Ideell mengdefordelig gjennom uka

Svar
FjodorDVD

Ideell mengdefordelig gjennom uka

Legg inn av FjodorDVD »

Blant mine faste øvelser er tradisjonelle armhevinger og sit-ups. 250 sit-ups og 125 armhevinger hver dag uka gjennom. Er det noen treningsfaglig grunn til å ta dobbelt så mange annenhver dag, for eksempel? Eller hva er egentlig den beste fordelingen av et ukentlig antall på 1750 sit-ups og 875 armhevinger?

Noen faglige råd på disse spørsmål?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

FjodorDVD skrev: man aug 02, 2021 2:03 pm Blant mine faste øvelser er tradisjonelle armhevinger og sit-ups. 250 sit-ups og 125 armhevinger hver dag uka gjennom. Er det noen treningsfaglig grunn til å ta dobbelt så mange annenhver dag, for eksempel? Eller hva er egentlig den beste fordelingen av et ukentlig antall på 1750 sit-ups og 875 armhevinger?

Noen faglige råd på disse spørsmål?
Jeg ville helt klart heller tatt dobbelt så mange, annenhver dag selv. Siden man da får bedre restitusjon. Så er det også sånn at når du tar så mange armhevninger og situps, så blir det delvis en kondisjonsøvelse. Så lenge du ikke sliter med smerter og skader, og treningen funker for deg, så er det jo ikke feil heller. Men jeg hadde heller tatt annenhver da, ja.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»