Tråden for filmbabes

Svar
Poke

Re: Tråden for filmbabes

Legg inn av Poke »

Nastassja Kinski fra bl.a. Cat People og Paris, Texas


Bilde

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Paris, Texas er en kanonfilm!!!!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Kinski ja, at noe så vakkert kan være datter av en så kaotisk og destruktiv far, men begge hadde jo et hyggelig talent i å spille i noen mesterlige filmer/roller.
Cat People remaken, har jeg lyst til å se igjen, mens Paris, Texas var en man gikk inn og var kanskje ikke helt forberedt på hva en skulle få i retur, men vel verdt ventetiden, og en man er rimelig sikker vil gjøre seg enda bedre, ved et nytt besøk.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ikke helt ulik Elisabeth Shue, kan vel også Lea Thompson dyttes inn i søt nabojente/sexy villkatt kombo-kategorien, og Lea hadde man en solid crush på, ikke grunnet Back to the Future filmene, men grunnet kult-kalkunen (mulig den nå er under kult-klassiker) Howard The Duck (1986), og ja, tror jeg heller lar noen gifs forklare resten av "historien":
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Vurderte å legge ut noen meget frekke fra Casual Sex (1988), men mulig de blir litt for "lettkledde".
Aldri sett filmen, men bildene av Lea er vel en grei påminnelse om at en bør sjekke den ut, selv om det sikkert er ei real møkkafilm.
Slettes ingen dårlig stemme på henne heller, og der Thomas Dolby sto for musikken og Lea sang godt fra seg.
Nei, alltid likt filmen, mye grunnet Lea, kjemien mellom henne og "Ducky" samt all den fengende og fine musikken, og nei, må vurderes til gjensyn på en regntung søndagskveld.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Frank.N.Steen skrev: ons aug 31, 2022 10:14 pm Ikke helt ulik Elisabeth Shue, kan vel også Lea Thompson dyttes inn i søt nabojente/sexy villkatt kombo-kategorien, og Lea hadde man en solid crush på, ikke grunnet Back to the Future filmene, men grunnet kult-kalkunen (mulig den nå er under kult-klassiker) Howard The Duck (1986), og ja, tror jeg heller lar noen gifs forklare resten av "historien":
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Vurderte å legge ut noen meget frekke fra Casual Sex (1988), men mulig de blir litt for "lettkledde".
Aldri sett filmen, men bildene av Lea er vel en grei påminnelse om at en bør sjekke den ut, selv om det sikkert er ei real møkkafilm.
Slettes ingen dårlig stemme på henne heller, og der Thomas Dolby sto for musikken og Lea sang godt fra seg.
Nei, alltid likt filmen, mye grunnet Lea, kjemien mellom henne og "Ducky" samt all den fengende og fine musikken, og nei, må vurderes til gjensyn på en regntung søndagskveld.
Howard the duck ja :lol: :lol:
De fleste hadde vel et godt øye til hun der i den perioden.
Men 80-tallet mht hår og klær... hva i huleste var det man tenkte på :roll:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Henningsen skrev: ons aug 31, 2022 10:17 pm Howard the duck ja :lol: :lol:
De fleste hadde vel et godt øye til hun der i den perioden.
Men 80-tallet mht hår og klær... hva i huleste var det man tenkte på :roll:
Synes 80-talls hår og klær har sin sjarm, men kommer selvsagt an på hvem som er eieren, da noen virker å tilpasse seg "alt" av kles og hår moter, mens andre ser ut som de har raska med seg noe fra en container bakom Fretex.
Lea kommer nå godt fra det i Howard the Duck, da ved å se søt, sjarmerende og sexy ut, men burde nok holde hodet sitt milevis unna levende lys.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: ons aug 31, 2022 10:14 pm Ikke helt ulik Elisabeth Shue, kan vel også Lea Thompson dyttes inn i søt nabojente/sexy villkatt kombo-kategorien, og Lea hadde man en solid crush på, ikke grunnet Back to the Future filmene, men grunnet kult-kalkunen (mulig den nå er
► Show Spoiler
Vurderte å legge ut noen meget frekke fra Casual Sex (1988), men mulig de blir litt for "lettkledde".
Aldri sett filmen, men bildene av Lea er vel en grei påminnelse om at en bør sjekke den ut, selv om det sikkert er ei real møkkafilm.
Slettes ingen dårlig stemme på henne heller, og der Thomas Dolby sto for musikken og Lea sang godt fra seg.
Nei, alltid likt filmen, mye grunnet Lea, kjemien mellom henne og "Ducky" samt all den fengende og fine musikken, og nei, må vurderes til gjensyn på en regntung søndagskveld.
► Show Spoiler
Hun har jo fått seg noe døtre også, hvor i det minste hun ene ikke akkurat er stygg og spiller i filmer som sin mor.

