Tråden for filmbabes

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Tråden for filmbabes

Legg inn av Frank.N.Steen »

Vurderte å mekke i stand ei på Weekend forumet. Men hvorfor "gjemme" den bort der, og føler vel at ei hyllest til de mange vakre, sexy, søte og flotte kvinnene fra filmens univers, passer da bedre inn på filmforumet.
Her kan en legge ut ens favoritter fra ulike tiår, og dersom en føler for det, så kanskje skrive litt om hver enkelt, og hvorfor akkurat den og den har forblitt værende ei såpass uforglemmelig eller minnerik filmbabe.

Antar at det å skulle prøve å dra inn en haug av favoritter, ville gjort at en aldri ble ferdig, så bare fortsetter der en slapp fra Weekend Off-Topic tråden, og starter med ei man aldri går lei av å treffe igjen, tross at hun dessverre kasta bort mye tid på en haug av fæle og grusomme filmer. Men bare det at dama dukka opp, uansett hvor liten rolle det var, ville være nok til å holde meg noenlunde våken og klar:
Bilde
Corinne Bohrer
Denne dama falt jeg fullstendig pladask for, i det hun ankom skjermen i Politiskolen 4 (1987), og ble ikke mindre begeistra når hun senere ankom i saktefilm sekvensen, der hun og Zed (Bobcat Goldthwait) finner tonen, og nei, det fyldige håret, de store øynene, smilet og en del annet fyldig (her og der), men spesielt personligheten og alle de spretne og lekne karakterene hun ofte spilte, bidro å oppfatte henne som ei av de med mest unik kombinasjon av å være sprudlende og sjarmerende, til søt og meget sexy, og definitivt meget hot når hun spilte Valley-girls berter, der pratet Val-speak i diverse teen-sex komedier.

Antar at hennes filmhøydepunkter er kanskje ikke så veldig imponerende, men nevnte Politiskolen 4, Joysticks (1983), Vice Versa (1988) og Revenge of the Nerds IV: Nerds in Love (1994) er vel de man faktisk har sett oftest, mest grunnet Corinne.

Vet jeg burde snart få sett Zapped, Dead Solid Perfekt og et par andre til nå usette, men hun hadde jo også ei aktiv tv-karriere, med innhopp i blant annet Friends men for min del, mest minneverdig var via ei ganske så mørk episode av MacGyver, den med han sinnssvake seriemorderen, der forkledde seg som nærmest en kameleon (ikke Murdoc), og han drepte søsteren til Corinnes karakter.

Nei, gir meg der, men legger ved et par bilder/gifs til av dama. Og kanskje ikke blant de mest kjente, men for en som elsker 80-talls film, er hun av typen som en aldri glemmer:
Bilde
Bilde
Bilde

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ja, det er bare å tilstå at jeg selv ble meget sjarmert av Corinne Bohrer i Politiskolen 4. Søt og litt quirky. Når du sier det, så husker jeg også den MacGyver-episoden hun medvirker i.

Denne tråden har potensial.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Bilde

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ale skrev: søn aug 28, 2022 4:42 pm Andree Maranda må nevnes. Babe.
Mulig hun lyktes mer som sangerinne, enn skuespiller, men definitivt ei total 80-talls babe, og nesten frista til å se om en ikke kan få lytta til litt av hennes mindre kjente musikalske bidrag. Og dersom ikke musikken fenger, så ja, er nok andre ting man kan sette pris på:
Bilde
legger det siste i spoilers, grunnet gigantisk bildestørrelse. Men ja, den pusekatten er det nok mange som skulle bytta plass med:
► Show Spoiler

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Heather Lockler, den gang da -ikke i dag (!)

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Skraevadottir skrev: søn aug 28, 2022 4:45 pm Ja, det er bare å tilstå at jeg selv ble meget sjarmert av Corinne Bohrer i Politiskolen 4. Søt og litt quirky. Når du sier det, så husker jeg også den MacGyver-episoden hun medvirker i.
Ja, grunnen til at akkurat den MacGyver episoden har blitt værende igjen i minnet mitt, skyldes nok at det var den aller første man så som guttunge, og nei, veldig mørk i forhold til de mer lystige eventyrene, og fikk litt lyst til å se igjen noen av dem om ikke lenge. Alltids moro å se etter skoletid, sammen med A-Team, Knight Rider og Airwolf. Good times.

