Norsk tennis

Svar
sexxes
Innlegg: 1925

Re: Norsk tennis

Legg inn av sexxes »

Motsatt av sist kamp. Cruiser gjennom til 6-0 i første. Kan serve hjem kampen på 5-4 og 6-5 i andre. I tiebreaket har de 5-3, men taper siste fire. Dermed nytt supertiebreak, som ser ut til å ta til helvete. 3-3 til 3-9!

Og taper syv baller på rad. Vinner jo klart flest baller til tross for supertiebreaket. Lurer på hva som skjedde. Andre gangen i år hun med makker har falt sammen etter klar ledelse.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Tid for Davis Cup mot Kazakhstan! Ruud mot Kukushkin, Durasocic mot Bublik er dagens kamper. Skal nok mye til for at det ikke står 1-1, før den avgjørende morgendagen med dobbelmatch, og to singlekamper. Kazakhstan har såpass bra dobbelspillere at vi fort er avhengig av at de norske gutta vinner lørdagens singlematcher: Ruud mot Bublik, og Viktor mot Kukukshin. Med tanke på skadeavbrekket til Ruud og Viktors manglende stabilitet (har dog vært god i Davis Cup) er jeg redd det blir vanskelig, selv med hjemmefordel.

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Casper leder 2-0 i første.

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Tar sitt 2 brudd og 5-1 nå, skal serve for 1 sett

Edit: Tar den greit, 6-1 og lukter enkelt poeng her

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Casper tar den 6-1 6-4, Durasovic starter om 5. Kan vi håpe på et lite mirakel her?

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Nope, tapte den 6-3 6-2. Da blir det spennende imorgen.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

For å bryte litt inn i Davis Cup så var Eikeris kamp verre enn jeg fikk med meg. 6-0 4-0 30-30 sto det!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Vises Davis Cup på tv?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

TheBaseline skrev: lør mar 05, 2022 8:38 am Vises Davis Cup på tv?
VGTV

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Casper står over dobbelmatchen som starter nå kl 14. Simen Bratholm kommer inn.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Merker jeg er glad jeg ikke er i OTA i dag. Den gjengen fra Kasakhstan som jubler etter hver ball er morsomt i fem minutter, men så er det utrolig irriterende etter hvert. Hvis noen her var i Jordal under VM i bryting når iranerne var der så skjønner dere hva jeg mener.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Tenkte jeg skulle få med meg andre sett i kampen til Casper, men neida. VG har selvfølgelig tatt Davis Cup bare for å gjøre det vanskeligere å følge Casper

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Taktisk lurt av Ruud å avgi ett sett slik at Durasovic får lengre pause etter double.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Krise om Casper er skadet og mister turneringene i USA

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Da var vi ute, Casper tapte 2-1 i sett. Leit.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Eikeri i femte kamp på bane åtte. Med første kamp kl 20 blir det nok ut i de små timer lørdag kampen spilles. Motstandere er Bouzkova/Hradecka.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Eikeri og makker møter Siegemund og makker i kveld/natt. Første kamp på banen kl 17, og hun spiller i femte kamp.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Eikeri med ein fantastisk seier mot Watson 6-4 6-4 i singler og kvalifiserer seg til main draw i Charleston WTA 500

Watson er topp 100 og var stor favoritt før kampstart

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Eikeri med suverene seire 8 kvalen til Charleston (WTA500). Møter der Nadia Kichenok fra Ukraina, som er hennes partner i double. Kan jo bli interessant. De spiller mot hverandre kl 18.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Møter Madison Keys i 2. runde, og 237 på LIVE-rankingen. Er vel dermed i nærheten av å komme inn i kval til FO. Er vel 128 i kval også på kvinnesiden nå?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Kan jo legge til at hun slo Heather Watson i kval-finalen, og må jo være en av de beste spillerne hun har slått.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

I følge kommentarene på tennisforum er dette Eikeris første seier i singel på WTA-tour. 250000-turneringer og oppover. Har ikke kontrollsjekket det, men da hun hadde best rankingen var det vel stort sett pga ITF-turneringer.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fantastisk seier ja. Trur dessverre det blir for vanskeleg med French Open. Ho må nok slå Keys og det vil være ein tennisbombe. Einaste fordelen hennes er at Keys ikkje har spelt på Grus i år og kan variere veldig i spelet sitt. Ho må håpe Keys har ein OFF dag. Då har ho ein liten sjanse