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: ons aug 31, 2022 11:21 pm Hun har jo fått seg noe døtre også, hvor i det minste hun ene ikke akkurat er stygg og spiller i filmer som sin mor.

Bilde
Så ut som hun hadde arvet alle de rette genene, til de rette stedene.
Antar at ordtaket "Noen liker mora og andre liker dattera", kjapt kunne bli omgjort (i dette tilfelle) til Ole Brumms: "Ja takk, begge deler".
Bilde
Erika Eleniak
Mulig hun vil for alltid huskes for tidligere sesonger av Baywatch, men for de som har sett sin 90-talls film (på godt og vondt), vet jo at hun etter hvert gikk filmens verden, og det åpnet jo ganske lovende:
Bilde
Så tja, ser ingen grunn til å gå motsatt vei, og er jo et hav at heite gifs og bilder å velge blant, så får bare gå får hennes glory days som tv-babe:
Bilde
Bilde
Bilde

Poke

Legg inn av Poke »

Elgen skrev: ons aug 31, 2022 6:34 pm Paris, Texas er en kanonfilm!!!!
Enig!
Det begynner å bli noen år siden sist jeg så den, så det er vel på tide med et gjensyn.

Poke

Legg inn av Poke »

Frank.N.Steen skrev: ons aug 31, 2022 6:38 pm Kinski ja, at noe så vakkert kan være datter av en så kaotisk og destruktiv far, men begge hadde jo et hyggelig talent i å spille i noen mesterlige filmer/roller.
Cat People remaken, har jeg lyst til å se igjen, mens Paris, Texas var en man gikk inn og var kanskje ikke helt forberedt på hva en skulle få i retur, men vel verdt ventetiden, og en man er rimelig sikker vil gjøre seg enda bedre, ved et nytt besøk.
Sant nok.
Husker han i "Svart Mamba". Men utover det er filmen et vagt minne.

Cat People har jeg ikke sett på årevis, men hadde vært gøy med et gjensyn. Bowie hadde vel introen til filmen(?)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Poke skrev: tor sep 01, 2022 6:59 pm Sant nok.
Husker han i "Svart Mamba". Men utover det er filmen et vagt minne.

Cat People har jeg ikke sett på årevis, men hadde vært gøy med et gjensyn. Bowie hadde vel introen til filmen(?)
Svart Mamba var en man kun kjøpte impulsivt, grunnet det interessante galleriet med skuespillere (Kinski, Oliver Reed, Michael Gough og Susan George, blant annet) men filmen var ikke spesielt imponerende, og landa vel på en "snill" 5/10.

Setter nok filmene med Herzog, Aguirre, the Wrath of God (1972), Nosferatu (1979) og Fitzcarraldo (1982) som en meget stødig trio med filmperler, men han gjorde jo også flere innhopp i interessante spaghetti westerns, ala The Great Silence (1968), men ingen tvil om at hans film cv er meget ustabil, men kanskje passende for en som Kinski. Heldigvis noe for en hver, og høydepunktene er jo storslagne, selv enkelte av de mer trashy b-filmene, blir jo nærmest automatisk løftet (i underholdningsbiten) så fort Kinski ankommer scenen.

