Norsk tennis

Svar
sexxes
Innlegg: 1925

Norsk tennis

Legg inn av sexxes »

Får starte en slik tråd også, og tar rankingen pr 2/8-21

Herrer singel ATP:

12. Casper Ruud
343. Viktor Durasovic
1564. Andreja Petrovic
1747. Lukas Hellum-Lilleengen

Herrer double ATP:

136. Casper Ruud
294. Viktor Durasovic
1648. Lukas Hellum-Lilleengen
1813. Leyton Rivera
1893. Andreja Petrovic
2018. Jakob Grøner
2134. Rana-Roop Singh-Bhullar
2460. Herman Høyeraal


Kvinner singel WTA:

291. Ulrikke Eikeri
430. Melanie Stokke
439. Malene Helgø
1175. Lilly Halseth
1311. Astrid Brune-Olsen

Kvinner double WTA:

120. Ulrikke Eikeri
479. Malene Helgø
592. Melanie Stokke
787. Astrid Brune-Olsen
1426. Lilly Halseth

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Eikeri i nok en WTA-turnering. Røk i kval i singel, men er nok pga double hun er med på dette nivået. Spiller med en ungarer denne uken, og møter sin "faste" doublepartner i 1. runde.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Hva er status på Viktor egentlig?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Eikeri i doublesemifinale i morgen. Utifra ranking skal hun og makker være knepen favoritter!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: tor aug 05, 2021 8:41 pm Eikeri i doublesemifinale i morgen. Utifra ranking skal hun og makker være knepen favoritter!
Spennende! Går veldig bra i double for tida.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Skraevadottir skrev: tor aug 05, 2021 8:54 pm
sexxes skrev: tor aug 05, 2021 8:41 pm Eikeri i doublesemifinale i morgen. Utifra ranking skal hun og makker være knepen favoritter!
Spennende! Går veldig bra i double for tida.
Ble dessverre 6-7(2) 3-6. Begge lag brøt to ganger i første sett, men motstanderne vant flere poeng også før tiebreak. Tidlig brudd i mot i andre, men kom tilbake til 3-4 før det ble brudd igjen, og motstanderne servet det hjem. Eikeri faller faktisk litt på rankingen da hun mister 10 poeng. 122 for øyeblikket, men blir vel et par plasser til ned. 114 fortsatt beste ranking.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Eikeri vant første sett i dobbel på ein WTA 1000 turnering. Speler i lag med Harrison frå USA og møter eit anna lag frå USA. Leder 3-2 i andre sett. Gode sjanser til å få viktige poeng på rankinga + litt ekstra penger

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Flott seier :)

Neste kamp blir mot Melichar/Schuurs som er 3 seeda. Blir nok med 90% sikkerhet tap, men seier i dag var det store målet :D :D :D

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

ms_8 skrev: man aug 09, 2021 7:51 pm Flott seier :)

Neste kamp blir mot Melichar/Schuurs som er 3 seeda. Blir nok med 90% sikkerhet tap, men seier i dag var det store målet :D :D :D
Var jo absolutt ikke favoritter i dag heller. Legg sammen rankingen på motstanderne, og den er fortsatt bedre enn Eikeris makker (kunne det ikke vært på tide at hun fikk en makker med bedre ranking enn seg selv).

Må si dette gikk meg hus forbi. Sjekker Live singel-ranking først, og tenkte at hun ikke spiller denne uken, men når det er WTA 1000 er det jo naturlig det kun er double som er aktuelt,

ms_8

Legg inn av ms_8 »

sexxes skrev: man aug 09, 2021 8:06 pm
ms_8 skrev: man aug 09, 2021 7:51 pm Flott seier :)

Neste kamp blir mot Melichar/Schuurs som er 3 seeda. Blir nok med 90% sikkerhet tap, men seier i dag var det store målet :D :D :D
Var jo absolutt ikke favoritter i dag heller. Legg sammen rankingen på motstanderne, og den er fortsatt bedre enn Eikeris makker (kunne det ikke vært på tide at hun fikk en makker med bedre ranking enn seg selv).

Må si dette gikk meg hus forbi. Sjekker Live singel-ranking først, og tenkte at hun ikke spiller denne uken, men når det er WTA 1000 er det jo naturlig det kun er double som er aktuelt,
Enig i det, men var ganske mange spelere som ikkje spilte dobbelt her. Ein del svakere lag kom derfor inn.

Laget dei møtte var heller ikkje veldig sterke, men Christian er høgast rangert. Deretter er det rimelig likt mellom Mc Hale og Eikeri.
Håper desse seierene betyr at ho snart får spele med folk som er godt innanfor topp 100 :)

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Savner ll-Pirata på forumet. Stålkontroll på Durasovic.