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

ms_8 skrev: tir apr 05, 2022 10:57 am Fantastisk seier ja. Trur dessverre det blir for vanskeleg med French Open. Ho må nok slå Keys og det vil være ein tennisbombe. Einaste fordelen hennes er at Keys ikkje har spelt på Grus i år og kan variere veldig i spelet sitt. Ho må håpe Keys har ein OFF dag. Då har ho ein liten sjanse
Ja, det var en stor dag for norsk tennis! Første WTA-seier i singleklassen for Norge siden 1991, om jeg ikke husker helt feil. Når det gjelder Keys, så er det nok ikke mulig for Eikeri å slå henne om førstnevnte er på sitt beste, men som du er inne på, så er Keys en veldig ustabil spiller som fort kan misse annethvert slag. Så la oss gi Eikeri en bitteliten sjanse.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Skraevadottir skrev: ons apr 06, 2022 7:07 am
ms_8 skrev: tir apr 05, 2022 10:57 am Fantastisk seier ja. Trur dessverre det blir for vanskeleg med French Open. Ho må nok slå Keys og det vil være ein tennisbombe. Einaste fordelen hennes er at Keys ikkje har spelt på Grus i år og kan variere veldig i spelet sitt. Ho må håpe Keys har ein OFF dag. Då har ho ein liten sjanse
Ja, det var en stor dag for norsk tennis! Første WTA-seier i singleklassen for Norge siden 1991, om jeg ikke husker helt feil. Når det gjelder Keys, så er det nok ikke mulig for Eikeri å slå henne om førstnevnte er på sitt beste, men som du er inne på, så er Keys en veldig ustabil spiller som fort kan misse annethvert slag. Så la oss gi Eikeri en bitteliten sjanse.
Ja berre for å avklare. Eg trur det er 2% sjanse for seier, men har Keys ein forferdig dag så kan det gå. Denne kampen vil nok være på Keys sin racket

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Tapte 6-3 6-1 mot Keys. Likevel ein veldig bra turnering av Ulrikke. Håper ho kan vinne dobbelkampen i kveld kl 17.00

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Norge klar for opprykk til Gruppe 1 i Billie Jean Cup (tidligere Federation Cup). I pulje spillet ble det 1-2 mot Hellas og 2-1 mot Egypt. Dermed endte alle lag med 1-1 og 3-3. Helgøs singelseire i strake sett var avgjørende.

I opprykkskampen mot Israel vant Helgø sin kamp 6-7(1) 6-4 6-2. Eikeri gikk på tredje strake singeltap med 1-6 4-6. I dobbel ble det 6-2 7-5. Dermed opp på samme nivå som Danmark og Sverige (om ikke de rykker ned! Begge er nok favoritter i nedrykkskampen).

Håseth og Stokke var også i troppen, men uten å få spilletid.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Durasovic har spilt en del Challenger-turneringer den siste tiden. Dessverre med ett unntak blitt exit i første runde, men flere av matchene har i det minste gått til avgjørende sett, senest mot Huesler (144) i går.

Vi trenger Viktor om vi skal ha håp om Davis Cup-sluttspill, men det er vel begrenset hvor lenge man kan opprettholde en satsing som rangert 300+

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Forsvinner jo en del spillere med russere og hviterussere ute i Wimbledon, men på herresiden ser det ikke ut som det er så mange. Så Wimbledon-kval blir neppe aktuelt for Durasovic om han ikke får en oppsving. For Eikeri ville hun med denne ukens ranking vært greit inne i kval, men faller rundt 30 plasser, så da er det omtrent som før disse spillerne forsvant. I double er hun 47 uten disse, så der er det bare formen som må komme tilbake, evt kvalitetsmedspiller.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Endelig seier i double igjen for Eikeri, og dermed inn igjen på topp 50 på LIVE-rankingen. 2. runde i morgen hvor bla tapende singelfinalist i US Open befinner seg på den andre siden av nettet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»