Tviler på at jeg noen gang makter å se gjennom alt han har spilt inn i, men virker som skrekkgenren var en han foretrakk (sikkert godt betalt) å gjøre utover 70 og 80-tallet.
Dokumentaren My Best Fiend (1999) om forholdet mellom Kinski og Herzog er en interessant og fin reise, der viser til kanskje litt mer av en annen side fra Klaus, som ikke alle fikk komme nær, men glad man kjøpte inn den norske DVD pakka med 5-6 av deres samarbeider.

Jupp, Bowie og Giorgio Moroder sto vel for filmens themelåt, og tror Tarantino benyttet den i tampen av Inglorious Basterds.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Frank.N.Steen skrev: ons aug 31, 2022 10:14 pm Ikke helt ulik Elisabeth Shue, kan vel også Lea Thompson dyttes inn i søt nabojente/sexy villkatt kombo-kategorien, og Lea hadde man en solid crush på, ikke grunnet Back to the Future filmene, men grunnet kult-kalkunen (mulig den nå er under kult-klassiker) Howard The Duck (1986), og ja, tror jeg heller lar noen gifs forklare resten av "historien":
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Vurderte å legge ut noen meget frekke fra Casual Sex (1988), men mulig de blir litt for "lettkledde".
Aldri sett filmen, men bildene av Lea er vel en grei påminnelse om at en bør sjekke den ut, selv om det sikkert er ei real møkkafilm.
Slettes ingen dårlig stemme på henne heller, og der Thomas Dolby sto for musikken og Lea sang godt fra seg.
Nei, alltid likt filmen, mye grunnet Lea, kjemien mellom henne og "Ducky" samt all den fengende og fine musikken, og nei, må vurderes til gjensyn på en regntung søndagskveld.
En liten fun-fact om Howard the Duck: For omkring ti år siden lånte jeg den filmen på DVD fra en kompis, da han sa at det var en litt artig film som jeg burde se. Etter at jeg glemte den av i noen dager eller uker, så begynte han å spørre etter filmen og om jeg hadde sett den. Det hadde jeg ikke. Så sa jeg at jeg skulle se den. Det gjorde jeg ikke. Så han spurte ved neste korsvei, og ved neste, og ved neste igjen. Etter hvert ble dette ei greie, og jeg begynte å få for meg at greia mi skulle bli å ikke se den filmen. Selvsagt til stor underholdning for oss begge.

I vår hadde kompisen min 40-årsdag, og vi var ute og spiste sammen med han og kona. Da leverte jeg tilbake DVD-en og ba ham om å åpne den. Der lå disken med Howard the Duck. Leseren vil nå tenke at jeg leverte tilbake filmen, og det gjorde jeg for så vidt, men bare midlertidig, for på disken hadde jeg festa en gul-lapp hvor jeg ba om å få låne filmen på nytt. Så nå har jeg den igjen og lar tradisjonen leve.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Flott historie, Skræva!
Men har du fått sett filmen?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Elgen skrev: tor sep 01, 2022 8:15 pm Flott historie, Skræva!
Men har du fått sett filmen?
Å ikke se den er jo en del av tradisjonen.

Men en eller annen plass i fremtiden må det finnes et nøkkelhull, hvor det å faktisk se filmen er det rette. Håper bare det er en lystig anledning.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Elgen skrev: tor sep 01, 2022 8:15 pm Flott historie, Skræva!
Men har du fått sett filmen?
Nei, det er jo det som er hele poenget: At jeg skal ikke se den. Det blir litt som at du har ei bucketliste over ting du ikke skal gjøre, og da vil dette være på lista mi. :p

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Mehell skrev: tor sep 01, 2022 8:18 pm
Elgen skrev: tor sep 01, 2022 8:15 pm Flott historie, Skræva!
Men har du fått sett filmen?
Å ikke se den er jo en del av tradisjonen.