DennisB

Legg inn av DennisB »

ms_8 skrev: man aug 09, 2021 7:51 pm Flott seier :)

Neste kamp blir mot Melichar/Schuurs som er 3 seeda. Blir nok med 90% sikkerhet tap, men seier i dag var det store målet :D :D :D
Melichar/Schuurs er strålende, jeg har sett mye av dem begge to (også med andre makkere). En gang holdt jeg Schuurs som en av verdens to-tre beste doublespillere (Melichar har ligget tett oppunder det sjiktet hele tiden).
Men jeg så kampen deres i Wimbledon, der de røk for Niculescu/Mitu, og jeg har aldri sett en dårligere Schuurs. Det var helt vondt å se. Hun serverte dem den kampen.

Så de varierer noe i kvalitet nå. Schuurs har backhandsiden, og jeg skulle gjerne sett at de presset henne litt ekstra. Hun har sjelden særlig til tempo heller.
Kan bli en artig kamp, men disse to selvsagt store favoritter, nede i 1.10-ish, noen steder enda lavere, Coolbet har 1.06. Kampen kan bli betydelig jevnere enn som så.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Eikeri/Harrison tok første sett faktisk, 6-3. Makeløst!

Da er de i hvertfall sikret et super-tie, hvor ting kan skje..

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Ding! Der vant de.

DennisB

Legg inn av DennisB »

MAKELØST!!!

Eikeri/Harrison er ustoppelige i super-tiet, går rett opp til 6-1, og vinner til slutt 10-4.

En av årets største skreller i damedouble! 6-3/2-6/10-4

Jeg minner om at Coolbet hadde 1.06 i odds...

Grattis, Ulrikke!

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Herlig!! Stor sesong av Ulrikke, nå liveranket 110 i doubles!

ms_8

Legg inn av ms_8 »

DennisB skrev: ons aug 11, 2021 2:04 am MAKELØST!!!

Eikeri/Harrison er ustoppelige i super-tiet, går rett opp til 6-1, og vinner til slutt 10-4.

En av årets største skreller i damedouble! 6-3/2-6/10-4

Jeg minner om at Coolbet hadde 1.06 i odds...

Grattis, Ulrikke!
Ja dette var ein stor bombe, men skal nemnes at Melichar var ganske i OL og Schuus har heller ikkje vært allverden. Likevel eg hadde aldri trudd at Ulrikke skulle vinne denne kampen. Utruleg glad på Ulrikke og norsk tennis sine vegner. Kvartfinale i ein WTA 1000 er fantastisk og eg håper verkeleg dette gir henne sjansen til å sple US Open i dobbel. Ho bør værtfall bli ein langt meir interessant spiller å spele med etter dette og finalen i Lausanne Wta 250 i Juli

DennisB

Legg inn av DennisB »

ms_8 skrev: ons aug 11, 2021 7:35 am
DennisB skrev: ons aug 11, 2021 2:04 am MAKELØST!!!

Eikeri/Harrison er ustoppelige i super-tiet, går rett opp til 6-1, og vinner til slutt 10-4.

En av årets største skreller i damedouble! 6-3/2-6/10-4

Jeg minner om at Coolbet hadde 1.06 i odds...

Grattis, Ulrikke!
Ja dette var ein stor bombe, men skal nemnes at Melichar var ganske i OL og Schuus har heller ikkje vært allverden. Likevel eg hadde aldri trudd at Ulrikke skulle vinne denne kampen. Utruleg glad på Ulrikke og norsk tennis sine vegner. Kvartfinale i ein WTA 1000 er fantastisk og eg håper verkeleg dette gir henne sjansen til å sple US Open i dobbel. Ho bør værtfall bli ein langt meir interessant spiller å spele med etter dette og finalen i Lausanne Wta 250 i Juli
Melichar kunne naturligvis ikke spille med sin faste makker i OL, spilte med Alison Riske, og hun er ingen god doublespiller. Ranket rundt nr. 90, og har ikke vunnet en kamp siden september i fjor.
Shuurs bet bedre fra seg der, hun hadde en bedre makker i Bertens, men de møtte meget gode par, og tapte en veldig jevn kamp for Kudermetova/Vesnina, spillere med enorm doublekapasitet.

Melichar er ranket nr. 11 de to siste årene, og har vært i topp 20 i fire år på rad.
Sammen med Schuurs har de vært meget, meget gode.