Liker litt quirky og lekne damer, ikke bare sånne som ser pripne og smågrinete ut, dagen lang. Men smil og vær glad, slike kan en godt foretrekke.
Skraevadottir skrev: søn aug 28, 2022 4:45 pm Denne tråden har potensial.
Håper nå hvert fall det. ;)
Burde jo være noe for alle og en hver, og regner med at det skal være nok av potensiale å plukke av, fra så mange filmtiår, så at tråden hvert fall holdes i live, for et par dager fremover, minst.

Burde nesten hatt ei for de mange flotte kvinnene i musikkens og tv-underholdningens verden også, men tja, kanskje noen andre vil ta på seg den jobben, dersom det er foretrekke.
Men så er det jo nok av musikalske kvinner, som tok veien over i filmens verden, så kommer nok noen bidrag der også, utover.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Var veldig svak for Jennifer lowe hewitt i mine, og hennes yngre dager... 😘

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Altfor mange tråder som bare renner ut i sanden her inne
Håper denne blir aktiv lenge

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: søn aug 28, 2022 4:48 pm
Sherilynn Fenn ja, meget smukk dame, og ei som hadde jo en hyggelig "talent" i å miste klesplaggene, der en jo nylig fikk påminnet det, via gjensynet med The Wraith (1986).
Selv holder jeg nok den erotiske thrilleren Two Moon Junction (1988), som en liten favoritt. Ikke like sleazy som de vanlige erotiske filmene, men mer av drømmeaktige og elegante visuelle innslag, musikken og bildene samt Fenn, gjør at en får nærmest ei slags "feberaktig" drømmestemning utover.
En som jeg tror vil stige noe, ved nytt besøk:

Så er den jo også ganske så romantisk, så nei, et must om en er fan av Fenn.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Tja, filmhunks også?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Henningsen skrev: søn aug 28, 2022 5:00 pm Var veldig svak for Jennifer lowe hewitt i mine, og hennes yngre dager... 😘

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Fringegirl skrev: søn aug 28, 2022 5:01 pm Tja, filmhunks også?
Kjør på!
Har du lyst har du lov, Fringy!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: søn aug 28, 2022 4:54 pm Heather Lockler, den gang da -ikke i dag (!)
Ja, en har brent seg litt for ofte, ved å sjekke opp mange av ens favorittdamer fra 70, 80 og 90-tallet, og vel, folk forandrer seg, men noen dessverre, har tatt fæle valg i livet, tragiske ofte, men vil nå helst forbinde dem med langt hyggeligere tider, og Heather var vel ei som forble kanskje mest kjent som tv-stjerne fremfor film. Men likte henne godt som søt og spretten blomsterpike, i den cheesy oppfølgeren til Swamp Thing (1982), med Return of the Swamp Thing (1989):

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Fringegirl skrev: søn aug 28, 2022 5:01 pm Tja, filmhunks også?
Beklager den. Burde jo selvsagt husket at det er jo damer her inne og, så bare kjør på med favoritter. :)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Henningsen skrev: søn aug 28, 2022 5:00 pm Var veldig svak for Jennifer lowe hewitt i mine, og hennes yngre dager... 😘
Å ja, mange gode minner fra Fryktens Sommer filmene som ungdom, men dæven, favoritten er og forblir den litt glemte teensex komedien fra 1998, med samme tittel som ei The Replacements klassiker i Can't Hardly Wait:
Bilde
Bilde
Led meg gjennom to fæle Garfield filmer, mye grunnet den dama, samt en små klein romantisk komedie (fullstendig glemt navnet), men ja, husker nå best enkeltscenene for Love Hewitt:
Bilde