Men en eller annen plass i fremtiden må det finnes et nøkkelhull, hvor det å faktisk se filmen er det rette. Håper bare det er en lystig anledning.
Jeg skal innrømme at jeg har vært inne på tanken. Spørsmålet er om universet tåler at jeg rokker ved balansen på denne måten.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Skraevadottir skrev: tor sep 01, 2022 8:18 pm
Elgen skrev: tor sep 01, 2022 8:15 pm Flott historie, Skræva!
Men har du fått sett filmen?
Nei, det er jo det som er hele poenget: At jeg skal ikke se den. Det blir litt som at du har ei bucketliste over ting du ikke skal gjøre, og da vil dette være på lista mi. :p
Skjønte det men du kunne jo tatt en liten sniktitt, for å sjekke ut om Lea Thomson er så søt som hun virker på de gifene/snuttene her ;)

Mehell

Legg inn av Mehell »

Skraevadottir skrev: tor sep 01, 2022 8:23 pm
Mehell skrev: tor sep 01, 2022 8:18 pm
Elgen skrev: tor sep 01, 2022 8:15 pm Flott historie, Skræva!
Men har du fått sett filmen?
Å ikke se den er jo en del av tradisjonen.

Men en eller annen plass i fremtiden må det finnes et nøkkelhull, hvor det å faktisk se filmen er det rette. Håper bare det er en lystig anledning.
Jeg skal innrømme at jeg har vært inne på tanken. Spørsmålet er om universet tåler at jeg rokker ved balansen på denne måten.
Jeg ser den, og du må bare vente nå. Men en dag skjer det et eller annet som gjør at du skjønner at det er dags for å se filmen. Sannsynligvis sammen med kameraten din.
Det er bare slik universets krefter fungerer.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Elgen skrev: tor sep 01, 2022 8:23 pm
Skraevadottir skrev: tor sep 01, 2022 8:18 pm
Elgen skrev: tor sep 01, 2022 8:15 pm Flott historie, Skræva!
Men har du fått sett filmen?
Nei, det er jo det som er hele poenget: At jeg skal ikke se den. Det blir litt som at du har ei bucketliste over ting du ikke skal gjøre, og da vil dette være på lista mi. :p
Skjønte det men du kunne jo tatt en liten sniktitt, for å sjekke ut om Lea Thomson er så søt som hun virker på de gifene/snuttene her ;)
Ikke frist meg! :p

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Mehell skrev: tor sep 01, 2022 8:34 pm
Skraevadottir skrev: tor sep 01, 2022 8:23 pm
Mehell skrev: tor sep 01, 2022 8:18 pm

Å ikke se den er jo en del av tradisjonen.

Men en eller annen plass i fremtiden må det finnes et nøkkelhull, hvor det å faktisk se filmen er det rette. Håper bare det er en lystig anledning.
Jeg skal innrømme at jeg har vært inne på tanken. Spørsmålet er om universet tåler at jeg rokker ved balansen på denne måten.
Jeg ser den, og du må bare vente nå. Men en dag skjer det et eller annet som gjør at du skjønner at det er dags for å se filmen. Sannsynligvis sammen med kameraten din.
Det er bare slik universets krefter fungerer.
Ah, kanskje du har rett. Jeg skal se etter tegn.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Du kan jo sjekke ut denne, Skræva
Så får du sett mer av Lea Thompson

Bilde

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Elgen skrev: tor sep 01, 2022 8:45 pm Du kan jo sjekke ut denne, Skræva
Så får du sett mer av Lea Thompson
► Show Spoiler
Kan ikke huske den filmen, men ser jeg har gitt den 3/10..

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Så absolutt!

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Skraevadottir skrev: tor sep 01, 2022 8:36 pm
Elgen skrev: tor sep 01, 2022 8:23 pm
Skraevadottir skrev: tor sep 01, 2022 8:18 pm Nei, det er jo det som er hele poenget: At jeg skal ikke se den. Det blir litt som at du har ei bucketliste over ting du ikke skal gjøre, og da vil dette være på lista mi. :p
Skjønte det men du kunne jo tatt en liten sniktitt, for å sjekke ut om Lea Thomson er så søt som hun virker på de gifene/snuttene her ;)
Ikke frist meg! :p
Om ikke for Lea, så er filmmusikken verdt å gi ei lytt, for her får en virkelig et variert og stemningsfullt bidrag fra ulike navn som John Barry, Sylvester Levay, og hvor en liten/stor favoritt fra den britiske synthpop/new wave eraen på tidlig 80-tallet i Thomas Dolby, leverte de tøffe og overraskende fine punk-synth rock bidragene til Lea Thompson og hennes Cherry Bombs.