Schuurs har også vært ranket nr. 12 de siste to årene, og i topp 14 de siste fire. Ranket 8 ett av disse årene, da hadde hun 53-17 i kamper, og vant 7 titler samme år. Det er ganske ekstremt, og jeg synes hun var en av verdens absolutt beste,

En kjempeprestasjon å slå disse to. Jeg så mesteparten av kampen, og Ulrikke var banens beste.
Ikke verste det, av ei norsk dame.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

DennisB skrev: ons aug 11, 2021 11:33 am
ms_8 skrev: ons aug 11, 2021 7:35 am
DennisB skrev: ons aug 11, 2021 2:04 am MAKELØST!!!

Eikeri/Harrison er ustoppelige i super-tiet, går rett opp til 6-1, og vinner til slutt 10-4.

En av årets største skreller i damedouble! 6-3/2-6/10-4

Jeg minner om at Coolbet hadde 1.06 i odds...

Grattis, Ulrikke!
Ja dette var ein stor bombe, men skal nemnes at Melichar var ganske i OL og Schuus har heller ikkje vært allverden. Likevel eg hadde aldri trudd at Ulrikke skulle vinne denne kampen. Utruleg glad på Ulrikke og norsk tennis sine vegner. Kvartfinale i ein WTA 1000 er fantastisk og eg håper verkeleg dette gir henne sjansen til å sple US Open i dobbel. Ho bør værtfall bli ein langt meir interessant spiller å spele med etter dette og finalen i Lausanne Wta 250 i Juli
Melichar kunne naturligvis ikke spille med sin faste makker i OL, spilte med Alison Riske, og hun er ingen god doublespiller. Ranket rundt nr. 90, og har ikke vunnet en kamp siden september i fjor.
Shuurs bet bedre fra seg der, hun hadde en bedre makker i Bertens, men de møtte meget gode par, og tapte en veldig jevn kamp for Kudermetova/Vesnina, spillere med enorm doublekapasitet.

Melichar er ranket nr. 11 de to siste årene, og har vært i topp 20 i fire år på rad.
Sammen med Schuurs har de vært meget, meget gode.

Schuurs har også vært ranket nr. 12 de siste to årene, og i topp 14 de siste fire. Ranket 8 ett av disse årene, da hadde hun 53-17 i kamper, og vant 7 titler samme år. Det er ganske ekstremt, og jeg synes hun var en av verdens absolutt beste,

En kjempeprestasjon å slå disse to. Jeg så mesteparten av kampen, og Ulrikke var banens beste.
Ikke verste det, av ei norsk dame.
Enig at desse to har vært gode i mange år. Fantastisk at Ulrikke spilte meget bra. Dette var verkeleg ein gledeleg overraskelse/bombe

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Hva er det jeg går glipp av. Slå par som er ranket i topp 12! Selvfølgelig karrierebeste med 110 på Live-rankingen. Er klart at det blir useedet motstander i kvartfinalen, og seier der vil bli et gigantisk byks på rankingen.

Bør kunne bli fast med kamper på WTA-tour nå, men spørs hva som skjer med singelkarrieren hvor hun neppe vil være inne i de samme turneringene.

DennisB

Legg inn av DennisB »

sexxes skrev: ons aug 11, 2021 1:21 pm Hva er det jeg går glipp av. Slå par som er ranket i topp 12! Selvfølgelig karrierebeste med 110 på Live-rankingen. Er klart at det blir useedet motstander i kvartfinalen, og seier der vil bli et gigantisk byks på rankingen.

Bør kunne bli fast med kamper på WTA-tour nå, men spørs hva som skjer med singelkarrieren hvor hun neppe vil være inne i de samme turneringene.
Godt poeng. Det er mange spillere som starter som singlespillere, men pga. gode resultater i double, ender opp som rene doublespillere, og spiller bare sporadisk single, i kvalene.
Blir spennende å se hvilken vei Ulrikke tar, med en litt bedre makker kan hun gå langt i double.
Men hun har fortsatt mye å gi i single også selvsagt, så det blir en vanskelig vurdering hvilken vei hun velger å gå.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

DennisB skrev: ons aug 11, 2021 1:43 pm
sexxes skrev: ons aug 11, 2021 1:21 pm Hva er det jeg går glipp av. Slå par som er ranket i topp 12! Selvfølgelig karrierebeste med 110 på Live-rankingen. Er klart at det blir useedet motstander i kvartfinalen, og seier der vil bli et gigantisk byks på rankingen.