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Frank.N.Steen skrev: søn aug 28, 2022 5:19 pm
Henningsen skrev: søn aug 28, 2022 5:00 pm Var veldig svak for Jennifer lowe hewitt i mine, og hennes yngre dager... 😘
Å ja, mange gode minner fra Fryktens Sommer filmene som ungdom, men dæven, favoritten er og forblir den litt glemte teensex komedien fra 1998, med samme tittel som ei The Replacements klassiker i Can't Hardly Wait:
Bilde
Bilde
Led meg gjennom to fæle Garfield filmer, mye grunnet den dama, samt en små klein romantisk komedie (fullstendig glemt navnet), men ja, husker nå best enkeltscenene for Love Hewitt:
Bilde
Fantastisk vakker!
Takk for at du fant bilder 👍

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Noen kan kanskje komme til å hevde at dette er en kvinnediskriminerende tråd.

Men med 99% menn på Forumet de fleste middelaldrende så blir det vel ikke så mye besøk av moralpolitiet.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Henningsen skrev: søn aug 28, 2022 5:22 pm Fantastisk vakker!
Takk for at du fant bilder 👍
Skulle bare mangle, for bilder er det nok av, problemet er å finne kun et par få, da av så ufattelig mange, og helst gjerne de man vil like å forbinde eller føler oppsummerer ens favoritter best, da uti fra ens egne minner.

Men må jo si takk i retur ;) , for ei jeg hadde litt "glemt" bort, men ville nok dukket opp omsider.
Hun hadde jo sterk konkurranse for en tid, blant annet fra Sarah Michelle Gellar, Reese Witherspoon, Neve Campbell, Liv Tyler, Alicia Silverstone, Claire Danes, Denise Richards og sikkert ei drøss andre tenåringsstjerner, som ankom noenlunde samme tid på 90-tallet og opp mot tidlig 00-tallet.
Men få var like uforglemmelige i perioden 1997-2001 som det Love Hewitt var.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Frank.N.Steen skrev: søn aug 28, 2022 5:27 pm
Henningsen skrev: søn aug 28, 2022 5:22 pm Fantastisk vakker!
Takk for at du fant bilder 👍
Skulle bare mangle, for bilder er det nok av, problemet er å finne kun et par få, da av så ufattelig mange, og helst gjerne de man vil like å forbinde eller føler oppsummerer ens favoritter best, da uti fra ens egne minner.

Men må jo si takk i retur ;) , for ei jeg hadde litt "glemt" bort, men ville nok dukket opp omsider.
Hun hadde jo sterk konkurranse for en tid, blant annet fra Sarah Michelle Gellar, Reese Witherspoon, Neve Campbell, Liv Tyler, Alicia Silverstone, Claire Danes, Denise Richards og sikkert ei drøss andre tenåringsstjerner, som ankom noenlunde samme tid på 90-tallet og opp mot tidlig 00-tallet.
Men få var like uforglemmelige i perioden 1997-2001 som det Love Hewitt var.
Ser ut til å bli en meget interessant tråd å følge dette!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: søn aug 28, 2022 5:25 pm Noen kan kanskje komme til å hevde at dette er en kvinnediskriminerende tråd.
Dette er vel mer enn hyllest vil jeg påstå.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Får dra ei liten hyllest til noe eldre filmperioder, men der flere av damene, kanskje ikke helt egner seg som typiske "babes", ettersom denne kvinnen hadde mer eleganse, mystikk og bein i nesa, enn mange av sine filmkolleger, eller slik sitter nå inntrykket ens igjen med, da etter å ha sett de to James Stewart og Kim Novak filmene, Vertigo (1958) og Bell, Book and Candle (1959) for ei tid tilbake:
Bilde
Bilde
Bilde
Lurer på om ikke Blade Runner og scenen der Rachel (Sean Young) først ankommer scenen, (både hår, klesstil og gange) var sterkt inspirert av Novak fra Vertigo:
► Show Spoiler

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Shannon Elizabeth, American Pie

Bilde

Saliph

Legg inn av Saliph »

Bilde
Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ka9nen skrev: søn aug 28, 2022 5:55 pm Shannon Elizabeth, American Pie
Hva skjedde egentlig med karrieren til Shannon? Husker hun stilte opp i den minst like artige oppfølgeren 2 år senere, men knapt noen annen film en kan huske hvor hun hadde ei større filmrolle. Mulig hun ble lei av å bli typecasta, men husker det var snakk om at hun ble vurdert som potensiell Bond-babe rundt tidlig 00-tallet, men mulig at Denise Richards hadde snappet den opp før henne.