Klart, hjelper nok ekstra godt på, om en er glad i alle komponistene, men ja, filmmusikken har noe helt spesielt over seg, og tviler på at en vil få noe lignende om ei remake omsider ankommer.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ale skrev: fre sep 02, 2022 12:38 am Liv Tyler på midten av 90-tallet var strøken.

Bilde
I hop med Alicia, burde de to ha gjort ei road-movie komedie/film på tidlig 90-tallet, for dukket vel opp i flere lignende korte musikkvideoer av Aerosmith og nei, gode minner fra MTV som guttunge:
Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: tor sep 01, 2022 8:45 pm Du kan jo sjekke ut denne, Skræva
Så får du sett mer av Lea Thompson

Bilde
Vurdert til å gi en kikk utover helgen, selv om tja, tviler på at det er noe oversett filmperle, men noen ganske så heite bilder fra filmen vil kanskje gjøre at en bare hopper uti det.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Frank.N.Steen skrev: fre sep 02, 2022 4:19 am
Elgen skrev: tor sep 01, 2022 8:45 pm Du kan jo sjekke ut denne, Skræva
Så får du sett mer av Lea Thompson

Bilde
Vurdert til å gi en kikk utover helgen, selv om tja, tviler på at det er noe oversett filmperle, men noen ganske så heite bilder fra filmen vil kanskje gjøre at en bare hopper uti det.
Vel, mulig en får ha den til gode, for i natt endte man (vet ikke helt hvordan en fant frem, man har ei følelse av at noe med Leas bidrag, var mye av skylden) opp med å lide seg halvveis gjennom en bedriten 80-talls "komedie" kalt Going Undercover (1988), og ja, som en annen bruker omtalte den så treffende på Letterboxd:

"Smertefullt umorsom og verre, fryktelig kjedelig og langsom"

Så meget kjip måte å avslutte gårsdagen. "Heldigvis" sovna man etter rundt 40-45 minutter med noe av de mest dølle og kleineste en har sett, på lenge.
Får legge inn ei noe mer "ferdig" omtale, over i 80talls tråden.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Et par barnestjerner som ble babes:

Bilde

Bilde



Bilde

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

SirJames skrev: lør sep 03, 2022 12:55 pm Et par barnestjerner som ble babes:
Kjenner jo til hun øverste, men den nederste dama må jeg innrømme at en er litt i tvil på hvem er.
Dette med tidligere barnestjerner som blir om til babes, så ja, ikke alltids det blir full klaff. Men i dette tilfelle virker det som en ganske så suksessfull overgang.

Dessverre nok av de som går helt motsatt vei, og skal bli mest mulig opprørske og rebelske, og mulig da ta igjen for en tapt barndom, men hvor for mange feil valg og muligens feil type mennesker i livene deres, ikke hjelper på.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
Jenny Wright var ei av disse lovende skjønnhetene, da med et litt uskyldig "due" aktig preg over seg, der ble benyttet perfekt som den sårbare Mae i kult-filmen Near Dark (1987), men også i den litt glemte skrekk-thrillere I, Madman (1989).
Antar at karrieren hennes derfra og ut, aldri helt tok av, men minneverdige innhopp i b-filmer ala The Lawnmower Man (1992) bidro jo i at en hvert fall fikk noe utbytte av nevnte flopp.
Dessverre har det virket som hun falt hardt, og tja, ei som man helst vil forbinde med 80 og tidlig 90-talls film, men føler burde hatt en lenger karriere.
Bilde
Bilde
Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»