Bør kunne bli fast med kamper på WTA-tour nå, men spørs hva som skjer med singelkarrieren hvor hun neppe vil være inne i de samme turneringene.
Godt poeng. Det er mange spillere som starter som singlespillere, men pga. gode resultater i double, ender opp som rene doublespillere, og spiller bare sporadisk single, i kvalene.
Blir spennende å se hvilken vei Ulrikke tar, med en litt bedre makker kan hun gå langt i double.
Men hun har fortsatt mye å gi i single også selvsagt, så det blir en vanskelig vurdering hvilken vei hun velger å gå.
Ingen tvil om at ho i dag har størst sjans i dobbel, men singler gir mykje betre betalt (under føresetning at ho kjem opp mot topp 100)

I dobbel bør ho ha gode muligheiter til å gå eit stykke opp på plassene. Mange spelere over henne på lista vil ha mykje meir poeng å forsvare.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

ms_8 skrev: ons aug 11, 2021 3:30 pm Ingen tvil om at ho i dag har størst sjans i dobbel, men singler gir mykje betre betalt (under føresetning at ho kjem opp mot topp 100)
Ca 120 000 kr for kvartfinaleplassen. Fordelt på to blir ikke det et voldsomt beløp, nei. Men kommer nok godt med.

Beløpet dobles om hun skulle klare semifinale.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Eikeris mulighet for å delta i OL (forutsatt at hun fortsetter slik hun gjør nå) er vel at hun får med Casper Ruud i mixed. Ellers er det jo en mulighet for at Helgø kan komme seg på et nivå til at de kan komme med i double. For andre er vel Paris for tidlig. Litt tidlig å komme inn på neste OL også, men er jo kun tre år til.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Vart 0-6 2-6 mot Kudermetova/ Rybakina

Eit lag med langt meir erfaring og nivå på dette nivået. Litt synd at det vart så klart, men kvartfinale er fantastisk av Ulrikke og vi skal være svært fornøgd. Mest positive i kampen er at Ulrikke speler bra med nettet, men dette laget slår dessverre litt for hardt til at Ulrikke og partneren klarer å spele dei u.

Håper dette gir henne meir sjølvtillit og erfaring. Samstundes har ho nærmast ingen poeng å forsvare resten av sesongen. Derimot har ho veldig mange vunnet kamper dei siste 2 måndene og det gir henne stor sjans til å spele Australian Open GS, Wimbledon og French Open til neste år. Trur dessverre US Open blir litt for vanskeleg. Dette gjelder dobbel

Så gode sjanser for at ho snart kjem inn i topp 100 og kanskje kan kjempe om topp 50 i løpet av neste år

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Er uansett suverent beste en norsk kvinne har vært på rankingen (Amy Jönsson var vel 150 da hun møtte Steffi Graf i AO 1988). Bjurstedt var jo før noen ranking, men hadde sikkert vært topp tre (sikkert mulig å regne seg frem til).

DennisB

Legg inn av DennisB »

sexxes skrev: lør aug 14, 2021 6:45 pm Er uansett suverent beste en norsk kvinne har vært på rankingen (Amy Jönsson var vel 150 da hun møtte Steffi Graf i AO 1988). Bjurstedt var jo før noen ranking, men hadde sikkert vært topp tre (sikkert mulig å regne seg frem til).
Amy.. Gamle minner dukker opp. Jeg spilte mot Amy en gang i tiden, hun måtte stille opp i herreklassene i norsk tennis for å få motstand..

Molla Bjurstedt ja. Eller Molla Mallory, som hun vel etterhvert ble hetende, da hun ble amerikaner.
8 seire i US Championships, som man regnet innunder Grand Slams.

Jeg måtte smile litt av denne linken (se på alderen hennes..).. :lol:

https://www.itftennis.com/en/players/mo ... /overview/

Fant denne på youtube.. Artige gamle bilder.


sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Eikeri og Harrison røk i kvartfinalen i double i Chicago mot Burel/Mladenovic. Mladenovic ranket fem, og tidligere verdensener I double. Taper 5-7 4-6, men vinner faktisk flest poeng i første sett, og 64-65 totalt. Ser ellers at LIVE-rankingen har henne som 110, som skal være karrierebeste. Imidlertid står hun som nummer 107 hos WTA!

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Eikeri kvalitet inn i Cleveland, og møter den tidligere toppspilleren Zvonareva i 1. runde. Spiller selvsagt i double også hvor Harrison igjen er makker.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: man aug 23, 2021 2:42 pm Eikeri kvalitet inn i Cleveland, og møter den tidligere toppspilleren Zvonareva i 1. runde. Spiller selvsagt i double også hvor Harrison igjen er makker.
Meget spennende!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»