Edit:

Ser jo at hun også var med i noen skrekkfilmer ala Scary Movie og Thirteen Ghosts på tidlig 00-tallet. Men var vel mest bimbo-sexbombe roller, som hun jo gjorde meget godt, men ikke så mye annet en husker fra det holdet.
Sist redigert av Frank.N.Steen den søn aug 28, 2022 6:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Saliph skrev: søn aug 28, 2022 5:57 pm Bilde
Bilde
Regner med du har sett henne i den frekke Dennis Hopper erotiske-krim noir thrilleren The Hot Spot (1991) med Don Johnson og Virginia Madsen?
Vel verdt å sjekke ut, da begge damene viser seg meget godt frem.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ei man tidlig ut falt for, grunnet hennes gotiske stil, mørke øyne, hår og ja, Christina Ricci i Adams Family og Casper filmene, var ei man var meget glad i, og desto mer, når hun senere dukket opp i litt mer "indie" filmer ala Pecker og Route 66 (begge i 1998), da i en mer ung-voksen og fyldigere utgave.
Dessverre slet hun visst med noen slibrige og nasty kommentarer rundt kroppsvekta, da fra mannlige kolleger (ikke ulikt Alicia Silverstone i samme periode) og virker som det kom til å prege henne gjennom store deler av karrieren i ettertid, for siste tiårene, hver gang man så henne i ei mye nyere film, så var hun knapt redusert til et eneste stort hode, plassert oppå ei skjør, spinkel dukkekropp, og med to innsunkne og triste øyne helt i midten.

Så nei, vil heller huske henne slik fra 90-tallet:
Bilde
Bilde
Bilde

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

La oss ikke glemme godeste Marilyn Monroe. Some like it hot er ganske morsom. Marilyn ble jo et ikon mens hun levde og legendestatusen ble ikke mindre med hennes tidlige død


Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ei jeg hadde som profilbilde lenge var denne damen

Bilde

Kanskje noen kjenner henne best slik:

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: søn aug 28, 2022 6:26 pm La oss ikke glemme godeste Marilyn Monroe. Some like it hot er ganske morsom. Marilyn ble jo et ikon mens hun levde og legendestatusen ble ikke mindre med hennes tidlige død
Absolutt ei av tidenes filmbabes, og som dessverre gikk bort altfor tidlig.
Umulig å unngå et bilde, som en kanskje best forbinder med Monroe, og når mamma og pappa ble separert, var noe av det første han gjorde, å innrede ungkarsreiret sitt, med et svært (innramma i glass) ikonisk bilde av frøken Marilyn utpå vift, og ja, det bildet har jeg veldig lyst til å få tak i, og ramme inn selv.
Bilde
Har ikke sett for mye av hennes filmer, men hun endte vel opp i et noenlunde respektabelt utvalg, flere ansett som filmklassikere, selv i dag, men enkelte av de senere, glemt navnet, men en av hennes aller siste roller, fremsto ganske trist og vulgær, med vanvittig mye fokus på pupper og rumpe, og syntes filmen var meget skuffende, hvor DVD coveret prøvde å selge den som en "verdig" og "respektabel" avslutning på hennes liv, men ja, fremsto i perioder mer som noe Russ Meyer kunne ha gjort.

Har ei filmboks, med 5-7 filmer, og sett gjennom 2 av dem, så mulig de, og ja, glemte jo Seven Year Itch, den er også på vent.
Fant også to fotobøker, med fokus både på hennes storhetstid som pin-up babe/leading lady, men også før hun gikk fra Norma Jean til Marilyn Monroe.
Mye frekke bilder, men også en del interessant lesing attpåtil.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»