil kunne endre på den 100 % åpenbare konklusjonen at dette er et dedikert troll.

Fra Wikipedia: Trolling er et fenomen som forekommer i mange ulike former i debatter og diskusjoner på internett. Utøverne omtales ofte som «troll», «internett-troll» eller «nett-troll». Trolling kan defineres som «å lokke andre inn i meningsløse og endeløse diskusjoner [som ikke handler om temaet og sløser bort tid]».[1] Et troll på nettet skriver innlegg som skal provosere folk, fremkalle krangler og avspore den opprinnelige diskusjonen. Et troll mener ikke nødvendigvis det han eller hun skriver; det viktigste målet er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken». Tenk over den ordlyden om mot 95 %+ av denne brukeren sine innlegg. Dere som fortsetter med å svare vedkommende er simpelthen trollmat. Jeg tror at jeg selv kan ha gått i fella tidligere, beklager i så fall dette. Dette innlegget er i seg selv trollmat, dessverre. Målet mitt med dette innlegget bør uansett være åpenbart, så da gjenstår det bare å ønske god bedring til de som fortsetter med å fore denne brukeren med fridiskusjon-troll-livsnødvendig drivstoff.

Ønsker alle en trivelig debattkveld.

BioDex

Legg inn av BioDex »

LittleSteven skrev: tor sep 08, 2022 1:03 pm Tror dere at Ruud eller Alcaraz får Wozniaki-stemplet dersom de blir nr 1 uten å ha vunnet en GS? Jeg føler ikke det er fortjent å bli nr 1 uten minst én GS siste 12 mnd.
Ja, ihvertfall Ruud siden han kun har vunnet 250 turneringer. Alcaraz har i det minste et par masters 1000 titler, og ikke minst seire over både Nadal og Djokovic. Det KAN jo skje at Ruud møter Tiafoe i finalen, taper den, men tar første plassen på rankingen. Da vil det nok hagle med meldinger som verste verdensener, mest uverdige, mest kjipe osv. Men det å være nr.1 på rankingen er ikke det samme som å være best i verden. Djokovic, Nadal og Alcaraz er nok fortsatt litt bedre enn Ruud i år.

spårt

Legg inn av spårt »


Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Swiatek mot Jabeur i finalen av dameturneringa. Faktisk noe så sjeldent som to favoritter i finalen, det er ikke hverdagskost når det er snakk om dametennis!

Number4

Legg inn av Number4 »

Skraevadottir skrev: fre sep 09, 2022 8:54 am Swiatek mot Jabeur i finalen av dameturneringa. Faktisk noe så sjeldent som to favoritter i finalen, det er ikke hverdagskost når det er snakk om dametennis!
Hehe. Jeg var spent på Garcia da jeg synes hun har levert noe av den beste tennisen blant damene, men hun ble slått ganske greit av Jabeur. Gøy hvis vi får en rysare av en finale i morgen. Men nå teller jeg timene frem til Casper skal i ilden, må han lykkes.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: fre sep 09, 2022 10:45 am
Skraevadottir skrev: fre sep 09, 2022 8:54 am Swiatek mot Jabeur i finalen av dameturneringa. Faktisk noe så sjeldent som to favoritter i finalen, det er ikke hverdagskost når det er snakk om dametennis!
Jeg følger ikke mye med på dametennis, men har selvsagt fått med meg sensasjonen Swiatek som er artig for tennisen! Men er hun en grusspesialist først og fremst? Ser hun har vunnet de fleste turneringene på grus og begge sine to GS i RG. Vil en finaleseier her i så fall være det endelige gjennombruddet slik som for Nadal i 2008 Wimbledon?
Grusspesialist eller ei, så er det i hvert fall hennes klart beste dekke. Samtidig har hun jo gjort det ganske bra på HC allerede, noe for så vidt også Nadal hadde gjort på både gress og HC før han vant Wimbledon i 2008.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Det er et av de sykeste poengene jeg har sett. Det poenget som sikret 6-6 for Alcaraz.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Noen sjuke baller der og Obama er milf i kveld.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

DF avgjør første sett. Tiafoe fikk nesten ikke førsteserver inn, så litt overraskende at Alcaraz ikke utnyttet det bedre.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Veldig morsom match dette. Høyt tempo og intents.

Number4

Legg inn av Number4 »

rommegrot skrev: lør sep 10, 2022 3:08 am Veldig morsom match dette. Høyt tempo og intents.
Ja, men jeg tror ikke Tiafoe klarer å stå i mot dette veldig lenge dessverre.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Alcarez er den offensive og styrer dette. Tipper han vinner de to neste settene også. Skal bli en fryktelig vanskelig mann og slå for Ruud.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Og nå bryter han i første game i 3 sett også.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Alcaraz tatt 12 av de 13 siste poengene. Tiafoe ser jo helt ferdig ut.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Dette blir overkjøring ser det ut som nå.

Number4

Legg inn av Number4 »

Sportsidiot skrev: lør sep 10, 2022 3:27 amSkal bli en fryktelig vanskelig mann og slå for Ruud.
Helt klart, men Tiafoe står og slår bare rett tilbake på mannen stort sett. Det vil ikke Casper gjøre.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Ser ferdig ut, Tiafoe.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Tiafoe dro hjem etter første sett

Number4

Legg inn av Number4 »

Dagens retur.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Fy faen det er kraft i den lille mannen. Veldig intens også.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Hva er svakheten til Alcaraz?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»